abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 18 januari 2021 @ 12:02:57 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197483452
Vandaag in het NRC een artikel waarin staat dat deze week een nieuwe persconferentie komt. Dit ivm de zorgen rondom de Britse variant.
"Deze week komt er zo goed als zeker weer een persconferentie, mogelijk met een beslissing over de avondklok"

"Komt er geen avondklok, dan wil het kabinet andere maatregelen aankondigen."

Wat denken jullie? Krijgen we morgen weer een persconferentie of wachten ze daar nog een paar dagen mee? En wat denken jullie welke maatregelen ze gaan nemen als er geen avondklok komt?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 18 januari 2021 @ 12:03:34 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_197483466
Een visiteverbod vrees ik.
pi_197483513
We staan zowat op het laagste punt sinds oktober. Tijd om de boel weer open te gooien!
pi_197483562
Ik gok op:

Geen avondklok om bewegingsvrijheid te garanderen.

Maar een “intelligente” avondklok, je kan je tussen 20:00 uur en 05:00 uur niet op adressen begeven waar je niet ingeschreven staat. Dus mocht de politie jou in een woning treffen waar je niet woont (nav overlastmelding), dan wordt het een boete en direct naar huis gestuurd.

Dit om visite tegen te gaan maar niet de bewegingsvrijheid van de burger af te hoeven pakken. Als dit niet werkt, gaan ze over naar een normale avondklok.

Supermarkten en afhaalrestaurants uitgezonderd.

Geen idee hoe ze beide opties willen handhaven, maar dat is niet mijn probleem.

[ Bericht 14% gewijzigd door Erasmus op 18-01-2021 12:11:41 ]
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 18 januari 2021 @ 12:09:11 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197483573
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:06 schreef Wegenbouwer het volgende:
We staan zowat op het laagste punt sinds oktober. Tijd om de boel weer open te gooien!
Dan hebben we later dus een groot probleem. Kijk naar wat er nu gaande is in GB.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 18 januari 2021 @ 12:09:29 #6
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197483579
quote:
84s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:09 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Dan hebben we later dus een groot probleem. Kijk naar wat er nu gaande is in GB.
De dalende cijfers bedoel je?
Wat minder paniek zaaien mag best.
  maandag 18 januari 2021 @ 12:13:22 #7
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197483651
quote:
84s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:09 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Dan hebben we later dus een groot probleem. Kijk naar wat er nu gaande is in GB.
Wat is daar gaande dan, de cijfers dalen
pi_197483730
quote:
84s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:09 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Dan hebben we later dus een groot probleem. Kijk naar wat er nu gaande is in GB.
Cijfer zijn daar in dik een week tijd gedaald van 68.000 naar 38.000 besmettingen per dag. Belangrijk om de volledige context te schetsen!
  maandag 18 januari 2021 @ 12:23:09 #9
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197483839
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:17 schreef Stephen1985 het volgende:
. Belangrijk om de volledige context te schetsen!
Dat is niet helemaal de stijl van Starhopper.
pi_197483868
Ik ben getrained om lange tijd in solitude te overleven. Ik ga niet vertellen hoe.

Ik heb vorig jaar een paar keer genoeg proviant ingeslagen en alles goed geregeld om een maand ofzo, mij op te sluiten. En vrij makkelijk isolatie door te komen.

Ik sta op het punt om me over te geven.
En het zieke aan mij is dat ik dat ook niet kan
.

Dit wordt een litteken, ik weet het.
pi_197484103
Ze flikkeren maar een keer heel eind op met hun maatregelen, maar goed hopelijk gaan die boosmensjes weer de boel weer even lekker ontregelen in de hoofdstad. ^O^
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 18 januari 2021 @ 12:48:40 #12
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197484275
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:13 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wat is daar gaande dan, de cijfers dalen
Die enorme piek en overspoelde ziekenhuizen vergeten misschien? De ziekenhuizen in ons land zijn al overbelast dus zo'n piek als daar moet je hier niet willen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_197484389
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:08 schreef Erasmus het volgende:
Ik gok op:

Geen avondklok om bewegingsvrijheid te garanderen.

Maar een “intelligente” avondklok, je kan je tussen 20:00 uur en 05:00 uur niet op adressen begeven waar je niet ingeschreven staat. Dus mocht de politie jou in een woning treffen waar je niet woont (nav overlastmelding), dan wordt het een boete en direct naar huis gestuurd.

Dit om visite tegen te gaan maar niet de bewegingsvrijheid van de burger af te hoeven pakken. Als dit niet werkt, gaan ze over naar een normale avondklok.

Supermarkten en afhaalrestaurants uitgezonderd.

Geen idee hoe ze beide opties willen handhaven, maar dat is niet mijn probleem.
NAV overlastmelding ja.

Als ik gewoon op bezoek ga bij een vriend om te gamen, series kijken, koken samen gezellig, en misschien nog een potje te wippen lekker geeft dat 0,0 overlast, dus ook geen melding, ergo kansloos.

Met 8 vrienden film of bordspelavond houden bv. doet dat ook nog niet.
#WeesGeenWhales
pi_197484401
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:55 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

NAV overlastmelding ja.

Als ik gewoon op bezoek ga bij een vriend om te gamen, series kijken, koken samen gezellig, en misschien nog een potje te wippen lekker geeft dat 0,0 overlast, dus ook geen melding, ergo kansloos.

Met 8 vrienden film of bordspelavond houden bv. doet dat ook nog niet.
Joh meerderheid van de maatregelen zijn kansloos om te handhaven maar bestaan toch. Dus zou mij niets verbazen als de overheid met zoiets zou komen morgen _O-
  maandag 18 januari 2021 @ 12:57:50 #15
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197484428
quote:
84s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:48 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Die enorme piek en overspoelde ziekenhuizen vergeten misschien? De ziekenhuizen in ons land zijn al overbelast dus zo'n piek als daar moet je hier niet willen.
Daarom zitten we al sinds 15 december in lockdown hier, toen de Britten nog lekker in de stadions en de pubs zaten.
pi_197484465
Fijn om te zien dat in navolging van Bruls ook experts nu op nu.nl duidelijk uitleggen wat de gigantische schade is van de maatregelen lang aanhouden: https://www.nu.nl/coronav(...)r-binnen-zitten.html

Vooral zo'n quote als dat het nog drie jaar gaat duren voordat de mentale gezondheid van jongeren hersteld is, van gedragswetenschappers en GGZ mensen, zorgmedewerkers dus ook, zet een mooie hoeveelheid druk op het kabinet om deze lockdown echt niet langer te laten duren dan echt strikt noodzakelijk is. :)
#WeesGeenWhales
pi_197484545
Logeren is niet op visite gaan, maar een tijdelijk andere verblijfplaats.
pi_197484634
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:55 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

NAV overlastmelding ja.

Als ik gewoon op bezoek ga bij een vriend om te gamen, series kijken, koken samen gezellig, en misschien nog een potje te wippen lekker geeft dat 0,0 overlast, dus ook geen melding, ergo kansloos.

Met 8 vrienden film of bordspelavond houden bv. doet dat ook nog niet.
Series en films en gamen en samen koken. En nog d fuckstick gebruiken ook.

Hoe heet ze dan?
pi_197484757
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 13:09 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

Series en films en gamen en samen koken. En nog d fuckstick gebruiken ook.

Hoe heet ze dan?
Hij haha, hoewel ik paar weken terug ook een chick vastbond in m'n bed ja :3 maar dat is meer iets voor het andere forum :P

Bedoel gewoon, alles wat je binnen de regel van 2 per dag, of zelfs veel met nog meer, valt niet onder overlast en is dus niets aan te doen.

Daarnaast is het dankzij de spoedwet expliciet verboden om regels te maken voor thuis.
#WeesGeenWhales
pi_197484774
Wat zal ik veel ommetjes gaan maken na 8 uur!
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197484808
Haha, al die grote bekken en straks 's avonds braaf binnen blijven FOK!ken zeker. _O-
pi_197484811
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:59 schreef eragon2890 het volgende:
Fijn om te zien dat in navolging van Bruls ook experts nu op nu.nl duidelijk uitleggen wat de gigantische schade is van de maatregelen lang aanhouden: https://www.nu.nl/coronav(...)r-binnen-zitten.html

Vooral zo'n quote als dat het nog drie jaar gaat duren voordat de mentale gezondheid van jongeren hersteld is, van gedragswetenschappers en GGZ mensen, zorgmedewerkers dus ook, zet een mooie hoeveelheid druk op het kabinet om deze lockdown echt niet langer te laten duren dan echt strikt noodzakelijk is. :)
Hoe meer ik hier over nadenk hoe blijer ik ben met dit artikel.

Ga maar na, het is vlák voor de verkiezingen. Makkelijk een half miljoen mensen lezen dat artikel, als het niet meer is. Ook de tweede kamer. Nu moet het kabinet dus gaan verkopen, aan zowel de bevolking als de tweede kamer die dat eigenlijk niet wilt en goed moet keuren, dat ze strengere regels willen, terwijl *RIVM* en GGZ mensen letterlijk zeggen dat de jeugd en jongvolwassenen dan min of meer voor jaren gesloopt worden, terwijl de cijfers DALEN en al onder zeer erngstig zijn beland, een paar weken voor diezelfde kamer (en kabinet) herkozen wilt worden.

Ik wens ze succes. :D Ik denk dat een paar artikelen als dit de kans op strengere maatregelen serieus doet afnemen, en daar kan ik alleen maar blij mee zijn :)
#WeesGeenWhales
pi_197484827
quote:
81s.gif Op maandag 18 januari 2021 13:18 schreef Socios het volgende:
Haha, al die grote bekken en straks 's avonds braaf binnen blijven FOK!ken zeker. _O-
sowieso
pi_197484869
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:57 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Daarom zitten we al sinds 15 december in lockdown hier, toen de Britten nog lekker in de stadions en de pubs zaten.
En die piek had dan nog steeds gaande moeten zijn. Als die variant de R significant zou verhogen, dan hoort ie dat structureel te doen.
I'll give you something to do
pi_197484920
Zou zo’n avondklok ook inhouden dat je niet zomaar mag logeren? Mijn schoonouders passen op de kleinkinderen en sinds maart gaan ze niet meer met het ov, want Corona, maar blijven ze logeren voor een dag of drie. Iets wat ik volslagen **** vind, maar goed. Ze houden zich aan alle maatregelen, maar o wee als het om de kleinkinderen gaat.
pi_197484968
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:03 schreef BasEnAad het volgende:
Een visiteverbod vrees ik.
Daar hoop ik eigenlijk op, omdat dat gewoon niet te handhaven is en dus massaal genegeerd gaat worden.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_197485050
• Avondklok
• Visiteverbod

En misschien gaan ze ook iets zeggen over het samenspelen van kinderen die niet tot hetzelfde huishouden behoren. Buiten spelen ipv binnen ofzo.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  maandag 18 januari 2021 @ 13:32:41 #28
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197485128
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:57 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Daarom zitten we al sinds 15 december in lockdown hier, toen de Britten nog lekker in de stadions en de pubs zaten.
Stadions is kort mee geëxperimenteerd in oktober, maar half december zat er echt geen publiek bij voetbal- of andere wedstrijden
pi_197485170
De meeste van de activiteiten van eragon2890 (als je het al activiteiten kan noemen :N ) kan hij prima met de 1,5 meter afstand doen.

Van even geen fysiek contact met anderen gaat een mens niet dood, ik heb dan pas na mijn 50e jaar leren kennen bij ontmoeten mijn huidige vriendin. :Y
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  maandag 18 januari 2021 @ 13:34:53 #30
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197485177
quote:
19s.gif Op maandag 18 januari 2021 13:32 schreef Gunner het volgende:

[..]

Stadions is kort mee geëxperimenteerd in oktober, maar half december zat er echt geen publiek bij voetbal- of andere wedstrijden
Volgens mij wel hoor, beperkt tot een paar duizend.

Bij het WK Darts zat op 15 dec ook nog 1000 man in de zaal. Daarna gingen die strenge(re) regels in maar dat was echt last minute. Bij het darts hadden ze het hele WK al gepland met publiek.
pi_197485189
Het feit dat ze het willen verscherpen terwijl de wekelijkse besmettingscijfers dalen ivm de Britse variant waarbij ook in de UK de cijfers dalen nadat ze vergelijkbare maatregelen hebben inmiddels geeft wel aan dat ze volledig het pad kwijt aan het raken zijn in Den Haag.

Men doet maar wat, er is geen enkel perspectief voor mesen die al bijna een jaar braaf thuiszitten. Als straf worden die extra gepakt door de scholen te sluiten zodat (hopelijk) de excessen ook eens thuis gaan blijven. Avondklok, visisteverbod, allemaal best, maar gooi die scholen open.
pi_197485240
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 13:35 schreef byah het volgende:
Het feit dat ze het willen verscherpen terwijl de wekelijkse besmettingscijfers dalen ivm de Britse variant waarbij ook in de UK de cijfers dalen nadat ze vergelijkbare maatregelen hebben inmiddels geeft wel aan dat ze volledig het pad kwijt aan het raken zijn in Den Haag.

Men doet maar wat, er is geen enkel perspectief voor mesen die al bijna een jaar braaf thuiszitten. Als straf worden die extra gepakt door de scholen te sluiten zodat (hopelijk) de excessen ook eens thuis gaan blijven. Avondklok, visisteverbod, allemaal best, maar gooi die scholen open.
scholen dicht is natuurlijk al helemaal crimineel, de kinderen en tieners gaan daar hun hele leven last van hebben en wat staat er tegenover? Een paar bejaarden wat langer in leven houden.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_197485257
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 13:22 schreef _Arual_ het volgende:
Zou zo’n avondklok ook inhouden dat je niet zomaar mag logeren? Mijn schoonouders passen op de kleinkinderen en sinds maart gaan ze niet meer met het ov, want Corona, maar blijven ze logeren voor een dag of drie. Iets wat ik volslagen **** vind, maar goed. Ze houden zich aan alle maatregelen, maar o wee als het om de kleinkinderen gaat.
Ik weet niet of je van ze houdt. Maar je kan regie nemen en ze vertellen dat het nu niet kan en over een paar maanden misschien weer wel.
Als je sterk genoeg bent en zij gaan daar paniekerig op reageren
Het is wel hard
pi_197485263
quote:
19s.gif Op maandag 18 januari 2021 13:32 schreef Gunner het volgende:

[..]

Stadions is kort mee geëxperimenteerd in oktober, maar half december zat er echt geen publiek bij voetbal- of andere wedstrijden
lol, echt wel. Ging per provincie open of dicht.
pi_197485278
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:24 schreef christmastsunami het volgende:
Ik ben getrained om lange tijd in solitude te overleven. Ik ga niet vertellen hoe.

Ik heb vorig jaar een paar keer genoeg proviant ingeslagen en alles goed geregeld om een maand ofzo, mij op te sluiten. En vrij makkelijk isolatie door te komen.

Ik sta op het punt om me over te geven.
En het zieke aan mij is dat ik dat ook niet kan
.

Dit wordt een litteken, ik weet het.
Hoe?
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  maandag 18 januari 2021 @ 13:41:12 #36
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197485302
quote:
4s.gif Op maandag 18 januari 2021 13:38 schreef Leonos het volgende:

[..]

lol, echt wel. Ging per provincie open of dicht.
Dan heb ik andere wedstrijden in de premier league gezien dan jij.
pi_197485320
quote:
19s.gif Op maandag 18 januari 2021 13:41 schreef Gunner het volgende:

Ah shit, ik heb het over de Championship, excuus! :*
pi_197485326
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 13:38 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

Ik weet niet of je van ze houdt. Maar je kan regie nemen en ze vertellen dat het nu niet kan en over een paar maanden misschien weer wel.
Als je sterk genoeg bent en zij gaan daar paniekerig op reageren
Het is wel hard
Dat hebben we al gedaan. Of althans: mijn man. Want dat is toch meer eigen. Ook al veel overlegd met mijn zwager en zijn vrouw. Die zeggen: als we ze niet ophalen komen ze alsnog met het OV en dat is nog erger. Mijn schoonzus heeft nb zwangerschapsverlof en nog zitten ze er de helft van de week, beiden 70+. En tegelijkertijd doen ze wel handschoenen om als ze de super in gaan.
  maandag 18 januari 2021 @ 13:43:27 #39
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197485339
quote:
4s.gif Op maandag 18 januari 2021 13:42 schreef Leonos het volgende:

[..]

Ah shit, ik heb het over de Championship, excuus! :*
okay, maar toch ben even benieuwd... wat bedoel je precies met 'per provincie open en dicht' ?
maar begrijp ik dan goed dat er in het championship wel publiek zat, nee toch?
pi_197485377
quote:
19s.gif Op maandag 18 januari 2021 13:43 schreef Gunner het volgende:

[..]

okay, maar toch ben even benieuwd... wat bedoel je precies met 'per provincie open en dicht' ?
maar begrijp ik dan goed dat er in het championship wel publiek zat, nee toch?
Deze bijvoorbeeld :)
pi_197485391
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 13:34 schreef -Hakuna- het volgende:
De meeste van de activiteiten van eragon2890 (als je het al activiteiten kan noemen :N ) kan hij prima met de 1,5 meter afstand doen.

Van even geen fysiek contact met anderen gaat een mens niet dood, ik heb dan pas na mijn 50e jaar leren kennen bij ontmoeten mijn huidige vriendin. :Y
Lol zonder tag is het echt stom toeval dat ik dit lees :P

Maar goed, fijn dat jij tot je 50ste zonder kan, ik en de meeste mensen niet, daarom heeft het RIVM ook de hele tijd al tips gegeven voor als je seks wilt hebben ;)

(belangrijkste: niet bij klachten en evt. testen).

En ze lieten sekswerkers , inclusief ik dus als sidejob/hobby, natuurlijk ook niet voor niets meteen weer werken in juli met 0 beperkingen en als laatste stoppen. :D Like, ik mocht nog daten toen de theaters, bioscopen, dierentuinen, musea en alles al dicht waren LOL

Nu doe ik het even gratis, tot de lockdown weer over is <3

En ja, normaal zou samen gamen of een serie kijken ofzo wel kunnen zo, maar ik ben student, dus ik heb gewoon een 27 inch monitor, weinig ruimte op m'n studio. Opzich luxe, maar niet groot genoeg om iets te kijken samen als j eniet gewoon naast elkaar zit XD

Hoe dan ook, ik wip likker verder, heb een giga drive, dus af en toe heb ik nu wat fun met een vriend of vriendin die dat ook heeft~ deal with it, gaat niet veranderen, einde discussie :P Die vriendin vastbinden in een schooluniformpje/cosplay was leuk paar weken terug hehe~

Mag ook gewoon thuis:) Op deze manier kom ik de tijd tenminste mentaal intact door tot het najaar, dan zal iedereen wel gevaccineerd zijn hopelijk en zijn we als goed is van alle beperkingen (of helemaal begin volgend jaar).

En wat ik hierboven zeg, ik ben blij dat er zo'n artikel op nu.nl staat nu met mensen van RIVM en GGZ zelf erin die zeggen dat niemand bestand is tegen zo'n lange lockdown en dat de mentale gezondheid van jongeren en jongvolwassenen hier voor jaren van beschadigt raakt. Dat zijn echt experts, die zeggen dat niet voor niets, en het feit dat er mensen van het RIVM bijzitten is extra mooi, dit verhoogd de druk echt gigantisch op het kabinet. Goede ontwikkeling :D

Okay, ik ga ff paar uur offline, heb een game om uit te spelen :P
#WeesGeenWhales
pi_197485423
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:06 schreef Wegenbouwer het volgende:
We staan zowat op het laagste punt sinds oktober. Tijd om de boel weer open te gooien!
Ah kijk, korte termijn denken!

Goed bezig! :')
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 18 januari 2021 @ 13:52:55 #43
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197485485
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 13:35 schreef byah het volgende:
Het feit dat ze het willen verscherpen terwijl de wekelijkse besmettingscijfers dalen ivm de Britse variant waarbij ook in de UK de cijfers dalen nadat ze vergelijkbare maatregelen hebben inmiddels geeft wel aan dat ze volledig het pad kwijt aan het raken zijn in Den Haag.

Men doet maar wat, er is geen enkel perspectief voor mesen die al bijna een jaar braaf thuiszitten. Als straf worden die extra gepakt door de scholen te sluiten zodat (hopelijk) de excessen ook eens thuis gaan blijven. Avondklok, visisteverbod, allemaal best, maar gooi die scholen open.
Ooh wat willen we ontzettend graag perspectief hebben.

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 18 januari 2021 @ 13:54:52 #44
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_197485515
Het zou mij totaal niks verbazen als die avondklok er wel gaat komen. Dit gelet op het gepush van Rutte in het overleg en de media die daarover 'subtiel' de nodige hints afgeeft.
pi_197485662
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:24 schreef christmastsunami het volgende:
Ik ben getrained om lange tijd in solitude te overleven. Ik ga niet vertellen hoe.

Ik heb vorig jaar een paar keer genoeg proviant ingeslagen en alles goed geregeld om een maand ofzo, mij op te sluiten. En vrij makkelijk isolatie door te komen.

Ik sta op het punt om me over te geven.
En het zieke aan mij is dat ik dat ook niet kan
.

Dit wordt een litteken, ik weet het.
Een beetje FOK!ker traint hier al zijn hele leven voor
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  maandag 18 januari 2021 @ 15:09:18 #46
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_197486724
Ik ben vaak buiten tot een uur of 23. Alleen, en kom niemand tegen, heb ook geen buren.
Dit blijf ik ook doen maar zou dan wel strafbaar zijn. Bizar.
To BG or not to BG!
pi_197486763
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:24 schreef christmastsunami het volgende:
Ik ben getrained om lange tijd in solitude te overleven. Ik ga niet vertellen hoe.
Wij zijn Fok!kers.
Wij hebben allemaal die training doorlopen :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_197488076
Ga als de avondklok wordt ingevoerd gewoon in de late uren en nacht wandelen in de Brunssumerheide, daar kan geen politie komen omdat alle paden zijn afgesloten voor autoverkeer. :Y

Het hele natuurgebied voor mij alleen en dan hoor je veel dieren die je normaal nooit hoort. :)
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  maandag 18 januari 2021 @ 16:14:50 #49
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_197488231
Avondklok
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_197488603
Ik wordt toch echt een beetje doofstom voor nieuwe maatregelingen

Na een jaar chaos mag dat denk ik maar
  maandag 18 januari 2021 @ 16:37:43 #51
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_197488692
Zoals het avondklokje thuis tikt, tikt het nergens.

Ik zou daar minder moeite mee hebben dan met een verdere inperking van de visite. Als je nog maar één persoon per dag over de vloer mag hebben wordt het ineens ook een stuk lastiger om nog wat aan je huis te laten doen. En ik heb nog een paar kleine verbouwingen in de planning staan.

Verder ben ik eigenlijk wel blij dat ze nu eindelijk eens wat proactiever lijken te handelen. Je kunt beter nu even wat strenger zijn en begin februari constateren dat het voldoende was. Het alternatief, afwachten op hoop van zegen, hebben we al een keer geprobeerd.
Never explain, never apologize.
  maandag 18 januari 2021 @ 16:54:13 #52
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197489071
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 16:37 schreef Lurf het volgende:
Zoals het avondklokje thuis tikt, tikt het nergens.

Ik zou daar minder moeite mee hebben dan met een verdere inperking van de visite. Als je nog maar één persoon per dag over de vloer mag hebben wordt het ineens ook een stuk lastiger om nog wat aan je huis te laten doen. En ik heb nog een paar kleine verbouwingen in de planning staan.

Verder ben ik eigenlijk wel blij dat ze nu eindelijk eens wat proactiever lijken te handelen. Je kunt beter nu even wat strenger zijn en begin februari constateren dat het voldoende was. Het alternatief, afwachten op hoop van zegen, hebben we al een keer geprobeerd.
Bedoel je daarmee te zeggen dat zo'n avondklok er na een paar weken weer af kan als de daling doorzet?
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 18 januari 2021 @ 16:54:26 #53
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197489080
quote:
Politie houdt rekening met avondklok vanaf donderdag

De politie kan vanaf donderdag een avondklok handhaven, bevestigt de politie na berichtgeving van NRC. Of er komende donderdag ook daadwerkelijk een avondklok ingaat is nog niet bekend, maar de politie houdt in de roosters rekening met extra bezetting in de avond en de nacht.

Volgens NRC worden late diensten naar achteren geschoven. In Den Haag is agenten gevraagd in plaats van tussen 13.30 uur en 23.00 uur te werken tussen 15.30 uur en 01.00 uur 's nachts.

Het inzetten van extra agenten in de avond en nacht betekent dat er minder politie beschikbaar is overdag. Dat zal ten koste gaan van toezicht en contacten in de wijk.

Volgens de politie vraagt de handhaving van een avondklok veel van agenten, omdat de roosters al krap waren en nu extra veel mensen op onregelmatige tijden moeten werken.

https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-50422635
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_197489112
quote:
84s.gif Op maandag 18 januari 2021 16:54 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Zoals bekend. Donderdag avondklok plus nog maar 1 iemand op bezoek dagelijks.

Dat worden de 2 maatregelen. Alles al bekend :)
  maandag 18 januari 2021 @ 16:56:47 #55
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197489140
Pff oplazeren met je avondklok. Als we nou erorme stijgingen hadden. Maar dat is niet het geval en ook in de UK niet meer het geval. Dit paniekgedoe gaat echt nergens meer over.
pi_197489212
quote:
84s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:48 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Die enorme piek en overspoelde ziekenhuizen vergeten misschien? De ziekenhuizen in ons land zijn al overbelast dus zo'n piek als daar moet je hier niet willen.
Heb jij cijfers van de afgelopen 2 weken voor mij? Daarvoor ging het prima:



https://www.bbc.com/news/55536762
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_197489239
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 16:56 schreef Hexagon het volgende:
Pff oplazeren met je avondklok. Als we nou erorme stijgingen hadden. Maar dat is niet het geval en ook in de UK niet meer het geval. Dit paniekgedoe gaat echt nergens meer over.
Kan nog gaan stijgen! Kan nog gaan stijgen!

De lui die dit in werking hebben gezet door hier en daar balletjes op te gooien mogen van mij een voorkeursbehandeling krijgen. Speciaal voor hen geldt een jaar lang een avondklok. Je kan het krijgen zoals je het hebben wil.
I'll give you something to do
  maandag 18 januari 2021 @ 17:05:21 #58
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197489349
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 16:55 schreef JosMert het volgende:

[..]

Zoals bekend. Donderdag avondklok plus nog maar 1 iemand op bezoek dagelijks.

Dat worden de 2 maatregelen. Alles al bekend :)
Visite is niet te handhaven en de avondklok zal dat in praktijk ook moeilijk zijn. Net zoals ze nu ook al niet handhaven op mensen die met meer dan 2 over straat lopen.
pi_197489395
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 17:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Visite is niet te handhaven en de avondklok zal dat in praktijk ook moeilijk zijn. Net zoals ze nu ook al niet handhaven op mensen die met meer dan 2 over straat lopen.
Je gaat gewoon boete krijgen van 95 euro als je zonder reden op straat bent na 20.00 uur.

Dus heel makkelijk te handhaven.
  maandag 18 januari 2021 @ 17:08:21 #60
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197489432
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 17:06 schreef JosMert het volgende:

[..]

Je gaat gewoon boete krijgen van 95 euro als je zonder reden op straat bent na 20.00 uur.

Dus heel makkelijk te handhaven.
En wie gaat al die boetes uitschrijven? En wat gaan we doen met de 1001 uitzonderingen?
  User die overal opduikt 2022 maandag 18 januari 2021 @ 17:09:37 #61
186611 Haags
pi_197489465
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 17:06 schreef JosMert het volgende:

[..]

Je gaat gewoon boete krijgen van 95 euro als je zonder reden op straat bent na 20.00 uur.

Dus heel makkelijk te handhaven.
die boetes neem ik voor lief. Weg met die avondklok.

Voor zover ik weet is het geen 1940 en zijn de moffen ook niet binnengevallen.
Zonder wrijving geen glans
pi_197489531
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 17:08 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

En wie gaat al die boetes uitschrijven? En wat gaan we doen met de 1001 uitzonderingen?
Politie en BOA.
Moet je aantoonbaar maken.
  maandag 18 januari 2021 @ 17:13:21 #63
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197489545
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 17:12 schreef JosMert het volgende:

[..]

Politie.
Moet je aantoonbaar maken.
Grapjas. Ze hebben amper capaciteit en al helemaal niet in de doorsnee woonwijken.
pi_197489761
quote:
De politie kan vanaf donderdag een avondklok handhaven, bevestigt de politie na berichtgeving van NRC.
Niet echt, denk ik.
pi_197489861
Telegraaf meld mogelijk drie aanpassingen vanaf donderdag/vrijdag.

Na avondklok en 1 man visite ook nog maximaal aantal km’s reizen van je woning af:

Er is het OMT gevraagd ook naar alternatieven te kijken, zoals het verder beperken van visite (van twee naar een), het verbieden van samenkomsten buiten (nu maximaal twee) of het begrenzen van gebieden waarbinnen mensen zich mogen bewegen. Op aandringen van de Tweede Kamer overweegt het kabinet ook serieus reizen vanuit het Verenigd Koninkrijk te verbieden. Een betrokkene zucht: „De alternatieven zijn niet per se aantrekkelijker.”
pi_197489926
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 17:28 schreef JosMert het volgende:
Telegraaf meld mogelijk drie aanpassingen vanaf donderdag/vrijdag.

Na avondklok en 1 man visite ook nog maximaal aantal km’s reizen van je woning af:

Er is het OMT gevraagd ook naar alternatieven te kijken, zoals het verder beperken van visite (van twee naar een), het verbieden van samenkomsten buiten (nu maximaal twee) of het begrenzen van gebieden waarbinnen mensen zich mogen bewegen. Op aandringen van de Tweede Kamer overweegt het kabinet ook serieus reizen vanuit het Verenigd Koninkrijk te verbieden. Een betrokkene zucht: „De alternatieven zijn niet per se aantrekkelijker.”
Stuk voor stuk sterk beperkende hersenspinsels met een hoog ogenschijnlijk symboliekgehalte. Wat dachten we van het alternatief "we houden het zoals het nu is"?
pi_197489949
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 17:28 schreef JosMert het volgende:
Telegraaf meld mogelijk drie aanpassingen vanaf donderdag/vrijdag.

Na avondklok en 1 man visite ook nog maximaal aantal km’s reizen van je woning af:

Er is het OMT gevraagd ook naar alternatieven te kijken, zoals het verder beperken van visite (van twee naar een), het verbieden van samenkomsten buiten (nu maximaal twee) of het begrenzen van gebieden waarbinnen mensen zich mogen bewegen. Op aandringen van de Tweede Kamer overweegt het kabinet ook serieus reizen vanuit het Verenigd Koninkrijk te verbieden. Een betrokkene zucht: „De alternatieven zijn niet per se aantrekkelijker.”
Ik denk niet dat dat gehandhaafd kan worden, we zijn geen politiestaat.
Lukt nooit met de 2 wijkagenten, het is nep.
  maandag 18 januari 2021 @ 17:34:47 #68
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197489953
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 17:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Stuk voor stuk sterk beperkende hersenspinsels met een hoog ogenschijnlijk symboliekgehalte. Wat dachten we van het alternatief "we houden het zoals het nu is"?
Nee nee, Hugo heeft vandaag weer gezegd dat we nu echt met het virus moeten afrekenen.
  maandag 18 januari 2021 @ 17:35:19 #69
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197489965
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 17:34 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dat gehandhaafd kan worden, we zijn geen politiestaat.
Lukt nooit met de 2 wijkagenten, het is nep.
Twee wijkagenten is nog luxe.

Ik heb er hier nog nooit eentje gezien.
pi_197490122
Ik ken er eentje, tis een lul.
pi_197490123
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 17:28 schreef JosMert het volgende:
Telegraaf meld mogelijk drie aanpassingen vanaf donderdag/vrijdag.

Na avondklok en 1 man visite ook nog maximaal aantal km’s reizen van je woning af:

Er is het OMT gevraagd ook naar alternatieven te kijken, zoals het verder beperken van visite (van twee naar een), het verbieden van samenkomsten buiten (nu maximaal twee) of het begrenzen van gebieden waarbinnen mensen zich mogen bewegen. Op aandringen van de Tweede Kamer overweegt het kabinet ook serieus reizen vanuit het Verenigd Koninkrijk te verbieden. Een betrokkene zucht: „De alternatieven zijn niet per se aantrekkelijker.”
Belachelijke maatregelen, ja de alternatieven zijn wel aantrekkelijker, kans van 1 op zoveel dat je doodgaat, liever dat dan geen vrijheid meer.
pi_197490171
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 17:06 schreef JosMert het volgende:

[..]

Je gaat gewoon boete krijgen van 95 euro als je zonder reden op straat bent na 20.00 uur.

Dus heel makkelijk te handhaven.
Dat wordt veel auto's achtervolgen dan, ik heb al karton voor de nummerplaten klaar liggen.
pi_197490214
quote:
3s.gif Op maandag 18 januari 2021 17:47 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Dat wordt veel auto's achtervolgen dan, ik heb al karton voor de nummerplaten klaar liggen.
Wellicht een stupide vraag, maar geldt iets als een avondklok ook voor in de auto zitten dan?
I'll give you something to do
pi_197490215
Wat nou als je een boa zet voor de moskee en in staphorst of katwijk voor de kerk. Zovan ophoesten nou, met je ik heb speciale rechten
pi_197490283
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 17:50 schreef galantis het volgende:

[..]

Wellicht een stupide vraag, maar geldt iets als een avondklok ook voor in de auto zitten dan?
Heeft weinig zin zo'n avondklok wanneer dat nog mag lijkt me maar verbaas me nergens meer over met dat stel incompetente wereldvreemde politici.
pi_197490301
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 17:50 schreef galantis het volgende:

[..]

Wellicht een stupide vraag, maar geldt iets als een avondklok ook voor in de auto zitten dan?
Tuurlijk. Je mag straat niet meer op en alleen in je auto zitten voor naar je werk.
pi_197490447
Stel je werkt en hebt kleine kinderen en om 8 uur ofzo houden ze pas op. Kan je dan tegen die moeder of vader zeggen, je mag niet even een stukje lopen.

In china stoppen ze de kinderen 2 uur eerder in de kast
pi_197490681
Volgens mij komt die avondklok er nooit,. Er is een patstelling ontstaan on de onderhandelingen en twee virussen bestrijden gaat niet werken met zo'n maatregel.

https://www.telegraaf.nl/(...)mogelijk-niet-genoeg

De gereedschapskist raakt toch wel eens leeg qua maatregelen. :)
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_197490801
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 18:12 schreef -Hakuna- het volgende:
Volgens mij komt die avondklok er nooit,. Er is een patstelling ontstaan on de onderhandelingen en twee virussen bestrijden gaat niet werken met zo'n maatregel.

https://www.telegraaf.nl/(...)mogelijk-niet-genoeg

De gereedschapskist raakt toch wel eens leeg qua maatregelen. :)
We spreken je eind van de week wel.
pi_197490883
NL is regels regels regels zei een amerikaan ooit too much regels

En aangezien het toch mooi nooit gehandhaafd wordt had ie gewoon gelijk.
  maandag 18 januari 2021 @ 18:25:08 #81
338319 ZarB
Piña colada
pi_197490909
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 13:42 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Dat hebben we al gedaan. Of althans: mijn man. Want dat is toch meer eigen. Ook al veel overlegd met mijn zwager en zijn vrouw. Die zeggen: als we ze niet ophalen komen ze alsnog met het OV en dat is nog erger. Mijn schoonzus heeft nb zwangerschapsverlof en nog zitten ze er de helft van de week, beiden 70+. En tegelijkertijd doen ze wel handschoenen om als ze de super in gaan.
Hoe moeilijk is het om als volwassenen bij je (schoon)ouders grenzen aan te geven? Jullie (en je schoonzus) geven hier zelf de ruimte voor. Het is toch de debiel voor woorden dat ze binnen blijven vallen en de maatregelen aan hun laars lappen? Jullie doen er op deze manier net zo goed aan mee.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 18 januari 2021 @ 18:27:44 #82
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197490949
Je kan het ook zo oplossen :T _O-

twitter


Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 18 januari 2021 @ 18:30:00 #83
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197490993
Ach, regels, boetes, het is niet veel anders dan vrijheidsbelasting. Je betaalt simpelweg naar rato van gebruik: pakkans x hoogte boete. Dat komt neer op een hele kleine prijs als je je verder normaal gedraagd en niet daadwerlijk overlast veroorzaakt of de politie uitdaagt. Dan heeft iedereen zijn zin, want de strenge covidadapten hebben hun nieuwe maatregelen en de rest kan ook prima door met leven.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_197491140
Succes met handhaven. Ga je alleen lukken met schieten.
pi_197491355
quote:
84s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:09 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Dan hebben we later dus een groot probleem. Kijk naar wat er nu gaande is in GB.
Gaat prima daar, neerwaartse spiraal. Paniek om niks.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_197491628
Hoelaat gaat die avondklok in?
Ik moet wel mijn hond nog uitlaten, alhoewel ik niet verwacht dat ze daar erg moeilijk over gaan doen
No bitch to me
  maandag 18 januari 2021 @ 19:08:49 #87
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197491706
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:04 schreef TornadoDK het volgende:
Hoelaat gaat die avondklok in?
Ik moet wel mijn hond nog uitlaten, alhoewel ik niet verwacht dat ze daar erg moeilijk over gaan doen
Dat is nog niet bekend.. wat mij betreft is er geen avondklok, maar zo wel, probeer dan de tijden aan te laten sluiten op de leugens die 'm rechtvaardigen: jongeren die 's avonds zouden feesten. Tussen 22h00 - 06h00 lijkt me daar het beste bij passen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_197491735
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:08 schreef GemMagic het volgende:

[..]

Dat is nog niet bekend.. wat mij betreft is er geen avondklok, maar zo wel, probeer dan de tijden aan te laten sluiten op de leugens die 'm rechtvaardigen: jongeren die 's avonds zouden feesten. Tussen 22h00 - 06h00 lijkt me daar het beste bij passen.
Wel bekend.
Overal staat al 20.00 uur tot 04.00 uur genoemd.
  maandag 18 januari 2021 @ 19:14:33 #89
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197491825
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:10 schreef JosMert het volgende:

[..]

Wel bekend.
Overal staat al 20.00 uur tot 04.00 uur genoemd.
Ah, het kan zijn dat dat een gegrond vermoeden betreft, want ze zijn er nog niet uit toch? Natuurlijk is 20h00 veel te vroeg voor een dergelijke maatregel.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  maandag 18 januari 2021 @ 19:16:02 #90
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_197491858
Die avondklok komt er, en sowieso de rest van ons leven binnen omdat ze nu de smaak te pakken hebben, en de bevolking vindt het prima.
pi_197491897
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:16 schreef Blackst4r het volgende:
Die avondklok komt er, en sowieso de rest van ons leven binnen omdat ze nu de smaak te pakken hebben, en de bevolking vindt het prima.
enkeltje BNW
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197491962
Het is allang duidelijk, de kaarten liggen al op tafel avondklok kom er maar in en/of mogelijk beperking op visite maar dat valt niet te handhaven dus het zal wel de avondklok worden.
pi_197491995
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 16:37 schreef Lurf het volgende:
Zoals het avondklokje thuis tikt, tikt het nergens.

Ik zou daar minder moeite mee hebben dan met een verdere inperking van de visite. Als je nog maar één persoon per dag over de vloer mag hebben wordt het ineens ook een stuk lastiger om nog wat aan je huis te laten doen. En ik heb nog een paar kleine verbouwingen in de planning staan.

Verder ben ik eigenlijk wel blij dat ze nu eindelijk eens wat proactiever lijken te handelen. Je kunt beter nu even wat strenger zijn en begin februari constateren dat het voldoende was. Het alternatief, afwachten op hoop van zegen, hebben we al een keer geprobeerd.
Het gaat om visite niet om werkzaamheden dat mag altijd doorgaan.
Maar waarschijnlijk blijft het bij avondklok.
pi_197492042
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:14 schreef GemMagic het volgende:

[..]

Ah, het kan zijn dat dat een gegrond vermoeden betreft, want ze zijn er nog niet uit toch? Natuurlijk is 20h00 veel te vroeg voor een dergelijke maatregel.
Ik vermoed ook om 20:00 omdat er dan normaal gesproken ook een alcohol verbod is bij supers wat ook zo geweldig heeft geholpen[NOT].
  maandag 18 januari 2021 @ 19:26:35 #95
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197492107
De avondklok geldt alleen in de openbare ruimte toch? Of moeten we nog een bordje 'verboden toegang' neerzetten zodat de boa's niet het erf op mogen lopen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_197492123
Eerst kappen met al die onnodige vluchten / reizen naar de UK en vice versa, er is niemand van het gewone gepeupel die nu een fuck in Engeland wat te zoeken heeft en wederom vice versa.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 18 januari 2021 @ 19:46:11 #97
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_197492560
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 16:14 schreef Anonymousz het volgende:
Avondklok
Winterklok
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_197493047
Ik ga denk ik maar 's avonds thuiswerken zodat ik overdag weg kan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_197493346
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:14 schreef GemMagic het volgende:

[..]

Ah, het kan zijn dat dat een gegrond vermoeden betreft, want ze zijn er nog niet uit toch? Natuurlijk is 20h00 veel te vroeg voor een dergelijke maatregel.
Ja 20.00 zal bizar zijn, wanneer moeten mensen dan boodschappen halen, allemaal tegelijk tussen 6 en 7 (want je moet ook nog naar huis). Heeft een averechts effect
pi_197493908
Ja, avondklok. Als als alle voorgaande maatregelen falen. Waaronder het reizen van en naar het buitenland. Moeten ze nu mee komen. Afgelopen zomer hadden ze de kans...
  maandag 18 januari 2021 @ 21:11:12 #101
482977 Kleurplaatje
Hoofdzakelijk lurker
pi_197494715
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik ga denk ik maar 's avonds thuiswerken zodat ik overdag weg kan.
Hier idem. En de vrijdag opdelen in drie, zodat ik op zaterdag en zondag ook nog wat uren kan werken. En waarschijnlijk ook maar mijn dagritme omgooien. Om 21u naar bed ipv 1 ofzo. Dan maar om 4u op. En dan om 5u beginnen met werken.

Ben het alleen totaal niet eens met de avondklok die alleenstaanden boven de 25 onevenredig hard raakt. Dan kan men verder ook grandioos de pot op. Ook op het werk. Ik bepaal zelf dan wel hoe ik mijn dag indeel. Met een depressie uit deze crisis komen wil ik coute que coute afwenden. Dan maar mezelf een winterjetlag in sturen. Kijken of ik nog een beetje nachtbrakerij in mij heb
"Als rozijnen liggen te wellen, terwijl het recept krenten vermeldt, hebben die rozijnen dan zinloos geweld?"
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 18 januari 2021 @ 22:31:03 #102
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197496566
quote:
'Avondklok of bezoekverbod onontkoombaar om stijging curve te voorkomen'

De besmettingscijfers dalen en toch klinkt de roep om strengere maatregelen steeds luider. Reden: de opmars van de Britse variant van het coronavirus.

Ook deskundigen pleiten voor een avondklok of bezoekverbod om te voorkomen dat de besmettingscurve straks weer "razendsnel" omhoog gaat. "Hoewel de lockdown wel werkt, verwachten we dat met alleen de huidige maatregelen de besmettingen weer gaan toenemen vanwege die Britse variant", zegt epidemioloog en gedragswetenschapper Esther Metting. "En dan komt de zorg, die het nu nog maar net aan kan, enorm in de problemen."

30 procent besmettelijker, minder dan gedacht
De nieuwe virusvariant is voor een geïnfecteerde niet per se gevaarlijker. Het gevaar schuilt in de grotere besmettelijkheid, legt gezondheidseconoom en epidemioloog Koen Pouwels uit. Hij werkt sinds twee jaar aan de universiteit van Oxford en doet daar grootschalig corona-onderzoek. De Britse regering baseert haar coronabeleid voor een belangrijk deel op het onderzoek van Pouwels en zijn collega's.

"We nemen sinds 26 april duizenden coronatesten per dag bij mensen af", zegt Pouwels. "Onze studie is gebaseerd op 1,5 miljoen monsters. De laatste belangrijke bevinding is dat de nieuwe variant 30 procent besmettelijker is dan de oude."

Eerder werd geschat dat de Britse mutant 40 tot 70 procent besmettelijker is. Pouwel: "Onze studie, met veel meer representatieve data, laat zien dat het minder besmettelijk is dan we eerst dachten. Maar het is alsnog een stuk meer besmettelijk dan andere varianten, en dat levert wel echt een groot probleem op. De variant is op termijn gevaarlijker voor de bevolking dan, bijvoorbeeld, een variant die 30 procent dodelijker is."

De hogere besmettelijkheid betekent dat de Britse variant sneller verspreidt en op een gegeven moment het grootse deel van de infecties veroorzaakt. Metting: "In Engeland kwam de variant in oktober opzetten en in korte tijd werd de helft van de besmettingen erdoor veroorzaakt. In Nederland testen we steekproefsgewijs op de Britse variant en zie je dat in drie weken tijd de aanwezigheid van de variant van 1 naar 12 procent is gegaan."

De experts van het OMT verwachten dat in Nederland in de loop van februari de nieuwe variant dominant is. Het 'gewone' virus is tegen die tijd op een relatief laag niveau, maar die winst wordt tenietgedaan door de opmars van de Britse variant. Zonder extra maatregelen slaat de afname van het totale aantal corona-infecties in maart om in een toename.

Daarom zien deskundigen drastischere maatregelen als onvermijdelijk. Pouwel: "Je moet een maatregel nemen die het aantal contacten doet afnemen. Dat kan een avondklok zijn."

België en Frankrijk hebben al een avondklok, maar het is lastig te meten hoe effectief die precies is "omdat allerlei landen verschillende interventies tegelijk invoeren", zegt Pouwel. Hij benadrukt dat er hoe dan ook iets moet gebeuren om de contacten tussen mensen en daarmee het aantal infecties, te verminderen.

Bezoekbubbel
Een andere mogelijke maatregel is het verder verlagen van het maximale aantal gasten. "Studies laten zien dat als mensen zich hier enigszins aan houden, het al best effectief kan zijn", zegt Pouwel.

Nu mogen we in Nederland twee bezoekers per dag ontvangen. "Dat vind ik best veel omdat je dan in theorie 14 mensen per week kunt besmetten. Als je maximaal één huishouden ziet, is die route van besmetting ingedamd."

Bij Pouwel in Engeland is de coronasituatie door de nieuwe variant de afgelopen weken zo slecht, dat er helemaal geen bezoek aan andere huishoudens meer is toegestaan. Sommige Britten, zoals alleenstaanden, mogen wel een 'bubbel' vormen met één ander huishouden.

Engeland had pas laat in de gaten dat terwijl het aantal positieve gevallen tijdens de lockdown daalde, het aantal besmettingen door de nieuwe variant juist steeg. Pouwel: "Toen wisten we überhaupt nog niet dat die nieuwe variant bestond."

Het land was daardoor te laat met extra strenge maatregelen om een snelle stijging van de curve te voorkomen. "Het voordeel voor Nederland is dat het goed de nieuwe variant in de gaten kan houden en een situatie zoals die in Engeland nog kan voorkomen", zegt Pouwel.

Wachten tot de daling van de cijfers stagneert om mensen makkelijker te overtuigen van de noodzaak van extra maatregelen, is een risico, zegt Metting. "Ik zou zeggen: laat de overheid, die steeds te laat is, nu maar eens op tijd zijn. Extra maatregelen, bovenop de huidige, zijn nu gewoon onontkoombaar. Dat kan de avondklok zijn, een bezoekverbod, een afstandsrestrictie om je huis. Of mensen beter ondersteunen bij thuisisolatie na een positieve test. Want het is nog niet stil op de weg."

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ve-te-voorkomen.html
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_197499649
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:11 schreef Kleurplaatje het volgende:

[..]

Hier idem. En de vrijdag opdelen in drie, zodat ik op zaterdag en zondag ook nog wat uren kan werken. En waarschijnlijk ook maar mijn dagritme omgooien. Om 21u naar bed ipv 1 ofzo. Dan maar om 4u op. En dan om 5u beginnen met werken.

Ben het alleen totaal niet eens met de avondklok die alleenstaanden boven de 25 onevenredig hard raakt. Dan kan men verder ook grandioos de pot op. Ook op het werk. Ik bepaal zelf dan wel hoe ik mijn dag indeel. Met een depressie uit deze crisis komen wil ik coute que coute afwenden. Dan maar mezelf een winterjetlag in sturen. Kijken of ik nog een beetje nachtbrakerij in mij heb
Ja als ik niet naar andere mensen mag of ze naar mij mogen dan is het gevangenis gevoel wel compleet idd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 19 januari 2021 @ 10:24:19 #104
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_197501132
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 08:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ja als ik niet naar andere mensen mag of ze naar mij mogen dan is het gevangenis gevoel wel compleet idd.
Ik zit redelijk vast aan bepaalde uren op mijn werk, dus ik kan het helaas niet omgooien zoals jij dat van plan bent.
Die avondklok zou ik wel echt kut vinden. Even kijken wat het gaat worden en of ik me er aan ga houden of af en toe toch het risico neem :@
  dinsdag 19 januari 2021 @ 10:24:36 #105
482977 Kleurplaatje
Hoofdzakelijk lurker
pi_197501138
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 08:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ja als ik niet naar andere mensen mag of ze naar mij mogen dan is het gevangenis gevoel wel compleet idd.
Nou moet ik zelf zeggen dat ik dat nog wel aardig weet te relativeren... Maar het middel dat ik daarvoor gebruik is er wel eentje van contact. Veel virtueel, maar soms fysiek. Dat laatste heeft een mens gewoon nodig. Als dat steeds verder bemoeilijk wordt, kan ik mij indenken dat dat snaartje een keer knapt. Is het niet bij mij, dan wel bij de ander. Ook mijn gereedschapskist met maatregelen raakt immers wel een keertje leeg.
"Als rozijnen liggen te wellen, terwijl het recept krenten vermeldt, hebben die rozijnen dan zinloos geweld?"
  dinsdag 19 januari 2021 @ 10:42:03 #106
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_197501422
Ik blijf het absurd vinden dat we eerder een avondklok invoeren dan dat we bedrijven beboeten die onnodig mensen naar kantoor laten komen.

Maar soit, is niet anders, en zal zeker zijn invloed hebben op de cijfers.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:07:45 #107
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197501840
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 08:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ja als ik niet naar andere mensen mag of ze naar mij mogen dan is het gevangenis gevoel wel compleet idd.
Bij mij niet. Dat gevoel zou ik pas krijgen als ik pas echt in een gevangenis zit. En helemaal niet meer naar buiten mag.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_197501923
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:07 schreef Megumi het volgende:

[..]

Bij mij niet. Dat gevoel zou ik pas krijgen als ik pas echt in een gevangenis zit. En helemaal niet meer naar buiten mag.
Dat komt op hetzelfde neer.

Als ik geen mensen mag bezoeken houdt dat in dat voor weken mijn enige menselijke interactie die met het kassameisje is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_197502016
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
houdt dat in dat voor weken mijn enige menselijke interactie die met het kassameisje is.
:9~
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_197502185
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:17 schreef vosss het volgende:

[..]

:9~
Was het maar zo'n feest.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:29:52 #111
482977 Kleurplaatje
Hoofdzakelijk lurker
pi_197502229
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Was het maar zo'n feest.
Sta je dan... Als je bij de zelfscankassa staat ;(
"Als rozijnen liggen te wellen, terwijl het recept krenten vermeldt, hebben die rozijnen dan zinloos geweld?"
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 19 januari 2021 @ 11:35:46 #112
186611 Haags
pi_197502342
quote:
84s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:31 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Paniekvoetbal.

Dalende trend maar wij gaan de maatregelen verzwaren :')
Zonder wrijving geen glans
pi_197502389
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:42 schreef Fretwork het volgende:
Ik blijf het absurd vinden dat we eerder een avondklok invoeren dan dat we bedrijven beboeten die onnodig mensen naar kantoor laten komen.

Maar soit, is niet anders, en zal zeker zijn invloed hebben op de cijfers.
Iedereen hier opsluiten en vliegtuigen vol vanuit Engeland laten komen.....hoe absurd wil je het hebben?
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:42:16 #114
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_197502493
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:38 schreef Chanel5 het volgende:

[..]

Iedereen hier opsluiten en vliegtuigen vol vanuit Engeland laten komen.....hoe absurd wil je het hebben?
Nou dat is natuurlijk niet waar. Je mag nog gewoon naar buiten.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:42:51 #115
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197502505
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:38 schreef Chanel5 het volgende:

[..]

Iedereen hier opsluiten en vliegtuigen vol vanuit Engeland laten komen.....hoe absurd wil je het hebben?
Best wel met je eens maar op een iets andere manier was al het vliegverkeer verboden geweest voor passegier vervoer hadden we hier nooit het UK corona variant gehad. En waren hardere maatregelen niet nodig geweest.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:44:22 #116
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197502544
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:42 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Nou dat is natuurlijk niet waar. Je mag nog gewoon naar buiten.
Ik denk dat ik zo een robot hondje ga aanschaffen die ik ga uitlaten. :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_197502546
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:42 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Nou dat is natuurlijk niet waar. Je mag nog gewoon naar buiten.
Mijn opmerking was een beetje radicaal maar ik bedoel dus dat we steeds meer beperkingen opgelegd krijgen en om je heen zie je dingen gebeuren waarvan je denkt ??????
pi_197502565
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:44 schreef Chanel5 het volgende:

[..]

Mijn opmerking was een beetje radicaal maar ik bedoel dus dat we steeds meer beperkingen opgelegd krijgen en om je heen zie je dingen gebeuren waarvan je denkt ??????
??????????
pi_197502960
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:42 schreef Fretwork het volgende:
Ik blijf het absurd vinden dat we eerder een avondklok invoeren dan dat we bedrijven beboeten die onnodig mensen naar kantoor laten komen.

Maar soit, is niet anders, en zal zeker zijn invloed hebben op de cijfers.
Het is natuurlijk niet uitgesloten dat dat niet ook erbij komt, al is het maar puur om het draagvlak voor andere maatregelen te vergroten.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 12:05:49 #120
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_197502984
Ik begrijp 'm wel. Het is toch een beetje "als Jantje niet wil luisteren, dan geven we Pietje nog wat extra straf". Alsof we allemaal horecaondernemers zijn.

Vanuit epidemiologisch perspectief heel logisch, maar verder totaal onredelijk. Wat mij stoort is, dat dit debat niet in het openbaar gevoerd wordt. Hier zou de Tweede Kamer dus nadrukkelijk een rol in moeten spelen. Niet de marginale discussies die nu gevoerd worden, waarbij per maatregel de afweging wel/niet gemaakt wordt. Maar leg nu eens een totaalplaatje neer met ALLE overwegingen waarom je sommige dingen wel en andere niet doet.
Never explain, never apologize.
pi_197503099
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 12:05 schreef Lurf het volgende:
Ik begrijp 'm wel. Het is toch een beetje "als Jantje niet wil luisteren, dan geven we Pietje nog wat extra straf". Alsof we allemaal horecaondernemers zijn.

Vanuit epidemiologisch perspectief heel logisch, maar verder totaal onredelijk. Wat mij stoort is, dat dit debat niet in het openbaar gevoerd wordt. Hier zou de Tweede Kamer dus nadrukkelijk een rol in moeten spelen. Niet de marginale discussies die nu gevoerd worden, waarbij per maatregel de afweging wel/niet gemaakt wordt. Maar leg nu eens een totaalplaatje neer met ALLE overwegingen waarom je sommige dingen wel en andere niet doet.
2e kamer is juist tegen de avondklok. Als er vorige week een motie op tafel was gekomen om geen avondklok in te stellen had die het waarschijnlijk gered. D'66 heeft een spontane aanval van de rug recht houden (first time for everything) en willen geen avondklok, het kabinet moet nu dus opzoek naar steun bij de PvdA en de SP omdat alle andere partijen hun standpunt al duidelijk hebben gemaakt. Als die 2 niet mee willen werken (en ze moeten allebei!) dan komt er geen avondklok.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_197503321
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 12:11 schreef Harlon het volgende:

[..]

2e kamer is juist tegen de avondklok. Als er vorige week een motie op tafel was gekomen om geen avondklok in te stellen had die het waarschijnlijk gered. D'66 heeft een spontane aanval van de rug recht houden (first time for everything) en willen geen avondklok, het kabinet moet nu dus opzoek naar steun bij de PvdA en de SP omdat alle andere partijen hun standpunt al duidelijk hebben gemaakt. Als die 2 niet mee willen werken (en ze moeten allebei!) dan komt er geen avondklok.
Grapperhaus heeft "gewoon" de bevoegdheid om die avondklok in te stellen buiten de kamer om, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren want dat is met de verkiezingen op komst natuurlijk politieke zelfmoord.
pi_197503349
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 12:19 schreef Platinumgoat het volgende:

[..]

Grapperhaus heeft "gewoon" de bevoegdheid om die avondklok in te stellen buiten de kamer om, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren want dat is met de verkiezingen op komst natuurlijk politieke zelfmoord.
Via welke wetgeving? De covid wet geeft expliciet aan dat de 2e kamer moet instemmen. Dus dan zou hij het via een andere wet moeten doen, een noodwet of noodmaatregel gaat hij er echt niet doorheen krijgen, dat word direct (met succes) aangevochten.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_197503412
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 12:20 schreef Harlon het volgende:

[..]

Via welke wetgeving? De covid wet geeft expliciet aan dat de 2e kamer moet instemmen. Dus dan zou hij het via een andere wet moeten doen, een noodwet of noodmaatregel gaat hij er echt niet doorheen krijgen, dat word direct (met succes) aangevochten.
Artikel 8 Wet buitengewone bevoegdheden burgerlijk gezag
  dinsdag 19 januari 2021 @ 12:49:26 #125
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_197503918
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 12:03 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet uitgesloten dat dat niet ook erbij komt, al is het maar puur om het draagvlak voor andere maatregelen te vergroten.
Mwoah, de VVD slaagt er al maanden in om bedrijven waar mogelijk deze vrijheid te geven. Ga er dus maar niet vanuit.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_197504986
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 12:23 schreef Platinumgoat het volgende:

[..]

Artikel 8 Wet buitengewone bevoegdheden burgerlijk gezag
Hmmm, daarmee zou het kunnen? Maar goed, zoals je zelf al zei dat is politieke zelfmoord, helemaal zo kort voor de verkiezingen.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 19 januari 2021 @ 13:46:56 #127
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197505087
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_197505882
quote:
Even hopen dat de 2e kamer deze prutsers terugfluit. Verder hopen dat vooral de lockdownies en mensen die dit soort maatregelen toejuichen uiteindelijk de rekening gepresenteerd krijgen.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_197505935
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 14:21 schreef Harlon het volgende:

[..]

Even hopen dat de 2e kamer deze prutsers terugfluit. Verder hopen dat vooral de lockdownies en mensen die dit soort maatregelen toejuichen uiteindelijk de rekening gepresenteerd krijgen.
Ik sta echt elke keer weer met verbazing te kijken hoe makkelijk mensen hun vrijheid opgeven.. :O
pi_197505961
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 14:23 schreef aspi het volgende:

[..]

Ik sta echt elke keer weer met verbazing te kijken hoe makkelijk mensen hun vrijheid opgeven.. :O
Ja sommige mensen geilen erop, verder vinden al die oudjes het prima want zij hebben last van het virus dus moet iedereen maar even net zoals hun achter de geraniums blijven zitten. Asociaal kut volk.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_197506054
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 12:23 schreef Platinumgoat het volgende:

[..]

Artikel 8 Wet buitengewone bevoegdheden burgerlijk gezag
Als hij dat doet nadat en omdat de tweede kamer nee zegt breekt pleuris los en dat verliest hij.

Desnoods met motie van wantrouwen plus initiatiefwet "er is geen avondklok".
#WeesGeenWhales
pi_197506090
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 14:23 schreef aspi het volgende:

[..]

Ik sta echt elke keer weer met verbazing te kijken hoe makkelijk mensen hun vrijheid opgeven.. :O
Amsterdam niet meegekregen afgelopen zondag? En dat was natuurlijk nog maar het topje van de ijsberg. Veel mensen worden het nu echt wel zat, die maatregelen zonder echte noodzaak.
pi_197506122
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 14:28 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Als hij dat doet nadat en omdat de tweede kamer nee zegt breekt pleuris los en dat verliest hij.

Desnoods met motie van wantrouwen plus initiatiefwet "er is geen avondklok".
Zoals ik al zei, het is politieke zelfmoord en gaat daarom waarschijnlijk niet gebeuren. Daarnaast kan de 2e Kamer zo'n KB waarop het gebaseerd is binnen een week afschieten, wat ook wel ongetwijfeld zal gebeuren. Maar dan heb je dus wel een week je avondklok gehad.

Je motie van wantrouwen & "initatiefwet" optie zijn zegmaar niet de redenen waarom het niet heel effectief is, maar soit dat lesje staatsrecht zal ik achterwege laten ;)
  dinsdag 19 januari 2021 @ 14:35:14 #134
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197506209
Nouja ik was al van plan Age of Empires weer eens te downloaden. Dat doen we dan maar. :')
pi_197506227
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 14:30 schreef Platinumgoat het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, het is politieke zelfmoord en gaat daarom waarschijnlijk niet gebeuren. Daarnaast kan de 2e Kamer zo'n KB waarop het gebaseerd is binnen een week afschieten, wat ook wel ongetwijfeld zal gebeuren. Maar dan heb je dus wel een week je avondklok gehad.

Je motie van wantrouwen & "initatiefwet" optie zijn zegmaar niet de redenen waarom het niet heel effectief is, maar soit dat lesje staatsrecht zal ik achterwege laten ;)
Ik ben geen jurist maar vind het wel interessant, dus kom maar met dat lesje 😄

Kamer kan toch op elk moment een initiatiefwet erdoorheen jassen die hem buiten working verklaard?
#WeesGeenWhales
pi_197506234
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 14:29 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Amsterdam niet meegekregen afgelopen zondag? En dat was natuurlijk nog maar het topje van de ijsberg. Veel mensen worden het nu echt wel zat, die maatregelen zonder echte noodzaak.
Wat dat betreft zou een avondklok en het liefst nog flink wat heel erg draconische maatregelen erg goed zijn, dan word de weerstand er tegen flink veel groter. Op moment dat het 1 iemand is die zich niet aan een avondklok houdt dan kan de politie dat makkelijk aan, als het er 100000 zijn kunnen ze hooguit toekijken.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_197506392
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 14:36 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ik ben geen jurist maar vind het wel interessant, dus kom maar met dat lesje 😄

Kamer kan toch op elk moment een initiatiefwet erdoorheen jassen die hem buiten working verklaard?
Het is vooral dat ik er geen tijd voor heb, nogal druk ;)

Maar ergens onderaan onderstaand artikel staat de werking van artikel 8 Wbbbg redelijk simpel uitgelegd. De Staten-Generaal zou het KB waarmee de fictieve noodtoestand is uitgeroepen, waardoor artikel 8 Wbbbg werking heeft, ongedaan kunnen maken, en daarnaast kunnen ze het voorstel van wet omtrent de avondklok afschieten waarna de regel (die al ingegaan is voor het voorstel van wet) alsnog van tafel verdwijnt.

https://www.openbareorde.(...)n-het-recht-deel-18/

Je motie van wantrouwen optie is in theorie natuurlijk mogelijk, maar zo'n motie accepteren tijdens een crisis ligt nogal gevoelig, en de achtergrond info daarvan gaat wat dieper dan dat ik hier snel kan neerpennen :P
  dinsdag 19 januari 2021 @ 14:45:32 #138
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_197506421
Regeren is vooruitzien. De Britse variant gaat zo snel dat je niet kan wachten totdat het er veel besmettingen zijn. Dan krijg je Ierse toestanden.

Ik ga er vanuit dat de regering alles doet om dat te voorkomen. Niet jezelf rijk rekenen door te kijken naar de huidige daling maar naar wat voor je gebeurd.
Een avondklok lijkt mij alleen wel pas redelijk als allerlaatste optie. Dus nadat de grenzen dicht gaan (noodzakelijke handel uitgezonderd), strenger handhaven op thuiswerken, niet noodzakelijke verplaatsingen (en dus geen intercity's meer) en minder thuisbezoek. Als dan uit de modellen blijkt dat er nog meer nodig is, pas dan lijkt mij avondklok proportioneel. Maar als het dan nodig is, dan is dat maar zo.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_197506563
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 14:36 schreef Harlon het volgende:

[..]

Wat dat betreft zou een avondklok en het liefst nog flink wat heel erg draconische maatregelen erg goed zijn, dan word de weerstand er tegen flink veel groter. Op moment dat het 1 iemand is die zich niet aan een avondklok houdt dan kan de politie dat makkelijk aan, als het er 100000 zijn kunnen ze hooguit toekijken.
Er zullen nog vele auto's op de weg zijn na sperrzeit met een uitzondering en alles aanhouden gaat 'm niet worden.
pi_197506581
Persconferenties om 13:00. Is dat omdat iedereen behalve de medici toch werkloos thuiszitten?
- verwijderd door admin -
  dinsdag 19 januari 2021 @ 14:57:14 #141
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197506708
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 14:52 schreef groenen het volgende:
Persconferenties om 13:00. Is dat omdat iedereen behalve de medici toch werkloos thuiszitten?
Gommers en Kuipers maken graag even tijd voor deze egoboost om ons nog even belerend aan te spreken
pi_197506738
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 14:52 schreef groenen het volgende:
Persconferenties om 13:00. Is dat omdat iedereen behalve de medici toch werkloos thuiszitten?
'S middags de boodschap s avonds spertijd!
pi_197506746
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 14:52 schreef groenen het volgende:
Persconferenties om 13:00. Is dat omdat iedereen behalve de medici toch werkloos thuiszitten?
Avondklok gelijk dezelfde avond, als ze het om 19:00 zoals altijd zouden doen dan zou het echt onredelijk en onhaalbaar zijn om dan om 20:00 allemaal binnen te zijn.

:{
pi_197506774
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 14:36 schreef Harlon het volgende:

[..]

Wat dat betreft zou een avondklok en het liefst nog flink wat heel erg draconische maatregelen erg goed zijn, dan word de weerstand er tegen flink veel groter. Op moment dat het 1 iemand is die zich niet aan een avondklok houdt dan kan de politie dat makkelijk aan, als het er 100000 zijn kunnen ze hooguit toekijken.
Daar zit wat in ja. Daarbij zal ook de weerstand vanuit de politie zelf en sommige burgemeesters gaan toenemen. Er zullen er toch wel een paar bijzitten met gewetensbezwaren.
pi_197506776
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 14:45 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Regeren is vooruitzien. De Britse variant gaat zo snel dat je niet kan wachten totdat het er veel besmettingen zijn. Dan krijg je Ierse toestanden.

Ik ga er vanuit dat de regering alles doet om dat te voorkomen. Niet jezelf rijk rekenen door te kijken naar de huidige daling maar naar wat voor je gebeurd.
Een avondklok lijkt mij alleen wel pas redelijk als allerlaatste optie. Dus nadat de grenzen dicht gaan (noodzakelijke handel uitgezonderd), strenger handhaven op thuiswerken, niet noodzakelijke verplaatsingen (en dus geen intercity's meer) en minder thuisbezoek. Als dan uit de modellen blijkt dat er nog meer nodig is, pas dan lijkt mij avondklok proportioneel. Maar als het dan nodig is, dan is dat maar zo.
Het hele argument tegen de avondklok is vooral: wat bereik je er mee? Daar kan het kabinet geen antwoord op geven, behalve dan dat het mensen het "gevoel van urgentie" zou moeten geven. Dat gevoel van urgentie mag markie daar steken waar de zon niet schijnt want dat gaan mensen ook niet krijgen van een avondklok. De groep die nu schijt heeft aan de regels en naar feestjes gaat, gaat dan nu iets eerder.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  roze dinsdag 19 januari 2021 @ 15:01:46 #146
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_197506815
Avondklok -O-
Your beauty never ever scared me.
pi_197506858
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 14:35 schreef Hexagon het volgende:
Nouja ik was al van plan Age of Empires weer eens te downloaden. Dat doen we dan maar. :')
Dit is onder alle omstandigheden een heel goed idee :)
  dinsdag 19 januari 2021 @ 15:04:02 #148
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197506903
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 15:03 schreef Bill_Hillie het volgende:

[..]

Dit is onder alle omstandigheden een heel goed idee :)
Mwah, dat spel daar kun je vele uren aan vernaggelen. Maar als er toch niks anders te doen is. :')
pi_197506931
Wololooooooooo O+
pi_197506937
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 15:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Mwah, dat spel daar kun je vele uren aan vernaggelen. Maar als er toch niks anders te doen is. :')
Lekker toch uren gamen en de tijd uit het oog verliezen. Is niks mis mee.
pi_197506973
De cijfers dalen als een malle, maar wij moeten weer extra maatregelen nemen :')
pi_197507042
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 14:52 schreef groenen het volgende:
Persconferenties om 13:00. Is dat omdat iedereen behalve de medici toch werkloos thuiszitten?
Iedereen kijkt UFC morgenavond!

quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:06 schreef Wegenbouwer het volgende:
We staan zowat op het laagste punt sinds oktober. Tijd om de boel weer open te gooien!
Nee we gaan nooit meer terug naar normaal. Wen er maar aan.

Gewoon doen wat ze je opdragen.

Wappie.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 15:12:29 #153
298794 VictoriaIntegrity7
..with a ninja mind
pi_197507158
Inmiddels is er ook een nieuwe variant ontdekt in een ander buurland: Duitsland.
Hierover is nog weinig bekend.
Dit nieuws zal hoe dan ook de kans op een avondklok vergroten dan wel “vergoeilijken”
I can't see through walls.. but I can kick your ass.
pi_197507180
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 14:52 schreef groenen het volgende:
Persconferenties om 13:00. Is dat omdat iedereen behalve de medici toch werkloos thuiszitten?
Waarschijnlijk om het diezelfde avond al in te voeren.

De laatste keer dat er allelei zaken binnen een uur moesten sluiten (Bruno Bruins) was er nogal chaos.

[ Bericht 4% gewijzigd door Erasmus op 19-01-2021 15:14:03 ]
  dinsdag 19 januari 2021 @ 15:17:10 #155
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_197507286
Ik kan veel maatregelen begrijpen, maar deze vind ik wat extreem (als er een avondklok komt). Natuurlijk zijn de cijfers niet optimaal, maar er is een dalende trend en de huidige maatregelen zijn toch meer dan voldoende.

Wat voegt een avondklok nou toe in de winter? Er is, zeker doordeweeks, amper wat te beleven op straat.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_197507329
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 15:17 schreef Pvt.Webster het volgende:
Ik kan veel maatregelen begrijpen, maar deze vind ik wat extreem (als er een avondklok komt). Natuurlijk zijn de cijfers niet optimaal, maar er is een dalende trend en de huidige maatregelen zijn toch meer dan voldoende.

Wat voegt een avondklok nou toe in de winter? Er is, zeker doordeweeks, amper wat te beleven op straat.
Maar 's avonds is er schijnbaar wel veel te beleven in elkaars woonkamer, juist om dat tegen te gaan is die avondklok.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 15:23:06 #157
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_197507422
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 15:18 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Maar 's avonds is er schijnbaar wel veel te beleven in elkaars woonkamer, juist om dat tegen te gaan is die avondklok.
Nouja ik bedoelde dat het voor mijn beleving wel meevalt met verkeer enzo. Dus dan lijken me de huisbezoekjes ook wel mee te vallen.

Maargoed, ik woon ook in vrij rustige omgeving dus misschien dat mensen in steden daar beter zicht op hebben :).
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_197507510
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 14:44 schreef Platinumgoat het volgende:

[..]

Het is vooral dat ik er geen tijd voor heb, nogal druk ;)

Maar ergens onderaan onderstaand artikel staat de werking van artikel 8 Wbbbg redelijk simpel uitgelegd. De Staten-Generaal zou het KB waarmee de fictieve noodtoestand is uitgeroepen, waardoor artikel 8 Wbbbg werking heeft, ongedaan kunnen maken, en daarnaast kunnen ze het voorstel van wet omtrent de avondklok afschieten waarna de regel (die al ingegaan is voor het voorstel van wet) alsnog van tafel verdwijnt.

https://www.openbareorde.(...)n-het-recht-deel-18/

Je motie van wantrouwen optie is in theorie natuurlijk mogelijk, maar zo'n motie accepteren tijdens een crisis ligt nogal gevoelig, en de achtergrond info daarvan gaat wat dieper dan dat ik hier snel kan neerpennen :P
Ik snap hem, maar een initiatiefwet aannemen kan in theorie meteen toch?

En ja, in crisistijd misschien gevoelig, maar in dit scenario scenario corona niet meer de crisis zijn, maar het slopende van de democratie door het kabinet...
#WeesGeenWhales
pi_197507789
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 15:26 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ik snap hem, maar een initiatiefwet aannemen kan in theorie meteen toch?

En ja, in crisistijd misschien gevoelig, maar in dit scenario scenario corona niet meer de crisis zijn, maar het slopende van de democratie door het kabinet...
In dit geval niet. Of nouja, je kan wel een initatiefwet voorstellen & aannemen, maar die zal alsnog geen effect hebben, aangezien op grond van de lex specialis de bijzondere wet voor zou gaan boven je (initatief)wet in formele zin waarin je een avondklok weigert.

Maar zoals in dat artikel dus staat, is het in dit geval veel simpeler om gewoon het KB weg te stemmen, of het voorstel van wet dat moet worden ingediend te weigeren. Maar dan is die avondklok er iig een week.
pi_197507827
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 15:17 schreef Pvt.Webster het volgende:
Ik kan veel maatregelen begrijpen, maar deze vind ik wat extreem (als er een avondklok komt). Natuurlijk zijn de cijfers niet optimaal, maar er is een dalende trend en de huidige maatregelen zijn toch meer dan voldoende.

Wat voegt een avondklok nou toe in de winter? Er is, zeker doordeweeks, amper wat te beleven op straat.
Nu een dalende trend maar de Britse variant rukt snel op hier.
pi_197507897
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 15:37 schreef Platinumgoat het volgende:

[..]

In dit geval niet. Of nouja, je kan wel een initatiefwet voorstellen & aannemen, maar die zal alsnog geen effect hebben, aangezien op grond van de lex specialis de bijzondere wet voor zou gaan boven je (initatief)wet in formele zin waarin je een avondklok weigert.

Maar zoals in dat artikel dus staat, is het in dit geval veel simpeler om gewoon het KB weg te stemmen, of het voorstel van wet dat moet worden ingediend te weigeren. Maar dan is die avondklok er iig een week.
Ah, okay. Maar goed, nog max een week idd, en daarna kunnen de ministers natuurlijk inpakken. Denk niet dat ze na zo'n stunt ooit nog in een kabinet of op een kieslijst zouden staan...
#WeesGeenWhales
  Moderator dinsdag 19 januari 2021 @ 15:49:40 #162
236264 crew  capricia
pi_197508010
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 15:39 schreef Fugue het volgende:

[..]

Nu een dalende trend maar de Britse variant rukt snel op hier.
Terwijl de ziekenhuizen nog vol liggen. Die moeten asap leeg komen.
Definitely not CIA
pi_197508042
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 15:49 schreef capricia het volgende:

[..]

Terwijl de ziekenhuizen nog vol liggen. Die moeten asap leeg komen.
Lege ziekenhuizen is ook niet goed, dan gaan ze failliet.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 15:52:01 #164
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_197508062
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 15:00 schreef Harlon het volgende:

[..]

Het hele argument tegen de avondklok is vooral: wat bereik je er mee? Daar kan het kabinet geen antwoord op geven, behalve dan dat het mensen het "gevoel van urgentie" zou moeten geven. Dat gevoel van urgentie mag markie daar steken waar de zon niet schijnt want dat gaan mensen ook niet krijgen van een avondklok. De groep die nu schijt heeft aan de regels en naar feestjes gaat, gaat dan nu iets eerder.
Dat is gewoon niet waar. Het kabinet heeft expliciet gevraagd wat aan het RIVM of ze inzichtelijk kunnen maken in welke mate een avondklok van invloed is op de besmettingen - in epidemiologische termen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_197508099
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 15:51 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Lege ziekenhuizen is ook niet goed, dan gaan ze failliet.
Ze hebben genoeg te doen met alle uitgestelde behandelingen
pi_197508497
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 15:53 schreef Fugue het volgende:

[..]

Ze hebben genoeg te doen met alle uitgestelde behandelingen
Moeten die patiënten er nog wel zijn.
pi_197509039
quote:
84s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:48 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Die enorme piek en overspoelde ziekenhuizen vergeten misschien? De ziekenhuizen in ons land zijn al overbelast dus zo'n piek als daar moet je hier niet willen.
Je bedoelt overspoelde ziekenhuizen die ze elk jaar hebben in Engeland ?
  dinsdag 19 januari 2021 @ 16:36:57 #168
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_197509085
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 15:52 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Dat is gewoon niet waar. Het kabinet heeft expliciet gevraagd wat aan het RIVM of ze inzichtelijk kunnen maken in welke mate een avondklok van invloed is op de besmettingen - in epidemiologische termen.
Maar die modellen gaan waarschijnlijk wel uit van het honoreren van deze avondklok door jongeren.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_197509863
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 15:52 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Dat is gewoon niet waar. Het kabinet heeft expliciet gevraagd wat aan het RIVM of ze inzichtelijk kunnen maken in welke mate een avondklok van invloed is op de besmettingen - in epidemiologische termen.
yup en die komen niet met een duidelijk verhaal maar dat het "kan dat er daardoor minder sociale contacten zijn" oftewel ze weten het niet.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_197509906
Werkgeversverklaring nodig op straat na 20.00 uur, anders ¤95 boete.
pi_197510505
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 17:09 schreef JosMert het volgende:
Werkgeversverklaring nodig op straat na 20.00 uur, anders ¤95 boete.
Papier is geduldig.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 17:37:49 #172
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197510539
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 15:13 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Waarschijnlijk om het diezelfde avond al in te voeren.

De laatste keer dat er allelei zaken binnen een uur moesten sluiten (Bruno Bruins) was er nogal chaos.
Bruno Bruins, good old times.

Is pas 10 maanden geleden, het voelt al een eeuwigheid.
pi_197510629
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 17:09 schreef JosMert het volgende:
Werkgeversverklaring nodig op straat na 20.00 uur, anders ¤95 boete.
En dat gaan ze digitaal in een database natrekken op hun telefoons?

Een dergelijk formulier zonder een tweestapsverificatie lijkt mij makkelijk te omzeilen als je zelf een KvK-nummer hebt ( *O* ) of iemand kent die dat voor je kan maken. Op het eerste oog dan. Ik verwacht dat dat moeilijk wordt gemaakt.

[ Bericht 8% gewijzigd door Erasmus op 19-01-2021 17:44:08 ]
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 19 januari 2021 @ 17:52:28 #174
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197510808
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 17:42 schreef Erasmus het volgende:

[..]

En dat gaan ze digitaal in een database natrekken op hun telefoons?

Een dergelijk formulier zonder een tweestapsverificatie lijkt mij makkelijk te omzeilen als je zelf een KvK-nummer hebt ( *O* ) of iemand kent die dat voor je kan maken. Op het eerste oog dan. Ik verwacht dat dat moeilijk wordt gemaakt.
Ja, dat gaan we krijgen ja. Net zoiets als die dubieuze artsen die verklaringen afgeven dat persoon x geen mondkapje hoeft te dragen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_197510811
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 17:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Stuk voor stuk sterk beperkende hersenspinsels met een hoog ogenschijnlijk symboliekgehalte. Wat dachten we van het alternatief "we houden het zoals het nu is"?
We houden het zoals het nu is. Maar we maken in plaats van het vrijblijvende advies om zoveel mogelijk thuis te werken wel toetsbare en bindende regels wanneer thuiswerken verplicht is en waar werknemers en werkgevers elkaar op kunnen aanspreken.

Als ik de drukte 's ochtends op de weg zie en de halfvolle parkeerplaatsen bij kantoorgebouwen levert dit veel meer op dan een avondklok en is het ook nog eens veel makkelijker handhaafbaar.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_197510835
quote:
84s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 17:52 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Ja, dat gaan we krijgen ja. Net zoiets als die dubieuze artsen die verklaringen afgeven dat persoon x geen mondkapje hoeft te dragen.
Zou wel moeten, anders wordt het wel heel makkelijk om de politie te beflikkeren en is dit een kulmaatregel.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 17:57:13 #177
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197510892
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 17:42 schreef Erasmus het volgende:

[..]

En dat gaan ze digitaal in een database natrekken op hun telefoons?

Een dergelijk formulier zonder een tweestapsverificatie lijkt mij makkelijk te omzeilen als je zelf een KvK-nummer hebt ( *O* ) of iemand kent die dat voor je kan maken. Op het eerste oog dan. Ik verwacht dat dat moeilijk wordt gemaakt.
Ik verwacht er juist helemaal niks van qua handhaving. Ze gokken er gewoon op dat de meeste mensen zich eraan gaan houden.
pi_197510920
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 17:57 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik verwacht er juist helemaal niks van qua handhaving. Ze gokken er gewoon op dat de meeste mensen zich eraan gaan houden.
Heb het over een tweestapsverificatie om te controleren op fraude als je een werkgeversverklaring moet overhandigen bij het geval dat de politie jou na 20 uur staande houdt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 19-01-2021 17:59:43 ]
pi_197510972
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 12:05 schreef Lurf het volgende:
Ik begrijp 'm wel. Het is toch een beetje "als Jantje niet wil luisteren, dan geven we Pietje nog wat extra straf". Alsof we allemaal horecaondernemers zijn.

Vanuit epidemiologisch perspectief heel logisch, maar verder totaal onredelijk. Wat mij stoort is, dat dit debat niet in het openbaar gevoerd wordt. Hier zou de Tweede Kamer dus nadrukkelijk een rol in moeten spelen. Niet de marginale discussies die nu gevoerd worden, waarbij per maatregel de afweging wel/niet gemaakt wordt. Maar leg nu eens een totaalplaatje neer met ALLE overwegingen waarom je sommige dingen wel en andere niet doet.
Waar ik mij ontzettend aan irriteer is dat complete gebrek aan rolvastheid bij Gommers en in mindere mate Van Dissel.Op dit moment doet hij uitspraken als: "de avondklok kan in Frankrijk ook, waarom hier dan niet?" Iemand die er als expert over de IC-capaciteit zit, moet zich in zijn publieke optredens beperken tot de IC-capaciteit. Vertellen hoeveel er nog over is, wat de feitelijke gevolgen zijn als er een tekort ontstaat, welke mogelijkheden er zijn om het op te hogen.

Wat daarmee vervolgens gedaan wordt, of de gevolgen van een tekort acceptabel zijn, welke maatregelen er worden genomen zou aan de politiek moeten zijn. Die is er om de afweging tussen verschillende maatschappelijke belangen te maken. En niet Gommers of Van Dissel.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  dinsdag 19 januari 2021 @ 18:02:56 #180
338319 ZarB
Piña colada
pi_197510990
Jeej nog meer maatregelen! Maar wel lekker grenzen open houden. Welkom Britse/Duitse/Zuid Afrikaanse/Chinese varianten! *O*

Mooi man, wel naar het werk moeten maar verder totaal geen leven. Het wordt alleen maar beter.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  Moderator dinsdag 19 januari 2021 @ 18:03:53 #181
236264 crew  capricia
pi_197511010
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 18:01 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Waar ik mij ontzettend aan irriteer is dat complete gebrek aan rolvastheid bij Gommers en in mindere mate Van Dissel.Op dit moment doet hij uitspraken als: "de avondklok kan in Frankrijk ook, waarom hier dan niet?" Iemand die er als expert over de IC-capaciteit zit, moet zich in zijn publieke optredens beperken tot de IC-capaciteit. Vertellen hoeveel er nog over is, wat de feitelijke gevolgen zijn als er een tekort ontstaat, welke mogelijkheden er zijn om het op te hogen.

Wat daarmee vervolgens gedaan wordt, of de gevolgen van een tekort acceptabel zijn, welke maatregelen er worden genomen zou aan de politiek moeten zijn. Die is er om de afweging tussen verschillende maatschappelijke belangen te maken. En niet Gommers of Van Dissel.
Omdat je het niet met hun eens bent, denk ik?
Bedoel.. de hele wereld en zijn moeder ventileert een mening over de pandemie.
Definitely not CIA
pi_197511027
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 18:01 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Waar ik mij ontzettend aan irriteer is dat complete gebrek aan rolvastheid bij Gommers en in mindere mate Van Dissel.Op dit moment doet hij uitspraken als: "de avondklok kan in Frankrijk ook, waarom hier dan niet?" Iemand die er als expert over de IC-capaciteit zit, moet zich in zijn publieke optredens beperken tot de IC-capaciteit. Vertellen hoeveel er nog over is, wat de feitelijke gevolgen zijn als er een tekort ontstaat, welke mogelijkheden er zijn om het op te hogen.

Wat daarmee vervolgens gedaan wordt, of de gevolgen van een tekort acceptabel zijn, welke maatregelen er worden genomen zou aan de politiek moeten zijn. Die is er om de afweging tussen verschillende maatschappelijke belangen te maken. En niet Gommers of Van Dissel.
Juist. Overigens heb ik dit Van Dissel niet zoveel zien/horen doen. En van hem zou ik het nog kunnen hebben omdat het RIVM in vrij brede zin over adviezen gaat daar ze bijv ook een gedragsunit hebben. Het zijn met name mensen als Gommers en Kuipers die hun mond voorbij praten.
I'll give you something to do
  dinsdag 19 januari 2021 @ 18:06:58 #183
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197511062
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 18:04 schreef galantis het volgende:

[..]

Juist. Overigens heb ik dit Van Dissel niet zoveel zien/horen doen. En van hem zou ik het nog kunnen hebben omdat het RIVM in vrij brede zin over adviezen gaat daar ze bijv ook een gedragsunit hebben. Het zijn met name mensen als Gommers en Kuipers die hun mond voorbij praten.
Idd, die koppen hoop ik als dit voorbij is nooit meer op tv te zien.
pi_197511205
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 18:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Omdat je het niet met hun eens bent, denk ik?
Bedoel.. de hele wereld en zijn moeder ventileert een mening over de pandemie.
Op hoofdlijnen ben ik het met het Coronabeleid eens. Wat een Gommers 's avonds thuis of tijdens een verjaardagfeestje ventileert zal mij een zorg zijn. Net zoals wat hij bij wijze van spreken over een jaar bij zomergasten gaat vertellen. Hij mag best een persoonlijke mening hebben over maatschappelijke vraagstukken.

Maar het publieke podium op dit moment heeft hij vanuit een professionele rol gekregen. Het zou dan ook van professionaliteit getuigen om je tot die rol te beperken en dat podium niet te misbruiken voor je bredere maatschappelijke visie. Als hij dat wil moet hij aan de verkiezingen meedoen en in de tweede kamer komen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  dinsdag 19 januari 2021 @ 18:20:40 #185
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197511286
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 18:06 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Idd, die koppen hoop ik als dit voorbij is nooit meer op tv te zien.
Walgelijke figuren en dan ook nog eens voordringen bij de vaccins :r
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')