abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_197513026
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:25 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Ik had in eerste instantie over AOC en die andere 3 , daar hoef je op financieel gebied geen medelijden mee te hebben
Maar dan nog slaat het nergens op. Je kan dan nooit wat verbeteren aan het systeem want kritiek is niet toegestaan.

Zo kon je natuurlijk ook een paar jaar terug tegen Trump zeggen dat hij maar weg moest gaan.
pi_197513041
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 18:34 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Dat wordt al ruim 4 jaar beweerd , maar ik zelf nog geen bewijzen gezien.
maar ik laat me graag verrassen
Dat laatste is natuurlijk gelul. Al stond hij met zijn rechterarm omhoog joden uit te schelden, dan nog zou je het ontkennen.
pi_197513140
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 18:17 schreef OllieA het volgende:

[..]

Ik heb het over Trumpstemmers. Niet over de helft van de bevolking. 74 miljoen Trumpstemmers op een bevolking van 328 miljoen, dat maakt in het ergste geval (alle stemmers racisten): 23%. Dat is niet pakweg de helft.
Correctie: Ongeveer de helft van de stemmers in de recente verkiezingen. Maar nee, het lijkt mij niet dat 74 miljoen Amerikanen racisten zijn.

quote:
2s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 18:38 schreef OllieA het volgende:

[..]

Ik geef je drie voorbeelden:
1
June 19, 2020 – Twitter added a warning
label to a doctored video that Trump tweeted, saying
it went against the company’s policies. The
heartwarming video, shared by many in 2019,
showed a black and white child running to each other,
then hugging. The manipulated version posted by
Trump included a fake CNN headline that read,
“Terrified toddler runs from racist baby. … Racist baby
probably a Trump voter.

2
July 14, 2019 – In a series of tweets,
Trump attacked four congresswomen of color:
Alexandria Ocasio-Cortez, Ilhan Omar, Rashida Tlaib
and Ayanna Pressley. He said they “originally came
from countries whose governments are a complete
and total catastrophe, the worst, most corrupt and
inept anywhere in the world (if they even have a
functioning government at all).” Trump suggested
that they “go back and help fix the totally broken and
crime-infested places from which they came.” Ocasio-
Cortez was born in New York, Tlaib in Detroit, and
Pressley in Cincinnati.

3
October 7, 2016 – Donald
Trump reiterated his false claim that the young men
known as the “Central Park Five” were guilty of
sexually assaulting a jogger in 1989,
despite DNA evidence that exonerated them.

Als je dit geen voorbeelden vindt van racisme, tja, dan zullen wij het niet eens worden.
Dat eerste is naar jouw mening een voorbeeld van racisme? Interessant. Dat tweede is vooral wat vreemd, aangezien drie van de vier dames gewoon in de VS zijn geboren. Derde situatie ben ik niet bekend mee.

Maar wat je volgens mij vooral probeert te stellen: ik vind Trump een racist, en ik denk dat alle mensen die op hem hebben gestemd ook racisten zijn. Daar is niets mis mee, dat kun je natuurlijk vinden. Maar om dat dan nu als onomstreden feit te proberen te verkopen op basis van wat tweets is een beetje apart.

quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:19 schreef kipknots het volgende:

[..]

Wat een ontzettende dooddoener. Daarnaast mis je natuurlijk dat voor de mensen waar het het slechtst voor is geregeld vertrekken bijna onmogelijk is. Zeker in de VS.
Jij verwacht dat de staat het leven van mensen in goede banen gaat leiden? ;). Uiteindelijk zullen mensen dat zelf moeten doen. Dat is in letterlijk ongeveer alle landen zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2021 19:43:29 ]
pi_197514593
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:41 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Correctie: Ongeveer de helft van de stemmers in de recente verkiezingen. Maar nee, het lijkt mij niet dat 74 miljoen Amerikanen racisten zijn.
[..]

Gelukkig waren er 81 miljoen verstandige mensen die niet op die despoot gestemd hebben. Dat is 10% meer stemmen voor Biden. :P
pi_197514713
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:41 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Correctie: Ongeveer de helft van de stemmers in de recente verkiezingen. Maar nee, het lijkt mij niet dat 74 miljoen Amerikanen racisten zijn.
[..]

Dat eerste is naar jouw mening een voorbeeld van racisme? Interessant. Dat tweede is vooral wat vreemd, aangezien drie van de vier dames gewoon in de VS zijn geboren. Derde situatie ben ik niet bekend mee.

Maar wat je volgens mij vooral probeert te stellen: ik vind Trump een racist, en ik denk dat alle mensen die op hem hebben gestemd ook racisten zijn. Daar is niets mis mee, dat kun je natuurlijk vinden. Maar om dat dan nu als onomstreden feit te proberen te verkopen op basis van wat tweets is een beetje apart.
[..]


Het enige wat ik doe is mijn mening geven: Trump is een racist, en daarmee is het merendeel van zijn stemmers racistisch.

Ik probeer dat niet als onomstreden feit te verkopen, maar licht mijn mening toe met drie voorbeelden.
Drie voorbeelden waar jij marginaal op reageert, dus daar kan ik niks mee, en daar ga ik verder geen tijd en energie in steken.

Enchanter geeft in #264 op mijn voorbeelden een inhoudelijke reactie, waar ik eens rustig over ga nadenken.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_197514775
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:41 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Jij verwacht dat de staat het leven van mensen in goede banen gaat leiden? ;). Uiteindelijk zullen mensen dat zelf moeten doen. Dat is in letterlijk ongeveer alle landen zo.
Want het is natuurlijk zwart of wit. De staat heeft naar mijn mening wel een rol in het schapen van een omgeving waar mensen zich kunnen ontplooien.

Of ga je tegen de mensen in Flint die al als kind een flinke loodvergiftiging hebben opgelopen dat ze maar gewoon beter hun best moeten doen?
pi_197514794
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 18:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
In Nederland is dat trekken van die kaart dan ook ridicuul.
Mwah, als iemand zou oproepen dat Aboutaleb lekker in zijn eigen land maar ff de burgemeester moet uithangen, dan lijkt me dat ook hier normaal als je dat racistisch noemt. En die is dan nota bene nog geboren in Marokko, waar 2 van de 3 waar het over ging gewoon in de VS geboren waren.
  Beste debater 2022 dinsdag 19 januari 2021 @ 20:44:47 #283
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197514810
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 20:43 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Mwah, als iemand zou oproepen dat Aboutaleb lekker in zijn eigen land maar ff de burgemeester moet uithangen, dan lijkt me dat ook hier normaal als je dat racistisch noemt. En die is dan nota bene nog geboren in Marokko, waar 2 van de 3 waar het over ging gewoon in de VS geboren waren.
Natuurlijk, maar er is hier geen sprake van een eeuwenlang genstitutionaliseerd racisme, of een door de staat opgelegde en uitgevoerde segregatie a la Jim Crow.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197514932
Die gozer van de CIA voorspelt dat Trump er zal staan en Biden en co gearresteerd gaan worden. Opzich klinkt dat als sensatie, ware het niet dat hij ook al voorspelde dat binnen 24 uur de Italiaanse regering zou vallen en zo gebeurde dat ook.

Ik lach mij kapot als dit gaat gebeuren _O_ _O-
  dinsdag 19 januari 2021 @ 22:15:41 #285
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_197517399
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 20:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar er is hier geen sprake van een eeuwenlang genstitutionaliseerd racisme,
Denk dat we sinds de slavernij goed ons best hebben gedaan om dat onder de knie te krijgen.
Dit, dus.
pi_197517574
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 20:49 schreef Poepz0r het volgende:
Die gozer van de CIA voorspelt dat Trump er zal staan en Biden en co gearresteerd gaan worden. Opzich klinkt dat als sensatie, ware het niet dat hij ook al voorspelde dat binnen 24 uur de Italiaanse regering zou vallen en zo gebeurde dat ook.

Ik lach mij kapot als dit gaat gebeuren _O_ _O-
Dat van die Italiaanse regering was niet eens een gok, dat zou zelfs Jules de Corte hebben zien aankomen, dat Biden en co gearresteerd gaan worden is een Qanon sprookje, die gasten zouden eens wat minder drugs moeten gaan gebruiken.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_197518420
twitter
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  dinsdag 19 januari 2021 @ 22:49:30 #288
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_197518523
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 20:49 schreef Poepz0r het volgende:
Die gozer van de CIA voorspelt dat Trump er zal staan en Biden en co gearresteerd gaan worden. Opzich klinkt dat als sensatie, ware het niet dat hij ook al voorspelde dat binnen 24 uur de Italiaanse regering zou vallen en zo gebeurde dat ook.

Ik lach mij kapot als dit gaat gebeuren _O_ _O-
Waarom zou je daarom gaan lachen?

Ik vrees dan eerder een aanslag op Biden dan dat hij gearresteerd zou worden.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_197518767
quote:
Letterlijk alleen wat omkledende mensen te zien. :')
pi_197518921
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 22:57 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Letterlijk alleen wat omkledende mensen te zien. :')
Ik trek geen conclusies, maar zou het mogelijk zijn dat er mensen zich voordeden als Trump supporters?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_197519023
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 23:01 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik trek geen conclusies, maar zou het mogelijk zijn dat er mensen zich voordeden als Trump supporters?
In een alternative reality is alles mogelijk
pi_197519076
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 23:01 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik trek geen conclusies, maar zou het mogelijk zijn dat er mensen zich voordeden als Trump supporters?
Alles is mogelijk, maar een random dude die zich “fucked up Mike” noemt, die wat mensen toont die zich omkleden, wat mij nota bene doodnormaal lijkt in aanloop naar een demonstratie, en er zo te zien zelf bij verzint dat het antifa is... heeft natuurlijk niet zoveel met waarheidsvinding te maken.

Als er nou demonstranten opgepakt waren die zich associren met antifa zou dat interessanter kunnen zijn, maar van de honderden heb ik nog van geen zaak gehoord. Het is dus inmiddels sowieso wel helder dat als het geen 100% pro-Trump volk was wat het capitool bestormde, het op zijn minst daar heeeel dicht bij in de buurt komt.

[ Bericht 1% gewijzigd door SnertMetChoco op 19-01-2021 23:23:23 ]
pi_197519340
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 23:01 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik trek geen conclusies, maar zou het mogelijk zijn dat er mensen zich voordeden als Trump supporters?
Alles kan. Maar dat is vanouds eerder een trucje uit extreemrechtse hoek. Klinkt ook niet erg realistisch eigenlijk.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 januari 2021 @ 23:25:21 #294
426493 crew  PippenScottie
pi_197519530
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 23:01 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik trek geen conclusies, maar zou het mogelijk zijn dat er mensen zich voordeden als Trump supporters?
Je denkt te simpel.
Dit zijn overduidelijk Trump supporters die zich voordoen als linkse activisten die zich verkleden als Trump supporters.

4D chess, je weet zelluf.
pi_197521807
quote:
Ooit in januari in Washington zo'n groene loofbomen gezien?
pi_197521997
Het klinkt helemaal logisch dat je mee gaat demonstreren met de tegenpartij om juist je eigen standpunt kracht bij te zetten. Als je dat al doet dan moet je duidelijk in het kwadraat meer rotzooi trappen en dan was je waarschijnlijk ontmaskerd. Dan bereik je nog je doel niet.

Maar het kunnen ook wel marsmannetjes zijn geweest.
pi_197522103
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 07:54 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Ooit in januari in Washington zo'n groene loofbomen gezien?
Er schijnen daar enkele Magnoliabomen te staan en die zijn wintergroen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_197522233
Het is niet uit te sluiten dat er van de 'tegenpartij' mensen in de crowd stonden om de boel op te jutten. Heel waarschijnlijk is het niet, maar het kan opzich best.

Wel is er overtuigend gedocumenteerd dat de overgrote en kritische personen in deze couppoging wel degelijk bestond uit bekende koppen van de Maga/Qanon militie. Dus tja, maakt een mee ophitsende antifa(rizer) de uitkomst en intentie van het hele gebeuren nu zoveel anders?

Dat is in het onwaarschijnlijke geval dat het Antifa/BLM mensen zijn die we daar zien. Vele verklaringen zijn mogelijk. Het kunnen ook journalisten zijn, sensatiezoekers, MAGA mensen die het koud kregen? MAGA mensen die vooraf dachten niet met MAGA kleding in DC te kunnen komen? of niet wilde dat bekenden buiten dat terrein het zagen? Iemand die zijn broek had bevlekt? Kleding daar net gekocht en meteen aan willen doen, gewoon omdat het nieuw is? Tja zeg t maar.
pi_197522333
Nou dan kunnen we ook simpel en snel concluderen zonder bewijzen dat veel blm geweld genitieerd werd door verklede rechtsextremisten. :D

Gaan we vandaag nog wat lone wolf aanslagen krijgen?
pi_197522474
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 08:49 schreef Basp1 het volgende:
Nou dan kunnen we ook simpel en snel concluderen zonder bewijzen dat veel blm geweld genitieerd werd door verklede rechtsextremisten. :D

Gaan we vandaag nog wat lone wolf aanslagen krijgen?
Je bedoelt dit?

https://abcnews.go.com/US(...)te/story?id=72051536

quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 23:25 schreef PippenScottie het volgende:
Je denkt te simpel.
Dit zijn overduidelijk Trump supporters die zich voordoen als linkse activisten die zich verkleden als Trump supporters.

4D chess, je weet zelluf.
Overigens had Rudy per ongeluk al een berichtje getweet over dat ze bezig waren met de schuld bij Antifa te leggen:


De John waar het om ging was iemand die al geweerd werd door linkse activisten in Seattle omdat ze het idee hadden dat hij uit was om mensen op te hitsen. Zijn broer, waarmee Guiliani tweet, is ook een bekende pro-Trump supporter.

twitter
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')