abonnement Unibet Coolblue
  maandag 18 januari 2021 @ 22:55:38 #1
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197497069
Ploumen is nu officieel de lijsttrekker... Waarschijnlijk omdat het de enige PvdA-er is die naast Arib nog enige bekendheid geniet.

Ik zit nu naar Jinek te kijken en ik kan me niet voorstellen dat iemand op dat warrige vrouwtje wil stemmen.
Zelden een politica zoveel "uhm" horen zeggen, vergezeld met een berg oeverloos, nietszeggend gezwam.

Bestaat de PvdA nog wel na de verkiezingen? Het aantal zetels zal verwacht ik wel naar een historisch dieptepunt dalen.
So we just called him Fred
pi_197497094
Linkse limburgers zullen er wel op stemmen.
pi_197497116
Ja hoor.
  maandag 18 januari 2021 @ 23:13:05 #4
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197497384
Niet direct ja of nee zeggen, maar eerst nog even langer doorpraten.

Nou daar kunnen we Covid wel mee te lijf gaan :')
So we just called him Fred
pi_197497439
Ploumen dat is helemaal niks idd. Wat een matige keuze. Met Dijsselbloem was er nog een aardige kans geweest denk ik.
  maandag 18 januari 2021 @ 23:25:00 #6
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197497619
Het lijkt er idd op dat zelfs de bekende prominente PvdA kopstukken geen van allen hun lucratieve baantje op willen zeggen om het land te vertegenwoordigen.

De solidariteit binnen de partij straalt er echt vanaf... En dat voor partij die streeft naar een solidair Nederland.
So we just called him Fred
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 januari 2021 @ 00:33:28 #7
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197498207
Na dit gigantisch slechte optreden is er geen hersencel bij mij die nog overweegt op deze partij te stemmen, terwijl eerder alleen de samenwerking met GL een probleem was.

Gigantisch zonde van de enige linkse partij voor de werkende Nederlander naast SP.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_197498830
@ TT: nee _O-
pi_197540536
Ze passen nu in een buurtbus. Of ze na 17 maart met de hele fractie op een brommer passen? Dat kijkt me wel heel sterk.
  donderdag 21 januari 2021 @ 13:14:19 #10
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197549395
Linkse partijen ontvangen ook nauwelijks donaties:

https://www.dagelijksesta(...)-van-multinationals/
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 21 januari 2021 @ 21:36:19 #11
432997 Ven1972
Man met humor
pi_197559742
Ik vind Arib wel een goede Kamervoorzitter, maar zij zou als lijsttrekker van de PvdA heel goed kunnen doen, nog beter dan Ploumen. Of Aboutaleb is ook een zeer goede politicus van de PvdA, zodat hij met zo'n partij heel hoge ogen kan gooien bij een verkiezing. Eerlijk gezegd met Ploumen kan PvdA niet zo veel zetels extra winnen dan bij Samson in het verleden.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_197581888
overigens had het weinig gescheeld of de eerste premier van PvdA-huize was veel later gekomen:
quote:
De spertijd maakte het dagelijks leven dodelijk saai, de verduistering maakte die tijd levensgevaarlijk. ‘Het gaf, alles tezamen, steden en dorpen een naargeestig uiterlijk’, noteert De Jong in deel 4. ‘Bovendien raakten, vooral in de eerste bezettingswinter, vrij veel mensen te water: in Amsterdam alleen al (..) bijna vijfhonderd, van wie er 93 verdronken!’

Willem Drees, later premier, was in 1943 één van de drenkelingen. Hij verliet zijn onderduikadres in Amsterdam bij duister en dichte mist. „Wat stom!”, noteerde hij in memoires. „Moest ik hier nu verdrinken? Dat kon To (zijn vrouw, red.) er echt niet bij hebben.”
https://www.nrc.nl/nieuws(...)t-avondklok-a4028705
  vrijdag 22 januari 2021 @ 23:11:46 #13
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197582473
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:36 schreef Ven1972 het volgende:
Of Aboutaleb is ook een zeer goede politicus van de PvdA, zodat hij met zo'n partij heel hoge ogen kan gooien bij een verkiezing.
Als burgemeester van Rotterdam verlaat je de stad gewoon niet voor een zetel in de tweede kamer, dat heeft Aboutaleb heel goed begrepen.
André van der Louw, Bram Peper en Ivo Opstelten deden dat wel en dat waren allen nou niet persé een succesnummer...

Dat geeft wel te denken: wanneer de Haagse politiek de noodzaak voelt de burgemeester van Rotterdam naar Den Haag te halen is de kans groot dat de coalitie die ontstaat na de eerstvolgende verkiezingen voortijdig valt erg groot.
So we just called him Fred
pi_197582598
Zou je Ploumen geven?
Hallo
pi_197598065
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 23:11 schreef Fred het volgende:

[..]

Als burgemeester van Rotterdam verlaat je de stad gewoon niet voor een zetel in de tweede kamer, dat heeft Aboutaleb heel goed begrepen.
André van der Louw, Bram Peper en Ivo Opstelten deden dat wel en dat waren allen nou niet persé een succesnummer...

Dat geeft wel te denken: wanneer de Haagse politiek de noodzaak voelt de burgemeester van Rotterdam naar Den Haag te halen is de kans groot dat de coalitie die ontstaat na de eerstvolgende verkiezingen voortijdig valt erg groot.
Ja, maar de PvdA moet ook echt niet die stad opgeven. Als burgemeester van Rotterdam kun je je als partij profileren. Met Rotterdam verloren, is echt rampspoed voor de PvdA geboren.

En daarbij, je hebt gelijk, en wie kan Cohen nog herinneren?
pi_197600773
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:36 schreef Ven1972 het volgende:
Ik vind Arib wel een goede Kamervoorzitter, maar zij zou als lijsttrekker van de PvdA heel goed kunnen doen, nog beter dan Ploumen. Of Aboutaleb is ook een zeer goede politicus van de PvdA, zodat hij met zo'n partij heel hoge ogen kan gooien bij een verkiezing. Eerlijk gezegd met Ploumen kan PvdA niet zo veel zetels extra winnen dan bij Samson in het verleden.
Ploumen is inderdaad een bijzonder slechte keuze van de PVDA. Arib zou het wel beter doen dan haar (wie niet?) maar ook Arib zou niet zoveel zetels halen bij de verkiezingen. Ze is overigens niet echt geliefd onder de Marokkaanse en Turkse mensen in Nederland.
  zondag 24 januari 2021 @ 11:26:20 #17
432997 Ven1972
Man met humor
pi_197605484
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 23:17 schreef Lariekoek11 het volgende:

[..]

Ploumen is inderdaad een bijzonder slechte keuze van de PVDA. Arib zou het wel beter doen dan haar (wie niet?) maar ook Arib zou niet zoveel zetels halen bij de verkiezingen. Ze is overigens niet echt geliefd onder de Marokkaanse en Turkse mensen in Nederland.
Wat zou je denken van Rotterdamse burgemeester Aboutaleb als hij maar lijsttrekker kon worden, zou hij ook PvdA veel zetels kunnen halen? Niemand is bijna niet net zoals bij Wim Kok populair bij de kiezers en achterban. Maar goed, ik schat de kansen van PvdA wel klein dat met Ploumen veel zetels kan halen bij komende verkiezingen. Zeker moet PvdA in de toekomst wel betere en krachtigere lijsttrekker hebben, die wel goed bekend is bij Marokkaanse en Turkse mensen in Nederland, maar ook bij vele Nederlanders. Ik denk echt dat glorietijden voor PvdA paar jaren geleden echt achter rug is, vooral in jaren 90 van vorige eeuw was echt gouden tijden voor PvdA met Wim Kok als premier van 3 Paarse kabinetten. Nu zit PvdA redelijk in de middenmoot van politieke wereld in Nederland.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_197605725
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:26 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Wat zou je denken van Rotterdamse burgemeester Aboutaleb als hij maar lijsttrekker kon worden, zou hij ook PvdA veel zetels kunnen halen? Niemand is bijna niet net zoals bij Wim Kok populair bij de kiezers en achterban. Maar goed, ik schat de kansen van PvdA wel klein dat met Ploumen veel zetels kan halen bij komende verkiezingen. Zeker moet PvdA in de toekomst wel betere en krachtigere lijsttrekker hebben, die wel goed bekend is bij Marokkaanse en Turkse mensen in Nederland, maar ook bij vele Nederlanders. Ik denk echt dat glorietijden voor PvdA paar jaren geleden echt achter rug is, vooral in jaren 90 van vorige eeuw was echt gouden tijden voor PvdA met Wim Kok als premier van 3 Paarse kabinetten. Nu zit PvdA redelijk in de middenmoot van politieke wereld in Nederland.
Aboutaleb zou het wel heel goed bij de verkiezingen. Niet zo goed als de VVD van Mark Rutte maar ongeveer 25 zetels zie ik de PvdA wel halen mocht hij de lijsttrekker worden. Types als Cohen, Asscher en Ploumen zijn niet meer van deze tijd. Voor de PvdA is het te hopen dat er een sterke maar ook een wat jongere leider opstaat.
  zondag 24 januari 2021 @ 13:18:02 #19
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197607358
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 21:38 schreef skrn het volgende:
Ja, maar de PvdA moet ook echt niet die stad opgeven. Als burgemeester van Rotterdam kun je je als partij profileren. Met Rotterdam verloren, is echt rampspoed voor de PvdA geboren.
Volgens mij is Rotterdam al verloren voor de PvdA: ze hebben slechts 5 van de 45 beschikbare zetels in de gemeenteraad. (bron: https://www.rotterdam.nl/gemeenteraad/fracties-en-raadsleden/)
So we just called him Fred
pi_197612423
quote:
7s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:18 schreef Fred het volgende:

[..]

Volgens mij is Rotterdam al verloren voor de PvdA: ze hebben slechts 5 van de 45 beschikbare zetels in de gemeenteraad. (bron: https://www.rotterdam.nl/gemeenteraad/fracties-en-raadsleden/)
Beter dan landelijk.
pi_197613517
Ik ben benieuwd of er na de verkiezingen een fusie komt tussen de PvdA en GroenLinks komt. Daar zitten ze al lange tijd op te hinten en gezien het pact wat ze met elkaar gesloten hebben maakt het voor de kiezer ook niets meer uit.

Of het ze winst gaat brengen betwijfel ik.
  zondag 24 januari 2021 @ 18:54:35 #22
432997 Ven1972
Man met humor
pi_197616407
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:20 schreef DarkwingDuck het volgende:
Ik ben benieuwd of er na de verkiezingen een fusie komt tussen de PvdA en GroenLinks komt. Daar zitten ze al lange tijd op te hinten en gezien het pact wat ze met elkaar gesloten hebben maakt het voor de kiezer ook niets meer uit.

Of het ze winst gaat brengen betwijfel ik.
Krijgen we dan een derde sterke partij naast CDA en VVD, denk ik als dat gaat gebeuren. Dan creëren we ook ruimte voor nieuwe partijen die ooit in de Tweede Kamer zullen profileren als ze zetels hebben gehaald via verkiezingen. Het zou niet misstaan dat er ook meer kleur gaat komen in Nederlandse politieklandschap. Ik hoop dat er wel bij nieuwe partijen wel goede voornemens zijn en wat hun programma is, wat het ook beste voor ons allemaal in Nederland. Met de punten van Fvd en PVV schieten ze niets mee op en halen ze ook geen ogen meer bij elke verkiezingen.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_197617274
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 18:54 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Krijgen we dan een derde sterke partij naast CDA en VVD, denk ik als dat gaat gebeuren. Dan creëren we ook ruimte voor nieuwe partijen die ooit in de Tweede Kamer zullen profileren als ze zetels hebben gehaald via verkiezingen. Het zou niet misstaan dat er ook meer kleur gaat komen in Nederlandse politieklandschap. Ik hoop dat er wel bij nieuwe partijen wel goede voornemens zijn en wat hun programma is, wat het ook beste voor ons allemaal in Nederland. Met de punten van Fvd en PVV schieten ze niets mee op en halen ze ook geen ogen meer bij elke verkiezingen.
Dat is de vraag, of krijgen we meer splinters en zal de kern niet meer de 10 zetels overstijgen. Er zitten dus behoorlijke risico's aan, maar zoals GroenLinks en PvdA nu draaien gaat het ook niet veel langer.
pi_197621876
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 19:26 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dat is de vraag, of krijgen we meer splinters en zal de kern niet meer de 10 zetels overstijgen. Er zitten dus behoorlijke risico's aan, maar zoals GroenLinks en PvdA nu draaien gaat het ook niet veel langer.
GroenLinks staat historisch niet zo slecht hoor, en de huidige 14 zetels was het beste resultaat ooit.

Zou het niet doen als GroenLinks. Geen grote partij, maar wel duidelijk profiel, een stuk duidelijker dan de PvdA en wat mij betreft zelfs duidelijker dan de SP. En bij sommigen scoort het gewoon, duidelijk multi-cultureel, vol voor klimaat en milieu, en gelijke kansen voor iedereen.
pi_197707103
Ze hadden beter Asscher laten zitten.



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 2
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')