abonnement Unibet Coolblue
pi_197523388
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:05 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Geen slecht plan. Ik denk dat de GOP nu weer terug naar hun swamp gaat, dus de magamensjes kunnen beter op Trump/Bannon stemmen.
Mooi, tweespalt binnen de Republikeinen... })

Texas dan sowieso naar de Democraten :D
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 20 januari 2021 @ 10:18:53 #102
8369 speknek
Another day another slay
pi_197523553
Ik ben wat minder positief. Ja korte termijn kan het tot 538 Democratische kiesmannen leiden. Langere termijn heeft het afsplitsen van Geert Wilders ook niet tot minder maar tot meer rechtse stemmen geleid. Als extreem-rechts zijn eigen partij rechts van de GOP start, kan de GOP haar traditionele conservatieve koers als centristisch verkopen, en er zijn ongetwijfeld een rits Democraten met een D achter hun naam die zich bovenal centrist voelen, die vrij gemakkelijk aansluiting vinden bij Mitt zijn normie fiscal conservative "centrum" partij. Voor je het weet zijn er drie gelijke partijen, en betekent dat dus 2/3e van de tijd extreem rechts tot extremistisch rechts beleid.

In ieder geval is het wel een move die haast maakt van de impeachment voor veel GOP.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_197523579
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:18 schreef speknek het volgende:
Ik ben wat minder positief. Ja korte termijn kan het tot 538 Democratische kiesmannen leiden. Langere termijn heeft het afsplitsen van Geert Wilders ook niet tot minder maar tot meer rechtse stemmen geleid. Als extreem-rechts zijn eigen partij rechts van de GOP start, kan de GOP haar traditionele conservatieve koers als centristisch verkopen, en er zijn ongetwijfeld een rits Democraten met een D achter hun naam die zich bovenal centrist voelen, die vrij gemakkelijk aansluiting vinden bij Mitt zijn normie fiscal conservative "centrum" partij. Voor je het weet zijn er drie gelijke partijen, en betekent dat dus 2/3e van de tijd ver rechts tot radicaal rechts beleid.
Dat leidt dan wel weer tot een normalisatie van de Republikeinse partij, waarmee je dus wel weer 2 partijen hebben die democratische waarden hoog hebben zitten en elkaars macht tolereren.
  woensdag 20 januari 2021 @ 10:21:43 #104
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_197523606
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:18 schreef speknek het volgende:
Ik ben wat minder positief. Ja korte termijn kan het tot 538 Democratische kiesmannen leiden. Langere termijn heeft het afsplitsen van Geert Wilders ook niet tot minder maar tot meer rechtse stemmen geleid. Als extreem-rechts zijn eigen partij rechts van de GOP start, kan de GOP haar traditionele conservatieve koers als centristisch verkopen, en er zijn ongetwijfeld een rits Democraten met een D achter hun naam die zich bovenal centrist voelen, die vrij gemakkelijk aansluiting vinden bij Mitt zijn normie fiscal conservative "centrum" partij. Voor je het weet zijn er drie gelijke partijen, en betekent dat dus 2/3e van de tijd extreem rechts tot extremistisch rechts beleid.

In ieder geval is het wel een move die haast maakt van de impeachment voor veel GOP.
Wordt leuk met de presidentsverkiezingen dan. Daarvoor moet je volgens mij nog steeds een absolute meerderheid van de kiesmannen hebben, anders wordt volgens mij de voorzitter van het huis president :D
  Overall beste user 2022 woensdag 20 januari 2021 @ 10:22:40 #105
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_197523620
Tenzij de GOP Trump belet ooit nog te runnen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 20 januari 2021 @ 10:22:51 #106
8369 speknek
Another day another slay
pi_197523623
Ik geloof niet dat de GOP ooit democratische waarden hoog had zitten of de ander tolereerde. Ja hoger dan een corrupt sneeuwvlokje die openlijk aan staten vraagt de verkiezingen te annuleren en vervolgens een woeste horde op zijn politieke opponenten afstuurt, maar dat is niet eens een low bar te noemen. Voor de rest is het nog steeds de partij van massieve voter disenfranchisement en gerrymandering, en zou de nieuwe GOP nog steeds de GOP van McConnell en Gingrich zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator woensdag 20 januari 2021 @ 10:25:02 #107
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197523663
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:21 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]

Wordt leuk met de presidentsverkiezingen dan. Daarvoor moet je volgens mij nog steeds een absolute meerderheid van de kiesmannen hebben, anders wordt volgens mij de voorzitter van het huis president :D
Klopt maar het is een first past the post systeem, je krijgt alle kiesmannen in een staat als je de meeste stemmen haalt.

En als de Republikeinse stemmen splitsen dan winnen Democraten vrijwel iedere staat.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 20 januari 2021 @ 10:25:02 #108
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_197523664
Geen serieus politiek nieuws, maar gewoon te grappig om niet te delen:

Folk singer Woody Guthrie — who despised Trump’s dad — to get a statue in his presidential sculpture garden of ‘heroes’

quote:
Known for left-wing sensibilities that he expressed powerfully in song, Guthrie penned “Old Man Trump” after moving into the Beach Haven apartment complex in Gravesend, Brooklyn, in 1950.

The complex was owned and operated by Trump’s late father, Fred Trump, and Guthrie’s song blasted the real estate tycoon for segregating his units along a “color line.”

“I suppose Old Man Trump knows just how much racial hate he stirred up in the bloodpot of human hearts, when he drawed that color line here at his Beach Haven family project,” reads the opening lines of the song.

Written decades before the construction of Donald Trump’s Midtown skyscraper by the same name, Guthrie’s song goes on, “Beach Haven is Trump’s tower, where no black folks come to roam. No, no, Old Man Trump. Old Beach Haven ain’t my home.”
Het mag duidelijk zijn dat Trump (or whoever the fuck die lijst heeft opgesteld) weer eens geen flauw idee heeft wie Guthrie eigenlijk was. Ben nu toch benieuwd of z'n naam binnenkort geruisloos van die lijst verdwijnt... :P
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_197523676
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:22 schreef speknek het volgende:
Ik geloof niet dat de GOP ooit democratische waarden hoog had zitten of de ander tolereerde. Ja hoger dan een corrupt sneeuwvlokje die openlijk aan staten vraagt de verkiezingen te annuleren en vervolgens een woeste horde op zijn politieke opponenten afstuurt, maar dat is niet eens een low bar te noemen. Voor de rest is het nog steeds de partij van massieve voter disenfranchisement en gerrymandering, en zou de nieuwe GOP nog steeds de GOP van McConnell en Gingrich zijn.
Nou ja, hoog hebben zitten is wat ongelukkig uitgedrukt inderdaad. Ik doel meer op het tegengaan van deze beweging:

  Moderator woensdag 20 januari 2021 @ 10:26:22 #110
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197523701
quote:
10s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:25 schreef kladderadatsch het volgende:
Geen serieus politiek nieuws, maar gewoon te grappig om niet te delen:

Folk singer Woody Guthrie — who despised Trump’s dad — to get a statue in his presidential sculpture garden of ‘heroes’
[..]

Het mag duidelijk zijn dat Trump (or whoever the fuck die lijst heeft opgesteld) weer eens geen flauw idee heeft wie Guthrie eigenlijk was. Ben nu toch benieuwd of z'n naam binnenkort geruisloos van die lijst verdwijnt... :P
Ik denk dat die hele tuin er gewoon niet komt onder Biden of in een hele andere vorm/inhoud.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197523710
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:44 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Omdat de Republikeinen zullen aangeven 60 stemmen te willen hebben in de Senaat waar er minimaal 41 van tegen zullen stemmen.
Is dat echt een regel en waarom is er zo'n achterlijke regel? Want dan zou je altijd kunnen zeggen ik wil een onhaalbaar aantal stemmen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_197523906
twitter


After another person commented on her post that the pension was “a pay off to keep his mouth shut since it was a false flag planned shooting," Greene said in response, “Exactly.” Green in another post suggested that school shootings were taking place to help Congress pass gun control legislation. Supporters of gun control legislation argue U.S. gun laws contribute to the number of school shootings in the United States, which far and away exceed any other nation's on earth.“I am told that Nancy Pelosi tells Hillary Clinton several times a month that ‘we need another school shooting’ in order to persuade the public to want strict gun control,” Greene said in another post back in 2018 also unearthed by Media Matters.The Parkland school shooting set off new efforts to pass gun control measures after an expelled student killed 17 people. Students at the school were at the forefront of the effort.
------
https://thehill.com/homen(...)ol-shooting-as-false
  Moderator woensdag 20 januari 2021 @ 10:42:38 #113
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_197524034
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:13 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

So much voor drain the swamp.
Dit is echt een enorme 'fuck you' naar zijn aanhangers. En naar de rest van de VS natuurlijk.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_197524056
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Verder is het de FBI die aangeeft dat sommige troepen wellicht niet zijn te vertrouwen.

Maar feiten doen er blijkbaar niet toe.
Bron?
Pentagon geeft zelf aan geen enkele indicatie te hebben van dreigingen van binnenuit.
  woensdag 20 januari 2021 @ 10:48:03 #115
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_197524152
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:37 schreef Bluesdude het volgende:
[ twitter ]

After another person commented on her post that the pension was “a pay off to keep his mouth shut since it was a false flag planned shooting," Greene said in response, “Exactly.” Green in another post suggested that school shootings were taking place to help Congress pass gun control legislation. Supporters of gun control legislation argue U.S. gun laws contribute to the number of school shootings in the United States, which far and away exceed any other nation's on earth.“I am told that Nancy Pelosi tells Hillary Clinton several times a month that ‘we need another school shooting’ in order to persuade the public to want strict gun control,” Greene said in another post back in 2018 also unearthed by Media Matters.The Parkland school shooting set off new efforts to pass gun control measures after an expelled student killed 17 people. Students at the school were at the forefront of the effort.
------
https://thehill.com/homen(...)ol-shooting-as-false
Wat een gestoorde vrouw
  woensdag 20 januari 2021 @ 10:49:10 #116
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197524176
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:43 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Bron?
Pentagon geeft zelf aan geen enkele indicatie te hebben van dreigingen van binnenuit.
mwah, 1 keer google gebruiken
https://www.washingtonpos(...)88621dd28_story.html

https://edition.cnn.com/2(...)tion-duty/index.html
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  woensdag 20 januari 2021 @ 10:51:00 #118
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197524205
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:50 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Betaalmuur
daarom ook de CNN link toegevoegd.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197524337
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:51 schreef zalkc het volgende:

[..]

daarom ook de CNN link toegevoegd.
Die verscheen idd net toen ik reageerde.

Mij ging het er om dat Biden een tijd terug heeft aangegeven bang te zijn voor een inside attack vanuit de national guard.
Dat straalt nogal veel vertrouwen uit naar je eigen troepen :D
pi_197524388
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:37 schreef Bluesdude het volgende:
[ twitter ]

After another person commented on her post that the pension was “a pay off to keep his mouth shut since it was a false flag planned shooting," Greene said in response, “Exactly.” Green in another post suggested that school shootings were taking place to help Congress pass gun control legislation. Supporters of gun control legislation argue U.S. gun laws contribute to the number of school shootings in the United States, which far and away exceed any other nation's on earth.“I am told that Nancy Pelosi tells Hillary Clinton several times a month that ‘we need another school shooting’ in order to persuade the public to want strict gun control,” Greene said in another post back in 2018 also unearthed by Media Matters.The Parkland school shooting set off new efforts to pass gun control measures after an expelled student killed 17 people. Students at the school were at the forefront of the effort.
------
https://thehill.com/homen(...)ol-shooting-as-false
Die is al vlug vergeten hoe die scholieren dat soort mensen op hun nummer zette door te klagen bij adverteerders en donoren.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  woensdag 20 januari 2021 @ 11:02:19 #121
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_197524449
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:37 schreef Bluesdude het volgende:
[ twitter ]

After another person commented on her post that the pension was “a pay off to keep his mouth shut since it was a false flag planned shooting," Greene said in response, “Exactly.” Green in another post suggested that school shootings were taking place to help Congress pass gun control legislation. Supporters of gun control legislation argue U.S. gun laws contribute to the number of school shootings in the United States, which far and away exceed any other nation's on earth.“I am told that Nancy Pelosi tells Hillary Clinton several times a month that ‘we need another school shooting’ in order to persuade the public to want strict gun control,” Greene said in another post back in 2018 also unearthed by Media Matters.The Parkland school shooting set off new efforts to pass gun control measures after an expelled student killed 17 people. Students at the school were at the forefront of the effort.
------
https://thehill.com/homen(...)ol-shooting-as-false
Ach ja, de 'radical left' en ANTIFA zeker weer?



Graph is afkomstig van CSIS (Center for Strategic & International Studies) en laat goed zien uit welke hoek(en) de terreurdreiging vooral afkomstig is de laatste jaren: rechts extremisten en religious fanatics, wat in de VS trouwens steeds vaker één en dezelfde blijken te zijn. En nee, ik heb het niet over moslims...
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  woensdag 20 januari 2021 @ 11:04:44 #122
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_197524497
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:18 schreef speknek het volgende:
Ik ben wat minder positief. Ja korte termijn kan het tot 538 Democratische kiesmannen leiden. Langere termijn heeft het afsplitsen van Geert Wilders ook niet tot minder maar tot meer rechtse stemmen geleid. Als extreem-rechts zijn eigen partij rechts van de GOP start, kan de GOP haar traditionele conservatieve koers als centristisch verkopen, en er zijn ongetwijfeld een rits Democraten met een D achter hun naam die zich bovenal centrist voelen, die vrij gemakkelijk aansluiting vinden bij Mitt zijn normie fiscal conservative "centrum" partij. Voor je het weet zijn er drie gelijke partijen, en betekent dat dus 2/3e van de tijd extreem rechts tot extremistisch rechts beleid.

In ieder geval is het wel een move die haast maakt van de impeachment voor veel GOP.
Je gaat er hierbij vanuit dat er 3 grote partijen blijven bestaan voor langere tijd in een systeem dat er niet op gebouwd is.

Die nieuwe partij zou 1x meedoen en de Democraten een enorme winst bezorgen. Vervolgens is het snel einde verhaal denk ik.
pi_197524594
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:18 schreef speknek het volgende:
Ik ben wat minder positief. Ja korte termijn kan het tot 538 Democratische kiesmannen leiden. Langere termijn heeft het afsplitsen van Geert Wilders ook niet tot minder maar tot meer rechtse stemmen geleid. Als extreem-rechts zijn eigen partij rechts van de GOP start, kan de GOP haar traditionele conservatieve koers als centristisch verkopen, en er zijn ongetwijfeld een rits Democraten met een D achter hun naam die zich bovenal centrist voelen, die vrij gemakkelijk aansluiting vinden bij Mitt zijn normie fiscal conservative "centrum" partij. Voor je het weet zijn er drie gelijke partijen, en betekent dat dus 2/3e van de tijd extreem rechts tot extremistisch rechts beleid.

In ieder geval is het wel een move die haast maakt van de impeachment voor veel GOP.
Daar zit dan nog wel een heel significant ander aspect aan, namelijk dat huis en senaat dan ook 3 fracties kennen en je veel minder kadaverdiscipline zult zien.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_197524634
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:56 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Die verscheen idd net toen ik reageerde.

Mij ging het er om dat Biden een tijd terug heeft aangegeven bang te zijn voor een inside attack vanuit de national guard.
Dat straalt nogal veel vertrouwen uit naar je eigen troepen :D
Bron?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_197524650
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:04 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Je gaat er hierbij vanuit dat er 3 grote partijen blijven bestaan voor langere tijd in een systeem dat er niet op gebouwd is.

Die nieuwe partij zou 1x meedoen en de Democraten een enorme winst bezorgen. Vervolgens is het snel einde verhaal denk ik.
Al zou het wel goed zijn voor de VS, een partij rechts van de GOP. Dan nog een partij links van de Democraten en je kunt zowaar eens een echte democratie worden. Waarbij de Democraten bijvoorbeeld de ene keer met de linkerpartij een meerderheid zoeken en de andere keer met het redelijke deel van de GOP.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')