abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_197494652
Met name als ik Zoom gebruik op mijn PC - krijg ik de melding: "Your Internet Connection is Unstable" . Dit begin ik langzamerhand wat vervelend te vinden. Het is helaas te vaak niet vloeiend.

Wat ik zelf al heb geprobeerd: de WIFI boosters beter positioneren - op elke verdieping in ieder geval in de opening - zodat ze niet achter een muur staan. Dit werkt redelijk maar is niet de oplossing. Het blijft soms nog haperen.

Wat ik gebruik:
- Desktop PC;
- USB WIFI adapter (deze: https://www.bol.com/nl/p/(...)er/9200000103106466/)
- Losse webcam

Modem en WIFI-spots
- Ziggo modem
- 3 WIFI spots op elke verdieping (deze: https://www.coolblue.nl/p(...)oom-wifi-3-pack.html)

Internetsnelheid gemeten:

DOWNLOAD
- 23.5 Mbps

UPLOAD
2.9 Mbps

Dit lijkt niet heel laag of sloom. Hoe kan het dan toch dat ZOOM niet goed werkt - en vaak niet zo smooth loopt.

Iemand tips?
Love is in the air!
  maandag 18 januari 2021 @ 21:10:13 #2
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_197494692
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:08 schreef Landgeld het volgende:
Met name als ik Zoom gebruik op mijn PC - krijg ik de melding: "Your Internet Connection is Unstable" . Dit begin ik langzamerhand wat vervelend te vinden. Het is helaas te vaak niet vloeiend.

Wat ik zelf al heb geprobeerd: de WIFI boosters beter positioneren - op elke verdieping in ieder geval in de opening - zodat ze niet achter een muur staan. Dit werkt redelijk maar is niet de oplossing. Het blijft soms nog haperen.

Wat ik gebruik:
- Desktop PC;
- USB WIFI adapter (deze: https://www.bol.com/nl/p/(...)er/9200000103106466/)
- Losse webcam

Modem en WIFI-spots
- Ziggo modem
- 3 WIFI spots op elke verdieping (deze: https://www.coolblue.nl/p(...)oom-wifi-3-pack.html)

Internetsnelheid gemeten:

DOWNLOAD
- 23.5 Mbps

UPLOAD
2.9 Mbps

Dit lijkt niet heel laag of sloom. Hoe kan het dan toch dat ZOOM niet goed werkt - en vaak niet zo smooth loopt.

Iemand tips?
23.5 is niet heel laag of sloom? Jawel.

Het beste is een tweede router of nog beter, een directe lan kabel
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_197494739
quote:
89s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:10 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

23.5 is niet heel laag of sloom? Jawel.

Het beste is een tweede router of nog beter, een directe lan kabel
Een directe LAN kabel gaat lastig. Het gaat over / door verdiepingen. Zit helemaal aan de andere kant. Is echt geen optie.

Een tweede router , lijkt me daarom ook geen optie. Boven is er geen internetaansluiting - en ook niet zo even te maken in verband met een bovenwoning-concept hier.
Love is in the air!
pi_197494779
Boosters weggooien en mesh router kopen.



[ Bericht 87% gewijzigd door Sjemmert op 18-01-2021 21:22:41 ]
pi_197495051
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:13 schreef Sjemmert het volgende:
Boosters weggooien en mesh router kopen.

Ik heb die Boosters net ontvangen en geinstalleerd - en lijken ook goede reviews te hebben.

Is er geen andere budgetvriendelijke oplossing :?
Love is in the air!
pi_197495156
Hele lange kabel door het trapgat leggen. Heb ik regelmatig ergens gezien.
Of naar buiten en bij de zolder weer naar binnen.

Als het heeeel hard vriest heb je dan zelfs supergeleiding :)
pi_197495347
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:24 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Ik heb die Boosters net ontvangen en geinstalleerd - en lijken ook goede reviews te hebben.

Is er geen andere budgetvriendelijke oplossing :?
Oh excuus, ik dacht dat je van die wifi repeaters bedoelde maar die set die jij hebt is ook een mesh set schijnt het.
pi_197495501
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:29 schreef gepromoveerT het volgende:
Hele lange kabel door het trapgat leggen. Heb ik regelmatig ergens gezien.
Of naar buiten en bij de zolder weer naar binnen.

Als het heeeel hard vriest heb je dan zelfs supergeleiding :)
Zijn hier twee trappen, maar gezien de positie en overbrugging door de gang oa. echt geen optie.
Love is in the air!
pi_197495592
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:43 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Zijn hier twee trappen, maar gezien de positie en overbrugging door de gang oa. echt geen optie.
Jammer voor je; is via het stopcontact geen optie voor je; hoe heet dat ook alweer.
pi_197496065
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:47 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

Jammer voor je; is via het stopcontact geen optie voor je; hoe heet dat ook alweer.
Je bedoelt dit?
https://www.mediamarkt.nl(...)ter-kit-1243331.html

Lijkt handig inderdaad.

Kan dat gewoon naast de WiFi boosters gebruikt worden?
Love is in the air!
pi_197496281
Wij gebruiken ook van die dingen in het stopcontact, om op zolder Internet te hebben. werkt hier prima.
pi_197496296
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:10 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Je bedoelt dit?
https://www.mediamarkt.nl(...)ter-kit-1243331.html

Lijkt handig inderdaad.

Kan dat gewoon naast de WiFi boosters gebruikt worden?
Jep. Heb er zelf ook een, alleen voor m'n beveiligingscam. Staat geheel los van internet. Koop dan wel een kwalitatief goede, want die van mij belooft veel, maar is toch trager dan ik had verwacht.
Mja, was ook een goedkoop dingetje.
pi_197497057
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:20 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

Jep. Heb er zelf ook een, alleen voor m'n beveiligingscam. Staat geheel los van internet. Koop dan wel een kwalitatief goede, want die van mij belooft veel, maar is toch trager dan ik had verwacht.
Mja, was ook een goedkoop dingetje.
Thanks voor de tip. Gekocht ;)
Love is in the air!
pi_197497087
Heb je de wifi van de Ziggo modem uitgezet? Zo niet, misschien helpt het als je dat doet, want die Ziggo wifi doet meer kwaad dan goed.
gr gr
pi_197497508
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:55 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Thanks voor de tip. Gekocht ;)
Top!
Zou het leuk vinden als je je bevindingen aan ons vertelt. :)
pi_197497709
De aanschaf is al geweest zie ik.

Tip: als je een snelle powerline adapter aanschaft (bijvoorbeeld zo'n flitsende 1200+ van Devolo) heeft deze een stopcontact met randaarde nodig om enigszins in de buurt van die opgegeven snelheid te komen. Heb je geen randaarde of maar 1 stopcontact met randaarde dan kan je net zo goed een standaard ~500Mbps setje kopen.

Mocht je het in de meterkast willen installeren, Devolo heeft tegenwoordig ook een DIN-rail uitvoering voor een niet al te zacht prijsje.

https://www.devolo.nl/magic-2-lan-dinrail
pi_197497743
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 23:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
De aanschaf is al geweest zie ik.

Tip: als je een snelle powerline adapter aanschaft (bijvoorbeeld zo'n flitsende 1200+ van Devolo) heeft deze een stopcontact met randaarde nodig om enigszins in de buurt van die opgegeven snelheid te komen. Heb je geen randaarde of maar 1 stopcontact met randaarde dan kan je net zo goed een standaard ~500Mbps setje kopen.

Mocht je het in de meterkast willen installeren, Devolo heeft tegenwoordig ook een DIN-rail uitvoering voor een niet al te zacht prijsje.

https://www.devolo.nl/magic-2-lan-dinrail
Ja, alles kan natuurlijk nog retour ;)

Ik heb dit gekocht: https://www.coolblue.nl/p(...)mbps-3-adapters.html

Laten we dat eerst eens proberen. Ik hoeft er geen 500 mbps bits mee te halen.
Heb nu 25 op zolder, dus alleen al 50 of 100 zou fijn zijn ;)
Love is in the air!
pi_197498168
quote:
89s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:10 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

23.5 is niet heel laag of sloom? Jawel.

Het beste is een tweede router of nog beter, een directe lan kabel
En wat gaat een 2de router helpen?? Niets. 20mbit is ook genoeg.. de upload is hier het issue wat veroorzaakt wordt door zwak WiFi signaal...

DUs...
Beter WiFi systeem nemen... nog beter een vaste kabel en fatsoenlijke usb WiFi adapter.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  dinsdag 19 januari 2021 @ 01:09:53 #19
492776 Uizichtloos
We leven in een maatschappij
pi_197498371
Oh God, er wordt een powerline adapter aangeraden terwijl je al een prima mesh set hebt :'( Even bij het begin beginnen, wat voor abonnement heb je? Er bestaat ook een 25 Mbit/s abonnement namelijk. De upload is bij Ziggo altijd een tiende van je download. En wat haal je bekabeld, direct op het modem?
pi_197499630
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 01:09 schreef Uizichtloos het volgende:
Oh God, er wordt een powerline adapter aangeraden terwijl je al een prima mesh set hebt :'( Even bij het begin beginnen, wat voor abonnement heb je? Er bestaat ook een 25 Mbit/s abonnement namelijk. De upload is bij Ziggo altijd een tiende van je download. En wat haal je bekabeld, direct op het modem?
'Op jouw adres is tot 1000 Mbit/s downloadsnelheid haalbaar.'
Ik heb een Starterspakket - daarmee is 50 Mbit/s download haalbaar.

Wat tests gedaan net:

- Beneden , dichtbij de WIFI haal ik op mijn telefoon: 53.5 Mbit download;
- Op zolder bij de Desktop PC haal ik op mijn telefoon: 19,0 Mbit download
- Op zolder bij de Desktop PC haal ik op mijn Desktop: 21.1 Mbit download.

Dit is dus met zo'n WIFI boost systeem - 3 stuks.

Bekabeld heb ik nog niet geprobeerd - omdat ik geen 25 meter LAN kabel heb liggen. Maar zoals aangegeven - ligt het aan de structuur van mijn huis. Is door een bovenwoning verweven in een andere woning - en daardoor staat de modem nogal ver weg - zitten er veel muren tussen. Dit is lastig op te lossen. Kabel is geen optie.

Wat zou jij aanraden i.p.v. WIFI via het lichtnet - wat ik geen gekke gedachte vind.

[ Bericht 0% gewijzigd door Landgeld op 19-01-2021 08:34:05 ]
Love is in the air!
  dinsdag 19 januari 2021 @ 08:33:17 #21
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_197499667
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:12 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Een directe LAN kabel gaat lastig. Het gaat over / door verdiepingen. Zit helemaal aan de andere kant. Is echt geen optie.

Een tweede router , lijkt me daarom ook geen optie. Boven is er geen internetaansluiting - en ook niet zo even te maken in verband met een bovenwoning-concept hier.
Wij hadden hetzelfde probleem. Echt alles geprobeerd. UIteindelijk toch maar door het hele huis kabels gelegd en door muren geboord. Ziet er niet uit, maar het is helaas niet anders.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_197499679
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 08:33 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Wij hadden hetzelfde probleem. Echt alles geprobeerd. UIteindelijk toch maar door het hele huis kabels gelegd en door muren geboord. Ziet er niet uit, maar het is helaas niet anders.
Door muren heen is geen optie hier helaas. Omdat het huis verweven is met de bovenburen. Boven / benedenwoning. En ga geen kabel over ds trap heen leggen.

Ik ga eerst maar eens dat stopcontact systeem proberen.
Love is in the air!
  dinsdag 19 januari 2021 @ 12:25:53 #23
492776 Uizichtloos
We leven in een maatschappij
pi_197503466
Heb je de eerste booster vlak bij eet modem staan? En ook het modem al in bridge gezet?
pi_197508294
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 12:25 schreef Uizichtloos het volgende:
Heb je de eerste booster vlak bij eet modem staan? En ook het modem al in bridge gezet?
Dit ja heb je je ziggo modem in bridge modus gezet ?

https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/bridge-modus
pi_197512677
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:47 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

Jammer voor je; is via het stopcontact geen optie voor je; hoe heet dat ook alweer.
Update- zo'n ding aangeschaft.

Speedtest:

DOWNLOAD: 50.0Mbps

^O^ ^O^

Hij moet alleen wel in het juiste stopcontact (waarschijnlijk met de groep) en niet in stopcontacten die daarop verdeelt zijn. Dat is het enige nadeel.

Verder hulde!
Love is in the air!
pi_197517075
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:24 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Update- zo'n ding aangeschaft.

Speedtest:

DOWNLOAD: 50.0Mbps

^O^ ^O^

Hij moet alleen wel in het juiste stopcontact (waarschijnlijk met de groep) en niet in stopcontacten die daarop verdeelt zijn. Dat is het enige nadeel.

Verder hulde!
Top :)
  dinsdag 19 januari 2021 @ 23:09:55 #27
492776 Uizichtloos
We leven in een maatschappij
pi_197519146
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:24 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Update- zo'n ding aangeschaft.

Speedtest:

DOWNLOAD: 50.0Mbps

^O^ ^O^

Hij moet alleen wel in het juiste stopcontact (waarschijnlijk met de groep) en niet in stopcontacten die daarop verdeelt zijn. Dat is het enige nadeel.

Verder hulde!
Lekker man!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')