abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 16 januari 2021 @ 16:21:15 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197447275
quote:
Vuurwerkgeweld in Almelo heeft grote consequenties: 'Werken bij Defensie kan niet meer’



ALMELO - Ze hebben spijt als haren op hun hoofd, de drie Almeloërs die zijn opgepakt na het oudejaarsgeweld in de wijk Sluiterveld. Ze worden verdacht van mishandeling van politiemensen en blijven vastzitten.

Jordy D. (28) slaat zijn handen voor de ogen als hij hoort dat hij voorlopig achter de tralies blijft. Maar rechter Bordenga is onverbiddelijk. „Er is hier sprake van een zeer ernstige verdenking; van geweld tegen en mishandeling van politie en hulpverleners. Juist in een tijd dat er extra voor is gewaarschuwd. Dat weegt zwaar.” Ook Selwyn van der W. (23) en Robbie K. (23) blijven voorlopig vastzitten.

Nitraatbom
Het doven van een vreugdevuur, waarbij meubels en matrassen in brand werden gestoken, liep op oudejaarsmiddag volledig uit de hand in de wijk Sluitersveld. Er ontstond een vechtpartij, waarbij een agent in het nauw raakte en door collega’s met een wapenstok moest worden ontzet. Een van de omstanders wierp een nitraatbom naar politiemannen.

Dat gebeurde terwijl K. werd overmeesterd. Hij werd op de grond in bedwang gehouden. Een van de agenten liep een gebroken vinger op. Een ander werd in het gezicht geslagen. Grove bedreigingen klonken. „Als ik jou nog één keer in Almelo zie, dan sla ik je kop eraf.”

Gehoorschade bij agent
Justitie koos voor snelrecht. Deze woensdag moeten de drie verdachten van het geweld zich voor de politierechter verantwoorden. Bordenga onderstreept de ernst van de zaak door te benadrukken dat een van de agenten ‘mogelijk blijvende gehoorschade’ door de nitraatbom heeft opgelopen.

Wie het projectiel heeft gegooid, wordt tijdens de zitting niet duidelijk. Want tot een inhoudelijke behandeling komt het niet. De strafzaak wordt namelijk doorverwezen naar de meervoudige kamer. „Gezien de ernst van de verdenkingen, met een dossier van 190 pagina’s én videobeelden is de zaak te complex voor de politierechter”, vindt Bordenga. De officier van justitie is het met hem eens.

‘Werken bij Defensie kan niet meer’
Verdachte K. heeft de nitraatbom in ieder geval niet gegooid. Op het moment dat de bom ontplofte, werd hij in bedwang gehouden door politiemensen, is op videobeelden te zien. Hij werd in de boeien geslagen nadat hij een klap had uitgedeeld.

„Ik weet niet wat mij bezielde”, zegt hij in een in een berouwvolle verklaring tijdens de zitting. „Ik heb een heel grote fout gemaakt. Daarvoor wil excuses aanbieden en verantwoordelijkheid nemen”, zegt de 23-jarige Almeloër. Hij heeft zijn eigen toekomst verknald, moet hij tot zijn grote spijt vaststellen. „Ik wilde gaan werken bij Defensie. Dat kan nu niet meer. Door deze fout raak ik alles kwijt waar ik jarenlang voor heb gevochten. Ik heb mijn toekomst weggegooid”, zegt K, die een blanco strafblad heeft.

Angst om huurwoning kwijt te raken
Selwyn van der W. is wel eerder met justitie in aanraking geweest. Onder meer vanwege geweld tegen agenten. Ook hij betuigt spijt. „Ik ben mijn vriend te hulp geschoten, die op de grond lag”, verklaart hij zijn agressie. Hij heeft schulden en staat onder bewindvoering. Van der W. is bang dat hij zijn huurwoning kwijtraakt als hij niet snel op vrije voeten komt. „Anders komt hij op straat terecht en komt hij er nooit meer uit”, benadrukt zijn advocaat.

Alcohol en drugs
Jordy D. , eveneens eerder veroordeeld vanwege geweld, is vooral door alcohol en drugs in problemen geraakt, schetst zijn advocaat. „Hij heeft op 31 december voor het eerst sinds lange tijd weer alcohol gedronken. Dat is heel jammer, want hij was op de goede weg.” De 28-jarige Almeloër is verstandelijk beperkt, lijdt aan adhd en is ‘sterk beïnvloedbaar voor onwenselijke omstandigheden’, houdt de advocaat de rechtbank voor. Hij verwijst naar een reclasseringsrapport, waarin klinische behandeling noodzakelijk wordt genoemd.

D. geeft aan dat hij voortaan de fles laat staan. „Op oudejaarsdag ben ik in de fout gegaan en heb daar bijzonder veel spijt van. Het zal nooit weer gebeuren.”

Effect heeft het niet: het trio blijft voorlopig vast. De meervoudige kamer buigt zich op 18 maart over de zaak.

https://www.tubantia.nl/a(...)-niet-meer~aa8733ec/
-----------------------

We hebben spijt :') Tja, zo stoer ben je nu niet meer he _O- _O- _O- _O- Geweld tegen hulpverleners en dan denken dat je er met excuses vanaf komt en janken dat je geen kans meer hebt op een baan bij defensie of je huurwoning kwijtraakt. Daar had je aan moeten denken voordat je deze achterlijke actie uithaalde _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_197447403
Als je zo graag een flinke jongen moet zijn moet je ook voor de consequenties staan.

Hier past maar een reactie op: :')
pi_197447669
Nu zijn de mannen niet zo stoer meer.
Gewoon flink straffen!
  Redactie Frontpage zaterdag 16 januari 2021 @ 17:15:36 #4
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_197448146
Moet je je voorstellen dat dit soort kneuzen bij defensie zouden kunnen werken. Gelukkig heeft hij zichzelf buiten spel gezet.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_197448297
Ja, acties hebben consequenties. Veel plezier met je kut baan als je uit de cel komt he :W
No amount of money ever bought a second of time.
pi_197448513
quote:
„Ik weet niet wat mij bezielde”, zegt hij in een in een berouwvolle verklaring tijdens de zitting. „Ik heb een heel grote fout gemaakt. Daarvoor wil excuses aanbieden en verantwoordelijkheid nemen”, zegt de 23-jarige Almeloër. Hij heeft zijn eigen toekomst verknald, moet hij tot zijn grote spijt vaststellen. „Ik wilde gaan werken bij Defensie. Dat kan nu niet meer. Door deze fout raak ik alles kwijt waar ik jarenlang voor heb gevochten. Ik heb mijn toekomst weggegooid”, zegt K, die een blanco strafblad heeft.
Oh, dus je ging er al vanuit dat je goedgekeurd zou worden ofzo?
pi_197449525
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 17:15 schreef JeMoeder het volgende:
Moet je je voorstellen dat dit soort kneuzen bij defensie zouden kunnen werken. Gelukkig heeft hij zichzelf buiten spel gezet.
Ach ja...
pi_197450001
Ik begrijp niet zo goed wat we met dit soort verhalen moeten. Prima dat er verslag van wordt gedaan, maar dat hele sausje van medelijden dat er overheen gegoten wordt :r

Zo kun je bij elke veroordeelde wel een sentimenteel stuk schrijven over welke gevolgen de straf voor hem heeft...
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zaterdag 16 januari 2021 @ 18:50:31 #10
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_197450075
quote:
Selwyn van der W. is wel eerder met justitie in aanraking geweest. Onder meer vanwege geweld tegen agenten.
Opsluiten dit volk.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_197450600
Je lacht je toch de lul uit de broek met dit soort Jordy's. Echt onvervalste blanke kansenpareltjes.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 19:35:07 #12
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_197451099
:W geen medelijden met dit soort kneusjes :W
Ik ben inmiddels overleden
  zaterdag 16 januari 2021 @ 19:37:07 #13
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_197451155
Berouw komt na de zonde, doei :W
pi_197451195
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik begrijp niet zo goed wat we met dit soort verhalen moeten. Prima dat er verslag van wordt gedaan, maar dat hele sausje van medelijden dat er overheen gegoten wordt :r

Zo kun je bij elke veroordeelde wel een sentimenteel stuk schrijven over welke gevolgen de straf voor hem heeft...
Dat doen ze toch ook? Alleen is niemand daar van onder de indruk.
pi_197451842
Ik heb ook altijd heel veel spijt als ik gepakt wordt ;(
-
pi_197451984
"Ik schoot mijn vriend te hulp, die op de grond lag".

Nobele daad wel, beetje jammer dat hij op de grond lag omdat hij in de boeien geslagen werd na het aanvallen van een agent.

Maar goed, samen uit, samen thuis. Best Friends for Life.
pi_197452013
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 20:13 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
"Ik schoot mijn vriend te hulp, die op de grond lag".

Nobele daad wel, beetje jammer dat hij op de grond lag omdat hij in de boeien geslagen werd na het aanvallen van een agent.

Maar goed, samen uit, samen thuis. Best Friends for Life.
Wat een positieve kijk op het leven!
  zaterdag 16 januari 2021 @ 20:16:30 #18
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_197452062
Echt genieten dit soort jankverhalen. Hoop dat die tokkies helemaal naar de klote gaan. #genot
pi_197452101
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 20:14 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wat een positieve kijk op het leven!
Je leeft maar één keer, dus dat moet je goed vergallen met nobele doch ietwat ondoordachte of ronduit impulsieve achterlijkheden.

Toch?
pi_197452311
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 17:36 schreef AchJa het volgende:

[..]

Oh, dus je ging er al vanuit dat je goedgekeurd zou worden ofzo?
Klinkt ook als een lul verhaal, waar was hij op aan het wachten dan?
Dan is hij of al eerder afgekeurd en wilde het later bij een andere tak proberen (kan soms immers), of hij haalt het aan van kijk ik was van plan model burger te worden.

Ik gok lul verhaal.
pi_197452369
Ik heb medelijden
pi_197452390
Het verweer lijkt er dus min of meer op neer te komen dat de heren stuk voor stuk te dom zijn om grote nadelige gevolgen voor henzelf te overzien? Tsja.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 20:45:53 #23
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_197452769
In dit flutleger wil je toch niet zitten.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_197453165
Terecht dat ze aangepakt worden. Hoe staat het met raddraaiers uit andere steden?
dag
pi_197453351
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 20:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Klinkt ook als een lul verhaal, waar was hij op aan het wachten dan?
Dan is hij of al eerder afgekeurd en wilde het later bij een andere tak proberen (kan soms immers), of hij haalt het aan van kijk ik was van plan model burger te worden.

Ik gok lul verhaal.
Is het ook. Die kerel is 23, als het echt zijn droom was geweest was hij al lang begonnen. Ik kan me iig niet voorstellen dat het een student is die bezig is met een opleiding om toegelaten te worden op de KMA...
  zaterdag 16 januari 2021 @ 21:19:39 #27
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_197453442
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 21:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zitten doe je bij de marine.
Die varen doorgaans.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zaterdag 16 januari 2021 @ 22:27:56 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197455298
Mooi, die hersenloze tokkies mogen voorlopig even brommen
  zondag 17 januari 2021 @ 12:14:34 #29
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_197461725
Een nitraatbom naar agenten gooien, bedreigen terwijl je maat wordt opgepakt en vuurwerk afsteken terwijl het expliciet niet mag vanwege een pandemie. Ik wil niet zeggen dat ik vroeger een lieverdje ben geweest met vuurwerk, maar ben dat hele gedoe wel zo ongeveer ontgroeid na mijn 18e. Daarnaast was het vuurwerk nooit specifiek gericht op anderen. Deze gasten zijn op een latere leeftijd echt veel en veel te ver gegaan, op meerdere vlakken. Een lange straf, psychologische trajecten ter inzicht gecombineerd met een lange werkstraf is hier het enige gepaste antwoord.
pi_197462834
Wat een tokkies.
2.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')