abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_197511952
Hi iedereen! Al enige tijd heb ik Google Stadia en ben echt serieus helemaal om. Ik vind de service geweldig en hoewel ik in het begin skeptisch was, ben ik sinds december helemaal om. Ik was helaas te laat voor de Cyberpunk deal, maar heb alsnog later een Premiere Edition gekocht.

Maar goed, aangezien er nog geen topic over Stadia hier was, leek het mij gepast om een thread te beginnen.

Dus! Andere cloud gamers hier? Eventueel ook via GeForce Now, Shadow PC, xCloud of zelfs beta gebruikers van Amazon Luna?
pi_197514294
Geen cloud gamer hier, maar speel je misschien Orcs must die 3 op je stadia? Ben benieuwd naar die game :P
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_197519769
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 20:20 schreef MilkTea het volgende:
Geen cloud gamer hier, maar speel je misschien Orcs must die 3 op je stadia? Ben benieuwd naar die game :P
Nee, helaas heb ik Orcs Must Die 3 (nog) niet gespeeld. Het is 1 van de gratis games die je kan spelen als je Stadia Pro heb, maar ben er simpelweg nog niet aan toe gekomen. Heb je wel Stadia zelf eens geprobeerd? Dit kan geheel kosteloos met Destiny 2 voordat je überhaupt Stadia Pro en/of Orcs Must Die overweegt.

Mocht je kosteloos Destiny 2 willen uitproberen, dat kan met de link hieronder. Het enige wat je nodig hebt is een Google account :)

https://stadia.google.com/games/destiny-2
  dinsdag 19 januari 2021 @ 23:37:34 #4
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_197519829
GAM / Google kondigt vandaag streaming service aan met handige extra’s

Dat was het Stadia topic.

Heb je meer info over hoe het er nu voor staat? Prijzen, beschikbare games, etc.?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_197558949
Oei, in die topic is al sinds 2019 niet meer gepost en hier loopt het ook nog niet storm. Maar je stelt de juiste vragen dus ik zal even wat meer de inhoud in gaan. Tijd voor een heel betoog. :)

Prijzen voor het gebruik van Stadia
Laten we beginnen met de prijzen. In principe is Stadia als platform helemaal gratis. Wel is er een ‘premium’ variant in de vorm van Stadia Pro. Dat kost ¤ 9,99 per maand en geeft een aantal voordelen bovenop het standaardplatform.

Stadia Base:
Prijs: Gratis
Resolutie: tot 1080p
FPS: tot 60fps
Geluid: Stereo
Gratis games: Nee

Stadia Pro:
Prijs: ¤ 9,99 per maand
Resolutie: tot 4k
FPS: tot 60fps
Geluid: 5.1 Surround Sound
Gratis games: Ja

Elke maand heb je een aantal Pro games die je gratis kan ‘claimen’. Het aanbod aan games dat je kan claimen wisselt maandelijks, maar games blijven vaak voor meerdere maanden beschikbaar om te claimen. Een overzicht van de games die je nu kan claimen en in het verleden kon claimen is hier te vinden:
https://docs.google.com/s(...)PpeoEn3bTDzmMmfBxqDk

Het claimen van een game betekent dat het op dat moment onderdeel worden van jouw library (bibliotheek). Zo lang je Stadia Pro abonnement actief is, kan je onbeperkt deze games spelen. Annuleer je je abonnement op Stadia Pro, dan verlies je aan het einde van je abonnementsperiode toegang tot je geclaimde Pro games. Besluit je op een later moment om je abonnement op Stadia Pro weer te activeren, dan krijg je weer gewoon toegang tot alle games die je eerder hebt geclaimd.

Beschikbare games en prijzen van games op Stadia
Games op Stadia zijn best fors aan de prijs, zoals op elk digitaal platform. De truc is zoals overal om voor de deals te gaan. In december 2020 had Stadia een grote holiday season sale. Verder, heeft het platform vaak halverwege de maand opnieuw een sale met een aantal games. De huidige sales op dit moment zijn:

• Ghost Recon Breakpoint voor ¤ 9,09 (tijdelijk weekend deal)
• Red Dead Redemption 2 voor ¤ 40,19
• Red Dead Redemption 2 Ultimate Edition voor ¤ 53,99
• Enter the Gungeon voor ¤ 11,99
• Reigns voor ¤ 2,39
• Valkyria Chronicles 4 Complete Edition voor ¤ 34,99
• West of Loathing voor ¤ 7,69

Een overzicht van de prijzen van games nu en de laagste prijs ooit (LRP) is hier te vinden: https://stadiadb.app/

Een actueel overzicht van alle beschikbare games is hier op Wikipedia beschikbaar:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Stadia_games

Stadia kosteloos uitproberen
Ik zei het al eerder, Stadia is geheel gratis als platform (beperkt tot 1080p/60fps) en er zijn zelfs 2 gratis games om het platform kosteloos uit te proberen:
Destiny 2: https://stadia.google.com/games/destiny-2
Super Bomberman R Online: https://stadia.google.com/games/super-bomberman-r-online

Beiden vereisen enkel een Google account om te proberen. Mocht je een betere ervaring op de Stadia pagina en je stream informatie willen inzien, dan is Stadia Enhanced daar de beste Chrome extension voor:
https://chrome.google.com(...)melifgmbmjlphdfncbfg

Mijn persoonlijke ervaringen:
Tot slot mijn eigen ervaringen tot nu toe. Ik had eerder gratis Stadia Pro geprobeerd in de zomer met een actie die toen liep. Recent kwam ik door de heisa rondom Cyberpunk erachter dat het platform weer hot was. Ook zag ik dus dat Destiny 2 gratis te proberen was en heb daarmee getest tot dat ik het vloeiend aan de praat kreeg. Lang verhaal kort, ik had thuis een 50mbit verbinding en dit was mijn ervaringen:

Op een laptop via 2.4ghz Wifi: Niet speelbaar. Het hapert en is vreselijk.
Op een laptop via 5ghz Wifi: Soepel! Geweldig, met heel incidenteel frame skip.
Op een laptop via de kabel: Alsof je lokaal speelt, dan is het echt net magie.

Het is dan wel afhankelijk van waar je woont. Ik woon in een appartement en ben omsingeld door concurrerende wifi-verbindingen en is 2.4ghz gewoon niet bruikbaar. Mijn ouders wonen in een hoekwoning en dan is 2.4ghz weer super soepel.

Doordat ik zo onder de indruk was van de prestaties met 5ghz wifi en kabel, heb ik kort daarna Stadia Pro weer geactiveerd en een Premiere Edition aangeschaft. Bij de Premiere Edition krijg je een Chromecast Ultra (CCU) en een Stadia Controller. Met Stadia Pro zit je dan op de bank en spel je 4k games alsof je op de Playstation of Xbox speelt. De CCU kan je ook met de kabel aansluiten voor opnieuw die perfecte ervaring. Het is dan echt ongelofelijk hoe responsive het is. Het is echt alsof je lokaal speelt.

Inmiddels ben ik wel naar een 200mbit verbinding en dat heeft 1 simpele reden. Google zegt dat spelen op 4k slechts 35mbps vereist. Mijn router toont aan dat als ik op 4k resolutie speel, ik met gemak 45mbps internet trek. Als iemand anders in het huis dan tegelijkertijd bijvoorbeeld Netflix wil kijken, gaat het bij 1 van ons haperen. Met 200mbit is dat niet langer het geval.

Is er misschien meer wat ik je kan vertellen?
pi_197559131
Puike post. ^O^

Zelf heb ik een proef abo Pro gehad van een maat van me. Ging prima inderdaad, speelde toen Tomb Raider 2013.

Zelf weinig interesse omdat ik liever traditionele consoles heb op dit moment. En op Xbox heb ik dan natuurlijk Xcloud mocht ik willen streamen.

Hoe is multiplayer op Stadia?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_197576903
Ik beschouw Stadia zelf inderdaad meer als een aanvulling op de traditionele consoles dan echt een vervanger. De techniek werkt uitstekend, áls het werkt. Zat mensen zullen niet de juiste condities hebben voor een perfecte ervaring, wat het toch lastiger maakt dan een lokaal apparaat.

Verder zijn veel grote namen zoals Call of Duty, Grand Theft Auto, Dark Souls, The Witcher, Resident Evil nog niet op het platform beschikbaar. (Maar ook wel heel veel wel hoor!)

Wat betreft multiplayer. Dat is wisselend heb ik begrepen. Ik ben zelf meer een single player gamer dan dat ik van de multiplayer ben. Van wat ik begrijp zijn de populaire Stadia games prima te doen, denk dan aan Outcasters of iets in die trant. De echte grote jongens hebben ook 'crossplay'. Dat betekent dat je dan gematcht wordt met gamers op andere platforms. Hier zijn dan ook ruim voldoende andere gamers te vinden. De games waarvan het bekend is dat ze crossplay hebben zijn onder andere:

• Power Rangers: Battle for the Grid (Crossplay met PC, PS4, Switch en X-Box One)
• Embr (Early Access) (Crossplay met PC)
• Dead by Daylight (Crossplay met PC, PS4, Switch en X-box One)
• WWE 2K Battlegrounds (Crossplay met PC, PS4, Switch en X-box One)
• The Division 2 (Crossplay met PC)
• Just Dance 2020 (Crossplay met PS4, Switch en X-box One)
• PlayerUnknown's Battlegrounds (Crossplay met PS4 en X-box One)
• Cake Bash (Crossplay met PC)
• Farming Simulator 19 (Crossplay met PC)
• Just Dance 2021 (Crossplay met PC, PS4, PS5, Switch, X-box One en X-box Series X/S)
• The Elder Scrolls Online (Crossplay met PC)

Edit: Het woord "Xbox" aan elkaar wordt in lijsten blijkbaar niet getoond. Bugje in Fok? :)
pi_197708836
Heb dit ook sinds kort, ben niet een onwijze spelletjes speler maar gebruik het op ipad met een playstation controller.
Heb nu hitman en sniper geprobeerd, moet zeggen het werkt eigenlijk best wel ok.
Do what you love, love what you do!
pi_197716686
Google stadia getest. Werkt idd goed alleen een 200mbits verbinding is wel nodig.

Als iemand aan t instagrammen is of youtube of netflixen of facebooken merk je het wel bij een klein internet abbo.

Verder vind ik de bibliotheek ala party games zeer mager en daarom ga ik niet verder investeren >:O
pi_197771761
twitter

twitter
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_197793476
Ik houd het al een tijdje in de gaten. De geruchten zijn dat Football Manager 2021 voor de Stadia uitkomt (na een save game debacle in 2020), maar ik heb de game nog niet gezien.
Lijkt me de ideale Stadia game. Je hebt dan de rekenkracht van google (mijn laptopje trekt het niet meer) en een beetje lag door de internetverbinding is niet zo'n probleem. Het is geen shooter waarbij snelle actie vereist is.

Iemand ervaring met Football Manager (de oude) op stadia?
pi_198730395
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:05 schreef Holenbeer het volgende:
Ik houd het al een tijdje in de gaten. De geruchten zijn dat Football Manager 2021 voor de Stadia uitkomt (na een save game debacle in 2020), maar ik heb de game nog niet gezien.
Lijkt me de ideale Stadia game. Je hebt dan de rekenkracht van google (mijn laptopje trekt het niet meer) en een beetje lag door de internetverbinding is niet zo'n probleem. Het is geen shooter waarbij snelle actie vereist is.

Iemand ervaring met Football Manager (de oude) op stadia?

Heb wel ervaring met f1 en hitman. Werken gewoon perfect met snel internet en kabel. _O_
pi_202522945
Ik krijg als het goed is vandaag mijn stadia controller + chromecast ultra binnen. 3 maanden gratis stadio pro dankzij lenovo en ook nog eens 3 maanden gratis dankzij mijn youtube premium abonnement. Ik ben benieuwd!

Zijn er hier nog veel mensen die stadia gebruiken?
  maandag 13 december 2021 @ 11:15:08 #14
428684 techcom
Dès tòch ene grôoten bout!
pi_202596619
Afgelopen week een Stadia premiere edition gekocht via marktplaats voor ¤ 35,00 , was helaas zelf te laat met de actie bij Google (¤ 22,22 incl. verzending) en moet zeggen dat het allemaal soepel loopt.
(Zowel op iMac al de ChromeCast beide bekabeld aangesloten)

Gelijk een Pro trial aangezet en heb nu 3 maanden gratis Pro, maar moet echt even zoeken wat alles games exact zijn. Ben zelf niet meer zo'n die-hard gamer als vroeger dus zowat alle titels zijn nieuw voor me.
Maar tot dusver een leuk platform om toch even te gamen zonder echt een flinke investering te doen in een console.
wè hij zeej èn wè 'n pèrd schèt, kunde in êenen èmmer gooie.
pi_206144260
Google stopt met Stadia en gaat hard- en softwareaankopen volledig terugbetalen

quote:
Stadia-gebruikers krijgen wel al het geld terug dat zij in de dienst hebben gestoken. Het gaat om zowel alle gekochte games en add-ons als om hardware, zolang die in de Google Store zijn gekocht. Het bedrijf noemt in een faq dat het gaat om de controller, de Founders Edition en de Premiere Edition, en Play and Watch. Stadia Pro-gebruikers krijgen geen geld terug, maar kunnen tot de einddatum wel gratis gebruikmaken van die dienst. Google verwacht de terugbetalingen eind januari volgend jaar geregeld te hebben. Spelers hoeven hun hardware niet terug te sturen naar Google.
https://support.google.com/stadia/answer/12790109
pi_206145291
Nette afronding wel met die credits. Verder zal er niemand een traan om laten.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_206145526
quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2022 20:16 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nette afronding wel met die credits. Verder zal er niemand een traan om laten.
Geen credits, gewoon bedrag terug naar waarmee je betaald hebt, dus bijv geld terug op je credit card rekening.

quote:
Our intent is to have the majority of refunds processed back to the original payment by January 18, 2023.
pi_206145571
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 20:31 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Geen credits, gewoon bedrag terug naar waarmee je betaald hebt, dus bijv geld terug op je credit card rekening.
[..]

Ja klopt, bedoel credit ook als geld terug. Niet als veredeld spaarpunten systeem ofzo.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')