abonnement Unibet Coolblue
pi_197442542
Gok hieronder (als positief alternatief voor gokken over dagcijfers :P) welke maand jij denkt dat de 1,5m afgeschaft kan worden en weer normaal kunnen leven? Dan bedoel ik dus inclusief lowlands, voetbalstadions, en feestjes, en zónder 1,5m.

Wel met thuisblijven bij klachten, want dat valt daarvoor mij onder, houd je griep/verkoudheid/ebola voor je aub :P

Uitleg mag!

POLL
#WeesGeenWhales
pi_197442585
Ik ga zelf voor december, ik weet dat overheid en veel experts (ook marc van ranst in belgië bv.) denken dat het paar maanden eerder al zal kunnen, maar dan kan het alleen maar meevallen.

Daarom zei ik eerst altijd begin 2022, maar ik realiseerde me net dat als het enigzins kan ze het voor kerst 2021 zullen willen doen, al scheelt dat maar een paar weken, maar gewoon om iedereen weer traditioneel als vanouds kerst te kunnen laten vieren, dat zou politiek heel sterk zijn en ook een mooi symbolisch moment om het einde van de pandemie met z'n allen te vieren :Y
#WeesGeenWhales
  zaterdag 16 januari 2021 @ 12:21:40 #3
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_197442587
En de optie dat we naar een testmaatschappij gaan? Dan kan je bijv. een evenement hebben waar iedereen getest is.

Maar in de supermarkt ga je niet massaal rond het bier staan.
pi_197442597
Zodra de kwetsbaarste groep is gevaccineerd KAN de regel vrij snel afgeschaft worden. Dat gaat natuurlijk niet gebeuren, want het kabinet wil natuurlijk wel de baas blijven spelen en nuttig bezig blijven.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 12:23:48 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197442624
Ik hoop op september, bij ingang van het nieuwe schooljaar.
So we just called him Fred
  zaterdag 16 januari 2021 @ 12:25:21 #6
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_197442652
Dit jaar zeker niet.
Tics van je petten.
pi_197442717
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:21 schreef Scuidward het volgende:
En de optie dat we naar een testmaatschappij gaan? Dan kan je bijv. een evenement hebben waar iedereen getest is.

Maar in de supermarkt ga je niet massaal rond het bier staan.
Dat is leuk voor de tussentijd, en zo wordt het met fieldlabs ook gedaan, maar is niet een permanente oplossing.

Wel voor festivals bv of andere grote evenementen, zelfs voor een bioscoop of een theater als tests snel en goedkoop genoeg zijn. Festival: iedereen getest en je mag weer lekker crowdsurfen. Danceclub: iedereen getest en je mag dansen. Theater: zaal mag vol. Etc.

Probleem ermee is dat dat alleen werkt op georganiseerde, vaak commerciële plekken.

Ik wil, en ik denk dat velen dat willen, ook gewoon weer - bijvoorbeeld - een leuke cosplay meet kunnen houden in een park met 100 mensen als vanouds zonder beperkingen. Gewoon gratis, voor de lol, lekker chillen en picknicken. Of m'n verjaardag thuis vieren. Daar kan je moeilijk van verwachten dat het een teststructuur opzet, en dat soort spontane kleine initiatieven en activiteiten zijn super belangrijk voor een open, vrije, gezellig samenleving.

Supermarkt boeit het idd geen hol, maar dat is dan ook bijna de *enige* plek waar het niet boeit.

Als je thuis aan het begin van de dag jezelf kan testen of je kan onderweg naar zeg zo'n cosplay meet met z'n alleen eerst ff een test halen in de etos, dan is het prima, maar dan *IS* de 1,5m dus weg. Dan moet je dus gewoon de maand invullen dat je denkt dat we daar zijn. Ik zeg niet in de poll om welke reden we dat punt bereikt moeten hebben he :P

MAar voor nu ziet het er naar uit - Rutte zei het exact zo woordelijk in de tweede kamer deze week - dat de tests gebruikt gaan worden om, citaat "meer mogelijk te maken qua evenementen etc zolang het nog niet veilig genoeg is", waarná, nadruk na, hij hoopt en verwacht "dat we door vaccinatie later dit jaar teruggaan naar een veel normaler normaal, hopelijk helemaal het oude normaal, hoe dan ook een situatie waarvan je mag verwachten dat het vergelijkbaar is met voor de crisis, waarbij ik u weer gewoon de hand kan schudden". Dat laatste verwachte hij in september, en tests waren dus gewoon een mogelijheid om komende lente en zomer daarvoor tijdelijk al meer mogelijk te maken.

Maar goed, vul in wanneer je denkt dat we weer zonder 1,5m van een festival, conventie, concert met moshpit, danceclub, of dus een informele meeting met 100 jongeren in een park kunnen genieten waarbij iedereen gewoon mag knuffelen wie die wilt etc... net zoals voor de crisis. Door testen of vaccinatie zal me jeuken ;)
#WeesGeenWhales
pi_197442726
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:22 schreef Platinumgoat het volgende:
Zodra de kwetsbaarste groep is gevaccineerd KAN de regel vrij snel afgeschaft worden. Dat gaat natuurlijk niet gebeuren, want het kabinet wil natuurlijk wel de baas blijven spelen en nuttig bezig blijven.
Ik had er bij moeten zeggen... complottokkies niet welkom.

De tweede kamer moet ook elke 3 maanden toestemming geven he; )
#WeesGeenWhales
  zaterdag 16 januari 2021 @ 12:30:10 #9
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_197442731
Hoop ergens in December
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zaterdag 16 januari 2021 @ 12:30:30 #10
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_197442738
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:29 schreef eragon2890 het volgende:
Maar goed, vul in wanneer je denkt dat we weer zonder 1,5m van een festival, conventie, concert met moshpit, danceclub, of dus een informele meeting met 100 jongeren in een park kunnen genieten waarbij iedereen gewoon mag knuffelen wie die wilt etc... net zoals voor de crisis. Door testen of vaccinatie zal me jeuken
Helder. Dat informele is natuurlijk ook substantieel.
pi_197442749
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:25 schreef nattermann het volgende:
Dit jaar zeker niet.
Ik heb me ook ingesteld op begin volgend jaar, al is het overgrote meerendeel van onze experts optimistischer.

Maar dan kan het alleen meevallen. :D

(BTW, de vliegtuigen naar Taiwan vliegen nog hoor als je er klaar mee bent :P )
#WeesGeenWhales
pi_197442770
Ik mis "nooit"
pi_197442827
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:30 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Helder. Dat informele is natuurlijk ook substantieel.
Ja, daarom zie ik die testmaatschappij, hoewel geweldig om in de overgangsperiode nu meer mogelijk te maken, ook als iets wat alleen goed is tot groepsimmuniteit.

Eerlijk gezegd snap ik juist van Jesse Klaver/groenlinks de obsessie ook niet. Het is een linkse partij. Een testmaatschappij is per definitie *extreem* kapitalistisch, omdat alleen georganiseerde, formele instellingen iets kunnen organiseren. Dat zijn bijna per definitie grotendeels bedrijven, commerciële instellingen, commerciële festivals, etc, met geld.

Ik neem aan dat klaver ook alleen maar bedoeld tot groepsimmuniteit, maar ik vind het héél opmerkelijk dat hij er niet op hamert, want je moet er toch niet aan denken - en juist hij niet zou je verwachten - dat het informele middenveld wegvalt en alleen mensen moet geld nog naar een feestje kunnen omdat het moet voldoen aan testregels die voor een jongeren van 19 die bv. zo'n cosplay meet wil organiseren informeel in het park gewoon niet te doen zijn. Voor een paar maanden prima, maar op termijn zou dat natuurlijk leiden tot een dystopische helsmaatschappij, en ik snap niet dat een linkse partij daar niet op hamert.

Ik bedoel, wat doet bv. de facebook groep van LGBT jongeren die meets organiseren waar ze vrienden kunnen maken etc en vaak ook praten over als bv. hun ouders hun niet accepteren dan? Om maar iets te noemen.

Testmaatschappij zou ik eerder verwachten als paradepaardje van de VVD dan groenlinks, je ziet werkgeversorganisaties er vooral ook voor pleitten buiten de politiek.

Nogmaals, ik vermoed dat Klaver ook maar bedoeld "tot genoeg mensen gevaccineerd zijn", maar het is wel gek dat Rutte daar meer op hamert dan hij.
#WeesGeenWhales
pi_197442842
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:32 schreef Aanmodderfakker het volgende:
Ik mis "nooit"
Ik mis "Nu" kappen met die onzin.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_197442863
Is de vraag wanneer ik denk dat het kan? Dan:
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:37 schreef halfway het volgende:

[..]

Ik mis "Nu" kappen met die onzin.
Is de vraag wanneer ik denk dat het gebeurt? Dan:
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:32 schreef Aanmodderfakker het volgende:
Ik mis "nooit"
pi_197442872
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:32 schreef Aanmodderfakker het volgende:
Ik mis "nooit"
Omdat dat extreem onwaarschijnlijk is, bijna geen expert in NL dat verwacht, en meerdere landen alweer volledig terug zijn bij normaal. Ik probeer de complot-downies eruit te houden :P

In dat geval pak ik een vliegtuig en ga in taiwan informatica-carriëre opbouwen. Daar kan alles alweer. Maar ik ga er van uit dat het niet nodig is. :)
#WeesGeenWhales
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 12:39:28 #17
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_197442887
Zal wel volgend jaar gaan worden
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_197442892
Waar is de optie voor DeVerzamelaar; nooit meer?

Ik denk dat in de praktijk in Juli-August het afstand houden al niet meer in praktijk gebracht wordt.

Oktober zal het officieel bevestigd worden naar de minister.
- verwijderd door admin -
pi_197442894
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:22 schreef Platinumgoat het volgende:
Zodra de kwetsbaarste groep is gevaccineerd KAN de regel vrij snel afgeschaft worden. Dat gaat natuurlijk niet gebeuren, want het kabinet wil natuurlijk wel de baas blijven spelen en nuttig bezig blijven.
Welk kabinet?
pi_197442907
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:38 schreef eragon2890 het volgende:
Ik probeer de complot-downies eruit te houden :P
Kap eens met mensen die kritisch op de maatregelen zijn weg te zetten als downies, idioot :{w

Dat zeg je maar tegen viruswaarheid-wappies die het virus ontkennen, denken dat Bill Gates er achter zit, of iets met babybloed. Maar niet tegen mensen die normaal kritisch over de (maatschappelijke) gevolgen van de maatregelen denken.
  Leukste jonkie 2022 zaterdag 16 januari 2021 @ 12:51:05 #21
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_197443113
Nooit. Dit wordt vanaf nu bij elk griepje weer uit de kast gehaald.
-XOXO- Je maintiendrai
pi_197443395
Eind volgend jaar.
pi_197444955
Dit hele jaar sowieso nog mondkapjes en 1.5M

Misschien ergens voorjaar 2022.
pi_197445441
Ik hoop op oktober, net op tijd voor ADE.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_197445488
Welke 1,5m? Bedoel je die ene, die slechts op papier bestaat?
I'll give you something to do
pi_197445498
12-01-22

Ik heb wel zin in een cookie :9 wel chocolate chip toch ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 16 januari 2021 @ 15:17:11 #27
451005 Grems
Clown World
pi_197445930
Die is nooit nodig geweest, afgeschaft gaat ie niet worden.
pi_197447120
Wanneer de maarschappij er klaar mee is. Zolang de meerderheid van de mensen zich laat inpakken door de leugens blijft onze vrijheid ontnomen.

Tot die tijd worden constant nieuwe dingen verzonnen en pushen de machthebbende hun duistere agenda's.
pi_197449751
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:29 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ik had er bij moeten zeggen... complottokkies niet welkom.

De tweede kamer moet ook elke 3 maanden toestemming geven he; )
lol, iemand bij het minste of geringste iemand een complotgekkie te noemen zijn wel de nieuwe wappies :')

Grappig ook dat in het initatiefswetsvoorstel tijdelijke wet covid-19, de kamer letterlijk zou worden uitgesloten van haar controlerende taak. Enkel doordat Hoogleraren (o.a van mijn uni) groot alarm sloegen in alle media werd dat er uiteindelijk uitgehaald. Maar dat geeft al aan hoever het kabinet het liefst wil gaan.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 18:54:15 #30
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197450162
Officiele afschaffing zal wel volgen nadat we allang met z'n alleen verdeeld zijn onder groepen die het wel geloven na de vaccinaties en mensen die nog met geknepen billetjes op het sein van de overheid wachten. Waarschijnlijk ergens eind Q3 begin Q4 dit jaar.. maar mogelijk al wel eerder in de praktijk.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_197450886
Je kan 'nooit' er misschien niet tussen willenzetten, omdat je dan als wappie of iets dergelijks wordt weggezet. Zelf hoop ik oktober, al zal dat (omdat dit in vergelijking met griep) wel niet, want dan speelt het weer op. Maar, vergeet ook niet dat

1. Niet iedereen gevaccineerd wil of kan worden
2. De vaccins voor 95% werken. Dus 5% van de gevaccineerden en de niet gevaccineerden lopen onbeschermd rond. In oktober begint het griepseizoen langzaam weer op te komen en zal er dus weer naar de maatregelen gekeken gaan worden. Als dit jojo effect blijft, is de optie 'nooit' natuurlijk een reële optie. Of een nieuwe variant. Of de vaccins werken minder goed dan verwacht. Allemaal punten die we allemaal over 6-9 maanden pas weten.
Wie niet dom is moet slim zijn!
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 16 januari 2021 @ 21:48:20 #32
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197454130
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 16:12 schreef Sammeyzes het volgende:
Wanneer de maarschappij er klaar mee is. Zolang de meerderheid van de mensen zich laat inpakken door de leugens blijft onze vrijheid ontnomen.

Tot die tijd worden constant nieuwe dingen verzonnen en pushen de machthebbende hun duistere agenda's.
Wappie gespot
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 16 januari 2021 @ 21:53:26 #33
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197454278
Hopelijk nooit. Ik vind het wel prettig dat de mensen uit mijn buurt blijven
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_197455195
quote:
84s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 21:53 schreef Starhopper het volgende:
Hopelijk nooit. Ik vind het wel prettig dat de mensen uit mijn buurt blijven
Ik denk dat een kelder wel eens echt iets voor jou zou kunnen zijn.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197455411
Niet.
pi_197455461
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 22:24 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik denk dat een kelder wel eens echt iets voor jou zou kunnen zijn.
Nee zeg, die regels zijn hard nodig om de smetvrezen onder ons een goed gevoel te geven.
I'll give you something to do
pi_197456162
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:54 schreef GemMagic het volgende:
Officiele afschaffing zal wel volgen nadat we allang met z'n alleen verdeeld zijn onder groepen die het wel geloven na de vaccinaties en mensen die nog met geknepen billetjes op het sein van de overheid wachten. Waarschijnlijk ergens eind Q3 begin Q4 dit jaar.. maar mogelijk al wel eerder in de praktijk.
Officiële afschaffing is wel van belang voor dingen als de kroeg, festivals, concerten, feesten en dergelijke. Het gaat natuurlijk niet om met wat vrienden thuis zitten.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_197456341
Kan? Die had er nooit hoeven te zijn geweest.

Het gros van de besmettingen komt door superspreaders, dwz. één persoon die een groot aantal anderen besmet, en dit wordt niet verklaard door persoonlijke nabijheid maar door atmosferische condities die aerosolenophoping veroorzaken.

Met goede ventilatie (schone lucht van bovenaf, afzuiging van onderaf) had die reproductiefactor binnen de perken gehouden kunnen worden zonder social distancing.
pi_197456372
Nooit. En nee, niet in de zin van "het is een groot complot, we blijven altijd in lockdown" maar omdat het iets is wat, in tegenstellingen tot sommige maatregelen waar het heel zwart-wit een kwestie van verbieden/toestaan is (het openen van een restaurant bijvoorbeeld) kan vervagen. Als de crisis ten einde loopt en andere maatregelen verdwijnen, zal daarbij uiteindelijk ook de 1,5m norm door het gedrag van mensen als vanzelf meer en meer losgelaten worden. Handhaving van de anderhalve meter zal die trend volgen en ook steeds meer niet langer gehandhaafd worden. Misschien zou je afschaffing van de beboetbaarheid dan als ijkpunt kunnen pakken...
pi_197456403
Ik denk serieus dat er een kans is dat we komende winter nog wat kleine maatregelen krijgen.

Maar dan is het wel voorbij.
Definitely not CIA
  zaterdag 16 januari 2021 @ 23:44:03 #41
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_197456902
Tegen de zomer van 2022.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_197457524
quote:
84s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 21:48 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Wappie gespot
Mehhhhhh
  zondag 17 januari 2021 @ 07:50:35 #43
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197458740
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:05 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Officiële afschaffing is wel van belang voor dingen als de kroeg, festivals, concerten, feesten en dergelijke. Het gaat natuurlijk niet om met wat vrienden thuis zitten.
Sure, het zal echter eerder mogelijk zijn dan een groot commercieel festival. Zodra thuisbezoek weer veilig vrij wordt gegeven geef ik mn eigen mini festival.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_197458989
Nooit.
pi_197459001
Ik gok op augustus.
pi_197460645
17 augustus om 18.00 wordt aangekondigd dat per direct de 1.5 meter vervalt.
  zondag 17 januari 2021 @ 11:32:07 #47
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_197460882
April/Mei 2022

Heb wel goede hoop dat de derde golf net voor de zomer voorbij is. Zodat autovakanties in Frankrijk/Spanje/Italië gewoon kunnen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_197461024
Jaar 2023 staat er niet bij, daarom maar gekozen volgend jaar.

Die 1,5mtr blijft gewoon voorlopig het vaccin is geen wonder.

Het is gewoon niet realistisch binnen paar maand al als je nu al ziet hoe traag de besmettingen afnemen terwijl wel in lockdown zijn, in de zomer verwacht ik wel weer weinig besmettingen dan is het griepseizoen voorbij, Covid gedraagt zich net zo als de griep.

[ Bericht 26% gewijzigd door mrevil1337 op 17-01-2021 11:44:29 ]
pi_197461277
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 11:37 schreef mrevil1337 het volgende:
Jaar 2023 staat er niet bij, daarom maar gekozen volgend jaar.

Die 1,5mtr blijft gewoon voorlopig het vaccin is geen wonder.

Het is gewoon niet realistisch binnen paar maand al als je nu al ziet hoe traag de besmettingen afnemen terwijl wel in lockdown zijn, in de zomer verwacht ik wel weer weinig besmettingen dan is het griepseizoen voorbij, Covid gedraagt zich net zo als de griep.
griepseizoen is al een tijdje voorbij, sterker nog griep bestaat niet meer.
pi_197461367
in NL ergens in maart 2022.
Wereldwijd zullen er nog tot ergens tussen 2025-2030 regels zijn vanwege het coronoavirus.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')