Ja, wellicht heeft het te maken met asymptomatische positieven?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:29 schreef _serial_ het volgende:
Het aantal DPL is al 4 dagen hoog vergeleken met DOO, die erg laag sinds 4 dagen, ik heb daar nog geen verklaring voor gevonden, maar het zou kunnen dat GGD/RIVM de eerste ziekdag niet meer meeneemt of anders registreert om de administratieve mutaties te verminderen
Zou ook nog kunnen. Het is in elk geval best een opvallend verschijnsel.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, wellicht heeft het te maken met asymptomatische positieven?
Ja. Om te verduidelijken, wellicht dat ze asymptomatische gevallen eerst als DOO op de testdag zelf hadden staan en nu als DPL op de testdag zelf noteren. Zoiets?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zou ook nog kunnen. Het is in elk geval best een opvallend verschijnsel.
Het maakt voor het totaal niet heel veel uit in elk geval, het is verschoven van DOO naar DPL.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:40 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja. Om te verduidelijken, wellicht dat ze asymptomatische gevallen eerst als DOO op de testdag zelf hadden staan en nu als DPL op de testdag zelf noteren. Zoiets?
Het lijkt haast alsof ze liever te hoog schatten dan te laag.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:26 schreef VoMy het volgende:
@:Direstraits7 De R is weer een week later naar beneden bijgesteld. Zoals eigenlijk elke week.
Ja, ze proberen elke keer de nog te verwachten DOO in te schatten, en daarmee zitten ze dan telkens 'te hoog' want al die grijze balkjes die ze in zo'n grafiek intekenen komen ook niet uit.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het lijkt haast alsof ze liever te hoog schatten dan te laag.
Het is net alsof ze hun verwachte aantal vertraagde rapportages nog steeds baseren op de rapportagevertraging van eerder in het jaar. Terwijl die inmiddels een stuk is ingelopen. Vooralsnog zie ik geen reden om af te wijken van zijn eigen criterium dat als 80% DOO is je redelijk zeker kunt zijn dat er niet heel veel nameldingen meer komen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:45 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, ze proberen elke keer de nog te verwachten DOO in te schatten, en daarmee zitten ze dan telkens 'te hoog' want al die grijze balkjes die ze in zo'n grafiek intekenen komen ook niet uit.
Ja, nee, zoiets klinkt heel aannemelijk. Maar het is wel wrang dat je ergens gewoon voor jezelf al 0,04 van de R af gaat halen omdat je weet dat dit volgende week ook zo gaat zijn. Ook de grijze stippellijntjes zitten er eigenlijk altijd boven de laatste tijd - hoewel ook hier geldt dat wellicht bij stijging deze juist elke keer een onderschatting is.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:47 schreef DireStraits7 het volgende:
Het is net alsof ze hun verwachte aantal vertraagde rapportages nog steeds baseren op de rapportagevertraging van eerder in het jaar. Terwijl die inmiddels een stuk is ingelopen. Vooralsnog zie ik geen reden om af te wijken van zijn eigen criterium dat als 80% DOO is je redelijk zeker kunt zijn dat er niet heel veel nameldingen meer komen.
Hierboven ook al besproken, maar is er iets veranderd in het rapportagebeleid sinds 14/01?quote:Op zondag 24 januari 2021 16:07 schreef _serial_ het volgende:
En op verzoek een van de afgelopen +/- 15 dagen het aantal DOO, DPL en DON per dag uitgesplits.
Ja daar lijkt het op, had ik al genoemd, maar ik weet nog niet exact wat.quote:Op maandag 25 januari 2021 20:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hierboven ook al besproken, maar is er iets veranderd in het rapportagebeleid sinds 14/01?
Reactie van RIVM:quote:Op maandag 25 januari 2021 20:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hierboven ook al besproken, maar is er iets veranderd in het rapportagebeleid sinds 14/01?
@chratnox @VoMyquote:Beste _serial_,
Er is geen verandering geweest van de manier van registreren van meldingen. Vaak wordt de DPL (datum positieve labuitslag) gebruikt. Indien deze niet beschikbaar is wordt de DOO (datum van de eerste ziektedag) gebruikt. Indien deze niet beschikbaar is wordt de DON (datum waarop de melding bij de GGD is binnengekomen) weergegeven in deze dataset.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop