abonnement Unibet Coolblue
pi_197394630
quote:
Het is een van de economische 'winnaars' in de coronacrisis: Just Eat Takeaway, in Nederland bekend als Thuisbezorgd. In het vierde kwartaal van 2020 steeg het aantal bestellingen wereldwijd met 57 procent. Het bedrijf groeide de afgelopen jaren ook door buitenlandse overnames en is inmiddels actief in 23 landen.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-is-lijfsbehoud.html

Ook hier krijgt 1 partij nogal erg veel macht. Waarom is nog niemand op het idee gekomen om een concurrent te beginnen of een open oplossing te bedenken?
pi_197394672
Ideeen en alternatieven genoeg. Alleen het is nogal een gigant natuurlijk .
pi_197394689
Ik probeer altijd op de website van het restaurant zelf te bestellen. Dat werd mij door meerdere bezorgrestaurants met klem gevraagd, en er is eigenlijk geen voordeel om thuisbezorgd te gebruiken. (Behalve voor restaurants zonder eigen webshop natuurlijk)

Concurrenten van thuisbezorgd krijgen geen voet aan de grond, en als dat wel zo is worden ze overgenomen.
Alpha kenny one
  woensdag 13 januari 2021 @ 22:10:59 #4
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197394697
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 22:07 schreef osodevo het volgende:
Ook hier krijgt 1 partij nogal erg veel macht. Waarom is nog niemand op het idee gekomen om een concurrent te beginnen of een open oplossing te bedenken?
Omdat de Horeca zich graag in de hoek laat duwen.
So we just called him Fred
pi_197394700
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 22:07 schreef osodevo het volgende:

[..]

Waarom is nog niemand op het idee gekomen om een concurrent te beginnen of een open oplossing te bedenken?
Zoals Just Eat? https://nos.nl/artikel/23(...)-maanden-strijd.html
Thuisbezorgd slokt alles op wat een beetje lekker loopt, of je moet van die bagger zoals Butlon hebben.

*edit*
Lol, had een linkje naar butlon gemaakt, gaat die stuk omdat ze actief hotlinken blokkeren, naar de fucking hoofdpagina :')
Zoals ik al zei, bagger.

[ Bericht 12% gewijzigd door Cheeseburgert op 13-01-2021 22:16:13 ]
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_197394712
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 22:07 schreef osodevo het volgende:

[..]

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-is-lijfsbehoud.html

Ook hier krijgt 1 partij nogal erg veel macht. Waarom is nog niemand op het idee gekomen om een concurrent te beginnen of een open oplossing te bedenken?
Omdat die worden opgekocht door Thuisbezorgd, of weggeconcurreerd.

Ik probeer sowieso altijd direct bij het restaurant te bestellen, dat scheelt ze zo enorm veel geld.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_197394713
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_197394720
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 22:07 schreef osodevo het volgende:

[..]
Ik denk dat ze die al uitgekocht hebben.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-is-lijfsbehoud.html

Ook hier krijgt 1 partij nogal erg veel macht. Waarom is nog niemand op het idee gekomen om een concurrent te beginnen of een open oplossing te bedenken?
pi_197394757
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 22:09 schreef Aanmodderfakker het volgende:
Ideeen en alternatieven genoeg. Alleen het is nogal een gigant natuurlijk .
Er zijn genoeg concurrenten die het geprobeerd hebben (of nog proberen).

Het is sympathiek dat je als concurrent bij ondernemers een lager percentage of zelfs helemaal niets inhoudt. Maar zo lang je bestelsite geen of nauwelijks bezoekers heeft verdient niemand daar wat aan.
  woensdag 13 januari 2021 @ 22:17:10 #10
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197394854
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 22:11 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik probeer sowieso altijd direct bij het restaurant te bestellen, dat scheelt ze zo enorm veel geld.
Daar kiezen ze zelf voor.

De horeca in Nederland kenmerkt zich door huilende eenlingen, in plaats van dat ze collectief of met een alternatief komen of collectief een lagere commissie afdwingen.
So we just called him Fred
pi_197394938
quote:
7s.gif Op woensdag 13 januari 2021 22:17 schreef Fred het volgende:

[..]

Daar kiezen ze zelf voor.

De horeca in Nederland kenmerkt zich door huilende eenlingen, in plaats van dat ze collectief of met een alternatief komen of collectief een lagere commissie afdwingen.
Om diezelfde reden is er ook geen enkele aanleiding om je druk te maken dat ze nu massaal failliet gaan. Er zijn na Corona weer plenty gelukszoekers die hopen snel rijk te worden van lauw bier voor 3,25 euro en en een zwarte tosti voor 12.99
Wie dit leest is gek
pi_197395004
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 22:10 schreef falling_away het volgende:
Ik probeer altijd op de website van het restaurant zelf te bestellen. Dat werd mij door meerdere bezorgrestaurants met klem gevraagd, en er is eigenlijk geen voordeel om thuisbezorgd te gebruiken. (Behalve voor restaurants zonder eigen webshop natuurlijk)

Concurrenten van thuisbezorgd krijgen geen voet aan de grond, en als dat wel zo is worden ze overgenomen.
Veel van die toko's zijn juist bekender geworden dankzij Thuisbezorgd, zonder hen zouden ze veel minder omzet hebben.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_197395006
quote:
99s.gif Op woensdag 13 januari 2021 22:20 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Om diezelfde reden is er ook geen enkele aanleiding om je druk te maken dat ze nu massaal failliet gaan. Er zijn na Corona weer plenty gelukszoekers die hopen snel rijk te worden van lauw bier voor 3,25 euro en en een zwarte tosti voor 12.99
Zolang mensen dat kopen en dat dus oké vinden is er markt voor.
pi_197395034
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 22:10 schreef falling_away het volgende:
Ik probeer altijd op de website van het restaurant zelf te bestellen. Dat werd mij door meerdere bezorgrestaurants met klem gevraagd, en er is eigenlijk geen voordeel om thuisbezorgd te gebruiken. (Behalve voor restaurants zonder eigen webshop natuurlijk)

Concurrenten van thuisbezorgd krijgen geen voet aan de grond, en als dat wel zo is worden ze overgenomen.
Voor de luie consument wel een voordeel natuurlijk: alles in één app. Of bedoelde je dat niet?
pi_197395052
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 22:11 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Zoals Just Eat? https://nos.nl/artikel/23(...)-maanden-strijd.html
Thuisbezorgd slokt alles op wat een beetje lekker loopt, of je moet van die bagger zoals Butlon hebben.

*edit*
Lol, had een linkje naar butlon gemaakt, gaat die stuk omdat ze actief hotlinken blokkeren, naar de fucking hoofdpagina :')
Zoals ik al zei, bagger.
https://123bezorgd.nl/
  woensdag 13 januari 2021 @ 22:26:01 #16
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197395080
In mijn regio bestaat EetSmakelijk.nl Ondernemers betalen hier een vaste bijdrage per maand. Win dus voor ze.
Ze willen dat we dat gebruiken en de app werkt prima!

Thuisbezorgd gebruik ik alleen als dat echt niet anders kan.
pi_197395082
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 22:10 schreef falling_away het volgende:
Ik probeer altijd op de website van het restaurant zelf te bestellen. Dat werd mij door meerdere bezorgrestaurants met klem gevraagd, en er is eigenlijk geen voordeel om thuisbezorgd te gebruiken. (Behalve voor restaurants zonder eigen webshop natuurlijk)

Concurrenten van thuisbezorgd krijgen geen voet aan de grond, en als dat wel zo is worden ze overgenomen.
Het voordeel van thuisbezorgd is dat alles in 1 app zit, snel werkt en gewoon makkelijk is. Bestellen via vage niet werkende websites van een willekeurige snackbar of pizzeria is niet heel handig.
pi_197395363
Volgens mij wilde Horeca Nederland een alternatief maken een aantal jaar geleden; niet echt van de grond gekomen omdat de steun vanuit de ondernemers ook af liet weten.
  woensdag 13 januari 2021 @ 22:45:08 #19
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_197395442
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 22:10 schreef falling_away het volgende:
Ik probeer altijd op de website van het restaurant zelf te bestellen. Dat werd mij door meerdere bezorgrestaurants met klem gevraagd, en er is eigenlijk geen voordeel om thuisbezorgd te gebruiken. (Behalve voor restaurants zonder eigen webshop natuurlijk)

Concurrenten van thuisbezorgd krijgen geen voet aan de grond, en als dat wel zo is worden ze overgenomen.
Ik meen dat de commissie voor Thuisbezorgd 30% is. Wat ik mij afvraag: ben je als deelnemend restaurant verplicht om op je eigen website dezelfde prijzen als op Thuisbezorgd te hanteren? Ik neem eigenlijk aan van wel en dat dat goed dichtgetimmerd is, maar ik weet het niet.

Zo niet: dan is het toch handiger om de gerechten op je eigen website 10 of 15% goedkoper aan te bieden dan op TB? Is slechts een paar Euro verschil voor de klant, maar misschien toch een motivatie om direct op de website te bestellen (als het gebruiksgemak van TB minder belangrijk is voor klanten dan iets minder betalen, ook dat weet ik niet). Dat levert 15 tot 20% pure winst op t.o.v. TB bestellingen.

Het lijkt me echter, nogmaals, een dusdanige open deur dat dit niet mogelijk is. :)
pi_197395528
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 22:45 schreef Repentless het volgende:
Wat ik mij afvraag: ben je als deelnemend restaurant verplicht om op je eigen website dezelfde prijzen als op Thuisbezorgd te hanteren? I
Geloof het wel.
Zie ook wel eens dat restaurants op hun eigen site dan een 'gratis' blikje drinken en dergelijke erbij geven vanaf x bedrag. Maar wel dezelfde bedragen hanteren.

Maar sinds ik op eigen site van de lokale Sushi tent eens 10 euro meer kwijt was (op een bestelling van 40 euro) als dat het me bij thuisbezorgd had gekost. Omdat ze daar wel het halve assortiment in de aktie hadden en bij hun eigen site niet (en ik kwam er later pas achter). Bestel ik alles gewoon bij thuiszorgd. :W
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_197395538
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 22:45 schreef Repentless het volgende:

[..]

Ik meen dat de commissie voor Thuisbezorgd 30% is. Wat ik mij afvraag: ben je als deelnemend restaurant verplicht om op je eigen website dezelfde prijzen als op Thuisbezorgd te hanteren? Ik neem eigenlijk aan van wel en dat dat goed dichtgetimmerd is, maar ik weet het niet.

Zo niet: dan is het toch handiger om de gerechten op je eigen website 10 of 15% goedkoper aan te bieden dan op TB? Is slechts een paar Euro verschil voor de klant, maar misschien toch een motivatie om direct op de website te bestellen (als het gebruiksgemak van TB minder belangrijk is voor klanten dan iets minder betalen, ook dat weet ik niet). Dat levert 15 tot 20% pure winst op t.o.v. TB bestellingen.

Het lijkt me echter, nogmaals, een dusdanige open deur dat dit niet mogelijk is. :)
ik ken er een paar die op de thuisbezorgd bon zeggen dat je 10% krijgt bij bestellen op hun eigen website.
  woensdag 13 januari 2021 @ 22:52:13 #22
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_197395579
Of je gebruikt gewoon geen thuisbezorgd :')

Daar bedoel ik de restaurants mee. Zelf ga ik overigens altijd proberen op de site zelf. Maar merk dat ik bij sommigen alsnog gelinked word naar de thuisbezorgd site :')
pi_197395599
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 22:52 schreef Blackst4r het volgende:
Of je gebruikt gewoon geen thuisbezorgd :')

Daar bedoel ik de restaurants mee. Zelf ga ik overigens altijd proberen op de site zelf. Maar merk dat ik bij sommigen alsnog gelinked word naar de thuisbezorgd site :')
dat is idd :')

ik denk dat beide het beste is.
thuisbezorgd voor nieuw mensen
eigen website voor slimme klanten / vaste klanten.
  woensdag 13 januari 2021 @ 22:54:50 #24
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_197395622
Ben het zelf ook veel meer gaan doen.

Ben wel benieuwd of het straks na corona minder wordt, of dat het in het patroon van mensen blijft.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator woensdag 13 januari 2021 @ 22:56:00 #25
18653 crew  D.
pi_197395646
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 22:52 schreef Blackst4r het volgende:
Of je gebruikt gewoon geen thuisbezorgd :')

Daar bedoel ik de restaurants mee. Zelf ga ik overigens altijd proberen op de site zelf. Maar merk dat ik bij sommigen alsnog gelinked word naar de thuisbezorgd site :')
Dan mis je dus de klanten die te lui zijn om verder te kijken dan TB

Ik gebruik de site van TB vaak om een keuze te maken, en bel daarna rechtstreeks met het restaurant :Y
Nog nooit via TB de bestelling geplaatst :N
pi_197395668
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 22:45 schreef Repentless het volgende:

[..]

Ik meen dat de commissie voor Thuisbezorgd 30% is.
Onzin.

De commissie is veel lager.

Ik denk dat je een percentage hebt gehoord voor bestellingen waarbij bezorgers van Thuisbezorgd worden ingezet. Dit resulteert in een hogere commissie maar de ondernemer hoeft dan geen eigen bezorgers meer te betalen, die kosten zijn voor Thuisbezorgd.
pi_197395703
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 22:57 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Onzin.

De commissie is veel lager.

Ik denk dat je een percentage hebt gehoord voor bestellingen waarbij bezorgers van Thuisbezorgd worden ingezet. Dit resulteert in een hogere commissie maar de ondernemer hoeft dan geen eigen bezorgers meer te betalen, die kosten zijn voor Thuisbezorgd.
dat valt idd mee:

Kosten en percentages van de bezorgdiensten
De bezorgdiensten hanteren een verschillende service fee. In onderstaande lijst is in te zien wat de verschillende kosten zijn per bestelling en het percentage wat daar nog bovenop komt.

Kosten Thuisbezorgd: ¤0,19 (administratiekosten) + 13% per bestelling exclusief bezorging. Inclusief bezorging ligt dit rond de 30%.
  woensdag 13 januari 2021 @ 23:05:05 #28
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_197395795
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 22:49 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Geloof het wel.
Zie ook wel eens dat restaurants op hun eigen site dan een 'gratis' blikje drinken en dergelijke erbij geven vanaf x bedrag. Maar wel dezelfde bedragen hanteren.

Maar sinds ik op eigen site van de lokale Sushi tent eens 10 euro meer kwijt was (op een bestelling van 40 euro) als dat het me bij thuisbezorgd had gekost. Omdat ze daar wel het halve assortiment in de aktie hadden en bij hun eigen site niet (en ik kwam er later pas achter). Bestel ik alles gewoon bij thuiszorgd. :W
Tja, dan ben je wel snel klaar met bestellen via die eigen websites. Het principe van de lokale ondernemer steunen vind ik prima, maar dan moet het wel maximaal dezelfde prijs zijn als op TB. Zijn/haar winst is dan de bespaarde commissie. Is de prijs hoger dan op TB (bijvoorbeeld tijdens acties zoals jij aangeeft), dan doen ze echt iets verkeerd. Je levert als klant dan al het gebruiksgemak in van TB en moet daar ook nog eens meer voor betalen, terwijl ze sowieso al meer marge hebben vanwege jouw moeite.
pi_197395858
daarom haal ik altijd via uber eats
Moeten zij weten
  woensdag 13 januari 2021 @ 23:23:44 #30
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_197396012
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 22:45 schreef Repentless het volgende:

[..]

Ik meen dat de commissie voor Thuisbezorgd 30% is. Wat ik mij afvraag: ben je als deelnemend restaurant verplicht om op je eigen website dezelfde prijzen als op Thuisbezorgd te hanteren? Ik neem eigenlijk aan van wel en dat dat goed dichtgetimmerd is, maar ik weet het niet.

Zo niet: dan is het toch handiger om de gerechten op je eigen website 10 of 15% goedkoper aan te bieden dan op TB? Is slechts een paar Euro verschil voor de klant, maar misschien toch een motivatie om direct op de website te bestellen (als het gebruiksgemak van TB minder belangrijk is voor klanten dan iets minder betalen, ook dat weet ik niet). Dat levert 15 tot 20% pure winst op t.o.v. TB bestellingen.

Het lijkt me echter, nogmaals, een dusdanige open deur dat dit niet mogelijk is. :)
Dat is al sinds jaar en dag een policy bij Thuisbezorgd.nl ja, de gelijke-prijs-garantie. De prijzen moeten online hetzelfde zijn, het is/was zelfs zo dat de prijs in de zaak hetzelfde moest zijn. Het hele idee was dat Thuisbezorgd nooit direct duurder mocht lijken, als jij online voor 7 euro een broodje döner bestelt en later op hun website of in de zaak ziet dat ie maar 6 euro kost was dat al een verkeerd imago van Thuisbezorgd. De menukaart was gewoon leidend, de commissie hapt daarmee direct een stuk marge weg die je niet mag verrekenen. Tegenwoordig zie je idd veel "gratis blikje frisdrank bij eigen website", het is/was ook een ding of gratis bezorging via eigen website wel mocht maar via thuisbezorgd opeens 2 euro, of verschillende "gratis bezorging vanaf x euro" bedragen. Bij UberEats en Deliveroo zijn de prijzen juist een stuk hoger dan de echte prijzen om de commissie te verrekenen.

Ik heb een paar jaar bij de club gewerkt, was altijd leuk en vaak genoeg gehoord "We stoppen met jullie! Te hoge commissie! We starten ons eigen platform en heben al 40 restauranthouders die mee doen!" _O-
Meer dan het standaard "och wat jammer, nou succes en dikke doei" praatje hoefde je niet te doen want het lukt ze toch nooit en de volgende 2 restaurants stonden al weer in de rij. Bizar wat voor monopoliepositie ze toen al hadden. Misschien een leuk dingetje voor de ACM in de toekomst, om over de Autoriteit Persoonsgegevens nog maar te zwijgen.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_197396040
quote:
7s.gif Op woensdag 13 januari 2021 23:10 schreef H0D3NPYL het volgende:
daarom haal ik altijd via uber eats
Als er één partij bezorgers uitknijpt dan zijn zij het wel.
pi_197396071
Niet alleenhalve liters bier klappen in je witte tuinstoel met BBQ en kut roepen naar de buuf :')
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 13 januari 2021 @ 23:32:34 #33
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_197396081
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 22:57 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Onzin.

De commissie is veel lager.

Ik denk dat je een percentage hebt gehoord voor bestellingen waarbij bezorgers van Thuisbezorgd worden ingezet. Dit resulteert in een hogere commissie maar de ondernemer hoeft dan geen eigen bezorgers meer te betalen, die kosten zijn voor Thuisbezorgd.
Dat maakt het al een ander verhaal. :)

Uiteindelijk is het ook gewoon een rekensom: eten bestellen gebeurde al lang voordat TB bestond, dus toen wisten mensen ook hoe ze je konden vinden. En als je kwaliteit levert, komen lokale bewoners vanzelf bij je terug. Dan kun je (mijns inziens) vrij eenvoudig berekenen of je winst hoger is als je niet op TB staat en dus (wellicht) minder orders en omzet hebt maar wel tegen een hogere marge, of dat die hogere winst juist zit in meer orders en omzet als je wel op TB staat met een lagere marge.

En wanneer het klanten betreft die slechts incidenteel eten bestellen zonder enige voorkeur voor jouw eettent, heb je met TB zelfs meer kans dat ze een bestelling bij je plaatsen, omdat ze anders nooit bij je uit waren gekomen. Dat is dus omzet die je anders helemaal niet zou hebben.

Op basis hiervan kun je dus je keuze maken als ondernemer of het rendabel voor je is.
  woensdag 13 januari 2021 @ 23:44:54 #34
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_197396193
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 23:23 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]

Dat is al sinds jaar en dag een policy bij Thuisbezorgd.nl ja, de gelijke-prijs-garantie. De prijzen moeten online hetzelfde zijn, het is/was zelfs zo dat de prijs in de zaak hetzelfde moest zijn. Het hele idee was dat Thuisbezorgd nooit direct duurder mocht lijken, als jij online voor 7 euro een broodje döner bestelt en later op hun website of in de zaak ziet dat ie maar 6 euro kost was dat al een verkeerd imago van Thuisbezorgd. De menukaart was gewoon leidend, de commissie hapt daarmee direct een stuk marge weg die je niet mag verrekenen. Tegenwoordig zie je idd veel "gratis blikje frisdrank bij eigen website", het is/was ook een ding of gratis bezorging via eigen website wel mocht maar via thuisbezorgd opeens 2 euro, of verschillende "gratis bezorging vanaf x euro" bedragen. Bij UberEats en Deliveroo zijn de prijzen juist een stuk hoger dan de echte prijzen om de commissie te verrekenen.

Ik heb een paar jaar bij de club gewerkt, was altijd leuk en vaak genoeg gehoord "We stoppen met jullie! Te hoge commissie! We starten ons eigen platform en heben al 40 restauranthouders die mee doen!" _O-
Meer dan het standaard "och wat jammer, nou succes en dikke doei" praatje hoefde je niet te doen want het lukt ze toch nooit en de volgende 2 restaurants stonden al weer in de rij. Bizar wat voor monopoliepositie ze toen al hadden. Misschien een leuk dingetje voor de ACM in de toekomst, om over de Autoriteit Persoonsgegevens nog maar te zwijgen.
Mooie uitleg, thanks. :)

Wellicht kun je er niet over uitweiden, maar: wat was/is de consequentie van afwijken van de prijzen op TB? Een boete of verwijdering van het platform?

Daarnaast: ik lees dat inmiddels meer dan 8.000 restaurants in Nederland zijn aangesloten bij TB. Het lijkt me bijna onmogelijk om continu te monitoren of zij zich aan de afspraken die jij schetst (online en in de zaak zelf dezelfde prijzen hanteren) houden. Wordt dat actief gecontroleerd? :)
pi_197396941
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 23:44 schreef Repentless het volgende:

[..]

Mooie uitleg, thanks. :)

Wellicht kun je er niet over uitweiden, maar: wat was/is de consequentie van afwijken van de prijzen op TB? Een boete of verwijdering van het platform?

Daarnaast: ik lees dat inmiddels meer dan 8.000 restaurants in Nederland zijn aangesloten bij TB. Het lijkt me bijna onmogelijk om continu te monitoren of zij zich aan de afspraken die jij schetst (online en in de zaak zelf dezelfde prijzen hanteren) houden. Wordt dat actief gecontroleerd? :)
er is volgens mij een tv-programma geweest dat Thuisbezorgd onder de loep nam.
wel interessant, kan het helaas niet 1 2 3 vinden.

ik dacht dat het Rambam was maar die hebben alleen ene aflevering over The fork en dat was hem volgens mij niet.


Edit.

Radar!

https://tvblik.nl/radar/16-september-2019
pi_197397164
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 22:10 schreef falling_away het volgende:
Ik probeer altijd op de website van het restaurant zelf te bestellen.
Same.
2.
pi_197411015
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 22:45 schreef Repentless het volgende:

[..]

Ik meen dat de commissie voor Thuisbezorgd 30% is. Wat ik mij afvraag: ben je als deelnemend restaurant verplicht om op je eigen website dezelfde prijzen als op Thuisbezorgd te hanteren? Ik neem eigenlijk aan van wel en dat dat goed dichtgetimmerd is, maar ik weet het niet.

Zo niet: dan is het toch handiger om de gerechten op je eigen website 10 of 15% goedkoper aan te bieden dan op TB? Is slechts een paar Euro verschil voor de klant, maar misschien toch een motivatie om direct op de website te bestellen (als het gebruiksgemak van TB minder belangrijk is voor klanten dan iets minder betalen, ook dat weet ik niet). Dat levert 15 tot 20% pure winst op t.o.v. TB bestellingen.

Het lijkt me echter, nogmaals, een dusdanige open deur dat dit niet mogelijk is. :)
Daarom zet je op je eigen site met grote letters: Boven de x euro geen bezorgkosten.
2.
pi_197411321
Ze zijn nog best wel agressief ook in hun werkwijze, als ik eens een keer een aantal weken niks besteld heb, krijg ik meteen een email dat ze al een tijdje niks meer gehoord hebben blah blah blah. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_197412825
Hier veel zaken, als je naar hun website zoekt, kom je vanzelf weer op een site via Thuisbezorgd.

Te gierig om een paar 100 te investeren in een eigen webshop.
.
pi_197412932
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 20:42 schreef Fer het volgende:
Hier veel zaken, als je naar hun website zoekt, kom je vanzelf weer op een site via Thuisbezorgd.

Te gierig om een paar 100 te investeren in een eigen webshop.
Dat is het probleem vaak wel, of websites welke nog ergens rond het jaar 1998 zijn blijven hangen. Het hebben van een eigen, efficiënte website is feitelijk gewoon een vereiste heden ten dagen.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_197413076
Gewoon als het kan bestellen bij het restaurant zelf, als dat niet kan via Thuisbezorgd. Niks mis mee. Goed bedacht concept waar de eigenaar nu extra mazzel mee heeft. Ondernemersrisico heeft zo zijn positieve voorbeelden.
pi_197413530
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 22:23 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Voor de luie consument wel een voordeel natuurlijk: alles in één app. Of bedoelde je dat niet?
Portals als thuisbezorgd en booking.com zijn echt fijn om een beeld te krijgen van het aanbod aan restaurants en hotels. Bestellen en boeken doe je vervolgens telefonisch of via de eigen website van het hotel ipv via de webportal van zo'n belastingontduikende multinational. 8-)
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 14 januari 2021 @ 22:42:51 #43
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_197416500
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 20:42 schreef Fer het volgende:
Hier veel zaken, als je naar hun website zoekt, kom je vanzelf weer op een site via Thuisbezorgd.

Te gierig om een paar 100 te investeren in een eigen webshop.
Vind ik inderdaad ook erg triest, in 2012 nog niks hebben, oké, in 2016 is het dom maar in 2020 is het gewoon onwil of bewust dom zijn.

Mooi feitje is trouwens ook dat Thuisbezorgd.nl bij een registratie van een nieuwe restaurant direct zelf een .nl-domeinnaam op die restaurantnaam registreerde, in eigendom van Thuisbezorgd.nl. De restauranthouder had zo een handige domeinnaam maar Thuisbezorgd had direct alle macht over de domeinnaam. Er kwamen wel vaker verzoeken om de domeinnaam over te nemen, of als de restauranthouder stopte met Thuisbezorgd dat de registratie gewoon werd beëindigd, maar dat gebeurde niet :) Machtsmisbruik? Wellicht.
Alhoewel, het kan wel zijn dat de domeinnamen soms werden verkocht aan de restauranthouder nadat ze stopten op Thuisbezorgd.nl, maar tijdens de samenwerking nog niet. Daarom kon je altijd het beste vooraf zelf je domeinnaam registreren en daarna pas naar de KvK, Thuisbezorgd, et cetera.

[ Bericht 9% gewijzigd door MacorgaZ op 14-01-2021 22:54:52 ]
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  donderdag 14 januari 2021 @ 22:53:15 #44
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_197416713
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 23:44 schreef Repentless het volgende:

[..]

Mooie uitleg, thanks. :)

Wellicht kun je er niet over uitweiden, maar: wat was/is de consequentie van afwijken van de prijzen op TB? Een boete of verwijdering van het platform?

Daarnaast: ik lees dat inmiddels meer dan 8.000 restaurants in Nederland zijn aangesloten bij TB. Het lijkt me bijna onmogelijk om continu te monitoren of zij zich aan de afspraken die jij schetst (online en in de zaak zelf dezelfde prijzen hanteren) houden. Wordt dat actief gecontroleerd? :)
Het was vaak gewoon een waarschuwing richting de restauranthouder, vaak wisten ze niet dat het niet mocht of is het een keer bewust gedaan en heeft de callcentermedewerker niet doorgevraagd. Het was routine om een kopie van de nieuwe menukaart te vragen als opeens alle gerechten of alle schotels 1 euro duurder moesten worden op de site.
Er was 1 restauranthouder die, naast dat ie echt enorm vervelend en een echte zeikneus was, bewust adverteerde met lagere prijzen via z'n eigen site en in de zaak zelf dat dat wel bekend werd intern. Uiteindelijk werd zijn restaurant op de site een tijdje verplicht op gesloten gezet, daar heeft ie niet van geleerd, na een lange tijd is ie gewoon bewust van de site verwijderd. Toen was dat weer een probleem, hoe durven wij hem van de website Thuisbezorgd.nl te halen als hij zich niet aan de regels houdt? :') Wat een nare man was dat. Tegenwoordig staat ie wel weer op de site blijkbaar.

De klant werd trouwens gecompenseerd voor het prijsverschil (voucher zonder minimumbedrag naast het teveel betaalde bedrag) dus mocht je het ooit zelf merken, geef het door :). Dat was ook een extra manier om het in de gaten te houden, er is naast oplettend zijn als medewerker met dus die "alle prijzen 1 euro omhoog" prijswijzigingen geen routine-controle op. Het was al druk genoeg met nieuwe menukaarten en bestellingen nalopen, dan zit er niet iemand full-time die prijsverschillen te checken.

Destijds was er niet eens controle op fake reviews, dat was meer een tijdverdrijf bij restaurants waarvan je een hekel had aan de eigenaar en/of vaker fake reviews aangetroffen waren. Enorm positieve 5/5 beoordelingen met als besteller gewoon de eigenaar zelf _O-
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')