abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_197402002
Wij hebben van die brede lades in de badkamer. Eerder vouwde ik de handdoeken in de lengte en dan twee keer dubbel (wordt-ie ongeveer vierkant), maar kon niet alles kwijt. Tegenwoordig vouw ik ze in de lengte en rol ik ze op. Kan nu veel meer in de lades krijgen.

Hoe vouw of rol jij ze?
Of werp je ze gewoon de kast in? ;)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_197402025
In 3en en dan nog een keer. Krijg je een beetje een lange, smalle handdoek waarvan er precies twee naast elkaar in de badkamerkast passen.

De rest werp/duw ik in een ladenkast.
  Moderator donderdag 14 januari 2021 @ 12:12:42 #3
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_197402199
1x in de lengte, dus als de handdoek zeg even, 40cm breed is, dan is ie daarna nog 20cm breed. En vervolgens vouw ik ze in de lengte in 3x op, dus je pakt de eerste 1/3e van de lengte van de handdoek, en die leg je over de 2/3e heen, en dan daarna doe je datzelfde nog een keer.

Zo passen er in ons badkamermeubel 2 handdoeken naast elkaar, en dan is het daarna een kwestie van 'opstapelen'. :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_197402215
Niet jezelf droog föhnen :')
pi_197402267
Als ik ze netjes wegleg dan vouw ik ze. Rollen is niet nodig omdat ik veel teveel kastruimte heb :+

Dat laatste zorgt ervoor dat ik de handdoeken meestal gewoon ongevouwen de lade in gooi. :@

Ik heb echt een vrouw nodig die me in het gareel houdt wat dat betreft.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_197421410
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 12:12 schreef CoolGuy het volgende:
1x in de lengte, dus als de handdoek zeg even, 40cm breed is, dan is ie daarna nog 20cm breed. En vervolgens vouw ik ze in de lengte in 3x op, dus je pakt de eerste 1/3e van de lengte van de handdoek, en die leg je over de 2/3e heen, en dan daarna doe je datzelfde nog een keer.

Zo passen er in ons badkamermeubel 2 handdoeken naast elkaar, en dan is het daarna een kwestie van 'opstapelen'. :)
Vind dat altijd wel mooi staan: handdoeken opgestapeld in een kast. Beetje dat 'hotel gevoel'. Wij hadden ook een fijne kast daarvoor in ons vorige huis, maar in de huidige zijn 't laden en is er geen ruimte voor onze badkamerkast. Die laatste staat nu dus bij m'n ouders, te pronken met mooi gevouwen handdoeken ;)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_197421521
quote:
10s.gif Op donderdag 14 januari 2021 12:16 schreef Notorious_Roy het volgende:
Als ik ze netjes wegleg dan vouw ik ze. Rollen is niet nodig omdat ik veel teveel kastruimte heb :+

Dat laatste zorgt ervoor dat ik de handdoeken meestal gewoon ongevouwen de lade in gooi. :@

Ik heb echt een vrouw nodig die me in het gareel houdt wat dat betreft.
Ik heb soms een tweede lade nodig, zelfs met het rollen van m'n handdoeken. Na een overactieve 'en nu ga ik die hele wasmand leeg krijgen' bui.

Hoop dat je vrouw je idd een beetje in 't gareel houdt, Roy ;)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Moderator vrijdag 15 januari 2021 @ 10:59:58 #8
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_197421571
quote:
88s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:56 schreef Celestien het volgende:

[..]

Ik heb soms een tweede lade nodig, zelfs met het rollen van m'n handdoeken. Na een overactieve 'en nu ga ik die hele wasmand leeg krijgen' bui.

Hoop dat je vrouw je idd een beetje in 't gareel houdt, Roy ;)
Hier hou ik mijn vrouw in het gareel :D :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_197421595
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hier hou ik mijn vrouw in het gareel :D :P
Dare I ask? :P
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Moderator vrijdag 15 januari 2021 @ 11:04:33 #10
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_197421653
quote:
88s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 11:01 schreef Celestien het volgende:

[..]

Dare I ask? :P
Ja hoor. Mijn vrouw is als het aankomt op dingen als was vouwen liever lui dan moe. Poetsen kan ik d'r niet bij houden, maar dingen als was vouwen, daar heeft ze geen trek in, dus als ze het dan halfslachtig gevouwen heeft moet ik het weer opnieuw doen en daar heb ik geen trek in, dus moet ik haar wel....aanmoedigen...om het gewoon in 1x goed te doen :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_197421734
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 11:04 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja hoor. Mijn vrouw is als het aankomt op dingen als was vouwen liever lui dan moe. Poetsen kan ik d'r niet bij houden, maar dingen als was vouwen, daar heeft ze geen trek in, dus als ze het dan halfslachtig gevouwen heeft moet ik het weer opnieuw doen en daar heb ik geen trek in, dus moet ik haar wel....aanmoedigen...om het gewoon in 1x goed te doen :P
Herkenbaar, maar hier is het andersom.
Gelukkig zijn er creatieve manieren van aanmoedigen ;)

Vouwen die ik meestal voor de tv. Netflix aan en dan gaat het vouwen op de automatische piloot.
Het blijft terugkomend vervelend klusje. Dat wel.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Moderator vrijdag 15 januari 2021 @ 11:39:44 #12
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_197422220
quote:
88s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 11:09 schreef Celestien het volgende:

[..]

Herkenbaar, maar hier is het andersom.
Gelukkig zijn er creatieve manieren van aanmoedigen ;)

Vouwen die ik meestal voor de tv. Netflix aan en dan gaat het vouwen op de automatische piloot.
Het blijft terugkomend vervelend klusje. Dat wel.
Oh ja joh, vouwen gaat heel snel. Strijken vind ik kut. Of nou ja, beddengoed en keukenhanddoeken en zo zijn heel makkelijk te strijken, maar overhemden vind ik écht kut.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_197422356
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 11:39 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh ja joh, vouwen gaat heel snel. Strijken vind ik kut. Of nou ja, beddengoed en keukenhanddoeken en zo zijn heel makkelijk te strijken, maar overhemden vind ik écht kut.
Beddengoed streek ik altijd, maar ben er onlangs mee gestopt. Teveel gehannes..
Ik doe ze nu in de droger op stand 'strijkdroog' en hang ze dan een dagje uit aan het wasrek. Komen ze nagenoeg kreukloos in de kast.

Overhemden zijn idd rottig. Heb er zo'n klein extra strijkplankje voor, voor de mouwen.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Moderator vrijdag 15 januari 2021 @ 11:52:00 #14
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_197422417
quote:
88s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 11:48 schreef Celestien het volgende:

[..]

Beddengoed streek ik altijd, maar ben er onlangs mee gestopt. Teveel gehannes..
Ik doe ze nu in de droger op stand 'strijkdroog' en hang ze dan een dagje uit aan het wasrek. Komen ze nagenoeg kreukloos in de kast.

Overhemden zijn idd rottig. Heb er zo'n klein extra strijkplankje voor, voor de mouwen.
Nee dat heb ik niet, maar ik vind ze wel echt kut. Mijn moeder heeft daar in 20 sec mee gespeeld maar dat krijg ik niet voor elkaar. :P Maar ja, zij streek al toen ze 12 was of zo, en ze is nu 74, dus ik ga 62 jaar aan strijkervaring natuurlijk niet zomaar inhalen :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_197422704
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 11:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee dat heb ik niet, maar ik vind ze wel echt kut. Mijn moeder heeft daar in 20 sec mee gespeeld maar dat krijg ik niet voor elkaar. :P Maar ja, zij streek al toen ze 12 was of zo, en ze is nu 74, dus ik ga 62 jaar aan strijkervaring natuurlijk niet zomaar inhalen :P
Vrees dat dat nog een tijdje gaat duren idd :D

Ik vind strijken niet pers se erg, maar doe het 't liefst zo weinig mogelijk. ;)
De kleding van mijn kleuter strijk ik wel. Kan dat meisje niet in gekreukte jurken laten lopen. Maar dingen als spijkerbroeken enzo, no way. Netjes ophangen,daarna opvouwen en hup de kast in.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_197425550
Ik heb een smalle kast dus vouw mijn badhanddoeken in drieën in zowel de lengte als de breedte.
Kleinere handdoeken vouw ik eerst in tweeën en dan in drieën.
Why are you wearing that stupid man suit?
  vrijdag 15 januari 2021 @ 14:33:44 #17
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_197425564
Niet, dat doet mijn vrouw.
pi_197425610
Ik rol ze op, sinds ik er twintig heb van dezelfde kleur. Als je de badkamerkast ziet is het net alsof je in de sauna bent, maar het is wel netjes om te zien. :')
-nee-
pi_197425732
Ik deed ze eerst altijd rollen, maar dat vond ik er toch rommelig uitzien en het was eigenlijk niet efficiënt inruimen ook (ik heb een smalle hoge kast).

Dus nou vouw ik ze in de lengte, de nog in de breedte.
En dan vouw ik ze in drieën. En dan liggen ze opgestapeld op elkaar en kan ik er per vak 4 (dikke) kwijt.
  zondag 24 januari 2021 @ 01:49:03 #20
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_197602394
Ik vouw ze niet, zonde van mn tijd.
En ik strijk ook niet, zonde van mn tijd.
Zo heb ik wel meer 'handigheidjes' om maar zo min mogelijk tijd aan het huishouden te hoeven besteden.
To BG or not to BG!
pi_197617078
Gewoon 1x dubbel van punt naar punt. En dan pak ik ze bij de punten aan de open kant. Dan klap ik hen nog eens dubbel, en dan nog eens dubbel opzij. Gewoon vierkant pakketje.

Eerder vouwde ik ze overlappend in de lengte.. en dan 3x dubbel, maar dan past het niet meer in de kast
pi_197760949
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 14:33 schreef kuolema het volgende:
Ik heb een smalle kast dus vouw mijn badhanddoeken in drieën in zowel de lengte als de breedte.
Kleinere handdoeken vouw ik eerst in tweeën en dan in drieën.
Exact dit.
Dan past het mooi in de kast en mooi op mijn handdoekenrek.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_197968351
Wij hebben een brede la, ik vouw 2x en dan rol ik ze op.
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 17 februari 2021 @ 23:14:26 #24
492747 Kijkert
Ik zal het niet meer vergeten!
pi_198067297
Supernetjes daarin. Ik heb een lichte vorm van smetvrees en neurotisch in het vouwen van kelding en dus ook handdoeken. Fijn om te lezen dat ik lotgenoten heb!
pi_198149084
Wij hebben een lange smalle kast (Zweedse Lillången 😉) en vouw de handdoeken eerst in tweeën en dan dubbel en de badhanddoeken in half, dan kwartslag draaien, dan in tweeën en dan dubbel.

Edit: aan beddengoed strijken doe ik niet hoor, net als handdoeken. Moet zeggen dat met de katoene jersey hoeslakens dat sowieso niet nodig is en met de overtrekken sowieso te veel werk. 😁
pi_198150748
Beddengoed en handdoeken strijk ik ook niet. Ik blijf niet aan de gang.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')