abonnement Unibet Coolblue
pi_197393230
Concentratieproblemen
Kijken of hier iemand dezelfde ervaringen en/of oplossingen heeft.

Sinds september ben ik bij een nieuwe werkgever begonnen.
Maar tot op heden zijn ze niet tevreden over mijn functioneren.
De reden is dat ik me te weinig ontwikkel, en teveel (standaard) dingetjes fout gaan.

Sinds 2005 heb ik al voor een tiental bedrijven gewerkt. De meeste keren door botte pech (faillisement, bedrijf verhuisd naar buitenland, afdeling stopt etc) mijn contract niet verlengd gekregen.
Maar ook paar keer dat ik 'het' gewoon niet had. Maakte of teveel fouten, of was te langzaam etc.

Probleem is dat ik volgens ene bedrijf te snel werk. Bij de andere moet ik juist sneller werken.
Bij bedrijf A: mocht ik wel wat losser zijn, bij bedrijf B: moest ik dan weer wat serieuzer zijn.
Kortom het is eigenlijk nooit goed.
Mede daardoor ben ik op werk gebied erg onzeker geworden. Doe ik mijn werk wel goed? Toch te vaak de dingen die ik al weet zekerheidshalve aan collega vragen.

Wel heb ik al bij paar bedrijven te horen gekregen dat ik (zoals nu) teveel fouten maak.

Ik merk dat ik op werk vaak op een soort ‘automatische piloot’ werk.
Bij opdrachten/zendingen moet ik bijvoorbeeld 9 van de 10 keer hetzelfde afleveradres invoeren.
Bij opdracht 10 is het een ander adres, maar lees ik er prompt overheen.
Gevolg is dat collega die orders controleert me (terecht) order terug geeft.
Als dit natuurlijk vaak gebeurd leidt dat tot frustatie bij collega’s, en bij mij weer tot meer onzekerheid.

Ik heb ook al geprobeerd om rustiger te werken, de orders dubbel te controleren maar helaas helpt dat niet heel veel.

Zelf dacht ik dat het wellicht een gebrek aan concentratie is.
Mede daardoor heb ik in het voorjaar/ begin zomer ook al eens de huisarts gebeld.
Assistenten gaf aan dat ze op dat moment geen afspreek daarvoor met huisarts kon inplannen ivm de drukte door corona. :X
Probeer nu concentratiepillen te nemen,( https://www.hollandandbar(...)alis-memory-60016267) maar dat helpt dus nog niet genoeg.

Meer mensen die dit probleem hebben?
Net efkes anges
pi_197393383
Is het niet gewoon dat je te simpel werk doet dan? Misschien moet je werk zoeken waar je daadwerkelijk uitdaging in vind in plaats van 'automatische piloot'-baantjes.

Ik weet verder niet wat voor werk je doet, wat je opleiding is en wat je ''droombaan'' is natuurlijk. Misschien kan je dat nog toelichten?
pi_197393723
Heb een MBO logistieke opleiding richting management. Een opleiding die wil aansluit en aansloot bij mijn huidige en eerdere banen.
Het 'echte' logistieke is niet wat ik ambiëeer (ondanks dat daar vacatures genoeg zijn).
Heb dat wel gedaan, maar is mijn ding niet.

Op dit moment heb ik een puur administratieve functie.

Ik heb voor mezelf dit weekend eens al mijn werkgevers op een rijtje gezet. En in de top 3 stonden toch de werkgevers waar ik op heb gesolliciteerd terwijl ik nog werk had*. Kortom met werk naar ander werk zoeken werkt beter dan 'moeten' solliciteren.

*2 van de 3 waren vergelijkbare functies.
Die functies waren Planner/adminstratief medewerker bij een bedrijf dat respectievelijk Witgoed/TV's reparareerde en de andere CV ketels. Hierbij dus klantencontact waarbij ik dus in overleg met de klant een afspraak inplan.

Een mix dus van administratie en planning
Net efkes anges
pi_197395539
Verschillende werkgevers maar wel min of meer hetzelfde werk?
Lijkt mij dan gewoon dat je in de verkeerde hoek zit in iets wat je gewoon niet ligt.

Geeft het wel voldoening? Heb je er plezier in? Of dwaalt tijdens de werkdag je aandacht af en lijkt de tijd te kruipen?

En het voornaamste: Heb je bij je fouten waar een ander je op wijst ook het idee van "Hoe de neuk kan dat?"
Vergelijkbaar met iemand die zijn sleutels kwijt is terwijl ie zweert dat ie ze net nog op tafel gelegd had?

Tijd om aan iets anders te gaan denken...
  woensdag 13 januari 2021 @ 23:21:39 #5
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_197395988
Je werkgever is toch bij uitstek degene die jou zou moeten kunnen vertellen wat er van je verwacht word en wat daar momenteel niet van waargemaakt word?

Hij zou, naast de zaken zoals het niet functioneren je toch ook van informatie en mogelijk tools kunnen voorzien om je wel/beter te laten functioneren? Zelfs als dat betekent dat je wellicht een andere functie zou kunnen vervullen omdat je daar wellicht beter tot je recht komt.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_197396588
Die pillen zijn interessant, dit merk heeft gestandaardiseerde ingredienten en de ervaring die ik met 2 andere producten ervan had was wel goed. Daarentegen werkten 2 anderen juist weer niet, dat verschilt per persoon per ingredient wat het met je doet immers, ze veranderen soms ook ineens de samenstelling.
Ik wil ook gestandaardiseerd extract van ginkgo kopen maar niet deze want hier zit seleen in. Dat kan voor extra energie zorgen maar je moet er niet teveel van nemen, want dat kan heel slecht zijn.
https://www.voedingenkank(...)supplement-te-nemen/
https://mobiel.voedingscentrum.nl/encyclopedie/seleen.aspx
Je zit dan al boven de 70mcg met 2 pillen dus ik zou er maximaal 1 per dag nemen.
In kleine hoeveelheden maakt het denk ik niet uit maar je krijgt het ook van je eten binnen
Die dha en fosfatidylserine zijn wel goed voor de hersenen, hopelijk helpt het je als je het langer neemt.
Slaap je voldoende, 7-8 uur per nacht? Zelf merk ik veel verschil in concentratie als ik niet genoeg slaap. Helaas is het een uitzondering als ik die discipline kan opbrengen, zie tijdstip. Misschien heb jij daar ook moeite mee.
Als er iets is waardoor mijn concentratie heel erg achteruit gaat is het dit wel.Maar ik saboteer mezelf iedere dag en dan is mn hoeveelheid slaap waardeloos Ik ga na deze post echt slapen, ben het helemaal zat. Ik ben echt heel boos op mezelf. Maar het helpt niet. En als ik niet boos ben helpt het ook niet. Niks helpt. Mensen van fok relativeren het ook. Zo van je hebt gewoon genoeg aan 5 uur slaap hoor luxepaard. Nou nee dus. Daar heb ik NIET genoeg aan.

[ Bericht 36% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 14-01-2021 00:46:37 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_197396811
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 21:28 schreef Sjoerd102 het volgende:
Heb een MBO logistieke opleiding richting management. Een opleiding die wil aansluit en aansloot bij mijn huidige en eerdere banen.
Het 'echte' logistieke is niet wat ik ambiëeer (ondanks dat daar vacatures genoeg zijn).
Heb dat wel gedaan, maar is mijn ding niet.

Op dit moment heb ik een puur administratieve functie.

Ik heb voor mezelf dit weekend eens al mijn werkgevers op een rijtje gezet. En in de top 3 stonden toch de werkgevers waar ik op heb gesolliciteerd terwijl ik nog werk had*. Kortom met werk naar ander werk zoeken werkt beter dan 'moeten' solliciteren.

*2 van de 3 waren vergelijkbare functies.
Die functies waren Planner/adminstratief medewerker bij een bedrijf dat respectievelijk Witgoed/TV's reparareerde en de andere CV ketels. Hierbij dus klantencontact waarbij ik dus in overleg met de klant een afspraak inplan.

Een mix dus van administratie en planning
Misschien ben je niet weggelegd voor dit type baan. Vind je je werk leuk/interessant/uitdagend?
pi_197397841
Ik heb leukere banen gehad, maar ook vele slechtere. Het is niet dat ik me verveel op het werk
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 22:50 schreef Werkman het volgende:
chillende werkgevers maar wel min of meer hetzelfde werk?
Lijkt mij dan gewoon dat je in de verkeerde hoek zit in iets wat je gewoon niet ligt.

Geeft het wel voldoening? Heb je er plezier in? Of dwaalt tijdens de werkdag je aandacht af en lijkt de tijd te kruipen?

En het voornaamste: Heb je bij je fouten waar een ander je op wijst ook het idee van "Hoe de neuk kan dat?"
Vergelijkbaar met iemand die zijn sleutels kwijt is terwijl ie zweert dat ie ze net nog op tafel gelegd had?

Tijd om aan iets anders te gaan denken...
Ik heb leukere banen gehad, maar ook vele slechtere. Het is niet dat ik me verveel op het werk.
En zoals ik schreef: bij sommige fouten denk ik: hoe heb ik dat over het hoofd kunnen zien.
Net efkes anges
pi_197398098
Je kunt je werk zelf toch even controleren voordat je het aan een ander geeft? Je hoeft niet continu geconcentreerd te zijn. Alleen op bepaalde momenten.

Zie het als een game. Als je het vaker speelt ken je de valkuilen. Het helpt je analytisch vermogen te verbeteren.

PS. Heb je al eens de Insight Discovery test gedaan?

[ Bericht 10% gewijzigd door Hineni op 14-01-2021 08:04:48 ]
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  donderdag 14 januari 2021 @ 07:59:37 #10
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_197398151
Ik herken het heel erg, ik heb in het verleden banen gehad die denk ik te vergelijken waren met de jouwe, en ik maakte ook steeds lullige foutjes doordat ik onzorgvuldig was en er overheen keek. Per ongeluk 1000 ipv 100 in een bestelling zetten, fouten in adressen inderdaad, dat soort gedoe. Ik vond dat werk op dat moment prima om te doen, had weinig ambitie en was nogal lethargisch over het algemeen.

Ik heb het opgelost door uiteindelijk ander soort werk te gaan doen, maar wat me nog wel hielp toen ik dat soort werk deed is dat ik een keer per twee uur een minuut of tien inlastte om alles wat ik ervoor gedaan had goed na te kijken, dan haalde ik de meeste fouten er wel uit.
pi_197398367
Ik herken het ook, precies hetzelfde, domme fouten. Bij mij is het nooit goedgekomen ondanks veel koffie, ogentest, ADHD test, ontspanningsoefeningen en weet ik wat nog allemaal.

Gebrekkige zelfkennis was het bij mij, heb allerlei werk gedaan wat niet bij me paste en ook al werkte ik hard er was altijd wel weer iets niet goed, ik kon gewoon nooit een topper worden vergeleken met anderen. Frustrerend is het.
What's the name of the game?
pi_197398538
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 07:00 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ik heb leukere banen gehad, maar ook vele slechtere. Het is niet dat ik me verveel op het werk
[..]

Ik heb leukere banen gehad, maar ook vele slechtere. Het is niet dat ik me verveel op het werk.
En zoals ik schreef: bij sommige fouten denk ik: hoe heb ik dat over het hoofd kunnen zien.
De vraag is niet: 'Waarom maak je fouten?' want dat heeft iedereen. De vraag is: 'Waarom blijf je de zelfde fouten maken?'.

Heb je voor jezelf een systeem dat je gebruikt met werken, om te zorgen dat je voldoende kwaliteit levert en snel genoeg bent? Of doe je maar wat? In mijn ervaring is dat laatste waardoor sommige mensen ver onder hun kunnen presteren - ze hebben geen idee dat ook redelijk eenvoudig werk slim georganiseerd kan worden.

Dus mijn vraag aan jou: als je eens goed nadenkt over hoe jij je werk doet/organiseert, is dat slim? Hbe je daar uberhaupt wel eens over nagedacht?
Whatever...
pi_197401032
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:43 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

De vraag is niet: 'Waarom maak je fouten?' want dat heeft iedereen. De vraag is: 'Waarom blijf je de zelfde fouten maken?'.

Heb je voor jezelf een systeem dat je gebruikt met werken, om te zorgen dat je voldoende kwaliteit levert en snel genoeg bent? Of doe je maar wat? In mijn ervaring is dat laatste waardoor sommige mensen ver onder hun kunnen presteren - ze hebben geen idee dat ook redelijk eenvoudig werk slim georganiseerd kan worden.

Dus mijn vraag aan jou: als je eens goed nadenkt over hoe jij je werk doet/organiseert, is dat slim? Hbe je daar uberhaupt wel eens over nagedacht?
Dit dus inderdaad. Bedenk voor jezelf een systeem.

Verder klinkt het als vrij saai werk TS. Haal je er wel voldoening uit? En dan bedoel ik ook ECHT voldoening?

Het is niet meer dan logisch dat je je concentratie verliest als je het saai vindt, zou ik ook hebben. Daardoor doe ik ook veel uitdagender werk. Sommige mensen zijn daar goed en nauwkeurig in, maar sommigen ook niet. Dat ga je er vaak niet zomaar inkrijgen.
pi_197403304
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 07:00 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ik heb leukere banen gehad, maar ook vele slechtere. Het is niet dat ik me verveel op het werk
[..]

Ik heb leukere banen gehad, maar ook vele slechtere. Het is niet dat ik me verveel op het werk.
En zoals ik schreef: bij sommige fouten denk ik: hoe heb ik dat over het hoofd kunnen zien.
Deze fouten zijn heel moeilijk te tackelen omdat het sluipfouten zijn.
Je merk niet dat je ze maakt omdat het op zichzelf kleinigheden zijn (daarom niet minder belangrijk) omdat je je te veel op het grote plaatje concentreerd.

De valkuil is dat des te harder je je best doet je steeds vaker de kleine onopvallende dingen vergeet.
Je probeert bergen te verzetten maar je struikelt over molshopen.
  donderdag 14 januari 2021 @ 18:57:30 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197410126
Ik denk dat je zulk saai en repititief werk niet ligt. Er zijn veel mensen die niets liever hebben dan zoiets en die zullen scherp blijven. Maar jij funcioneert waarschijnlijk beter bij meer afwisseling en uitdaging.
pi_197410747
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 00:44 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Misschien ben je niet weggelegd voor dit type baan. Vind je je werk leuk/interessant/uitdagend?
De perfecte baan bestaat niet
Mijn vorige baan gaf ik een 8/8,5.
Had voornamelijk te maken met werktijden icm reistijd.

Deze baan een 7/7,5
Maar ook in mijn vorige baan merkte ik dat ik zelfde dingen fout deed.
Daar was de job wel wat afwisselender.
Net efkes anges
pi_197416021
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 19:26 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

De perfecte baan bestaat niet
Mijn vorige baan gaf ik een 8/8,5.
Had voornamelijk te maken met werktijden icm reistijd.

Deze baan een 7/7,5
Maar ook in mijn vorige baan merkte ik dat ik zelfde dingen fout deed.
Daar was de job wel wat afwisselender.
Heb je zelf ook door dat je geen antwoord geeft op mijn vragen? Dat zegt meestal genoeg.
pi_197417093
Waarschijnlijk niet de juiste baan voor je. Niks mis mee toch? Er gaat alleen maar meer op je gelet worden en jij gaat je alleen maar ongemakkelijker voelen waarschijnlijk. Als het niet werkt dan werkt het niet.
Wie een kuil graaft voor een ander heeft een hoop werk te doen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')