abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 16 januari 2021 @ 21:07:36 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197453219
quote:
'Basisscholen en kinderopvangcentra ook na 25 januari gesloten'

Basisscholen en kinderopvangcentra blijven ook na 25 januari waarschijnlijk nog gesloten, zeggen bronnen binnen het kabinet tegen de NOS en RTL Nieuws. Het kabinet neemt daarmee het advies van het Outbreak Management Team (OMT) over.

Volgens het OMT zorgen de volgens hen "zorgelijke ontwikkelingen" rondom de Britse variant van het coronavirus ervoor dat het nog niet verantwoord is om de scholen op 25 januari te openen. De sluiting van bijvoorbeeld de noodopvang op scholen is niet aan de orde, schrijft de NOS, die het OMT-advies in handen heeft.

Het kabinet kondigde begin deze week een verlenging van de lockdown tot 9 februari af, maar hoopte de kinderopvangcentra en basisscholen al eerder te kunnen openen. Daarvoor werd een advies aan het OMT gevraagd. Dat pakt nu negatief uit.

Het is niet bekend wanneer de basisscholen wel weer open mogen.

Een deel van het kabinet spreekt zondag met leden van onder meer het OMT in het Catshuis. Daar staat ook de vervroegde opening van de basisscholen op de agenda. Dinsdag volgt een ministerieel crisisoverleg over de coronacrisis.
'Kinderen lijken niet vatbaarder voor Britse coronamutatie'

Het OMT zegt dat het negatieve advies niet is gegeven omdat kinderen een verhoogd risico lopen door de Britse coronamutatie. Deze week bleek dat kinderen vooralsnog niet vatbaarder lijken te zijn voor de Britse variant van het virus.

Dat uit Brits onderzoek bleek dat de variant zich sneller verspreidde onder kinderen, kwam doordat het onderzoek werd uitgevoerd in een periode dat Britse scholen nog gedeeltelijk open waren. Daardoor is een vertekend beeld ontstaan, zei Jaap van Dissel van het RIVM woensdag.

https://www.nu.nl/coronav(...)anuari-gesloten.html
*O* *O* *O* *O* *O*
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_197453413
Laten we het virus vooral niet onderschatten
pi_197453439
Ja geweldig nieuws.
I'll give you something to do
pi_197453703
Waarom precies? Nergens voor nodig, enorm onhandig
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 16 januari 2021 @ 21:49:20 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197454154
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 21:31 schreef alexmarvel het volgende:
Waarom precies? Nergens voor nodig, enorm onhandig
Kinderen zijn wandelende besmettingshaarden.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 16 januari 2021 @ 21:50:45 #6
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_197454204
quote:
84s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 21:49 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Kinderen zijn wandelende besmettingshaarden.
Des te vreemder dat ze elkaar dan wel bij de sportclub en in de speeltuin mogen besmetten.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_197454486
quote:
84s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 21:49 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Kinderen zijn wandelende besmettingshaarden.
Wat een gelul.
I'll give you something to do
pi_197454659
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 21:18 schreef phoenyx het volgende:
Laten we het virus vooral niet onderschatten
en ook niet overschatten
pi_197455007
Terwijl de cijfers toch de goede kant op aan het gaan zijn. Zijn ze nu werkelijk zo bang voor die Britse mutant? :(
blablablabla
pi_197455338
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 22:18 schreef Elan het volgende:
Terwijl de cijfers toch de goede kant op aan het gaan zijn. Zijn ze nu werkelijk zo bang voor die Britse mutant? :(
Ja en is het die niet dan wel de Braziliaanse of de Japanse.
pi_197455641
Hou vol mensen! :') deze korte, heftige lockdown is wat nu nodig is.

Lekker perspectief wordt er geboden
  zaterdag 16 januari 2021 @ 22:43:36 #12
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197455711
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 22:18 schreef Elan het volgende:
Terwijl de cijfers toch de goede kant op aan het gaan zijn. Zijn ze nu werkelijk zo bang voor die Britse mutant? :(
Welke mutant bedoel je, Boris Johnson?
pi_197455807
Amper 1% van de mensen gaat door aan Corona... waar doen we moeilijk om.
Sowieso kinderen ,, zeker van basisschool zijn niet extra besmettelijk.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_197456020
Kids horen op school te kunnen leren! Zeker tot 12 jaar! Schande! Belachlijk!
pi_197456030
16 december:
quote:
Ook kinderarts en OMT-lid Károly Illy noemt de sluiting voor de kinderen 'een heel serieus probleem' en 'belachelijk'. Hij is zelfs als OMT-lid overvallen door het besluit om de scholen te sluiten. "Kinderen spelen zelf geen rol in de verspreiding van de ziekte
https://www.nporadio1.nl/(...)isscholen-dicht-gaan

Lekker consistent allemaal weer, in dat OMT doen ze ook maar wat.
pi_197456635
@pferdfahrer vindt dit niet leuk
U MAD?
  zaterdag 16 januari 2021 @ 23:48:25 #17
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_197457004
Beter geeft Rutte het goede voorbeeld door voortaan ook vanuit huis te werken.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_197457182
Nergens voor nodig, heb te doen met de ouders welke hier echt mee in de problemen komen om te combineren met thuiswerken nog.
  zondag 17 januari 2021 @ 00:12:49 #19
224960 highender
Travellin' Light
pi_197457413
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 00:12 schreef highender het volgende:
Alle beetjes helpen beleid, dus niet zeuren, prima zo.
bron? waar staan de cijfers dat dit werkt?
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 17 januari 2021 @ 10:14:18 #21
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197459629
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 22:47 schreef Chinless het volgende:
Amper 1% van de mensen gaat door aan Corona... waar doen we moeilijk om.
Sowieso kinderen ,, zeker van basisschool zijn niet extra besmettelijk.
Maar het zijn wel grote verspreiders. Ze zitten met hun snotneuzen dicht opelkaar. Spelen samen. Zitten met hun vieze snothanden aan elkaars speelgoed, etc etc. En daarna gezellig naar huis om de rest van de familie te besmetten.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_197459707
quote:
84s.gif Op zondag 17 januari 2021 10:14 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Maar het zijn wel grote verspreiders. Ze zitten met hun snotneuzen dicht opelkaar. Spelen samen. Zitten met hun vieze snothanden aan elkaars speelgoed, etc etc. En daarna gezellig naar huis om de rest van de familie te besmetten.
Sorry maar dit is echt alleen maar onderbuik. Smetvrees helemaal prima, maar projecteer dit niet zo op je omgeving.
I'll give you something to do
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 17 januari 2021 @ 10:24:26 #23
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197459741
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 10:21 schreef galantis het volgende:

[..]

Sorry maar dit is echt alleen maar onderbuik. Smetvrees helemaal prima, maar projecteer dit niet zo op je omgeving.
Sorry maar dit is wat ik voor de sluiting zag gebeuren in mijn omgeving. Heel veel ouders die door hun schoolgaande (of kinderopvang) kind besmet zijn.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 17 januari 2021 @ 10:26:05 #24
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197459761
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:57 schreef pferdfahrer het volgende:
Nergens voor nodig, heb te doen met de ouders welke hier echt mee in de problemen komen om te combineren met thuiswerken nog.
Hadden ze maar beter moeten nadenken toen ze kinderen kregen. Als je kinderen hebt weet je dat je er voor moet zorgen. Ouders die hun kind wegstoppen zodat ze kunnen werken :r :r :r
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_197459765
quote:
84s.gif Op zondag 17 januari 2021 10:24 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Sorry maar dit is wat ik voor de sluiting zag gebeuren in mijn omgeving. Heel veel ouders die door hun schoolgaande (of kinderopvang) kind besmet zijn.
Jij woont in Lansingerland? In mijn omgeving (incl. basisscholen gemeenschap van vriend) was de overdacht nog altijd ouder op kind.
pi_197459777
quote:
84s.gif Op zondag 17 januari 2021 10:24 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Sorry maar dit is wat ik voor de sluiting zag gebeuren in mijn omgeving. Heel veel ouders die door hun schoolgaande (of kinderopvang) kind besmet zijn.
Kinderen zijn zelden tot nooit de bronbesmetter binnen een gezin dat is gewoon onderzocht door o.a. het RIVM.

De onzekerheid zit nu vooral in die nieuwe variant.
blablablabla
pi_197459781
quote:
84s.gif Op zondag 17 januari 2021 10:26 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Hadden ze maar beter moeten nadenken toen ze kinderen kregen. Als je kinderen hebt weet je dat je er voor moet zorgen. Ouders die hun kind wegstoppen zodat ze kunnen werken :r :r :r
Ja onderwijs is gewoon een vorm van veredelde opvang. :r Heeft verder ook geen belangrijke maatschappelijke functie of zo.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2021 10:27:30 ]
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 17 januari 2021 @ 10:27:28 #28
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197459787
quote:
84s.gif Op zondag 17 januari 2021 10:26 schreef Chia het volgende:

[..]

Jij woont in Lansingerland? In mijn omgeving (incl. basisscholen gemeenschap van vriend) was de overdacht nog altijd ouder op kind.
Neen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_197459788
GGD was toch een forse periode aan ontkennen dat kinderen geen risico factor waren, waarom nu wel ondanks de bevolking het de hele tijd al zij....

Ja ach constant achter de feiten aanlopen, onderzoeken duren veel te lang.

[ Bericht 3% gewijzigd door mrevil1337 op 17-01-2021 11:03:10 ]
pi_197459795
quote:
84s.gif Op zondag 17 januari 2021 10:27 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Neen.
Andere omgeving waar het vermoeden is dat de Britse variant er hoogtij viert?
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 17 januari 2021 @ 10:28:40 #31
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197459801
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 10:27 schreef Elan het volgende:

[..]

Kinderen zijn zelden tot nooit de bronbesmetter binnen een gezin dat is gewoon onderzocht.
Ik heb genoeg voorbeelden gezien waarbij dit wel het geval is. Kind ziek thuis. Coronatest gedaan -> positief. Een week later andere gezinsleden ziek en positief getest op corona.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_197459803
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 10:27 schreef mrevil1337 het volgende:
GGD was toch een jaar aan ontkennen dat kinderen geen risico factor waren, waarom nu wel ondanks de bevolking het de hele tijd al zij....
Voordat er allerlei nieuwe varianten opdoken speelden kinderen tot 12 jaar in ieder geval geen significante rol in de verspreiding.

edit: sluiting van de basisscholen was er initieel ook op gericht om ouders weer meer te dwingen tot thuiswerken.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2021 10:33:36 ]
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 17 januari 2021 @ 10:30:37 #33
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197459830
quote:
84s.gif Op zondag 17 januari 2021 10:28 schreef Chia het volgende:

[..]

Andere omgeving waar het vermoeden is dat de Britse variant er hoogtij viert?
Ik heb het over eind november/begin december dat ik meerdere van dit soort gevallen als in post 31 heb gezien. Hier is geen Britse variant volgens mij. Maar dat het om de Britse variant gaat is niet uit te sluiten lijkt mij.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_197459905
quote:
84s.gif Op zondag 17 januari 2021 10:28 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Ik heb genoeg voorbeelden gezien waarbij dit wel het geval is. Kind ziek thuis. Coronatest gedaan -> positief. Een week later andere gezinsleden ziek en positief getest op corona.
Middelbare school ja, onder de 12 zijn ze amper vertegenwoordigd in de cijfers. Basisscholen kunnen in principe gewoon open, tenzij die Britse variant voor meer besmettelijkheid zorgt bij die groep jonge kinderen.

https://www.rivm.nl/coron(...)ovid-19-in-nederland
blablablabla
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 17 januari 2021 @ 10:38:49 #35
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197459946
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 10:36 schreef Elan het volgende:

[..]

Middelbare school ja, onder de 12 zijn ze amper vertegenwoordigd in de cijfers. Basisscholen kunnen in principe gewoon open, tenzij die Britse variant voor meer besmettelijkheid zorgt bij die groep jonge kinderen.

https://www.rivm.nl/coron(...)ovid-19-in-nederland
Daar waar ik het over heb gaat om de kinderopvang en basisschool.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_197460001
quote:
84s.gif Op zondag 17 januari 2021 10:38 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Daar waar ik het over heb gaat om de kinderopvang en basisschool.
Welnee.
Is uitgebreid becijfert en onderzocht. Zowel nationaal als internationaal zijn er tal van onderzoeken geweest die het tegendeel bewijzen van wat jij beweert.

https://www.rivm.nl/coron(...)gezinnen-en-jongeren
blablablabla
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 17 januari 2021 @ 10:46:01 #37
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197460054
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 10:42 schreef Elan het volgende:

[..]

Welnee.
Is uitgebreid becijfert en onderzocht. Zowel nationaal als internationaal zijn er tal van onderzoeken geweest die het tegendeel bewijzen van wat jij beweert.

https://www.rivm.nl/coron(...)gezinnen-en-jongeren
Ik heb de voorbeelden toch gezien in mijn eigen omgeving? Gaat om 2 gezinnen die besmet zijn via de kinderopvang en 4 gezinnen via de basisschool. En dan nog de rest van de gezinnen die ook bij die kinderen in de klassen hebben gezeten.

Uitbraken in klassen of kinderopvang zijn eng.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_197460060
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 10:36 schreef Elan het volgende:

[..]

Middelbare school ja, onder de 12 zijn ze amper vertegenwoordigd in de cijfers. Basisscholen kunnen in principe gewoon open, tenzij die Britse variant voor meer besmettelijkheid zorgt bij die groep jonge kinderen.

https://www.rivm.nl/coron(...)ovid-19-in-nederland
Om de rol van die Britse variant vast te stellen wordt de sluiting van basisscholen en kinderopvang nu ook verlengd.

Als dat inderdaad zo is dan zou de opening van de basisscholen en kinderopvang de verspreiding van die variant ook in een stroomversnelling kunnen brengen.

Aan de andere kant: in omliggende landen gaan kinderen (al dan niet in aangepaste variant) nog wel gewoon naar school en die zijn nu vast ook niet meer vrij van al die varianten.
pi_197460113
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 10:46 schreef Chia het volgende:

[..]

Om de rol van die Britse variant vast te stellen wordt de sluiting van basisscholen en kinderopvang nu ook verlengd.

Als dat inderdaad zo is dan zou de opening van de basisscholen en kinderopvang de verspreiding van die variant ook in een stroomversnelling kunnen brengen.

Aan de andere kant: in omliggende landen gaan kinderen (al dan niet in aangepaste variant) nog wel gewoon naar school en die zijn nu vast ook niet meer vrij van al die varianten.
Correct.
Het gaat puur om die Britse variant waarvan nog teveel onzeker is qua besmettelijkheid. De cijfers geven op zich waarschijnlijk wel ruimte, zeker als de huidige trend zich op deze manier zou blijven doorontwikkelen de komende 9 dagen om de basisscholen en opvang weer te heropenen.

Middelbare scholen zijn echter een ander verhaal.
blablablabla
pi_197460137
quote:
84s.gif Op zondag 17 januari 2021 10:46 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Ik heb de voorbeelden toch gezien in mijn eigen omgeving? Gaat om 2 gezinnen die besmet zijn via de kinderopvang en 4 gezinnen via de basisschool. En dan nog de rest van de gezinnen die ook bij die kinderen in de klassen hebben gezeten.

Uitbraken in klassen of kinderopvang zijn eng.
Tja ik vraag me eerlijk gezegd of dat jouw interpretatie is of dat de plaatselijke GGD daar ook zo over denkt, want dat is in principe een teken van een nieuwe variant.

Van de initiële variant is vastgesteld dat de rol van kinderen minimaal is: https://www.ntvg.nl/artik(...)issie-van-sars-cov-2
quote:
De studie geeft geen aanwijzingen dat kinderen een belangrijke rol spelen in de transmissie van SARS-CoV-2. Kinderen kunnen weldegelijk geïnfecteerd raken, maar transmissie vindt vooral plaats tussen volwassen leeftijdsgenoten en van volwassen gezinsleden naar kinderen.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 17 januari 2021 @ 10:52:30 #41
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197460153
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 10:50 schreef Elan het volgende:

[..]

Correct.
Het gaat puur om die Britse variant waarvan nog teveel onzeker is qua besmettelijkheid. De cijfers geven op zich waarschijnlijk wel ruimte, zeker als de huidige trend zich op deze manier zou blijven doorontwikkelen de komende 9 dagen om de basisscholen en opvang weer te heropenen.

Middelbare scholen zijn echter een ander verhaal.
Maar dan is het dus aannemelijk dat de gevallen in mijn omgeving om de Britse variant gaat?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 17 januari 2021 @ 10:56:23 #42
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197460222
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 10:52 schreef Chia het volgende:

[..]

Tja ik vraag me eerlijk gezegd of dat jouw interpretatie is of dat de plaatselijke GGD daar ook zo over denkt, want dat is in principe een teken van een nieuwe variant.

Van de initiële variant is vastgesteld dat de rol van kinderen minimaal is: https://www.ntvg.nl/artik(...)issie-van-sars-cov-2
[..]

Ik mag dan hopen dat er bij de GGD een lichtje gaat branden en ze onderzoeken of het om de britse variant gaat. Het heeft echt heel veel zieke kinderen en ouders/familie opgeleverd.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_197460235
quote:
84s.gif Op zondag 17 januari 2021 10:52 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Maar dan is het dus aannemelijk dat de gevallen in mijn omgeving om de Britse variant gaat?
Kom je toevallig uit Lansingerland?
blablablabla
pi_197460243
quote:
84s.gif Op zondag 17 januari 2021 10:46 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Ik heb de voorbeelden toch gezien in mijn eigen omgeving? Gaat om 2 gezinnen die besmet zijn via de kinderopvang en 4 gezinnen via de basisschool. En dan nog de rest van de gezinnen die ook bij die kinderen in de klassen hebben gezeten.

Uitbraken in klassen of kinderopvang zijn eng.
Ik denk dat iedereen ondertussen wel weet dat jij dingen verzint om je punt maar te kunnen maken.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 17 januari 2021 @ 10:58:29 #45
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197460260
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 10:57 schreef Elan het volgende:

[..]

Kom je toevallig uit Lansingerland?
Neen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_197460387
quote:
84s.gif Op zondag 17 januari 2021 10:46 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Ik heb de voorbeelden toch gezien in mijn eigen omgeving? Gaat om 2 gezinnen die besmet zijn via de kinderopvang en 4 gezinnen via de basisschool. En dan nog de rest van de gezinnen die ook bij die kinderen in de klassen hebben gezeten.

Uitbraken in klassen of kinderopvang zijn eng.
Dat klopt maar dat willen mensen toch niet horen welke kinderen hebben, het is een feit dat kinderen superspreaders zijn, zie maar eens een kind aan de hygiëne regels laten houden veel plezier ermee...

Over x weken of maanden komt het wel weer naar buiten door de GGD.
Ze hoeven zelf niet ziek te worden maar zijn wel dragers.
pi_197460543
quote:
84s.gif Op zondag 17 januari 2021 10:26 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Hadden ze maar beter moeten nadenken toen ze kinderen kregen. Als je kinderen hebt weet je dat je er voor moet zorgen. Ouders die hun kind wegstoppen zodat ze kunnen werken :r :r :r
Jouw balletjes zijn pas net ingedaald man, jij hebt sowieso geen recht van spreken.
pi_197460631
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 11:05 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

Dat klopt maar dat willen mensen toch niet horen welke kinderen hebben, het is een feit dat kinderen superspreaders zijn, zie maar eens een kind aan de hygiëne regels laten houden veel plezier ermee...
Ik heb geen kinderen en wil ze ook niet, maar ben wel gewoon in staat te erkennen dat uit onderzoeksresultaten blijkt dat kinderen, daar waar het gaat om de initiële variant, geen significante rol spelen in de verspreiding.

Het feit dat er op middelbare scholen wel besmettingshaarden waren en op basisscholen (zonder gemuteerde varianten in het spel) niet bevestigt die conclusie.

quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 11:05 schreef mrevil1337 het volgende:

Over x weken of maanden komt het wel weer naar buiten door de GGD.
Ze hoeven zelf niet ziek te worden maar zijn wel dragers.
Bron dat de GGD zou claimen dat kinderen geen drager kunnen zijn? Dat lijk je nu te impliceren.
pi_197463458
quote:
84s.gif Op zondag 17 januari 2021 10:46 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Ik heb de voorbeelden toch gezien in mijn eigen omgeving? Gaat om 2 gezinnen die besmet zijn via de kinderopvang en 4 gezinnen via de basisschool. En dan nog de rest van de gezinnen die ook bij die kinderen in de klassen hebben gezeten.

Uitbraken in klassen of kinderopvang zijn eng.
dat spreekt de cijfers toch niet tegen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 17 januari 2021 @ 13:46:26 #50
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197463481
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 13:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

dat spreekt de cijfers toch niet tegen?
Dat zeg ik ook niet. Ik geef alleen aan dat er ook op kinderopvangs en basisscholen besmettingshaarden zijn. En daar moeten we heel voorzichtig mee zijn
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_197463503
quote:
84s.gif Op zondag 17 januari 2021 13:46 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet. Ik geef alleen aan dat er ook op kinderopvangs en basisscholen besmettingshaarden zijn. En daar moeten we heel voorzichtig mee zijn
ja en dat wordt ook nergens ontkent, tenminste door de wetenschappers die hebben onderzocht of kinderen tot 12 jaar het virus kunnen verspreiden.
Mensen die het onderzoek verkeerd begrijpen daarintegen....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 17 januari 2021 @ 13:48:32 #52
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197463527
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 13:47 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ja en dat wordt ook nergens ontkent, tenminste door de wetenschappers die hebben onderzocht of kinderen tot 12 jaar het virus kunnen verspreiden.
Mensen die het onderzoek verkeerd begrijpen daarintegen....
Ik zou wel graag onderzocht willen zien onder welke omstandigheden er toch brandhaarden kunnen ontstaan bij een kinderopvang en basisschool.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_197463536
quote:
84s.gif Op zondag 17 januari 2021 13:48 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Ik zou wel graag onderzocht willen zien onder welke omstandigheden er toch brandhaarden kunnen ontstaan bij een kinderopvang en basisschool.
Ik gok dat daar ook wel onderzoeken naar lopen. Ik denk dat over 6-12 maanden daar meer duidelijkheid over komt.

het idee dat kinderen tot 12 jaar het virus niet verspreiden komt niet door de wetenschappers die dit onderzocht hebben in ieder geval.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 17 januari 2021 @ 13:49:34 #54
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197463545
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 13:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik gok dat daar ook wel onderzoeken naar lopen. Ik denk dat over 6-12 maanden daar meer duidelijkheid over komt.
:Y
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_197473023
Een grote schande. Niet eens hybride onderwijs.
pi_197473642
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 22:47 schreef Chinless het volgende:
Amper 1% van de mensen gaat door aan Corona... waar doen we moeilijk om.
Sowieso kinderen ,, zeker van basisschool zijn niet extra besmettelijk.
Misschien kun je daar morgen op tv even een persconferentie over geven om dat nader toe te lichten, zodat de kinderen volgende week maandag weer gewoon naar school kunnen?
  One tough cookie maandag 18 januari 2021 @ 02:02:01 #57
169210 liesje1979
pi_197479149
Een school of opvang is nou eenmaal een plaats waar
best veel mensen bij elkaar komen. Zelfs met alleen noodopvang is er soms zelfs soort van firevorming op de schoolpleinen.
Met veel creativiteit zijn er gewoon heel veel beroepen cruciaal. Ik hoorde vandaag ergens dat de kinderopvang de scholen gaat helpen om noodopvang te beiden. Oh joy, nog meer contactmomenten.
Heel soms zou ik willen dat ik thuis kon werken. :')
  maandag 18 januari 2021 @ 10:41:40 #59
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197482032
quote:
Dit wordt écht te weinig meegenomen in de overwegingen. Vreselijke berichten inderdaad.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197482097
Vanaf volgende week gaan we hier ook de "essentiëel beroep" kaart spelen. Met kleine kinderen is het zo goed als niet te doen als je thuis de aandacht bij je werk moet houden.
pi_197482217
Sprak net een vriendin. Online les ging niet door omdat er een leidster van de kinderopvang in de klas zit voor de noodopvang. Maar geen woord over waar de juf was.
Ze gaat hier met de ouderraad hier een klacht van maken.
  maandag 18 januari 2021 @ 10:58:42 #62
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197482279
Het is in ieder geval duidelijk dat we teveel essentiële beroepen hebben en teveel mensen vinden dat ze in nood zitten. Als je niet met je kinderen om kan gaan dat als nood ziet tsjah.... ik wil er eigenlijk iets van vinden maar dat gaat me dan niet in dank afgenomen worden.

Maar wel klagen dat leraren zoveel vakantie hebben.... misschien dat die mensen dat dan begrijpen waarom dat nodig is :')
omdat zij wel de hele week met jouw kutkoters zitten opgescheept misschien?
pi_197482289
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 10:45 schreef Wirelessmouse het volgende:
Vanaf volgende week gaan we hier ook de "essentiëel beroep" kaart spelen. Met kleine kinderen is het zo goed als niet te doen als je thuis de aandacht bij je werk moet houden.
Als je thuis kan werken heb je ook geen essentieel beroep :')
pi_197482331
Je kan van elk beroep een essentieel beroep maken.
Mits het te maken heeft met essentiële processen.
Gemeenteambtenaren zitten ook thuis en de kinderen op school, maar ze moeten wel hun werk kunnen doen.
pi_197482372
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 02:02 schreef liesje1979 het volgende:
Een school of opvang is nou eenmaal een plaats waar
best veel mensen bij elkaar komen. Zelfs met alleen noodopvang is er soms zelfs soort van firevorming op de schoolpleinen.
Met veel creativiteit zijn er gewoon heel veel beroepen cruciaal. Ik hoorde vandaag ergens dat de kinderopvang de scholen gaat helpen om noodopvang te beiden. Oh joy, nog meer contactmomenten.
Heel soms zou ik willen dat ik thuis kon werken. :')
Ik ken ouders die 1 dag in de week werken en hun kinderen 5 dagen naar de noodopvang sturen. Er wordt heel erg misbruik van gemaakt door voornameljk tokkies die geen zin in hun eigen kinderen hebben.
pi_197482410
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 10:45 schreef Wirelessmouse het volgende:
Vanaf volgende week gaan we hier ook de "essentiëel beroep" kaart spelen. Met kleine kinderen is het zo goed als niet te doen als je thuis de aandacht bij je werk moet houden.
Wat zeiden jullie werkgevers toen jullie deze problematiek aankaarten?

quote:
Biedt je baas ondanks overleg onvoldoende hulp om gezond door de lockdown te komen? Dan kun je altijd (anonomiem) advies vragen aan de arbodienst waar je werkgever bij is aangesloten. Dat zegt Geert Nijsink (38) van Perspectief, een landelijke arbodienst met bedrijfsartsen en andere deskundigen op het gebied van gezond werken.
-knip-
Hij adviseert om eerst te proberen of problemen samen met je werkgever kunnen worden opgelost. „Maar lukt dat niet, dan kun je altijd bij de arbodienst terecht”, zegt Nijsink. „Kom vooral in actie als je het niet meer trekt.”
Bron: Gratis oppas of vakantiedagen – zo maken sommige werkgevers het makkelijker

Juist om dit soort praktijken te voorkomen worden er, volgens mij deze week, gesprekken gevoerd met werkgevers over compensatie: https://nos.nl/artikel/23(...)ers-zitten-klem.html
pi_197482442
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 11:05 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ik ken ouders die 1 dag in de week werken en hun kinderen 5 dagen naar de noodopvang sturen. Er wordt heel erg misbruik van gemaakt door voornameljk tokkies die geen zin in hun eigen kinderen hebben.
waarom nemen ze dan in godsnaam kinderen ?
en ja, die neem je bewust op af en toe een ongelukje na.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197482521
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 11:07 schreef Chia het volgende:

[..]

Wat zeiden jullie werkgevers toen jullie deze problematiek aankaarten?
[..]

Bron: Gratis oppas of vakantiedagen – zo maken sommige werkgevers het makkelijker

Juist om dit soort praktijken te voorkomen worden er, volgens mij deze week, gesprekken gevoerd met werkgevers over compensatie: https://nos.nl/artikel/23(...)ers-zitten-klem.html
Vriendin werkt op een bso, tot nu toe veel thuis maar die moet nu ook 2-3 dagen werken. Ik moet veel voor klanten doen, dus tussen 0800-1800. Beetje schuiven kan wel, maar een ochtend tot en met 13:00 lesgeven niet. Dus dan zou het verlof opnemen worden.
  maandag 18 januari 2021 @ 11:22:55 #69
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197482695
Hoezo zijn jullie zo druk zijn met lesgeven? Zelfs mijn dochter van 7 werkt zelfstandig. Die enkele vraag tussendoor levert echt niet zo'n probleem op dat we ineens noodopvang nodig hebben.
pi_197482712
quote:
19s.gif Op maandag 18 januari 2021 11:22 schreef Gunner het volgende:
Hoezo zijn jullie zo druk zijn met lesgeven? Zelfs mijn dochter van 7 werkt zelfstandig. Die enkele vraag tussendoor levert echt niet zo'n probleem op dat we ineens noodopvang nodig hebben.
niet elke 7 jarige is goed opgevoed he....en zelfstandig.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197482792
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 10:59 schreef Pussydestroyer96 het volgende:

[..]

Als je thuis kan werken heb je ook geen essentieel beroep :')
Natuurlijk wel, wat is dat voor domme opmerking?
pi_197482822
quote:
19s.gif Op maandag 18 januari 2021 11:22 schreef Gunner het volgende:
Hoezo zijn jullie zo druk zijn met lesgeven? Zelfs mijn dochter van 7 werkt zelfstandig. Die enkele vraag tussendoor levert echt niet zo'n probleem op dat we ineens noodopvang nodig hebben.
Het zal je verbazen, maar er zijn ook mensen met jongere kinderen....
pi_197482840
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 11:13 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Vriendin werkt op een bso, tot nu toe veel thuis maar die moet nu ook 2-3 dagen werken. Ik moet veel voor klanten doen, dus tussen 0800-1800. Beetje schuiven kan wel, maar een ochtend tot en met 13:00 lesgeven niet. Dus dan zou het verlof opnemen worden.
Maar wat zei je werkgever toen je dit aankaartte? Heb je zelf ook echt een essentieel beroep of alleen je vriendin?

Als je mijn linkje van de bron aanklikt zie je dat er meer oplossingen zijn dan enkel traditioneel verlof opnemen. Mijn eigen werkgever heeft niet zulk expliciet beleid als in dat artikel, maar in overleg met je leidinggevende is er best wat mogelijk (soepeler met uren boeken, werkverdeling aan laten sluiten verschillende thuissituaties (dus evt. werk voor klanten doorschuiven naar andere collega's als het momenteel niet past) en andere planningen offreren).
  maandag 18 januari 2021 @ 11:31:44 #74
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197482869
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 11:29 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Het zal je verbazen, maar er zijn ook mensen met jongere kinderen....
Ook toen ze in groep 3 zat had ze er geen problemen mee in de vorige lockdown. maar dan moet je maar eens gaan uitleggen hoe oud jouw kinderen zijn en wat voor problemen je hebt want ik kan ook geen gedachten lezen.
pi_197482905
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 11:30 schreef Chia het volgende:

[..]

Maar wat zei je werkgever toen je dit aankaartte? Heb je zelf ook echt een essentieel beroep of alleen je vriendin?

Als je mijn linkje van de bron aanklikt zie je dat er meer oplossingen zijn dan enkel traditioneel verlof opnemen. Mijn eigen werkgever heeft niet zulk expliciet beleid als in dat artikel, maar in overleg met je leidinggevende is er best wat mogelijk (soepeler met uren boeken, werkverdeling aan laten sluiten verschillende thuissituaties (dus evt. werk voor klanten doorschuiven naar andere collega's als het momenteel niet past) en andere planningen offreren).
In verband met een tekort aan mensen is er niet zo heel veel mogelijk, ze willen echt wel meewerken, maar de ruimte is er op dit moment gewoon niet. En ja wat is essentieel, ict maar 70 procent van de klanten zijn ziekenhuizen. Vriendin bso.
pi_197482955
quote:
19s.gif Op maandag 18 januari 2021 11:31 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ook toen ze in groep 3 zat had ze er geen problemen mee in de vorige lockdown. maar dan moet je maar eens gaan uitleggen hoe oud jouw kinderen zijn en wat voor problemen je hebt want ik kan ook geen gedachten lezen.
Nee sorry geen behoefte aan nog meer posts over hoe goed jij je kinderen hebt opgevoed.
  maandag 18 januari 2021 @ 11:40:57 #77
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197483049
jammer, was gewoon een normale vraag. ik probeer alleen te begrijpen waarom maar ik heb duidelijk een gevoelige snaar geraakt.
pi_197483055
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 11:27 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, wat is dat voor domme opmerking?
Wat kan je thuis achter een computertje doen want je niet op je werk kan doen?
pi_197483070
quote:
19s.gif Op maandag 18 januari 2021 11:22 schreef Gunner het volgende:
Hoezo zijn jullie zo druk zijn met lesgeven? Zelfs mijn dochter van 7 werkt zelfstandig. Die enkele vraag tussendoor levert echt niet zo'n probleem op dat we ineens noodopvang nodig hebben.
Verschilt ook erg per school en wat hun beleid is qua werk wat ze meegeven. Op de school waar mijn vriend werkt was het bewust beperkt (ook met het idee van een kortere lockdown overigens, dus dat verandert waarschijnlijk weer), omdat er bij meer werk voor een deel van de leerlingen dan zodanig een beroep op de ouders nodig is dat die in de knel komen met het bolwerken van alles wat ze moeten doen.
pi_197483123
quote:
19s.gif Op maandag 18 januari 2021 11:40 schreef Gunner het volgende:
jammer, was gewoon een normale vraag. ik probeer alleen te begrijpen waarom maar ik heb duidelijk een gevoelige snaar geraakt.
O nee hoor, aan je toon is duidelijk te merken dat je wat vooringenomen bent, dus daar pas ik voor.
pi_197483171
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 11:41 schreef Pussydestroyer96 het volgende:

[..]

Wat kan je thuis achter een computertje doen want je niet op je werk kan doen?
Wat dacht je van ict infra beheer en storingen oplossen van sectoren die als kritisch worden gezien?
pi_197483483
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 11:33 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

In verband met een tekort aan mensen is er niet zo heel veel mogelijk, ze willen echt wel meewerken, maar de ruimte is er op dit moment gewoon niet. En ja wat is essentieel, ict maar 70 procent van de klanten zijn ziekenhuizen. Vriendin bso.
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 11:47 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Wat dacht je van ict infra beheer en storingen oplossen van sectoren die als kritisch worden gezien?
Dus zowel jij als je vriendin hebben eigenlijk wel echt essentieel beroep. Jij dan meer omdat bepaalde vitale processen in gevaar kunnen komen. Ik las dit
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 10:45 schreef Wirelessmouse het volgende:
Vanaf volgende week gaan we hier ook de "essentiëel beroep" kaart spelen.
als een bewust iets te flexibele interpretatie van essentieel beroep.
pi_197483609
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:04 schreef Chia het volgende:

[..]


[..]

Dus zowel jij als je vriendin hebben eigenlijk wel echt essentieel beroep. Jij dan meer omdat bepaalde vitale processen in gevaar kunnen komen. Ik las dit
[..]

als een bewust iets te flexibele interpretatie van essentieel beroep.
Misschien had ik het beter moeten verwoorden. Een week was nog wel gelukt met schipperen thuis. Dat is nu weer met 2 weken verlengd en ik gok nog 2 weken tot de vakantie... dus dan wordt het de noodopvang op school.
pi_197483647
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 21:18 schreef phoenyx het volgende:
Laten we het virus vooral niet onderschatten
Maar ook niet overschatten.
Check it out
pi_197483688
quote:
Het maakt de lieden van het OMT en het RIVM toch niet uit. Zolang ze hun bonus maar krijgen. We hebben de zwakkeren en ouderen gered, maar een hele generatie kapot gemaakt.

[ Bericht 4% gewijzigd door hjansen82 op 18-01-2021 12:16:54 (fout) ]
Check it out
  maandag 18 januari 2021 @ 12:36:07 #86
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_197484049
quote:
19s.gif Op maandag 18 januari 2021 11:22 schreef Gunner het volgende:
Hoezo zijn jullie zo druk zijn met lesgeven? Zelfs mijn dochter van 7 werkt zelfstandig. Die enkele vraag tussendoor levert echt niet zo'n probleem op dat we ineens noodopvang nodig hebben.
Mijn zoon van zes heeft al een achterstand en heeft extra begeleiding nodig. Ik moet er echt bij zitten en hem helpen, anders wordt het niks.
Dat kost op het moment veel energie.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_197484334
Ik ben zeer essentieel, wie start anders elke dag de werklaptop op?
pi_197484872
quote:
19s.gif Op maandag 18 januari 2021 11:22 schreef Gunner het volgende:
Hoezo zijn jullie zo druk zijn met lesgeven? Zelfs mijn dochter van 7 werkt zelfstandig. Die enkele vraag tussendoor levert echt niet zo'n probleem op dat we ineens noodopvang nodig hebben.
Jouw situatie is dan super fijn, vanuit wat ik om me heen zie echter niet gemiddeld. Het kost me 3uur per dag. Niet dat ik noodopvang uberhaupt kan aanvragen, maar genoeg last om vakantiedagen op te nemen zodat zij er zo min mogelijk onder hoeft te lijden. Daarnaast kan een kind van die leeftijd zich niet een hele dag bezighouden. Dus het gaat om meer dan het lesgeven natuurlijk.
pi_197485593
24u toename aantal opnamen: 212 (bewezen COVID-19)
Weektoename aantal opnamen: 1630 (bewezen COVID-19)
Week tot week stijging: 0,3%
Bezetting op verpleegafdelingen: 1793 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bron: Stichting NICE, maandag 18 januari om 13:45

-O-
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197485668
Kinderen van onze schoonmaakster gaan schijnbaar gewoon naar school, hoe dan :')
pi_197488021
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 14:03 schreef byah het volgende:
Kinderen van onze schoonmaakster gaan schijnbaar gewoon naar school, hoe dan :')
Schoonmaken is ook een essentieel beroep.
pi_197489915
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 16:06 schreef quirina het volgende:

[..]

Schoonmaken is ook een essentieel beroep.
Bij mensen thuis ja?
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 17:35:17 #93
236264 crew  capricia
pi_197489962
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 13:20 schreef Brad het volgende:

[..]

Jouw situatie is dan super fijn, vanuit wat ik om me heen zie echter niet gemiddeld. Het kost me 3uur per dag. Niet dat ik noodopvang uberhaupt kan aanvragen, maar genoeg last om vakantiedagen op te nemen zodat zij er zo min mogelijk onder hoeft te lijden. Daarnaast kan een kind van die leeftijd zich niet een hele dag bezighouden. Dus het gaat om meer dan het lesgeven natuurlijk.
Hier ook ongeveer drie uur per dag echte tijd. Die ik er aan kwijt ben.
Van werk klaarleggen, uitleggen, controleren tot fruitmoment etc.
En dan zijn er ook nog buiten-opdrachten. :D

Met liefde hoor. Maar lesgeven is gewoon een vak.
Definitely not CIA
pi_197495367
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 13:59 schreef Predator40 het volgende:
24u toename aantal opnamen: 212 (bewezen COVID-19)
Weektoename aantal opnamen: 1630 (bewezen COVID-19)
Week tot week stijging: 0,3%
Bezetting op verpleegafdelingen: 1793 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bron: Stichting NICE, maandag 18 januari om 13:45

-O-
De lockdown werkt niet en de avondklok gaat ook niet werken.
Check it out
pi_197495537
Alle kroegen open zodat we ons kunnen bezatten tot het einde nadert.
pi_197495760
quote:
19s.gif Op maandag 18 januari 2021 11:22 schreef Gunner het volgende:
Hoezo zijn jullie zo druk zijn met lesgeven? Zelfs mijn dochter van 7 werkt zelfstandig. Die enkele vraag tussendoor levert echt niet zo'n probleem op dat we ineens noodopvang nodig hebben.
Mijn kinderen zijn 3 om 5 dat is toch andere koek.
The Older I Get, The Better I Was
  maandag 18 januari 2021 @ 21:57:40 #97
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197495781
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:56 schreef LuieSurinamer het volgende:

[..]

Mijn kinderen zijn 3 om 5 dat is toch andere koek.
Maar kinderen van 3 en 5 hoef je geen les te geven.
pi_197498086
quote:
19s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:57 schreef Gunner het volgende:

[..]

Maar kinderen van 3 en 5 hoef je geen les te geven.
Die van 5 heeft gewoon schoolwerk gekregen...
En misschien niet echt les geven maar je moet ze wel vermaken, vooral die van 3. Kan zich niet 8 uren zelf vermaken.
The Older I Get, The Better I Was
  dinsdag 19 januari 2021 @ 00:35:15 #99
1337 Zak
.........................?
pi_197498216
Net een zielig verhaal van de basisschool dat het zo lastig was voor hun om noodopvang te regelen. Of niet iedereen nog eens kon kijken of de kinderen niet elders konden worden opgevangen.

Hoe dan vraag ik me af? Ze hebben 7 klassen met 9 docenten. Ze krijgen ondersteuning van pedagogisch medewerkers en ze moeten tussen de 5 a 8 kinderen opvangen (kleine school). De online lessen zijn voor de onderbouw 2x een uurtje... Wat doen die dan de hele dag? Mijn vrouw geeft les aan voornamrlijk examenklassen en ik werk in een apotheek.
pi_197498237
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 00:15 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

bron? waar staan de cijfers dat dit werkt?
Jij zit weer te wachten op de Captain Hindsight aanpak die ze tot nu toe hadden?

Eindelijk ondernemen ze stappen vóórdat de shit hit de ventilator.

Aan al die handjes in de zij en ff aankijken hebben we echt iets gehad.
pi_197498256
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 14:03 schreef byah het volgende:
Kinderen van onze schoonmaakster gaan schijnbaar gewoon naar school, hoe dan :')
Is ze alleenstaand? Ze moet werken toch. Je kunt je kinderen niet alleen thuis laten zitten ofzo.
pi_197498287
Vind iemand het ook leuk dat de kids thuis zijn?

Ik wel.
pi_197498488
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 00:51 schreef ootjekatootje het volgende:
Vind iemand het ook leuk dat de kids thuis zijn?

Ik wel.
Ik ook wel, maar hij ging sowieso pas een jaar naar school en laat toen nou net Covid langzaam in beeld komen. Heb een jaartje extra met mn kind gekregen. _O_
  dinsdag 19 januari 2021 @ 01:54:54 #104
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197498529
Alcoholverkoop van tot 20u naar 18u brengen en scholen weer open. Lijkt me toch iets belangrijker :P
  Moderator vrijdag 29 januari 2021 @ 12:28:46 #105
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197702136
twitter

Webinar over covid en de scholen
pi_197702207
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 01:40 schreef Azula het volgende:

[..]

Ik ook wel, maar hij ging sowieso pas een jaar naar school en laat toen nou net Covid langzaam in beeld komen. Heb een jaartje extra met mn kind gekregen. _O_
Wacht maar tot ze 13 zijn
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197703344
Stond op Facebook
pi_197703476
Dan is het waar!
pi_197703568
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 13:55 schreef Shaar12 het volgende:
Dan is het waar!
Sekersss
  Moderator vrijdag 29 januari 2021 @ 14:34:39 #111
5428 crew  miss_sly
pi_197703940
Het
quote:
is een heel vaag 'nieuwsbericht' wanneer het stelt dat het 'vrijwel zeker' is dat de scholen volgende week open gaan en de avondklok beeindigd wordt. Er is nog geen enkele reden om aan te nemen dat dit gebeuren zal, laat staan dat het 'vrijwel zeker' is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197703969
Haal je nou mijn reactie weg waarin ik zeg dat het een onzin bericht is? En je laat dat onzin bericht wel staan? Hahaha
  Moderator vrijdag 29 januari 2021 @ 14:39:07 #113
5428 crew  miss_sly
pi_197703989
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 14:37 schreef Shaar12 het volgende:
Haal je nou mijn reactie weg waarin ik zeg dat het een onzin bericht is? En je laat dat onzin bericht wel staan? Hahaha
Klopt.
Iemand uitschelden voor van alles hoort er niet te staan.
Een bericht dat nogal onzinnig is, kun je op een normale manier op reageren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 29 januari 2021 @ 15:25:57 #114
186611 Haags
pi_197704653
Met de daling van vandaag kunnen de scholen weer open op 9 februari :)
Zonder wrijving geen glans
  Moderator vrijdag 29 januari 2021 @ 16:17:20 #115
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_197705493
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 15:25 schreef Haags het volgende:
Met de daling van vandaag kunnen de scholen weer open op 9 februari :)
https://nos.nl/artikel/23(...)-van-8-februari.html

*O*
F.K.A. SuperwormJim
pi_197717747
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:36 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Mijn zoon van zes heeft al een achterstand en heeft extra begeleiding nodig. Ik moet er echt bij zitten en hem helpen, anders wordt het niks.
Dat kost op het moment veel energie.
Kinderen nemen, en dan klagen dat het energie kost :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 30 januari 2021 @ 07:33:27 #117
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197717802
Ik zie geen enkele reden om crèches en basisscholen niet open te gooien

Regel wat voor de werkgevers en werknemers bij werkzaamheden die thuis uitgevoerd kunnen worden maar waar toch naar kantoor gegaan wordt. Hoppa.
Onderwijs en ontwikkeling van jeugd is belangrijker dan werkgevers tevreden houden.

Dag Mark
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_197717853
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 07:33 schreef Molo het volgende:
Ik zie geen enkele reden om crèches en basisscholen niet open te gooien

Regel wat voor de werkgevers en werknemers bij werkzaamheden die thuis uitgevoerd kunnen worden maar waar toch naar kantoor gegaan wordt. Hoppa.
Onderwijs en ontwikkeling van jeugd is belangrijker dan werkgevers tevreden houden.

Dag Mark
Bullshit, de ouders zijn over het algemeen helemaal niet geinteresseerd in hun kinderen, ze vinden het maar "lastig" dat ze nu hun eigen monsters moeten opvoeden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 30 januari 2021 @ 07:49:14 #119
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197717896
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 07:42 schreef raptorix het volgende:

[..]

Bullshit, de ouders zijn over het algemeen helemaal niet geinteresseerd in hun kinderen, ze vinden het maar "lastig" dat ze nu hun eigen monsters moeten opvoeden.
Wat een onzin. Zullen er vast bijzitten, maar “over het algemeen helemaal niet geïnteresseerd in hun kinderen” is echt een enorme overdrijving.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator zaterdag 30 januari 2021 @ 07:49:22 #120
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197717898
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 07:42 schreef raptorix het volgende:

[..]

Bullshit, de ouders zijn over het algemeen helemaal niet geinteresseerd in hun kinderen, ze vinden het maar "lastig" dat ze nu hun eigen monsters moeten opvoeden.
De afkeer die jij hebt tegen kinderen deelt niet iedereen hè. Maargoed, ik ga er vanuit dat je een bron hebt om te onderbouwen dat ‘ouders over het algemeen helemaal niet geïnteresseerd zijn in hun eigen kinderen’?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zaterdag 30 januari 2021 @ 07:51:23 #121
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197717906
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 07:21 schreef raptorix het volgende:

[..]

Kinderen nemen, en dan klagen dat het energie kost :')
Ohja, want als je een keuze maakt mag je het alleen maar over de positieve kanten van die keuze hebben natuurlijk :?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 30 januari 2021 @ 08:00:48 #122
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197717946
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 07:42 schreef raptorix het volgende:

[..]

Bullshit, de ouders zijn over het algemeen helemaal niet geinteresseerd in hun kinderen, ze vinden het maar "lastig" dat ze nu hun eigen monsters moeten opvoeden.
Ik was vrij bewust niet op je post hiervoor ingegaan

Vind je een prima user doorgaans maar dit is natuurlijk een dom onzinbericht van de bovenste plank en daar gaat dit hele topic ook gewoon niet over

Wmb zelfde niveau als mensen die zeggen dat het ondernemersrisico is en je niet moet zeiken en je bek moet houden als de overheid door een pandemie je hele bedrijfstak op slot gooit voor lange tijd zonder enige compensatie

Dat gaat toch nergens over joh
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 30 januari 2021 @ 08:06:54 #123
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_197717971
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 07:42 schreef raptorix het volgende:

[..]

Bullshit, de ouders zijn over het algemeen helemaal niet geinteresseerd in hun kinderen, ze vinden het maar "lastig" dat ze nu hun eigen monsters moeten opvoeden.
Wil je er over praten jochie?
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_197718454
Als je zeurt over een achterstand bij een kind van 6, na dat die een paar weekjes niet op school is geweest? Ja, nou dan heb ik inderdaad serieus vragen bij, net zoals dat gemiep dat de scholen open moeten, hoe denk je dat schipper ouders dat jarenlang doen?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 30 januari 2021 @ 09:24:37 #125
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197718507
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 09:17 schreef raptorix het volgende:
Als je zeurt over een achterstand bij een kind van 6, na dat die een paar weekjes niet op school is geweest? Ja, nou dan heb ik inderdaad serieus vragen bij, net zoals dat gemiep dat de scholen open moeten, hoe denk je dat schipper ouders dat jarenlang doen?
:')

Wat betreft die schippers, die kiezen daar toch heel bewust voor?
  zaterdag 30 januari 2021 @ 09:25:38 #126
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197718515
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 07:42 schreef raptorix het volgende:

[..]

Bullshit, de ouders zijn over het algemeen helemaal niet geinteresseerd in hun kinderen, ze vinden het maar "lastig" dat ze nu hun eigen monsters moeten opvoeden.
Ah, je loopt dus gewoon te trollen hier.
  Moderator zaterdag 30 januari 2021 @ 09:33:59 #127
5428 crew  miss_sly
pi_197718586
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 09:17 schreef raptorix het volgende:
Als je zeurt over een achterstand bij een kind van 6, na dat die een paar weekjes niet op school is geweest? Ja, nou dan heb ik inderdaad serieus vragen bij, net zoals dat gemiep dat de scholen open moeten, hoe denk je dat schipper ouders dat jarenlang doen?
Kinderen van schippers gaan vanaf griep 3 naar een internaat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197718686
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 09:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Kinderen van schippers gaan vanaf griep 3 naar een internaat.
Ja en doen vanaf hun werkplek de hele dag hun ding.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197718692
Maar goed, al die ouders die klagen dat ze een paar weken op hun eigen kinderen moeten letten, en nu tegen een burnout zitten, neem fucking geen kinderen, had een ruggegraat genomen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197718700
quote:
13s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 09:25 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ah, je loopt dus gewoon te trollen hier.
Zeker niet, maar dat gezeur over kinderen meer al zat, want het gaat niet om de kinderen, maar om de ouders.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 30 januari 2021 @ 09:47:50 #131
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197718714
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 09:46 schreef raptorix het volgende:
Maar goed, al die ouders die klagen dat ze een paar weken op hun eigen kinderen moeten letten, en nu tegen een burnout zitten, neem fucking geen kinderen, had een ruggegraat genomen.
Bij mensen die nu tegen een burn-out aan lopen zal dat een combinatie van factoren zijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197718745
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 09:47 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Bij mensen die nu tegen een burn-out aan lopen zal dat een combinatie van factoren zijn.
De discussie gaat continue over de kinderen, gewoon om te verbloemen dat ze die kinderen zat zijn, en "leerachterstand", goh als je kind na een paar weken thuis zitten al een leer achterstaand heeft, is het wellicht inderdaad eens tijd om naar je monster om te kijken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 30 januari 2021 @ 09:51:47 #133
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197718765
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 09:50 schreef raptorix het volgende:

[..]

De discussie gaat continue over de kinderen, gewoon om te verbloemen dat ze die kinderen zat zijn, en "leerachterstand", goh als je kind na een paar weken thuis zitten al een leer achterstaand heeft, is het wellicht inderdaad eens tijd om naar je monster om te kijken.
Ah, je bent aan het trollen :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197718782
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 09:51 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ah, je bent aan het trollen :)
Nee ik hoor alleen maar geklaag van ouders dat ze niet kunnen werken met kinderen thuis,wees verdomme een beetje creatief, maar tegenwoordig moet elke oplossing door een ander gefaciliteerd worden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 30 januari 2021 @ 09:54:39 #135
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197718798
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 09:46 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zeker niet, maar dat gezeur over kinderen meer al zat, want het gaat niet om de kinderen, maar om de ouders.
Waarom post je dan hier als je het zo zat bent?

Heb wel het idee dat je totaal niet objectief naar dit onderwerp kunt kijken. Alle ouders zijn egoïstisch en kut en ze moeten allemaal niet zeiken...
  zaterdag 30 januari 2021 @ 09:55:30 #136
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_197718804
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 09:50 schreef raptorix het volgende:

[..]

De discussie gaat continue over de kinderen, gewoon om te verbloemen dat ze die kinderen zat zijn, en "leerachterstand", goh als je kind na een paar weken thuis zitten al een leer achterstaand heeft, is het wellicht inderdaad eens tijd om naar je monster om te kijken.
Van die figuren die vanaf de zijlijn lopen te oordelen. :')
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_197718813
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 09:54 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Waarom post je dan hier als je het zo zat bent?

Heb wel het idee dat je totaal niet objectief naar dit onderwerp kunt kijken. Alle ouders zijn egoïstisch en kut en ze moeten allemaal niet zeiken...
Omdat het hier wellicht over de opening van de scholen gaat, maar je kunt dit topic beter noemen: ouders die terug willen naaar het werk.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197718821
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 09:55 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Van die figuren die vanaf de zijlijn lopen te oordelen. :')
Van die ouders die alleen plaatjes op Instagram van hun monsters willen zetten :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 30 januari 2021 @ 09:58:05 #139
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197718835
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 09:52 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee ik hoor alleen maar geklaag van ouders dat ze niet kunnen werken met kinderen thuis,wees verdomme een beetje creatief, maar tegenwoordig moet elke oplossing door een ander gefaciliteerd worden.
Hou toch op man, ik denk dat half Nederland fucking creatief is nu met het thuiswerken en de kinderen lesgeven!

En als we dan wel creatief zijn en het met veel energie dan wel prima lukt om thuis je werk te doen én een paar jonge kinderen gemotiveerd te houden om hun werkjes te doen, dan mogen we toch alsnog wel hopen dat de scholen snel weer opengaan? :{
pi_197718852
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 09:58 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Hou toch op man, ik denk dat half Nederland fucking creatief is nu met het thuiswerken en de kinderen lesgeven!

En als we dan wel creatief zijn en het met veel energie dan wel prima lukt om thuis je werk te doen én een paar jonge kinderen gemotiveerd te houden om hun werkjes te doen, dan mogen we toch alsnog wel hopen dat de scholen snel weer opengaan? :{
Uiteraard, maar het gaat mij om de hypocrissie: Alles voor de kinderen!
Terwijl dat gewoon bullshit is, het gaat helemaal niet om de kinderen, maar om de ouders.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 30 januari 2021 @ 10:40:03 #141
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_197719334
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 07:42 schreef raptorix het volgende:

[..]

Bullshit, de ouders zijn over het algemeen helemaal niet geinteresseerd in hun kinderen, ze vinden het maar "lastig" dat ze nu hun eigen monsters moeten opvoeden.
En de beste stuurlui staan aan wal. :X
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_197719352
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 10:40 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

En de beste stuurlui staan aan wal. :X
Boehoeh mie mie mie mie, inderdaad, zo verstandig om geen kinderen te nemen, en als je het zo goed weet, dan ga jee nu lekker met die monsers buiten spelen, slapen ze goed vanavond.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 30 januari 2021 @ 10:42:17 #143
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_197719357
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 10:00 schreef raptorix het volgende:

[..]

Uiteraard, maar het gaat mij om de hypocrissie: Alles voor de kinderen!
Terwijl dat gewoon bullshit is, het gaat helemaal niet om de kinderen, maar om de ouders.
Het gaat WEL om de kinderen.

Die hebben gewoon recht op goed onderwijs, en een veilige leeromgeving.
En vele kinderen hebben dat op dit moment niet.

Verder ga ik niet meer in op jouw getrol. Je hebt vast geen kinderen en het is misschien maar beter dat je ze niet krijgt ook, als je zo oordelend in het leven staat.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_197719380
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 10:42 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Het gaat WEL om de kinderen.

Die hebben gewoon recht op goed onderwijs, en een veilige leeromgeving.
En vele kinderen hebben dat op dit moment niet.

Verder ga ik niet meer in op jouw getrol. Je hebt vast geen kinderen en het is misschien maar beter dat je ze niet krijgt ook, als je zo oordelend in het leven staat.
Als je zo zorgen over de kinderen zou maken, dan zorg je zelf voor de opvoeding, en laat je dat niet over aan scholen, maar goed, mijn mening over tweeverdieners met kinderen zal wel te ouderwets zijn voor je.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator zaterdag 30 januari 2021 @ 10:45:17 #145
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_197719392
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 10:42 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Het gaat WEL om de kinderen.

Die hebben gewoon recht op goed onderwijs, en een veilige leeromgeving.
En vele kinderen hebben dat op dit moment niet.

Verder ga ik niet meer in op jouw getrol. Je hebt vast geen kinderen en het is misschien maar beter dat je ze niet krijgt ook, als je zo oordelend in het leven staat.
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 10:44 schreef raptorix het volgende:

[..]

Als je zo zorgen over de kinderen zou maken, dan zorg je zelf voor de opvoeding, en laat je dat niet over aan scholen, maar goed, mijn mening over tweeverdieners met kinderen zal wel te ouderwets zijn voor je.
Onderwijs, niet opvoeding. Onderwijs.
F.K.A. SuperwormJim
  Moderator zaterdag 30 januari 2021 @ 10:45:33 #146
5428 crew  miss_sly
pi_197719401
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 10:41 schreef raptorix het volgende:

[..]

Boehoeh mie mie mie mie, inderdaad, zo verstandig om geen kinderen te nemen, en als je het zo goed weet, dan ga jee nu lekker met die monsers buiten spelen, slapen ze goed vanavond.
Het is nu wel klaar met aan kinderen referen als monsters.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197719407
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 10:45 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

[..]

Onderwijs, niet opvoeding. Onderwijs.
Als je dan toch bijdehand gaat doen, recht op Onderwijs ja, niet op schoolopvang.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 30 januari 2021 @ 10:46:55 #148
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_197719419
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 10:44 schreef raptorix het volgende:

[..]

Als je zo zorgen over de kinderen zou maken, dan zorg je zelf voor de opvoeding, en laat je dat niet over aan scholen, maar goed, mijn mening over tweeverdieners met kinderen zal wel te ouderwets zijn voor je.
De opvoeding doen ouders doorgaans zelf, onderwijs doet de school.
Bij opvoedproblemen kun je hulp inschakelen, maar dat is doorgaans niet een taak van de school.
Dat hoor je toch wel te weten, met je sterke mening over ouders met kinderen.

Ik maak me toch ook niet druk over mensen die geen kinderen hebben en wat ze wel en niet doen en vinden?
Wie dit leest is een lezer van dit
  zaterdag 30 januari 2021 @ 10:47:40 #149
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_197719432
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 10:44 schreef raptorix het volgende:

[..]

Als je zo zorgen over de kinderen zou maken, dan zorg je zelf voor de opvoeding, en laat je dat niet over aan scholen, maar goed, mijn mening over tweeverdieners met kinderen zal wel te ouderwets zijn voor je.
Hebben jouw ouders je niet leren begrijpend te lezen?
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  zaterdag 30 januari 2021 @ 10:47:46 #150
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_197719433
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 10:46 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat bepaald ik zelf wel.
Ga lekker buiten spelen jongen, zal je goed doen.
Wie dit leest is een lezer van dit
  Moderator zaterdag 30 januari 2021 @ 10:49:27 #151
5428 crew  miss_sly
pi_197719463
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 10:45 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

[..]

Onderwijs, niet opvoeding. Onderwijs.
Momenteel zitten we in de situatie waar ouders niet alleen de opvoeding doen, zoals ze horen te doen, maar ook het onderwijs moeten begeleiden. En dat is echt meer dan alleen je kind aan de laptop zetten en zorgen dat het doet wat het wordt geacht te doen. Ouders moeten daarnaast ook thuis werken. Dat kan vaak best, maar het is wél anders dan ze gewend zijn.

Het is niet voor niks dat je om les te geven een HBO-opleiding moet volgen en dat mensen daar bewust voor kiezen. Het merendeel van de ouders dat hun kind(eren) les moet geven, heeft er nadrukkelijk voor gekozen om niet die opleiding te volgen. Kennelijk wilden ze wel (een) kind(eren) en deze opvoeden, maar geen leekracht worden en kinderen les geven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197719475
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 10:46 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

De opvoeding doen ouders doorgaans zelf, onderwijs doet de school.
Bij opvoedproblemen kun je hulp inschakelen, maar dat is doorgaans niet een taak van de school.
Dat hoor je toch wel te weten, met je sterke mening over ouders met kinderen.

Ik maak me toch ook niet druk over mensen die geen kinderen hebben en wat ze wel en niet doen en vinden?
Serieus? Nou als de school alleen opleiding verzorgt dan kun je ze beter een LOI cursus geven.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197719508
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 10:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Momenteel zitten we in de situatie waar ouders niet alleen de opvoeding doen, zoals ze horen te doen, maar ook het onderwijs moeten begeleiden. En dat is echt meer dan alleen je kind aan de laptop zetten en zorgen dat het doet wat het wordt geacht te doen. Ouders moeten daarnaast ook thuis werken. Dat kan vaak best, maar het is wél anders dan ze gewend zijn.

Het is niet voor niks dat je om les te geven een HBO-opleiding moet volgen en dat mensen daar bewust voor kiezen. Het merendeel van de ouders dat hun kind(eren) les moet geven, heeft er nadrukkelijk voor gekozen om niet die opleiding te volgen. Kennelijk wilden ze wel (een) kind(eren) en deze opvoeden, maar geen leekracht worden en kinderen les geven.
Het is ondersteuning, het is nu niet zo dat die ouders hele dagen met hun kinderen de boeken in hoeven, daarnaast zou het wel een goed plan zijn om ouders ook weer eens wat basis kennis bij te brengen, ik schrik af en toe van het niveau van mensen, waarbij ik me echt afvraag: Hoe heb jij in godnaam je HBO/Universiteit weten af te maken....
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197719626
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 10:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Momenteel zitten we in de situatie waar ouders niet alleen de opvoeding doen, zoals ze horen te doen, maar ook het onderwijs moeten begeleiden. En dat is echt meer dan alleen je kind aan de laptop zetten en zorgen dat het doet wat het wordt geacht te doen. Ouders moeten daarnaast ook thuis werken. Dat kan vaak best, maar het is wél anders dan ze gewend zijn.

Het is niet voor niks dat je om les te geven een HBO-opleiding moet volgen en dat mensen daar bewust voor kiezen. Het merendeel van de ouders dat hun kind(eren) les moet geven, heeft er nadrukkelijk voor gekozen om niet die opleiding te volgen. Kennelijk wilden ze wel (een) kind(eren) en deze opvoeden, maar geen leekracht worden en kinderen les geven.
Ik vind echt dat het heel erg opgeblazen wordt. Zowel de intensiteit van de stof voor een basisschoolleerling wat te moeilijk zou zijn voor een doorsnee ouder alswel de extreem overdreven onherstelbare schade waar over gesproken wordt na 6 weken online.

Ouders hebben moeite door een werkgever die dezelfde productiviteit eist tegelijkertijd, dat is alles.
Kinderen lopen geen extreme achterstanden op. Met 30 kinderen in een klas met amper individuele aandacht is beter?

Het enige probleem is kwetsbare kinderen niet in beeld hebben en het sociale aspect. Voor de rest is het makkelijk te overzien.

Bij ons stuurt de school een berg huiswerk, kind doet het elke dag, je legt het uit bij dingen waar hij vragen over heeft en stuurt het in de avond op.
Verder hoor of zie je de school niet. Geen feedback op gemaakt werk en als je kind contact wil kan je mailen voor een keer telefonisch contact.

Desalniettemin gaat het hem qua werkjes en groep 3 stof vrij eenvoudig af.
Laat staan bij scholen waar de leraren en ouders ook echt hun best doen.
  Moderator zaterdag 30 januari 2021 @ 11:00:23 #155
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_197719629
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 10:50 schreef raptorix het volgende:

[..]

Serieus? Nou als de school alleen opleiding verzorgt dan kun je ze beter een LOI cursus geven.
Nee. Want didactiek is afhankelijk van de doelgroep. Bovendien is er altijd sprake van pedagogiek in een groep kinderen. Het is niet zwart-wit.
F.K.A. SuperwormJim
  zaterdag 30 januari 2021 @ 11:02:32 #156
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_197719664
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 10:52 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het is ondersteuning, het is nu niet zo dat die ouders hele dagen met hun kinderen de boeken in hoeven, daarnaast zou het wel een goed plan zijn om ouders ook weer eens wat basis kennis bij te brengen, ik schrik af en toe van het niveau van mensen, waarbij ik me echt afvraag: Hoe heb jij in godnaam je HBO/Universiteit weten af te maken....
Ik heb een zoon van zes jaar waar ik continu bij moet zitten en meekijken.
Anders maakt hij zich er makkelijk van af, doet half werk en gaat zo snel mogelijk weer spelen.
De klas met andere kinderen en de leraar (vreemde ogen) maakt dat hij meer z’n best doet.
Hij mist het naar school gaan ook echt.
We hebben geen recht op noodopvang/onderwijs omdat er kwetsbare kinderen zijn die niet thuis kunnen blijven, het zit verder vol nu.

Ik werk in de zorg, vader heeft niet een vitaal beroep.
Er komt enorm veel extra op m’n schouders terecht nu, het is zwaar. Voor m’n zoon is het ook niet leuk.
Een beetje begrip graag, ipv het af te doen als aanstellerij.

Samen komen we er wel uit, en er komen echt betere tijden. Maar dit soort kortzichtige antwoorden zijn echt vreemd. Ben je zelf ook ergens boos of gefrustreerd over?
Wie dit leest is een lezer van dit
  zaterdag 30 januari 2021 @ 11:03:58 #157
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_197719699
Mijn zoon die in groep 8 zit redt zich grotendeels zelf wel. Die heeft weinig aansturing nodig.
Wie dit leest is een lezer van dit
  Moderator zaterdag 30 januari 2021 @ 11:04:50 #158
5428 crew  miss_sly
pi_197719710
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 10:52 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het is ondersteuning, het is nu niet zo dat die ouders hele dagen met hun kinderen de boeken in hoeven, daarnaast zou het wel een goed plan zijn om ouders ook weer eens wat basis kennis bij te brengen, ik schrik af en toe van het niveau van mensen, waarbij ik me echt afvraag: Hoe heb jij in godnaam je HBO/Universiteit weten af te maken....
Jij hebt duidelijk nog niet het voorrecht gehad om nu al meerdere weken met je groep 3 en groep 6 kind (bijvoorbeeld) aan de slag te moeten. Een kind uit groep 3 moet je sowieso heel erg begeleiden, want die kunnen echt nog heel weinig zelfstandig. Al was het alleen al omdat ze nog niet (voldoende) idee hebben van tijd, de klok goed kunnen lezen, uberhaupt kunnen lezen. Dus je moet ze sowieso aan alle online-momenten moeten helpen herinneren. Opdrachten moet je voorlezen. Tegelijkertijd moet je je groep 6 kind ook begeleiden. Deze kan de tijd al veel beter in de gaten houden en zelf wel stukken lezen, maar heeft ook begeleiding nodig in het doen van de taken die van het kind verwacht worden. Wat logisch is als je kind bent. Ook komen er regelmatig vragen die je moet behandelen. Soms zul je ze kunnen beantwoorden, soms moet je je kind verwijzen naar de leerkracht. Dat moet dan op een online-vragenmoment of je moet een online-afspraak met de leerkracht maken.

En behalve dat, wordt er van je verwacht dat je je werk doet, heb je je eigen online-meetings en belt die ene klant net op het moment dat je groep 3 kind een driftbui krijgt omdat het allemaal niet lekker loopt met een belangrijke vraag die je meteen moet afhandelen. Dan is het eindelijk lunchtijd en als je geluk hebt, kun je het online-onderwijs dan een paar uur overdoen aan de andere ouder, omdat het nu jouw tijd is om even 'ongestoord' te werken.

Dat is allemaal het persoonlijke waarom ouders graag willen dat kinderen weer naar school gaan. Tel daarbij op dat uiteraard bovenstaande niet echt een goede vervanging is van gewoon onderwijs op school.

Als klap op de vuurpijl zijn er ook nog eens heel veel kinderen die niet leven in een situatie waarin het geschetste beeld niet van toepassing is. Kinderen die geen laptop hebben, of deze moeten delen met andere kinderen en soms zelfs de ouders. Kinderen die niet in een veilige omgeving wonen en waarvoor de dagelijkse schoolgang precies is wat ze nodig hebben om te overleven, in ieder geval emotioneel en in sommige gevallen letterlijk.

Je zou eens kunnen proberen om wat nuance te vinden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 30 januari 2021 @ 11:05:57 #159
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_197719732
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 11:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik vind echt dat het heel erg opgeblazen wordt. Zowel de intensiteit van de stof voor een basisschoolleerling wat te moeilijk zou zijn voor een doorsnee ouder alswel de extreem overdreven onherstelbare schade waar over gesproken wordt na 6 weken online.

Ouders hebben moeite door een werkgever die dezelfde productiviteit eist tegelijkertijd, dat is alles.
Kinderen lopen geen extreme achterstanden op. Met 30 kinderen in een klas met amper individuele aandacht is beter?

Het enige probleem is kwetsbare kinderen niet in beeld hebben en het sociale aspect. Voor de rest is het makkelijk te overzien.

Bij ons stuurt de school een berg huiswerk, kind doet het elke dag, je legt het uit bij dingen waar hij vragen over heeft en stuurt het in de avond op.
Verder hoor of zie je de school niet. Geen feedback op gemaakt werk en als je kind contact wil kan je mailen voor een keer telefonisch contact.

Desalniettemin gaat het hem qua werkjes en groep 3 stof vrij eenvoudig af.
Laat staan bij scholen waar de leraren en ouders ook echt hun best doen.
Dat gaat dus ook over kinderen die al een achterstand hebben, en vergeet niet de lockdown van vorig jaar. Dat bij elkaar opgeteld, kan voor aardig wat achterstand zorgen bij een hoop kinderen.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_197719744
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 11:02 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Ik heb een zoon van zes jaar waar ik continu bij moet zitten en meekijken.
Anders maakt hij zich er makkelijk van af, doet half werk en gaat zo snel mogelijk weer spelen.
De klas met andere kinderen en de leraar (vreemde ogen) maakt dat hij meer z’n best doet.
Hij mist het naar school gaan ook echt.
We hebben geen recht op noodopvang/onderwijs omdat er kwetsbare kinderen zijn die niet thuis kunnen blijven, het zit verder vol nu.

Ik werk in de zorg, vader heeft niet een vitaal beroep.
Er komt enorm veel extra op m’n schouders terecht nu, het is zwaar. Voor m’n zoon is het ook niet leuk.
Een beetje begrip graag, ipv het af te doen als aanstellerij.

Samen komen we er wel uit, en er komen echt betere tijden. Maar dit soort kortzichtige antwoorden zijn echt vreemd. Ben je zelf ook ergens boos of gefrustreerd over?
Het is voor allemaal vervelend, en ik scheer wellicht wat te veel ouders over 1 kam, maar laten we niet doen of we nu in een situatie zitten waar dit al jaren voor doet, daarnaast mag je van een werkgever ook wel wat meer eisen, net zoals ik hoor dat mensen nog steeds verplicht naar kantoor moeten komen kun je ook gewoon eisen dat je op aangepaste tijden werkt, en als een werkgever dat niet snapt dan is het sowieso tijd om eens om je heen te kijken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator zaterdag 30 januari 2021 @ 11:11:55 #161
5428 crew  miss_sly
pi_197719829
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 11:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik vind echt dat het heel erg opgeblazen wordt. Zowel de intensiteit van de stof voor een basisschoolleerling wat te moeilijk zou zijn voor een doorsnee ouder alswel de extreem overdreven onherstelbare schade waar over gesproken wordt na 6 weken online.

Ouders hebben moeite door een werkgever die dezelfde productiviteit eist tegelijkertijd, dat is alles.
Kinderen lopen geen extreme achterstanden op. Met 30 kinderen in een klas met amper individuele aandacht is beter?

Het enige probleem is kwetsbare kinderen niet in beeld hebben en het sociale aspect. Voor de rest is het makkelijk te overzien.

Bij ons stuurt de school een berg huiswerk, kind doet het elke dag, je legt het uit bij dingen waar hij vragen over heeft en stuurt het in de avond op.
Verder hoor of zie je de school niet. Geen feedback op gemaakt werk en als je kind contact wil kan je mailen voor een keer telefonisch contact.

Desalniettemin gaat het hem qua werkjes en groep 3 stof vrij eenvoudig af.
Laat staan bij scholen waar de leraren en ouders ook echt hun best doen.
n=1
Min dochter doet het ook prima. Groep 8, werkt zelfstandig, ik help een beetje met plannen, komt goed.
Maar niet alle kinderen hebben hetzelfde nodig. Dat jouw kind het goed doet, betekent niet dat dús alle kinderen het goed zouden moeten kunnen doen. Net zo min als alle ouders. School is juist de plaats waar die ongelijkheid kans heeft te worden weggewerkt. Of in ieder geval minder groot te worden.

Bovendien zijn er onderzoeken waaruit blijkt dat deze sluitingen (vorig jaar ook) wel degelijk een invloed kunnen hebben op de cognitieve ontwikkeling. Nou is het natuurlijk zo dat deze achterstanden wereldwijd zo'n beetje worden opgelopen en voor vrijwel alle kinderen gelden, maar het kan kun latere leven wel degelijk negatief beinvloeden.

Tegelijkertijd leren kinderen in deze tijd ook veel andere, onontbeerlijke, zaken. Een vriendin stuurde me gisteren bijgaande tekst die de school van haar kinderen aan alle ouders had gestuurd. Ik vond deze heel mooi:

quote:
Wat zij nu mogelijk missen gaan ze écht inhalen. Dit leert onze ervaring met kinderen die bijvoorbeeld lang afwezig zijn geweest door ziekte.
Laten we er vooral ook oog voor hebben dat kinderen óók heel veel kennis opdoen door deze situatie. Veel van onze leerlingen zullen blijvende herinneringen hebben aan deze crisis. Ze maken aan den lijve mee dat lang niet alles maakbaar en vanzelfsprekend is. Ze leren betekenisvolle lessen over gezondheid en het belang van sociale contacten. Ze hebben kunnen zien dat de lucht meteen schoner wordt als er minder (lucht)verkeer is. Kinderen staan niet in een wachtstand. Ze leren en ontwikkelen zich, ook als ze niet naar school gaan.

Deze generatie krijgt misschien niet alles mee wat in de methodes staat, maar doet wel andere kostbare ervaringen op, die richting zullen geven aan hun toekomst. Een waardevolle toekomst, daar hopen wij op en daar werken we hard aan. Laten we daar samen op vertrouwen.
Heel erg waar, denk ik, en goed om ook te realiseren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197880834
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 12:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Wacht maar tot ze 13 zijn
De volgende pandemie is pas over tweehonderd jaar dus niet mijn probleem _O_
pi_197884124
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:39 schreef Azula het volgende:

[..]

De volgende pandemie is pas over tweehonderd jaar dus niet mijn probleem _O_
Dus de huidige die er al 40 jaar is verdwijnt ook? Dat zou goed nieuws zijn voor afrika
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197885587
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 08:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dus de huidige die er al 40 jaar is verdwijnt ook? Dat zou goed nieuws zijn voor afrika
En scholen in Nederland/ Europa hebben daar mee te maken omdat?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')