abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
  zaterdag 16 januari 2021 @ 06:53:21 #1
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_197439028
https://www.bnr.nl/nieuws(...)-kabinet-niet-leiden

quote:
Demissionair premier Mark Rutte moet geen leiding geven aan het volgende kabinet. Dat zegt GroenLinks-leider Jesse Klaver tegen BNR. Rutte is voor een belangrijk deel verantwoordelijk voor het tegenhouden van veranderingen in de openbaarheid van het overheidsbeleid. 'Deze verkiezingen worden cruciaal. Je moet de opbouw van de verzorgingsstaat niet laten doen door degene die deze puinbak heeft veroorzaakt.'

De val van het kabinet markeert tevens het einde van het tijdperk Rutte, als het aan Jesse Klaver ligt. 'Drie kabinetten is hij verantwoordelijk geweest voor het afbreken van de sociale zekerheid en de verzorgingsstaat, waardoor mensen ongelofelijk worden gewantrouwd. De val van dit kabinet moet daar het symbool van zijn. Dat zo veel mensen in de ellende zijn geholpen, kwam door een ideologie waar Rutte de afgelopen tien jaar voor stond, en waarin burgers op de allereerste plaats gewantrouwd werden.'

Als het aan Klaver ligt, gaat het debat over de toeslagenaffaire gewoon door. 'Door nu af te treden bekent Rutte schuld en zegt hij: 'ja, we hebben het de afgelopen jaren verkeerd gedaan', en daarmee moet er echt iets veranderen.' De affaire is mede het gevolg van een bestuurswijze die ook al onder de premiers Wim Kok en Jan-Peter Balkenende bestond. 'Alleen: de afgelopen tien jaar was Rutte verantwoordelijk en als je verantwoordelijk bent kun je ook iets veranderen.'

Sterker nog: de affaire rond het afschaffen van de dividendbelasting was ook al exemplarisch voor dat gebrek aan openheid. 'Ik denk ook niet dat Rutte dit echt doorvoelt. Alles wat hij vandaag zegt, zegt hij onder politieke druk. Mark Rutte kan echt geen leiding geven aan een volgend kabinet en deze veranderingen erdoorheen kan krijgen: het was zijn partij die die verandering altijd heeft tegengehouden.'

GroenLinks en D66 zijn al tien jaar bezig met de Wet Openbaarheid Overheid en al tien jaar krijgen we tegenwerking van vooral VVD en CDA, zegt Klaver. Gelukkig is dat nu, onder druk van het toeslagenschandaal veranderd en komt er meer openheid.' Maar het is nu aan de kiezer. 'Als je echt wilt dat we de verzorgingsstaat opnieuw gaan opbouwen en de fouten herstellen, dan moet je dat niet laten doen door degene die deze puinbak heeft veroorzaakt.'

Wel zal GroenLinks het kabinet blijven steunen in de aanpak van de coronacrisis, benadrukt Klaver. 'Het kabinet moet de vrijheid houden om daarin te blijven handelen. Ik wil dat het kabinet weet dat wij altijd de samenwerking willen bieden om de coronacrisis het hoofd te bieden. Er komen extra steunpakketten. Dit overstijgt links of rechts, oppositie of coalitie, dit moeten we samen aanpakken.'
Wat een gek ventje is die Klaver toch. 98% van de VVD-stemmers wil dat Rutte de volgende MP wordt en nu zegt die linkse idioot in feite dat verkiezingen niet relevant zijn. De stem van het volk is niet belangrijk maar wel de 'principes' van een linkse gekkie, nota bene een zelfverklaarde vijand van de VVD. Mooi niet dus.

Waarom niet de pijlen richten op Geert Wilders, een door de rechter veroordeelde misdadiger, een crimineel? Wil Klaver soms straks regeren met blonde Geert? _O-

Linkse politici zijn rare luchtfietsers die gevangen zitten in hun hersenspinsels van onduidelijke principes. Nederland heeft behoefte aan rechtse politiek die problemen op een pragmatische wijze aanpakt.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 06:57:32 #2
440451 scrupuleus
MatjeGoudnietdeTour
pi_197439058
Er kleeft toch wel iets aan rutte nu.
En het zou mooi zijn om na deze affaire hem niet als premier te zien maar helaas volgt niemand hem op bij de vvd.

Wanbeleid.

Geertje wordt btw nooit premier, rare vergelijking, ik zie sowieso weinig zelfreflectie bij de ts die zich zou moeten schamen om het leiderschap bij zijn partij.
Voor als jij mij niet kunt missen na de shutdown 0630812445
  zaterdag 16 januari 2021 @ 06:57:40 #3
158701 Socios
Treinreiziger
pi_197439060
Klaver :')_!

Vreselijk, eng mannetje.
pi_197439081
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 06:53 schreef Subw00fer het volgende:
98% van de VVD-stemmers wil dat Rutte de volgende MP wordt
Wij van wc eend...
pi_197439140
Zo lang Rutte de lijsttrekker en premierskandidaat van de VVD is en de VVD de grootste partij in de coalitie wordt, is hij gewoon premier. En gezien de peilingen waar de VVD rond de 40 zetels staat, lijkt dat te gaan gebeuren. Al kan dat natuurlijk nog veranderen in de komende weken. Maar zo simpel werkt democratie. Ik weet ook niet wat Klaver hier denkt te winnen, zouden er nou meer mensen GL stemmen omdat hij dit roept? Want waarschijnlijk moet hij als hij wil regeren uiteindelijk toch met Rutte in zee...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197439284
quote:

Wat een gek ventje is die Klaver toch. 98% van de VVD-stemmers wil dat Rutte de volgende MP wordt en nu zegt die linkse idioot in feite dat verkiezingen niet relevant zijn.
98% van de VVD-stemmers is nog niet de meerderheid van de Nederlandse kiezers.

En zou dat percentage niet aan het verschuiven zijn door de aandacht voor alles dat naar buiten is gekomen en nog naar buiten zal komen?

quote:
Waarom niet de pijlen richten op Geert Wilders, een door de rechter veroordeelde misdadiger, een crimineel? Wil Klaver soms straks regeren met blonde Geert? _O-
Klaver zegt niet dat er geen plek is voor de VVD in een volgende coalitie, hij wil alleen niet dat Rutte opnieuw premier wordt. De leden van de VVD hebben niet voor een andere lijsttrekker kunnen kiezen dus is het nu aan de kiezer om te bepalen wie de grootste partij in het volgende kabinet gaat worden.

quote:
Linkse politici zijn rare luchtfietsers die gevangen zitten in hun hersenspinsels van onduidelijke principes. Nederland heeft behoefte aan rechtse politiek die problemen op een pragmatische wijze aanpakt.
Er ligt een rapport waarin het huidige kabinet keihard wordt afgerekend op het feit dat bewindslieden van met name VVD en CDA het belangrijker vinden om hun eigen positie te beschermen dan door regeringsbeleid benadeelde mensen te helpen. En dan vind jij dat deze partijen mee principes hebben en de problemen echt willen oplossen? :')

Voor Rutte is vooral de beschadiging van zijn positie en het redden van zijn aars topprioriteit. Anders was het kabinet wel eerder gevallen, ver voor corona er tussen kwam. De persconferentie gisteren was de echte aftrap van de verkiezingscampagne.
pi_197439377
Ja laten we die linkse populist en luchtfietser yasser serieus gaan nemen. :D
Abid is een papzak met een oranje lul van de paprikachips.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 07:57:47 #8
492341 Subw00fer
pi_197439378
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 07:37 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

98% van de VVD-stemmers is nog niet de meerderheid van de Nederlandse kiezers..
Maar die 98% zorgt ervoor dat de VVD de grootste partij wordt. Wie is Klaver om te zeggen wat Rutte moet doen? Wat het beleid moet zijn van de VVD? Als het aan de boeren lag, lag Klaver allang onder de zoden onder het Binnenhof maar gelukkig voor hem luisteren we daar ook niet naar.
pi_197439404
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 07:57 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Maar die 98% zorgt ervoor dat de VVD de grootste partij wordt. Wie is Klaver om te zeggen wat Rutte moet doen? Wat het beleid moet zijn van de VVD?
De verkiezingen moeten nog plaatsvinden h.

Er hoeft maar een deel van die 98% van gedachten te veranderen en Rutte hoeft niet de nieuwe premier te worden.

quote:
Als het aan de boeren lag, lag Klaver allang onder de zoden onder het Binnenhof maar gelukkig voor hem luisteren we daar ook niet naar.
Ook de boeren kiezen niet in hun eentje de premier. En de boeren hebben het bij de meerderheid van het volk ook flink verbruid met hun agressieve acties en het ontkennen van feiten, dus om die nu bij deze discussie te trekken?
pi_197439431
Klopt, maar bij voorkeur omdat de VVD niet de grootste partij wordt. Dat lijkt helaas onvermijdelijk.
pi_197439445
Rutte en Hoekstra vonden dat ze door kunnen als lijsttrekkers.

Het is nu aan hun collega's en de media om hen continu te confronteren met wat er onder hun verantwoordelijkheid is gebeurd.

Rutte zei het gisteren zelf: het oordeel is aan de kiezer. Rutte hoopt op een nieuw mandaat, een blijk dat het volk hem nog vertrouwt. Dat kon wel eens een koude kermis worden.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 08:19:59 #12
476022 PzKpfw
Knuppel in het hoenderhok
pi_197439452
Had niet gedacht het ooit nog eens eens te zijn met de heer Klaver. Maar ik zou ook niet weten wie het stokje van Rutte over zou moeten nemen. Hoekstra lijkt me geschikt maar het CDA gaat nooit de grootste partij worden.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 08:47:12 #13
492341 Subw00fer
pi_197439573
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 08:08 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

De verkiezingen moeten nog plaatsvinden h.

Er hoeft maar een deel van die 98% van gedachten te veranderen en Rutte hoeft niet de nieuwe premier te worden.
Er is momenteel geen enkel teken dat Ruttte onder vuur komt te liggen bij de VVD-aanhang. VVD'ers zijn niet zo idioot principieel als PvdA'ers.
pi_197439620
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 08:47 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Er is momenteel geen enkel teken dat Ruttte onder vuur komt te liggen bij de VVD-aanhang. VVD'ers zijn niet zo idioot principieel als PvdA'ers.
VVD'ers zijn plucheplakkers die liever elkaar de hand boven het hoofd houden dan verantwoordelijkheid te nemen
pi_197439631
Wiebes is de meest geschikte. Hij weet problemen op te lossen.
Ik kan mij voorstellen dat hij als staatssecretaris niet wist, wat voor problemen er met de toeslagen waren.
Maar nu hij dat wel weet, acht ik hem het beste in staat om dat op te gaan lossen.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 09:01:28 #16
476022 PzKpfw
Knuppel in het hoenderhok
pi_197439690
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 07:57 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Als het aan de boeren lag, lag Klaver allang onder de zoden onder het Binnenhof maar gelukkig voor hem luisteren we daar ook niet naar.
Wat is dit voor een achterlijke bewering? Je moet niet denken dat dat Defence Force clubje representatief is voor de gemiddelde boer.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 09:01:59 #17
459912 FlippingCoin
SUCK MY WHITE DICK.
pi_197439697
Ik vind Klaver nogal hypocriet hierin, daar die Asscher helemaal niet wou aanvallen. Met Asscher zou die willen samenwerken maar Rutte en Hoekstramoeten maar vertrekken omdat dit beter uitkomt voor GL.
blacklivesmatterwhitelivesmatteralllivesmatterblacklivesmatterwhitelivesmatteralllivesmattergeencensuurblacklivesmatterwhitelivesmatteralllivesmatter
blacklivesmatterwhitelivesmatteralllivesmatterblacklivesmatterwhitelivesmatteralllivesmatter
pi_197439702
quote:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)-kabinet-niet-leiden
[..]

Wat een gek ventje is die Klaver toch. 98% van de VVD-stemmers wil dat Rutte de volgende MP wordt en nu zegt die linkse idioot in feite dat verkiezingen niet relevant zijn. De stem van het volk is niet belangrijk maar wel de 'principes' van een linkse gekkie, nota bene een zelfverklaarde vijand van de VVD. Mooi niet dus.

Met de rechtse politiek zijn de problemen die we hebben toch nog steeds niet opgelost? Veel mensen hebben namelijk nog steeds te weinig koopkracht en te weinig geld voor vervoer.
pi_197439709
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 08:54 schreef Idisrom het volgende:
Wiebes is de meest geschikte. Hij weet problemen op te lossen.
Ik kan mij voorstellen dat hij als staatssecretaris niet wist, wat voor problemen er met de toeslagen waren.
Maar nu hij dat wel weet, acht ik hem het beste in staat om dat op te gaan lossen.
Wiebes en Rutte wisten meer. En hadden nog meer kunnen weten. Hebben ze zelf toegegeven tegenover de onderzoekscommissie. Rapporten en memo's zijn bewust tegengehouden door het kabinet omdat ze bang waren voor wat er in stond.

Van een minister of staatssecretaris mag je verwachten dat ze signalen van problemen serieus nemen, niet dat ze die kleiner maken om hun hachje te redden.

Er zijn veel meer dossiers waarin Rutte, Wiebes en co dit gedrag hebben vertoond (bijvoorbeeld de aardbevingen in Groningen). Er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit in de toekomst niet meer gaat gebeuren.

Wiebes en Asscher voelden aan dat hun aanwezigheid een olifant in de kamer zou blijven. Rutte gaat er vanuit dat hij er wel mee weg blijft komen.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 09:05:43 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197439727
Goh de leider van een partij die vind dat de leider van een andere partij niet de verkiezingen moet winnen. Daar sta ik nou echt van te kijken.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 09:08:32 #21
492341 Subw00fer
pi_197439742
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 08:53 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

VVD'ers zijn plucheplakkers die liever elkaar de hand boven het hoofd houden dan verantwoordelijkheid te nemen
Volgens mij heeft Jesse Klaver nog nooit verantwoordelijkheid genomen. Hij loopt weg bij coalitie-onderhandelingen omdat de VVD niet het land wil uitleveren aan migranten die hier niks te zoeken hebben.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 09:10:47 #22
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_197439763
Het is wel grappig hoe VVD verantwoordelijk is voor massaimmigratie, een woningmarkt krapte, uitholling van de zorg en het onderwijs.

Maar goed. Gewoon weer VVD stemmen en mag ik weer jaaaaaren geklaag aanhoren. Paupervolk.
pi_197439765
Juist pragmatische wijze nekt ons, TS. Er is geen visie. En zo verzandt Rutte 3 van crisis tot crisis.

Wie de premier ook wordt, klimaat, woningbouw, ruimtelijke ordening, landbouw, de zorg, sociale zekerheid, kansengelijkheid en racisme, transparantie rechterlijke macht en openbaar bestuur, de belastingdienst zelf natuurlijk, al deze onderwerpen vereisen aandacht en visie.

Ik weet niet of ik premier Rutte hier zo geschikt voor vind.

Het hele systeem piept en kraakt tot in zijn voegen.
pi_197439773
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 09:03 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Wiebes en Rutte wisten meer. En hadden nog meer kunnen weten. Hebben ze zelf toegegeven tegenover de onderzoekscommissie. Rapporten en memo's zijn bewust tegengehouden door het kabinet omdat ze bang waren voor wat er in stond.

Van een minister of staatssecretaris mag je verwachten dat ze signalen van problemen serieus nemen, niet dat ze die kleiner maken om hun hachje te redden.

Er zijn veel meer dossiers waarin Rutte, Wiebes en co dit gedrag hebben vertoond (bijvoorbeeld de aardbevingen in Groningen). Er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit in de toekomst niet meer gaat gebeuren.

Wiebes en Asscher voelden aan dat hun aanwezigheid een olifant in de kamer zou blijven. Rutte gaat er vanuit dat hij er wel mee weg blijft komen.
Wiebes en zijn voorganger Henk Kamp hebben veel sneller dan iedereen voor mogelijkheid hield, bereikt dat de gaskraan in Groningen van heel hoog naar dicht gegaan is. ^O^
Het was juist het eerste kabinet Rutte- Verhagen -Wilders (en ook het laatste kabinet Balkenende) dat de gaskraan in Groningen wagenwijd openzette voor export naar nieuwe landen, alleen om het begrotingsgat wat te dichten. Dat was dus echt potverteren ten koste van Groningen en onze toekomst
pi_197439805
quote:
16s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 09:01 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik vind Klaver nogal hypocriet hierin, daar die Asscher helemaal niet wou aanvallen. Met Asscher zou die willen samenwerken maar Rutte en Hoekstramoeten maar vertrekken omdat dit beter uitkomt voor GL.
Hier heb je een punt, over Asscher had hij dit niet gezegd.

Klaver en heel links lijkt wat wanhopig. En dat is ook logisch. De hele pandemie gaat het al over solidariteit, zorg, werkgelegenheid en intussen ook nog over klimaat. Allemaal linkse thema's. Maar toch stijgt rechts in de peilingen en met name de VVD naar een zetel of 40, terwijl links krimpt. Ze moeten dus hopen op een aardverschuiving en een plotselinge afkeer van Rutte door deze toeslagenaffaire is hun beste kans. Ik denk trouwens niet dat het zo ver komt, Rutte blijft gewoon populair.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197439816
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 09:11 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Wiebes en zijn voorganger Henk Kamp hebben veel sneller dan iedereen voor mogelijkheid hield, bereikt dat de gaskraan in Groningen van heel hoog naar dicht gegaan is. ^O^
Het was juist het eerste kabinet Rutte- Verhagen -Wilders (en ook het laatste kabinet Balkenende) dat de gaskraan in Groningen wagenwijd openzette voor export naar nieuwe landen, alleen om het begrotingsgat wat te dichten. Dat was dus echt potverteren ten koste van Groningen en onze toekomst
Vooral Wiebes heeft in dat dossier inderdaad bereikt wat men voor onmogelijk hield.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 09:20:11 #27
459912 FlippingCoin
SUCK MY WHITE DICK.
pi_197439835
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 09:15 schreef Hanca het volgende:

[..]

Hier heb je een punt, over Asscher had hij dit niet gezegd.

Klaver en heel links lijkt wat wanhopig. En dat is ook logisch. De hele pandemie gaat het al over solidariteit, zorg, werkgelegenheid en intussen ook nog over klimaat. Allemaal linkse thema's. Maar toch stijgt rechts in de peilingen en met name de VVD naar een zetel of 40, terwijl links krimpt. Ze moeten dus hopen op een aardverschuiving en een plotselinge afkeer van Rutte door deze toeslagenaffaire is hun beste kans. Ik denk trouwens niet dat het zo ver komt, Rutte blijft gewoon populair.
Ik denk ook dat de gemiddelde VVD stemmer niet zomaar GL stemt, die zal toch eerst CDA en D66 overwegen lijkt mij.
blacklivesmatterwhitelivesmatteralllivesmatterblacklivesmatterwhitelivesmatteralllivesmattergeencensuurblacklivesmatterwhitelivesmatteralllivesmatter
blacklivesmatterwhitelivesmatteralllivesmatterblacklivesmatterwhitelivesmatteralllivesmatter
pi_197439904
quote:
16s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 09:20 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik denk ook dat de gemiddelde VVD stemmer niet zomaar GL stemt, die zal toch eerst CDA en D66 overwegen lijkt mij.
Nederlandse kiezers blijken toch vaak een breed spectrum te overwegen. De PvdA haalde bijvoorbeeld onder Samson 38 zetels, die zetels zijn daar weg maar niet naar verwachtte andere partijen als GL (toen 10 zetels), SP (toen 15 zetels) en PvdD (toen 2 zetels). Die 4 partijen hadden toen 65 zetels, nu maar 38 in de laatste peiling van I&O. Blijkbaar zijn er toch tussen 2012 en nu een hoop mensen verder overgestapt dan op het eerste gezicht logisch is. En wellicht kun je die mensen dus ook terug krijgen, links stemmen was immers ooit een optie voor hen.
pi_197439939
Kan inderdaad prima, maar links mist aansprekende leiders en links mist een homogene achterban die profijt kan hebben van links bestuur.

Links praat te veel over organisatie en publieke taken, en te weinig over de portemonnee. Dat is echt het manco van links.
pi_197439984
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 09:31 schreef skrn het volgende:
Kan inderdaad prima, maar links mist aansprekende leiders en links mist een homogene achterban die profijt kan hebben van links bestuur.

Links praat te veel over organisatie en publieke taken, en te weinig over de portemonnee. Dat is echt het manco van links.
Ik denk dat het puur om die leider gaat. De thema's, programma's e.d. van links zijn niet zo veel veranderd in 8 jaar en in die 8 jaar is vooral op klimaat bij de bevolkingnhet gevoel van urgentie alleen maar groter geworden. Dus aan hun programma's kan het niet echt liggen. Ze missen echt een Samson en ook Roemer was toch nog wel een stuk sterker dan Marijnissen.
pi_197440193
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 09:11 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Het dichtdraaien van de gaskraan is een politiek besluit dat je met de juiste wil in een middagje kunt nemen.

De gaswinning is 'slechts' de oorzaak. Het echte probleem zijn de duizenden gezinnen die na elke beving nieuwe scheuren in hun huis moeten ontdekken. Waarvan velen niet veilig in hun eigen huis kunnen wonen zonder allerlei stellages om de boel bij elkaar kunnen houden. Die nog steeds geen geld hebben om de schade te herstellen. Die niet kunnen verhuizen zonder met een gigantische hypotheekschuld te blijven zitten omdat de waarde van hun huis na elke beving afneemt.

Kabinetten onder leiding van Rutte hebben jarenlang geroepen dat ze eindelijk werk gingen maken van het afhandelen van de schade. En met elke nieuwe regeling kwamen procedures, voorbehouden en regeltjes die voorkwamen dat de mensen cht werden geholpen.

Deels gebeurde dit voordat Wiebes zich hiermee ging bemoeien, maar met alleen het dichtdraaien van de gaskraan waren deze mensen niet geholpen. Ondanks zijn inspanningen zitten veel mensen nog steeds met schade en ellende en is Groningen nog steeds niet aardbevingsvrij.

Verwacht de komende decennia vergelijkbare dossiers in andere provincies. Want er wordt niet alleen gas gewonnen in Groningen. De zogenaamde 'kleine velden' elders tellen ook gewoon op tot een flinke winning van aardgas. Die met het dichtdraaien van de kraan in Groningen elders flink is toegenomen. Dit zijn zaken die het huidige kabinet mogelijk heeft gemaakt maar voor de mogelijke gevolgen nemen ze geen verantwoordelijkheid, daar er zwijgen ze liever.
pi_197440271
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 09:54 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Het dichtdraaien van de gaskraan is een politiek besluit dat je met de juiste wil in een middagje kunt nemen.
Dat is veel te kort door de bocht en toont een ernstig gebrek aan kennis van zaken. We zitten namelijk met de leveringszekerheid, je wil niet dat heel Nederland met het weer van vandaag geen verwarming meer heeft of niet meer kan koken. En nee, dat kan niet op Russisch gas, dat gas kan niet in onze CV ketels en op onze kookplaten. Dat Wiebes hier toch zo veel voor elkaar heeft gekregen, dat de kraan in 2022 dicht is en dat er nu al zichtbaar overal installaties buiten gebruik zijn en zelfs worden gesloopt, is echt wel een verdienste.

En nee, boren in veel kleinere gasbellen levert niet exact dezelfde problemen op, dat gebeurt wereldwijd. Uiteindelijk moeten we wel ook daar vanaf, natuurlijk.
pi_197440507
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 10:01 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat is veel te kort door de bocht en toont een ernstig gebrek aan kennis van zaken. We zitten namelijk met de leveringszekerheid, je wil niet dat heel Nederland met het weer van vandaag geen verwarming meer heeft of niet meer kan koken. En nee, dat kan niet op Russisch gas, dat gas kan niet in onze CV ketels en op onze kookplaten. Dat Wiebes hier toch zo veel voor elkaar heeft gekregen, dat de kraan in 2022 dicht is en dat er nu al zichtbaar overal installaties buiten gebruik zijn en zelfs worden gesloopt, is echt wel een verdienste.

En nee, boren in veel kleinere gasbellen levert niet exact dezelfde problemen op, dat gebeurt wereldwijd. Uiteindelijk moeten we wel ook daar vanaf, natuurlijk.
Het laagcalorische gas uit Groningen is inderdaad vrij uniek. Dat betekent echter niet dat je hoogcalorisch Russisch gas niet laagcalorisch kan maken, dat doen we nu ook al met gas uit hoogcalorische velden dat we mengen met zo'n 14% stikstof (N, niet te verwarren met de stikstofoxide discussie).

De vraag is echter of je voor je aardgas de komende 50 jaar afhankelijk wil zijn van andere landen of dat je kiest voor afbouw van het gasgebruik en voor de opwekking van stroom inzet op duurzame oplossingen.
pi_197440911
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 09:31 schreef skrn het volgende:

Volgens mij gunnen wel slechts linkse partijen medemensen veel koopkracht en veel geld voor vervoer, waardoor het leven van die medemensen veel prettiger zou worden, want dan zouden zij de plaatsen kunnen ontwijken waar voornamelijk individuen op wacht staan die al meer koopkracht hebben.
pi_197441071
Want dat moet Jesse natuurlijk doen! *O* *O*

Op naar Klaver I *O*
Never in the field of human conflict was so much owed by so many to so few.
-Winston Churchill
pi_197441093
Zit wat in.
  Redactie Frontpage zaterdag 16 januari 2021 @ 11:03:28 #37
459297 crew  DarkwingDuck
pi_197441121
Wie is Klaver om dit te bepalen of te eisen? Hij vertegenwoordigd een clubje van 10 zetels volgens peilingen die daarmee verliezen ten opzichte van nu. Verliezen als oppositiepartij.

Volgens mij is hij zo bang dat GroenLinks wellicht in aanmerking komt om eindelijk eens verantwoordelijkheid te tonen door mee te regeren dat hij er wanhopig alles aan doet om de winnaar nu vast te schofferen. Dan kan hij straks weer weglopen en naar de ander wijzen.

Als ik GroenLinks lid zou zijn zou ik vrij pissed off zijn door deze partijleider. Wederom 4 jaar niets voor elkaar krijgen en enkel roepen en stampvoeten in de oppositie door eigen gedrag en keuzes.
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 11:12:02 #38
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197441255
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:03 schreef DarkwingDuck het volgende:
Wie is Klaver om dit te bepalen of te eisen? Hij vertegenwoordigd een clubje van 10 zetels volgens peilingen die daarmee verliezen ten opzichte van nu. Verliezen als oppositiepartij.

Volgens mij is hij zo bang dat GroenLinks wellicht in aanmerking komt om eindelijk eens verantwoordelijkheid te tonen door mee te regeren dat hij er wanhopig alles aan doet om de winnaar nu vast te schofferen. Dan kan hij straks weer weglopen en naar de ander wijzen.

Als ik GroenLinks lid zou zijn zou ik vrij pissed off zijn door deze partijleider. Wederom 4 jaar niets voor elkaar krijgen en enkel roepen en stampvoeten in de oppositie door eigen gedrag en keuzes.
Als GL stemmer zou ik er volledig achter staan dat Klaver roept dat Rutte geen PM meer zou moeten zijn, anders was je wel een VVD stemmer geweest :P
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Redactie Frontpage zaterdag 16 januari 2021 @ 11:16:34 #39
pi_197441326
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Als GL stemmer zou ik er volledig achter staan dat Klaver roept dat Rutte geen PM meer zou moeten zijn, anders was je wel een VVD stemmer geweest :P
Nee, zo werkt het niet.
Als lid of stemmer van/op partij x hoef je het echt niet altijd eens te zijn met partij x of uitspraken van partijleider van partij x.
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 11:17:22 #40
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197441343
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:16 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Nee, zo werkt het niet.
Als lid of stemmer van/op partij x hoef je het echt niet altijd eens te zijn met partij x of uitspraken van partijleider van partij x.
Klopt, dat hoeft niet maar de kans is wel aanwezig. Vrij groot zelfs.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Redactie Frontpage zaterdag 16 januari 2021 @ 11:40:48 #41
pi_197441713
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Klopt, dat hoeft niet maar de kans is wel aanwezig. Vrij groot zelfs.
Niet echt. Ik ben het vaak niet eens geweest met uitspraken van Buma, vond het berhaupt geen fijne partijleider. Terwijl ik hem een paar keer ontmoet heb en het dan wel een aangenaam persoon is.
pi_197441746
Het is natuurlijk wel een probleem dat VVD'ers bijna 100% tevreden zijn met Rutte, maar kiezers van andere partijen in mindere mate. Al zal daar ook nog wel wat verschil tussen zitten. Kiezers van de coalitiepartijen en SGP zullen minder moeite met hem hebben van PVV, PvdA, GL... Dan wordt de VVD straks weer de grootste en Rutte weer formateur.

En dan moeten er allerlei partijen, waaronder misschien de Jessias, er mee akkoord gaan dat deze man, waar toch wel wat vlekjes aan zitten, met afstand de langstzittende premier aller tijden gaat worden, langer dan Drees en Lubbers, in principe tot 2025 als er niks tussen komt. 15 jaar dezelfde leider is gewoon erg lang. Dan heb je gewoon een generatie die alleen maar Rutte heeft gekend.

Maar ja de VVD zou ook wel gek moeten zijn om nu afscheid te nemen van Rutte vanwege een toeslagenaffaire waarvan de gemiddelde VVD-stemmer waarschijnlijk niet eens echt gelooft dat de Belastingdienst ook maar iets verkeerd heeft gedaan, laat staan de bewindspersonen. Jesse en de andere oppositie-lijsttrekkers hebben er nog een hele taak aan om dat uit te leggen in een debat waarin je vaak maar een paar minuutjes spreektijd krijgt.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 11:43:20 #43
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197441770
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:03 schreef DarkwingDuck het volgende:
Het is inderdaad geen slimme zet van Klaver. Hij zich beter focussen op waarom een kiezer wl op GL moet stemmen dan waarom een kiezer nt op de VVD zou moeten stemmen.
So we just called him Fred
pi_197441856
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 10:24 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het laagcalorische gas uit Groningen is inderdaad vrij uniek. Dat betekent echter niet dat je hoogcalorisch Russisch gas niet laagcalorisch kan maken, dat doen we nu ook al met gas uit hoogcalorische velden dat we mengen met zo'n 14% stikstof (N, niet te verwarren met de stikstofoxide discussie).

De vraag is echter of je voor je aardgas de komende 50 jaar afhankelijk wil zijn van andere landen of dat je kiest voor afbouw van het gasgebruik en voor de opwekking van stroom inzet op duurzame oplossingen.
Ja, het kan wel. Maar daar zijn fabrieken voor nodog en er werd steeds gezegd dat die er niet voor 2025 konden staan. Dus kon je niet echt afbouwen.
pi_197441895
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:42 schreef Vasilevski het volgende:
Het is natuurlijk wel een probleem dat VVD'ers bijna 100% tevreden zijn met Rutte, maar kiezers van andere partijen in mindere mate.
De huidige coalitie en Rutte krijgen in alle onderzoeken steeds van meer dan 60% van de bevolking een voldoende, zo ontevreden is de rest dus niet.
pi_197441903
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:43 schreef Fred het volgende:

[..]

Het is inderdaad geen slimme zet van Klaver. Hij zich beter focussen op waarom een kiezer wl op GL moet stemmen dan waarom een kiezer nt op de VVD zou moeten stemmen.
Ach, het is een journalist die wat vraagt over de val van het kabinet en Klaver antwoordt, zo werkt dat met interviews. En daar wordt dan een artikel van gemaakt en een paar punten van uitgepikt.

Dat moet je niet als een "zet van Klaver" zien.

De verkiezingsstrijd moet nog losbarsten, genoeg tijd om je te richten op wat je noemt.
  Redactie Frontpage zaterdag 16 januari 2021 @ 11:50:08 #47
pi_197441923
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:43 schreef Fred het volgende:

[..]

Juist, en dat mis ik bij de drie linkse partijen. Volg ze nu alle drie op Twitter en de partijleiders. Maar ze zijn toch vooral reactief bezig. Constant bezig met de partijen op rechts. Dat is niet de vijver waar ze succesvol zullen vissen. Daarmee vergroten ze niet hun kiespubliek daarmee stellen ze enkel de huidige achterban tevreden.

Waarom geen campagne vanuit eigen kracht? Dat zet zoveel meer zoden aan de dijk dan reactief reageren op wat andere partijen wel vanuit eigen kracht doen.
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 11:51:52 #48
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197441973
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:50 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Juist, en dat mis ik bij de drie linkse partijen. Volg ze nu alle drie op Twitter en de partijleiders. Maar ze zijn toch vooral reactief bezig. Constant bezig met de partijen op rechts. Dat is niet de vijver waar ze succesvol zullen vissen. Daarmee vergroten ze niet hun kiespubliek daarmee stellen ze enkel de huidige achterban tevreden.

Waarom geen campagne vanuit eigen kracht? Dat zet zoveel meer zoden aan de dijk dan reactief reageren op wat andere partijen wel vanuit eigen kracht doen.
Als ze geen kiezers van rechts naar hun partijen kunnen trekken waar moeten ze dan stemmen vandaan halen? Even ervan uitgaande dat we het CDA ook onder rechts scharen.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 11:52:17 #49
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197441983
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:42 schreef Vasilevski het volgende:
Het is natuurlijk wel een probleem dat VVD'ers bijna 100% tevreden zijn met Rutte, maar kiezers van andere partijen in mindere mate.
Dat is toch hoe onze democratie werkt?
Na afloop van Paars I was menig VVD stemmer ook niet tevreden over Wim Kok, toch kwam er een Paars II.

Waar partijen als GL, PvdA en SP last van hebben is dat ze hun eigen linkse gedachtegoed in de steek hebben gelaten: "Samen sta je sterk". Ze doen er imho goed aan om zich te realiseren dat ze hun gezamenlijke "vijand" alleen kunnen "aanpakken" als ze samenwerken en wellicht zelfs moeten fuseren.

Daarna moeten ze nog wel iets verzinnen waarom stemmers op hun partij(en) moeten stemmen, met "Stem op mij, want Rutte is een klootzak" kom je niet ver.
So we just called him Fred
pi_197441998
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:50 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ik volg GL ook op Twitter maar herken dat niet, op een paar tweets na.
Op welke tweets doel je?
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')