abonnement Unibet Coolblue
pi_197472619
Wat vind jij erger: Fysieke pijn of mentale pijn?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zondag 17 januari 2021 @ 19:21:56 #2
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_197472656
Persoonlijk vind ik mentale pijn vele malen erger.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zondag 17 januari 2021 @ 19:23:10 #3
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_197472687
Mentale pijn.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_197472714
Ligt eraan. Over het algemeen kan ik fysieke pijn beter verdragen.
pi_197472726
Dit zijn wel iets andere pijntjes dan kiezen tussen je teen stoten of je vriend/vriendin maakt het uit...
Ik zwaai naar dieren.
pi_197472735
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 19:25 schreef Geerd het volgende:
Dit zijn wel iets andere pijntjes dan kiezen tussen je teen stoten of je vriend/vriendin maakt het uit...
Klopt, het is vrij heftig
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_197472738
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 19:24 schreef Cockwhale het volgende:
Ligt eraan. Over het algemeen kan ik fysieke pijn beter verdragen.
En dan praat je over ??? versus ....
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 17 januari 2021 @ 19:25:50 #8
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_197472744
Tja, pijn is gewoon kut.

Ik ken mentale pijn heel goed, fysieke pijn heb ik minder last van gehad in mijn leven. Dus uit persoonlijke ervaring zeg ik mentale pijn, hoewel ik me kan voorstellen dat er mensen zijn die chronisch fysieke pijn veel erger vind.

Het ding met fysieke pijn is dat dokters en wetenschappers heel goed weten hoe ze dat moeten aanpakken. Ze hebben bijna altijd een oplossing voor fysieke pijn. Voor mentale pijn hebben ze bijna nooit een goede oplossing.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 17 januari 2021 @ 19:26:29 #9
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197472761
Ik zou het zó niet kunnen zeggen.
pi_197472770
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 19:25 schreef Keep_Walking het volgende:
Tja, pijn is gewoon kut.

Ik ken mentale pijn heel goed, fysieke pijn heb ik minder last van gehad in mijn leven. Dus uit persoonlijke ervaring zeg ik mentale pijn, hoewel ik me kan voorstellen dat er mensen zijn die chronisch fysieke pijn veel erger vind.

Het ding met fysieke pijn is dat dokters en wetenschappers heel goed weten hoe ze dat moeten aanpakken. Ze hebben bijna altijd een oplossing voor fysieke pijn. Voor mentale pijn hebben ze bijna nooit een goede oplossing.
Drank O-)
Ik zwaai naar dieren.
pi_197472785
Dat is voor mij persoonlijk een moeilijke keuze...

Ik denk dan ik dan uiteindelijk voor die fysieke pijn zal kiezen, in de hoop dat die dragelijk is, of dan uiteindelijk maar een pijnstiller voor te nemen.

Sterkte, klinkt sowieso pittig!
pi_197472834
Dank jullie wel :)

Het is sowieso een wenperiode, dus ik moet nog de trucjes leren om ermee om te gaan! Zeker niet te vergeten dat ik denk kleinzerig te zijn. Alleen het maakt me wel nieuwsgierig naar anderen hun mening.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zondag 17 januari 2021 @ 19:41:53 #13
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_197473088
Fysieke pijn. Mental pijn ken ik niet.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  Leukste jonkie 2022 zondag 17 januari 2021 @ 19:50:45 #14
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_197473278
Mentale pijn
-XOXO- Je maintiendrai
pi_197473325
Liever fysieke pijn dan mentale.
Zou liever nog een keertje mijn rug breken dan bepaalde trauma's herleven.
Twiddel
pi_197473337
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 19:53 schreef summer2bird het volgende:
Liever fysieke pijn dan mentale.
Zou liever nog een keertje mijn rug breken dan bepaalde trauma's herleven.
Heftig en herkenbaar. Dikke knuffel
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_197473345
Mentale pijn want daar kan ik zelf wat aan doen, lichamelijke pijn een heel stuk minder.
pi_197473394
Het schijnt dezelfde hersenactiviteit te genereren in dezelfde hersengebieden. Dus de ernst is vergelijkbaar.

Hoop wel dat het nog wat bijtrekt met die bijwerkingen, dit is nu niet echt wat zo te lezen.
What's the name of the game?
pi_197473491
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 19:54 schreef colivo het volgende:
Mentale pijn want daar kan ik zelf wat aan doen, lichamelijke pijn een heel stuk minder.
Ik weet niet zeker of ik het daar helemaal mee eens ben? Soms is mentale pijn best wel machteloos

quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 19:57 schreef -marz- het volgende:
Het schijnt dezelfde hersenactiviteit te genereren in dezelfde hersengebieden. Dus de ernst is vergelijkbaar.

Hoop wel dat het nog wat bijtrekt met die bijwerkingen, dit is nu niet echt wat zo te lezen.
Oh interessant van die hersengebieden
Naja... op dit moment zit ik een beetje in de 50/50, maar het is ook een kwestie van aankijken
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_197473591
Ik ga ook voor mentaal... ken best wat verhalen uit het verleden (oa via mijn werk) van mensen die dat niet trokken en juist het fysieke wel... maar goed, ieder is daarin anders en wat voor hun werkt hoeft voor jou niet te werken...

Luisteren naar de dokter is mijn advies... eventueel een second opinion maar that's it! :)
Just say hi!
pi_197473710
Chronisch pijnpatiënt present :W van fysieke pijn krijg je vanzelf mentale pijn door alle beperkingen waar je tegenaan loopt. Dat verhaal over de hersenen klopt idd! Ik werk mee bij het Donders instituut aan onderzoek naar pijn, en de hersenenen maken geen onderscheid. Wel reageer je als pijnpatiënt heftiger op pijn vanuit plekken waar je het niet "gewoon" van bent.
pi_197473731
Lastige vraag... het hangt af van de soort mentale pijn.

Je kunt in stilte aan mentale pijn leiden, maar in op basis van de informatie uit de OP zou het dus zo kunnen zijn dat toename van de mentale pijn kan zorgen voor gevaarlijke situaties, als je de fysieke pijn zou onderdrukken.

En dan zou ik denk ik, hoe lastig de bijwerkingen ook zijn, in dit geval kiezen voor fysieke pijn.

Maar bij een ander soort mentale pijn zou die keuze wellicht anders zijn.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Leukste jonkie 2022 zondag 17 januari 2021 @ 20:23:42 #23
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_197473819
Voor fysieke pijn kun je nog stevige pijnstillers gebruiken.
-XOXO- Je maintiendrai
pi_197474801
Bedankt voor het meedenken!

Het is niet dat ik mentaal zieker wordt, het is door niet gebruik dat ik beter word. Beter is een groot begrip, maar de scherpe randjes zijn er wat meer vanaf.

Naar de dokter luisteren doe ik sowieso! Niks zonder medisch advies. Alleen ik zit erg in tweestrijd. Laten we zo zeggen als het me gaat belemmeren in mijn hobby's kies ik voor mentale pijn, maar dat is nu niet het geval.

Sowieso is het meer hebben van energie een groot voordeel!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_197474870
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:09 schreef Chandler het volgende:
Ik ga ook voor mentaal... ken best wat verhalen uit het verleden (oa via mijn werk) van mensen die dat niet trokken en juist het fysieke wel... maar goed, ieder is daarin anders en wat voor hun werkt hoeft voor jou niet te werken...

Luisteren naar de dokter is mijn advies... eventueel een second opinion maar that's it! :)
Sowieso! Toevallig krijg ik binnenkort een nieuwe behandelaar waar ik dit zeker mee ga bespreken!

quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:15 schreef caroro het volgende:
Chronisch pijnpatiënt present :W van fysieke pijn krijg je vanzelf mentale pijn door alle beperkingen waar je tegenaan loopt. Dat verhaal over de hersenen klopt idd! Ik werk mee bij het Donders instituut aan onderzoek naar pijn, en de hersenenen maken geen onderscheid. Wel reageer je als pijnpatiënt heftiger op pijn vanuit plekken waar je het niet "gewoon" van bent.
Oef heftig en ik snap hoe het een het ander kan veroorzaker. Naar dat je chronische pijn hebt zeg -O- :* . Bedankt voor je uitleg!

quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
Lastige vraag... het hangt af van de soort mentale pijn.

Je kunt in stilte aan mentale pijn leiden, maar in op basis van de informatie uit de OP zou het dus zo kunnen zijn dat toename van de mentale pijn kan zorgen voor gevaarlijke situaties, als je de fysieke pijn zou onderdrukken.

En dan zou ik denk ik, hoe lastig de bijwerkingen ook zijn, in dit geval kiezen voor fysieke pijn.

Maar bij een ander soort mentale pijn zou die keuze wellicht anders zijn.
Het soort dat schizo veroorzaakt. Ik denk niet dat er sprake is van meer gevaar als ik het middel slik, want dat deed ik vijf jaar. Het is alleen rustiger zonder.

quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:23 schreef datismijnmening het volgende:
Voor fysieke pijn kun je nog stevige pijnstillers gebruiken.
Ik weet niet of dat hiervoor werkt. Alleen ik wil eigenlijk niet meer slikken.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_197475002
Ik ken geen fysieke pijn, heb wel eens flinke stoten gekregen met boksen of zo en mijn ribben gekneusd maar iets als brandwonden kan ik mij niet echt voorstellen gelukkig maar. :X
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Spellchecker zondag 17 januari 2021 @ 21:20:22 #27
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_197475175
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
Bedankt voor het meedenken!

Het is niet dat ik mentaal zieker wordt, het is door niet gebruik dat ik beter word. Beter is een groot begrip, maar de scherpe randjes zijn er wat meer vanaf.

Naar de dokter luisteren doe ik sowieso! Niks zonder medisch advies. Alleen ik zit erg in tweestrijd. Laten we zo zeggen als het me gaat belemmeren in mijn hobby's kies ik voor mentale pijn, maar dat is nu niet het geval.

Sowieso is het meer hebben van energie een groot voordeel!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat afschuwelijk ... ;(

Ik hoop echt dat het gauw beter gaat! :*
  zondag 17 januari 2021 @ 21:24:48 #28
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_197475280
Als je beide echt hebt meegemaakt weet je dat fysieke pijn beter te verdragen is dan mentale pijn.

Met fysieke pijn is het gemakkelijker om levensvreugde te ervaren.
pi_197476597
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:24 schreef Ixnay het volgende:
Als je beide echt hebt meegemaakt weet je dat fysieke pijn beter te verdragen is dan mentale pijn.

Met fysieke pijn is het gemakkelijker om levensvreugde te ervaren.
Oef baude
stelling dit naar mijn mening, heb je het over pijn zoals dat je hebt nadat je bv je teen hebt gestoten of pijn zoals die ik dagelijks ervaar?Ondanks neurostimulatie en slikken van oxycodon ervaar ik 24 uur per dag, 7 dagen per week een gemene hete, soms steenkoude, stekende, kloppende, bijtende zenuwpijn. Dat kleed je mentaal wel uit hoor!
Vele fysieke pijnpatiënten zijn dus door de pijn mentaal ook getroffen.

Volgens mij is er in deze categorie ook geen onderscheid te maken of het een erger is als het ander, leed is domweg niet te vergelijken. Wat voor de 1 een helse pijn is, is voor de ander een goeie dragelijke dag. Dat geldt voor beide soorten pijn in mijn ogen.

[ Bericht 0% gewijzigd door caroro op 17-01-2021 22:21:40 (Spelfout) ]
pi_197476641
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:20 schreef caroro het volgende:

[..]

Oef boute stelling dit naar mijn mening, heb je het over pijn zoals dat je hebt nadat je bv je teen hebt gestoten of pijn zoals die ik dagelijks ervaar?Ondanks neurostimulatie en slikken van oxycodon ervaar ik 24 uur per dag, 7 dagen per week een gemene hete, soms steenkoude, stekende, kloppende, bijtende zenuwpijn. Dat kleed je mentaal wel uit hoor!
Vele fysieke pijnpatiënten zijn dus door de pijn mentaal ook getroffen.

Volgens mij is er in deze categorie ook geen onderscheid te maken of het een erger is als het ander, leed is domweg niet te vergelijken. Wat voor de 1 een helse pijn is, is voor de ander een goeie dragelijke dag. Dat geldt voor beide soorten pijn in mijn ogen.
Over oef gesproken. Dat is echt wel heel erg heftig dat je meemaakt... Natuurlijk kan je dat mentaal ook breken of iig enorm laten lijden... Echt super naar om te lezen. Knuffel

En idd, leed vergelijken.... tja... ik ken die neiging, maar het kan gewoon niet
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_197476706
quote:
16s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:13 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik ken geen fysieke pijn, heb wel eens flinke stoten gekregen met boksen of zo en mijn ribben gekneusd maar iets als brandwonden kan ik mij niet echt voorstellen gelukkig maar. :X
Boksen kan idd pijn doen...

quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:20 schreef maily het volgende:

[..]

Wat afschuwelijk ... ;(

Ik hoop echt dat het gauw beter gaat! :*
Het hoort er eenmaal bij. Het is lastig, maar voor mij ook wel normaal (al kijk ik dit filmpje als ik boos ben op mezelf als iets niet lukt of zo. Dan heb ik iets meer compassie met mezelf)

quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:24 schreef Ixnay het volgende:
Als je beide echt hebt meegemaakt weet je dat fysieke pijn beter te verdragen is dan mentale pijn.

Met fysieke pijn is het gemakkelijker om levensvreugde te ervaren.
Hm... ik weet het niet, verschilt denk ik ook een beetje van persoon tot persoon
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_197477187
quote:
89s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:20 schreef caroro het volgende:

[..]

Oef baude
stelling dit naar mijn mening, heb je het over pijn zoals dat je hebt nadat je bv je teen hebt gestoten of pijn zoals die ik dagelijks ervaar?Ondanks neurostimulatie en slikken van oxycodon ervaar ik 24 uur per dag, 7 dagen per week een gemene hete, soms steenkoude, stekende, kloppende, bijtende zenuwpijn. Dat kleed je mentaal wel uit hoor!
Vele fysieke pijnpatiënten zijn dus door de pijn mentaal ook getroffen.

Volgens mij is er in deze categorie ook geen onderscheid te maken of het een erger is als het ander, leed is domweg niet te vergelijken. Wat voor de 1 een helse pijn is, is voor de ander een goeie dragelijke dag. Dat geldt voor beide soorten pijn in mijn ogen.
Godver, tijdje geleden iemand op tv gezien die chronische zenuwpijn had. Dat is iets wat ik niet snel meer zal vergeten.
Het is zo hard en oneerlijk.

TS ik kende het filmpje, ook al zo heftig.
What's the name of the game?
pi_197477235
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:48 schreef -marz- het volgende:

[..]

Godver, tijdje geleden iemand op tv gezien die chronische zenuwpijn had. Dat is iets wat ik niet snel meer zal vergeten.
Het is zo hard en oneerlijk.

TS ik kende het filmpje, ook al zo heftig.
Zenuwpijn is gruwelijk idd...
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_197477269
(ik moet zeggen dat beide pijnen, zowel de fysieke als de mentale, niet zo erg is als zenuwpijn. Het stoort, het is vervelend, het leidt me af, maar het is niet zo erg)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_197477517
Pijn is sowieso gewoon kut, of je nu mijn soort pijn hebt, of je bent mentaal zo gesloopt.

Als ik voor mijzelf nu even spreek, kan ik leven met mijn pijn, we horen bij elkaar inmiddels. Ik weet wat ik van de pijn kan verwachten en ook hoe ik daarmee om moet gaan. Dat is niet vanzelf gegaan. Ik heb een traject in een revalidatiecentrum gevolgd om te leren accepteren en doseren. En toch blijft het moeilijk, ook omdat iedereen weleens pijn ervaart en men dus denkt te weten wat het is.
Met het mentale deel van mijn pijn kan ik goed omgaan gelukkig, maar in de kliniek en uit lotgenotencontact weet ik dat dat lang niet voor alle patiënten zo is!

Maar nogmaals pijn is sowieso kut waar je die ook hebt!
pi_197477635
Hangt er van af hoe ver je gaat.

Beide varianten kunnen uiteindelijk onverdraaglijk zijn.
pi_197479742
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:09 schreef caroro het volgende:
Pijn is sowieso gewoon kut, of je nu mijn soort pijn hebt, of je bent mentaal zo gesloopt.

Als ik voor mijzelf nu even spreek, kan ik leven met mijn pijn, we horen bij elkaar inmiddels. Ik weet wat ik van de pijn kan verwachten en ook hoe ik daarmee om moet gaan. Dat is niet vanzelf gegaan. Ik heb een traject in een revalidatiecentrum gevolgd om te leren accepteren en doseren. En toch blijft het moeilijk, ook omdat iedereen weleens pijn ervaart en men dus denkt te weten wat het is.
Met het mentale deel van mijn pijn kan ik goed omgaan gelukkig, maar in de kliniek en uit lotgenotencontact weet ik dat dat lang niet voor alle patiënten zo is!

Maar nogmaals pijn is sowieso kut waar je die ook hebt!
Mooi om te lezen dat je ermee kan leven, al vind ik het ergens ook heel droevig dat je zegt bij elkaar te horen. Het ironische is dat ik me wel herken ik wat je vertelt. Ik heb twee keer in een fasehuis gezeten (soort psychiatrische revalidatie) en sta er net zo in. De klachten horen bij mij en ik denk dat ik me dood zou schrikken als het ineens stil zou zijn.

En ja... ik snap wat je zegt van anderen die zeggen pijn te kennen, maar in een heel andere mate dan jij. Dat bedoelde ik ook te zeggen in mijn vorige post. De fysieke pijn die ik voel is niet te vergelijken met wat jij meemaakt. En hier hetzelfde; iedereen heeft wel eens een rotdag, maar begrijpen gelukkig niet wat voor mij een rotdag is.

Dank je wel voor het delen! Ik vind het heel waardevol was je zegt
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_197479748
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:48 schreef -marz- het volgende:

[..]

Godver, tijdje geleden iemand op tv gezien die chronische zenuwpijn had. Dat is iets wat ik niet snel meer zal vergeten.
Het is zo hard en oneerlijk.

TS ik kende het filmpje, ook al zo heftig.
klopt inderdaad... een vriendin van me heeft zenuwpijn en dat is zo hartverscheurend en ik heb zoveel respect voor haar hoe ze leeft.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_197480766
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 19:53 schreef summer2bird het volgende:
Liever fysieke pijn dan mentale.
Zou liever nog een keertje mijn rug breken dan bepaalde trauma's herleven.
Als je bepaalde pijn niet kent, is het heel moeilijk pm het voor te stellen.
Zelf heb ik gelukkig geen trauma’s. Wel heb ik een paar keer per jaar heftige buikpijn. En dan zo heftig dan ik gewoon niet meer weet hoe ik moet liggen. Staan en lopen is sowieso geen optie. Dus dan is het kruipen naar de pijnstillers en afwachten tot het gaat werken.

Dus nogmaals, ik snap je punt, maar fysieke pijn kan ook een hel zijn. :'(
ROBODEMONS..................|:(
pi_197480828
Jeuk is het aller ergst.

Nee even serieus: veel sterkte! Lijkt mij een moeilijke keuze. Sowieso medicatie moeten nemen ergens voor lijkt me al geen pretje.
pi_197483203
Ik heb met beide te maken gehad in het verleden en ik zou niet kunnen kiezen wat ik nou het ergste vond. Fysieke en mentale pijn raken en beperken je allebei op een andere manier. Vaak is het ook dat je door fysieke pijn, mentale pijn of psychische problemen kunt ontwikkelen. Andersom geldt dat net zo goed zoals het voorbeeld uit de OP. Daarom vind ik het moeilijk om daar een harde lijn tussen te trekken, want lichaam en geest zijn toch vaker met elkaar verbonden dan wordt aangenomen. Het cijfer dat 40 % van de mensen ooit in hun leven met psychische problemen te maken krijgen, geloof ik best. Een slechte jeugd, omgeving en huwelijk kunnen veel teweeg brengen in het lichaam en geest. Velen van die 40 % komen er uiteindelijk wel weer bovenop, maar ook dat duurt gemiddeld genomen jaren eer de balans is hersteld. Ondertussen zit je er maar mooi mee en dan is optimistisch blijven vaak net zo lastig als de pijn of algemene malaise die je ervaart.
  maandag 18 januari 2021 @ 12:11:09 #42
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_197483607
Tja, lastig te kiezen. Ligt helemaal aan de situatie. Word ik liever in m'n ballen getrapt dan het overlijden van m'n pa moeten herbeleven? Nou schop maar een keer. Als ze me echter levend gaan villen, tja dan doe toch maar die mentale pijn.
pi_197484514
Ik heb beide meerdere keren moeten ervaren. (Jeugd)trauma´s, depressies etc, maar ook veel fysieke pijn. Ik heb op meerdere plekken chronische pijnklachten die niet meer weggaan. Eén keer zo veel pijn gehad dat opiaten niets meer deden. Voor mij geld dat ik beter met fysieke pijn kan dealen dan met mentale pijn. Mentale pijn kan je leven zover ontregelen en er is vaak moeilijker van te herstellen.

Daar moet ik wel bij zeggen dat ik iemand ken met clusterhoofdpijn en ik kan me die pijn niet eens voorstellen. Dat wens je je ergste vijand nog niet toe.
Een overwinning op jezelf, heb je ook verloren
pi_197487878
Als het om antipsychotica gaat zou ik altijd kiezen om de fysieke pijn maar te verdragen.
pi_197488694
Super bedankt allemaal,

Deze wijzing was gedaan door iemand anders (verpleegkundig specialist die dit snel even deed tijdens het ontslaggesprek) dan mijn behandelaar. Even een raar verhaal, maar mijn behandelaar gaat nu met de psychiater overleggen die mij behandelt, om te kijken wat handig is. Dus binnenkort spreek ik een arts erover dus.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_197489385
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:09 schreef caroro het volgende:
Pijn is sowieso gewoon kut, of je nu mijn soort pijn hebt, of je bent mentaal zo gesloopt.

Als ik voor mijzelf nu even spreek, kan ik leven met mijn pijn, we horen bij elkaar inmiddels. Ik weet wat ik van de pijn kan verwachten en ook hoe ik daarmee om moet gaan. Dat is niet vanzelf gegaan. Ik heb een traject in een revalidatiecentrum gevolgd om te leren accepteren en doseren. En toch blijft het moeilijk, ook omdat iedereen weleens pijn ervaart en men dus denkt te weten wat het is.
Met het mentale deel van mijn pijn kan ik goed omgaan gelukkig, maar in de kliniek en uit lotgenotencontact weet ik dat dat lang niet voor alle patiënten zo is!

Maar nogmaals pijn is sowieso kut waar je die ook hebt!
Herkenbaar.
Zelf zit ik sinds 2013 met zenuwschade in mijn rug en erg fijn is dat niet. Pijnbestrijding hielp bij mij onvoldoende dus dat is gestopt, ik moet het met Oxycodon doen.
Daar wen je aan dus voor nu is de dosis eigenlijk te weinig maar ik wil eigenlijk ook niet om een hogere dosis (waar je ook weer aan went) vragen want het is gewoon troep dat je in je lijf krijgt.
Maar toch zit dat er aan te komen want zoals het nu gaat kan eigenlijk ook niet.

Maar hoeveel last en pijn ik er ook van heb: Ik heb echt liever fysieke pijn dan mentale pijn.
Fysiek is makkelijker of minder moeilijk te onderdrukken om te beginnen. Je kunt ook andere dingen doen om je lijf te ontlasten, bijvoorbeeld even gaan liggen.
En zoals je al zegt: Het hoort op een gegeven moment gewoon bij je.
Ik kan me nog een dag herinneren dat ik ineens géén pijn had en dat was zó vreemd stom genoeg.
Mentale pijn ken ik ook wel (nu gelukkig geen last meer van) en dat vind ik persoonlijk vele malen erger.
Juist omdat het een stuk moeilijker is om er iets aan te doen, sowieso is dat een veel langer proces dan Oxy slikken om je zenuwen even tot kalmte te manen.
Dus als ik MOET kiezen heb ik liever fysieke dan mentale pijn.

En ChildoftheStars, ik heb al meerdere topics en reacties van je gelezen en ik wil je graag complimenteren met hoe goed je in mijn ogen bezig bent.
Je hebt een hoop op je bordje gekregen maar hoe je er mee omgaat heb ik echt respect voor! :)
pi_197490678
Mentale pijn.
Ik ga niet beweren dat ik de fysiek (of mentaal) de meest ergste pijn ooit heb ervaren, maar heb toch wel behoorlijk veel fysieke pijn in mijn leven meegemaakt en het weegt niet op tegen de mentale.
pi_197490945
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 19:25 schreef Keep_Walking het volgende:
Tja, pijn is gewoon kut.

Ik ken mentale pijn heel goed, fysieke pijn heb ik minder last van gehad in mijn leven. Dus uit persoonlijke ervaring zeg ik mentale pijn, hoewel ik me kan voorstellen dat er mensen zijn die chronisch fysieke pijn veel erger vind.

Het ding met fysieke pijn is dat dokters en wetenschappers heel goed weten hoe ze dat moeten aanpakken. Ze hebben bijna altijd een oplossing voor fysieke pijn. Voor mentale pijn hebben ze bijna nooit een goede oplossing.
Vaak wel, maar helaas in sommige gevallen absoluut niet. En dan is fysieke pijn eigenlijk precies hetzelfde als mentale pijn: niemand ziet het, dus makkelijk te negeren, zelfs voor artsen. Bonuspunten als het om een zeldzame aandoening gaat.
Ik kan zelf alleen maar blij zijn geen ervaring met chronische pijn te hebben.
Dat gezegd hebbende wil ik niet zeggen dat mentale aandoeningen een feestje zijn absoluut niet. Vooral het gestuntel met behandelingen wat vaak door de maatschappij wordt geaccepteerd, onbegrip enz. Maar dat er voor fysieke pijn altijd wel een oplossing is dat is gewoon niet waar.

quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:09 schreef caroro het volgende:
Pijn is sowieso gewoon kut, of je nu mijn soort pijn hebt, of je bent mentaal zo gesloopt.

Als ik voor mijzelf nu even spreek, kan ik leven met mijn pijn, we horen bij elkaar inmiddels. Ik weet wat ik van de pijn kan verwachten en ook hoe ik daarmee om moet gaan. Dat is niet vanzelf gegaan. Ik heb een traject in een revalidatiecentrum gevolgd om te leren accepteren en doseren. En toch blijft het moeilijk, ook omdat iedereen weleens pijn ervaart en men dus denkt te weten wat het is.
Met het mentale deel van mijn pijn kan ik goed omgaan gelukkig, maar in de kliniek en uit lotgenotencontact weet ik dat dat lang niet voor alle patiënten zo is!

Maar nogmaals pijn is sowieso kut waar je die ook hebt!
Dit bedoel ik dus, fysieke pijn is dan ook mentale. Want het belemmert het leven heel erg..
Gelukkig kun je ermee omgaan, echt heel oneerlijk is het dat je ermee moet leven maar ja.
Hopelijk worden er snel nieuwe behandelingen hiervoor uitgevonden...
Sommige supplementen schijnen ook te kunnen helpen bij pijn, zoals pea....
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3500919/
Heb je zoiets al eens geprobeerd in overleg met een arts? Of zijn ze daar erg tegen?
Heb er geen verstand van, weet niet wat het risico is. Of het ook erdoor kan verergeren oid.

[ Bericht 3% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 18-01-2021 20:10:32 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_197491418
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 18:27 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Vaak wel, maar helaas in sommige gevallen absoluut niet. En dan is fysieke pijn eigenlijk precies hetzelfde als mentale pijn: niemand ziet het, dus makkelijk te negeren, zelfs voor artsen. Bonuspunten als het om een zeldzame aandoening gaat.
Ik kan zelf alleen maar blij zijn er geen ervaring mee te hebben, alleen dingen als botbreuk en ontsteking maar verder niet.
Dat gezegd hebbende wil ik niet zeggen dat mentale aandoeningen een feestje zijn absoluut niet. Vooral het gestuntel met behandelingen wat vaak door de maatschappij wordt geaccepteerd, onbegrip enz. Maar dat er voor fysieke pijn altijd wel een oplossing is dat is gewoon niet waar.
[..]

Dit bedoel ik dus, fysieke pijn is dan ook mentale. Want het belemmert het leven heel erg..
Gelukkig kun je ermee omgaan, echt heel oneerlijk is het dat je ermee moet leven maar ja.
Hopelijk worden er snel nieuwe behandelingen hiervoor uitgevonden...
Sommige supplementen schijnen ook te kunnen helpen bij pijn, zoals pea....
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3500919/
Heb je zoiets al eens geprobeerd in overleg met een arts? Of zijn ze daar erg tegen?
Heb er geen verstand van, weet niet wat het risico is. Of het ook erdoor kan verergeren oid.
Ik ben dus al heel ver in de behandeling van mijn pijn, ik heb een geimplanteerde neurostimulator. Beetje simpel uitgelegd: er lopen 2 draden langs mijn wervelkolom(leads) die zijn aangesloten op een pacemaker die in mijn heup zit. De leads hebben een plaatje onderaan dat zo dichtbij als kan bij de beschadigde zenuw ligt, er word een electrisch signaal afgegeven dat de pijn maskeert. Helaas niet 100% effectief, maar het haalt net de scherpe randjes eraf.
pi_197493194
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 18:52 schreef caroro het volgende:
Ik ben dus al heel ver in de behandeling van mijn pijn, ik heb een geimplanteerde neurostimulator. Beetje simpel uitgelegd: er lopen 2 draden langs mijn wervelkolom(leads) die zijn aangesloten op een pacemaker die in mijn heup zit. De leads hebben een plaatje onderaan dat zo dichtbij als kan bij de beschadigde zenuw ligt, er word een electrisch signaal afgegeven dat de pijn maskeert. Helaas niet 100% effectief, maar het haalt net de scherpe randjes eraf.
Oke in hoeverre zou je zeggen dat de pijn erdoor is verminderd van schaal op 1 tot 10?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_197494792
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:08 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Oke in hoeverre zou je zeggen dat de pijn erdoor is verminderd van schaal op 1 tot 10?
Ehh op een goede dag een 5, op een slechte 3. Maar het helpt, anders had ik er ook niet al 12x voor op de OK gelegen. Systeem is nogal fragiel, leads breken of verschuiven, batterij kan kantelen of sneller leeggaan als de 5 jaar die er voor staat. Ik heb deze keer mazzel, systeem werkt al 2 jaar goed. Daarvoor was een bezoek aan de OK een 2 jaarlijks uitstapje door 1 of meer genoemde gebreken. Maar dit topic word beetje gekaapt door mij, hopelijk vinden jullie dat niet erg.
pi_197504820
@caroro Nee dat is helemaal niet erg! Ik vind wat je schrijft er leerzaam en interessant. En ik vind het heel erg dat je zoveel/vaak pijn hebt....
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_197504892
Ik heb alle berichten gelezen, dank jullie wel! Ik vind het interessant om te zien hoe mensen hierin verschillende overwegingen maken! Ik vind het lastig om inhoudelijk reageren, want het zijn zeer persoonlijke ervaringen die jullie delen en dat waardeer ik enorm!

Mentaal heb ik zelf de nodige pijn gehad. Fysiek valt mee. Een keer een ontstoken kies en aantal malen gebroken botten. Een ding weet ik wel van mezelf. Namelijk dat ik fysiek kleinzerig ben. Dat is geen schande vind ik, de een kan beter tegen fysieke pijn dan de ander.

Mentaal heb ik een behoorlijke olifantenhuid gekweekt. Op dat gebied kan ik het nodige verklaren.

Na het bellen met mijn eigen psychiater is er besloten dat ik wel weer het middel tegen de bijwerkingen ga slikken. Zoals gezegd, kleinzerig. En ik sliep er slecht van en ik kon mijn hobby's niet uitoefenen. Wat gewoon niet oke.

nogmaals wil ik iedereen bedanken!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_197558667
Fysiek, absoluut

Als ik het pijn deel in mijn hersenen kon uitzetten zou ik dat meteen doen.
2.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')