abonnement Unibet Coolblue
pi_197443404
Uit het artikel:

Nederlands zorgpersoneel verpleegt coronapatiënten met chirurgische maskers die daarvoor eigenlijk helemaal niet bedoeld zijn. Als een zorgmedewerker zo’n masker draagt, beschermt dat alleen de patiënt, niet de medewerker zelf.

https://www.ftm.nl/artike(...)erkeerde-mondmaskers

Wat quotes


Misschien heeft zuinigheid er wel voor gezorgd dat de overheid nu diepe broekzakken heeft maar hadden we dat niet beter eerder kunnen aanspreken? 'Geen cent teveel' zorgt ook voor een enorme verschraling. De broek past ons volgens mij nog maar net en er worden nog steeds kniestukken op gestikt.


De Duitse bondsregering deelt hoog beschermende FFP2-maskers uit aan burgers om besmetting met het corona-virus te voorkomen. Maar Nederland is nog steeds erg zuinig met de inzet van deze mondneusmaskers. Zelfs medewerkers in verpleeghuizen die covid-patiënten behandelen, krijgen op advies van het RIVM alleen zogeheten chirurgische maskers. Volgens experts zijn die helemaal niet geschikt als virusbeschermer.


-------------

Het verplegen van coronapatiënten met chirurgische maskers is zeer kwalijk.

Ze moeten allemaal FFP2 maskers krijgen. Die zijn vaak ook nog eens herbruikbaar.
pi_197443470
Ik vind dat we die allemaal moeten krijgen. Al is het maar om de mondkapjesplicht iets serieus te geven. Alles minder dan ffp2 heeft weinig zin tegen verspreiding.
pi_197443506
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:09 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Ik vind dat we die allemaal moeten krijgen. Al is het maar om de mondkapjesplicht iets serieus te geven. Alles minder dan ffp2 heeft weinig zin tegen verspreiding.
Als we allemaal een FFP2 masker dragen, ook als we bij elkaar op bezoek gaan en op het werk, dan zullen de besmettingen snel afnemen.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 13:11:59 #4
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_197443515
In Beieren wordt het zelfs een verplichting om ook in winkels en het ov een FFP2-masker te dragen:
https://duitslandinstituu(...)ers-in-winkels-en-ov
pi_197443547
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:11 schreef polderturk het volgende:

[..]

Als we allemaal een FFP2 masker dragen, ook als we bij elkaar op bezoek gaan en op het werk, dan zullen de besmettingen snel afnemen.
Precies. Ik ben voor. En dat ze schaars waren in den beginne kan ik mij voorstellen maar we hadden al lang en breed dit in eigen land kunnen produceren
  Knapste mannelijke user 2022 zaterdag 16 januari 2021 @ 14:01:41 #6
206731 Mortaxx
Doomer
pi_197444423
Ach ze zijn toch als eerste ingeënt
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_197444867
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:01 schreef Mortaxx het volgende:
Ach ze zijn toch als eerste ingeënt
Dit dus!
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_197446333
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:06 schreef polderturk het volgende:
Uit het artikel:

Misschien heeft zuinigheid er wel voor gezorgd dat de overheid nu diepe broekzakken heeft maar hadden we dat niet beter eerder kunnen aanspreken? 'Geen cent teveel' zorgt ook voor een enorme verschraling. De broek past ons volgens mij nog maar net en er worden nog steeds kniestukken op gestikt.
-------------

Het verplegen van coronapatiënten met chirurgische maskers is zeer kwalijk.

Ze moeten allemaal FFP2 maskers krijgen. Die zijn vaak ook nog eens herbruikbaar.
Het is ook een van de redenen dat covid zo hard heeft huisgehouden in de verzorgingshuizen. Het verzorgend personeel stond zo'n beetje achteraan in de rij om beschermingsmiddelen te krijgen. Verder zie je in veel ziekenhuizen dat er een (soms afgedwongen) werkcultuur is van niet zeuren maar doorwerken met medische klachten. Dat heeft ook niet geholpen.

Als je kijkt naar Taiwan, die hadden in februari al FFP2 maskers voor iedere burger beschikbaar. Het is een van de redenen, in combinatie met agressief testen en grenzen sluiten waarom ze al vroeg het virus hebben kunnen bedwingen.

Zoals FTM aanhaalt heeft onze overheid, zeker sinds Balkenende en Rutte, een handje van 'penny wise, pound foolish'.
pi_197451978
Het is weer wachten op opa Van Dissel.
pi_197453323
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:11 schreef IkeDubaku99 het volgende:
In Beieren wordt het zelfs een verplichting om ook in winkels en het ov een FFP2-masker te dragen:
https://duitslandinstituu(...)ers-in-winkels-en-ov
Ik hoop dat ons dat hier (in NRW) bespaard blijft; die dingen zijn nu al overal stijf uitverkocht.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197456095
Tsja, op de covid-afdeling werken wij al maanden met chirurgische maskers, alleen bij aërosolen-vorming (vernevelen of optiflow) een FFP2 en er zijn geen massale besmettingen onder personeel. Als het daadwerkelijk niet zou werken zou je toch anders verwachten lijkt me..
pi_197457272
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:11 schreef polderturk het volgende:

[..]

Als we allemaal een FFP2 masker dragen, ook als we bij elkaar op bezoek gaan en op het werk, dan zullen de besmettingen snel afnemen.
Ja, de besmettingen zouden afnemen. Maar heb je wel eens zo'n FFP2 masker opgehad? Zorgprofessionals zeggen al dat het zeer onprettig is om er langdurig mee rond te lopen omdat het benauwd en warm wordt. Ik zie daarom een leek die er niet aan gewend is (bijvoorbeeld een vakkenvuller) niet een volledige shift daarmee draaien, die gaat van z'n graatje.

Maar voor kortdurige contacten zou het best wel kunnen helpen.
pi_197457316
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:02 schreef L0t.. het volgende:
Tsja, op de covid-afdeling werken wij al maanden met chirurgische maskers, alleen bij aërosolen-vorming (vernevelen of optiflow) een FFP2 en er zijn geen massale besmettingen onder personeel. Als het daadwerkelijk niet zou werken zou je toch anders verwachten lijkt me..
Een kennis van me werkt in een fabriek waar 40 van de 100 werknemers al COVID hebben gehad. Er wordt geen FFP2 gedragen.
pi_197457330
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:02 schreef L0t.. het volgende:
Tsja, op de covid-afdeling werken wij al maanden met chirurgische maskers, alleen bij aërosolen-vorming (vernevelen of optiflow) een FFP2 en er zijn geen massale besmettingen onder personeel. Als het daadwerkelijk niet zou werken zou je toch anders verwachten lijkt me..
Hoe weet je wanneer er aerosolen gevormd worden?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')