abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 17 januari 2021 @ 22:36:15 #1
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_197476933
Ik woon in een appartementencomplex aan het centrale plein in mijn dorp.
Naast de supermarkt liggen hier een slager, bakker, drogisterij en een pinautomaat.

In het verleden waren er 2 supermarkten in het dorp, maar sinds er eentje is gesloten is het (uiteraard) drukker geworden bij de resterende supermarkt.
Gevolg is dan ook dat de parkeerdruk op en rondom dit plein fors is toegenomen.
Mede doordat de resterende supermarkt is uitgebreid (en daardoor ook vaker bevoorraad wordt) heeft de gemeente circa 2 jaar geleden al de trottoirbanden thv de pinautomaat voorzien van gele strepen, en zijn op enkele plaatsen kruismarkeringen geplaatst ivm rijmanouvres van vrachtwagens voor het bevoorraden van winkels.
Helaas zie ik nog dagelijks auto’s op de gele trottoirbanden stoppen (op de ‘boodschappendagen’ vrijdag/zaterdag) zo’n 8x per uur.
Mede hierdoor is er bij pand al schade ontstaan omdat een vrachtwagen moest uitwijken voor een fout geparkeerde auto.,
De bakker heeft zijn reclamebord al bewust op de kruismarkering gezet zodat hier geen auto’s stoppen. Toch zijn er ‘asomobilisten’ die dit bord wegzetten en hun auto vervolgens op deze kruismarkering neerzitten.

Nu ligt er in het verlengde van dit plein een doodlopend straatje. De bewoners van dit straatje kunnen regelmatig hun straat niet in of uit. Omdat weer iemand zijn auto dwars voor de inrit van dit straatje heeft gezet.

Gisteren waren bewoners van dit straatje het zat. Ze hebben een foutparkeerder ‘geblokkeerd’ en aansluitend stadswacht/handhaving gebeld.

Niet alleen ik, maar ook bewoners van omliggende panden/complexen (circa 50 adressen) hebben al klachten ingediend bij de gemeente.
De gemeente zou 2 jaar geleden na de herinrichting beginnen met een ‘parkeerdruk’ meting, maar tot op heden is hier nog steeds niks uit voortgekomen.

In het verleden hebben wij de gemeente al eens gevraagd of handhaving niet vaker kon controleren.
En dan niet om 07:30u ’s ochtend, of 20u ’s avonds als het erg rustig is. Maar juist op de vrijdag en zaterdagmiddag.
In het verleden was het excuus dat ons dorp geen prioriteit had, en de focus op handhaving in het centrum van de stad lag.
Eind vorig jaar heb ik via een politieke partij nogmaals de gemeente gevraagd of stadswacht/handhaving wat vaker komt controleren. De gemeente geeft echter nu aan dat dit ivm corona nu geen prioriteit heeft.

Zoals jullie kunnen begrijpen zijn wij het als omwonenden beu.
Om de gemeente toch tot actie te dwingen zijn we aan het overwegen om een of enkele wielklemmen aan te schaffen.
De bedoeling is om foutparkeerders ‘klem’ te zetten. en net als gisteren pas los maken als handhaving/ stadstoezicht ter plaatse is.

Wat zijn onze rechten hierin?
Net efkes anges
pi_197477019
Dat mag niet.

Kun je geen gemeenteraadsleden inschakelen?
dag
  zondag 17 januari 2021 @ 22:49:18 #3
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_197477195
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:40 schreef Peter het volgende:
Dat mag niet.

Kun je geen gemeenteraadsleden inschakelen?
Dat hebben we reeds gedaan. Ik heb reeds meerdere malen contact gehad met de lokale politieke partij.
Van hun uit ook netjes antwoord ontvangen. Ze zijn bekend met de situatie, hebben ook vragen neergelegd bij de verantwoordelijke wethouder. Ook hier op hebben we keurig antwoord ontvangen. Helaas is resultaat van de parkeerdruk meeting nog niet bekend. en kan zoals ik reeds aangaf handhaving niet extra controleren ivm drukte in hun werk door corona
Net efkes anges
  zondag 17 januari 2021 @ 22:55:59 #4
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197477303
Kan je geen grote sticker met de tekst: "u hindert uw medeburgers met uw parkeeractie" op de voorruit op ooghoogte van de fout geparkeerde auto plakken?
So we just called him Fred
pi_197477419
Haha, doet me denken uit die scène uit Intouchables _O- die wist hier wel raad mee.
Somebody that I used to know
  Spellchecker zondag 17 januari 2021 @ 23:05:17 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_197477448
Er zijn al veel topics hierover op Fok! Even zoeken ^O^
pi_197477513
Met de buurtbewoners afspreken dat jullie allemaal elke keer dat er foutparkeerder staat massaal de gemeente hierover gaan bellen, mailen, appen met het verzoek tot handhaving.

Daarmee zorg je dat het níet handhaven voor de gemeente meer moeite gaat kosten dan wanneer de gemeente wel regelmatig een boa op pad stuurt om eens een rondje te lopen rond 'jullie' winkelcentrum. Immers moet de gemeente elk telefoontje, appje en mailtje beantwoorden.
pi_197477568
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:55 schreef Fred het volgende:
Kan je geen grote sticker met de tekst: "u hindert uw medeburgers met uw parkeeractie" op de voorruit op ooghoogte van de fout geparkeerde auto plakken?
Beetje zoals “stop a douchebag” uit rusland :D
  zondag 17 januari 2021 @ 23:16:40 #9
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_197477638
Dolley, 4 stuks heb je nodig
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zondag 17 januari 2021 @ 23:19:46 #10
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197477694
Gewoon band leeg laten lopen via ventiel, dus geen schade veroorzaken
Van alle fout parkeerders, werkt hier in de straat prima
pi_197478008
Kun je niet bij de gemeente aandringen dat die foutparkeerplekken fysiek ontoegankelijk worden gemaakt dmv een paaltje, plantenbak of betonblok?

Eventueel zet je er met de buurt er zelf een groot obstakel neer.
quote:
6s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:19 schreef ikweethetookniet het volgende:
Gewoon band leeg laten lopen via ventiel, dus geen schade veroorzaken
Van alle fout parkeerders, werkt hier in de straat prima
Daar dacht ik ook al aan.
En dan een briefje onder de ruitenwisser.

[ Bericht 8% gewijzigd door jeroen25 op 17-01-2021 23:43:13 ]
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_197478647
Het zullen behoorlijk wat verschillende auto's zijn. Telkens klem zetten lijkt me behoorlijke dagtaak.

Je kan iets met briefjes doen.
Desnoods met een politie logo erbij, of nep aankondiging parkeerboete gemeente. Mag natuurlijk ook niet, maar wie gaat daar dan op handhaven? Misschien schrikt dat wel af.

Gezamenlijk een bord aanschaffen 'hier parkeren, x euro boete riskeren'

Banden leeglopen zeker een optie, moet je wel hopen dat de (tokkie) foutparkeerder niet net terug komt lopen. Ga je flinke ruzie krijgen.
Eerst denken, dan typen
pi_197478925
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 00:30 schreef Piger het volgende:
Je kan iets met briefjes doen.
Of een briefje onder de ruitenwisser met "sorry maar ik heb je auto geraakt de bumper is stuk" en dan bij de bumper een briefje met "haha gefopt maar je vraagt er wel om door hier te parkeren".
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_197479625
Misschien een idee om de mensen die de boel blokkeren vriendelijk aan te spreken, en te wijzen op het feit dat men de boel blokkeert ? Vaak zijn mensen zich niet eens bewust van het feit dat men de handel blokkeert.

Dus spreek de mensen er eens op aan, op een normale vriendelijke en beleefde wijze......
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_197479824
Zelf wielklemmen zetten is zelf voor de rechter moeten verschijnen.

Zelfs op privé terrein mag je dat niet eens doen, het is geen Amerika hier.

Waarom niet? Omdat je niet bewust andermans eigendom mag beschadigen, en dat wel zo gezien word wettelijk gesproken.

Maw alleen handhavers mogen dit doen.
pi_197479897
Er staat een auto in de weg. Laten we hem een wielklem geven waardoor hij helemaal niet meer weg kan, en dus nog langer de boel blokkeert |:(

Setje https://www.datona.nl/automovers-set-van-4-stuks.html (of van een andere winkel, dit was de eerste die ik zag) + krik om de auto te verplaatsen lijkt mij makkelijker.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  Spellchecker maandag 18 januari 2021 @ 06:46:59 #17
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_197479975
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 00:30 schreef Piger het volgende:
Het zullen behoorlijk wat verschillende auto's zijn. Telkens klem zetten lijkt me behoorlijke dagtaak.

Je kan iets met briefjes doen.
Desnoods met een politie logo erbij, of nep aankondiging parkeerboete gemeente. Mag natuurlijk ook niet, maar wie gaat daar dan op handhaven? Misschien schrikt dat wel af.

Gezamenlijk een bord aanschaffen 'hier parkeren, x euro boete riskeren'

Banden leeglopen zeker een optie, moet je wel hopen dat de (tokkie) foutparkeerder niet net terug komt lopen. Ga je flinke ruzie krijgen.
Iets met briefjes? Heel die auto volplakken met van die gekleurde memo's.
  maandag 18 januari 2021 @ 06:59:07 #18
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_197480045
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 05:04 schreef LangeTabbetje het volgende:
Misschien een idee om de mensen die de boel blokkeren vriendelijk aan te spreken, en te wijzen op het feit dat men de boel blokkeert ? Vaak zijn mensen zich niet eens bewust van het feit dat men de handel blokkeert.

Dus spreek de mensen er eens op aan, op een normale vriendelijke en beleefde wijze......
Zelf heb ik al meermaals foutparkeerders aangesproken.

Bestuurders gaan dan 'even pinnen' en gaan dan op de geel trottoirband staan.
Ik geef bestuurder dan aan, dat ze beter of ¤95 (sinds 1-1-21 ¤100,-) kunnen pinnen, of auto beter even kunnen verplaatsen omdat handhaving om de hoek aan het controleren is.

9 van de 10 krijg ik reactie: Ik hoef alleen maar even te pinnen :')

Had zelf al ludiek idee om pallet met ruitenspray/glasreiniger te kopen en 2 verkeerskegels.

Als automobilist verkeerd staat een kegel voor en achter de auto zetten, en op gemak de ruiten schoonmaken.
Daarna een briefje onder de ruitenwisser steken: 'Helaas waren uw ruiten erg smerig, want u heeft het parkeer/stopverbod over het hoofd gezien'.

Jammer genoeg nog geen buurtgenoten kunnen vinden die mee willen helpen.
Net efkes anges
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 07:34:27 #19
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_197480171
Allemaal leuk die zelfbedachte 'acties', maar formeel mag je helemaal niets. Ook geen briefjes plakken, ruiten reinigen en wielklemmen plaatsen is al helemaal niet toegestaan. Ik begrijp de frustratie, maar hiermee bega je zelf net zo goed een overtreding.

Het enige wat je echt zou moeten doen is blijven mailen, bellen en brieven schrijven naar de lokale politie, gemeente en handhavers.
pi_197480209
quote:
6s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:19 schreef ikweethetookniet het volgende:
Gewoon band leeg laten lopen via ventiel, dus geen schade veroorzaken
Van alle fout parkeerders, werkt hier in de straat prima
Heb je het artikel van vernieling ooit gelezen in het wetboek? Misschien een goed idee. Oh en je kunt aansprakelijk gesteld worden voor kosten die iemand moet maken (ANWB etc).

quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:09 schreef Ivo1985 het volgende:
Met de buurtbewoners afspreken dat jullie allemaal elke keer dat er foutparkeerder staat massaal de gemeente hierover gaan bellen, mailen, appen met het verzoek tot handhaving.

Daarmee zorg je dat het níet handhaven voor de gemeente meer moeite gaat kosten dan wanneer de gemeente wel regelmatig een boa op pad stuurt om eens een rondje te lopen rond 'jullie' winkelcentrum. Immers moet de gemeente elk telefoontje, appje en mailtje beantwoorden.
Hehe Nice one
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 06:08 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zelf wielklemmen zetten is zelf voor de rechter moeten verschijnen.

Zelfs op privé terrein mag je dat niet eens doen, het is geen Amerika hier.

Waarom niet? Omdat je niet bewust andermans eigendom mag beschadigen, en dat wel zo gezien word wettelijk gesproken.

Maw alleen handhavers mogen dit doen.
Op eigen terrein bestaan hier wel degelijk mogelijkheden toe, maar op de openbare weg is het inderdaad zeker geen aanrader.
pi_197480443
Leef je even in. Elke keer weer een nieuwe parkeerder. Laten we ervan uit gaan dat het onwetendheid is, geen rebellie. Waar zou je zelf behoefte aan hebben als je in een vreemd dorp komt en niet weet waar je je auto kan parkeren?

In Groningen hebben ze voor fietsparkeerders bijvoorbeeld rode lopers. Werkt heel goed, want iedereen weet ineens dat het asociaal is om je fiets op een rode loper te parkeren.

Dat bord van de bakker op die straat vind ik al een heel goed idee. Beetje suf dat die wordt weggezet. Dat mag je mensen echt wel kwalijk nemen.

Wat ik ook absoluut zou doen, is een paar borden aan het begin van de straat en verderop met: gele streep betekent: 'verboden stil te staan, dus ook niet voor pinnen' oid. Als ik bordjes zie waar bij wijze van spreken mijn argument al voor m'n voeten wordt weggehaald, dan ben ik meer geneigd om mn gedrag aan te passen.
Somebody that I used to know
pi_197480451
Wielklem is echt een slecht idee. Je kweekt meer onwil dan dat het mensen iets leert. Vorm van passiev4 agressie, nooit een goed idee.
Somebody that I used to know
pi_197480746
Je kan een "officieel" handhavings verzoek bij de gemeente indienen, en dan via de bestuursrechtelijke route handhaving afdwingen, geen idee wat de kans van slagen is (uiteraard groter als de gehele buurt het ook doet).

Verder zijn inderdaad (bijna) alle genoemde acties op zich zelf ook overtredingen.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_197480808
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 07:41 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Heb je het artikel van vernieling ooit gelezen in het wetboek? Misschien een goed idee. Oh en je kunt aansprakelijk gesteld worden voor kosten die iemand moet maken (ANWB etc).
[..]

Hehe Nice one
[..]

Op eigen terrein bestaan hier wel degelijk mogelijkheden toe, maar op de openbare weg is het inderdaad zeker geen aanrader.
Op eigen terrein een wielklem? Wegslepen wellicht, maar wielklem no way, daar kom je bijv op een bedrijfsterrein ook niet mee weg.

Tenminste ik heb daar eigenlijk nog nooit van gehoord.
  Official ESF Kreviewer maandag 18 januari 2021 @ 09:37:41 #25
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_197481203
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:55 schreef Fred het volgende:
Kan je geen grote sticker met de tekst: "u hindert uw medeburgers met uw parkeeractie" op de voorruit op ooghoogte van de fout geparkeerde auto plakken?
"Hier parkeren is deuk riskeren", deed ik wel eens achter de ruitenwisser bij aso-parkeerders. Dan zie je ze in paniek de auto van top tot teen controleren. Mooi is dat. Dan leren ze het sneller. Ze geven niks om medeburgers.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
  Redactie Frontpage maandag 18 januari 2021 @ 09:38:10 #26
38148 crew  Innisdemon
pi_197481211
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 08:24 schreef Postbus100 het volgende:
Leef je even in. Elke keer weer een nieuwe parkeerder. Laten we ervan uit gaan dat het onwetendheid is, geen rebellie. Waar zou je zelf behoefte aan hebben als je in een vreemd dorp komt en niet weet waar je je auto kan parkeren?


Als er een gele trottoirband ligt en gele kruizen op het wegdek staan, dan maakt het niet waar je vandaan komt, dan is het duidelijk dat je daar niet mag parkeren.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_197481490
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 08:24 schreef Postbus100 het volgende:
Leef je even in. Elke keer weer een nieuwe parkeerder. Laten we ervan uit gaan dat het onwetendheid is, geen rebellie. Waar zou je zelf behoefte aan hebben als je in een vreemd dorp komt en niet weet waar je je auto kan parkeren?

Ik ga er vanuit dat elk van de bestuurders van die auto een geldig rijbewijs heeft. En dus ook weet wat zo'n gele lijn en/of een kruis op het wegdek betekent.

Niet weten is bullshit. Dan moeten die mensen maar meteen hun rijbewijs in de shredder gooien en opnieuw gaan lessen.
  maandag 18 januari 2021 @ 10:20:37 #28
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_197481750
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 08:24 schreef Postbus100 het volgende:
Leef je even in. Elke keer weer een nieuwe parkeerder. Laten we ervan uit gaan dat het onwetendheid schijt aan de regels is, geen rebellie. Waar zou je zelf behoefte aan hebben als je in een vreemd dorp komt en niet weet waar je je auto kan parkeren?

In Groningen hebben ze voor fietsparkeerders bijvoorbeeld rode lopers. Werkt heel goed, want iedereen weet ineens dat het asociaal is om je fiets op een rode loper te parkeren.

Dat bord van de bakker op die straat vind ik al een heel goed idee. Beetje suf dat die wordt weggezet. Dat mag je mensen echt wel kwalijk nemen.

Wat ik ook absoluut zou doen, is een paar borden aan het begin van de straat en verderop met: gele streep betekent: 'verboden stil te staan, dus ook niet voor pinnen' oid. Als ik bordjes zie waar bij wijze van spreken mijn argument al voor m'n voeten wordt weggehaald, dan ben ik meer geneigd om mn gedrag aan te passen.
fixed
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_197482821
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 09:38 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Als er een gele trottoirband ligt en gele kruizen op het wegdek staan, dan maakt het niet waar je vandaan komt, dan is het duidelijk dat je daar niet mag parkeren.
Je zegt het zelf: niet parkeren. Maar een gele streep betekent ook: niet stilstaan. Dat is nog wel een tikje strenger. Pinnen mag ook niet bij parkeren, maar bij stilstaan mag het al helemaal niet meer. Volgens mij kan je het maar beter duiden met een bordje e.d.
Somebody that I used to know
pi_197482889
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 10:00 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat elk van de bestuurders van die auto een geldig rijbewijs heeft. En dus ook weet wat zo'n gele lijn en/of een kruis op het wegdek betekent.

Niet weten is bullshit. Dan moeten die mensen maar meteen hun rijbewijs in de shredder gooien en opnieuw gaan lessen.
Ik heb een rijbewijs, maar als ik te maken krijg met gele stoepranden, dan moet ik toch echt even weer de theorieboekjes induiken om te achterhalen wat dat ook alweer precies betekent. Niet parkeren? Niet stilstaan? Ik heb gewoon simpelweg nooit te maken gehad met die dingen. Net als rijden in een omgeving met een tram: ik weet dat er voorrangsregels zijn, maar ik zou het echt moeten nakijken op het moment dat ik het bij de hand krijg.

Maar verder ben ik het met jullie eens, hoor: het is vooral schijt aan regels, en soms een keer een onwetende (of iemand die denkt: dit moet toch kunnen?). Als er héél streng gehandhaafd wordt, dan gaat het op een gegeven moment vanzelf rondzingen, maar dan ben je wel een paar maanden verder. Kan me voorstellen dat de gemeente dat niet direct ziet zitten.
Somebody that I used to know
pi_197483966
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 09:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Op eigen terrein een wielklem? Wegslepen wellicht, maar wielklem no way, daar kom je bijv op een bedrijfsterrein ook niet mee weg.

Tenminste ik heb daar eigenlijk nog nooit van gehoord.
Mensen doen niet snel een wielklem omdat je dan last van het voertuig blijft houden. Maar ik ken wel degelijk bedrijventerreinen waar dit gebeurt. Bijvoorbeeld als er privé voertuigen staan op plaatsen voor bedrijfsautos
pi_197484156
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:30 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Mensen doen niet snel een wielklem omdat je dan last van het voertuig blijft houden. Maar ik ken wel degelijk bedrijventerreinen waar dit gebeurt. Bijvoorbeeld als er privé voertuigen staan op plaatsen voor bedrijfsautos
Dat mag alleen als er duidelijke voorwaarden zichtbaar zijn voor dat je het terrein op rijd.
Zoals bijv een wegsleep regeling.

Anders is het art. 350 en heb je als bedrijf een probleem. (vernieling/onbruikbaar maken van andermans voertuig mag ook niet zonder meer op eigen terrein)
pi_197484265
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat mag alleen als er duidelijke voorwaarden zichtbaar zijn voor dat je het terrein op rijd.
Zoals bijv een wegsleep regeling.

Anders is het art. 350 en heb je als bedrijf een probleem. (vernieling/onbruikbaar maken van andermans voertuig mag ook niet zonder meer op eigen terrein)
Ik wijs in de post zelf al iemand op het artikel van vernieling. Ben mij volkomen bewust van wat er in staat. Maar wat fijn dat je wegslepen als voorbeeld gebruikt, het wegmaken van het voertuig is natuurlijk hetzelfde delict.

Het lijkt mij evident dat het bij een toegang aangegeven moet worden. Ik stel niet voor niets dat er mogelijkheden zijn, die op de openbare weg een stuk lastiger zijn. Net als dat je op de openbare weg lastig iemand 461 ten laste kunt leggen bij fout parkeren, maar dit op een eigen terrein met het bordje wel kan.
pi_197484335
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:30 schreef investeerdertje het volgende:
Mensen doen niet snel een wielklem omdat je dan last van het voertuig blijft houden. Maar ik ken wel degelijk bedrijventerreinen waar dit gebeurt. Bijvoorbeeld als er privé voertuigen staan op plaatsen voor bedrijfsautos
De werking van een wielklem is dat de overtreder er ook en veel meer last van heeft, het "even pinnen" wordt dan "de rest van de dag wachten tot iemand de wielklem komt verwijderen".

De vraag is of de buurtbewoner die de wielklem komt verwijderen ook voldoende sterk in zijn schoenen staat om de confrontatie met de foutparkeerder aan te gaan.
De mensen van parkeerbeheer krijgen al een hoop shit over zich heen, dat zal zeker gelden voor burgers die zelf het voor parkeerbeheer spelen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_197484429
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:51 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

De werking van een wielklem is dat de overtreder er ook en veel meer last van heeft, het "even pinnen" wordt dan "de rest van de dag wachten tot iemand de wielklem komt verwijderen".

De vraag is of de buurtbewoner die de wielklem komt verwijderen ook voldoende sterk in zijn schoenen staat om de confrontatie met de foutparkeerder aan te gaan.
De mensen van parkeerbeheer krijgen al een hoop shit over zich heen, dat zal zeker gelden voor burgers die zelf het voor parkeerbeheer spelen.
Oke ik zal mijn "geen aanrader" voor de mensen die genoemd artikel niet opzoeken wel gaan omschrijven als "illegaal". Net als het leeg laten lopen van een autoband.
pi_197484570
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:36 schreef Sjoerd102 het volgende:
Nu ligt er in het verlengde van dit plein een doodlopend straatje. De bewoners van dit straatje kunnen regelmatig hun straat niet in of uit. Omdat weer iemand zijn auto dwars voor de inrit van dit straatje heeft gezet.
Kun je met wegenverf een kruis op het gedeelte voor de inrit zetten?

https://www.verfwinkel.nl(...)HiGkWRhoCgIsQAvD_BwE

https://www.verfstop.nl/a(...)QAvD_BwE#description



[ Bericht 19% gewijzigd door Pleasureman_Gunther op 18-01-2021 13:16:31 ]
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_197484672
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 13:05 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

Kun je met wegenverf een kruis op het gedeelte voor de inrit zetten?
Volgens mij staan die er al, als ik de OP goed lees.

Punt is (net als met de coronacrisis) dat mensen hun eigen individuele inschatting maken over hoe noodzakelijk dat kruis op de weg is (niet), en dat zij daar dus wel even kunnen staan.

Maar ja, het is dus wel een noodzakelijk kruis, want vrachtwagens moeten uitwijken. Maar ja, dat zie je niet met kortzichtigheid. Dus misschien kan je het met een bordje uitleggen. Plus handhaving voor de mensen die er dan alsnog schijt aan hebben.
Somebody that I used to know
pi_197485358
quote:
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 13:11 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Volgens mij staan die er al, als ik de OP goed lees.

Punt is (net als met de coronacrisis) dat mensen hun eigen individuele inschatting maken over hoe noodzakelijk dat kruis op de weg is (niet), en dat zij daar dus wel even kunnen staan.

Maar ja, het is dus wel een noodzakelijk kruis, want vrachtwagens moeten uitwijken. Maar ja, dat zie je niet met kortzichtigheid. Dus misschien kan je het met een bordje uitleggen. Plus handhaving voor de mensen die er dan alsnog schijt aan hebben.
Dit is en vernieling van het wegdek (Je zal niet de eerste zijn) en als we het over specifieke wetgeving hebben het overtreden van artikel 1a van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer.

Zelfde geld trouwens voor het aanbrengen van verkeersborden (het besluit dan).

Daargelaten dat zo een teken zonder verkeersbesluit natuurlijk niets waard is.

[ Bericht 1% gewijzigd door investeerdertje op 18-01-2021 13:52:20 ]
  maandag 18 januari 2021 @ 16:30:51 #39
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_197488563
Anders is het art. 350 en heb je als bedrijf een probleem. (vernieling/onbruikbaar maken van andermans voertuig mag ook niet zonder meer op eigen terrein)

Nou valt wel mee op eigen terrein parkeerden veel bouwvakkers van werk aan de overkant. Stonden duidelijk borden verboden ook met de uitvoerder besproken maar ze bleven het doen. Grote zeecontainer achter de foutparkeerders en toen was het donderen om 4 uur. Politie erbij maar de lagen echt in een deuk eigen schuld dikke bult en bestuurder van de heftruck was al naar huis dus dagje wachten, nooit meer gebeurd en nooit wat van gehoord
pi_197489970
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 16:30 schreef Pensioengenieter het volgende:
Anders is het art. 350 en heb je als bedrijf een probleem. (vernieling/onbruikbaar maken van andermans voertuig mag ook niet zonder meer op eigen terrein)

Nou valt wel mee op eigen terrein parkeerden veel bouwvakkers van werk aan de overkant. Stonden duidelijk borden verboden ook met de uitvoerder besproken maar ze bleven het doen. Grote zeecontainer achter de foutparkeerders en toen was het donderen om 4 uur. Politie erbij maar de lagen echt in een deuk eigen schuld dikke bult en bestuurder van de heftruck was al naar huis dus dagje wachten, nooit meer gebeurd en nooit wat van gehoord
Die situatie is ook niet echt 1-op-1 te vergelijken met een wielklem.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')