abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 15 januari 2021 @ 14:37:21 #101
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197425652
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 23:35 schreef Idisrom het volgende:

[..]

De werkgevers betalen steeds bijna acht procent van het werknemersloon aan zorgverzekeringswetpremies als werkgeverskosten, zonder een bijdrage meer van de werknemers.

Wat sinds Rutte II gebeurd is, dat de afbouw van de zorgpremie naar 13,5% gegaan is (het was voorheen 5%), wat tot rare inkomenseffecten leidt.
De basiszorgtoeslag voor het minimumloon is te hoog doorgeschoten, waardoor sommigen praktisch premievrij hun zorgverzekering hebben.

Het laatste jaar voor dit zorgstelsel (2005) was de nominale premie al ¤ 32 per maand. Zonder dat daar enige zorgtoeslag tegenover stond, sterker nog de werknemer en uitkeringsgenieter betaalde zelf ook nog 1,5% van het inkomen aan ziekenfondspremies.

Het probleem is dat voor velen de zorgverzekering en de kinderopvang eerst praktisch gratis zijn door de hoge toeslagen. En dan kom je daarna snel in de problemen bij inkomensmutaties.
Mee oneens. De zorgtoeslag is niet te hoog, het minimumloon is te laag.

De oplossingsrichting van het CDA in hun verkiezingsprogramma gaat daar weinig aan veranderen
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197425748
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 14:30 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Jij plaatst jezelf telkens weer kunstmatig in het redelijke midden en probeert jezelf zo in een superieure positie te manoeuvreren. Doorzichtig en vals trucje.

Als er dan een zwaar inhoudelijke post volgt, op het geleuter van onbetaalbare sociale zekerheid, komt er geen enkele reactie van jou.

Dat is typisch voor de mensen zonder moraal.
[..]

Je plaatst jezelf steeds in het midden. Dus het is relevant dat de VVD naar internationale maatstaven enorm rechts is.
[..]

Hogere inkomens profiteren in werkelijkheid veel meer van de overheid dan lagere inkomens.

Dat is niet perse verkeerd, en overal in de wereld zo (van Zweden tot de VS), maar wel correct om zo te benoemen.
[..]

Verschil in holle frases moet er ook zijn.
Ik heb de afgelopen jaren voornamelijk VVD gestemd en lokaal een enkele keer CU. Ik plaats mezelf in veel discussies in de nuance, en niet in de extremen. Als je dat op een links-rechts schaal wil plaatsen prima, dan zou ik dat rechts van het midden willen noemen.

Op duurzaamheid zit ik weer veel verder richting GroenLinks. Waar ik op Sociale Zekerheid weer meer richting VVD zit.

Ik heb 20 jaar op sociale zaken gewerkt. Wat jij destijds kennelijk beschouwde als een inhoudelijke post waar ik niet op reageerde, was voor mij waarschijnlijk de 34e keer dat ik een pseudo-onderbouwd verhaal las of hoorde wat vanuit jouw visie kennelijk klopt, maar vanuit die van mij niet en waar ik gewoon klaar mee ben. Excuses als je je daardoor gepasseerd voelde.

Of mogelijk heb ik het niet eens gezien omdat ik in een ander topic mijn ei meer kwijt kon op dat moment. Trek het je niet aan.

En wat je verder van mijn positionering vind is niet belangrijk.

En hogere inkomens profiteren meer. Dat is deels zo en in absolute zin zeer zeker zo. Maar de echte onderkant van de samenleving profiteert er het meest van, want die worden voorzien in hun eerste levensbehoeften. Kun je lang over discussiėren en roepen dat het een habbekrats is, maar in relatieve zin blijft een bijstandsgerechtigde in leven dankzij de overheid.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 14:45:17 #103
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197425864
Ik heb nul respect voor de doelbewuste rechtsbescherming slopers, het rechteloos maken van mensen, en vluchtelingenverdrinkers.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197425989
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 14:45 schreef Klopkoek het volgende:
Ik heb nul respect voor de doelbewuste rechtsbescherming slopers, het rechteloos maken van mensen, en vluchtelingenverdrinkers.
Ik heb ook weinig met mensensmokkelaars inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')