Met de vaste schaatsen kun je ook sneller openen dan op klapschaatsen.quote:Op zondag 17 januari 2021 16:15 schreef Toby56 het volgende:
[..]
In de jaren 50 en 60 werd er al bliksemsnel geopend. Ze kwamen in een soort glijbeweging naar de start en wegwezen maar... toen zetten ze ook nog geen punt van het ijzer in het ijs.
Ik heb nog een oud boek van Theo Koomen over het Olympische jaar 1972, waarin hij schrijft over een valpartij van de Duitser Erhard Keller (Inzell) na een opening van 9,54. Gelukkig was het geen zware val en een dag later reed hij alsnog een wereldrecord.
Bijnaquote:
Dat jaquote:Op zondag 17 januari 2021 16:18 schreef Toby56 het volgende:
Toch moet ik wel altijd lachen... opent Hein in 9,98 dan roepen ze "goed, onder de 10 seconden" en gaat het 0,02 langzamer dan is het meteen matig.
Omdat die titel hem niks boeitquote:Op zondag 17 januari 2021 16:19 schreef VoMy het volgende:
Waarom doet Koelizjnikov het ons aan dat een van deze mensen straks een titel krijgt?
Ja, klopt, maar Hein kan wel sneller openen toch?quote:Op zondag 17 januari 2021 16:18 schreef Toby56 het volgende:
Toch moet ik wel altijd lachen... opent Hein in 9,98 dan roepen ze "goed, onder de 10 seconden" en gaat het 0,02 langzamer dan is het meteen matig.
Zeker. Maar ook Uwe-Jens Mey zou voor zo'n opening tekenen.quote:Op zondag 17 januari 2021 16:17 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Met de vaste schaatsen kun je ook sneller openen dan op klapschaatsen.
Alleen de top 8 en diegene die het goed deden op de 5000 meter.quote:
Zeker, maar ik doel meer op de reactie van de commentatoren... ook bij een rondje van 29,99: "ja goed nog steeds een 29-er!", een rondje later is het 30,01 en "oei, matig, hij kan de 29-ers niet meer vasthouden".quote:Op zondag 17 januari 2021 16:20 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, klopt, maar Hein kan wel sneller openen toch?
Als Pavel een Nederlander was geweest was het alleen maar over zijn afwezigheid gegaan.quote:Op zondag 17 januari 2021 16:19 schreef VoMy het volgende:
Waarom doet Koelizjnikov het ons aan dat een van deze mensen straks een titel krijgt?
Feitelijk wel waarquote:Op zondag 17 januari 2021 16:22 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Zeker, maar ik doel meer op de reactie van de commentatoren... ook bij een rondje van 29,99: "ja goed nog steeds een 29-er!", een rondje later is het 30,01 en "oei, matig, hij kan de 29-ers niet meer vasthouden".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |