abonnement Unibet Coolblue
  maandag 18 januari 2021 @ 10:23:55 #1
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197481810


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
  maandag 18 januari 2021 @ 10:24:34 #2
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197481816
Niet gedacht ooit nog eens topicstarter te worden :D

quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 10:20 schreef Freudie het volgende:
Je kan wmb niet praten over een avondklok als je de kerken gewoon open houdt.Voordat je over aan avondklok praat moeten eerst die zaken nagekeken worden die veel meer invloed hebben. Denk alleen al aan de gemiddelde leeftijd van de kerkgangers, en in welke plaatsen de meeste besmettingen plaatsvinden.
Kerken zijn gewoon 99,9% dicht. Jij denkt dat ze open zijn omdat de media bovenop de excessen duikt in de bible belt. Ik keur dat ook af maar het is niet toonaangevend voor heel nederland.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 18 januari 2021 @ 10:25:24 #3
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_197481829
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 10:19 schreef VoMy het volgende:

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/uk/

[ afbeelding ]

Kudo's voor je toon en je eigen opzoekende vermogen.
Dan heeft de nieuwe lockdown kennelijk effect. Al is het absolute aantal nog wel enorm.

Ik kan prima opzoeken, alleen als je iets roept is het wel handig om daar dan ook even een bron voor te tonen. Er wordt hier al genoeg onderbuik gepost.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_197481834
quote:
19s.gif Op maandag 18 januari 2021 10:23 schreef Gunner het volgende:

[..]

Kerken zijn gewoon 99,9% dicht. Jij denkt dat ze open zijn omdat de media bovenop de excessen duikt in de bible belt. Ik keur dat ook af maar het is niet toonaangevend voor heel nederland.
Dan moet handhaven op die laatste 0.1% ook geen moeite zijn. Het punt is dat er daar wel besmettingen vandaan komen en het relatief makkelijk zou zijn om die te voorkomen.
  maandag 18 januari 2021 @ 10:26:12 #5
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197481835
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 10:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik hoor net op de radio dat er deze week maarliefst 15.000 mensen worden gevaccineerd.
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 10:18 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Godver :')
Extra. En in verpleeghuizen nog wel.
  maandag 18 januari 2021 @ 10:28:50 #6
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197481861
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 10:26 schreef opreis het volgende:

[..]

Dan moet handhaven op die laatste 0.1% ook geen moeite zijn. Het punt is dat er daar wel besmettingen vandaan komen en het relatief makkelijk zou zijn om die te voorkomen.
Klopt en dat is ook prima wat mij betreft. maar dat zal gezien de grondwettelijke status problemen opleveren en dus hoop je dat die excessen verantwoordelijkheid nemen.
pi_197481865
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 10:26 schreef VoMy het volgende:

[..]

[..]

Extra. En in verpleeghuizen nog wel.
Op zich wel prima, jongeren kunnen best wachten op AZ/Janssen.

Maar ik vraag mij af, nu Janssen ook ontzettend goede resultaten geeft of dat misschien ook voor ouderen gebruikt gaat worden. Moderna kan amper wat leveren in Q1 (alhoewel Janssen waarschijnlijk niks in Q1 kan leveren).
pi_197481866
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 10:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik hoor net op de radio dat er deze week maarliefst 15.000 mensen worden gevaccineerd.
Nu snap ik ook waarom Gommers zei dat de lockdown nog tot de zomer duurt. :')
  maandag 18 januari 2021 @ 10:29:36 #9
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197481870
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 10:26 schreef VoMy het volgende:

[..]

[..]

Extra. En in verpleeghuizen nog wel.
Dat stond niet in de post waarop ik reageerde :P
pi_197481871
quote:
14s.gif Op maandag 18 januari 2021 10:07 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Het is wel een echte arts.
[..]

http://www.artshomeopaat.nl/index.php?id=cv
Niet lang meer dan denk ik. :P
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_197481880
quote:
19s.gif Op maandag 18 januari 2021 10:24 schreef Gunner het volgende:
Niet gedacht ooit nog eens topicstarter te worden :D
[..]

Kerken zijn gewoon 99,9% dicht. Jij denkt dat ze open zijn omdat de media bovenop de excessen duikt in de bible belt. Ik keur dat ook af maar het is niet toonaangevend voor heel nederland.
Met een paar honderd man binnen zingen zonder mondneusmasker is vrij normaal in deze tijd ja. 8)7
pi_197481884
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 10:29 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Niet lang meer dan denk ik. :P
"Sinds enkele jaren is de CEASE-therapie, deze behandeling is een vorm van isopathie die al decennia lang een onderdeel is van de reguliere gezondheidszorg, ontwikkeld door de homeopatische arts Tinus Smits, een mogelijkheid om ernstige blokkades in de gezondheid te ontstoren. De volgende stoorzenders kunnen worden geëlimineerd:

1) Vaccinaties o.a. DKTP, BMR, Hib, Hep A en B, Meningococcen en andere.

2) Medicatie o.a. Antidepressiva, anticonceptiepil, prednison, chemokuren, antibiotica, weeënremmers en -opwekkers en andere.

3) Drugs, zowel soft- als harddrugs.

4) Bacterieën en virussen te denken valt aan Roodvonk, Pfeifer, Mazelen, Lyme, Herpes e.a..

5) Maar ook straling, asbest, steenkool e.a. zijn met deze methode aan te pakken.

Met deze therapie is het mogelijk om ernstige aandoeningen als Autisme, Asperger, ADHD, PPDNOS e.a. , maar ook asbestose, kanker veroorzaakt door chemische stoffen aan te pakken."


Letterlijk levensgevaarlijk dit soort mensen.
  maandag 18 januari 2021 @ 10:31:10 #13
3542 Gia
User under construction
pi_197481888
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 10:14 schreef Smack10 het volgende: Ik ben alleen akkoord met een avondklok als er dan ook geen studio's gevuld zijn met praatmensen elke avond om 23.00 uur. Geen alcohol verkoop na 20:00 maar wel bij Op1 wijntjes tikken live op tv. :')
Dat mocht toch niet meer. Was laatst een gast, of bij Jinek, die om wijn vroeg. Werd toen gezegd dat dat niet meer mocht.
  maandag 18 januari 2021 @ 10:31:19 #14
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197481891
quote:
15s.gif Op maandag 18 januari 2021 10:30 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Met een paar honderd man binnen zingen zonder mondneusmasker is vrij normaal in deze tijd ja. 8)7
Dat zeg ik niet, leg me geen woorden in de mond. Ik zeg alleen dat gezien de grondwettelijke status er niet tegen opgetreden kan worden want anders hadden ze dat allang gedaan.

Ik heb dat niet verzonnen en heb eigenlijk ook geen zin in weer deze discussie.
pi_197481892
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 09:57 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Met alleen de kwetsbaren vaccineren ben je er nog niet.
Ik meen dat minimaal 70% van de bevolking gevaccineerd moet zijn (beter nog 80%), wil je als samenleving het beste beschermd zijn.

Daarnaast is die groep zo'n 5,5 miljoen mensen groot, en moet je voor de beste bescherming 2 prikken hebben.
Dus dat gaan we nooit redden voor maart.
Als de 60+ers gevaccineerd zijn + kwetsbaren etc dan zou de druk in de ziekenhuizen al weg moeten zijn, de 40'ers en 50'ers die besmet raken belanden lang niet allemaal in het ziekenhuis... die 3e golf zou je dan al niet meer overdadig moeten merken in de zorg....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_197481910
quote:
Chinese gezondheidsdeskundigen zijn tegen het gebruik van het mRNA-vaccin van BioNTech/ Pfizer nadat diverse mensen overleden na vaccinatie in Noorwegen. De bijwerkingen kunnen ernstige gevolgen hebben voor kwetsbare mensen. Volgens de Chinese experts is het vaccin met name niet langer bruikbaar bij ouderen.

Tot nu toe zijn er in Noorwegen 23 mensen overleden na vaccinatie. In 13 gevallen wordt een verband met vaccinatie onderzocht. Sigurd Hortemo, de chief medical officer van het Noorse Geneesmiddelenbureau, zei dat vaak voorkomende bijwerkingen van mRNA-vaccins, zoals koorts of misselijkheid, de doodsoorzaak zouden kunnen zijn bij sommige oudere en zwakke patiënten. Alle dodelijke slachtoffers waren ouder dan 80 jaar, sommige zelfs ouder dan 90.
Ben je 90 en laat je je vaccineren, ga je dood aan het vaccin. -O-
pi_197481918
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 10:33 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ben je 90 en laat je je vaccineren, ga je dood aan het vaccin. -O-
Ik vraag mij wel af wat voor ouderen dat zijn. Zijn dat nog 'vitale' ouderen of?
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 10:34:30 #18
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197481927
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 10:33 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ik vraag mij wel af wat voor ouderen dat zijn. Zijn dat nog 'vitale' ouderen of?
Er is ook nog geen link met het vaccin vastgesteld. Wel dat het onderzocht wordt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197481930
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 10:30 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Sinds enkele jaren is de CEASE-therapie, deze behandeling is een vorm van isopathie die al decennia lang een onderdeel is van de reguliere gezondheidszorg, ontwikkeld door de homeopatische arts Tinus Smits, een mogelijkheid om ernstige blokkades in de gezondheid te ontstoren. De volgende stoorzenders kunnen worden geëlimineerd:

1) Vaccinaties o.a. DKTP, BMR, Hib, Hep A en B, Meningococcen en andere.

2) Medicatie o.a. Antidepressiva, anticonceptiepil, prednison, chemokuren, antibiotica, weeënremmers en -opwekkers en andere.

3) Drugs, zowel soft- als harddrugs.

4) Bacterieën en virussen te denken valt aan Roodvonk, Pfeifer, Mazelen, Lyme, Herpes e.a..

5) Maar ook straling, asbest, steenkool e.a. zijn met deze methode aan te pakken.

Met deze therapie is het mogelijk om ernstige aandoeningen als Autisme, Asperger, ADHD, PPDNOS e.a. , maar ook asbestose, kanker veroorzaakt door chemische stoffen aan te pakken."

Letterlijk levensgevaarlijk dit soort mensen.
Dat hij het specifiek over mij heeft beangstigd me wel. _O-

Maar inderdaad, levensgevaarlijke types.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 10:35:39 #20
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197481943
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 10:33 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ben je 90 en laat je je vaccineren, ga je dood aan het vaccin. -O-
Ik vind dat bericht van dat Noorse geneesmiddelenbureau zo bijzonder. Bijwerkingen zoals koorts of misselijkheid kan de doodsoorzaak zijn. Van het vaccin kun je toch milde koorts krijgen? Kunnen ze dat ook niet hebben?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_197481952
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 10:35 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik vind dat bericht van dat Noorse geneesmiddelenbureau zo bijzonder. Bijwerkingen zoals koorts of misselijkheid kan de doodsoorzaak zijn. Van het vaccin kun je toch milde koorts krijgen? Kunnen ze dat ook niet hebben?
Tja, als 90+er met zwakke gezondheid kan dit net het duwtje zijn natuurlijk. Kans om als 90+er om dood te gaan is statistisch gezien sowieso vrij groot natuurlijk :X
pi_197481956
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 10:33 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ik vraag mij wel af wat voor ouderen dat zijn. Zijn dat nog 'vitale' ouderen of?
In Noorwegen zijn ze (na verpleeghuizen en bepaalde groepen zorgpersoneel) begonnen met de 85+ ers. Daar zullen veel niet vitalen tussen hebben gezeten.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 10:37:17 #23
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197481960
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 10:35 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik vind dat bericht van dat Noorse geneesmiddelenbureau zo bijzonder. Bijwerkingen zoals koorts of misselijkheid kan de doodsoorzaak zijn. Van het vaccin kun je toch milde koorts krijgen? Kunnen ze dat ook niet hebben?
Het volledige bericht zegt ook niet dat ze overleden zijn aan het vaccin. Wel dat men ongerust is en de sterfgevallen gaat onderzoeken maar men stelt ook dat het gewoon toeval kan zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 18 januari 2021 @ 10:37:32 #24
3542 Gia
User under construction
pi_197481963
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 10:35 schreef chratnox het volgende:

Ik vind dat bericht van dat Noorse geneesmiddelenbureau zo bijzonder. Bijwerkingen zoals koorts of misselijkheid kan de doodsoorzaak zijn. Van het vaccin kun je toch milde koorts krijgen? Kunnen ze dat ook niet hebben?
Die zouden dan van een gewone griep ook omvallen.
pi_197481966
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 10:33 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ik vraag mij wel af wat voor ouderen dat zijn. Zijn dat nog 'vitale' ouderen of?
Dit vind ik wel online:
quote:
Norway said Covid-19 vaccines may be too risky for the very old and terminally ill, the most cautious statement yet from a European health authority as countries assess the real-world side effects of the first shots to gain approval.
quote:
Norway expressed increasing concern about the safety of the Pfizer Inc. vaccine on elderly people with serious underlying health conditions after raising an estimate of the number who died after receiving inoculations to 29.
https://www.bloomberg.com(...)ick-patients-over-80
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')