abonnement Unibet Coolblue
pi_197498123
Nooit bezuinigd van gezondheidszorg in deze verzorgingsstaat. Gezondheidszorg werkt prima.
De grenzen zijn open. De scholen zijn open en ouders zijn blij. Minder beperkingen voor contactberoepen, de kleine en midden ondernemers hebben meer financiële ondersteun en minder last van de beperkingen.

Wat betaal je voor de gezondheidszorg?
Je geeft per kwartaal alleen maar ¤24 uit voor all-in zorgverzekering en de zorg kent geen eigen risico.

Heeft jarenlang liberaal rechts beleid in ons land, de bedrijven (ziekenhuizen zijn keiharde profit-organisaties geworden) machtiger gemaakt dan onze regeringen en de bevolking?

Toegang tot zorg is een primaire behoefte van het volk. In hoeverre is deze nog toegankelijk als men 3x moet nadenken (eigen risico) alvorens die een bezoek brengt aan het ziekenhuis?
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_197498186
Dat geld voor de zorg hebben ze waarschijnlijk aangevuld met geld dat bestemd was voor wegenonderhoud. De snelwegen in Italië zijn nog beter. Daarbij vallen er, volgens de borden langs de weg, evenveel doden in Wallonië in het verkeer als in heel Nederland. Brussel zakt door zijn hoeven van armoede.

Dus nee, België is alleen het Walhalla voor een lekker patatje of een chocoladewafel.
pi_197498238
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 00:28 schreef Magister_Artium het volgende:
Dat geld voor de zorg hebben ze waarschijnlijk aangevuld met geld dat bestemd was voor wegenonderhoud. De snelwegen in Italië zijn nog beter. Daarbij vallen er, volgens de borden langs de weg, evenveel doden in Wallonië in het verkeer als in heel Nederland. Brussel zakt door zijn hoeven van armoede.

Dus nee, België is alleen het Walhalla voor een lekker patatje of een chocoladewafel.
In Nederland hebben we ook te maken met verborgen armoede. Ik las laatst dat 1 miljoen Nederlanders onder de armoede-grens leven. Echter, weten wij dit mooi te verbergen door de sociale woningen te bouwen in de vinex-wijken (lees: janmodaal-wijken), waardoor je dit niet terugziet in het straatbeeld. In Parijs en Brussel zie je echt alle 'kanslozen' bij elkaar wonen en dat zie je terug in het straatbeeld, en in de criminaliteitcijfers. Wat dit betreft hebben wij het beter 'verstopt' en geen last van als gemiddelde Nederlander.

En ja, wegens in Nederland zijn een verademing t.o.v. Duitsland en België, maar wij betalen ook gemiddeld 500-1000 euro wegenbelasting per jaar, dus een gezin met twee auto's betaalt gauw 1000 tot 2000 euro aan wegenbelasting. Als ik dit aan familie in Duitsland vertel, hebben ze geen trek in meer in het Turkse kebab die voor hun ligt. Dus ook daar betalen wij keihard aan mee, terwijl de vrachtwagens van Albert Heijn er vooral gebruik van maken.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_197498294
Voor de goede orde: ik ben hartstikke blij dat wij het beter hebben geregeld hoor, maar de gezondheidszorg in Nederland is echt niet meer humaan en nauwelijks meer voor de burger. Eerder een strijd tussen het ziekenhuis en de zorgverzekeraar om the moneybags!
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_197499257
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 00:40 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

In Nederland hebben we ook te maken met verborgen armoede. Ik las laatst dat 1 miljoen Nederlanders onder de armoede-grens leven. Echter, weten wij dit mooi te verbergen door de sociale woningen te bouwen in de vinex-wijken (lees: janmodaal-wijken), waardoor je dit niet terugziet in het straatbeeld. In Parijs en Brussel zie je echt alle 'kanslozen' bij elkaar wonen en dat zie je terug in het straatbeeld, en in de criminaliteitcijfers. Wat dit betreft hebben wij het beter 'verstopt' en geen last van als gemiddelde Nederlander.

En ja, wegens in Nederland zijn een verademing t.o.v. Duitsland en België, maar wij betalen ook gemiddeld 500-1000 euro wegenbelasting per jaar, dus een gezin met twee auto's betaalt gauw 1000 tot 2000 euro aan wegenbelasting. Als ik dit aan familie in Duitsland vertel, hebben ze geen trek in meer in het Turkse kebab die voor hun ligt. Dus ook daar betalen wij keihard aan mee, terwijl de vrachtwagens van Albert Heijn er vooral gebruik van maken.
In België leeft 1 op de 5 mensen onder de armoedegrens. Dat is heel wat meer dan de 1 op de 17 hier.

In België is het per saldo echt niet beter geregeld dan hier. Verre van.
pi_197499347
In België betalen ze op een andere manier mee aan de zorg: https://www.plusonline.nl(...)-belgie-zoveel-lager (eerste linkje gepakt, er is vast wel een site met een goede uitleg).

Motorrijtuigenbelasting voor 1351 t/m 1450 kg in Noord-Holland is 555 euro per jaar. (En die gewichtsklasse ligt waarschijnlijk al boven gemiddeld). Een tweede auto is meestal lichter, dus veel meer dan 1000 euro is je gezin niet kwijt.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 07:49:01 #7
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_197499371
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 00:52 schreef Gibraltar70 het volgende:
Voor de goede orde: ik ben hartstikke blij dat wij het beter hebben geregeld hoor, maar de gezondheidszorg in Nederland is echt niet meer humaan en nauwelijks meer voor de burger. Eerder een strijd tussen het ziekenhuis en de zorgverzekeraar om the moneybags!
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Euro_Health_Consumer_Index

En toch lekker op de tweede plek van Europa.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 07:51:16 #8
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_197499385
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 00:17 schreef Gibraltar70 het volgende:
de kleine en midden ondernemers hebben meer financiële ondersteun
Hoe kom je daarbij? Er bestaat een uitstel van en eventueel kwijtschelding van belasting, that's it, anders moet je Frank van Pixelscreen ff mailen, die heeft nog wel wat te stellen met die geweldige Belgische overheid :7
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_197499421
nou nou, als Belg zijnde wat moet ik wel ff inpikken

snelwegen? die beginnen stilaan wel in orde te komen, nee het is nog niet overal mooi asfalt maar de tijd van putten over de hele rit is wel voorbij.

Lijkt mooi om het sociaal stelsel, in principe betaal je dit jaar 98¤ + 58¤ premie, daar krijg je basis zorg voor maar je moet die nog wel altijd voorschieten en een deel zelf ophoesten vb tandarts: stukje van tand afgebroken herstellen, kosten 242¤ onmiddellijk te betalen aan de tandarts, dan krijg je een briefje voor je ziekenfonds die 191¤ terugbetaald; rest is of eigen rekening of extra (dure) verzekering.
Ook in het hospitaal lopen de eigen kosten snel op als je je niet extra verzekerd, zeker als je alleen op je kamer wil liggen.

pensioenen, zijn goed voor iedereen die door het land betaald werd (ambtenaren, onderwijzers, etc) voor de rest is het beperkt. Mijn vader (80) was altijd zzp-er en in die tijd niet aan sparen ofzo gedaan, toen ie op pensioen ging kreeg ie maandelijks 923¤, dus moest ie wel blijven bijwerken?
Ik ben nooit werkloos geweest en verdien bovenmodaal, als ik blijf werken tot m'n 67 (45j loopbaan) zal ik van de staat zo'n 1700¤ pensioen krijgen, vroeger stoppen of minder gaan werken zal tot minder pensioen leiden.
Hoe ik dat verder aanvul moet ik zelf regelen.

En dan worden de lonen ook gewoon zwaar belast, ik zit wel in een hogere categorie maar er blijft netto maar 58% van mijn bruttoloon over.
pi_197500065
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 07:49 schreef Yozzz het volgende:

[..]

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Euro_Health_Consumer_Index

En toch lekker op de tweede plek van Europa.
Het zegt ook heel veel dat een land als Zwitserland bovenaan staat. De kwaliteit is vast goed (maak er nauwelijks gebruik van), maar ik heb het idee dat op dit lijst geen rekening is gehouden met de kosten per burger. Aangezien twee duurste landen van West-Europa aan de top staan.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
  dinsdag 19 januari 2021 @ 09:53:12 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197500678
Belgie had al voor deze crisis een astronomisch begrotingstekort.

Maar het gras bij de buren is immer groener
pi_197511820
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:05 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Het zegt ook heel veel dat een land als Zwitserland bovenaan staat. De kwaliteit is vast goed (maak er nauwelijks gebruik van), maar ik heb het idee dat op dit lijst geen rekening is gehouden met de kosten per burger. Aangezien twee duurste landen van West-Europa aan de top staan.
Zwitserland is het geweldigste land van de wereld, als je geldt hebt. In loondienst heb je bijna geen ontslagrecht, je kan op elk moment vrijwel op staande voet ontslagen worden en dan zoek je het maar uit. Basale gezondheidszorg zoals EHBO kost er doorgaans weinig, maar heb je meer nodig, dan mag je in CHF een flinke rekening voldoen.
Alle dagelijkse voorzieningen zijn zelfs voor de Zwitsers duur. In Basel rijdt de halve stad naar Duitsland om daar boodschappen te doen, in Genève naar Frankrijk.
En voor de fvd’ers op dit forum: er is nog net geen referendum over de kleur behang van je buren, maar zelfs bij een referendum over het schengenverdrag komt nog geen 40% van de Zwitsers met kleurpotloden spelen.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 18:51:02 #13
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197511888
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 18:47 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]


Alle dagelijkse voorzieningen zijn zelfs voor de Zwitsers duur. In Basel rijdt de halve stad naar Duitsland om daar boodschappen te doen, in Genève naar Frankrijk.

Dat valt erg mee.
We have always been at war with Eastasia.
pi_197512002
In België hebben ze het helaas ook al weer over het opnieuw sluiten van de scholen: https://www.hln.be/dossie(...)t-te-komen~a9106667/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 19 januari 2021 @ 18:58:24 #15
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197512047
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 18:47 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Zwitserland is het geweldigste land van de wereld, als je geldt hebt. In loondienst heb je bijna geen ontslagrecht, je kan op elk moment vrijwel op staande voet ontslagen worden en dan zoek je het maar uit. Basale gezondheidszorg zoals EHBO kost er doorgaans weinig, maar heb je meer nodig, dan mag je in CHF een flinke rekening voldoen.
Alle dagelijkse voorzieningen zijn zelfs voor de Zwitsers duur. In Basel rijdt de halve stad naar Duitsland om daar boodschappen te doen, in Genève naar Frankrijk.
En voor de fvd’ers op dit forum: er is nog net geen referendum over de kleur behang van je buren, maar zelfs bij een referendum over het schengenverdrag komt nog geen 40% van de Zwitsers met kleurpotloden spelen.
De sociale mobiliteit is in ook Zwitserland extreem laag.

Mijn voorkeur ligt bij Canada en de Scandinavische landen. Australië is ook nog wel prima.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197512452
quote:
Klaar voor de factcheck? De boodschappenindex op diezelfde site geeft het volgende lijstje, door mij gedeeltelijk overgenomen:
Zwitserland - $ 148,42
Frankrijk - $ 99,96
België - $ 94,73
Oostenrijk - $ 88,12
Italië - $ 84,42
Nederland - $ 77,72
Duitsland - $ 77,02

Het goedkoopste EU-land dat ik kon vinden, was Roemenië, met $ 44,06.

Qua boodschappen, wat mijn punt ook was, vind ik 33% tot 45% korting wel een ritje waard.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 19:18:07 #17
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197512527
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:15 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Klaar voor de factcheck? De boodschappenindex op diezelfde site geeft het volgende lijstje, door mij gedeeltelijk overgenomen:
Zwitserland - $ 148,42
Frankrijk - $ 99,96
België - $ 94,73
Oostenrijk - $ 88,12
Italië - $ 84,42
Nederland - $ 77,72
Duitsland - $ 77,02

Het goedkoopste EU-land dat ik kon vinden, was Roemenië, met $ 44,06.

Qua boodschappen, wat mijn punt ook was, vind ik 33% tot 45% korting wel een ritje waard.
Ze verdienen in Zwitserland ook in verhouding meer.
We have always been at war with Eastasia.
pi_197512667
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:18 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ze verdienen in Zwitserland ook in verhouding meer.
Of ik nou ¤3000 per maand maak of ¤1300, ik koop mijn groente en fruit liever in de Bonus of op de markt, dan bij de Spar.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 19:28:13 #19
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197512772
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:24 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Of ik nou ¤3000 per maand maak of ¤1300, ik koop mijn groente en fruit liever in de Bonus of op de markt, dan bij de Spar.
Uiteraard, als je in Zwiterland aan de grens woont dan loont het om over de grens boodschappen te doen. als ik zoveel verdiende als de bemiddelde Zwitser en ik woonde in Bern dan zou ik voor die paar tientjes echt niet omrijden.
We have always been at war with Eastasia.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 20:39:36 #20
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_197514710
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:05 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Het zegt ook heel veel dat een land als Zwitserland bovenaan staat. De kwaliteit is vast goed (maak er nauwelijks gebruik van), maar ik heb het idee dat op dit lijst geen rekening is gehouden met de kosten per burger. Aangezien twee duurste landen van West-Europa aan de top staan.
Ik zeg ook niks over de kosten, reageer puur op 'echt niet meer humaan en nauwelijks voor de burger'. Dat is onzin als je naar de kwaliteit kijkt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')