abonnement Unibet Coolblue
pi_197515157
Mijn therapeutbijeenkomst was vandaag niet de meest constructieve, en ik ben op zoek naar advies waarvoor geen nieuwe week wachten vereist is. Misschien heeft iemand wel vergelijkbare ervaring gehad.. Excuus voor het Nederlands, wel met foutjes.

Alvast bedankt!

Als ik een nieuw iemand ontmoet (vriend of meer)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 21:08:55 #2
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_197515397
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 20:59 schreef zon_9 het volgende:
Mijn therapeutbijeenkomst was vandaag niet de meest constructieve, en ik ben op zoek naar advies waarvoor geen nieuwe week wachten vereist is. Misschien heeft iemand wel vergelijkbare ervaring gehad.. Excuus voor het Nederlands, wel met foutjes.

Alvast bedankt!

Als ik een nieuw iemand ontmoet (vriend of meer)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had dat ook omdat ik vaak in de steek gelaten of bedrogen ben door mannen. Dacht daardoor altijd dat ik niet goed genoeg was, en daardoor zelfde gedachten als die je in je OP beschrijft. Heb de ervaringen en mijn denkpatronen met een therapeut een beetje zitten ontleden, en daardoor uiteindelijk die gedachten langzaam kunnen veranderen naar een meer normale manier van denken.

Kost tijd, maar kun je wel veranderen :Y
pi_197515630
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 21:08 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik had dat ook omdat ik vaak in de steek gelaten of bedrogen ben door mannen. Dacht daardoor altijd dat ik niet goed genoeg was, en daardoor zelfde gedachten als die je in je OP beschrijft. Heb de ervaringen en mijn denkpatronen met een therapeut een beetje zitten ontleden, en daardoor uiteindelijk die gedachten langzaam kunnen veranderen naar een meer normale manier van denken.

Kost tijd, maar kun je wel veranderen :Y
Heb je wellicht tips uit je eigen ervaring ? mijn therapie gaat een beetje traag, dus ik zou in de tussentijd graag wat meer alleen willen handelen
pi_197518586
Wat zijn je argumenten waarom diegene alleen maar met jou zou afspreken vanwege gebrek aan beter? Wat maakt jou minder dan die eventuele anderen? Als dat zo is, waarom ben je dan al zo gehecht aan diegene, ipv dat je dan gewoon onverschillig kan denken: zak, ik kan zelf ook wel beter krijgen, doeiii?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_197519531
Je kunt het vragen aan die persoon, al dan wel op een andere manier geformuleerd.

Maar als dit soort gedachten een patroon vormen in jouw denken en doen, dan is het verstandig om daar aan te werken. Actief dit soort gedachten tegengaan of er met een andere blik naar kijken, zelfs als jouw gedachte blijkt te kloppen.

Tegengaan kun je doen door je gedachten iedere keer te corrigeren, met realistische tegenargumenten als basis. (je weet dat jouw onzekerheid zaken 'invult/kleurt', je weet niet zeker of je 'gebrek aan beter' bent, dat zijn feiten)

Een andere blik kan zijn; ook al ben je 'gebrek aan beter', jij haalt voldoening uit het contact, vindt het gezellig wanneer jullie afspreken. Dat is een positieve draai eraan geven, puur vanuit jezelf (en jouw behoeftes) en het nu (leven in het nu) geredeneerd.
  woensdag 20 januari 2021 @ 06:18:40 #6
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_197521375
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 21:17 schreef zon_9 het volgende:

[..]

Heb je wellicht tips uit je eigen ervaring ? mijn therapie gaat een beetje traag, dus ik zou in de tussentijd graag wat meer alleen willen handelen
Therapie gaat altijd traag (in de optiek van de patient) volgens mij ;) Het helpt in ieder geval als je weet waarom je zo denkt, als je weet wat de aanleiding hiervoor is.
pi_197522800
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 06:18 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Therapie gaat altijd traag (in de optiek van de patient) volgens mij ;) Het helpt in ieder geval als je weet waarom je zo denkt, als je weet wat de aanleiding hiervoor is.
Alles wat ik weet is dat ik zo vaak afgewezen ben, of zoveel excuses heb gehoord of gelezen (mensen die geen nee durven te zeggen en je vertellen "het gaat regenen") dat ik denk dat ik dit patroon kan herkennen.
natuurlijk zijn sommige mensen bang voor één regendruppel maar hier heb ik het ook over mensen bij wie dit soort reacties wat verrassender is

@geeninspiratie1235 wat mij minder leuk maakt, is bijvoorbeeld dat deze persoon geen romantische gevoelens voor me heeft, dus als hij iemand zou ontmoeten die aantrekkelijker, minder verlegen en zelfverzekerder is, zie ik niet in welke redenen hij zou hebben om mij te ontmoeten en te krijgen om me meer te leren kennen.

Maar over het algemeen denk ik dat er altijd iemand "aantrekkelijker" zal zijn dan ik om verschillende redenen (fysiek, gedragsmatig, contextueel). Waarom ik op dit moment aan die persoon gehecht raak, is dat ik niemand anders heb, en ik ben op zoek naar iemand die nieuw is en die persoon is altijd beter dan degene die ik eerder heb ontmoet, en ik hoop voor wat menselijkheid, dat hij is zo echt als hij lijkt, en uiteindelijk een goed persoon die ook als vriend aan mijn zijde zal blijven.
Maar uiteindelijk zie ik snel iets dat me aan het twijfelen brengt, en het is te vroeg in de relatie en roept te veel twijfels op omdat ik zo vroeg in de relatie ben

@Cockwhale Ik baseer het ook op de feiten van het bericht dat iemand mij stuurt. Die persoon is bijvoorbeeld om 22:30 uur aan het sms'en, voordat ik/de persoon naar bed ga/gaat, verwacht ik dat de persoon gewoon test hoe ik met de plannen zit en niet bereid is om een ​​discussie te voeren. Dan antwoordt de persoon de volgende dag met het tegenargument (het slechte weer dat de persoon plotseling opmerkt) Ik denk dat de persoon ziet dat ik nog steeds geïnteresseerd ben om elkaar te ontmoeten en brengt langzaam een ​​argument naar voren om te proberen onze vergadering te annuleren, zonder het rechtstreeks doen omdat ze denken dat ze mijn gevoelens kunnen kwetsen

Ik denk dat deze feiten in mijn gedachten veel sterker zijn dan de andere, ook al correleren ze sterk met de anderen (ze willen annuleren, omdat ze in de tussentijd iemand anders hebben ontmoet of andere plannen willen maken, en ze laten afstand van me nemen omdat ik minder leuk ben dan .. )
pi_197523312
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:31 schreef zon_9 het volgende:

[..]

Alles wat ik weet is dat ik zo vaak afgewezen ben, of zoveel excuses heb gehoord of gelezen (mensen die geen nee durven te zeggen en je vertellen "het gaat regenen") dat ik denk dat ik dit patroon kan herkennen.
natuurlijk zijn sommige mensen bang voor één regendruppel maar hier heb ik het ook over mensen bij wie dit soort reacties wat verrassender is

@:geeninspiratie1235 wat mij minder leuk maakt, is bijvoorbeeld dat deze persoon geen romantische gevoelens voor me heeft, dus als hij iemand zou ontmoeten die aantrekkelijker, minder verlegen en zelfverzekerder is, zie ik niet in welke redenen hij zou hebben om mij te ontmoeten en te krijgen om me meer te leren kennen.

Maar over het algemeen denk ik dat er altijd iemand "aantrekkelijker" zal zijn dan ik om verschillende redenen (fysiek, gedragsmatig, contextueel). Waarom ik op dit moment aan die persoon gehecht raak, is dat ik niemand anders heb, en ik ben op zoek naar iemand die nieuw is en die persoon is altijd beter dan degene die ik eerder heb ontmoet, en ik hoop voor wat menselijkheid, dat hij is zo echt als hij lijkt, en uiteindelijk een goed persoon die ook als vriend aan mijn zijde zal blijven.
Maar uiteindelijk zie ik snel iets dat me aan het twijfelen brengt, en het is te vroeg in de relatie en roept te veel twijfels op omdat ik zo vroeg in de relatie ben

@:cockwhale Ik baseer het ook op de feiten van het bericht dat iemand mij stuurt. Die persoon is bijvoorbeeld om 22:30 uur aan het sms'en, voordat ik/de persoon naar bed ga/gaat, verwacht ik dat de persoon gewoon test hoe ik met de plannen zit en niet bereid is om een ​​discussie te voeren. Dan antwoordt de persoon de volgende dag met het tegenargument (het slechte weer dat de persoon plotseling opmerkt) Ik denk dat de persoon ziet dat ik nog steeds geïnteresseerd ben om elkaar te ontmoeten en brengt langzaam een ​​argument naar voren om te proberen onze vergadering te annuleren, zonder het rechtstreeks doen omdat ze denken dat ze mijn gevoelens kunnen kwetsen

Ik denk dat deze feiten in mijn gedachten veel sterker zijn dan de andere, ook al correleren ze sterk met de anderen (ze willen annuleren, omdat ze in de tussentijd iemand anders hebben ontmoet of andere plannen willen maken, en ze laten afstand van me nemen omdat ik minder leuk ben dan .. )
Google eens op 5 G schema. Zo te lezen ben je er al een eindje mee, en misschien helpt dat om je niet-helpende gedachten nog wat meer in beeld te brengen en naar de achtergrond te laten gaan.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_197523572
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:31 schreef zon_9 het volgende:
Alles wat ik weet is dat ik zo vaak afgewezen ben, of zoveel excuses heb gehoord of gelezen (mensen die geen nee durven te zeggen en je vertellen "het gaat regenen") dat ik denk dat ik dit patroon kan herkennen.
natuurlijk zijn sommige mensen bang voor één regendruppel maar hier heb ik het ook over mensen bij wie dit soort reacties wat verrassender is

@:geeninspiratie1235 wat mij minder leuk maakt, is bijvoorbeeld dat deze persoon geen romantische gevoelens voor me heeft, dus als hij iemand zou ontmoeten die aantrekkelijker, minder verlegen en zelfverzekerder is, zie ik niet in welke redenen hij zou hebben om mij te ontmoeten en te krijgen om me meer te leren kennen.

Maar over het algemeen denk ik dat er altijd iemand "aantrekkelijker" zal zijn dan ik om verschillende redenen (fysiek, gedragsmatig, contextueel). Waarom ik op dit moment aan die persoon gehecht raak, is dat ik niemand anders heb, en ik ben op zoek naar iemand die nieuw is en die persoon is altijd beter dan degene die ik eerder heb ontmoet, en ik hoop voor wat menselijkheid, dat hij is zo echt als hij lijkt, en uiteindelijk een goed persoon die ook als vriend aan mijn zijde zal blijven.
Maar uiteindelijk zie ik snel iets dat me aan het twijfelen brengt, en het is te vroeg in de relatie en roept te veel twijfels op omdat ik zo vroeg in de relatie ben

@:cockwhale Ik baseer het ook op de feiten van het bericht dat iemand mij stuurt. Die persoon is bijvoorbeeld om 22:30 uur aan het sms'en, voordat ik/de persoon naar bed ga/gaat, verwacht ik dat de persoon gewoon test hoe ik met de plannen zit en niet bereid is om een ​​discussie te voeren. Dan antwoordt de persoon de volgende dag met het tegenargument (het slechte weer dat de persoon plotseling opmerkt) Ik denk dat de persoon ziet dat ik nog steeds geïnteresseerd ben om elkaar te ontmoeten en brengt langzaam een ​​argument naar voren om te proberen onze vergadering te annuleren, zonder het rechtstreeks doen omdat ze denken dat ze mijn gevoelens kunnen kwetsen

Ik denk dat deze feiten in mijn gedachten veel sterker zijn dan de andere, ook al correleren ze sterk met de anderen (ze willen annuleren, omdat ze in de tussentijd iemand anders hebben ontmoet of andere plannen willen maken, en ze laten afstand van me nemen omdat ik minder leuk ben dan .. )
Huh? Dus je vindt iemand leuk ondanks dat diegene geen romantische gevoelens voor je heeft, maar alleen bij gebrek aan beter? Op mij komt het over alsof je nogal aan het projecteren bent... je wil zelf iemand bij gebrek aan beter, dus ga je ervan uit dat dit bij die ander ook zo zal zijn. Wat op zich ook gewoon een realistische gedachte is en niet achterlijk of zo.
Maar in de voor jou ideale situatie zou jij iemand dus willen bij gebrek aan beter, terwijl jij voor diegene wel definitief speciaal genoeg bent? Dat kan toch niet of als het zou kunnen is het toch niet eerlijk?
In theorie met verliefdheid kan het dus. Helaas lijkt het erop dat: - mensen hoe ouder ze worden minder verliefd worden - mensen minder snel verliefd worden op bereikbare personen. Dus hoewel het kan is de kans ook klein. Ik denk ook wel dat veel mensen minder subtiel zijn. Dus als ze iets willen annuleren doen ze dat gewoon. Negeren je ook gewoon als ze daar zin in hebben. Maar je kunt natuurlijk net de uitzonderingen treffen die wel subtiel zijn. Maar waarom vraag je dat dan niet gewoon? Ik snap dat je dan nog kunt denken dat ze liegen. Maar dan heb je iig de reactie gezien.

[ Bericht 0% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 20-01-2021 20:46:35 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_197524919
Je gevoel en intuïtie zijn prima logisch. Twijfel en onzekerheid horen nu eenmaal bij daten.

Denk dat bijna iedereen dit voelt als iemand opeens een date afzegt vanwege mogelijke regen.

Maar je overtuiging klopt niet dat je zou moeten kunnen of willen achterhalen of je gelijk hebt met je conclusie (dat hij liever iemand anders heeft). Die controledrang maakt alles stuk en je geeft iemand geen ruimte op die manier.

Zoals hierboven ook wordt gesuggereerd, je overtuiging zegt denk ik vooral alles over je eigen ervaringen en zelfvertrouwen en heel weinig over de ander.

Je denkt in schaarste (is er wel iemand voor mij?).
Je denkt zwart-wit (hij vindt mij leuk en laat de date doorgaan OF hij vindt me niet leuk en last daarom de date af).
En vervolgens vul je ook al in wat er dan verder nog zal gebeuren in de toekomst (het wordt geen succes, ik zal de date nu negatief maken vanwege mijn gevoelens).

Je leeft niet in het heden maar in het verleden en de toekomst. Ik denk niet dat iemand dan snel verliefd op je zal worden. Mensen voelen dat heus wel aan.

Vraag is dus kan je je twijfel en angst aanvaarden, voelen en loskoppelen van je acties en overtuigingen zodat je toch nog positief de (verplaatste) date in gaan? Als dat niet lukt zou ik überhaupt maar niet daten totdat je wel in staat bent. Anders volgen alleen maar meer teleurstellingen.
What's the name of the game?
pi_197533496
Als je jouw (negatieve) interpretaties als pure feiten beschouwt, dan denk ik dat het nog te vroeg is om iets aan de tips te hebben die je hier krijgt.
pi_197724499
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:16 schreef Cockwhale het volgende:
s pure feiten beschouwt, dan denk ik dat het nog te vroeg is om iets aan de tips te hebben die je hier krijgt.
Ja ik weet niet precies wat aan de hand is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
eventuele tips wat ik hem kan sms'en? een nieuwe vriend die je een week niet hebt gezien, dus..

@Cat-astrophe ja mijn psycholoog begon daar ook mee (5G enz), maar voorlopig kon ze nog niets identificeren.
het zou uiteindelijk meer leerzaam zijn om het verhaal van de andere persoon te laten vertellen (zoals deze man in dit geval)

[ Bericht 3% gewijzigd door zon_9 op 30-01-2021 16:01:09 ]
pi_197727808
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 21:08 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik had dat ook omdat ik vaak in de steek gelaten of bedrogen ben door mannen. Dacht daardoor altijd dat ik niet goed genoeg was, en daardoor zelfde gedachten als die je in je OP beschrijft. Heb de ervaringen en mijn denkpatronen met een therapeut een beetje zitten ontleden, en daardoor uiteindelijk die gedachten langzaam kunnen veranderen naar een meer normale manier van denken.

Kost tijd, maar kun je wel veranderen :Y
Is het uiteindelijk wel goed gekomen met een man samen? Of ben je door de ervaringen er een beetje klaar mee? En ben je geschrokken van jezelf geschrokken bij het ontleden van je gedachten?
  zaterdag 30 januari 2021 @ 19:26:54 #14
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_197728973
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 18:29 schreef stokj het volgende:

[..]

Is het uiteindelijk wel goed gekomen met een man samen? Of ben je door de ervaringen er een beetje klaar mee? En ben je geschrokken van jezelf geschrokken bij het ontleden van je gedachten?
Ja is uiteindelijk helemaal goed gekomen ^O^ En was niet echt geschrokken, maar het was op momenten wel heel confronterend. Maar goed, dat was ook de bedoeling denk ik.
pi_197730177
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 19:26 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ja is uiteindelijk helemaal goed gekomen ^O^ En was niet echt geschrokken, maar het was op momenten wel heel confronterend. Maar goed, dat was ook de bedoeling denk ik.
Ik ben blij om te horen dat het helemaal goed is gekomen! Geniet ervan!

Ik ken die momenten ja, dat je inziet dat je het niet goed had in je denken en dat het anders had gemoeten. Het houdt mij in ieder geval goed scherp.
pi_197730566
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 20:18 schreef stokj het volgende:
Ik ben blij om te horen dat het helemaal goed is gekomen! Geniet ervan!

Ik ken die momenten ja, dat je inziet dat je het niet goed had in je denken en dat het anders had gemoeten. Het houdt mij in ieder geval goed scherp.
in wezen is mijn vraag:
hoe kan je het verschil maken tussen: verkeerde gedachten of iemand die zich eigenlijk slecht tegen je gedraagt en dus dat je het correct ziet?

Ik denk dat ik hem een bericht ga sturen, maar ik ben een beetje bang. Als mijn gevoel weer wordt bevestigd, moet ik stoppen
pi_197740113
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 20:33 schreef zon_9 het volgende:

[..]

in wezen is mijn vraag:
hoe kan je het verschil maken tussen: verkeerde gedachten of iemand die zich eigenlijk slecht tegen je gedraagt en dus dat je het correct ziet?

Ik denk dat ik hem een bericht ga sturen, maar ik ben een beetje bang. Als mijn gevoel weer wordt bevestigd, moet ik stoppen
Ik denk vooral dat laatste. Soms moet je dingen doen om een bevestiging van iets te krijgen of juist niet. Want dan zijn de dingen helder.

Sterkte en hou ons op de hoogte!
pi_197746229
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 10:48 schreef stokj het volgende:
Ik denk vooral dat laatste. Soms moet je dingen doen om een bevestiging van iets te krijgen of juist niet. Want dan zijn de dingen helder.

Bedankt! Ja, doen. Dat heb ik nu wel gedaan en hij heeft
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197746472
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 15:51 schreef zon_9 het volgende:

[..]

Bedankt! Ja, doen. Dat heb ik nu wel gedaan en hij heeft
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jeetje Zon, heftig allemaal.

Soms is het frustrerend als je elke keer 'goed' zit met je gedachten of intuïtie.
Ikzelf heb op date gebied het één en ander meegemaakt waardoor ik altijd de kat goed uit de boom kijk als er een andere date is. Door de ervaringen die je hebt kan je aan hoe iemand zich bij je gedraagt en doet al merken of het wat gaat worden of niet.

Zo had ik een date die inderdaad de eerste twee dagen allemaal vrolijk deed maar daarna minder. Toen ik vroeg of alles oké was antwoordde ze niet terug maar wel haar profielfoto continu veranderen en online komen. Met als gevolg dat ik in de avond laat pas een berichtje kreeg met "ja had het druk met werk".

Op een gegeven moment merk jezelf wel wanneer je aan een dood paard zit te trekken en dat ik heb ik, voor mijzelf, vaak snel door. Helaas heb je zulke mensen die om hun eigen redenen dat soort gedrag vertonen.
pi_197747346
Wat heb jij nodig om genoeg duidelijkheid voor jezelf te krijgen?

En hoe ga je dat communiceren naar de ander? Of misschien niet, maar hoe ga je je twijfels dan loslaten?

Want je maakt jezelf he-le-maal gek zo.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_197747525
@stokj
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@Cat-astrophe wat denk je dan ervan? of is het te confronterend?
mijn enige keuze is een bericht, anders zou het te lang duren voordat ik hem weer ontmoet
misschien zal hij iets meer over hem zeggen als hij ziet dat ik ook op andere dates ga .. maar ik wil niet dat het klinkt alsof ik iets van hem verwacht..het klinkt heel direct voor mijn gebruikelijke manier van communiceren. Ik zat te denken: als ik mezelf open laat zien, zal hij dat ook doen, en ik hoef me niet meer af te vragen of hij echt is of niet bij mij

Anders weet ik niet zeker wat ik moet vragen om de laatste twijfels op te lossen of om te laten zien of ik een enorme negatieve verbeeldingskracht heb of echt niet

[ Bericht 3% gewijzigd door zon_9 op 31-01-2021 16:50:06 ]
pi_197748233
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 16:40 schreef zon_9 het volgende:
@:stokj
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@:cat-astrophe wat denk je dan ervan? of is het te confronterend?
mijn enige keuze is een bericht, anders zou het te lang duren voordat ik hem weer ontmoet
misschien zal hij iets meer over hem zeggen als hij ziet dat ik ook op andere dates ga .. maar ik wil niet dat het klinkt alsof ik iets van hem verwacht..het klinkt heel direct voor mijn gebruikelijke manier van communiceren. Ik zat te denken: als ik mezelf open laat zien, zal hij dat ook doen, en ik hoef me niet meer af te vragen of hij echt is of niet bij mij

Anders weet ik niet zeker wat ik moet vragen om de laatste twijfels op te lossen of om te laten zien of ik een enorme negatieve verbeeldingskracht heb of echt niet
Mwah, ikzelf zou in zo een situatie gewoon de koe bij de horens vatten en aangeven van joh, waar zijn we mee bezig. Met elkaar of niet? En dan aan de hand daarvan conclusies trekken.
Misschien ben ik iets te fel (voor mijzelf) maar ik wil niet als een hond aan het lijntje worden gehouden want die tijd heb ik gehad. Als iemand niet wilt dan niet, als iemand twijfelt en niet wilt praten over de twijfels dan houdt het op voor mij.

Maar Zon: je moet maar zo denken: je wilt niet in situaties komen die je niet wilt. Probeer die dan ook te voorkomen.
pi_197748482
Ja :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
het is ook waarom ik besloot om in therapie te gaan, ik denk dat ik moeite heb om relaties te maken ... dus ik moet ergens beginnen.. maar hoe? gewoon meer direct zijn over mezelf, en zien of dat met de ander helpt?
pi_197748545
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 16:40 schreef zon_9 het volgende:
@:stokj
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@:cat-astrophe wat denk je dan ervan? of is het te confronterend?
mijn enige keuze is een bericht, anders zou het te lang duren voordat ik hem weer ontmoet
misschien zal hij iets meer over hem zeggen als hij ziet dat ik ook op andere dates ga .. maar ik wil niet dat het klinkt alsof ik iets van hem verwacht..het klinkt heel direct voor mijn gebruikelijke manier van communiceren. Ik zat te denken: als ik mezelf open laat zien, zal hij dat ook doen, en ik hoef me niet meer af te vragen of hij echt is of niet bij mij

Anders weet ik niet zeker wat ik moet vragen om de laatste twijfels op te lossen of om te laten zien of ik een enorme negatieve verbeeldingskracht heb of echt niet
Je gaat er al vanuit dat hij een date had. En dat haal ik niet uit wat je schrijft over zijn berichtje (wellicht lees ik er overheen).
Daarom noemde ik die G schema’s. Hij meldt iets, en jouw gedachten gaan ermee aan de haal, je vult het negatief in (want zo werkt je hoofd blijkbaar) en vervolgens wordt het een feit en bepaalt dat je reactie.

Als jij schrijft dat je ‘ook’ een date hebt gehad, terwijl hij met een vriend is gaan wandelen zorg je voor onduidelijkheid.

Waarom begin je niet neutraal: wat leuk dat je onze route nog eens hebt gelopen. Ik vond het erg gezellig vorige week. Heb je zin nog eens af te spreken? Ik kan bij voorbeeld op <datum>.

En niet tig scenario’s vooruit denken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_197748806
@Cat-astrophe dat is wel een leuk bericht. ik weet maar niet zeker of ik zo snel om een ​​nieuwe afspraak wil vragen. Ik heb liever dat het van hem komt. Omdat hij "en jij?" vroeg, dacht ik over mijn date te praten (zonder "ook" dan)

Het is erg moeilijk voor mij om open te staan ​​voor mijn eenzaamheid enz. Ik moet ergens beginnen. Maar ik wil niet per se zo snel om een ​​nieuwe wandeling vragen als ik zijn date niet meer ben..

maar ik heb geen idee hoe te communiceren en open te zijn met iemand om intimiteit te creëren en de kans te geven om een ​​echte vriend te hebben?
pi_197749082
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 17:43 schreef zon_9 het volgende:
@:cat-astrophe dat is wel een leuk bericht. ik weet maar niet zeker of ik zo snel om een ​​nieuwe afspraak wil vragen. Ik heb liever dat het van hem komt. Omdat hij "en jij?" vroeg, dacht ik over mijn date te praten (zonder "ook" dan)

Het is erg moeilijk voor mij om open te staan ​​voor mijn eenzaamheid enz. Ik moet ergens beginnen. Maar ik wil niet per se zo snel om een ​​nieuwe wandeling vragen als ik zijn date niet meer ben..

maar ik heb geen idee hoe te communiceren en open te zijn met iemand om intimiteit te creëren en de kans te geven om een ​​echte vriend te hebben?
Je kunt blijven willen dat het van hem komt, zonder het erover te hebben.
En in je hoofd en op FOK! en wellicht bij je behandelaar je gedachten en gevoelens erover bespreken.

Maar hem ga je niet veranderen. Als hij geen initiatief neemt om af te spreken (om welke reden dan ook) en jij dat ook niet doet, en niet uitspreekt wat jouw gedachten zijn, dan lijk jij in dit scenario toch degene te zijn die er het meeste last van heeft.

Waarom wil jij niet degene zijn die een aanzet doet tot afspreken? Want je wil hem vaker ontmoeten, toch? Waar ben je bang voor, als je een open afspreekvoorstel doet?

Erger dan de scenario’s in je hoofd kan het niet worden, lijkt me.

En als je het hebt over het opbouwen van vriendschap: dat is niet in een dag gebeurd en ook niet in een week. Het heeft tijd nodig. En twee partijen die ervoor open staan en -als dat nodig is- bespreken welke behoeften en verwachtingen zij hierin hebben.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_197749626
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2021 17:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
Waarom wil jij niet degene zijn die een aanzet doet tot afspreken? Want je wil hem vaker ontmoeten, toch? Waar ben je bang voor, als je een open afspreekvoorstel doet?

Leuk dat je vragt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197749658
dubbel
pi_197750472
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 18:23 schreef zon_9 het volgende:

[..]

Leuk dat je vragt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je het uitspreekt weet je of hij hetzelfde wil als jij, of iets anders.
En vervelend word je als je geen rekening houdt met zijn wensen en gevoelens.

Zoals ik je hier lees houd je ontzettend rekening met hem. Zodanig zelfs, dat je rekening houdt met gevoelens die hij wellicht niet heeft, maar waarvan jij denkt dat hij ze kán hebben.

Je maakt het echt te ingewikkeld.

Tel eens hoe vaak je de woorden ‘misschien, ik denk, ik ben bang dat’ in dit topic hebt geschreven....
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_197750968
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2021 19:05 schreef Cat-astrophe het volgende:
oe vaak je de woorden ‘misschien, ik denk, ik ben bang dat’ in dit topic hebt geschreven....
Dat is waar.... ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
past...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')