abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 15 januari 2021 @ 22:10:07 #1
494587 HRfreddy
denkt verder dan zijn neus lag
pi_197435070
Heeft iemand hier toevallig ervaring met onderhoudscontracten voor daken ? Ben namelijk van plan zo'n contract af te sluiten bij een gerenommeerd bedrijf alleen heb geen idee van de kosten en wil ook de vakman zijn tijd niet verspillen met een opname als ik het het bij voorbaad niet waard vind. Ik hoorde wel dat de verzekeraar bij calimiteiten een stuk ontvankelijker is. Ik woon in een eensgezinswoning met een luifeltje, pannendak, 2 dakkapelen en een berging... ook heb ik nog een kantoorpand met verschillende vve eigenaars met een dak van +/- 200m2 ... Iemand enig idee ?
Gigant in het zoeken naar duurzame oplossingen
pi_197435361
waarom zou je dat willen?

Normaal ligt een dak er 30jaar zonder problemen op
  vrijdag 15 januari 2021 @ 22:54:06 #3
494587 HRfreddy
denkt verder dan zijn neus lag
pi_197436055
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 22:24 schreef Dries4Ever het volgende:
waarom zou je dat willen?

Normaal ligt een dak er 30jaar zonder problemen op
Omdat het dak dan een langere levensduur heeft
Gigant in het zoeken naar duurzame oplossingen
pi_197436340
Klinkt als onzin
pi_197436520
Gewoon sparen, tot het tijd voor renovatie is.
.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 16 januari 2021 @ 00:12:55 #6
269689 crew  Viv
pi_197437365
Ik wil dit topic wel het voordeel van de twijfel geven, maar het hoort niet in FHF.

Bij deze een schopje naar WGR. :Y)
pi_197437445
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 22:10 schreef HRfreddy het volgende:
Heeft iemand hier toevallig ervaring met onderhoudscontracten voor daken ? Ben namelijk van plan zo'n contract af te sluiten bij een gerenommeerd bedrijf alleen heb geen idee van de kosten en wil ook de vakman zijn tijd niet verspillen met een opname als ik het het bij voorbaad niet waard vind. Ik hoorde wel dat de verzekeraar bij calimiteiten een stuk ontvankelijker is. Ik woon in een eensgezinswoning met een luifeltje, pannendak, 2 dakkapelen en een berging... ook heb ik nog een kantoorpand met verschillende vve eigenaars met een dak van +/- 200m2 ... Iemand enig idee ?
VvE deel is niet voor individuele verzekering
pi_197439407
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 22:54 schreef HRfreddy het volgende:

[..]

Omdat het dak dan een langere levensduur heeft
Waarom via een onderhoudscontract? Je kunt ook zonder gewoon onderhoud laten plegen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_197440390
Wat moet dat onderhoud inhouden? Als ik er online op zoek, gaat het om regelmatige inspectie van het dak en het reinigen van de goten. Vervolgens mag je reparatie alsnog zelf betalen.

Mijn indruk als leek is dat je juist dakproblemen zelf tijdig opspoort doordat die zich gauw tonen. Ligt er een dakpan los, dan zie je dat wel. En om een lekkage kun je helemaal niet heen. Het lijkt me erg lastig om een zwakke plek te detecteren voordat het gaat lekken. Als er een lekkage is, is het vaak al lastig om de oorzaak te vinden. Vandaar dat er lekdetectiebedrijven zijn!

Ik vind de dakdekindustrie maar schimmig. Ik heb afgelopen jaar meerdere bedrijven over de vloer gehad om me te vertellen wat de beste oplossing was voor de dakpannen die losraakten bij een storm. Ik kreeg van vrijwel elk bedrijf een andere analyse van het probleem, een andere oplossing en een ander kostenplaatje. Ogenschijnlijk professionele bedrijven vroegen belachelijke bedragen en kwamen met oplossingen die achteraf overbodig bleken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 16 januari 2021 @ 10:36:36 #10
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_197440678
Je kunt die maandelijkse/jaarlijkse kosten beter apart leggen in een potje "dakonderhoud" zodat je het kunt gebruiken als er echt iets mis is met je dak. Zo vaak gebeurt dat niet.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_197441276
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 22:54 schreef HRfreddy het volgende:

[..]

Omdat het dak dan een langere levensduur heeft
Klinkt mij als een overbodige en dure 'verzekering'

geld sparen is beter
pi_197441558
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 22:10 schreef HRfreddy het volgende:
Heeft iemand hier toevallig ervaring met onderhoudscontracten voor daken ? Ben namelijk van plan zo'n contract af te sluiten bij een gerenommeerd bedrijf alleen heb geen idee van de kosten en wil ook de vakman zijn tijd niet verspillen met een opname als ik het het bij voorbaad niet waard vind. Ik hoorde wel dat de verzekeraar bij calimiteiten een stuk ontvankelijker is. Ik woon in een eensgezinswoning met een luifeltje, pannendak, 2 dakkapelen en een berging... ook heb ik nog een kantoorpand met verschillende vve eigenaars met een dak van +/- 200m2 ... Iemand enig idee ?
Pannendak is relatief onderhoudsvrij, keramische pannen gaan net zo lang mee als de bakstenen….. dat je al voor een contract moet betalen, is op zich een gotspe.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_197441721
Moet je toch niet willen aangaan, allemaal van die klote contractjes die uiteindelijk meer kosten dan dat het opleverd
pi_197447311
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 22:54 schreef HRfreddy het volgende:

[..]

Omdat het dak dan een langere levensduur heeft
weegt die financiele waarde van die verlening op tegen de kosten die je maakt gedurende 30 jaar?
Het antwoord is nee, dat kan ik je garanderen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 20:55:13 #15
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_197452959
Nooit doen, onderhoud aan pannendak is schaars. We krijgen hier ook regelmatig van die beunen aan de deur die toevallig "in de buurt aan het werk zijn" en dan zou er ineens voor een euro of 300 iets vastgezet moeten worden, anders waait het halve dak er de volgende storm af. Sketchy business, ik zou er ver vandaan blijven.

Beter investeren in een goede ladder zodat je zelf eens een pan recht kunt leggen, en kijken of je een betrouwbare lokale dakdekker/klusjesman kunt vinden via de buren of zo.
pi_197463063
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 20:55 schreef GoCanucksGo het volgende:
Nooit doen, onderhoud aan pannendak is schaars. We krijgen hier ook regelmatig van die beunen aan de deur die toevallig "in de buurt aan het werk zijn" en dan zou er ineens voor een euro of 300 iets vastgezet moeten worden, anders waait het halve dak er de volgende storm af. Sketchy business, ik zou er ver vandaan blijven.

Beter investeren in een goede ladder zodat je zelf eens een pan recht kunt leggen, en kijken of je een betrouwbare lokale dakdekker/klusjesman kunt vinden via de buren of zo.
irish travellers
  maandag 18 januari 2021 @ 11:47:05 #17
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_197483166
Onderhoudscontract is geen vervangingscontract. Dus neem het voorbeeld van een pannen dak. Ooit komt er misschien een dag dat je de pannen zou willen vervangen maar dat zit dus niet in je contract. Dus wat doet dat contract al die tijd? Zelfde geldt voor een plat dak. Ook daar moet misschien ooit wat nieuws op, maar dat dekt een onderhoudscontract niet.Ook een calamiteit valt er vaak dan net niet onder, en tevens, daar heb je de opstalverzekering voor......

Onderhoudscontract voor een dak is grote onzin. Een dak heeft niet veel nodig. Dus je kan beter reserveren voor de vervanging van het dak (zeker iets wat de VVE moet doen). En eventueel eens wat laten uitvoeren als het nodig is, gewoon betalen wat er dan nodig is.En een opstalverzekering afsluiten voor calamiteiten.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')