quote:
Op zaterdag 16 januari 2021 18:16 schreef Arizona het volgende:[..]
De docenten vinden het ook enorm vermoeiend lesgeven en dat snap ik ook heel goed. Het is gewoon een K*tsituatie voor alle betrokkenen. Mijn dochter zit in 5vwo en ze heeft nu al diverse practica en toetsen gewoon niet gehad omdat het niet mogelijk was. En het is niet goed voor de beheersing van de stof; deze lichting leerlingen (m.n. dus bovenbouw van het middelbaar onderwijs) heeft echt een achterstand die ze haast niet meer weg kunnen werken.
Veel scholieren krijgen zo inderdaad een achterstand, wat heel zwaar is. En ook voor leraren is het niks, want die missen nu de terugkoppeling vanuit de klas. Plus dat ze individuele leerlingen nu niet kunnen helpen.
Maar het is wel lastig wat de beste optie is qua Corona. Of het kan om de wel naar school te laten gaan of niet. Wel heb ik het idee dat het beleidsmatig wat te zwart wit wordt gezien. En lijkt het niet alsof het voldoende is onderzocht.
Plus dan nog steeds dat terugkerende gerucht dat de scholen dicht om zijn om werkende ouders thuis te houden...
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.