abonnement Unibet Coolblue
pi_197498017
Ik vind het eigenlijk te bizar voor woorden. De overheid heeft toegegeven al deze mensen onjuist behandeld te hebben. Waarom wordt niet het gehele bedrag in 1 keer kwijtgescholden en terugbetaald? Ik denk dat het nog maar weer een keer laat zien dat de overheid en de belastingdienst de zaken niet op orde hebben. Van deze foutief bestempelde fraudeurs zou toch een lijst beschikbaar moeten zijn waar in 1 oogopslag dit onjuist foutieve bestempelde bedrag weer in 1 keer teruggezet zouden kunnen worden op de rekeningen van deze mensen. Het heeft immers allemaal allang veels te lang geduurd.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 00:07:31 #2
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_197498062
Eigenlijk te gek voor woorden dat deze tokkies én een vergoeding krijgen én kwijtschelding van schuld :') Zelfs als je schuld lager was dan de vergoeding _O-

Alleen maar haat gekregen jegens mensen met 'kinderen'
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  dinsdag 19 januari 2021 @ 00:08:56 #3
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_197498074
Fake news.

Het gaat om alle schulden bij overheidsinstanties.
pi_197498142
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 00:08 schreef butz0rs het volgende:
Fake news.

Het gaat om alle schulden bij overheidsinstanties.
En nuts bedrijven en privaat bedrijven.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_197498162
quote:
89s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 00:07 schreef Mikeytt het volgende:
Eigenlijk te gek voor woorden dat deze tokkies én een vergoeding krijgen én kwijtschelding van schuld :') Zelfs als je schuld lager was dan de vergoeding _O-

Alleen maar haat gekregen jegens mensen met 'kinderen'
Aan de andere kant, wat je nu eventueel te veel geeft, was je anders kwijt geweest aan schuldhulpverlening en crisisopvang.
pi_197498189
quote:
89s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 00:07 schreef Mikeytt het volgende:
Eigenlijk te gek voor woorden dat deze tokkies én een vergoeding krijgen én kwijtschelding van schuld :') Zelfs als je schuld lager was dan de vergoeding _O-

Alleen maar haat gekregen jegens mensen met 'kinderen'
Hoezo “tokkies”.

Om in aanmerking te komen voor de toeslag voor kinderopvang moet je werk hebben. Gaat gewoon om werkende ouders.
pi_197498839
quote:
89s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 00:07 schreef Mikeytt het volgende:
Eigenlijk te gek voor woorden dat deze tokkies én een vergoeding krijgen én kwijtschelding van schuld :') Zelfs als je schuld lager was dan de vergoeding _O-

Alleen maar haat gekregen jegens mensen met 'kinderen'
Dit dus. Sowieso erken ik deze "affaire" niet.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 07:57:03 #8
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_197499424
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 00:29 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Hoezo “tokkies”.

Om in aanmerking te komen voor de toeslag voor kinderopvang moet je werk hebben. Gaat gewoon om werkende ouders.
In mijn definitie zijn werklozen, daklozen, weinigverdieners en ouders met kleine kinderen tokkies.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_197499467
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 07:57 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

In mijn definitie zijn werklozen, daklozen, weinigverdieners en ouders met kleine kinderen tokkies.
Dus jouw ouders zijn tokkies. Interessant.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 08:08:16 #10
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_197499491
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 08:02 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dus jouw ouders zijn tokkies. Interessant.
Toen ik nog kind was wel ja.

Sowieso belachelijk dat mensen kinderen nemen in deze tijd.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_197499499
Jarenlang in gevecht met de overheid en diensten die je zou moeten kunnen vertrouwen integer te werk te gaan. Mensen hebben onterecht schulden, in sommige gevallen hun huis uitgezet en psychische problemen gekregen. Dat ze nu na jaren schuldenvrij verder kunnen is wel het minste want die 30k (die meteen weer gevorderd is door diezelfde belastingdienst) is natuurlijk een lachertje.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 08:49:32 #12
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197499860
VVD'ers :')
We have always been at war with Eastasia.
pi_197500912
En nou komt de regering met het briljante plan dat ook private schuldeisers de schuld aan hen kwijtschelden. Verhuurders, garages, tandartsen, energiebedrijven enzo.

Nee, de overheid moet ten eerste de onterecht geboekte schuld aan de belastingdienst kwijtschelden. Ten tweede hebben ze daarmee mensen ten onrechte in de financiele problemen gebracht met gevolgschulden. Dat zijn dus de lucratieve schuldindustrie, incassobureaus, deurwaarders, de energiebedrijven, zorgverzekeraars, verhuurders en banken. Ook dat moet de overheid allemaal vergoeden.

Dan heb je de vermogensschade die de overheid veroorzaakt heeft, inclusief gedorven vermogensopbouw. Dus dat is van gedwongen huisverkoop, maar ook verlies van werk en het carrieregevolg en spullen moeten verkopen. Dat kan ook lekker in de papieren lopen.

Daar bovenop komt dan nog een vergoeding voor dingen als gedorven woongenot als je van een mooi huis naar een kamer of de daklozenopvang moest door het handelen van Rutte's criminele bende. Alle tijd die mensen ermee kwijt waren, en ook gewoon het feit dat ze 10 jaar van hun leven of zelfs langer niet opgeschoten zijn en niet hun normale levensgeluk hebben kunnen genieten doordat de overheid opzettelijk de materiele randvoorwaarden heeft afgebroken.

Voor sommige slachtoffers gaat dat echt in de miljoenen lopen. Waar halen ze het gore lef vandaan om dan te zeggen dat de woningbouwvereniging de door de overheid veroorzaakte schuld maar moet kwijtschelden zodat indirect andere huurders daarvoor kunnen opdraaien?

Ze snappen het nog steeds niet, met dezelfde mentaliteit als weermee het veroorzaakt is moet het nu opgelost worden, dat gaat dus niet lukken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_197501418
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:11 schreef Weltschmerz het volgende:
En nou komt de regering met het briljante plan dat ook private schuldeisers de schuld aan hen kwijtschelden. Verhuurders, garages, tandartsen, energiebedrijven enzo.

Nee, de overheid moet ten eerste de onterecht geboekte schuld aan de belastingdienst kwijtschelden. Ten tweede hebben ze daarmee mensen ten onrechte in de financiele problemen gebracht met gevolgschulden. Dat zijn dus de lucratieve schuldindustrie, incassobureaus, deurwaarders, de energiebedrijven, zorgverzekeraars, verhuurders en banken. Ook dat moet de overheid allemaal vergoeden.

Dan heb je de vermogensschade die de overheid veroorzaakt heeft, inclusief gedorven vermogensopbouw. Dus dat is van gedwongen huisverkoop, maar ook verlies van werk en het carrieregevolg en spullen moeten verkopen. Dat kan ook lekker in de papieren lopen.

Daar bovenop komt dan nog een vergoeding voor dingen als gedorven woongenot als je van een mooi huis naar een kamer of de daklozenopvang moest door het handelen van Rutte's criminele bende. Alle tijd die mensen ermee kwijt waren, en ook gewoon het feit dat ze 10 jaar van hun leven of zelfs langer niet opgeschoten zijn en niet hun normale levensgeluk hebben kunnen genieten doordat de overheid opzettelijk de materiele randvoorwaarden heeft afgebroken.

Voor sommige slachtoffers gaat dat echt in de miljoenen lopen. Waar halen ze het gore lef vandaan om dan te zeggen dat de woningbouwvereniging de door de overheid veroorzaakte schuld maar moet kwijtschelden zodat indirect andere huurders daarvoor kunnen opdraaien?

Ze snappen het nog steeds niet, met dezelfde mentaliteit als weermee het veroorzaakt is moet het nu opgelost worden, dat gaat dus niet lukken.
We zijn het zelden eens maar voor deze post maak ik een uitzondering.
pi_197501682
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 00:29 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Hoezo “tokkies”.

Om in aanmerking te komen voor de toeslag voor kinderopvang moet je werk hebben. Gaat gewoon om werkende ouders.
Ik neem aan dat je sowieso niet aan kinderen begint als je geen werk hebt.

Dan ben je echt een super egoïstische tokkie.
pi_197501909
Antwoord op de titel: schuld kwijt schelden + een bonus er bovenop is nodig. Of heeft de TS gemist dat door deze affaire er mensen zijn gescheiden en zelfs zelfmoord hebben gepleegd? Dat kinderen jarenlang geen cadeautjes voor verjaardagen en sinterklaas hebben gekregen? Die geleden schade moet je ook voor zover dat kan vergoeden, daar moet gewoon een bedrag tegenover staan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197502075
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:11 schreef Weltschmerz het volgende:
En nou komt de regering met het briljante plan dat ook private schuldeisers de schuld aan hen kwijtschelden. Verhuurders, garages, tandartsen, energiebedrijven enzo.

Nee, de overheid moet ten eerste de onterecht geboekte schuld aan de belastingdienst kwijtschelden. Ten tweede hebben ze daarmee mensen ten onrechte in de financiele problemen gebracht met gevolgschulden. Dat zijn dus de lucratieve schuldindustrie, incassobureaus, deurwaarders, de energiebedrijven, zorgverzekeraars, verhuurders en banken. Ook dat moet de overheid allemaal vergoeden.

Dan heb je de vermogensschade die de overheid veroorzaakt heeft, inclusief gedorven vermogensopbouw. Dus dat is van gedwongen huisverkoop, maar ook verlies van werk en het carrieregevolg en spullen moeten verkopen. Dat kan ook lekker in de papieren lopen.

Daar bovenop komt dan nog een vergoeding voor dingen als gedorven woongenot als je van een mooi huis naar een kamer of de daklozenopvang moest door het handelen van Rutte's criminele bende. Alle tijd die mensen ermee kwijt waren, en ook gewoon het feit dat ze 10 jaar van hun leven of zelfs langer niet opgeschoten zijn en niet hun normale levensgeluk hebben kunnen genieten doordat de overheid opzettelijk de materiele randvoorwaarden heeft afgebroken.

Voor sommige slachtoffers gaat dat echt in de miljoenen lopen. Waar halen ze het gore lef vandaan om dan te zeggen dat de woningbouwvereniging de door de overheid veroorzaakte schuld maar moet kwijtschelden zodat indirect andere huurders daarvoor kunnen opdraaien?

Ze snappen het nog steeds niet, met dezelfde mentaliteit als weermee het veroorzaakt is moet het nu opgelost worden, dat gaat dus niet lukken.
Pre-cies dit. Ik like je posts vaker, maar dit is je beste.
"Pools are perfect for holding water"
pi_197503367
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:11 schreef Hanca het volgende:
Antwoord op de titel: schuld kwijt schelden + een bonus er bovenop is nodig. Of heeft de TS gemist dat door deze affaire er mensen zijn gescheiden en zelfs zelfmoord hebben gepleegd? Dat kinderen jarenlang geen cadeautjes voor verjaardagen en sinterklaas hebben gekregen? Die geleden schade moet je ook voor zover dat kan vergoeden, daar moet gewoon een bedrag tegenover staan.
Zeker, maar er zijn er ook genoeg die maar met een "klein" bedrag in deze affaire zitten. Waarbij het terug te betalen bedrag bijvoorbeeld 5000 euro is. Die profiteren nu wel meer van deze regeling dan de (kleinere) groep die echt hard getroffen is en bijvoorbeeld het huis heeft moeten verkopen of is gescheiden. Om nog maar te zwijgen van degenen die tijdens de kinderloze studietijd een flinke schuld bij de DUO hebben opgebouwd. Die profiteren nog het meest; veel meer dan de groep slachtoffers die tijdens de studie altijd zuinig zijn geweest. Wat dat betreft is ook deze regeling best ongelijk. Waarmee ik toch zou willen pleiten voor extra compensatie voor de groep die echt hard getroffen is en wat minder voor de groep die niet hard getroffen is.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_197519426
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 12:21 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Zeker, maar er zijn er ook genoeg die maar met een "klein" bedrag in deze affaire zitten. Waarbij het terug te betalen bedrag bijvoorbeeld 5000 euro is. Die profiteren nu wel meer van deze regeling dan de (kleinere) groep die echt hard getroffen is en bijvoorbeeld het huis heeft moeten verkopen of is gescheiden. Om nog maar te zwijgen van degenen die tijdens de kinderloze studietijd een flinke schuld bij de DUO hebben opgebouwd. Die profiteren nog het meest; veel meer dan de groep slachtoffers die tijdens de studie altijd zuinig zijn geweest. Wat dat betreft is ook deze regeling best ongelijk. Waarmee ik toch zou willen pleiten voor extra compensatie voor de groep die echt hard getroffen is en wat minder voor de groep die niet hard getroffen is.
:') Ja want in deze affaire gaat het alleen om geld. Je kunt onmogelijk bepalen wie het hardst en minst hard getroffen is. Als je een giga schuld had bij de duo maar je huwelijk is geklapt kun je harder getroffen zijn dan iemand met een kleine schuld maar waarbij zijn persoonlijke levenssfeer niet is verandert.
Sowieso natuurlijk volledig bizar om het te hebben van profiteren, bij een affaire waar mensen 10 jaar lang het leven zuur is gemaakt. Je zou zelf zeker graag jaren onschuldig in de bak zitten om te kunnen profiteren van de genoegdoening die je daarna krijgt. :')
Maargoed je stemt VVD geloof ik dus ik snap wel dat logica niet je sterke punt is.
pi_197520057
quote:
89s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 00:07 schreef Mikeytt het volgende:
Eigenlijk te gek voor woorden dat deze tokkies én een vergoeding krijgen én kwijtschelding van schuld :') Zelfs als je schuld lager was dan de vergoeding _O-
Jij moet toch wel een heerlijk ongecompliceerd leven leiden....gewoon van alles kunnen roepen zonder gehinderd te worden door ook maar enige kennis
  woensdag 20 januari 2021 @ 11:14:51 #21
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_197524724
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 00:02 schreef zetalore het volgende:
Ik vind het eigenlijk te bizar voor woorden. De overheid heeft toegegeven al deze mensen onjuist behandeld te hebben. Waarom wordt niet het gehele bedrag in 1 keer kwijtgescholden en terugbetaald? Ik denk dat het nog maar weer een keer laat zien dat de overheid en de belastingdienst de zaken niet op orde hebben. Van deze foutief bestempelde fraudeurs zou toch een lijst beschikbaar moeten zijn waar in 1 oogopslag dit onjuist foutieve bestempelde bedrag weer in 1 keer teruggezet zouden kunnen worden op de rekeningen van deze mensen. Het heeft immers allemaal allang veels te lang geduurd.
Het ergste aan deze hele affaire vind ik nog de afwikkeling.
Ze weten dit al zeker ruim een jaar dat er echt grove fouten zijn gemaakt en erkend.

Maar anno Januari 2021 zijn die mensen nog steeds niet geholpen...

Kunnen ze wel aftreden maar wat hebben die mensen er aan?
Het enige wat ze weten dat het nog langer gaat duren want pietje en klaasje gaan er geen actie meer op ondernemen want demissionair.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_197524821
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:14 schreef nils7 het volgende:

[..]

Het ergste aan deze hele affaire vind ik nog de afwikkeling.
Ze weten dit al zeker ruim een jaar dat er echt grove fouten zijn gemaakt en erkend.

Maar anno Januari 2021 zijn die mensen nog steeds niet geholpen...

Kunnen ze wel aftreden maar wat hebben die mensen er aan?
Het enige wat ze weten dat het nog langer gaat duren want pietje en klaasje gaan er geen actie meer op ondernemen want demissionair.
Dat laatste is niet waar, een demissionair kabinet mag alleen geen actie ondernemen op zaken die door de kamer omstreden zijn verklaard, dat gaan ze niet doen met deze affaire en dus mag het kabinet gewoon handelen.

Ik ben het wel met je eens dat in elk geval die 30.000 euro gelijk na het aftreden van Snel had moeten gebeuren, het was toen al duidelijk dat het precies afwerken per persoon niet snel kon.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 20 januari 2021 @ 11:26:28 #23
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_197524949
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:20 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat laatste is niet waar, een demissionair kabinet mag alleen geen actie ondernemen op zaken die door de kamer omstreden zijn verklaard, dat gaan ze niet doen met deze affaire en dus mag het kabinet gewoon handelen.

Ik ben het wel met je eens dat in elk geval die 30.000 euro gelijk na het aftreden van Snel had moeten gebeuren, het was toen al duidelijk dat het precies afwerken per persoon niet snel kon.
Wat wel en niet kan is me helaas niet duidelijk.
Maar het maakt de afwikkeling er niet makkelijker op.
Een missionair kabinet had het wel eenvoudiger gemaakt.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_197525005
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:26 schreef nils7 het volgende:

[..]

Wat wel en niet kan is me helaas niet duidelijk.
Maar het maakt de afwikkeling er niet makkelijker op.
Een missionair kabinet had het wel eenvoudiger gemaakt.
Nee, dat demissionair of missionair maakt in feite niet zo veel uit, zolang er steun in de kamer is. Ook na 17 maart loopt dit nog (net als corona) en dan was het kabinet sowieso demissionair, misschien wel een heel aantal maanden. Dat is ook geen enkel probleem.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197525453
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:58 schreef hoechst het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je sowieso niet aan kinderen begint als je geen werk hebt.

Dan ben je echt een super egoïstische tokkie.
Naja, je kan natuurlijk als werkende ouder ook je werk kwijtraken.
  woensdag 20 januari 2021 @ 11:53:15 #26
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197525508
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 07:57 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

In mijn definitie zijn werklozen, daklozen, weinigverdieners en ouders met kleine kinderen tokkies.
Ouders met kleine kinderen tokkies vinden. Die kinderen gaan bijvoorbeeld straks wel jou AOW betalen of ga je dat weigeren die AOW?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 20 januari 2021 @ 11:55:12 #27
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_197525555
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:53 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ouders met kleine kinderen tokkies vinden. Die kinderen gaan bijvoorbeeld straks wel jou AOW betalen of ga je dat weigeren die AOW?
Ik woon over een paar jaar gewoon weer thuis in de VS.

De AOW is wel echt een lachertje. Gammel vergoedinkje... ik ben zelf al flink aan het beleggen *O*

Tevens gaan die kinderen de AOW niet betalen. Het zijn de werkenden, dus volwassenen, die dat gaan betalen.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_197525668
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:55 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Tevens gaan die kinderen de AOW niet betalen. Het zijn de werkenden, dus volwassenen, die dat gaan betalen.
Jij snapt niet dat de werkenden van de toekomst de kinderen van nu zijn?

Ik vind eerlijk gezegd dat mensen die met de huidige vergrijzing en komende bevolkingskrimp neerkijken op mensen met kinderen de echte tokkies zijn. Het zijn tokkies die nu neerkijken op de mensen die ze straks nodig hebben om hun AOW te betalen, maar ook om hun te helpen als ze in het ziekenhuis terecht komen of als ze hulpbehoevend worden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 20 januari 2021 @ 12:07:45 #29
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_197525807
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:00 schreef Hanca het volgende:

[..]

Jij snapt niet dat de werkenden van de toekomst de kinderen van nu zijn?

Ik vind eerlijk gezegd dat mensen die met de huidige vergrijzing en komende bevolkingskrimp neerkijken op mensen met kinderen de echte tokkies zijn. Het zijn tokkies die nu neerkijken op de mensen die ze straks nodig hebben om hun AOW te betalen, maar ook om hun te helpen als ze in het ziekenhuis terecht komen of als ze hulpbehoevend worden.
In de toekomst ja, wanneer ze volwassen zijn.

Maar zolang ze kind zijn, zijn het ongetrainde beesten :r

De AOW is ook gewoon een achterhaald systeem. Iedereen zou zijn eigen salaris voor later moeten sparen.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_197526033
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:07 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

In de toekomst ja, wanneer ze volwassen zijn.

Maar zolang ze kind zijn, zijn het ongetrainde beesten :r

De AOW is ook gewoon een achterhaald systeem. Iedereen zou zijn eigen salaris voor later moeten sparen.
Dan denk je de AOW weg. Maar dan blijft het punt staan dat jij als je als 80 jarige in het ziekenhuis ligt ook graag een dokter aan je bed wil. En de volwassenen van nu gaan dat niet zijn.

En verder betaal je natuurlijk ook belasting voor allerlei andere dingen, jij hoeft later ook geen politie meer, geen onderhoud aan wegen of andere infrastructuur, enz. enz. Of zijn dan de kinderen van nu plots wel goed genoeg?


En kinderen zijn geen ongetrainde beesten, mijn kinderen hebben nog nooit dingen gedaan waar anderen last van hebben. Kwestie van opvoeding en vooral heel veel liefde.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197526046
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:07 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

De AOW is ook gewoon een achterhaald systeem. Iedereen zou zijn eigen salaris voor later moeten sparen.
Het nadeel van sparen is: je moet het wel kunnen doen en er is altijd een risico dat het weg is voordat je met pensioen gaat.

Ga je failliet? Is het weg. Word je langdurig werkloos? Dan moet je het opeten. Afgekeurd? Dan hou je te weinig over om te sparen. Werkt je vrouw en ben jij vrijwilliger of mantelzorger? Dan spaar je niets.

Daarom is er de AOW: een vangnet voor iedereen.

En dat "sparen", daar is het pensioen voor.

Ik begrijp vanuit je libertarische insteek best waarom je tegen dat soort vangnetten bent en daarom nogal gek bent van de USA maar we rollen in Nederland gelukkig anders.

[ Bericht 8% gewijzigd door TheFreshPrince op 20-01-2021 12:26:24 ]
  woensdag 20 januari 2021 @ 13:24:18 #32
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197527337
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het nadeel van sparen is: je moet het wel kunnen doen en er is altijd een risico dat het weg is voordat je met pensioen gaat.

Ga je failliet? Is het weg. Word je langdurig werkloos? Dan moet je het opeten. Afgekeurd? Dan hou je te weinig over om te sparen. Werkt je vrouw en ben jij vrijwilliger of mantelzorger? Dan spaar je niets.

Daarom is er de AOW: een vangnet voor iedereen.

En dat "sparen", daar is het pensioen voor.

Ik begrijp vanuit je libertarische insteek best waarom je tegen dat soort vangnetten bent en daarom nogal gek bent van de USA maar we rollen in Nederland gelukkig anders.
Het is door middel van schaalvoordelen ook nog eens goedkoper als individueel sparen. Net zoals individueel sparen voor een WW duurder is dan het collectief regelen.

Helaas zie je dat dit steeds meer op de helling staat, en er ook nogal wat zand in de machine wordt gestrooid.

Het moet allemaal flexibeler en individueler, en meer gedecentraliseerd. Wat het alleen maar duurder maakt.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197527420
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 13:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het is door middel van schaalvoordelen ook nog eens goedkoper als individueel sparen. Net zoals individueel sparen voor een WW duurder is dan het collectief regelen.

Helaas zie je dat dit steeds meer op de helling staat, en er ook nogal wat zand in de machine wordt gestrooid.

Het moet allemaal flexibeler en individueler, en meer gedecentraliseerd. Wat het alleen maar duurder maakt.
Ik ben op zich wel voor een basisloon, zou een hoop heen en weer schuiven van geld en controle op fraude schelen. Alleen jammer dat iedereen gelijk roept "hoe gaan we dat betalen?" terwijl je nu ook al een basisloon hebt, alleen met een hoop gedoe en administratie er omheen en waarbij iedere vorm van ondernemen gedemotiveerd wordt.
  woensdag 20 januari 2021 @ 13:35:37 #34
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197527594
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 13:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik ben op zich wel voor een basisloon, zou een hoop heen en weer schuiven van geld en controle op fraude schelen. Alleen jammer dat iedereen gelijk roept "hoe gaan we dat betalen?" terwijl je nu ook al een basisloon hebt, alleen met een hoop gedoe en administratie er omheen en waarbij iedere vorm van ondernemen gedemotiveerd wordt.
Een basisinkomen/basisloon is natuurlijk ook een collectieve regeling op rijksniveau. Ik ben er zelf denk ik niet helemaal een voorstander van, net zoals dat startkapitaal van Klaver aan elke jongere (wat gewoon gekopieerd is van Piketty), maar er worden inderdaad een hele hoop drogredenen bijgesleept.

Nederland zou trouwens ook eens kunnen kijken naar de succesvolle Finse aanpak van dakloosheid.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 20 januari 2021 @ 13:42:13 #35
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197527709
quote:
89s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 00:07 schreef Mikeytt het volgende:
Eigenlijk te gek voor woorden dat deze tokkies én een vergoeding krijgen én kwijtschelding van schuld :') Zelfs als je schuld lager was dan de vergoeding _O-

Alleen maar haat gekregen jegens mensen met 'kinderen'
ik moet nog zien dat deze tokkies zoals jij ze noemt werkelijk een vergoeding uitbetaald krijgen, dat gaat gegarandeerd fout , ivm scheidng inmiddels en wie >?? ivm het verleden

diegenen die al hun schuld al betaald hebben zijn denk ik de klos
Het gaat het kabinet erom om de zaak zo snel mogelijk stil te krijgen ivm de verkiezingen , de kiezer heeft een kort geheugen denkt men
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 20 januari 2021 @ 13:42:53 #36
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197527731
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 00:29 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Hoezo “tokkies”.

Om in aanmerking te komen voor de toeslag voor kinderopvang moet je werk hebben. Gaat gewoon om werkende ouders.
Ja dat vind ik ook een zeer botte opmerking

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 07:57 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

In mijn definitie zijn werklozen, daklozen, weinigverdieners en ouders met kleine kinderen tokkies.
ok
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197529956
En wat doen ze met de mensen die netjes de schuld hebben afgetikt ? Krijgen die hun geld terug ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_197530637
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:43 schreef LangeTabbetje het volgende:
En wat doen ze met de mensen die netjes de schuld hebben afgetikt ? Krijgen die hun geld terug ?
Ik dacht wel dat dat het idee was, maar kan nu geen geschreven bron vinden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 20 januari 2021 @ 15:09:10 #39
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_197530820
quote:
89s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 00:07 schreef Mikeytt het volgende:
Eigenlijk te gek voor woorden dat deze tokkies én een vergoeding krijgen én kwijtschelding van schuld :') Zelfs als je schuld lager was dan de vergoeding _O-

Alleen maar haat gekregen jegens mensen met 'kinderen'
Oja, belastingdienst maakt een fout, mensen hebben er flink onder geleden, jaren lang. Maar jij vindt ze Tokkies en raar dat men gecompenseerd wordt.

8)7
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_197531011
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:11 schreef Weltschmerz het volgende:
En nou komt de regering met het briljante plan dat ook private schuldeisers de schuld aan hen kwijtschelden. Verhuurders, garages, tandartsen, energiebedrijven enzo.

Nee, de overheid moet ten eerste de onterecht geboekte schuld aan de belastingdienst kwijtschelden. Ten tweede hebben ze daarmee mensen ten onrechte in de financiele problemen gebracht met gevolgschulden. Dat zijn dus de lucratieve schuldindustrie, incassobureaus, deurwaarders, de energiebedrijven, zorgverzekeraars, verhuurders en banken. Ook dat moet de overheid allemaal vergoeden.

Dan heb je de vermogensschade die de overheid veroorzaakt heeft, inclusief gedorven vermogensopbouw. Dus dat is van gedwongen huisverkoop, maar ook verlies van werk en het carrieregevolg en spullen moeten verkopen. Dat kan ook lekker in de papieren lopen.

Daar bovenop komt dan nog een vergoeding voor dingen als gedorven woongenot als je van een mooi huis naar een kamer of de daklozenopvang moest door het handelen van Rutte's criminele bende. Alle tijd die mensen ermee kwijt waren, en ook gewoon het feit dat ze 10 jaar van hun leven of zelfs langer niet opgeschoten zijn en niet hun normale levensgeluk hebben kunnen genieten doordat de overheid opzettelijk de materiele randvoorwaarden heeft afgebroken.

Voor sommige slachtoffers gaat dat echt in de miljoenen lopen. Waar halen ze het gore lef vandaan om dan te zeggen dat de woningbouwvereniging de door de overheid veroorzaakte schuld maar moet kwijtschelden zodat indirect andere huurders daarvoor kunnen opdraaien?

Ze snappen het nog steeds niet, met dezelfde mentaliteit als weermee het veroorzaakt is moet het nu opgelost worden, dat gaat dus niet lukken.
Dat is te duur
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197533345
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 00:29 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Hoezo “tokkies”.

Om in aanmerking te komen voor de toeslag voor kinderopvang moet je werk hebben. Gaat gewoon om werkende ouders.
Of studeren, of in een re-integratietraject naast je ww of bijstandsuitkering. Of gewoon een inburgeringscursus volgen.....
pi_197533711
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:09 schreef Bloem75 het volgende:

[..]

Of studeren, of in een re-integratietraject naast je ww of bijstandsuitkering. Of gewoon een inburgeringscursus volgen.....
Is prima toch? Zijn ook geen "tokkie" dingen als je wat van je leven probeert te maken.
pi_197536962
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:27 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Is prima toch? Zijn ook geen "tokkie" dingen als je wat van je leven probeert te maken.
Zeker! Zijn vaak de mensen die fulltime hun kinderen in de opvang hebben in verband met hun studie of traject. Keihard werken, nauwelijks inkomen buiten stufi of uitkering en blik op de toekomst.Ik vind dat persoonlijk ook erg knap.
  woensdag 20 januari 2021 @ 20:17:00 #44
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197538105
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 19:41 schreef Bloem75 het volgende:

[..]

Zeker! Zijn vaak de mensen die fulltime hun kinderen in de opvang hebben in verband met hun studie of traject. Keihard werken, nauwelijks inkomen buiten stufi of uitkering en blik op de toekomst.Ik vind dat persoonlijk ook erg knap.
Ook een goed voorbeeld van waarom telkens weer 'verlaag de uitkeringen dan gaan ze werken' en 'stop alle re-integratie' in de realiteit niet zo werkt. Het sluit mensen permanent op in de armoede, en zet het brein letterlijk in de overlevingsmodus, van waaruit mensen niet meer hogerop komen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197540865
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 15:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat is te duur
Een schijntje bij de totale schade van het spoor van vernielig dat Rutte door het land heeft getrokken en de uitverkoop die hij heeft gehouden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 20 januari 2021 @ 22:31:02 #46
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197541281
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 20:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ook een goed voorbeeld van waarom telkens weer 'verlaag de uitkeringen dan gaan ze werken' en 'stop alle re-integratie' in de realiteit niet zo werkt. Het sluit mensen permanent op in de armoede, en zet het brein letterlijk in de overlevingsmodus, van waaruit mensen niet meer hogerop komen.
klopt. vanuit de overlevingsmodus kan niemand zich meer ontplooien
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197545143
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Een schijntje bij de totale schade van het spoor van vernielig dat Rutte door het land heeft getrokken en de uitverkoop die hij heeft gehouden.
Het naar achter schuiven van het uitbetalen van de werkelijke schade is op de korte termijn goedkoper en dat is het enige wat telt.
Dus het is te duur wat je schrijft.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')