abonnement Unibet Coolblue
pi_197420244
De regeringscrisis, die in Estland vele maanden heeft geduurd, is begin dit jaar omgeslagen in het aftreden van het kabinet. De druppel die premier Jüri Ratas ertoe dwong zijn ambt neer te leggen, waren de verdenkingen van corruptie tegen zijn partij. De nieuwe regering heeft de opdracht gekregen om de grootste oppositiemacht van het land, de Hervormingspartij, te vormen. Toegegeven, het is geen feit dat de oppositie deze taak aankan.

De Estse president Kersti Kaljulaid gaf woensdag oppositieleider Kae Kallas de opdracht om binnen 14 dagen een nieuwe regering te vormen. Een paar uur eerder werd bekend dat het huidige kabinet van ministers aftreedt na zijn premier, leider van de Centrumpartij, Juri Ratas. Aanleiding was een corruptieschandaal. Aan de vooravond van de openbare aanklager kondigde Taavi Pern aan dat de secretaris-generaal van de Centrumpartij Mikhail Korb en verschillende andere mensen werden verdacht van corruptiemisdrijven - naar verluidt hielpen ze in ruil voor donaties een grote ontwikkelaar Porto Franco aan een lening van ¤ 39,3 miljoen voor zes jaar tegen slechts 2%. "In de huidige situatie heb ik op basis van mijn waarden besloten ontslag te nemen uit de post van premier van de Republiek Estland", reageerde de premier prompt.

De voorzitter van de regerende Centrumpartij, Jüri Ratas, nam in november 2016 het roer over als premier. Het keerpunt voor zijn team was echter de lente van 2019, toen de heer Ratas, om de post van premier te behouden na de parlementsverkiezingen, een niet voor de hand liggende alliantie sloot - met de vaderlandpartij en vooral met de Conservatieve Volkspartij van Estland (EKRE), die bijna een reputatie heeft. extreemrechtse politieke kracht.

De toekomstige regering werd onstabiel en de meest problematische in de geschiedenis van onafhankelijk Estland genoemd, zelfs vóór de goedkeuring van het kabinet van ministers.

Schandalen volgden elkaar op, vooral als het ging om de hoofden van het ministerie van Binnenlandse Zaken en het ministerie van Financiën - respectievelijk Mart Helme en zijn zoon Martin, de leider van EKRE. Door onenigheid met hen verliet president Kaljulaid demonstratief de eedceremonie van het kabinet - later geeft ze toe dat het vanwege de samenstelling van het nieuwe kabinet moeilijker voor haar werd om buitenlandse bezoeken te coördineren. Toen beloofde het hoofd van het ministerie van Binnenlandse Zaken leden van vroegere regeringen te zullen beschuldigen van grootschalige witwaspraktijken (maar tot dusver heeft hij dat niet gedaan). In augustus 2019 probeerde Martin Helme, die op dat moment, vanwege het verlof van zijn vader, de taken van de hoofden van twee ministeries combineerde, het hoofd van de nationale politie te ontslaan - daarna moest Jüri Ratas een poging om een motie van wantrouwen te passeren doorstaan.

Een paar maanden later bevond Helme sr. Zich in het middelpunt van een nieuw schandaal, waarin hij commentaar gaf op de benoeming van de 34-jarige Sanna Marin tot premier van het bevriende Finland. Hij beledigde haar en noemde haar dom. De minister noemde andere leden van de Finse regering straatactivisten en onwetenden op.

Wanneer zullen er eindelijk fatsoenlijke en eerlijke mensen verschijnen in de Estse regering?
pi_197420265
Zero fucks were given.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 09:23:51 #3
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_197420368
Estland is nou echt zo'n land waar ik totaal niets van af weet, en ook niets van af wil weten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_197420517
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 09:23 schreef Harvest89 het volgende:
Estland is nou echt zo'n land waar ik totaal niets van af weet, en ook niets van af wil weten.
Waarom?
pi_197420570
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 09:23 schreef Harvest89 het volgende:
Estland is nou echt zo'n land waar ik totaal niets van af weet, en ook niets van af wil weten.
Ze hebben er wel zeer aantrekkelijke dames.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 10:41:02 #6
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_197421272
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 09:41 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ze hebben er wel zeer aantrekkelijke dames.
Daar hebben we hier toch niets aan?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_197421307
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Daar hebben we hier toch niets aan?
Ze horen bij de eu dus die dames mogen hier wonen zonder problemen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 13:09:31 #8
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197423785
ZoN LaNd WaArVaN iK nIeTs Af WiL wEtEn!!!!!

- mongool
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_197427649
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 09:23 schreef Harvest89 het volgende:
Estland is nou echt zo'n land waar ik totaal niets van af weet, en ook niets van af wil weten.
Mooi land hoor :Y
pi_197440705
Het is "Estisch".
pi_197442404
Staat ook niet direct op mijn bucketlist maar het kan toch op zich wel de moeite waard zijn om wat meer te weten over de 'nieuwe' EU-landen. Het enige wat ik van Estland weet is dat ze bekendstaan als een kenniseconomie, innovatief en dat soort kreten. Toch wel opvallend dat er dan een corruptieschandaal plaatsvindt.

Ruimt in ieder geval wel lekker op met alle regeringen die rond deze tijd aftreden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')