abonnement Unibet Coolblue
pi_197512601
Hoi

Wij hebben al een tijd een houten vloer en daarbij gebruikte we een dweil die je uit moet wringen met de hand. En dan aan de stok klikt.

Onze schoonmaakster heeft gevraagd of we een dweil willen aanschaffen die we niet hoeven uit te wringen ivm polsklachten.

Eisen zijn dus geschikt voor hout, goed uitwringbaar aan de stok, en geen speciale emmer bij nodig.

Wat gebruiken jullie en waarover zijn jullie tevreden?
pi_197512707
Ik heb een gehardwaxte eikenhouten vloer en gebruik een Leifheit Clean Twist. Bevalt prima, mijn moeder en haar buren hebben dezelfde aangeschaft. Er zit wel een speciale emmer bij. Ik vind het de beste optie, ook omdat je zo nat kan dweilen als je zelf wil.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 19:27:11 #5
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_197512750
De vraag begint bij die emmer. Waarom geen speciale emmer? De uitwringsystemen zitten doorgaans in de emmer en niet in de dweil.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 19:59:58 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_197513679
Ik heb deze. Die kun je heel goed/gemakkelijk ‘uitwringen’.

https://www.bol.com/nl/p/(...)_8_9.11.ProductImage
The love you take is equal to the love you make.
pi_197520903
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:27 schreef bleiblei het volgende:
De vraag begint bij die emmer. Waarom geen speciale emmer? De uitwringsystemen zitten doorgaans in de emmer en niet in de dweil.
Omdat het onhandige altijd in de weg staande dingen zijn. Hebben 1 schoonmaak emmer en die verzet ik dagelijks.
Onze trapkast is een kelder waar je lastig in komt en die soms volloopt met water daar past hij dus ook niet.
pi_197520920
quote:
Ik heb altijd meegekregen dat een mop niet mag omdat die altijd te nat blijft.
pi_197521624
Ik vind een uitwringdweil niet prettig. Zo'n Greenspeed-ding met microvezeldoek is ideaal. Koop evt. een paar extra doeken (ScrubMop) en na gebruik direct in de wasmachine.
Geen emmer en geen schoonmaakmiddel nodig :)
https://www.thuisschoonma(...)lsysteem-1x-mop.html
  woensdag 20 januari 2021 @ 07:33:10 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_197521664
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 01:19 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Ik heb altijd meegekregen dat een mop niet mag omdat die altijd te nat blijft.
Die ik heb gepost, zeker niet.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator woensdag 20 januari 2021 @ 07:49:25 #11
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_197527065
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 01:19 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Ik heb altijd meegekregen dat een mop niet mag omdat die altijd te nat blijft.
Deze blijft ook niet te nat, hoe meer je spint hoe droger de mop.
Die van Lienekien heeft hetzelfde principe en is ook goed.
  woensdag 20 januari 2021 @ 16:19:34 #13
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_197532335
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 07:49 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Deze hebben wij ook; maar dan met een ronde mop eraan.
Bevalt ons prima ^O^
Ik ook, niks mis mee.. je moet zelfs oppassen dat je niet te vaak of te hard trapt, anders is hij niet nat genoeg.

Stok is nijdig uit balans trouwens, blijft niet hands free overeind staan tijdens het centrifugeer-proces. :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_197532887
Wij hebben deze. In 1 woord top! We gebruiken 'm op laminaat en plavuizen. Het is een systeem waarbij je helemaal niet meer hoeft te wringen.

Stok is wat zwaardere kwaliteit en ook perfect instelbaar. Ik ben 1m93, mijn vrouw 1m60. Vaak zijn die stokken wat aan de korte kant voor mij, maar deze dus niet.

Heb ook een stofmop erbij gekocht, dat werkt ook als een malle. Ik heb geen aandelen bij deze toko, maar het spul heeft mij enorm positief verrast. En m'n vrouw ook :) ^O^
pi_197555947
Heb zo'n ding https://www.leifheit.nl/n(...)lo-cotton-plus/57030
Fijn ding, pad trek je er af en ff schoonboenen onder de douche.
pi_197557561
Ik denk dat het deze wordt. Ook niet te duur. Misschien met een andere pad maar dat moet ik even kijken.
pi_197559566
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 19:09 schreef Oledanmaarweer het volgende:
Heb zo'n ding https://www.leifheit.nl/n(...)lo-cotton-plus/57030
Fijn ding, pad trek je er af en ff schoonboenen onder de douche.
Ik vind dat ding niets, ik gebruik het 1 x in de week bij een cliënt, de pads zijn in verhouding duur als de oude vervangen moeten worden. De pad zit vast met soort van stof wat haakt op de pinnetjes van de padhouder wat niet goed vasthoudt + uitwringen is ook niet echt lekker want de randen blijven altijd redelijk nat of je moet het met de hand nadrukken.
pi_197592908
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:30 schreef Sorella het volgende:

[..]

Ik vind dat ding niets, ik gebruik het 1 x in de week bij een cliënt, de pads zijn in verhouding duur als de oude vervangen moeten worden. De pad zit vast met soort van stof wat haakt op de pinnetjes van de padhouder wat niet goed vasthoudt + uitwringen is ook niet echt lekker want de randen blijven altijd redelijk nat of je moet het met de hand nadrukken.
Ik herken van bovenstaand niet veel. Pad blijft bij mij goed zitten, gaat best wel lang mee als je hem gelijk schoonmaakt (heb nog steeds m'n 1e erop zitten, reserve nog niet nodig gehad). Dat de randen niet helemaal uitgewrongen worden is omdat de pad iets oversized is. Desnoods knip je er iets af.
pi_197593593
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 17:14 schreef Oledanmaarweer het volgende:

[..]

Ik herken van bovenstaand niet veel. Pad blijft bij mij goed zitten, gaat best wel lang mee als je hem gelijk schoonmaakt (heb nog steeds m'n 1e erop zitten, reserve nog niet nodig gehad). Dat de randen niet helemaal uitgewrongen worden is omdat de pad iets oversized is. Desnoods knip je er iets af.
Misschien houdt het minder goed omdat ik de pad altijd in de wasmachine gooi bij mijn cliënt , ik ga niet met mijn handen aan de pad zitten om te schrobben nadat ik de wc en douchevloer heb gedaan :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')