abonnement Unibet Coolblue
pi_197432597
Het valt mij op dat de maatschappij nogal 'family oriented' is, vooral de Christelijke partijen die het gezin als hoeksteen van de samenleving zien maar ondertussen vergeten dat alleenstaanden al meer moeten betalen dan een gezin.

Volgens mij is het zo dat de meeste mannen en vrouwen kinderen krijgen en een gezin vormen. Ik merk al dat voormalige klasgenoten uit de middelbare school zich meer terugtrekken uit het uitgaansleven en gaan settlen en meer op elkaar richten dan vrienden.

Voor mij is het duidelijk, ik heb besloten mede vanwege mijn genetische belasting en mijn slechte financiële positie om niet een kinderen te beginnen. Gevolg is wel dat ik wel in een omgeving zit waarbij stelletjes en gezinsvorming de norm is.

Hoe gaan jullie mede alleenstaanden hiermee om?
pi_197432626
Want alle mensen met een liefdespartner hebben per definitie een kinderwens? Of tellen die met zijn tweeën al als gezin?
  vrijdag 15 januari 2021 @ 20:36:26 #3
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_197432746
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:29 schreef osodevo het volgende:
Hoe gaan jullie mede alleenstaanden hiermee om?
Ik ben zelf niet van zo'n fatalistische inborst dat ik alle opties nu al doorstreep. Maar als ik dat wel had zou ik dat doen omdat ik er vrede mee had en niet op basis van een door de omgeving gestelde norm. Als je er geen vrede mee hebt, en dat lijk ik tussen de regels door te lezen, dan staat de situatie blind accepteren haaks op je eigen wens.
pi_197432767
Ziet dit niet vooral tussen je oren? De norm van familie als hoeksteen vervaagt steeds verder, en het niet hebben van kinderen is niet echt ongehoord of taboe, tenzij je in heel conservatieve kringen verkeert misschien.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 20:38:01 #5
151979 LalalaHippie
Don't worry be Hippie
pi_197432807
Ik ben bewust kinderloos. Vanuit leeftijdsgenoten wordt ik weleens benaderd met jaloezie :P

De kritiek ervaar ik vooral van de generatie van mijn ouders: "wanneer maak je je moeder nou eens oma?"
"There is only one good, knowledge, and one evil, ignorance. " - Socrates
"Envy is the ulcer of the soul." - Socrates
"Wie met beide benen op de grond staat, komt niet ver" - Loesje
pi_197432822
Ik bedoel meer, zie je het al voor je als je 70 of 80 bent, zonder familie alleen in een verzorgingshuis zit terwijl andere bewoners wel hun legacy hebben, familie hebben om op terug te vallen. Krijg het idee dat juist deze groep (mannen/vrouwen zonder partner en kinderen) het eenzaamst is.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 20:40:57 #7
151979 LalalaHippie
Don't worry be Hippie
pi_197432888
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:38 schreef osodevo het volgende:
Ik bedoel meer, zie je het al voor je als je 70 of 80 bent, zonder familie alleen in een verzorgingshuis zit terwijl andere bewoners wel hun legacy hebben, familie hebben om op terug te vallen. Krijg het idee dat juist deze groep het eenzaamst is.
Ja maar nu projecteer je ervaringen van die generatie op een nieuwe generatie... Ik denk dat tegenwoordig (het oordeel van) familie veel minder belangrijk is en je veel meer kiest wie je in je omgeving hebt. De toekomst zal uitwijzen of dat een ander effect heeft wanneer wij bejaard zijn.
"There is only one good, knowledge, and one evil, ignorance. " - Socrates
"Envy is the ulcer of the soul." - Socrates
"Wie met beide benen op de grond staat, komt niet ver" - Loesje
pi_197432967
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:38 schreef osodevo het volgende:
Ik bedoel meer, zie je het al voor je als je 70 of 80 bent, zonder familie alleen in een verzorgingshuis zit terwijl andere bewoners wel hun legacy hebben, familie hebben om op terug te vallen. Krijg het idee dat juist deze groep (mannen/vrouwen zonder partner en kinderen) het eenzaamst is.
"Legacy" :')

Ik vind dit toch wel zo'n raar argument. Dan ga je dus een heel groot deel van je leven inrichten op een manier die je eigenlijk niet wilt, uit angst dat de laatste paar jaar (waar je toch al weinig meer uit kunt halen als je zo hulpbehoevend wordt) anders misschien gaan tegenvallen?
pi_197433013
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:31 schreef Chia het volgende:
Want alle mensen met een liefdespartner hebben per definitie een kinderwens? Of tellen die met zijn tweeën al als gezin?
De meeste vrouwen hebben wel een kinderwens en krijgen kinderen. Bij mannen ligt het meer of je genoeg geld hebt om een kind te onderhouden. Sommige mannen hebben zelfs kinderen bij meerdere vrouwen.

Maar in the end heb je als man eigenlijk weinig te zeggen. :')
  vrijdag 15 januari 2021 @ 20:48:42 #10
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_197433081
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:46 schreef osodevo het volgende:

[..]

Maar in the end heb je als man eigenlijk weinig te zeggen. :')
Geen kind? Voorbehoedsmiddelen.
Wel kind? Partner vinden die de wens deelt.
pi_197433100
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:46 schreef osodevo het volgende:

[..]

De meeste vrouwen hebben wel een kinderwens en krijgen kinderen.
Wat weet jij daar nou van :') ja je moeder had een kinderwens, hehe.

Ik heb geen kinderwens en mijn mannelijke partner ook niet, mag ik nu ook delen in dit leed van een gebrek aan een gezin? :)
pi_197433109
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

"Legacy" :')

Ik vind dit toch wel zo'n raar argument. Dan ga je dus een heel groot deel van je leven inrichten op een manier die je eigenlijk niet wilt, uit angst dat de laatste paar jaar (waar je toch al weinig meer uit kunt halen als je zo hulpbehoevend wordt) anders misschien gaan tegenvallen?
De meest schrijnende verhalen zijn toch van oudjes, meestal mannen die geen partner en kinderen hebben op een gegeven moment eenzaam in een verpleeghuis eindigen.
pi_197433118
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:38 schreef osodevo het volgende:
Ik bedoel meer, zie je het al voor je als je 70 of 80 bent, zonder familie alleen in een verzorgingshuis zit terwijl andere bewoners wel hun legacy hebben, familie hebben om op terug te vallen. Krijg het idee dat juist deze groep (mannen/vrouwen zonder partner en kinderen) het eenzaamst is.
70 of 80 in een verzorgingstehuis :') er zijn nu al mensen die tot 72 moeten werken man :')
Ik zwaai naar dieren.
pi_197433132
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:46 schreef osodevo het volgende:

[..]

Maar in the end heb je als man eigenlijk weinig te zeggen. :')
Het fenomeen sterilisatie is nieuw voor je? _O- dan ben je gegarandeerd in controle als man. :')
pi_197433168
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:46 schreef osodevo het volgende:

[..]

De meeste vrouwen hebben wel een kinderwens en krijgen kinderen. Bij mannen ligt het meer of je genoeg geld hebt om een kind te onderhouden. Sommige mannen hebben zelfs kinderen bij meerdere vrouwen.

Maar in the end heb je als man eigenlijk weinig te zeggen. :')
Waar haal je deze wijsheden nu weer vandaan?
Geef eens een bron?

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

"Legacy" :')

Ik vind dit toch wel zo'n raar argument. Dan ga je dus een heel groot deel van je leven inrichten op een manier die je eigenlijk niet wilt, uit angst dat de laatste paar jaar (waar je toch al weinig meer uit kunt halen als je zo hulpbehoevend wordt) anders misschien gaan tegenvallen?
En dit. Zo ontzettend dit.
Als ik oud en kinderloos en hulpbehoevend ben zie ik dan wel hoe ik mijn leven inricht. Op dit moment bevalt mijn kinderloze leven me prima, en dat zie ik de komende decennia nog niet veranderen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_197433185
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:50 schreef osodevo het volgende:

[..]

De meest schrijnende verhalen zijn toch van oudjes, meestal mannen die geen partner en kinderen hebben op een gegeven moment eenzaam in een verpleeghuis eindigen.
Jij denkt dat er meer mannen dan vrouwen in een verpleeghuis zitten? Dat is wel even een iets ander concept dan een bejaardentehuis he. Vanwege enkel eenzaamheid ben je er niet welkom.
pi_197433194
Klinkt tegenstrijdig maar ergens zou ik wel kinderen willen hoor, maar als man beslis je daar niet over.

Verstand zegt dat ik daar beter niet aan kan gaan beginnen.
pi_197433226
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:53 schreef osodevo het volgende:
Klinkt tegenstrijdig maar ergens zou ik wel kinderen willen hoor, maar als man beslis je daar niet over.

Verstand zegt dat ik daar beter niet aan kan gaan beginnnen.
Maak een afspraak bij je huisarts en kaart sterilisatie eens aan dan.
pi_197433228
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:46 schreef osodevo het volgende:

[..]

De meeste vrouwen hebben wel een kinderwens en krijgen kinderen. Bij mannen ligt het meer of je genoeg geld hebt om een kind te onderhouden. Sommige mannen hebben zelfs kinderen bij meerdere vrouwen.

Maar in the end heb je als man eigenlijk weinig te zeggen. :')
Wordt dit weer zo’n ‘ik ben een incel die slechte kaarten heeft toebedeeld gekregen en het is de schuld van de vrouwen’ topic?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_197433242
Onder de mannen is het zo dat als je veel kinderen (bij meerdere vrouwen) hebt dit statusverhogend werkt, jezelf hebt voortgeplant.
pi_197433244
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:53 schreef osodevo het volgende:
Klinkt tegenstrijdig maar ergens zou ik wel kinderen willen hoor, maar als man beslis je daar niet over.

Verstand zegt dat ik daar beter niet aan kan gaan beginnen.
Aangezien al die jank topics heb je wel gelijk...waarschijnlijk brn je toch al niet vruchtbaar door al dat libelle/magriet gezeur :')
Ik zwaai naar dieren.
pi_197433252
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:54 schreef Chia het volgende:

[..]

Maak een afspraak bij je huisarts en kaart sterilisatie eens aan dan.
In be4 ‘hoeft niet, want ik (TS) heb nooit kans op seks, hoe vaak ik ook op missie ben geweest’
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_197433287
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:50 schreef osodevo het volgende:

[..]

De meest schrijnende verhalen zijn toch van oudjes, meestal mannen die geen partner en kinderen hebben op een gegeven moment eenzaam in een verpleeghuis eindigen.
Ja, en er zijn ook mensen waarvan hun kinderen nooit naar ze omzien of zelfs ruzie hebben waardoor ze alsnog wegkwijnen, dus het op de wereld zetten van nageslacht lijkt me geen zekerheid om nog sociaal contact op latere leeftijd te hebben. Wat je aangaande dat punt beter zou kunnen doen is zo lang mogelijk actief blijven in werk, hobby's, verenigingen etc onder gelijkgestemden.
pi_197433289
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:55 schreef osodevo het volgende:
Onder de mannen is het zo dat als je veel kinderen (bij meerdere vrouwen) hebt dit statusverhogend werkt, jezelf hebt voortgeplant.
Zorg eens voor bronnen bij al die statements die je plaatst.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_197433327
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:57 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Zorg eens voor bronnen bij al die statements die je plaatst.
Dat is in veel culturen normaal hoor.
pi_197433335
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:55 schreef osodevo het volgende:
Onder de mannen is het zo dat als je veel kinderen (bij meerdere vrouwen) hebt dit statusverhogend werkt, jezelf hebt voortgeplant.
Gelul. Zeker voor een man die links en rechts kinderen maakt en er niet naar omziet heb ik geen enkel respect. Maar goed, dat probeerden we je in je vorige topic (waarin je zoveel mogelijk vrouwen wilde besproeien) ook al duidelijk te maken.
pi_197433340
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:55 schreef osodevo het volgende:
Onder de mannen is het zo dat als je veel kinderen (bij meerdere vrouwen) hebt dit statusverhogend werkt, jezelf hebt voortgeplant.
Dat is een hele andere discussie waar je nu snel je toevlucht in zoekt, omdat je niet meer onder je 'mannen gaan daar niet over' bullshit uitkomt. :T

Ook wel whataboutism genoemd.
pi_197433341
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:58 schreef osodevo het volgende:

[..]

Dat is in veel culturen normaal hoor.
Bron?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_197433391
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:55 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

In be4 ‘hoeft niet, want ik (TS) heb nooit kans op seks, hoe vaak ik ook op missie ben geweest’
Idd of snel weer een andere 'what about'
pi_197433406
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:50 schreef Chia het volgende:

[..]

Het fenomeen sterilisatie is nieuw voor je? _O- dan ben je gegarandeerd in controle als man. :')
Of als vrouw...
And the druids turn to stone...
pi_197433437
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:55 schreef osodevo het volgende:
Onder de mannen is het zo dat als je veel kinderen (bij meerdere vrouwen) hebt dit statusverhogend werkt, jezelf hebt voortgeplant.
Nee, echt niet
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_197433457


[ Bericht 100% gewijzigd door gianni61 op 15-01-2021 21:05:15 (Foutje) ]
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_197433552
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:55 schreef osodevo het volgende:
Onder de mannen is het zo dat als je veel kinderen (bij meerdere vrouwen) hebt dit statusverhogend werkt, jezelf hebt voortgeplant.
Als je aantoonbaar een goede vader bent, dan is mijn ervaring wel dat vrouwen dat erg aantrekkelijk vinden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:29 schreef osodevo het volgende:
Het valt mij op dat de maatschappij nogal 'family oriented' is, vooral de Christelijke partijen die het gezin als hoeksteen van de samenleving zien maar ondertussen vergeten dat alleenstaanden al meer moeten betalen dan een gezin.

Volgens mij is het zo dat de meeste mannen en vrouwen kinderen krijgen en een gezin vormen. Ik merk al dat voormalige klasgenoten uit de middelbare school zich meer terugtrekken uit het uitgaansleven en gaan settlen en meer op elkaar richten dan vrienden.

Voor mij is het duidelijk, ik heb besloten mede vanwege mijn genetische belasting en mijn slechte financiële positie om niet een kinderen te beginnen. Gevolg is wel dat ik wel in een omgeving zit waarbij stelletjes en gezinsvorming de norm is.

Hoe gaan jullie mede alleenstaanden hiermee om?
Hey, ik vind het fijn om te lezen fat je eindelijk keuze hierin hebt. Hoe is dat zo gekomen?

[ Bericht 50% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2021 21:09:56 ]
  vrijdag 15 januari 2021 @ 21:17:29 #34
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_197433839
Als je er nou eens van uitgaat dat je het verpleeghuis niet gaat halen, dat scheelt dan alweer.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 21:29:46 #35
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_197434134
Sorry

De norm is idd een liefde vinden en een gezin stichten. Op de gedeelde eerste plaats staat een liefde vinden om het leven mee te delen.

Hoe men het invult verschilt. Van diepe vriendschap tot gezin. Maar de mens als soort zoekt een connectie. Of dat nu een bro thing of gezinnetje is.

Zonder connectie is de mens verloren, het is hard, maar het is miet anders.
Gelukkig zijn er vele manieren om deze behoefte in te vullen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 21:37:42 #36
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_197434349
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:55 schreef osodevo het volgende:
Onder de mannen is het zo dat als je veel kinderen (bij meerdere vrouwen) hebt dit statusverhogend werkt, jezelf hebt voortgeplant.
Nee.

Verwekker zijn betekent niets. Vader zijn betekent iets.

Er zijn amper mannen die het ‘stoer’ vinden dat je kinderen hebt verwekt. Maar op een extreme uitzondering na zullen vrouwen je minder vinden als je niet ook een betrokken vader bent.

Elke man kan met zaad strooien mits hij toestemming krijgt.
Maar een vader zijn is veel meer dan die enkele daad. Daar toont een man zijn werkelijke mannelijkheid. De beschermer, verzorger. Hij die sterk is en tegelijkertijd zo zacht. Daar toont een man zijn waarde.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Leukste jonkie 2022 vrijdag 15 januari 2021 @ 21:44:15 #37
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_197434548
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:53 schreef osodevo het volgende:
Klinkt tegenstrijdig maar ergens zou ik wel kinderen willen hoor, maar als man beslis je daar niet over.

Verstand zegt dat ik daar beter niet aan kan gaan beginnen.
Volgens mij heb je toch echt twee mensen nodig om een kindje te maken hoor :')
-XOXO- Je maintiendrai
pi_197434589
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:55 schreef osodevo het volgende:
Onder de mannen is het zo dat als je veel kinderen (bij meerdere vrouwen) hebt dit statusverhogend werkt, jezelf hebt voortgeplant.
Waarom wordt je geen spermadonor?
Instant succes!
  Leukste jonkie 2022 vrijdag 15 januari 2021 @ 21:46:43 #39
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_197434605
-XOXO- Je maintiendrai
pi_197434679
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:31 schreef Chia het volgende:
Want alle mensen met een liefdespartner hebben per definitie een kinderwens? Of tellen die met zijn tweeën al als gezin?
Ja, ongeveer 90% van de mensen heeft een kinderwens. Of in ieder geval 90% van de vrouwen. Wat de man wil, blijkt in de realiteit gewoon nauwelijks van belang (uitzonderingen daargelaten).

In de praktijk heeft ongeveer 80% van de vrouwen kinderen, maar dat komt omdat ongeveer 10% geen kinderen kan krijgen.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_197434776
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 21:51 schreef Puntenjager het volgende:
Ja, ongeveer 90% van de mensen heeft een kinderwens. Of in ieder geval 90% van de vrouwen. Wat de man wil, blijkt in de realiteit gewoon nauwelijks van belang (uitzonderingen daargelaten).

In de praktijk heeft ongeveer 80% van de vrouwen kinderen, maar dat komt omdat ongeveer 10% geen kinderen kan krijgen.
Deel van die 10% meldt zich
Volgens mij verzin je dit gewoon
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_197435627
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 21:55 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Deel van die 10% meldt zich
Volgens mij verzin je dit gewoon
Ik denk dat Fok ook niet zo representatief is, maar idd meestal boeit het de man niet of hij wel of geen kinderen krijgt. Het is de vrouw die bepaald en vind de man het maar ok.

Een vrouw zoeken die absoluut geen kinderwens heeft is een stuk moeilijker dan andersom. Zou met alle plezier wel kinderen willen maar wil geen kansloze vader zijn die geen geld heeft om kind te onderhouden.

Meestal zijn vrouwen dan wel zo slim om eerst de mannen eruit te filteren die wel hun zaakjes op het droge hebben voordat zij zich laten bezwangeren.
  Moderator vrijdag 15 januari 2021 @ 22:50:19 #43
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_197435976
Het boeit de man niet of hij wel of geen kinderen krijgt? Lul toch niet zo dom man.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_197436028
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 21:55 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Deel van die 10% meldt zich
Volgens mij verzin je dit gewoon
Jij hebt het gevoel dat de percentages totaal anders liggen!?
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 22:55:49 #45
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_197436089
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 22:35 schreef osodevo het volgende:

[..]

Ik denk dat Fok ook niet zo representatief is, maar idd meestal boeit het de man niet of hij wel of geen kinderen krijgt. Het is de vrouw die bepaald en vind de man het maar ok.

Een vrouw zoeken die absoluut geen kinderwens heeft is een stuk moeilijker dan andersom. Zou met alle plezier wel kinderen willen maar wil geen kansloze vader zijn die geen geld heeft om kind te onderhouden.

Meestal zijn vrouwen dan wel zo slim om eerst de mannen eruit te filteren die wel hun zaakjes op het droge hebben voordat zij zich laten bezwangeren.
Dus het wordt nóg moeilijker voor je om een vrouw te vinden?
The love you take is equal to the love you make.
pi_197436108
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 22:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dus het wordt nóg moeilijker voor je om een vrouw te vinden?
En en passant heeft hij nog een stok gevonden om die ‘gevoelloze vrouwen die hem geen seks geven’ mee te slaan.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator vrijdag 15 januari 2021 @ 22:57:18 #47
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_197436116
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:55 schreef osodevo het volgende:
Onder de mannen is het zo dat als je veel kinderen (bij meerdere vrouwen) hebt dit statusverhogend werkt, jezelf hebt voortgeplant.
Ja bij orang-oetan mannetjes.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_197436118
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 22:50 schreef CoolGuy het volgende:
Het boeit de man niet of hij wel of geen kinderen krijgt? Lul toch niet zo dom man.
Het boeit hem minder dan vrouwen. De wens van de vrouw zal ik het gros van de gevallen prevaleren boven wat de man wil wat kinderwens betreft. Uitzonderingen daargelaten, zoals ik al zei.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_197436202
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 22:57 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Het boeit hem minder dan vrouwen. De wens van de vrouw zal ik het gros van de gevallen prevaleren boven wat de man wil wat kinderwens betreft. Uitzonderingen daargelaten, zoals ik al zei.
Maar dat schrijft hij niet, hij beweert dat het "niet boeit". Ik kan me moeilijk voorstellen dat je geheel onverschillig staat tegenover een ingrijpende verandering zoals het op de wereld gooien van een kind.
  Moderator vrijdag 15 januari 2021 @ 23:08:31 #50
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_197436373
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 23:00 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Maar dat schrijft hij niet, hij beweert dat het "niet boeit". Ik kan me moeilijk voorstellen dat je geheel onverschillig staat tegenover een ingrijpende verandering zoals het op de wereld gooien van een kind.
Ja, dit. Maar TS lult puur vanuit een theoretisch kader. Hij heeft 0 idee waar hij het over heeft.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 15 januari 2021 @ 23:27:16 #51
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_197436727
Ik heb bewust geen partner en ook absoluut geen kinderwens.. je hoeft niet perse in een hokje te zitten.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  vrijdag 15 januari 2021 @ 23:34:57 #52
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_197436879
MaAr SiNgLeS BeTaLeN Al MeeR DaN EeN gEzIn

Dan zoek je lekker een huisgenoot, kan je de kosten delen.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_197437532
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:38 schreef osodevo het volgende:
Ik bedoel meer, zie je het al voor je als je 70 of 80 bent, zonder familie alleen in een verzorgingshuis zit terwijl andere bewoners wel hun legacy hebben, familie hebben om op terug te vallen. Krijg het idee dat juist deze groep (mannen/vrouwen zonder partner en kinderen) het eenzaamst is.
Ja, want bejaarden zitten nooit te zeuren dat de (klein)kinderen nooit langs komen *rolleyes*

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2021 00:30:00 ]
pi_197437573
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 22:57 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Ja bij orang-oetan mannetjes.
Zo zou ik de Antilianen en Surinamers hier niet noemen. En ja, in (in delen van) die cultuur is het kunnen/mogen bezwangeren van (relatief) veel vrouwen wel degelijk een statussymbool zoals TS stelt.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_197437921
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 22:35 schreef osodevo het volgende:
Ik denk dat Fok ook niet zo representatief is, maar idd meestal boeit het de man niet of hij wel of geen kinderen krijgt. Het is de vrouw die bepaald en vind de man het maar ok.

Een vrouw zoeken die absoluut geen kinderwens heeft is een stuk moeilijker dan andersom. Zou met alle plezier wel kinderen willen maar wil geen kansloze vader zijn die geen geld heeft om kind te onderhouden.

Meestal zijn vrouwen dan wel zo slim om eerst de mannen eruit te filteren die wel hun zaakjes op het droge hebben voordat zij zich laten bezwangeren.
Het boeide je niks en met alle plezier... beetje tegenstrijdig maar oke


quote:
2s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 22:52 schreef Puntenjager het volgende:
Jij hebt het gevoel dat de percentages totaal anders liggen!?
“ Van de vrouwen die inmiddels 60 jaar zijn, is 11 procent kinderloos gebleven. Van de vrouwen die nu rond 45 jaar oud zijn, heeft 17 procent geen kinderen gekregen. Van de vrouwen die rond de 30 jaar zijn, verwacht 20 procent geen kinderen te zullen krijgen.”
Bron: cbs, eerste zoekresultaat
Oftewel het zal waarschijnlijk steeds hoger worden
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_197438016
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 01:29 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Het boeide je niks en met alle plezier... beetje tegenstrijdig maar oke
[..]

“ Van de vrouwen die inmiddels 60 jaar zijn, is 11 procent kinderloos gebleven. Van de vrouwen die nu rond 45 jaar oud zijn, heeft 17 procent geen kinderen gekregen. Van de vrouwen die rond de 30 jaar zijn, verwacht 20 procent geen kinderen te zullen krijgen.”
Bron: cbs, eerste zoekresultaat
Oftewel het zal waarschijnlijk steeds hoger worden
Dan kloppen mijn ruwe percentages toch heel aardig!?
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_197438165
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 01:29 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Het boeide je niks en met alle plezier... beetje tegenstrijdig maar oke
[..]

“ Van de vrouwen die inmiddels 60 jaar zijn, is 11 procent kinderloos gebleven. Van de vrouwen die nu rond 45 jaar oud zijn, heeft 17 procent geen kinderen gekregen. Van de vrouwen die rond de 30 jaar zijn, verwacht 20 procent geen kinderen te zullen krijgen.”
Bron: cbs, eerste zoekresultaat
Oftewel het zal waarschijnlijk steeds hoger worden
En mannen dan? Volgens mij is het percentage mannen dat kinderloos blijft een stuk hoger. Daarnaast schijnt opleiding ook een rol te spelen, hoogopgeleide mannen hebben vaker kinderen bij meerdere vrouwen... laagopgeleide mannen blijven vaker kindloos.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 09:19:39 #58
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197439828
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:55 schreef osodevo het volgende:
Onder de mannen is het zo dat als je veel kinderen (bij meerdere vrouwen) hebt dit statusverhogend werkt, jezelf hebt voortgeplant.
In de tokkiewijk misschien
pi_197439860
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 02:25 schreef osodevo het volgende:

[..]

Daarnaast schijnt opleiding ook een rol te spelen, hoogopgeleide mannen hebben vaker kinderen bij meerdere vrouwen... laagopgeleide mannen blijven vaker kindloos.
Kun je dit ook onderbouwen? want voor mijn gevoel is dit juist andersom.

(uitzonderingen zoals Elon Musk even daargelaten)
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 09:35:06 #60
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_197439983
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 22:35 schreef osodevo het volgende:

[..]

Ik denk dat Fok ook niet zo representatief is, maar idd meestal boeit het de man niet of hij wel of geen kinderen krijgt. Het is de vrouw die bepaald en vind de man het maar ok.

Een vrouw zoeken die absoluut geen kinderwens heeft is een stuk moeilijker dan andersom. Zou met alle plezier wel kinderen willen maar wil geen kansloze vader zijn die geen geld heeft om kind te onderhouden.

Meestal zijn vrouwen dan wel zo slim om eerst de mannen eruit te filteren die wel hun zaakjes op het droge hebben voordat zij zich laten bezwangeren.
Naar mijn mening hebben vele mannen ook echt een kinderwens. Wat minder dan bij vrouwen, maar toch nogsteeds het grootste deel.
Ken iig maar erg weinig mannen die het alleen maar wel ok vonden. Vrijwel allemaal wilde ze het ook echt graag. Ken er zelfs twee die een relatie afgebroken hebben omdat de vrouw in kwestie geen kinderen wilde.

Heb vooral het idee dat mannen gemiddeld genomen wat later die ‘drang’ krijgen. Maar dat de meeste wel kinderen in hun toekomst beeld zien.
En dat in dat beeld er meer wordt gericht op de peuter en ouder, waar vrouwen vaker richten op de baby.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 09:38:41 #61
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_197440015
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:57 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ja, en er zijn ook mensen waarvan hun kinderen nooit naar ze omzien of zelfs ruzie hebben waardoor ze alsnog wegkwijnen, dus het op de wereld zetten van nageslacht lijkt me geen zekerheid om nog sociaal contact op latere leeftijd te hebben. Wat je aangaande dat punt beter zou kunnen doen is zo lang mogelijk actief blijven in werk, hobby's, verenigingen etc onder gelijkgestemden.
Dit ja. En als je kinderen krijgt, naar ze omkijken en een band met ze opbouwen. Vooral dat werkt.
De ouderen waarbij de kinderen niet betrokken zijn blijken vaak zelf ook geen betrokken ouders te zijn geweest...
Begin er vooral niet aan als je het niet wil.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_197440060
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 02:25 schreef osodevo het volgende:

[..]

En mannen dan? Volgens mij is het percentage mannen dat kinderloos blijft een stuk hoger. Daarnaast schijnt opleiding ook een rol te spelen, hoogopgeleide mannen hebben vaker kinderen bij meerdere vrouwen... laagopgeleide mannen blijven vaker kindloos.
Dus de eerder door jou als voorbeeld aangehaalde Surinamers en Antilianen zijn hooggeleiden? Volgens mij klopt dit niet, en is het vooral onder het kanslozer deel van de bevolking minder ongebruikelijk om heen en weer te wippen.
pi_197440076
Wat wil jezelf eigenlijk ? Ik lees alleen uit jouw posts dat je vindt dat het hoort, omdat een groot deel van de maatschappij er zo instaat. Kinderen zijn geen hobby-projecten waar je mee kan stoppen zodra het tegen blijkt te vallen. En sommige mensen zullen altijd een oordeel hebben over je situatie, dus dat zou ook geen reden moeten zijn om wel of niet aan een gezin te willen beginnen.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 09:47:41 #64
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_197440116
Volgens mij hebben hoogopgeleide mannen uiteindelijk vaker kinderen ja, maar of dat bij meerdere vrouwen is weet ik niet. Ik geloof juist van niet.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_197440140
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:29 schreef osodevo het volgende:
Ik merk al dat voormalige klasgenoten uit de middelbare school zich meer terugtrekken uit het uitgaansleven
Niet zo vreemd anno 2021
pi_197440301
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 01:29 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Het boeide je niks en met alle plezier... beetje tegenstrijdig maar oke
[..]

“ Van de vrouwen die inmiddels 60 jaar zijn, is 11 procent kinderloos gebleven. Van de vrouwen die nu rond 45 jaar oud zijn, heeft 17 procent geen kinderen gekregen. Van de vrouwen die rond de 30 jaar zijn, verwacht 20 procent geen kinderen te zullen krijgen.”
Bron: cbs, eerste zoekresultaat
Oftewel het zal waarschijnlijk steeds hoger worden
Kun je op basis van deze cijfers niet zeggen. Na je 30ste kun je nog prima kinderen krijgen. En er zijn best wel vrouwen die na hun 30ste daarover van gedachten veranderen.
pi_197440326
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:57 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ja, en er zijn ook mensen waarvan hun kinderen nooit naar ze omzien of zelfs ruzie hebben waardoor ze alsnog wegkwijnen, dus het op de wereld zetten van nageslacht lijkt me geen zekerheid om nog sociaal contact op latere leeftijd te hebben. Wat je aangaande dat punt beter zou kunnen doen is zo lang mogelijk actief blijven in werk, hobby's, verenigingen etc onder gelijkgestemden.
Dit idd. Mijn opa en oma hebben buiten de familie om ook nog volop kennissen van diverse leeftijden (als je alleen maar contacten van je eigen leeftijd hebt wordt de spoeling met 80-90+ inderdaad wel heel snel dunner).

Is iedereen aan te raden, omdat kinderen ook zeker geen garantie zijn.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 10:31:58 #68
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197440611
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 09:47 schreef MissButterflyy het volgende:
Volgens mij hebben hoogopgeleide mannen uiteindelijk vaker kinderen ja, maar of dat bij meerdere vrouwen is weet ik niet. Ik geloof juist van niet.
Ik zou me kunnen voorstellen dat hoogopgeleide mannen na een scheiding vaker een tweede gezin beginnen.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 10:33:01 #69
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_197440629
Hier geen kinderwens.

-Het past sowieso niet bij me.
-M'n gezondheid. Ik functioneer nu nog, al is het zeker niet perfect. Maar de kans dat er als vijftiger nog maar weinig uit m'n handen komt, en dat het als vroege zestiger al over is, is wel een donkere wolk die boven het hoofd hangt.
-En de wereld zoals die tegenwoordig in elkaar zit (ook in de jaren voor corona al), en hoe zich die verder ontwikkelt (zoals ik dat inschat), vind ik geen leuke plek voor kinderen.

Er goed over nadenken alvorens je het besluit neemt dat je ze wil, raad ik iig aan.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 10:51:49 #70
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_197440924
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 10:33 schreef Eightyone het volgende:
Hier geen kinderwens.

-Het past sowieso niet bij me.
-M'n gezondheid. Ik functioneer nu nog, al is het zeker niet perfect. Maar de kans dat er als vijftiger nog maar weinig uit m'n handen komt, en dat het als vroege zestiger al over is, is wel een donkere wolk die boven het hoofd hangt.
-En de wereld zoals die tegenwoordig in elkaar zit (ook in de jaren voor corona al), en hoe zich die verder ontwikkelt (zoals ik dat inschat), vind ik geen leuke plek voor kinderen.

Er goed over nadenken alvorens je het besluit neemt dat je ze wil, raad ik iig aan.
Ik had 1001 goede redenen om een kind te willen. Een van mijn beste vriendinnen heeft 1001 redenen om geen kind te willen.
Het begint en eindigt toch met gevoel, wil je of wil je niet.
Er zijn voor en nadelen, waar je op richt hangt af van je uitgangspunt, van dat gevoel van wel of niet willen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 10:56:06 #71
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_197440995
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 10:06 schreef Chia het volgende:

[..]

Dit idd. Mijn opa en oma hebben buiten de familie om ook nog volop kennissen van diverse leeftijden (als je alleen maar contacten van je eigen leeftijd hebt wordt de spoeling met 80-90+ inderdaad wel heel snel dunner).

Is iedereen aan te raden, omdat kinderen ook zeker geen garantie zijn.
Lijkt me ook erg veel gevraagd van kinderen om je levenslange vermaak te zijn.
Zelfde met vrienden en relatie. Als je enkel op dat leunt wordt het een moetje ipv echt leuk.

Juist alles bij elkaar geeft een mooi leven. Voldoende sociale contacten en banden. Of daar kinderen bij zitten of niet doet er niet zo toe. Zolang er maar goede banden zijn en niet alles op enkele personen leunt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_197441143
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 10:56 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Lijkt me ook erg veel gevraagd van kinderen om je levenslange vermaak te zijn.
Zelfde met vrienden en relatie. Als je enkel op dat leunt wordt het een moetje ipv echt leuk.

Juist alles bij elkaar geeft een mooi leven. Voldoende sociale contacten en banden. Of daar kinderen bij zitten of niet doet er niet zo toe. Zolang er maar goede banden zijn en niet alles op enkele personen leunt.
Ook als single kun je een mooi leven hebben.
Voor mij begint het daarmee, blij zijn met je eigen gezelschap. Een partner, sociale contacten, kinderen kan daar allemaal aan toevoegen. Maar het begint bij jezelf.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 16 januari 2021 @ 11:12:13 #73
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_197441260
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:04 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ook als single kun je een mooi leven hebben.
Voor mij begint het daarmee, blij zijn met je eigen gezelschap. Een partner, sociale contacten, kinderen kan daar allemaal aan toevoegen. Maar het begint bij jezelf.
Eens!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  zaterdag 16 januari 2021 @ 11:16:17 #74
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_197441318
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:04 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ook als single kun je een mooi leven hebben.
Voor mij begint het daarmee, blij zijn met je eigen gezelschap. Een partner, sociale contacten, kinderen kan daar allemaal aan toevoegen. Maar het begint bij jezelf.
Single zijn staat niet gelijk aan geïsoleerd zijn.
Natuurlijk moet je ook blij zijn met jezelf, maar eens mens zonder banden zal ook niet blij met zichzelf zijn.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_197441325
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:38 schreef osodevo het volgende:
Ik bedoel meer, zie je het al voor je als je 70 of 80 bent, zonder familie alleen in een verzorgingshuis zit terwijl andere bewoners wel hun legacy hebben, familie hebben om op terug te vallen. Krijg het idee dat juist deze groep (mannen/vrouwen zonder partner en kinderen) het eenzaamst is.
als je zo'n leeftijd hebt en hulpbehoevend bent kan je ook gewoon beslissen er een eind aan te maken,voor mij zou het dan niet meer hoeven iig.

voordeel is dat het zonder partner of kinderen een veel makkelijkere keus is dan
  zaterdag 16 januari 2021 @ 11:21:35 #76
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197441409
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:38 schreef osodevo het volgende:
Ik bedoel meer, zie je het al voor je als je 70 of 80 bent, zonder familie alleen in een verzorgingshuis zit terwijl andere bewoners wel hun legacy hebben, familie hebben om op terug te vallen. Krijg het idee dat juist deze groep (mannen/vrouwen zonder partner en kinderen) het eenzaamst is.
Ach genoeg kinderen die hun oude ouders in de stront laten zakken dus daar moet degene met kinderen ook niet teveel op gaan rekenen.
pi_197441463
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 02:25 schreef osodevo het volgende:

[..]

En mannen dan? Volgens mij is het percentage mannen dat kinderloos blijft een stuk hoger. Daarnaast schijnt opleiding ook een rol te spelen, hoogopgeleide mannen hebben vaker kinderen bij meerdere vrouwen... laagopgeleide mannen blijven vaker kindloos.
Oh wauw, waar heb je deze 'wijsheid' nou weer vandaan? :')

Echt, t wereldbeeld van deze TS :')
pi_197441507
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 10:33 schreef Eightyone het volgende:
-En de wereld zoals die tegenwoordig in elkaar zit (ook in de jaren voor corona al), en hoe zich die verder ontwikkelt (zoals ik dat inschat), vind ik geen leuke plek voor kinderen.
Dit heb ik ook. Vind dit geen wereld om kinderen in groot te brengen. Als ze er eenmaal zijn komt het vast wel goed maar we zijn al met zoveel mensen. Ik zie zelf alleen maar nadelen van eigen kinderen hebben, behalve dat het ouderschap een interessante en vervullende ervaring kan zijn maar dat is een ego-kwestie. Ik zou dan nog liever kinderen adopteren naar ons rijke land, die anders minimale kansen hebben in het leven.

Propagandacampagnes gericht op een gezin stichten worden ook voornamelijk gevoerd door partijen die daar belang bij hebben en mensen die hun eigen ambivalentie moeten onderdrukken dus wat de norm voorschrijft daar hoef je je sowieso niets van aan te trekken.
What's the name of the game?
pi_197441521
Ik vraag me af of deze TS vrienden heeft die hem kunnen corrigeren of zodanig betrouwbare onderzoeken kan lezen dat zijn beeld kan worden bijgestel
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_197441551
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:29 schreef Vimbavimba het volgende:
Ik vraag me af of deze TS vrienden heeft die hem kunnen corrigeren of zodanig betrouwbare onderzoeken kan lezen dat zijn beeld kan worden bijgestel
Nope... :{
pi_197441557
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:30 schreef DW457 het volgende:

[..]

Nope... :{
dacht het al.
FOK! is net een groot tijdschrift
  zaterdag 16 januari 2021 @ 11:44:30 #82
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_197441795
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:28 schreef -marz- het volgende:

[..]

Dit heb ik ook. Vind dit geen wereld om kinderen in groot te brengen. Als ze er eenmaal zijn komt het vast wel goed maar we zijn al met zoveel mensen. Ik zie zelf alleen maar nadelen van eigen kinderen hebben, behalve dat het ouderschap een interessante en vervullende ervaring kan zijn maar dat is een ego-kwestie.
Zoiets, ongeveer. Al heb ik zelf dan niet het idee dat het goed zou komen als ze er eenmaal zouden zijn. Niet iedereen is er geschikt voor. En kinderen zijn nou eenmaal geen gebruiksvoorwerp dat je zomaar weg gooit als het toch niet is wat je voor ogen had.

quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:16 schreef mschol het volgende:

[..]

als je zo'n leeftijd hebt en hulpbehoevend bent kan je ook gewoon beslissen er een eind aan te maken,voor mij zou het dan niet meer hoeven iig.

voordeel is dat het zonder partner of kinderen een veel makkelijkere keus is dan
Daar moeten de dokter e.d. dan wel aan mee willen werken. Dat doen ze niet zo snel.

Dan moet je zelf naar een of andere walgelijke methode op zoek. :{
pi_197446716
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat bedoelde is meer dat mannen daarin eigenlijk weinig te zeggen hebben, willen vrouwen zwanger worden worden ze zwanger.
pi_197446741
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 15:53 schreef osodevo het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat bedoelde is meer dat mannen daarin eigenlijk weinig te zeggen hebben, willen vrouwen zwanger worden worden ze zwanger.
wat een kutstreek :r

maar goed, rubbertjes
pi_197446930
Nou, op internet lees je een hoop verhalen van andere vrouwen die exact hetzelfde gedaan hebben
  zaterdag 16 januari 2021 @ 16:11:20 #86
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_197447107
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 16:03 schreef osodevo het volgende:
Nou, op internet lees je een hoop verhalen van andere vrouwen die exact hetzelfde gedaan hebben
Kutwijven. Wat moet je ermee.
The love you take is equal to the love you make.
pi_197447149
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 16:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Kutwijven. Wat moet je ermee.
Als man zou ik er blijf mee zijn, want vrouw gunt jou nageslacht. Maar helaas denken teveel mannen nog alleen maar aan seks en zijn helemaal niet bereid om hun kind te onderhouden.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 16:16:30 #88
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_197447202
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 16:13 schreef osodevo het volgende:

[..]

Als man zou ik er blijf mee zijn, want vrouw gunt jou nageslacht. Maar helaas denken teveel mannen nog alleen maar aan seks en zijn helemaal niet bereid om hun kind te onderhouden.
Rotzakken. Dan kun je nog beter alleen blijven.
The love you take is equal to the love you make.
pi_197447260
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 16:13 schreef osodevo het volgende:

[..]

Als man zou ik er blijf mee zijn, want vrouw gunt jou nageslacht.
Hoezo zou je blij moeten zijn als iemand je zonder overleg in een ingrijpende situatie (in dit geval het worden van een vader) brengt?
pi_197447608
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 16:03 schreef osodevo het volgende:
Nou, op internet lees je een hoop verhalen van andere vrouwen die exact hetzelfde gedaan hebben
Je moeder heeft gewoon heel veel kloons op het Vivaforum. En vrouwenbladen schuwen het ook niet om zo'n 'sappig' verhaal te verzinnen.
pi_197447633
Nou ja, als man hoef je er niet voor te zorgen. Genoeg mannen die vrouw met kind achterlaten.
pi_197447672
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 16:41 schreef osodevo het volgende:
Nou ja, als man hoef je er niet voor te zorgen. Genoeg mannen die vrouw met kind achterlaten.
Betalen moet je wel.
pi_197447715
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 16:43 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Betalen moet je wel.
Moet? Ook als je het kind niet erkent?

Sowieso veel, teveel mannen die ermee wegkomen.
pi_197447740
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 16:41 schreef osodevo het volgende:
Nou ja, als man hoef je er niet voor te zorgen. Genoeg mannen die vrouw met kind achterlaten.
Dat vind je een goede oplossing? Dat kind heeft er verder niet om gevraagd om geboren te worden dus het aan z'n lot overlaten omdat jij het niet wilde is moreel wat dubieus, en zoals hierboven al geschreven: dat ontslaat je ook niet van zekere wettelijke verplichtingen.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 16:49:57 #95
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_197447810
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 16:13 schreef osodevo het volgende:

[..]

Als man zou ik er blijf mee zijn, want vrouw gunt jou nageslacht. Maar helaas denken teveel mannen nog alleen maar aan seks en zijn helemaal niet bereid om hun kind te onderhouden.
Is dat ook niet op jou van toepassing?
Die koters zijn bijzaak, je wil gewoon een keer van bil. Daar komt het toch steeds op neer?
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_197447825
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 16:45 schreef osodevo het volgende:

[..]

Moet? Ook als je het kind niet erkent?

Sowieso veel, teveel mannen die ermee wegkomen.
Moet. Verwekker is onderhoudsplichtig.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 16:54:12 #97
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_197447888
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 15:53 schreef osodevo het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat bedoelde is meer dat mannen daarin eigenlijk weinig te zeggen hebben, willen vrouwen zwanger worden worden ze zwanger.
Daarin hebben ze zat te zeggen. Van geen seks tot zichzelf beschermen.

Er zijn ook mannen die condooms saboteren of stiekem afdoen, die zeggen dat ze voor het zingen de kerk uitgaan of onvruchtbaar zijn.
Dat maakt het geen gemeengoed, het is een kutstreek van de uitzondering.

Algemeen genomen kiezen man en vrouw samen om voor een kind te gaan en willen beide het. Net zoals beiden hun eigen twijfels en angsten kunnen hebben op dat gebied.

Jij lijkt op alle gebieden van liefde en relatie de uitersten tot waarheid te verheffen.
Ja het komt voor, maar normaal is het niet
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 16:54:22 #98
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_197447893
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 16:50 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Moet. Verwekker is onderhoudsplichtig.
Klopt, en terecht in mijn ogen.
Maar dan moet die onderhoudsplicht voor de verwekker wel te dragen zijn. Kale kippen pluk je niet.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
  zaterdag 16 januari 2021 @ 16:57:41 #99
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_197447936
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 16:54 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Klopt, en terecht in mijn ogen.
Maar dan moet die onderhoudsplicht voor de verwekker wel te dragen zijn. Kale kippen pluk je niet.
Dat gebeurd hier dan ook niet. Kinder alimentatie is meestal niet veel geld.
We zijn niet in Amerika en algemeen is niet media waardig
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_197448000
En als je co-ouderschap aangaat hoef je minder kinderalimentatie te betalen als ik het goed heb (correct me if i'm wrong), want die is echt voor het kind. Dus als de andere ouder een aantal dagen in de week geen kosten aan het kind heeft doordat die bij jou is betaal je daar niet voor.
pi_197448159
Ik heb wel kinderen, maar GEEN gezin, win win dus. *O* *O*
pi_197448213
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 16:57 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat gebeurd hier dan ook niet. Kinder alimentatie is meestal niet veel geld.
We zijn niet in Amerika en algemeen is niet media waardig
dat is natuurlijk gewoon afhankelijk van je inkomen, je houdt echt niet veel over na een scheiding waar kinderen bij betrokken zijn
pi_197448255
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 16:13 schreef osodevo het volgende:

[..]

Als man zou ik er blijf mee zijn, want vrouw gunt jou nageslacht. Maar helaas denken teveel mannen nog alleen maar aan seks en zijn helemaal niet bereid om hun kind te onderhouden.
je hebt geen idee waar je het over hebt en wat het inhoud om vader te zijn.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 18:25:25 #104
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_197449436
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 17:19 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

dat is natuurlijk gewoon afhankelijk van je inkomen, je houdt echt niet veel over na een scheiding waar kinderen bij betrokken zijn
Dat valt echt mee.

Kinder alimentatie is niet bar veel en afhankelijk van hoeveel zorg je op je neemt.

Tot nu toe komt er vaak partner alimentatie bij, dat maakt het duurder. Net zoals gemeenschap van goederen duurder is
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_197450804
Mensen willen seks, geen kinderen.

Kinderwens is kuddegedrag.

Aldus de Quest

Oh linkje doet het niet ? Anders ff copy/pasten..
http://www.quest.nl/mens/(...)-wel-geen-kinderwens
What's the name of the game?
pi_197455462
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ziet dit niet vooral tussen je oren? De norm van familie als hoeksteen vervaagt steeds verder, en het niet hebben van kinderen is niet echt ongehoord of taboe, tenzij je in heel conservatieve kringen verkeert misschien.
Niet eens. Het is heel vanzelfsprekend om een relatie te "zoeken/willen" en eenmaal in een relatie, ooit kinderen te krijgen. Dat is de norm. Oudere singles en oudere kinderloze stellen worden vaak toch wel een beetje vreemd aangekeken. Net zoals bijvoorbeeld hetero als normatief wordt beschouwd. 't Is niet zo dat je niet geaccepteerd wordt, maar echt normaal is het niet in de oog van de samenleving.
pi_197455968
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 17:03 schreef Chia het volgende:
En als je co-ouderschap aangaat hoef je minder kinderalimentatie te betalen als ik het goed heb (correct me if i'm wrong), want die is echt voor het kind. Dus als de andere ouder een aantal dagen in de week geen kosten aan het kind heeft doordat die bij jou is betaal je daar niet voor.
Al je echt een 50/50 verdeling hebt kan het zelfs zijn dat er helemaal geen kinderalimentatie betaald hoeft te worden.

Kinderalimentatie wordt berekend op basis van draagkracht en op basis van het aantal dagen dat de kinderen bij beide ouders verblijft.

Als de draagkracht (zo goed als) gelijk is en de zorgverdeling 50/50 is, dan hoeft er geen kinderalimentatie betaald te worden.
pi_197456281
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:20 schreef -marz- het volgende:
Mensen willen seks, geen kinderen.

Kinderwens is kuddegedrag.

Aldus de Quest

Oh linkje doet het niet ? Anders ff copy/pasten..
http://www.quest.nl/mens/(...)-wel-geen-kinderwens
Een kinderwens zou ook niet werken, omdat op de homo sapiens na, geen enkele diersoort weet hoe je kinderen maakt.

PS. Dat er niet zoiets bestaat als een aangeboren behoefte tot het krijgen van kinderen is al lang wetenschappelijk bewezen. Ruut Veenhoven van de Eramusuniversiteit heeft hier veel over gepubliceerd.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_197456515
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 17:22 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

je hebt geen idee waar je het over hebt en wat het inhoud om vader te zijn.
Het zijn nog altijd vaker mannen die hun eigen kind achterlaten dan vrouwen. Waarom zijn er dan meer alleenstaande vaders dan moeders? Het is dus de verantwoordelijkheid van de vrouw om een geschikte man te vinden die haar niet alleen achterlaat, want met een beetje pech is hij met de noorderzon vertrokken.

Theoretisch moet een man zijn kind onderhouden... maar in reality is er nog veel onwetendheid en zie je veel kinderen in armoede opgroeien, alleenstaande moeder alle kosten moet dragen.

Ik heb beslist geen respect voor deze mannen maar vind het wel wrang dat hij zichzelf wel heeft weten voort te planten zonder ook maar iets te moeten investeren.
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 23:53:35 #110
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_197457105
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:25 schreef osodevo het volgende:

Ik heb beslist geen respect voor deze mannen maar vind het wel wrang dat hij zichzelf wel heeft weten voort te planten zonder ook maar iets te moeten investeren.
Uiteindelijk gaat het altijd om jezelf he gast. Hij wel en jij niet.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_197458479
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 16:13 schreef osodevo het volgende:

[..]

Als man zou ik er blijf mee zijn, want vrouw gunt jou nageslacht. Maar helaas denken teveel mannen nog alleen maar aan seks en zijn helemaal niet bereid om hun kind te onderhouden.
Dat is de aard van het beestje. Mannen zijn geprogrammeerd om zoveel mogelijk nageslacht te produceren, daarom zijn ze minder kieskeurig. Vrouwen kiezen de juiste partner (sterk, intelligent, goed uitziend, sterke mentaliteit) om zoveel mogelijk goede genen over te brengen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ridocar op 17-01-2021 08:46:18 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 17 januari 2021 @ 06:24:27 #112
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_197458484
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 06:22 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dat is het aard van het beestje. Mannen zijn geprogrammeerd om zoveel mogelijk nageslacht te produceren, daarom zijn ze minder kieskeurig. Vrouwen kiezen de juiste partner (sterk, intelligent, goed uitziend, sterke mentaliteit) om zoveel mogelijk goede genen over te brengen.
Niet dat mannen daar niet op letten (redelijke cupmaat, goede taille-heup-ratio, vol haar, enzovoort).
pi_197458510
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 06:24 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Niet dat mannen daar niet op letten (redelijke cupmaat, goede taille-heup-ratio, vol haar, enzovoort).
Natuurlijk maakt de man wel zijn keuze, mits beschikbaar, uit grote heupen (makkelijk kinderen baren), jong (lang kinderen kunnen baren), en grote cupmaat (kinderen kunnen zogen). Dat dit wordt platgeslagen door mannen als "grote tieten, lekkere kont, jong grietje!" is gewoon een overblijfsel uit het simplistisch denken van de vent, maar eigenlijk wordt dat gestuurd door zijn hormonen.
Is er geen/weinig keuze, dan steekt 'ie 'm er toch in. Beter wel nageslacht dan geen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_197458663
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:25 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat valt echt mee.

Kinder alimentatie is niet bar veel en afhankelijk van hoeveel zorg je op je neemt.

Tot nu toe komt er vaak partner alimentatie bij, dat maakt het duurder. Net zoals gemeenschap van goederen duurder is
ik betaal nog steeds mijn kinderen, dus ik weet prima dat het niet zo meevalt in veel gevallen.
pi_197458675
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:25 schreef osodevo het volgende:

[..]

Het zijn nog altijd vaker mannen die hun eigen kind achterlaten dan vrouwen. Waarom zijn er dan meer alleenstaande vaders dan moeders? Het is dus de verantwoordelijkheid van de vrouw om een geschikte man te vinden die haar niet alleen achterlaat, want met een beetje pech is hij met de noorderzon vertrokken.

Theoretisch moet een man zijn kind onderhouden... maar in reality is er nog veel onwetendheid en zie je veel kinderen in armoede opgroeien, alleenstaande moeder alle kosten moet dragen.

Ik heb beslist geen respect voor deze mannen maar vind het wel wrang dat hij zichzelf wel heeft weten voort te planten zonder ook maar iets te moeten investeren.
ik heb het over jou, met je achtergrond hier van allerlei problemen. zorg eerst eens voor jezelf, want zo als ik het hier lees heb je al moeite genoeg om voor jezelf te zorgen. Dan kan je zeker niet de zorg van een kind (of meerdere) op je nemen. Dan kan je wel een algemeen verhaaltje gaan houden, maar daar schiet je niets mee op
pi_197458694
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 07:29 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

ik betaal nog steeds mijn kinderen, dus ik weet prima dat het niet zo meevalt in veel gevallen.
Dan had je maar meer zorg op je moeten nemen.
pi_197458698
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 07:37 schreef Chia het volgende:

[..]

Dan had je maar meer zorg op je moeten nemen.
50% vond ik wel genoeg.
begonnen met minder en dus meer alimentatie, daarna regeling aangepast dat we beiden 50% de jongens konden verzorgen, alimentatie heb ik hetzelfde gelaten.
pi_197462287
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 07:38 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

50% vond ik wel genoeg.
begonnen met minder en dus meer alimentatie, daarna regeling aangepast dat we beiden 50% de jongens konden verzorgen, alimentatie heb ik hetzelfde gelaten.
Daar kies je dan toch zelf voor? Je had ook een herberekening kunnen laten maken voor de alimentatie.
pi_197462802
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:48 schreef madam-april het volgende:

[..]

Daar kies je dan toch zelf voor? Je had ook een herberekening kunnen laten maken voor de alimentatie.
ja, klopt, je hoort me toch ook niet klagen :D
ik verdedig me enkel tegen de wat simpele aannames. overigens weet ik ook wel dat de nodige mensen er makkelijk vanaf willen komen.

Persoonlijk vond ik het al erg genoeg dat mijn kinderen dit mee moesten maken. gelukkig hebben mijn ex en ik het verder goed op kunnen lossen en zijn gewoon altijd in gesprek gebleven. ik ben van het standpunt uit gegaan dat als hun moeder geen stress of zorgen had, dat dat een positief effect op onze kinderen zou hebben.
  zondag 17 januari 2021 @ 13:26:33 #120
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_197463057
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 07:29 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

ik betaal nog steeds mijn kinderen, dus ik weet prima dat het niet zo meevalt in veel gevallen.
In een gemiddeld gezin met twee kinderen en een modaal inkomen kost een kind volgens het NIBUD per maand ongeveer ¤ 400,-. Op basis van het TREMA-rapport komt de kinderalimentatie dan per kind uit op ¤ 140,- per maand. Meestal liggen de bedragen voor kinderalimentatie tussen ¤100,- en ¤500,- per kind per maand.


Zoveel is het dus echt niet. En dan wordt er ook nog rekening gehouden met draagkracht.

Mijn zoon krijgt nog kinder alimentatie trouwens, dus ben er ook niet onbekend mee.
Wij hebben het bewust zo laag mogelijk gehouden, als hij wat nodig heeft krijgt hij het wel van 1 van ons of van beiden. Dat regelen we liever onderling
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_197465270
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:29 schreef osodevo het volgende:
Het valt mij op dat de maatschappij nogal 'family oriented' is, vooral de Christelijke partijen die het gezin als hoeksteen van de samenleving zien maar ondertussen vergeten dat alleenstaanden al meer moeten betalen dan een gezin.

Volgens mij is het zo dat de meeste mannen en vrouwen kinderen krijgen en een gezin vormen. Ik merk al dat voormalige klasgenoten uit de middelbare school zich meer terugtrekken uit het uitgaansleven en gaan settlen en meer op elkaar richten dan vrienden.

Voor mij is het duidelijk, ik heb besloten mede vanwege mijn genetische belasting en mijn slechte financiële positie om niet een kinderen te beginnen. Gevolg is wel dat ik wel in een omgeving zit waarbij stelletjes en gezinsvorming de norm is.

Hoe gaan jullie mede alleenstaanden hiermee om?
Als HoS heb ik natuurlijk aan die kant van de medaille een opvolger nodig. Maar aan de andere kant: ik zou ook wel een gezinnetje willen met een vrouw die eerlijk en oprecht is. Maar ik ben me er wel bewuster van geworden dat dit niet gaat komen. Soms zijn dingen in je leven zo gegaan zoals het hoorde te gaan... Ikzelf zou geen HoS willen zijn geworden maar gewoon een jobba ergens, simpel huisje en vrouwtje, kindjes...Maar in mijn geval is dit blijkbaar mijn bestemming geweest.
pi_197465809
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 07:38 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

50% vond ik wel genoeg.
begonnen met minder en dus meer alimentatie, daarna regeling aangepast dat we beiden 50% de jongens konden verzorgen, alimentatie heb ik hetzelfde gelaten.
We zijn wel wat simpele aannames gewend van die kant. :Y
pi_197465873
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 15:01 schreef stokj het volgende:

[..]

Als HoS heb ik natuurlijk aan die kant van de medaille een opvolger nodig. Maar aan de andere kant: ik zou ook wel een gezinnetje willen met een vrouw die eerlijk en oprecht is. Maar ik ben me er wel bewuster van geworden dat dit niet gaat komen. Soms zijn dingen in je leven zo gegaan zoals het hoorde te gaan... Ikzelf zou geen HoS willen zijn geworden maar gewoon een jobba ergens, simpel huisje en vrouwtje, kindjes...Maar in mijn geval is dit blijkbaar mijn bestemming geweest.
Wanneer je een goede baan hebt die goed aantikt is alles mogelijk. Geduldig wezen en niet voor de eerste beste vrouw gaan die zich tegen je aan smijt. Ik zou de hoop nog niet verliezen. Soms is de weg naar succes lang en pijnlijk. :P
  zondag 17 januari 2021 @ 16:06:49 #124
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_197467214
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 15:01 schreef stokj het volgende:

[..]

Als HoS heb ik natuurlijk aan die kant van de medaille een opvolger nodig. Maar aan de andere kant: ik zou ook wel een gezinnetje willen met een vrouw die eerlijk en oprecht is. Maar ik ben me er wel bewuster van geworden dat dit niet gaat komen. Soms zijn dingen in je leven zo gegaan zoals het hoorde te gaan... Ikzelf zou geen HoS willen zijn geworden maar gewoon een jobba ergens, simpel huisje en vrouwtje, kindjes...Maar in mijn geval is dit blijkbaar mijn bestemming geweest.
Wat is een HoS?
The love you take is equal to the love you make.
pi_197469939
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 15:21 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Wanneer je een goede baan hebt die goed aantikt is alles mogelijk. Geduldig wezen en niet voor de eerste beste vrouw gaan die zich tegen je aan smijt. Ik zou de hoop nog niet verliezen. Soms is de weg naar succes lang en pijnlijk. :P
Vooral dat laatste inderdaad. Er zijn genoeg vrouwen die alleen maar achter geld e.d. aanzitten maar er zijn ook genoeg vrouwen die dat niet zijn en gewoon 'normaal' zijn. Die zijn lastig te vinden.
pi_197469948
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 16:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat is een HoS?
Head of State, vergelijk dat met CEO achtige baan.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zondag 17 januari 2021 @ 17:47:55 #127
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_197469998
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 17:45 schreef stokj het volgende:

[..]

Head of State, vergelijk dat met CEO achtige baan.
:')
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  zondag 17 januari 2021 @ 17:48:16 #128
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_197470012
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 17:45 schreef stokj het volgende:

[..]

Head of State, vergelijk dat met CEO achtige baan.
Head van welke State?
The love you take is equal to the love you make.
pi_197470305
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 17:47 schreef puzziepie het volgende:

[..]

:')
Ha Puzzie miauw miauw jij ook hier. Ik heb de wandelkat nog steeds niet gezien hé ;(
pi_197470322
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 17:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Head van welke State?
Niet perse een state maar vanuit mijn werk doe ik veel voor het land en de maatschappij.
  zondag 17 januari 2021 @ 18:03:24 #131
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_197470535
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 17:57 schreef stokj het volgende:

[..]

Niet perse een state maar vanuit mijn werk doe ik veel voor het land en de maatschappij.
En dan noem je jezelf HoS? Ben je wel helemaal 100?
The love you take is equal to the love you make.
pi_197470900
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 18:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En dan noem je jezelf HoS? Ben je wel helemaal 100?
Jazeker wel, je zou eens moeten praten met de mensen die onder mij werken. Dan zou je begrijpen waarom ze me zo noemen :P
pi_197471182
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 18:13 schreef stokj het volgende:

[..]

Jazeker wel, je zou eens moeten praten met de mensen die onder mij werken. Dan zou je begrijpen waarom ze me zo noemen :P
Ah, je onderhoudt de begraafplaats?
  zondag 17 januari 2021 @ 18:31:14 #134
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_197471418
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 18:13 schreef stokj het volgende:

[..]

Jazeker wel, je zou eens moeten praten met de mensen die onder mij werken. Dan zou je begrijpen waarom ze me zo noemen :P
Ah, ironisch.
The love you take is equal to the love you make.
pi_197471528
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 18:13 schreef stokj het volgende:

[..]

Jazeker wel, je zou eens moeten praten met de mensen die onder mij werken. Dan zou je begrijpen waarom ze me zo noemen :P
Wauw... jouw hoofd... :D
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_197472181
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:50 schreef osodevo het volgende:

[..]

De meest schrijnende verhalen zijn toch van oudjes, meestal mannen die geen partner en kinderen hebben op een gegeven moment eenzaam in een verpleeghuis eindigen.
Er zijn genoeg ouderen, mannen en vrouwen, die na een werkzaam leven en kinderen te hebben opgevoed alsnog eenzaam het laatste stukje leven in een verzorgingstehuis.

Dat je een paar kinderen op de wereld plempt wil niet zeggen dat je niet eenzaam eindigen.
pi_197472187
Ik word kattenvrouwtje, het zal wel.
  zondag 17 januari 2021 @ 19:07:11 #138
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_197472328
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 18:59 schreef PieterCornelis het volgende:

[..]

Er zijn genoeg ouderen, mannen en vrouwen, die na een werkzaam leven en kinderen te hebben opgevoed alsnog eenzaam het laatste stukje leven in een verzorgingstehuis.

Dat je een paar kinderen op de wereld plempt wil niet zeggen dat je niet eenzaam eindigen.
Dat klopt... best ellendig.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_197474169
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 18:22 schreef DW457 het volgende:

[..]

Ah, je onderhoudt de begraafplaats?
_O- _O- _O- dat ook weer niet hé
pi_197474180
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 18:35 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Wauw... jouw hoofd... :D
:P
pi_197476132
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 18:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En dan noem je jezelf HoS? Ben je wel helemaal 100?
Grappen mogen niet meer worden gemaakt?
  zondag 17 januari 2021 @ 22:07:53 #142
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_197476333
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:58 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Grappen mogen niet meer worden gemaakt?
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 18:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ah, ironisch.
The love you take is equal to the love you make.
pi_197477656
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:55 schreef osodevo het volgende:
Onder de mannen is het zo dat als je veel kinderen (bij meerdere vrouwen) hebt dit statusverhogend werkt, jezelf hebt voortgeplant.
Welke drugs gebruik je dat je denkt dat dit zo is?
pi_197477698
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 18:13 schreef stokj het volgende:

[..]

Jazeker wel, je zou eens moeten praten met de mensen die onder mij werken. Dan zou je begrijpen waarom ze me zo noemen :P
Jaja, je verzonnen bullshit dat je iets van secretaris-generaal of directeur-generaal bent gelooft niemand.
pi_197479797
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 18:59 schreef Black_Phillip het volgende:
Ik word kattenvrouwtje, het zal wel.
één van de beste carrières die je kan kiezen :D
pi_197480875
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:19 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Jaja, je verzonnen bullshit dat je iets van secretaris-generaal of directeur-generaal bent gelooft niemand.
Dan niet.
pi_197481015
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 18:13 schreef stokj het volgende:

[..]

Jazeker wel, je zou eens moeten praten met de mensen die onder mij werken. Dan zou je begrijpen waarom ze me zo noemen :P
Welke leden zijn dat op fok? Dan zal ik ze eens uithoren.
pi_197483230
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 09:26 schreef colivo het volgende:

[..]

Welke leden zijn dat op fok? Dan zal ik ze eens uithoren.
Ben jij van Algemene Zaken ofzo dat je mijn doen en laten wilt controleren?
pi_197483616
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 11:50 schreef stokj het volgende:

[..]

Ben jij van Algemene Zaken ofzo dat je mijn doen en laten wilt controleren?
Ik werk niet bij jouw denkbeeldige bedrijf.
pi_197483735
N
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:17 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Welke drugs gebruik je dat je denkt dat dit zo is?
Neger drugs
Ik zwaai naar dieren.
pi_197483767
Wow, dit topic is verzand in een discussie over alimentatie en vrouwen die achter het geld aanzitten. :')

Wel weer een mooi voorbeeld hoe cynisme en doelmatig te werk gaan met daten leidt tot alleen blijven of aantrekken van afstotelijke persoonlijkheden. In die zin probeert Osodevo tenminste nog zijn leven te verbeteren, in tegenstelling tot zijn lotgenootjes in dit topic.
pi_197483898
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:11 schreef colivo het volgende:

[..]

Ik werk niet bij jouw denkbeeldige bedrijf.
:R :R :R
pi_197483952
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:25 schreef osodevo het volgende:

[..]

Het zijn nog altijd vaker mannen die hun eigen kind achterlaten dan vrouwen. Waarom zijn er dan meer alleenstaande vaders dan moeders? Het is dus de verantwoordelijkheid van de vrouw om een geschikte man te vinden die haar niet alleen achterlaat, want met een beetje pech is hij met de noorderzon vertrokken.

Theoretisch moet een man zijn kind onderhouden... maar in reality is er nog veel onwetendheid en zie je veel kinderen in armoede opgroeien, alleenstaande moeder alle kosten moet dragen.

Ik heb beslist geen respect voor deze mannen maar vind het wel wrang dat hij zichzelf wel heeft weten voort te planten zonder ook maar iets te moeten investeren.
Zo kan het natuurlijk ook gaan. Zo een collega had een relatie met een man maar hij hield zijn echte privé leven strikt geheim. Op een gegeven moment raakte ze zwanger van hem. Op het moment dat ze moest werpen bracht hij haar naar het ziekenhuis. Toen ze eenmaal ingechecked en al was ging hij 'even naar de parkeerautomaat' om vervolgens nooit meer terug te keren. Ze had hem sindsdien nooit meer gezien. Op plekken waar hij normaal kwam of van wat ze wist waar hij woonde bleek dat hij daar niet meer was en als ze aan mensen daar een foto van hem lieten zien was het antwoord dat zo iemand nooit daar had gewoond.

Ze had een advocaat op deze zaak gezet en die had uitgevogeld dat alles rondom deze man een leugen was. De naam die hij had opgegeven dat hij zei wie hij was bestond niet eens.
pi_197487224
Heb je als koppel/gezin meer voordeel ten opzichte van een alleenstaande: ja.
Heb je als alleenstaande geen toekomst: nee.
pi_197487933
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 15:34 schreef Bananenpap het volgende:
Heb je als koppel/gezin meer voordeel ten opzichte van een alleenstaande: ja.
Heb je als alleenstaande geen toekomst: nee.
En ja en nee
Ik zwaai naar dieren.
pi_197488107
nee en nee sorry foutje
Ik zwaai naar dieren.
pi_197489568
Mijn vriendin en ik hebben er bewust voor gekozen geen kinderen te nemen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  maandag 18 januari 2021 @ 19:14:21 #158
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_197491822
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:29 schreef osodevo het volgende:

Voor mij is het duidelijk, ik heb besloten mede vanwege mijn genetische belasting en mijn slechte financiële positie om niet een kinderen te beginnen. Gevolg is wel dat ik wel in een omgeving zit waarbij stelletjes en gezinsvorming de norm is.

Hoe gaan jullie mede alleenstaanden hiermee om?
Ah, gaat je drang naar premium girls scoren je nu eindelijk de das om doen?
Voor mij is het namelijk heel duidelijk dat jij niet vanwege je genen en financiële positie niet aan kinderen begint, maar door je houding/mindset er geen vrouw is die dat avontuur met je aan wil gaan.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  dinsdag 19 januari 2021 @ 18:03:39 #159
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_197511001
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:25 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat valt echt mee.

Kinder alimentatie is niet bar veel en afhankelijk van hoeveel zorg je op je neemt.

Tot nu toe komt er vaak partner alimentatie bij, dat maakt het duurder. Net zoals gemeenschap van goederen duurder is
Nou, dit is niet helemaal waar.

Het kan veel zijn, het kan weinig zijn. En je kan als vader bij een breuk er nog steeds financieel op vooruit gaan, kinderalimentatie meegerekend.

Punt is meer dat er op basis van de pre-scheiding een bepaalde behoefte is, daarop is de alimentatie gebaseerd. Het bedrag kan minder worden als de niet verzorgende ouder meer zorg op zich neemt, de zogeheten zorg korting.
Zo kan je voor de scheiding een kleine behoefte hebben omdat je toenmalig partner niet werkte en jij maar een klein inkomen had. Mocht je dan uit elkaar gaan en van baan veranderen of opslag krijgen/promotie maken, dan nog steeds is de behoefte uit de situatie van voor de scheiding leidend.

Edit: Kinderalimentatie wel te verstaan.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  Spellchecker dinsdag 19 januari 2021 @ 22:19:25 #160
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_197517506
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:29 schreef osodevo het volgende:
Het valt mij op dat de maatschappij nogal 'family oriented' is, vooral de Christelijke partijen die het gezin als hoeksteen van de samenleving zien maar ondertussen vergeten dat alleenstaanden al meer moeten betalen dan een gezin.

Wat?
  dinsdag 19 januari 2021 @ 22:45:11 #161
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_197518356
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 22:19 schreef maily het volgende:

[..]

Wat?
Wat?
The love you take is equal to the love you make.
  Spellchecker dinsdag 19 januari 2021 @ 22:51:17 #162
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_197518577
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 22:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat?
Ik dacht dat het "family orientated" moest zijn ....
  Leukste jonkie 2022 dinsdag 19 januari 2021 @ 22:53:13 #163
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_197518639
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 22:51 schreef maily het volgende:

[..]

Ik dacht dat het "family orientated" moest zijn ....
Nee nee, het gaat hier om oriëntaalse families :Y
-XOXO- Je maintiendrai
  dinsdag 19 januari 2021 @ 23:03:15 #164
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_197518966
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 22:51 schreef maily het volgende:

[..]

Ik dacht dat het "family orientated" moest zijn ....
https://dictionary.cambri(...)ner-english/oriented
The love you take is equal to the love you make.
pi_197524905
Tegen de tijd dat mijn vrienden aan de kinderen gingen (zo rond mijn 25e) had ik zelf ook een relatie maar heb wel altijd expliciet aagegeven niet aan kinderen te gaan beginnen.

Dus ja omdat ik een relatie had vond ik het niet zo erg dat vrienden begonnen weg te vallen.
Als je allenstaand bent zal dat een stuk lastiger zijn, natuurlijk kun je nog wel bij die vrienden op bezoek gaan maar de jus is er dan wel vanaf als het brave huis vadertjes en moedertjes geworden zijn.

Maar ik ben nu 48 en niet langer getrouwd maar mezelf nog elke dag dankbaar dat ik gekozen heb voor een leven zonder kinderen.
pi_197525948
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:24 schreef LanaMyst het volgende:
Tegen de tijd dat mijn vrienden aan de kinderen gingen (zo rond mijn 25e) had ik zelf ook een relatie maar heb wel altijd expliciet aagegeven niet aan kinderen te gaan beginnen.

Dus ja omdat ik een relatie had vond ik het niet zo erg dat vrienden begonnen weg te vallen.
Als je allenstaand bent zal dat een stuk lastiger zijn, natuurlijk kun je nog wel bij die vrienden op bezoek gaan maar de jus is er dan wel vanaf als het brave huis vadertjes en moedertjes geworden zijn.

Maar ik ben nu 48 en niet langer getrouwd maar mezelf nog elke dag dankbaar dat ik gekozen heb voor een leven zonder kinderen.
Heey chikie ~O> ~O> ~O> ~O>
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 20 januari 2021 @ 12:45:08 #167
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_197526557
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 22:51 schreef maily het volgende:

[..]

Ik dacht dat het "family orientated" moest zijn ....
Laat dat ‘spellchecker’ maar verwijderen.
  Spellchecker woensdag 20 januari 2021 @ 13:15:19 #168
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_197527120
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:45 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Laat dat ‘spellchecker’ maar verwijderen.
Ik kende heel het woord niet. :6
pi_197529371
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:24 schreef LanaMyst het volgende:
Tegen de tijd dat mijn vrienden aan de kinderen gingen (zo rond mijn 25e) had ik zelf ook een relatie maar heb wel altijd expliciet aagegeven niet aan kinderen te gaan beginnen.

Dus ja omdat ik een relatie had vond ik het niet zo erg dat vrienden begonnen weg te vallen.
Als je allenstaand bent zal dat een stuk lastiger zijn, natuurlijk kun je nog wel bij die vrienden op bezoek gaan maar de jus is er dan wel vanaf als het brave huis vadertjes en moedertjes geworden zijn.

Maar ik ben nu 48 en niet langer getrouwd maar mezelf nog elke dag dankbaar dat ik gekozen heb voor een leven zonder kinderen.
Een maat uit de vriendengroep heeft altijd pech gehad met relaties. Na 5 jaar wou zijn toenmalige vriendin iemand anders met wie ze een 'betere' klik vond. Hij probeerde daarna nog op date te gaan maar werd daar door de meiden (naar zijn zeggen) voor de gek gehouden. Hij wou weg, weg uit NL. Hij leerde via de gamingchat een meid in het buitenland kennen en het klikte. Deze meid had al 3 kinderen uit een eerdere relatie. Hij zag hierdoor een kans om naar het buitenland te gaan want zij vroeg om samen te wonen. Nou komt ook dat hij haar had bevrucht waardoor hij nu vader is van een baby. Echter irriteert hij zich mateloos: als hij van werk komt kan hij niet gaan sporten of gamen want dan moeten de kinderen naar bed of heeft de baby aandacht nodig. En wanneer alles rustig is valt hij in slaap. Ook vind hij het eenzaam daar.

In zijn geval is het allemaal naïviteit. Want hij wou nooit meer een vriendin, nooit kinderen. En toen hij er één van zichzelf had was hij helemaal in de wolken om de week daarna bijna overspannen te zijn.
pi_197531210
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ziet dit niet vooral tussen je oren? De norm van familie als hoeksteen vervaagt steeds verder, en het niet hebben van kinderen is niet echt ongehoord of taboe, tenzij je in heel conservatieve kringen verkeert misschien.
Ik kom niet uit een heel conservatieve omgeving, maar als ik zeg dat ik geen kinderen wil dan wordt dat toch vrij vaak in twijfel getrokken.
pi_197531376
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:49 schreef Chia het volgende:

[..]

Wat weet jij daar nou van :') ja je moeder had een kinderwens, hehe.

Ik heb geen kinderwens en mijn mannelijke partner ook niet, mag ik nu ook delen in dit leed van een gebrek aan een gezin? :)
De statistieken zeggen dit gewoon. Slechts 17% van de vrouwen van 45 en ouder is/blijft kinderloos.
pi_197531782
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 15:23 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Ik kom niet uit een heel conservatieve omgeving, maar als ik zeg dat ik geen kinderen wil dan wordt dat toch vrij vaak in twijfel getrokken.
Ik moet ze ook niet, en herken dit niet. Mogelijk dat het voor vrouwen iets anders ligt?
pi_197531861
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:49 schreef Chia het volgende:

[..]

Wat weet jij daar nou van :') ja je moeder had een kinderwens, hehe.
Oh er blijkt nog wat verduidelijking nodig, want mensen lezen hier blijkbaar statements in die er niet staan. Helaas kan ik niet meer editten, dus dan maar zo. Ik stel in bovenstaande post niet dat het percentueel geen meerderheid aan vrouwen is die wel kinderen krijgt en dat uit de statistieken anders blijkt.

Echter, Osodevo kennende suggereert hij los van de werkelijkheid en statistiek dat het hoogst uitzonderlijk is om als vrouw geen kinderen te krijgen. Wel 1 op de 5 noem ik niet hoogst uitzonderlijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2021 15:55:08 ]
pi_197532167
Ik denk dat het vooral aan je omgeving ligt. Ik heb zelf een relatie en wij hebben absoluut geen kinderwens. Ja, je krijgt soms wel eens vragen omdat mensen dat toch bijzonder vinden. vooral de vraag "wie moet er dan later voor je zorgen" vind ik echt hilarisch. Volgens mij is gigantisch egoistisch als jij kinderen maakt omdat je bang bent dat je later alleen over blijft.

Wat betreft de "omgeving", als ik naar mijn vriendinkring kijk heb ik sowieso al 5 stellen als vrienden die ook geen kinderwens hebben. Op het werk zitten ook aardig wat stellen zonder een kinderwens, laat staan over mensen die bewust alleenstaand blijven. Dus die mensen zijn er genoeg.
pi_197532181
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 15:49 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ik moet ze ook niet, en herken dit niet. Mogelijk dat het voor vrouwen iets anders ligt?
Zou goed kunnen. Het is ook zeker niet iedereen hoor die zegt dat de wens nog wel komt, maar zeldzaam is het ook niet.
pi_197532554
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 16:10 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Zou goed kunnen. Het is ook zeker niet iedereen hoor die zegt dat de wens nog wel komt, maar zeldzaam is het ook niet.
Ik vind het wel vreemd dat het normaal is om dat uit te spreken. Gewoon andermans persoonlijke keuze/voorkeur niet serieus nemen en benadrukken dat jij als buitenstaander het beter denkt te weten vind ik onfatsoenlijk.
pi_197533112
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 16:31 schreef Chia het volgende:

[..]

Ik vind het wel vreemd dat het normaal is om dat uit te spreken. Gewoon andermans persoonlijke keuze/voorkeur niet serieus nemen en benadrukken dat jij als buitenstaander het beter denkt te weten vind ik onfatsoenlijk.
Ja ik vind dat ook altijd vrij onbeschoft. :')
Sowieso voel je zoiets zelf wel het beste aan. En het lijkt ook gewoon nooit bij zulke mensen op te komen dat er bijvoorbeeld ook mensen zijn die vanwege een hoge kans op erfelijke aandoeningen niet aan kinderen beginnen, al is het met pijn in hun hart.
Je weet als buitenstaander niet altijd wat er speelt.
pi_197558595
Slechte genen zijn zo deprimerend. :'(
2.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')