abonnement Unibet Coolblue
pi_197512558
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
Al die broekies van net 30 komen weer even klagen hoe hard ze moeten werken voor al die boomers die nooit iets uitgevreten hebben en hun huis gratis bij een pakje Blue Band kregen.

Genot.
Loser
Whatever...
  Beste debater 2022 dinsdag 19 januari 2021 @ 19:19:12 #102
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197512562
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:17 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Behalve dat ze meestal niet 45 jaar zware arbeid in een fabriek hebben verricht.

Lekker makkelijk dit soort dingen roepen op argumenten maakt het geen discussie. Laat eens zien dan, waarom die generatie die al zo veel eind mee heeft gehad nog meer zou moeten krijgen op kosten van de jeugd?
Waar haal jij ze toch vandaan... Boomers die het hele jaar vakantievieren in campers? Huisjes voor een appel en een ei?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 19 januari 2021 @ 19:20:18 #103
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197512587
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:18 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Loser
Een loser is een jankbal die denkt dat 'ie als enige het allemaal heel zwaar heeft, heel hard moet werken en dat alles en iedereen boven en onder hem de boel gewoon bij elkaar heeft gegraaid dan wel op een dienblaadje heeft gekregen.

Maar ook aan jou de vraag: wat moet er precies gebeuren?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 19 januari 2021 @ 19:20:47 #104
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197512602
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:18 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Goed argument. Sterke punten.
"De boomers hebben ALLES opgemaakt" doet het anders ook al jaren heel goed.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197512610
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Waar haal jij ze toch vandaan... Boomers die het hele jaar vakantievieren in campers? Huisjes voor een appel en een ei?
https://www.google.nl/amp(...)se-geschiedenis/amp/

Tijd voor de erfenis dan maar.
Whatever...
  Beste debater 2022 dinsdag 19 januari 2021 @ 19:25:31 #106
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197512697
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:21 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

https://www.google.nl/amp(...)se-geschiedenis/amp/

Tijd voor de erfenis dan maar.
En dat ligt natuurlijk niet aan het feit dat boomers wellicht ook gewoon spaarzaam zijn geweest, welnee, die hebben na hun spotgoedkope opleiding direct een netto salaris van jewelste gekregen, een huis voor nop, en derhalve ook al tijdens hun 'werkzame' leven gewoon als god in Frankrijk geleefd. Werken? Woningnood? Tegenslag? Recessie? Welnee... Was een groot luilekkerland.

Vraag eens aan een boomer op welke leeftijd die is begonnen met werken. Of hij een eigen kamer thuis had. Of hij zijn 'bijverdiende' geld zelf mocht houden en opmaken of moest inleveren thuis. Hoe vaak die reeds de wereld is omgereisd. Hoeveel auto's, televisies en telefoons reeds de revue hebben gepasseerd.

Echt hoor... ik ken er werkelijk geen een, die karikatuur die jij en je chronische boomer-haters steeds weer ten tonele brengen.

Wat ik wel zie, zijn zeikerige dertigers (mijn generatie) die inderdaad vrijwel alles op een presenteerblad hebben gekregen en, nu ze zelf aan de bak moeten, lopen te schelden en te tieren dat het allemaal zo oneerlijk is. En nog massaal VVD stemmen ook.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197512705
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Een loser is een jankbal die denkt dat 'ie als enige het allemaal heel zwaar heeft, heel hard moet werken en dat alles en iedereen boven en onder hem de boel gewoon bij elkaar heeft gegraaid dan wel op een dienblaadje heeft gekregen.

Maar ook aan jou de vraag: wat moet er precies gebeuren?
Pensionados moeten eerlijk meebetalen aan de maatschappij. Dat moet gebeuren. Met name aan onderwijs.

Dus meer belasting betalen of minder ontvangen zodat de druk op de mensen van 20-35 lager wordt. En zodat er wat meer in de nog jongere generaties geïnvesteerd kan worden. Ik ben inmiddels die leeftijd voorbij : het is niet voor mezelf. Nouja, indirect. Ik wil straks graag nog kundige artsen, goede wetenschappers en slimme ondernemers in de generaties onder me zodat we een welvarend land kunnen blijven.
Whatever...
  Beste debater 2022 dinsdag 19 januari 2021 @ 19:26:23 #108
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197512724
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:25 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Pensionados moeten eerlijk meebetalen aan de maatschappij. Dat moet gebeuren. Met name aan onderwijs.

Dus meer belasting betalen of minder ontvangen zodat de druk op de mensen van 20-35 lager wordt. En zodat er wat meer in de nog jongere generaties geïnvesteerd kan worden. Ik ben inmiddels die leeftijd voorbij : het is niet voor mezelf. Nouja, indirect. Ik wil straks graag nog kundige artsen, goede wetenschappers en slimme ondernemers in de generaties onder me zodat we een welvarend land kunnen blijven.
Ja, noem eens een percentage.

Overigens, dus jouw ouders zijn ook boomers? Hoeveel campers hadden ze?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197512839
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, noem eens een percentage.

Overigens, dus jouw ouders zijn ook boomers? Hoeveel campers hadden ze?
Mijn ouders zijn de eersten om toe te geven dat ze meer krijgen dan ze verdienen. Geen campers, maar geld zat.

En waarom een percentage? Ik wil dat de balans verandert van netto ontvanger naar netto betaler en er een stroom van geld van oud naar jong gaat om te investeren in hun toekomst.

Als mijn ouders straks dood gaan ben ik al oud zat en dan krijg ik een paar ton. Hoera. Niet geïnvesteerd in onderwijs, maar ik kan er dan een leuke auto van kopen of mijn huis verbouwen. Heel leuk.
Whatever...
  Beste debater 2022 dinsdag 19 januari 2021 @ 19:31:57 #110
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197512875
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:30 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Mijn ouders zijn de eersten om toe te geven dat ze meer krijgen dan ze verdienen
. Geen campers, maar geld zat.

En waarom een percentage? Ik wil dat de balans verandert van netto ontvanger naar netto betaler en er een stroom van geld van oud naar jong gaat om te investeren in hun toekomst.

Als mijn ouders straks dood gaan ben ik al oud zat en dan krijg ik een paar ton. Hoera. Niet geïnvesteerd in onderwijs, maar ik kan er dan een leuke auto van kopen of mijn huis verbouwen. Heel leuk.
Mijn ouders hebben gewoon altijd gewerkt en zo. En hard ook. Misschien ligt het daar aan.

Hadden overigens geen camper. Nog steeds niet. Ging natuurlijk ook een hoop geld zitten in het kunnen laten studeren van een aantal kiddo's. Deden ze liever dan met campers rondtrekken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197512909
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Mijn ouders hebben gewoon altijd gewerkt en zo. En hard ook. Misschien ligt het daar aan.

Hadden overigens geen camper. Nog steeds niet.
Hey gaat niet over jou of jouw ouders. Het gaat over de hele generatie als groep. Die is gruwelijk rijk en besteedt het aan zichzelf.
Whatever...
  Beste debater 2022 dinsdag 19 januari 2021 @ 19:34:41 #112
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197512952
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:33 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Hey gaat niet over jou of jouw ouders. Het gaat over de hele generatie als groep. Die is gruwelijk rijk en besteedt het aan zichzelf.
Ja, en wat is nu de bedoeling? Hoe gaan we dit allemaal politiek regelen, wat zijn concrete plannen? Gewoon gaan hakken in de pensioenen?

Misschien ook een goed idee om OMGAAN MET GELD en SPAREN een verplicht vak op school te maken; misschien dat die millennials dan twee keer nadenken voor ze weer gaan backpacken in een of ander Zuid-Oost Aziatisch land ter 'zelfontwikkeling'. Of is dat dan weer generaliserend?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197512959
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 18:47 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Niks jaloezie. Ik heb in het bestuur een pensioenfonds gezeten en ken de getallen. Jongeren betalen voor de ouderen. Bakken met premie. De ouderen betaalden nauwelijks iets. Maar nu wel eisen dat ze geïndexeerd worden en dat jongeren (die al te veel premie betalen) nog meer gaan betalen voor hun luxe.

Ik heb een persoonlijke pot, dus maak je over mij en eventuele jaloezie geen zorgen. Ik zie alleen wel dat we in dit land bakken met geld investeren in een groep die helemaal niets meer oplevert. Bejaarden. De jongeren raken alles kwijt:

- Onderwijs wordt uitgekleed van basisonderwijs met een docententekort door te lage lonen en slechte gebouwen en methoden door gebrek aan budget tot aan het veranderen van stufi in een lening
- Veel minder hypotheekrenteaftrek, bij en achterlijk hoge huizenprijs
- zeer hoge pensioenpremies waarvan ze zelf nauwelijks iets terug gaan zien
- enorme aow premie want de grijze golf is enorm
- kosten voor de zorg: zelf zaten ze voor bijna niets in het ziekenfonds die ouwe mensen, nu betalen jongeren de volle mep doordat ze alle medicatie, bypasses en diabetesellende van vooral oude mensen ergens van moeten betalen.
- met een eenvoudige opleiding dikke lonen en pensioenregelingen regelen kon allemaal. Nu mag je met een universitaire opleiding van tijdelijke contract naar nul urencontract.

Maar ohohoh de krokodillentranen van de ‘Karens’ van 60+ zijn enorm.

De solidariteit gaat maar een kant op: van jong naar oud. Ik zit er zelf enigszins tussenin. Met een loon waarbij ik me voorlopig geen zorgen hoef te maken. Dus een echt persoonlijk belang is er voo mij niet, anders dan dat ik me zorgen maak over de investeringen in de generaties na mij, die zijn te laag.
Dus omdat bejaarden volgens jou niets meer opleveren moet daar maar alle ellende op afgeschoven worden. Ik ben ook niet blij met een verplicht pensioenfonds vandaar dat ik ook andere maatregelingen tref. Neemt niet weg dat ik dit niet op onze oudere generatie afschuif waar ik ook veel aan te danken heb.
  Beste debater 2022 dinsdag 19 januari 2021 @ 19:36:33 #114
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197512994
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:35 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dus omdat bejaarden volgens jou niets meer opleveren moet daar maar alle ellende op afgeschoven worden. Ik ben ook niet blij met een verplicht pensioenfonds vandaar dat ik ook andere maatregelingen tref. Neemt niet weg dat ik dit niet op onze oudere generatie afschuif waar ik ook veel aan te danken heb.
Precies. Het is die godvergeten ondankbaarheid. Sowieso wel schattig dat juist 20'ers en 30'ers, zonder meer de meest egocentrische generatie die er ooit is geweest, anderen 'egoïstisch' noemt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 19 januari 2021 @ 19:38:34 #115
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197513053
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:12 schreef RM-rf het volgende:

[..]

met welk geld?

nogmaals, lees je gewoon eens in in QE en vraag je eens af wat obligaties zijn (schuldpapieren)...

het is niet veel anders dan een schuld aan jezelf uitschrijven.
de linkerhand leent geld aan de rechterhand, op papier wordt met schulden geschoven, boekhoudkundig verschuiven er bepaalde risico's (die op termijn wel een zeker effect kan hebben dat ertoe kan leiden dat bv banken bereid zijn meer geld uit te lenen)

maar op geen enkel moment bestaat er enige direkte invloed op de hoeveelheid aan vermogenswaardes in omloop...
Helaas is dat kennelijk gewoon net iets te moeilijk voor mensen die graag zich altijd tot 'slachtoffers' wilen maken van bepaalde financiele processen .
Iets dat overigens vaak wel optreed; de mensen die hier slecht begrip van hebben worden idd vaak erdoor benadeeld, en behoren tot de bevolkingsgroepen die 'het steeds moeilijker krijgen'.... Dat ligt overigens minder aan het Systeem als aan hun eigen capaciteiten.
Je snapt zelf wel dat wanneer je je eigen obligaties met je eigen geld opkoopt je netto geen cent extra hebt.
Anders zouden failliete landen dat wel doen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197513115
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Sowieso wel schattig dat juist 20'ers en 30'ers, zonder meer de meest egocentrische generatie die er ooit is geweest, anderen 'egoïstisch' noemt.
Je bedoeld die 30ers die nu de 2e once-in-a-lifetime recessie in hun werkende leven hebben?
Of die 20ers die met een dikke studieschuld door afschaffing van de stufi nu net een paar jaartjes op de arbeidsmarkt zaten, om hun vrije markt huurkrot te betalen die afgelopen jaar alweer ontslagen werden met hun tijdelijke contractjes?

Stel zwitsals moeten niet janken idd, gewoon wat minder advocado toast eten. En mijn pensioen betalen verdomme.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  Beste debater 2022 dinsdag 19 januari 2021 @ 19:42:33 #117
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197513164
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:40 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Je bedoeld die 30ers die nu de 2e once-in-a-lifetime recessie in hun werkende leven hebben? Stel zwitsals moeten niet janken idd, gewoon wat minder advocado toast eten. En mijn pensioen betalen verdomme.
Misschien dan eens net zoals die ego-boomers zichzelf eens organiseren in vakbonden, wat minder rechts stemmen en wellicht bepaalde idealen eens wat bijstellen.

Wie betaalde jouw studie overigens?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197513179
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

Wie betaalde jouw studie overigens?
Ik, gaat elke maand een onvrijwillige donatie naar Groningen.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  dinsdag 19 januari 2021 @ 19:43:17 #119
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197513183
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Precies. Het is die godvergeten ondankbaarheid. Sowieso wel schattig dat juist 20'ers en 30'ers, zonder meer de meest egocentrische generatie die er ooit is geweest, anderen 'egoïstisch' noemt.
Er is echt onnoemelijk meer welvaart nu dan in de jaren 70-80. Dingen als aardbeienjoghurt, bellen, kleurentelevisies, vliegvakanties, etc waren toen een luxe, nu vrij normaal. In die jaren kreeg een kind 1x per week op vrijdagavond een klein glaasje cola en een bakje chips. Ook qua consumentenaanbod was het toen echt veel en veel minder dan nu. Nu heb je tientallen soorten van alles. Toen echt niet.

Van de andere kant: toen kon iedere moeder gewoon thuisblijven en kon een vader van een 40-urige werkweek een gezin onderhouden. Toen was het tempo op kantoor en het werk veel rustiger en minder prestatie-gericht. Toen waren er nog allerlei baantjes bij de overheid waar je goed zat. Toen had een vrij klein dorp nog een eigen zwembad en bibliotheek en kostte toegang bijna niks.

Ik denk dat wel wel veel meer welvaart hebben, maar we hebben hiervoor veel ingeleverd.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Beste debater 2022 dinsdag 19 januari 2021 @ 19:43:43 #120
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197513194
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:40 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Je bedoeld die 30ers die nu de 2e once-in-a-lifetime recessie in hun werkende leven hebben?
Of die 20ers die met een dikke studieschuld door afschaffing van de stufi nu net een paar jaartjes op de arbeidsmarkt zaten, om hun vrije markt huurkrot te betalen die afgelopen jaar alweer ontslagen werden met hun tijdelijke contractjes?

Stel zwitsals moeten niet janken idd, gewoon wat minder advocado toast eten. En mijn pensioen betalen verdomme.
En dat is de schuld van de boomers???? _O- _O- _O-

Zeg eens, wanneer kwam die heerlijke neoliberale ruk naar rechts, met bijkomende 'hervormingen' ook weer opzetten?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197513211
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:40 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Je bedoeld die 30ers die nu de 2e once-in-a-lifetime recessie in hun werkende leven hebben?
Of die 20ers die met een dikke studieschuld door afschaffing van de stufi nu net een paar jaartjes op de arbeidsmarkt zaten, om hun vrije markt huurkrot te betalen die afgelopen jaar alweer ontslagen werden met hun tijdelijke contractjes?

Stel zwitsals moeten niet janken idd, gewoon wat minder advocado toast eten. En mijn pensioen betalen verdomme.
Precies.
Whatever...
  Beste debater 2022 dinsdag 19 januari 2021 @ 19:44:13 #122
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197513214
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:43 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Ik, gaat elke maand een onvrijwillige donatie naar Groningen.
Dat zou eigenlijk betaald moeten worden?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 19 januari 2021 @ 19:44:54 #123
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197513230
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:44 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Precies.
Ook aan jou de vraag: wanneer is die neoliberale koers ingezet? En wat doet 'de jeugd' thans om het tij te keren, anders dan zeiken op boomers en ander 'wrakhout'?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 19 januari 2021 @ 19:45:02 #124
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197513232
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Misschien dan eens net zoals die ego-boomers zichzelf eens organiseren in vakbonden, wat minder rechts stemmen en wellicht bepaalde idealen eens wat bijstellen.

Wie betaalde jouw studie overigens?
Toen ik studeerde kregen we een beurs en was het collegegeld geloof ik 1000 gulden (daarvoor was het gewoon gratis). Dat collegegeld betaalde mijn vader en ik kreeg toen nog 250 gulden per maand en een OV-kaart. Voor mij als thuiswoner ruim voldoede en lang leve de lol. Was ook niet gekoppeld aan prestaties (gelukkig)
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Beste debater 2022 dinsdag 19 januari 2021 @ 19:46:05 #125
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197513269
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

Toen ik studeerde kregen we een beurs en was het collegegeld geloof ik 1000 gulden (daarvoor was het gewoon gratis). Dat collegegeld betaalde mijn vader en ik kreeg toen nog 250 gulden per maand en een OV-kaart. Voor mij als thuiswoner ruim voldoede en lang leve de lol. Was ook niet gekoppeld aan prestaties (gelukkig)
Dat zeg ik, onze generatie is de meest verwende en egoïstische.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 19 januari 2021 @ 19:46:38 #126
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197513289
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat zeg ik, onze generatie is de meest verwende en egoïstische.
Ik ben van 70. Jij?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 19:46:54 #127
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_197513296
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

https://www.nu.nl/economi(...)terker-dan-ooit.html

Maar weinig mensen maken zich druk om het beleid van de ECB om de schulden van de Zuidelijke eurolanden ‘weg te drukken’. Nog minder mensen vinden het een probleem dat Italie helemaal niet voornemens is te herstructureren of bezuinigen en dat de schuld van dat land steeds sneller blijft groeien (nu ca 180%, 3x meer als toegestaan). Ze denken immers : “Komen we duizend miljard tekort, dan drukken we dat toch digitaal”?. Vroeger was dat misschien een probleem ivm papiertekorten en bomenkap, maar tegenwoordig kan dat allemaal op de computer.”

Uiteindelijk moet de rekening wel ergens neergelegd worden. En die komt dus voor verhoudingsgewijs erg groot deel bij de Nederlandse werknemer terecht. Die steeds hogere premies moet gaan betalen, steeds langer moet gaan doorwerken en steeds minder betaald krijgt. Het geld komt daar dus vandaan.

Het is echt walgelijk dat de NOS dat niet een keertje uitlegt op de te-le-vi-sie. Want nu weten de mensen het gewoon niet, terwijl dit de allergrootste diefstal is uit de geschiedenis. Duizend maal groter dan de fraude met de kinderopvangtoeslag.
Weinig aan toe te voegen, behalve een QFT.... Gelukkig dat er nog een aantal mensen zijn die er over na lijken te denken.
  Beste debater 2022 dinsdag 19 januari 2021 @ 19:47:02 #128
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197513302
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik ben van 70. Jij?
Decennium later
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197513320
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:35 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dus omdat bejaarden volgens jou niets meer opleveren moet daar maar alle ellende op afgeschoven worden. Ik ben ook niet blij met een verplicht pensioenfonds vandaar dat ik ook andere maatregelingen tref. Neemt niet weg dat ik dit niet op onze oudere generatie afschuif waar ik ook veel aan te danken heb.
Nee, ze moeten hun aandeel hebben in de oplossing, niet alles betalen.

Nu is het andersom: ze krijgen vooral veel geld en dat komt (deels) van jongeren. Terwijl daar grote problemen op te lossen zijn.

Ik behoor niet tot die generatie, maar ik zou graag wat meer geld zien gaan naar onderwijs, afschaffing studieleningen en het specifiek bouwen van huizen voor starters. Daar wil ik wel wat aan bijdragen. Maar vind ook dat ouderen ook eens moeten gaan bijdragen. Ipv te mekkeren over hun indexatie. Ze zijn de rijkste generatie ooit. En de erfenis gaat te laat komen want ze worden 90.
Whatever...
  dinsdag 19 januari 2021 @ 19:48:11 #130
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197513326
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Decennium later
Toch weer een hele andere generatie. Ik werd volwassen in de 80-er jaren, met depressie en de atoombom. De jaren 90 waren juist weer booming.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197513335
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:43 schreef LXIV het volgende:

Er is echt onnoemelijk meer welvaart nu dan in de jaren 70-80. Dingen als aardbeienjoghurt, bellen, kleurentelevisies, vliegvakanties, etc waren toen een luxe,
Automatisering en productieoptimalisatie heeft weinig met welvaart te maken. Daarintegen zijn de vaste lasten krankzinnig gestegen. Een krap jaren 50 flatje in een slechte wijk doet nu >¤1000 in veel steden. Dat zijn ongeveer 900 pakken aardbeienjoghurt. Iets zegt me dat in de jaren 70 een woning in een achterbuurtje geen 900 pakken yoghurt per maand was. En ook geen 150 pakken yoghurt voor je zorgverzekering.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  Beste debater 2022 dinsdag 19 januari 2021 @ 19:49:59 #132
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197513372
Ik roep al jaren dat VVD-beleid het voor Jan Modaal, ook die van de toekomst, totaal gaat vernielen... Ik zeik al jaren over dat gemorrel aan het ontslagrecht, de versobering van sociale voorzieningen, het tornen aan sociale zekerheid, de flexibilsering van de arbeidsmarkt.

Waar is de rest?

Waar zijn die legio jongeren die het allemaal zo moeilijk hebben om HIER voor de straat op te gaan? Waar is de organisatie in vakbonden? Waar is de roep om een terugkeer naar zekerheid? Waar is hun inzet om het roer weer eens wat naar links te krijgen?

Nergens. Te druk met instagram waarschijnlijk. En met zeiken op boomers.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197513400
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ook aan jou de vraag: wanneer is die neoliberale koers ingezet? En wat doet 'de jeugd' thans om het tij te keren, anders dan zeiken op boomers en ander 'wrakhout'?
Je lult er om heen. Ik geef antwoord op hé vraag en nu ineens moet ik zeggen wat de jeugd er aan doet ?

Ik vind dat de politiek wat moet doen en de geldstromen van jong naar oud moeten stoppen.

De neoliberale eind is er gekomen onder paars trouwens. Toen de ouwelui hun schaapjes op het droge hadden. Helaas is links nog steeds op de hand van ouderen.
Whatever...
  dinsdag 19 januari 2021 @ 19:51:16 #134
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197513412
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:48 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Automatisering en productieoptimalisatie heeft weinig met welvaart te maken. Daarintegen zijn de vaste lasten krankzinnig gestegen. Een krap jaren 50 flatje in een slechte wijk doet nu >¤1000 in veel steden. Dat zijn ongeveer 900 pakken aardbeienjoghurt. Iets zegt me dat in de jaren 70 een woning in een achterbuurtje geen 900 pakken yoghurt per maand was. En ook geen 150 pakken yoghurt voor je zorgverzekering.
Klopt. Maar brede welvaart stijgt eigenlijk altijd enkel maar door innovatie en technologische vooruitgang. Dat was in de Middeleeuwen ook zo.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 19:52:05 #135
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197513436
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik roep al jaren dat VVD-beleid het voor Jan Modaal, ook die van de toekomst, totaal gaat vernielen... Ik zeik al jaren over dat gemorrel aan het ontslagrecht, de versobering van sociale voorzieningen, het tornen aan sociale zekerheid, de flexibilsering van de arbeidsmarkt.

Waar is de rest?

Waar zijn die legio jongeren die het allemaal zo moeilijk hebben om HIER voor de straat op te gaan? Waar is de organisatie in vakbonden? Waar is de roep om een terugkeer naar zekerheid? Waar is hun inzet om het roer weer eens wat naar links te krijgen?

Nergens. Te druk met instagram waarschijnlijk. En met zeiken op boomers.
Er zit maar weinig licht tussen het beleid van VVD of D66, CDA, PvdA. In hoofdlijnen komt het allemaal op hetzelfde neer.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Beste debater 2022 dinsdag 19 januari 2021 @ 19:52:50 #136
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197513457
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:50 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Je lult er om heen. Ik geef antwoord op hé vraag en nu ineens moet ik zeggen wat de jeugd er aan doet ?

Ik vind dat de politiek wat moet doen en de geldstromen van jong naar oud moeten stoppen.

De neoliberale eind is er gekomen onder paars trouwens. Toen de ouwelui hun schaapjes op het droge hadden. Helaas is links nog steeds op de hand van ouderen.
Neoliberaal eindigde bij paars??? Toen is het pas begonnen.

Overigens, als die 'ouwelui' zo ontiegelijk egocentrisch waren, waarom hebben ze dan überhaupt al die jaren daarvoor zich ingezet voor de totstandkoming van een ziekenfonds, studiebeurs en andere sociale voorzieningen? Je zegt dus dat tíjdens hun werkzame leven ze niet moeilijk deden over het meebetalen aan zaken voor hun kinderen, maar daarná ineens intens zelfzuchtig werden en besloten alles maar af te breken?

Is dat een beetje hoe het is gegaan?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 19 januari 2021 @ 19:54:47 #137
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197513522
Jongeren oververtegenwoordigd in D'66 achterban...

En dan zeiken over een geflexibiliseerde arbeidsmarkt... :')

Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 19 januari 2021 @ 19:57:33 #138
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_197513601
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:12 schreef LXIV het volgende:

Zo kent Nederland best wel een hoge vermogensbelasting (VRH) van >1,2% per jaar. In Italie is die gewoon nul! Terwijl zij dus in de schulden zitten. Dat vind ik raar en niet kunnen.
De Italianen hebben het goed bekeken. Lekker in de zon en weinig belasting betalen. Je kan overigens zo naar Italië verhuizen en daar een huis kopen. Voor 130.000 euro heb je al een prima woning op Sicilië.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_197513618
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
Jongeren oververtegenwoordigd in D'66 achterban...

En dan zeiken over een geflexibiliseerde arbeidsmarkt... :')

[ afbeelding ]
Tja en dan ook nog van vakbonden af willen.
Maar ik neem het niemand kwalijk. De overheid lukt het prima om generaties tegen elkander op te zetten.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 20:10:56 #140
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197514032
Toch heeft de jeugd soms wel recht tot klagen hoor. Ik sprak een meisje/jongedame die dus op een nul-urencontract moest werken. Die kon komen opdagen wanneer de werkgever het bliefde, kon eigenlijk niet weigeren (flexibiliteit van 1 kant dus), kon geen huurwoning of hypotheek krijgen vanwege haar onzekere inkomen. En dan keihard werken tegen minimumloon. Geen enkele inkomenszekerheid verder dus.
En dat een normaal, minimum-arbeiderssalaris ruimschoots onvoldoende is om een gezin van te onderhouden. Op welk niveau dan ook. Dat komt voornamelijk doordat arbeidsmigratie voorkomt dat krapte op de arbeidsmarkt resulteert in loonstijgingen.

Dat was in de jaren 70-80-90 niet mogelijk. Dat waren praktijken uit de 19e eeuw (en de 21-ste)
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Beste debater 2022 dinsdag 19 januari 2021 @ 20:14:03 #141
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197514141
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 20:10 schreef LXIV het volgende:
Toch heeft de jeugd soms wel recht tot klagen hoor. Ik sprak een meisje/jongedame die dus op een nul-urencontract moest werken. Die kon komen opdagen wanneer de werkgever het bliefde, kon eigenlijk niet weigeren (flexibiliteit van 1 kant dus), kon geen huurwoning of hypotheek krijgen vanwege haar onzekere inkomen. En dan keihard werken tegen minimumloon. Geen enkele inkomenszekerheid verder dus.
En dat een normaal, minimum-arbeiderssalaris ruimschoots onvoldoende is om een gezin van te onderhouden. Op welk niveau dan ook. Dat komt voornamelijk doordat arbeidsmigratie voorkomt dat krapte op de arbeidsmarkt resulteert in loonstijgingen.

Dat was in de jaren 70-80-90 niet mogelijk. Dat waren praktijken uit de 19e eeuw (en de 21-ste)
Nederland wil sinds 2002 rechts.

Ziehier het resultaat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197514161
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 20:10 schreef LXIV het volgende:
Toch heeft de jeugd soms wel recht tot klagen hoor. Ik sprak een meisje/jongedame die dus op een nul-urencontract moest werken. Die kon komen opdagen wanneer de werkgever het bliefde, kon eigenlijk niet weigeren (flexibiliteit van 1 kant dus), kon geen huurwoning of hypotheek krijgen vanwege haar onzekere inkomen. En dan keihard werken tegen minimumloon. Geen enkele inkomenszekerheid verder dus.
En dat een normaal, minimum-arbeiderssalaris ruimschoots onvoldoende is om een gezin van te onderhouden. Op welk niveau dan ook. Dat komt voornamelijk doordat arbeidsmigratie voorkomt dat krapte op de arbeidsmarkt resulteert in loonstijgingen.

Dat was in de jaren 70-80-90 niet mogelijk. Dat waren praktijken uit de 19e eeuw (en de 21-ste)
Dat staat los van de pensioenen. Dat kun je ouderen die al jaren met pensioen zijn niet in de schoenen schuiven. Door globalisatie is het heel makkelijk om met goedkope arbeid te schuiven. Dat in combinatie met een neoliberaal beleid maakt dit mogelijk.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 20:20:04 #143
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197514291
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 20:14 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat staat los van de pensioenen. Dat kun je ouderen die al jaren met pensioen zijn niet in de schoenen schuiven. Door globalisatie is het heel makkelijk om met goedkope arbeid te schuiven. Dat in combinatie met een neoliberaal beleid maakt dit mogelijk.
Nee, dat staat los van de pensioenen en de ouderen. Dat is gewoon neo-liberaal globalistisch beleid.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197514644
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Neoliberaal eindigde bij paars??? Toen is het pas begonnen.

Overigens, als die 'ouwelui' zo ontiegelijk egocentrisch waren, waarom hebben ze dan überhaupt al die jaren daarvoor zich ingezet voor de totstandkoming van een ziekenfonds, studiebeurs en andere sociale voorzieningen? Je zegt dus dat tíjdens hun werkzame leven ze niet moeilijk deden over het meebetalen aan zaken voor hun kinderen, maar daarná ineens intens zelfzuchtig werden en besloten alles maar af te breken?

Is dat een beetje hoe het is gegaan?
Dat was autocorrect. Bewind had er moeten staan.

En nee: de generatie die nu dood is heeft al die sociale stelsels opgebouwd. Mensen die wo2 bewust meemaakten en zich uit de armoede hebben geknokt in de wederopbouw. Dat zijn de ouders van de nu idioot rijke ouderen. Zelf hadden die een klein pensioen en aow als ze geluk hadden. Niet mijn ouders, maar grootouders.

De volgevreten boomers hebben enorm geprofiteerd van de wederopbouw. En het juk van de jaren 50 afgeschud in de jaren zestig. De gasbel van Slochteren gebruikt om hun ‘koos werkeloos’ te financieren in de jaren tachtig en daarvoor zelf heerlijk lang te studeren, met weinig opleiding dikke banen scoren en na het dipje in de jaren rachtig de vruchten geplukt can het vredesdividend in de jaren 90. Gecasht en met nieuwe huizen is toen onder dit electoraat neoliberaal bewind ingezet. Maar wel met het blijven binnenhalen van honderdduizenden immigranten uit niet westerse landen.

De jongeren nu plukken de zure vruchten van dit alles.
Whatever...
  Beste debater 2022 dinsdag 19 januari 2021 @ 20:38:22 #145
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197514679
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 20:36 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat was autocorrect. Bewind had er moeten staan.

En nee: de generatie die nu dood is heeft al die sociale stelsels opgebouwd. Mensen die wo2 bewust meemaakten en zich uit de armoede hebben geknokt in de wederopbouw. Dat zijn de ouders van de nu idioot rijke ouderen. Zelf hadden die een klein pensioen en aow als ze geluk hadden. Niet mijn ouders, maar grootouders.

De volgevreten boomers hebben enorm geprofiteerd van de wederopbouw. En het juk van de jaren 50 afgeschud in de jaren zestig. De gasbel van Slochteren gebruikt om hun ‘koos werkeloos’ te financieren in de jaren tachtig en daarvoor zelf heerlijk lang te studeren, met weinig opleiding dikke banen scoren en na het dipje in de jaren rachtig de vruchten geplukt can het vredesdividend in de jaren 90. Gecasht en met nieuwe huizen is toen onder dit electoraat neoliberaal bewind ingezet. Maar wel met het blijven binnenhalen van honderdduizenden immigranten uit niet westerse landen.

De jongeren nu plukken de zure vruchten van dit alles.
... waarom hebben die egoïsten niet al in de jaren '60, '70 en '80 al die fantastische zaken gesloopt? Waarom zouden ze uberhaupt een Koos Werkloos accepteren?

En sowieso: lang studerende boomers? Dikke banen? Serieus?

Echt, wat een karikatuur weer. :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Knapste mannelijke user 2022 dinsdag 19 januari 2021 @ 20:40:55 #146
206731 Mortaxx
Doomer
pi_197514738
De massa immigratie wordt duur betaald
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_197515077
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 20:36 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat was autocorrect. Bewind had er moeten staan.

En nee: de generatie die nu dood is heeft al die sociale stelsels opgebouwd. Mensen die wo2 bewust meemaakten en zich uit de armoede hebben geknokt in de wederopbouw. Dat zijn de ouders van de nu idioot rijke ouderen. Zelf hadden die een klein pensioen en aow als ze geluk hadden. Niet mijn ouders, maar grootouders.

De volgevreten boomers hebben enorm geprofiteerd van de wederopbouw. En het juk van de jaren 50 afgeschud in de jaren zestig. De gasbel van Slochteren gebruikt om hun ‘koos werkeloos’ te financieren in de jaren tachtig en daarvoor zelf heerlijk lang te studeren, met weinig opleiding dikke banen scoren en na het dipje in de jaren rachtig de vruchten geplukt can het vredesdividend in de jaren 90. Gecasht en met nieuwe huizen is toen onder dit electoraat neoliberaal bewind ingezet. Maar wel met het blijven binnenhalen van honderdduizenden immigranten uit niet westerse landen.

De jongeren nu plukken de zure vruchten van dit alles.
De jaren 80 een dipje noemen waar de jeugdwerkloosheid bizar hoog was en de hypotheekrente tot 13 % steeg en de lonen zo voor modaal rond de 1800 gulden lag. Hele buurten die hun huis konden verkopen. En wat noem je weinig opleiding. Een mts in de jaren 70 kun je vergelijken met een hbo nu. De meeste van die generatie hadden niet meer dan lts en hebben door thuisstudie zich kunnen opwerken.

Je denkt iets te makkelijk over de jaren 80.

Overigens is die gasbel onder druk van de VS en Luns in de jaren 60 voor een grijpstuiver aan Italië verkocht. Weer dat Italië. :)
  dinsdag 19 januari 2021 @ 20:59:51 #148
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_197515165
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik roep al jaren dat VVD-beleid het voor Jan Modaal, ook die van de toekomst, totaal gaat vernielen... Ik zeik al jaren over dat gemorrel aan het ontslagrecht, de versobering van sociale voorzieningen, het tornen aan sociale zekerheid, de flexibilsering van de arbeidsmarkt.

Waar is de rest?

Waar zijn die legio jongeren die het allemaal zo moeilijk hebben om HIER voor de straat op te gaan? Waar is de organisatie in vakbonden? Waar is de roep om een terugkeer naar zekerheid? Waar is hun inzet om het roer weer eens wat naar links te krijgen?

Nergens. Te druk met instagram waarschijnlijk. En met zeiken op boomers.
BLM is belangrijker, lijkt het.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 21:33:19 #149
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197516142
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 20:56 schreef Cherni het volgende:

[..]
Je denkt iets te makkelijk over de jaren 80.

Overigens is die gasbel onder druk van de VS en Luns in de jaren 60 voor een grijpstuiver aan Italië verkocht. Weer dat Italië. :)
Onder bedreiging dat wanneer ze ons gas niet zouden krijgen, ze communistisch zouden worden! Die deal staat overigens nog steeds. Straks kopen wij gas voor 20ct/kuub in Rusland om het voor 2 ct aan Italie door te verkopen!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 21:33:33 #150
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_197516150
Corona had dit probleem kunnen oplossen maar ja we willen al die ongezonde boomers en bejaarden redden.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')