abonnement Unibet Coolblue
pi_197438895
Wij zitten al bijna een jaar in de corona ellende.
Steeds weer vestigt men alle hoop dat nieuwe maatregelen de pandemie zullen stoppen. Kijk naar die idiote juichstemming toen het eerste vaccin klaar was: "Wij zijn gered en verlost van de epidemie!"
Helaas is de werkelijkheid weerbarstiger en dat zien die domme media niet genoeg in.
Elke nieuwe maatregel helpt wel , maar is op zichzelf volstrekt onvoldoende om de pandemie te beëindigen:

1.Mondkapjes:
Een Belgische sinterklaas droeg in een verpleeghuis een mondkapje en besmette toch nog 121 patienten:
https://www.nu.nl/coronavirus/6098665/13-doden-en-121-infecties-na-bezoek-besmette-sint-aan-vlaams-verpleegtehuis.html
Een ander voorbeeld is een onderzoek naar besmettingen tijdens een vliegreis. Daar werden ondanks de verplichte mondkapjes en een zogenaamd "100% effectieve "high tech luchtreiniging in de vliegtuigcabine toch zeven passagiers besmet:
Uit DNA onderzoek bleek dat alle passagiers het virus pas hebben opgelopen in het vliegtuig.
Hierbij een wetenschappelijk artikel, dat ik iedereen aanraad om te lezen:

https://wwwnc.cdc.gov/eid/article/27/3/20-4714_article

https://www.nytimes.com/2021/01/07/health/coronavirus-airline-passengers-outbreak.html

2. Vaccinaties:
Er zijn al nieuwe covid varianten ( E484K) die de immuunrespons van gevaccineerde mensen zeer waarschijnlijk omzeilen:
https://www.nature.com/articles/d41586-021-00031-0
De jaarlijkse griepvaccinaties blijken ook soms nou juist niet tegen de nieuwste griep variant te werken..

3. Testen blijken ook geen garantie op verdere bestrijding van het virus te zijn:
Veel testen geven hoogstens een beetje schijnveiligheid. Zie bijvoorbeeld de uitzending vandaag om 19.05 uur van het programma Kassa op Nederland 1:
https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/zaterdag-in-kassa-hoe-betrouwbaar-zijn-sneltesten

Conclusie: Bij zo'n lastig te bestrijden epidemie werkt alleen een combinatie van ALLE maatregelen, die denkbaar zijn. Dus zowel mondkapjes, vaccinaties als testen zijn absoluut nodig maar helaas niet voldoende. Er moeten ook andere maatregelen genomen worden wil je de epidemie echt uitbannen.

Raar dat wij nooit het Nieuw-Zeelandse beleid van de hermetisch gesloten grenzen hebben overgenomen:
Dat land heeft direct na het eerste Covidgeval buiten China, in de Filippijnen, op 2 februari 2020 de grenzen gesloten. In Nieuw-Zeeland is daardoor nauwelijks iemand besmet geraakt en is de horeca gewoon open zonder lockdown:
https://www.bbc.com/news/world-asia-53274085

En zelfs Nieuw-Zeeland is niet gevrijwaard gebleken van het corona virus: Maar wel met in totaal maar 2246 besmettingsgevallen een fractie van de 901,696 besmettingsgevallen in ons land.
Ja dan wordt door tegenstanders beweerd dat ons land geen eiland is, maar een betere grensbewaking zoals vroeger en elke nieuwe reiziger verplicht twee weken in een gecontroleerde quarantaine, kan zeker bijdragen in de bestrijding en heeft minder erge maatschappelijke gevolgen dan een maanden lange lockdown.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_197439020
Alsof in ons land al 1 miljoen mensen besmet zijn geweest. Dat geloof je toch niet serieus?
pi_197439353
Ik heb de afgelopen jaren begrepen dat grenzen niet bestaan en als ze al zouden bestaan dat het handhaven ervan absoluut onmogelijk is.
pi_197439409
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 06:51 schreef mark16 het volgende:
Alsof in ons land al 1 miljoen mensen besmet zijn geweest. Dat geloof je toch niet serieus?
Jawel dat is bevestigd, werkelijke aantallen zullen een rond de 4 miljoen zijn.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_197439643
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 06:51 schreef mark16 het volgende:
Alsof in ons land al 1 miljoen mensen besmet zijn geweest. Dat geloof je toch niet serieus?
Lijkt me wel hoor, 90% heeft ook geen tot milde klachten.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 11:55:09 #6
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197442044


Dit principe bedoel je dus?
pi_197442144
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:55 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Dit principe bedoel je dus?
Daarom kan nu een avondklok het verschil maken.
pi_197442166
Het uitroeien van de mensheid wel.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_197442180
En als je nu de avondklok uitprobeert, kun je het efficienter krijgen als de situatie écht precair wordt.
pi_197442186
Sterker nog, de reden dat ze in Taiwan en China (op nu even kort een stad na) en Vietnam en nieuw-zeeland en nog een paar landen nu weer 100% normaal leven met 0 beperkingen is dat je vaccinaties niet eens nodig hebt als je het gewoon naar 0 timmert in een paar maanden en daarna de grens dichttimmert. (of 2 weken quaraintine voor iedereen, dus bv. emigratie van mensen die een baan vinden in jouw land kan nog gewoon ook).

Ik zou graag dichte grenzen hebben, ga toch niet meer dan een keer per jaar naar vlaanderen, als dat betekent dat ik hier weer gewoon gezellig als vanouds naar m'n evenementen kan zoals ik al liet zien van youtube in Taiwan dus 100% als vanouds terug zijn al maanden en maanden weer. Zien dat dat allemaal weer mag terwijl we hier niet mogen afspreken met meer dan 2 mensen, alles dicht is, en we onze vrienden niet mogen knuffelen maakt me echt woest. En jaloers. Puur door slecht beleid.

Hoe dan ook, het hoeft natuurlijk niet helemaal uitgebannen te worden, 99% van onze experts roept elke keer hetzelfde: zodra geneog mensen door vaccinatie immuun zijn is het geen pandemie meer en kunnen alle beperkingen eraf. Er zal dan nog af en toe iemand het krijgen, maar het leid niet meer tot grote uitbraken, het geeft geen problemen meer voor de zorg, en de risicogroepen zijn platgespoten dus gaan niet meer dood (iig niet veel).

Dus dat zal het hier worden, zoals iedereen die niet een complottokkie is op dit forum ook verwacht en Rutte deze week weer eens herhaalde in de kamer.

Maar in het extreem onwaarschijnlijke geval dat dat niet gebeurt ga ik gewoon sparen, een baan zoeken in Taiwan, en lekker daar weer normaal leven, zoals ik al eerder zei. Zal niet nodig zijn though.

Uitbannen is dus helemaal niet nodig. Het moet gewoon beheersbaar worden gemaakt zonder die verschrikkelijke maatregelen/beperkingen die ons leven verneuken. En dat kan een vaccin doen.

Behalve dan overigens "blijf thuis met klachten", want zoals Hancock al zei, dat moet echt over zijn. Ik hoef ook niet de griep van Piet Snot op kantoor. Zelfs niet een verkoudheid. Maar de overige maatregelen kunnen in de bin als het beheersbaar is door groepsimmuniteit.
#WeesGeenWhales
pi_197442224
Het voordeel van een avondklok is vooral dat er overdag meer mogelijk is, dat zie je in andere landen.
pi_197442267
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:55 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Dit principe bedoel je dus?
Nee, OP heeft het volgens mij over de grenzen sluiten zodat zodra het weg is je van al het gezeik af bent en blijft. Die heb ik in deze schemas nog nooit zien staan.

Dat is waarom Taiwan weer lekker zonder welke beperking dan ook grote evenmenten kan vieren en niets hiervan hoeft te doen. En andere landen ook.

Dat proberen wij hier te bereiken door vaccinaties, maar zij kunnen dat dus al maanden.

Linksom of rechtsom, het zal me worst zijn, zowat iedere expert in dit land is het erover eens dat we die 1,5m overboord kunnen flikkeren zodra we groepsimmuniteit hebben, en ik kan echt niet wachten tot we dat punt bereikt hebben. Ik wil een tijdmachine naar 1 januari 2022. Ik doe het nu grotendeels, maar ik ben er echt heel klaar mee, ik wordt er depressief van.

Ik ben echt blij dat er hoe dan ook uitzich is nu op een einde aan de beperkingen (groepsimmuniteit door vaccinatie hier).

Nog paar maandjes volhouden...
#WeesGeenWhales
pi_197442325
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:01 schreef Mondkapje het volgende:
En als je nu de avondklok uitprobeert, kun je het efficienter krijgen als de situatie écht precair wordt.
Volgens mij is de primaire beperking hier het gebrek aan politiecapaciteit, dus dat ga je niet oplossen in een paar weken.

Daarnaast gaan veel mensen dan gewoon logeren en blijven dus langer gezellig bij elkaar thuis ipv korter. Ik wil al maanden een keer bij een nieuwe vriendin langs, we hebben binnenkort eindelijk een keer tijd, we hebben al afgesproken dat als er een avondklok komt dat ik dan een heel weekend blijf om het op te lossen :D
#WeesGeenWhales
pi_197442340
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:07 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Volgens mij is de primaire beperking hier het gebrek aan politiecapaciteit, dus dat ga je niet oplossen in een paar weken.

Daarnaast gaan veel mensen dan gewoon logeren en blijven dus langer gezellig bij elkaar thuis ipv korter. Ik wil al maanden een keer bij een nieuwe vriendin langs, we hebben binnenkort eindelijk een keer tijd, we hebben al afgesproken dat als er een avondklok komt dat ik dan een heel weekend blijf om het op te lossen :D
Ik heb liever een avondklok en dat er overdag meer kan, dan overdag binnenblijven en 's avonds feestjes. Jij niet?
pi_197442364
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:08 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Ik heb liever een avondklok en dat er overdag meer kan, dan overdag binnenblijven en 's avonds feestjes. Jij niet?
Maar het verhaal zou zijn een avondklok boven op alles wat we nu al hebben. Dit is niet frankrijk.

Om eerlijk te zijn, ik ben misscien biased, ik bezoek voor werk 20 klanten per week uitgebreid om te helkpen met computer, telefoon etc problemen waarbij we bijna altijd ook gezellig ouwehoeren met koffie lol. Dus ik kom overdag wel aan me trekken :P
#WeesGeenWhales
pi_197442793
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:09 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Maar het verhaal zou zijn een avondklok boven op alles wat we nu al hebben. Dit is niet frankrijk.

Om eerlijk te zijn, ik ben misscien biased, ik bezoek voor werk 20 klanten per week uitgebreid om te helkpen met computer, telefoon etc problemen waarbij we bijna altijd ook gezellig ouwehoeren met koffie lol. Dus ik kom overdag wel aan me trekken :P
Het is de bedoeling dat je bedenkt wat goed zou zijn voor iedereen, niet alleen voor jezelf.
pi_197442830
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:34 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Het is de bedoeling dat je bedenkt wat goed zou zijn voor iedereen, niet alleen voor jezelf.
Het is de bedoeling dat je bedenkt wat goed zou zijn voor iedereen, niet alleen voor de risicogroepen of de zorg. Maar voor de hele maatschappij.
pi_197442843
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:34 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Het is de bedoeling dat je bedenkt wat goed zou zijn voor iedereen, niet alleen voor jezelf.
De manier waarop je het vroeg:

"Ik heb liever een avondklok en dat er overdag meer kan, dan overdag binnenblijven en 's avonds feestjes. Jij niet?"

kwam eerder over alsof je vroeg om wat ik persoonlijk prettiger vind :P "ik heb... , jij niet? "

;)
#WeesGeenWhales
pi_197443016
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:01 schreef eragon2890 het volgende:
Ik zou graag dichte grenzen hebben, ga toch niet meer dan een keer per jaar naar vlaanderen, als dat betekent dat ik hier weer gewoon gezellig als vanouds naar m'n evenementen kan zoals ik al liet zien van youtube in Taiwan dus 100% als vanouds terug zijn al maanden en maanden weer. Zien dat dat allemaal weer mag terwijl we hier niet mogen afspreken met meer dan 2 mensen, alles dicht is, en we onze vrienden niet mogen knuffelen maakt me echt woest. En jaloers. Puur door slecht beleid.

Leuk als jij je een paar maanden volledig laat opsluiten. Ik pas daarvoor. En de meeste Nederlanders met mij.

We zijn nu net een maand in een volledige lockdown en mensen gaan al piepen en kijken al verlekkerd naar Nieuw-Zeeland. Volgens mij beseffen die mensen niet dat je wat we nu een maand hebben gedaan x4 moet doen (4 maanden hebben we minimaal nodig), en dan ook nog eens met een lockdown die 10x strenger is dan we nu hebben.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197443157
Het enige wat echt zou helpen, is iedereen 4 weken hermetisch in huis opsluiten zonder contact met de buitenwereld. Maar hier beginnen we al te piepen als een aantal winkels een tijdje dicht zijn.

Wat het voordeel van gesloten grenzen zou zijn, ontgaat mij volledig tenzij we op een min of meer zelfvoorzienend eiland gaan zitten.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_197443225
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:53 schreef stavromulabeta het volgende:
Het enige wat echt zou helpen, is iedereen 4 weken hermetisch in huis opsluiten zonder contact met de buitenwereld. Maar hier beginnen we al te piepen als een aantal winkels een tijdje dicht zijn.
En na die 4 weken dan? Denk je dat het virus dan 'opeens' verdwenen is :?
pi_197443309
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:56 schreef Piles het volgende:

[..]

En na die 4 weken dan? Denk je dat het virus dan 'opeens' verdwenen is :?
,
Ja, mits iedereen echt 100% huisarrest heeft, zoals in China gebeurd is.

Iedereen die het had in het begin had is na 2 weken ziek geweest en daarmee imuun. In de resterende 2 weken kunnen ook de huisgenoten die aangestoken zijn, uitzieken en imuun worden. Eventueel doe je er voor de zekerheid nog eens 2 weken extra bij.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  Licht Ontvlambaar zaterdag 16 januari 2021 @ 13:09:28 #23
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_197443460
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:01 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Ja, mits iedereen echt 100% huisarrest heeft, zoals in China gebeurd is.

Iedereen die het had in het begin had is na 2 weken ziek geweest en daarmee imuun. In de resterende 2 weken kunnen ook de huisgenoten die aangestoken zijn, uitzieken en imuun worden. Eventueel doe je er voor de zekerheid nog eens 2 weken extra bij.
En dan? Alle vliegverkeer plat, grenzen dicht en iedereen die wel naar Nederland wil komen eerst testen en dan 10 dagen in quarantaine?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_197443542
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:08 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Ik heb liever een avondklok en dat er overdag meer kan, dan overdag binnenblijven en 's avonds feestjes. Jij niet?
Opzich is daar ook wat voor te zeggen, want in Frankrijk zijn de winkels namelijk wel open en hier nu niet.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_197443561
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:01 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Ja, mits iedereen echt 100% huisarrest heeft, zoals in China gebeurd is.

1. China als bron voor dit soort onderzoek heb ik twijfels bij
2. Hoe zie je dit praktisch? Geen zorg (iedereen in het ziekenhuis naar huis sturen voor 4 weken en de deur op slot)? Geen winkels open, dus geen boodschappen/eten voor 4 weken?
3. Hele bedrijfstakken kapot, kinderen met achterstand, huiselijk geweld, mensen met depressies. Dat gaat het echt beter maken.

Doe maar gewoon niet :')
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:13 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Opzich is daar ook wat voor te zeggen, want in Frankrijk zijn de winkels namelijk wel open en hier nu niet.
Winkels zouden hier ook prima open kunnen nu. Ik heb nog geen enkel bewijs gezien van enorme brandhaarden in de lokale HEMA.
pi_197443735
grenzen sluiten is een oplossing alleen niet de Nederlandse grens maar de buitengrenzen van Europa. Dus dan moet heel Europa hetzelfde acteren. Wij zijn zo gewend dat er geen grenzen zijn, in alle EU landen. Dat is niet even te stoppen. Dat zie je alleen al aan de Brexit en dat is al twee jaar voorbereid
pi_197444122
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:13 schreef Piles het volgende:

[..]

1. China als bron voor dit soort onderzoek heb ik twijfels bij
2. Hoe zie je dit praktisch? Geen zorg (iedereen in het ziekenhuis naar huis sturen voor 4 weken en de deur op slot)? Geen winkels open, dus geen boodschappen/eten voor 4 weken?
3. Hele bedrijfstakken kapot, kinderen met achterstand, huiselijk geweld, mensen met depressies. Dat gaat het echt beter maken.

Doe maar gewoon niet :')
[..]

Winkels zouden hier ook prima open kunnen nu. Ik heb nog geen enkel bewijs gezien van enorme brandhaarden in de lokale HEMA.
Ik zeg ook niet dat dit een realistische optie is... Maar het is wel een reactie op de stelling dat geen enkele maatregel in staat is het virus uit te bannen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_197444565
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:13 schreef Piles het volgende:

[..]
3. Hele bedrijfstakken kapot, kinderen met achterstand, huiselijk geweld, mensen met depressies. Dat gaat het echt beter maken.
Want dit gebeurt nu niet met die halfbakken "lockdowns" die we in Nederland kennen?
pi_197444592
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:07 schreef hyviiee het volgende:

[..]

Want dit gebeurt nu niet met die halfbakken "lockdowns" die we in Nederland kennen?
Zeker wel ja :{
Maar met 4 weken échte lockdown wordt dat nog wel een tandje erger.
pi_197444643
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:08 schreef Piles het volgende:

[..]

Maar met 4 weken échte lockdown wordt dat nog wel een tandje erger.
Met misschien (waarschijnlijk) wel het gevolg dat de besmettingen een stuk lager zijn waardoor we meer vrijheden mogen hebben
pi_197444673
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:10 schreef hyviiee het volgende:

[..]

Met misschien (waarschijnlijk) wel het gevolg dat de besmettingen een stuk lager zijn waardoor we meer vrijheden mogen hebben
Vind je dat zelf niet een hele heftige gok als je niet eens weet of het werkt? :{
pi_197444743
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:12 schreef Piles het volgende:

[..]

Vind je dat zelf niet een hele heftige gok als je niet eens weet of het werkt? :{
Nee. Want deze lockdowns die we in Nederland kennen hebben amper tot geen zin. De besmettingen blijven gewoon steken. En dat komt omdat mensen maar overal heen blijven gaan. Naar werk, naar familie, naar vrienden.
Ik ben gewoon helemaal klaar met dat corona gebeuren. Ik wil zo snel mogelijk terug naar wat normaal is. Of iig redelijk normaal. En daar heb ik zeker 4 week complete lockdown voor over. Kunnen daarna de restaurantjes weer open.
pi_197444903


quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:55 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Dit principe bedoel je dus?
Ja alle kleine beetjes helpen. En als er ook vaccinaties bijkomen en waterdichte controle bij de grenzen is er een goede kans dat wij de pandemie weer beheersbaar krijgen in de toekomst. Ook het regiogewijs of in bepaalde steden die brandhaarden zijn iedere inwoner testen zou kunnen helpen met een kort tijdelijk reisverbod naar/uit die regio of stad.
Een avondklok is trouwens erg lastig te handhaven met de softe politie hier. Grenscontroles zijn dan nog eenvoudiger realiseerbaar.

Alles is beter dan een maandenlange lockdown nadat de zorg geimplodeerd is

[ Bericht 17% gewijzigd door paulgo op 16-01-2021 14:34:04 ]
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_197445655
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:15 schreef hyviiee het volgende:

[..]

Nee. Want deze lockdowns die we in Nederland kennen hebben amper tot geen zin. De besmettingen blijven gewoon steken. En dat komt omdat mensen maar overal heen blijven gaan. Naar werk, naar familie, naar vrienden.
Ik ben gewoon helemaal klaar met dat corona gebeuren. Ik wil zo snel mogelijk terug naar wat normaal is. Of iig redelijk normaal. En daar heb ik zeker 4 week complete lockdown voor over. Kunnen daarna de restaurantjes weer open.
Om daarna weer van voor af aan te kunnen beginnen, want de golf was er in de eerste plaats niet voor niets. Tot zover de illusie van de korte, krachtige lockdown.
I'll give you something to do
  zaterdag 16 januari 2021 @ 15:11:02 #35
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197445816
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 15:03 schreef galantis het volgende:

[..]

Om daarna weer van voor af aan te kunnen beginnen, want de golf was er in de eerste plaats niet voor niets. Tot zover de illusie van de korte, krachtige lockdown.
Dat er nog steeds mensen zijn die in het fabeltje van een 'korte, strenge lockdown' trappen :')
pi_197451194
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:46 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Leuk als jij je een paar maanden volledig laat opsluiten. Ik pas daarvoor. En de meeste Nederlanders met mij.

We zijn nu net een maand in een volledige lockdown en mensen gaan al piepen en kijken al verlekkerd naar Nieuw-Zeeland. Volgens mij beseffen die mensen niet dat je wat we nu een maand hebben gedaan x4 moet doen (4 maanden hebben we minimaal nodig), en dan ook nog eens met een lockdown die 10x strenger is dan we nu hebben.
Nieuw Zeeland ja. Taiwan heeft geen seconde een lockdown gehad. China buiten Wuhan ook niet. Shenzhen bv nooit. Alleen lichte beperkingen. En kort. Kort als in, de discotheken gingen zonder restricties open in shenzhen half maart, toen wij voor het eerst in lockdown gingen.

Taiwan is in deze pandemie hemel op aarde. Er was een paar maanden een afstandsregel (daar maar 1 meter, da's ~15 cm meer dan ze van nature in hun cultuur doen...) en mondkapjes, maar restaurants en alles gewoon open, en sinds mei is het virus weg en nu hebben ze weer pride gezellig met 130.000 man hossend en anime events met groepen cosplayers die lol hebben en gezellig samen op gekke of coole fotos gaan. Volledig als 2019.

Ik zou érg blij zijn als ik daar gebiren was nu. Komt hier ook wel weer goed met de vaccins, maar jaar langer wachten dan daar is zuur lol.
#WeesGeenWhales
pi_197451302
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:59 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Daarom kan nu een avondklok het verschil maken.
Ik denk dat het effectiever is wanneer we mensen preventief gaan ruimen. Dode mensen kunnen immers niet meer op bezoek gaan of bezoek ontvangen en naar kantoor of illegale feestjes gaan.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197451529
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 15:11 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat er nog steeds mensen zijn die in het fabeltje van een 'korte, strenge lockdown' trappen :')
Dat heeft in Spanje en Italië inderdaad ook allemaal niets uitgehaald. Bovendien is die Nederlandse semi-lockdown effectief, het dagelijks aantal besmettingen is naar 6000 gedaald. Minder ga je het in de wintermaanden waarschijnlijk niet krijgen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197451730
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 06:23 schreef paulgo het volgende:
Wij zitten al bijna een jaar in de corona ellende.
Steeds weer vestigt men alle hoop dat nieuwe maatregelen de pandemie zullen stoppen. Kijk naar die idiote juichstemming toen het eerste vaccin klaar was: "Wij zijn gered en verlost van de epidemie!"
Helaas is de werkelijkheid weerbarstiger en dat zien die domme media niet genoeg in.
Elke nieuwe maatregel helpt wel , maar is op zichzelf volstrekt onvoldoende om de pandemie te beëindigen:

1.Mondkapjes:
Een Belgische sinterklaas droeg in een verpleeghuis een mondkapje en besmette toch nog 121 patienten:
https://www.nu.nl/coronavirus/6098665/13-doden-en-121-infecties-na-bezoek-besmette-sint-aan-vlaams-verpleegtehuis.html
Een ander voorbeeld is een onderzoek naar besmettingen tijdens een vliegreis. Daar werden ondanks de verplichte mondkapjes en een zogenaamd "100% effectieve "high tech luchtreiniging in de vliegtuigcabine toch zeven passagiers besmet:
Uit DNA onderzoek bleek dat alle passagiers het virus pas hebben opgelopen in het vliegtuig.
Hierbij een wetenschappelijk artikel, dat ik iedereen aanraad om te lezen:

https://wwwnc.cdc.gov/eid/article/27/3/20-4714_article

https://www.nytimes.com/2021/01/07/health/coronavirus-airline-passengers-outbreak.html
Dat komt omdat mondkapjes ook niet helpen en schijnveiligheid creeren, alleen de medische mondkapjes voegen iets toe.

Een virus is te klein dat gaat zo door het mondkapje heen.
pi_197451773
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:55 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Dit principe bedoel je dus?
Alleen masks zoals wij die kennen in Nederland is geen layer.
pi_197451868
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 20:03 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

Alleen masks zoals wij die kennen in Nederland is geen layer.
Zeker niet hoe we ze gebruiken. Na gebruik lekker in je jaszak frommelen en uurtje later weer opdoen, op een totaal verkeerde manier :D
  zaterdag 16 januari 2021 @ 21:57:07 #42
451005 Grems
Clown World
pi_197454367
Het blijft amusant om te lezen hoever de cope van sommige mensen gaat.
pi_197455815
Bij een virus dat heel veel virusdeeltjes in de mond/neus veroorzaakt, hebben mondkapjes natuurlijk minder effect want er zal meer langsgaan. Maar altijd nog beter dan niets ophebben. Ik loop er buiten ook vaker mee als ik dicht langs mensen loop.
pi_197457061
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 15:11 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat er nog steeds mensen zijn die in het fabeltje van een 'korte, strenge lockdown' trappen :')
En de fabeltjes dat die nieuwe varianten een groot gevaar zijn.
  zondag 17 januari 2021 @ 00:02:29 #45
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_197457264
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:59 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Daarom kan nu een avondklok het verschil maken.
Want het is nu 's Avonds zo druk op de weg :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')