abonnement Unibet Coolblue
pi_197440522
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 10:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De relevantie is dat het allang guur weer is met tig jaar rechts, waarbij de afwikkeling van de toeslagenaffaire natuurlijk een illustatief voorbeeld is om aan te geven hoe guur het was. ;)

Mischien dat het onder een links kabinet vanuit dat oogpunt bezien zelfs een zonnig kabinet zou zijn. :P
Ah :D

Ik zie overal een verschuiving van meer overheidsdeelname in bedrijven. En ook een bevolking die naar de overheid kijkt om de weg te leiden.
De kleine teruggetrokken overheid is niet meer van deze tijd.
Definitely not CIA
  zaterdag 16 januari 2021 @ 10:34:50 #27
8369 speknek
Another day another slay
pi_197440660
Het kabinet is juist gevallen omdat tienduizend gezinnen volkomen onterecht de vernieling in geholpen zijn, zelfmoord, verwaarloosde kinderen, geknakte carrières, uitzichtloze armoede, alleen maar omdat de partijen wat al te gretig rechtspopulistisch over wilde komen naar de stemmers. Van links tot rechts komt men tot inkeer dat ze veel te ver doorgeschoten zijn en weer de burger van dienst moet zijn, in plaats van hengelen naar stemmen ten koste van de burger.

[ Bericht 7% gewijzigd door Tijger_m op 16-01-2021 10:38:36 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 10:37:30 #28
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197440694
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 10:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Ah :D

Ik zie overal een verschuiving van meer overheidsdeelname in bedrijven. En ook een bevolking die naar de overheid kijkt om de weg te leiden.
De kleine teruggetrokken overheid is niet meer van deze tijd.
De partijen luisteren gewoon naar wat er onder de bevolking leeft en die wil een economisch linkser beleid.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 10:39:37 #29
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_197440735
Betaalbare goede woningen, betaalbare goede gezondheidszorg, een leefbaar minimum inkomen voor iedereen, een schoon milieu, investeren in hernieuwbare energie, bedrijven die zich aan regels moeten houden, een wereld die ook voor komende generaties leefbaar is.

Zo gruwelijk al die linkse idealen. Er zou eens een moslim gebruik van kunnen maken!
  zaterdag 16 januari 2021 @ 10:43:13 #30
8369 speknek
Another day another slay
pi_197440797
Als je de bash weghaalt, laat dan de clou staan, enfin
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 10:34 schreef speknek het volgende:
Het kabinet is juist gevallen omdat tienduizend gezinnen volkomen onterecht de vernieling in geholpen zijn, zelfmoord, verwaarloosde kinderen, geknakte carrières, uitzichtloze armoede, alleen maar omdat de partijen wat al te gretig rechtspopulistisch over wilde komen naar de stemmers. Van links tot rechts komt men tot inkeer dat ze veel te ver doorgeschoten zijn en weer de burger van dienst moet zijn, in plaats van hengelen naar stemmen ten koste van de burger.

En dat is dan een "gure linkse winter".
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_197440798
Als we met zijn allen zoveel geld pompen in het redden van bedrijven, hebben we daar straks ook wat over te zeggen.. :+
Definitely not CIA
  zaterdag 16 januari 2021 @ 10:57:32 #32
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197441018
Het is nog veel te voorbarig om te zeggen of CDA en VVD naar links gaan zolang concrete getallen en bedragen niet zijn ingevuld en men vooralsnog gewoon op dezelfde weg verder gaat. Of het nu de flexibele huren zijn of privacy, of het onderwijs.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)r-onze-ogen-a4027108

Marketing en het inhuren van vele honderden communicatie adviseurs zijn deze partijen goed in, om het nog maar niet te hebben over het slopen van de onafhankelijke positie van de NOS en CBS (waarborgen zijn simpelweg gesloopt uit de wet).

Rechtsstaat ondermijnende plannen stonden nog steeds in de (concept) verkiezingsprogramma's.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 16 januari 2021 @ 11:02:24 #33
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197441100
Dat zou fijn zijn.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 11:06:42 #34
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_197441180
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 09:09 schreef Sebbeszweet het volgende:
krijgen we de komende 4 jaar een kabinet met rap oplopende staatsschuld, nieuwe records op het gebied van massamigratie, verdere druk op de woningmarkt en verdere afbreuk van onze soevereiniteit ten gunste van Brussel.
Deze problematiek hebben we nog niet gehad onder alle louter rechtste kabinetten die we hebben gehad de afgelopen 40 jaar inderdaad. :') TS :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_197441193
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 09:09 schreef Sebbeszweet het volgende:

[..]

Als zelfs linkse kranten kritisch gaan worden op deze linkse programma’s, dan weet je dat er iets gaande is. Met de VVD die verder naar links opschuift,
krijgen we de komende 4 jaar een kabinet met rap oplopende staatsschuld, nieuwe records op het gebied van massamigratie, verdere druk op de woningmarkt en verdere afbreuk van onze soevereiniteit ten gunste van Brussel.
Links beleid is beter voor de portemonnee dan rechts beleid; dat is slechts verplaatsing van geld naar de grote corporaties. Doorgerekende programma's komen voor links altijd relatief goed er uit.

Afbraak van sociale vangnetten en de middenklasse uithollen, zeg maar klassiek rechts neo-liberaal beleid maken de winters guur voor iedereen die geen 1%-er is. Het is jammer dat rechts zo verschrikkelijk makkelijk immigratie en identity politics kan gebruiken om mensen tegen hun eigen portemonnee te laten stemmen en van links een boeman te maken terwijl links al decennia niet aan de macht is. Het is nog meer jammer dat er zoveel naïeve mensen in Nederland rondlopen die daar in mee gaan :{
beter een knipoog dan een blauw oog
  zaterdag 16 januari 2021 @ 11:08:50 #36
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197441210
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:02 schreef VoMy het volgende:
Dat zou fijn zijn.
De kabinetsreactie van 26 pagina's is m.i. weinig substantieel. De WOB blijft ondermaats.

En de VVD blijft gewoon een partij met weinig interne democratie en een monolithische opvatting over de overheid. Het liefst zien zij daar een democratie zoals in Hong Kong en Singapore, zodat je lekker kunt doorpakken.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 11:09:22 #37
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197441220
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 10:57 schreef Klopkoek het volgende:
Het is nog veel te voorbarig om te zeggen of CDA en VVD naar links gaan zolang concrete getallen en bedragen niet zijn ingevuld en men vooralsnog gewoon op dezelfde weg verder gaat. Of het nu de flexibele huren zijn of privacy, of het onderwijs.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)r-onze-ogen-a4027108

Marketing en het inhuren van vele honderden communicatie adviseurs zijn deze partijen goed in, om het nog maar niet te hebben over het slopen van de onafhankelijke positie van de NOS en CBS (waarborgen zijn simpelweg gesloopt uit de wet).

Rechtsstaat ondermijnende plannen stonden nog steeds in de (concept) verkiezingsprogramma's.
Nee, dat is niet helemaal waar, de programma's laten wel degelijk een beweging neer links zien en daar is dit op gebaseerd, wat er in de praktijk uitkomt is uiteraard vers twee.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 januari 2021 @ 11:14:25 #38
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197441294
Links is een breed begrip, hoe naar links? Met geld strooien is niks links aan, en je kan richting sociaal links en economisch links.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 16 januari 2021 @ 11:16:12 #39
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197441317
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, dat is niet helemaal waar, de programma's laten wel degelijk een beweging neer links zien en daar is dit op gebaseerd, wat er in de praktijk uitkomt is uiteraard vers twee.
Nou, kijk eens naar de wetgeving van het afgelopen jaar zou ik zeggen.

De NRC maakte ook al het punt dat er concrete bedragen moeten komen.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)annen-waard-a4026859

Als de houding nog steeds blijft dat er flinke bezuinigingen moeten komen, ondanks alles wat het IMF, OECD en zelfs Financial Times heeft geschreven (het schaadt meer dan het op levert), dan moet het nog maar bezien worden, en heeft ook grote gevolgen voor het verdelingsvraagstuk. Waar de lusten en de lasten terecht komen.

Dat Nederland de crisis begon met een lage staatsschuld dankzij de bezuinigingen, is tot op zekere hoogte een denkfout.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197442264
De angst voor een hoge staatsschuld is compleet achterhaald, nu de rente al tijden laag is en waarschijnlijk tot in eeuwigheid kunstmatig laag zal worden gehouden. Nederland krijgt zelfs geld toe wanneer het een staatslening afsluit. Pas nog 2 miljard. Omdat door Covid-19 bijna alle landen in hetzelfde schuitje zitten van oplopende schulden, kan ik mij ook niet voorstellen dat de boeven bij de ECB ervoor gaan zorgen dat de rente stijgt.

Kortom, genoeg ruimte voor links beleid wat mogelijk iets meer kost.
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 12:08:47 #41
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197442341
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:05 schreef Pleun2011 het volgende:
De angst voor een hoge staatsschuld is compleet achterhaald, nu de rente al tijden laag is en waarschijnlijk tot in eeuwigheid kunstmatig laag zal worden gehouden. Nederland krijgt zelfs geld toe wanneer het een staatslening afsluit. Pas nog 2 miljard. Omdat door Covid-19 bijna alle landen in hetzelfde schuitje zitten van oplopende schulden, kan ik mij ook niet voorstellen dat de boeven bij de ECB ervoor gaan zorgen dat de rente stijgt.

Kortom, genoeg ruimte voor links beleid wat mogelijk iets meer kost.
Niet geheel correct, de laatste obligatie uitgifte voor ruim 2 miljard had geen negatieve rente maar de rente was 0.174%. Voornamelijk doordat Duitsland ook nog positieve rente gaf op hun obligaties.

Ik weet niet waarom de ECB boeven zouden zijn, overigens. Lijkt mij een onjuiste benadering.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197442386
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 09:59 schreef capricia het volgende:
Of vinden jullie die covid-steun van de overheid aan bedrijven ook een linkse hobby?
Nee dat is om de overheid te beschermen. Die immers, verplicht bedrijven te sluiten. Als mensen massaal hun inkomsten zouden verliezen, zou dat rebellie kunnen veroorzaken.
pi_197442422
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Niet geheel correct, de laatste obligatie uitgifte voor ruim 2 miljard had geen negatieve rente maar de rente was 0.174%. Voornamelijk doordat Duitsland ook nog positieve rente gaf op hun obligaties.

Ik weet niet waarom de ECB boeven zouden zijn, overigens. Lijkt mij een onjuiste benadering.
Het pre-Covid-19 beleid van Draghi vond ik discutabel ja, puur gericht op de belangen van zuidelijk staten. Wie hebben er uiteindelijk geprofiteerd van dat beleid? Niet de doorsnee burger vermoed ik.

Ik doel overigens op dit berichr van een maand geleden

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-meevaller-schatkist
pi_197442468
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Niet geheel correct, de laatste obligatie uitgifte voor ruim 2 miljard had geen negatieve rente maar de rente was 0.174%. Voornamelijk doordat Duitsland ook nog positieve rente gaf op hun obligaties.

Ik weet niet waarom de ECB boeven zouden zijn, overigens. Lijkt mij een onjuiste benadering.
Zolang hetgeen waar je het in investeert een hoger rendement heeft als dat zit je sowieso toch wel prima?
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 12:21:12 #45
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197442579
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:15 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Zolang hetgeen waar je het in investeert een hoger rendement heeft als dat zit je sowieso toch wel prima?
Oh, ik zie het ook niet als een probleem, een dergelijke rente is natuurlijk gewoon peanuts :)

Nederland heeft ruimte genoeg om meer te lenen en daarmee in een economisch herstel (en behoud tijdens covid) te investeren. En ik hoop dat we nu wel afstand gaan nemen van het neo-liberale economische beleid vanuit de overheid want ik geloof niet dat het opgeleverd heeft wat men zich ervan voorstelde, zeker niet voor de burgers.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197442893
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 09:40 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Het Parool:
[..]

'Het CDA is voor, maar het CDA is tegen'

Wat is dat voor flutblaadje. Ik zou daarom de rest ook niet zo serieus nemen.
CDA voor: "vinden begrotingsdiscipline minder belangrijk dan eerder"
CDA tegen: "Ze vinden zelfs dat de overheid ook op langere termijn toe kan met een hogere staatsschuld"

Dat zijn twee verschillende dingen. Je moet het even beter lezen ;)
pi_197442938
Tegen de tijd dat we een nieuw kabinet hebben, is het al herfst.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 16 januari 2021 @ 12:42:37 #48
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197442949
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 09:51 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Klopt, de media hebben inderdaad een ruk naar rechts gemaakt in Nederland.
Zeker de media die onder DPG vallen, zoals ook in België is gebeurd. De tijd dat journalisten een controlerend belang hadden in hun eigen krant is wel even voorbij.

Het Parool is regelmatig erg kritisch op het linkse college en hanteert dito rechtse frames.

twitter



Het is ook niet heel erg links om ouders maandenlang/jarenlang op hun geld te laten wachten, uitgekeerd door een op inhuurkrachten drijvende belastingdienst.

Terwijl tegelijkertijd de kraan voor bedrijven vol open staat. Een formulier is genoeg. Daarvan zegt men dan dat achteraf wel wordt gekeken of het terecht was, maar de VVD en CDA gaan waarschijnlijk nooit keihard terugvorderen als daarmee leeggetrokken bedrijven alsnog omvallen. Het is nogal fraudegevoelig - en bestuurders komen nogal makkelijk weg in dit land bij o.a. witwas praktijken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Klopkoek op 16-01-2021 12:48:24 ]
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 16 januari 2021 @ 12:46:18 #49
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197443015
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:08 schreef Tijger_m het volgende:
Ik weet niet waarom de ECB boeven zouden zijn, overigens. Lijkt mij een onjuiste benadering.
Het ECB beleid is nogal discutabel omdat het vrij duidelijk de ongelijkheden vergroot (ook die tussen mkb en multinationals...) en tegelijkertijd mensen in armoede stort.

Daar hoef je niet (heel) links voor te zijn, de FT en FAZ kwamen met dezelfde conclusie.

'Boeven' is misschien een te zwaar en populistisch woord voor deze Goldman Sachs mannetjes.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197443019
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:39 schreef arj1o1 het volgende:

[..]

CDA voor: "vinden begrotingsdiscipline minder belangrijk dan eerder"
CDA tegen: "Ze vinden zelfs dat de overheid ook op langere termijn toe kan met een hogere staatsschuld"

Dat zijn twee verschillende dingen. Je moet het even beter lezen ;)
Als dat zo is legt het parool dit slecht uit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')