quote:
Op zaterdag 16 januari 2021 14:04 schreef Glider76 het volgende:[..]
Het beoordelen van de kwaliteit is zeker lastig ja.
Hun voorwaarden zijn dusdanig opgesteld dat je ten alle tijde akkoord dient te gaan. Ben je het er niet mee eens dan moet je hun een extra 750 euro betalen waarmee hun dan een "onafhankelijk" adviseur inhuren die het komt bekijken. Dan snap je ook wel dat die alle klachten zal afwimpelen.
Ik ben bij ons huis flink belazerd door een schilder. Daarna durfde ik het niet gauw meer aan met een nieuwe schilder. Zo kwam ik op
deze dienst van Sigma uit. Eerst kwam er een technisch specialist bij me langs en hebben we doorgenomen wat er moest gebeuren en wat ik van de kwaliteit kon verwachten. Daarna heeft een van de schilders in hun bestand de klus uitgevoerd. Ook de eindopname gebeurde door de technisch specialist.
Die specialist vertelde me dat je als consument niet met elke kwaliteit genoegen hoeft te nemen. De schilder moet aan een zekere kwaliteit voldoen, ongeacht wat er is afgesproken en zelfs ongeacht de staat van de woning. Met het aannemen van de klus accepteert de schilder de omstandigheden, legde de specialist uit. Zo kan een schilder zich dus niet achteraf verhalen op bijv. belabberd stucwerk. Ik heb niet zelf uitgezocht hoe dit juridisch zit, maar ik denk op basis hiervan dat je sterk staat.
Ik heb mijn slechte schilder indertijd betaald en heb het als leergeld gezien, maar dat ging om een relatief kleine klus. Het voorkomen van gezeik is me wel wat waard, maar daar zit een grens aan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.