abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 13 januari 2021 @ 23:33:27 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197396094
Maandag kwam ik langs een basisschool en tot mijn verbazing waren er gewoon kinderen in de klassen + een leraar. De groepen waren klein dus ik vermoed dat dit gaat om kinderen met ouders die een essentieel beroep hebben?

Wat zijn de regels voor basisscholen? Ik dacht dat alleen de kinderopvang open mag voor ouders met een essentieel beroep?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 13 januari 2021 @ 23:35:18 #2
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_197396116
quote:
Alle scholen gaan over op onderwijs op afstand, maar kinderen in een kwetsbare positie kunnen wel naar school. Het is aan de school, waar nodig in overleg met de gemeente, om te bepalen om welke leerlingen het gaat. Hierbij wordt bijzondere aandacht gevraagd voor speciaal onderwijs, speciaal basisonderwijs en nieuwkomers. Ook gaat het om leerlingen die thuis geen veilige basis hebben of die thuis onvoldoende begeleiding kunnen krijgen bij het leren.

Of een leerling in een kwetsbare positie naar school gaat, wordt door de school bepaald, in overleg met de gemeente en ouders/verzorgers. Voor de leerling geldt in ieder geval de verplichting om het aangeboden onderwijsprogramma te volgen, dan wel op school of thuis.
https://www.rijksoverheid(...)n-speciaal-onderwijs
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 13 januari 2021 @ 23:35:52 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197396123
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 13 januari 2021 @ 23:38:09 #4
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_197396137
quote:
84s.gif Op woensdag 13 januari 2021 23:35 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Dank :)
Was vandaag nog wel een item op tv, ik dacht EenVandaag, van een vader die niet op camera wilde zeggen wat zijn beroep dan wel was waarom zijn kind naar school mocht (interview op schoolplein). Hoewel dat zijn goed recht is ga je dan toch twijfelen aan het verhaal. Wie weet had hij drie meetings en geen zin in een kind op schoot.
  woensdag 13 januari 2021 @ 23:40:59 #5
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197396162
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 23:38 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Was vandaag nog wel een item op tv, ik dacht EenVandaag, van een vader die niet op camera wilde zeggen wat zijn beroep dan wel was waarom zijn kind naar school mocht (interview op schoolplein). Hoewel dat zijn goed recht is ga je dan toch twijfelen aan het verhaal. Wie weet had hij drie meetings en geen zin in een kind op schoot.
Ja of zijn vrouw ligt elke dag laveloos op de bank en hij had er weinig zin in dat op TV kenbaar te maken.

Weet jij veel
Laffe huichelaar
  woensdag 13 januari 2021 @ 23:41:37 #6
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_197396167
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 23:40 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ja of zijn vrouw ligt elke dag laveloos op de bank en hij had er weinig zin in dat op TV kenbaar te maken.

Weet jij veel
Alles kan. Het was in elk geval een raar interview.
pi_197396202
Ik weet niet of het verstandig is, ik denk van niet
Ik vind dat kinderen niet dit virus zouden kunnen verspreiden maar vaag. Maarja ik ben geen viroloog.

Wat ik wel 100% weet, is dat die achterstand hoe dan ook een lelijk litteken wordt, dat weet ik dan weer wel.
pi_197396424
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 23:45 schreef christmastsunami het volgende:
Ik weet niet of het verstandig is, ik denk van niet
Ik vind dat kinderen niet dit virus zouden kunnen verspreiden maar vaag. Maarja ik ben geen viroloog.

Wat ik wel 100% weet, is dat die achterstand hoe dan ook een lelijk litteken wordt, dat weet ik dan weer wel.
Achterstand? Sorry hoor, beetje hetzelfde als met de faillissementen die nu uitgesteld zijn door de overheidssteun.

Er zit tig veilige en toepasselijke varianten te bedenken waarom kinderen juist geen achterstand op hoeven te lopen.
pi_197397853
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 00:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Achterstand? Sorry hoor, beetje hetzelfde als met de faillissementen die nu uitgesteld zijn door de overheidssteun.

Er zit tig veilige en toepasselijke varianten te bedenken waarom kinderen juist geen achterstand op hoeven te lopen.
Sowieso moet dat gezeik om "achterstanden" maar eens afgelopen zijn. Die paar maanden op een schoolperiode van 18 jaren valt natuurlijk helemaal in het niet. Scholen dicht.
pi_197397889
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 23:38 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Was vandaag nog wel een item op tv, ik dacht EenVandaag, van een vader die niet op camera wilde zeggen wat zijn beroep dan wel was waarom zijn kind naar school mocht (interview op schoolplein). Hoewel dat zijn goed recht is ga je dan toch twijfelen aan het verhaal. Wie weet had hij drie meetings en geen zin in een kind op schoot.
Of niet inderdaad.
Niet iedereen is daar even open in. Op zo'n manier vind ik dit soort journalistiek toch wel sneu.
pi_197397961
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 23:38 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Was vandaag nog wel een item op tv, ik dacht EenVandaag, van een vader die niet op camera wilde zeggen wat zijn beroep dan wel was waarom zijn kind naar school mocht (interview op schoolplein). Hoewel dat zijn goed recht is ga je dan toch twijfelen aan het verhaal. Wie weet had hij drie meetings en geen zin in een kind op schoot.
Als je niet wil zeggen wat je beroep is dan ga je toch ook niet met je kop op TV :')
U MAD?
pi_197397996
Er kunnen tig redenen zijn. Neefje van mij mag 2 dagdelen naar school ivm ziekte moeder. Vader heeft gewoon een normale kantoorbaan.
pi_197398228
Zo zit straks meer dan de helft les te krijgen in kleinere groepkes en zitten andere kinderen les te krijgen door hun thuiswerkende ouders.
Totaal niet uit te leggen en oneerlijk naar kinderen toe.
Alleen omdat sommige werkgevers en ouders hun verantwoordelijkheid niet nemen.
pi_197398324
En dat is dus exact niet de bedoeling. Ik heb uitgebreid met mijn werkgever overleged. Ik heb formeel een cruciaal beroep (ziekenhuis) en mag beroep doen op de noodopvang.

We kiezen ervoor om dit zo min mogelijk te doen. 1. Om de noodopvang zoveel mogelijk vrij te houden. 2. Om de kinderen rust en regelmaat te geven in deze tijd en 3. De allerbelangrijkste, om nog meer het aantal bewegingen en contactmomenten tussen verschillende mensen te beperken (en dit is waarom mijn werkgever en ik hier zover in gaan, we zien de druk op de IC).

Kortom vanuit ons ziekenhuis doen wij ons best om het zo beperkt mogelijk te houden en is het enorm pijnlijk om te zien hoeveel schijt sommige mensen aan ons hebben. Geen enkele moeite of concessie willen doen omdat het niet uitkomt, terwijl onze IC verpleegkundigen al een half jaar overuren draaien.
pi_197398922
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 07:32 schreef CR7 het volgende:
Er kunnen tig redenen zijn. Neefje van mij mag 2 dagdelen naar school ivm ziekte moeder. Vader heeft gewoon een normale kantoorbaan.
Zat die ook lekker bij je oud en nieuwfeest, met 15 man?
  donderdag 14 januari 2021 @ 09:31:54 #16
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_197399242
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 00:01 schreef ootjekatootje het volgende:

Er zit tig veilige en toepasselijke varianten te bedenken waarom kinderen juist geen achterstand op hoeven te lopen.
Doe er eens een paar dan.
En vertel er gelijk bij waarom ze nu niet worden toegepast.

quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 07:02 schreef Socios het volgende:

[..]

Sowieso moet dat gezeik om "achterstanden" maar eens afgelopen zijn. Die paar maanden op een schoolperiode van 18 jaren valt natuurlijk helemaal in het niet. Scholen dicht.
Die opmerking van je kunnen we net zo goed omdraaien.

Dat gezeik om overvolle ziekenhuizen moet maar eens afgelopen zijn. Die paar zwakkere die sterven op een wereldbevolking van een paar miljard, valt natuurlijk helemaal in het niet.

Hopelijk snap je dan direct hoe dom je opmerking was.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_197399422
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 09:31 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Doe er eens een paar dan.
En vertel er gelijk bij waarom ze nu niet worden toegepast.
[..]

Die opmerking van je kunnen we net zo goed omdraaien.

Dat gezeik om overvolle ziekenhuizen moet maar eens afgelopen zijn. Die paar zwakkere die sterven op een wereldbevolking van een paar miljard, valt natuurlijk helemaal in het niet.

Hopelijk snap je dan direct hoe dom je opmerking was.
Laten we ze een voor een doen:
Ouders accepteren sneller hulp voor hun onuitstaanbare kind. Ze hebben er nu zelf ook last van.
pi_197400511
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 09:31 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Doe er eens een paar dan.
En vertel er gelijk bij waarom ze nu niet worden toegepast.
[..]

Die opmerking van je kunnen we net zo goed omdraaien.

Dat gezeik om overvolle ziekenhuizen moet maar eens afgelopen zijn. Die paar zwakkere die sterven op een wereldbevolking van een paar miljard, valt natuurlijk helemaal in het niet.

Hopelijk snap je dan direct hoe dom je opmerking was.
Socois is ook een expert op dit gebied. Deze user heeft er meer verstand van dan alle onderwijsdeskundigen ter wereld bij elkaar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197400529
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 09:41 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Laten we ze een voor een doen:
Ouders accepteren sneller hulp voor hun onuitstaanbare kind. Ze hebben er nu zelf ook last van.
Alle kinderen zijn onuitstaanbaar als je ze opsluit thuis en de verzorger moet werken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197400778
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 10:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Alle kinderen zijn onuitstaanbaar als je ze opsluit thuis en de verzorger moet werken.
Dat zijn een x aantal kinderen.

Er zijn tal van situaties waar het wel goed gaat, alleen die hoor je niet klagen.
pi_197402016
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 09:31 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Doe er eens een paar dan.
En vertel er gelijk bij waarom ze nu niet worden toegepast.
[..]

Die opmerking van je kunnen we net zo goed omdraaien.

Dat gezeik om overvolle ziekenhuizen moet maar eens afgelopen zijn. Die paar zwakkere die sterven op een wereldbevolking van een paar miljard, valt natuurlijk helemaal in het niet.
Eens.
quote:
Hopelijk snap je dan direct hoe dom je opmerking was.
Nee, want dat is 'ie namelijk geenszins.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')