abonnement Unibet Coolblue
pi_197414495
https://nos.nl/collectie/(...)i-lijkt-onafwendbaar

quote:
Het aftreden van het kabinet-Rutte III lijkt met het uur dichterbij te komen. Bronnen rondom het kabinet zeggen tegen de NOS dat alles erop wijst dat het einde van de regering onafwendbaar is.

De vier coalitiepartijen hadden vanavond afzonderlijk hun wekelijkse politieke overleg en daar lag de vraag op tafel of het kabinet nog verder kan met het oog op het vernietigende rapport over de toeslagenaffaire.

ChristenUnie en D66 lieten na afloop beide weten conclusies te hebben getrokken, en die morgen in de ministerraad te gaan bespreken. Dat het onderwerp bij de wekelijkse ministerraad op tafel ligt, was al aangekondigd.
Asscher vertrek

Nadat vanmorgen PvdA-leider Lodewijk Asscher had besloten dat hij niet meer door kan gaan vanwege de discussie over zijn rol in de kindertoeslagenzaak, nam de druk op het kabinet vandaag verder toe.

Een deel van de coalitie wilde eerder al dat het hele kabinet vertrekt, maar een ander deel vond in elk geval eerder deze week nog dat deze coronacrisis om een goed functionerende, missionaire regering vraagt.
Verkiezingsreces komt eraan

Dat tweede deel lijkt snel af te kalven. Politiek verslaggever Wilma Borgman wijst erop dat op 12 februari het verkiezingsreces begint en dat het kabinet daarom toch al geen plannen meer heeft om nieuw beleid door te voeren. Wat dat betreft maakt het weinig uit als het kabinet nu demissionair wordt.

Wat corona aangaat kan de regering gewoon blijven doorregeren, zei premier Rutte dinsdagavond zelf al: "Daarop blijf je missionair, misschien niet officieel, maar wel mentaal." Niets weerhoudt een demissionair kabinet ervan om bijvoorbeeld vaccinaties te regelen of teststraten in te richten.

Het vertrek van Asscher heeft in meerdere opzichten extra pressie gegeven. Want volgende week is er een debat over de toeslagenaffaire. Dat zou een lastig debat worden voor de PvdA als Asscher oppositie had moeten voeren over een kwestie waar hijzelf als minister van Sociale Zaken een rol in had gespeeld.

Nu de PvdA-leider zijn rol heeft neergelegd is het een ander verhaal en zou de PvdA een motie van wantrouwen van GroenLinks-leider Klaver kunnen steunen. Daarmee zou de voltallige oppositie (74 zetels) voor kunnen stemmen en heeft het kabinet eigenlijk te weinig vertrouwen om nog door te kunnen regeren.
Opgeheven hoofd

Rutte laat het daar niet op aan komen, zegt Borgman. "Hij laat zich niet wegsturen en al helemaal niet door Jesse Klaver." Zij weet zeker dat het kabinet dan liever deze week met opgeheven hoofd naar de koning gaat om zijn ontslag aan te bieden.

Dat zou Rutte dan ook meer vrijheid geven om straks als VVD-leider campagne te voeren. De vraag waarom hij geen politieke consequenties heeft getrokken uit het snoeiharde rapport van de parlementaire ondervragingscommissie Kinderopvangtoeslagen blijft dan niet als een schaduw over hem hangen.
Hele heisa om een toeslagen'affaire' :') Zijn vooral gewoon mensen die zelf fouten hebben gemaakt.
Tuurlijk, excuses aanbieden en het systeem verbeteren. Dit is echt een toneelspel, want we vinden al deze domme getroffen mensen natuurlijk 'zielig'
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_197414553
JE KAN OP MIJN STEM REKENEN IN MAART RUTTEN!!!!!'111!!!!!!
U MAD?
pi_197414603
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 21:39 schreef de_boswachter het volgende:
JE KAN OP MIJN STEM REKENEN IN MAART RUTTEN!!!!!'111!!!!!!
nog aan het twijfelen. als BIJ1 kans maakt, stem ik daarop. Anders gewoon VVD :)
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_197414678
quote:
89s.gif Op donderdag 14 januari 2021 21:40 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

nog aan het twijfelen. als BIJ1 kans maakt, stem ik daarop. Anders gewoon VVD :)
Mag jij überhaupt stemmen? Ik meen eens gelezen hebben dat je beweert Amerikaan te zijn.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197414679
Ronduit absurd
pi_197414708
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 21:37 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/collectie/(...)i-lijkt-onafwendbaar
[..]

Hele heisa om een toeslagen'affaire' :') Zijn vooral gewoon mensen die zelf fouten hebben gemaakt.
Tuurlijk, excuses aanbieden en het systeem verbeteren. Dit is echt een toneelspel, want we vinden al deze domme getroffen mensen natuurlijk 'zielig'
Heb je het überhaupt gevolgd? :')
pi_197414716
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 21:42 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Mag jij überhaupt stemmen? Ik meen eens gelezen hebben dat je beweert Amerikaan te zijn.
Heb ook een Nederlands paspoort.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_197414727
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 21:43 schreef Azula het volgende:

[..]

Heb je het überhaupt gevolgd? :')
ja
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_197414769
quote:
89s.gif Op donderdag 14 januari 2021 21:43 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Heb ook een Nederlands paspoort.
Laat de VS dat toe? Wist ik niet.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197414771
quote:
89s.gif Op donderdag 14 januari 2021 21:43 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

ja
En jij vindt dat oké? :D
pi_197414793
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 21:43 schreef Azula het volgende:

[..]

Heb je het überhaupt gevolgd? :')
TS heeft gelijk in deze; ouders van kinderen moeten niet zo zeiken, of het nou om een toeslag gaat of om een gesloten schooltje dan wel kinderdagverblijf. Ze moeten zelf verantwoordelijkheid nemen.

En ja, ik heb een dochter van 7 en zeur niet.
  donderdag 14 januari 2021 @ 21:46:25 #12
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_197414832
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 21:45 schreef Azula het volgende:

[..]

En jij vindt dat oké? :D
Dat staat nergens. Deze situatie is ontstaan door fouten van mensen die toeslagen innen. Het systeem was daar helaas niet helemaal op gebouwd.

Om vanwege schuld vanuit beiden kanten aftreding te eisen slaat werkelijk nergens op.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_197415005
quote:
89s.gif Op donderdag 14 januari 2021 21:46 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Dat staat nergens. Deze situatie is ontstaan door fouten van mensen die toeslagen innen. Het systeem was daar helaas niet helemaal op gebouwd.

Om vanwege schuld vanuit beiden kanten aftreding te eisen slaat werkelijk nergens op.
Heb je ueberhaupt wel meegekregen waar die toeslagenaffaire over gaat? :?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  donderdag 14 januari 2021 @ 21:51:29 #14
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_197415057
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 21:50 schreef recursief het volgende:

[..]

Heb je ueberhaupt wel meegekregen waar die toeslagenaffaire over gaat? :?
Ja, mensen die op papier volledig terecht als fraudeur werden bestempeld.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  donderdag 14 januari 2021 @ 21:52:42 #15
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_197415116
Is precies wat er hoort te gebeuren natuurlijk. Mensen zijn voor minder afgetreden. De enige reden om het niet te doen was corona.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 21:45 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Laat de VS dat toe? Wist ik niet.
Laat Nederland dat toe, moet je je afvragen. Nederlanders mogen geen dubbel paspoort hebben, tenzij van een land waarvan je het burgerschap niet kan opgeven. Amerikanen wel.
pi_197415135
quote:
89s.gif Op donderdag 14 januari 2021 21:51 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Ja, mensen die op papier volledig terecht als fraudeur werden bestempeld.
Okay, je bent een troll of je hebt echt niks meegekregen.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 14 januari 2021 @ 21:53:31 #17
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197415167
Wat een drama. Dit kunnen we in tijden van crisis niet gebruiken. We hebben stabiliteit nodig.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_197415186
Oprutte.
  donderdag 14 januari 2021 @ 21:56:02 #19
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_197415258
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 21:52 schreef PiyeReloaded het volgende:
Laat Nederland dat toe, moet je je afvragen. Nederlanders mogen geen dubbel paspoort hebben, tenzij van een land waarvan je het burgerschap niet kan opgeven. Amerikanen wel.
Je bent vrij slecht geïnformeerd. Dat geldt alleen bij naturalisatie.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 14 januari 2021 @ 21:56:18 #20
408813 crew  trein2000
pi_197415271
quote:
89s.gif Op donderdag 14 januari 2021 21:51 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Ja, mensen die op papier volledig terecht als fraudeur werden bestempeld.
Euhm nee. Fraude is met opzet. Een formulier verkeerd invullen is nog geen fraude.

Daarnaast, het gaat om veel meer. Liegen tegen de rechter, tegen de kamer, tegen journalisten. Dat is eigenlijk net zo ernstig.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_197415290
Welk partij is voor woningbouw? Die heeft mijn stem.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 14 januari 2021 @ 21:57:33 #22
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197415311
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 21:56 schreef Dimachaerus het volgende:
Welk partij is voor woningbouw? Die heeft mijn stem.
SP
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 14 januari 2021 @ 21:58:26 #23
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_197415344
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 21:56 schreef Dimachaerus het volgende:
Welk partij is voor woningbouw? Die heeft mijn stem.
VVD
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  donderdag 14 januari 2021 @ 21:59:51 #24
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_197415385
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 21:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Euhm nee. Fraude is met opzet. Een formulier verkeerd invullen is nog geen fraude.

Daarnaast, het gaat om veel meer. Liegen tegen de rechter, tegen de kamer, tegen journalisten. Dat is eigenlijk net zo ernstig.
Nee, natuurlijk niet, maar op papier was dat wel zo. Het systeem is niet rondom fouten gemaakt en dat systeem moet aangepast worden. Aftreden is niet de juiste oplossing.

'Liegen' is een groot woord. Er is hoogstens gespeeld met de formulering van de waarheid.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 14 januari 2021 @ 22:00:35 #25
408813 crew  trein2000
pi_197415411
quote:
89s.gif Op donderdag 14 januari 2021 21:59 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet, maar op papier was dat wel zo. Het systeem is niet rondom fouten gemaakt en dat systeem moet aangepast worden. Aftreden is niet de juiste oplossing.

'Liegen' is een groot woord. Er is hoogstens gespeeld met de formulering van de waarheid.
Er is gelogen. Stukken zijn achter gehouden. De wet is overtreden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')