abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_197403102
quote:
7s.gif Op donderdag 14 januari 2021 12:55 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik denk dat die er wel degelijk zijn. Of zijn er al studies gedaan naar de mentale gezondheid van mensen waaruit geconcludeerd kan worden dat er geen problemen zijn?

Even voor het idee; de UA heeft bij ons ergens in het voorjaar nog een onderzoek gedaan naar de mentale gesteldheid van studenten. Daar kwam uit dat 1 op de 7 studenten kampt met duistere gedachten n.a.v corona.

Dat is slechts n onderzoekje. Niks langetermijn, gewoon momentopname. Maar wel alarmerend. Ik denk dat de cijfers nu eerder slechter liggen dan gunstiger, als men weer zo'n onderzoek zou uitvoeren.
Maar wat moet je dan? Jongeren (breed natuurlijk) bij ouders weghouden? Dat kan toch ook niet, dat is ook onderdeel van het sociale leven.
Maar dat jongeren het lastig hebben is zo duidelijk. Niet alleen het schoolgebeuren maar ook/juist buiten school.

Ik denk dat het "makkelijker" is om ouders echt te dwingen thuis te zijn, en ja, dan maar wat meer vakantie dagen van overheidswege instellen. Bedrijven die personeel naar kantoor laat komen terwijl thuiswerken goed mogelijk is, een tik op de vingers geven. En dan kinderen gewoon weer naar school. Desnoods met een mondkapje op, desnoods in groepen van 's morgens en 's avonds.
We have far more in common than that which devides us..
pi_197403123
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 12:58 schreef fietsie het volgende:

[..]

Jij stelt dat jongeren sociale contacten moeten houden; dat kan nu gewoon niet.
Hoezo kan dat gewoon niet?
Er zijn heus wel manieren te verzinnen hoor.

Desnoods buiten.

We kunnen heus wel creatiever zijn dan dit.
pi_197403163
quote:
7s.gif Op donderdag 14 januari 2021 13:01 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Desnoods buiten.

Ja, je mag nu met 2 mensen buiten zijn. Laat dat los voor 18 en jonger, of 24 en jonger. Vraag ze wel afstand te houden etc.
  Moderator donderdag 14 januari 2021 @ 13:03:52 #129
84152 crew  fietsie
Don't Panic.
pi_197403166
quote:

[..]

Desnoods buiten.

Als de NL bevolking had aangetoond aan basis regels te gehoorzamen wellicht wel, maar wat je ook organiseert, zelfs de meest eenvoudige en simpele regels die je in zo'n scenario instelt zullen bewust worden overtreden. Omdat iedereen gezien heeft dat dat straffeloos kan.
- “Never trust a man who, when left alone in a room with a tea cosy, doesn’t try it on”
- "Who discovered we could get milk from cows, and what did he think he was doing at the time?"
  donderdag 14 januari 2021 @ 13:04:51 #130
401485 Molo
If you have any poo, fling it
pi_197403185
quote:

[..]

Desnoods buiten.

Dit

Er is nu nets voor ze

Die post van fiets ga ik niet op in verder want is te achterlijk voor woorden
Respect to the man with the ice cream van!
  donderdag 14 januari 2021 @ 13:09:18 #131
401485 Molo
If you have any poo, fling it
pi_197403278
Ik ga wel een VPN even laten regelen door Koos want de BBC heeft toffe lockdown educatie spelletjes en filmpjes

Publieke omroep hier: nada
Respect to the man with the ice cream van!
pi_197403281
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 13:03 schreef fietsie het volgende:

[..]

Als de NL bevolking had aangetoond aan basis regels te gehoorzamen wellicht wel, maar wat je ook organiseert, zelfs de meest eenvoudige en simpele regels die je in zo'n scenario instelt zullen bewust worden overtreden. Omdat iedereen gezien heeft dat dat straffeloos kan.
Je kunt dergelijke activiteiten toch ook juist vanuit onderwijsinstellingen (of sportscholen, of een wijkvereniging, of van mijn part de gemeente) organiseren?

In het voorjaar zag je massaal yogaklasjes in met stoepkrijt getekende cirkels. Er zijn enorme demonstraties georganiseerd waar men zich wl aan de regels hield (BLM in Utrecht was er zo een - ik was daarbij - dat werd heel strak georganiseerd) en al geef je maar gewoon eens tekenles of gymles of weetikveelwatvoor les buiten (ja ik snap ook wel dat het niet moet regenen, maar goed, onder voorbehoud van het weer..).

Geef jongeren weer het idee dat ze ergens actief mee bezig kunnen zijn, samen.
Niemand heeft het gevoel nuttig bezig te zijn als je de hele dag enkel online lessen moet volgen vanachter je laptop. Echt niet. Dat is veel te eenrichtingsverkeer.
  donderdag 14 januari 2021 @ 13:10:04 #133
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197403292
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 12:50 schreef fietsie het volgende:

[..]

En die problemen zijn er in Frankrijk en Spanje en noem de landen maar op waar de aanpak al gevolgd wordt natuurlijk bij toverslag niet.
In Spanje? :')
Deden ze daar maar iets aan maatregelen.
pi_197403355
Hier in Rotterdam organiseert de gemeente trouwens wel dingen voor de jongeren via het jongerenwerk :) Allemaal buiten. Ik heb alleen het idee dat het niet zo bekend is, als ik niet in die netwerken zat was ik het niet tegen gekomen zeg maar. Maar goed, ik ben ook de doelgroep niet, misschien promoten ze het wel via de scholen, dat hoop ik in ieder geval.
pi_197403401
quote:
14s.gif Op donderdag 14 januari 2021 13:09 schreef Molo het volgende:
Ik ga wel een VPN even laten regelen door Koos want de BBC heeft toffe lockdown educatie spelletjes en filmpjes

Publieke omroep hier: nada
Dat heb ik gezien, da's echt heel erg leuk. Begreep dat er in Nederland nu ook stemmen op gaan om dit te regelen. Neem aan dat dat dan in oktober gaat gebeuren :P
  Moderator donderdag 14 januari 2021 @ 13:17:56 #136
84152 crew  fietsie
Don't Panic.
pi_197403440
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 13:15 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dat heb ik gezien, da's echt heel erg leuk. Begreep dat er in Nederland nu ook stemmen op gaan om dit te regelen. Neem aan dat dat dan in oktober gaat gebeuren :P
Na een openbare aanbesteding waarbij een Pools en een Sloveens productiebedrijf tegen de laagst mogelijke prijs precies aan de hypothetisch theoretische minimumeisen heeft voldaan, omdat dat moest van de EU regeltjes die we boven alles wel hebben gehandhaafd. (Want -die- handhaven we wel, da's belangrijk)
- “Never trust a man who, when left alone in a room with a tea cosy, doesn’t try it on”
- "Who discovered we could get milk from cows, and what did he think he was doing at the time?"
  donderdag 14 januari 2021 @ 13:20:22 #137
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_197403481
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 13:17 schreef fietsie het volgende:

[..]

Na een openbare aanbesteding waarbij een Pools en een Sloveens productiebedrijf tegen de laagst mogelijke prijs precies aan de hypothetisch theoretische minimumeisen heeft voldaan, omdat dat moest van de EU regeltjes die we boven alles wel hebben gehandhaafd. (Want -die- handhaven we wel, da's belangrijk)
Nee hoor. Tegen de laagste productie prijs gebeurd gewoon in Nederland. Dat is de enige manier om uberhaupt nog te kunnen werken. TV maken is duur. En Nederlanders zijn heel goed om daar inventief mee om te gaan.
pi_197403889
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 18:27 schreef Molo het volgende:
@:myraela
Is jouw Oil & Vinegar box al verzonden? Ik heb er twee cadeau gedaan maar krijg bij verzendstatus checken allemaal errors te zien (echt knullige onder water codes ook echt :') )
Ik heb nu een mailtje dat de boxen vertraging op hebben gelopen.
  Moderator donderdag 14 januari 2021 @ 13:49:23 #139
69724 crew  Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_197404051
quote:
Wat een sukkel _O-
Spoilers!
  Moderator donderdag 14 januari 2021 @ 14:05:58 #140
217702 crew  Lonaa
hef 't goedwies kapot
pi_197404315
Ik denk wel dat er te weinig oog is voor de mentale gesteldheid van mensen. Er wordt ook niet over gesproken, door bijvoorbeeld de regering, en dat vind ik zonde.
But you carry on in pictures and in song
And the unmade bed you slept in
Where I laid you down to rest one last time
Goodbye, dear friend, goodbye, dear friend.
  Moderator donderdag 14 januari 2021 @ 14:07:44 #141
217702 crew  Lonaa
hef 't goedwies kapot
pi_197404350
Tevens net de WC-meneer hier. 'Ja, mevrouw, dit is een hangtoilet aan een voorzetmuur dus ik kan niet zien waar het lekt zonder de pot eraf te halen en daar is deze afspraak niet op berekend'
'Dat heb ik aan de telefoon ook gezegd...'
*WC-meneer mompelt iets over collega's

Dus uh, ja. Topverhaal.
pi_197404391
quote:
2s.gif Op donderdag 14 januari 2021 14:07 schreef Lonaa het volgende:
Tevens net de WC-meneer hier. 'Ja, mevrouw, dit is een hangtoilet aan een voorzetmuur dus ik kan niet zien waar het lekt zonder de pot eraf te halen en daar is deze afspraak niet op berekend'

Dus uh, ja. TopPotverhaal.
FTFY

Maar mooi knudde. En nu?
pi_197404416
quote:
Dit zou mij kunnen overkomen :@ :')
  Moderator donderdag 14 januari 2021 @ 14:13:05 #144
217702 crew  Lonaa
hef 't goedwies kapot
pi_197404440
quote:
7s.gif Op donderdag 14 januari 2021 14:10 schreef Candaasje het volgende:

[..]

FTFY

Maar mooi knudde. En nu?
Nu heeft ie bon aangemaakt en nu gaan ze spullen bestellen en me bellen voor een nieuwe afspraak waarbij ze het dus wel gaan repareren. Volgende week. Ofzo.

:')
  Moderator donderdag 14 januari 2021 @ 14:13:29 #145
69724 crew  Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_197404445
quote:
7s.gif Op donderdag 14 januari 2021 14:11 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik moet er echt enorm om lachen :D Wij hebben zelfs een bankkluis voor een of andere superfancy usb stick waar de crypto op staat. Hij moet nog maar 1,5 keer zo veel waard worden als nu. Dan kunnen we de helft van de hypotheek afbetalen en dat is het target.
Spoilers!
pi_197404450
quote:
7s.gif Op donderdag 14 januari 2021 14:11 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Mij ook. Ben m'n hersens nu aan het kraken wat mijn amazon ww is.
pi_197404452
quote:
2s.gif Op donderdag 14 januari 2021 14:13 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Nu heeft ie bon aangemaakt en nu gaan ze spullen bestellen en me bellen voor een nieuwe afspraak waarbij ze het dus wel gaan repareren. Volgende week. Ofzo.

:')
Heb je nog een tweede wc of wordt het een DIXI in de tuin? of een emmer?
pi_197404503
quote:
2s.gif Op donderdag 14 januari 2021 14:07 schreef Lonaa het volgende:

Dus uh, ja. Topverhaal.
Communicatie :') :|W

Is de pot wel bruikbaar of wordt het camping style?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_197404512
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 14:13 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik moet er echt enorm om lachen :D Wij hebben zelfs een bankkluis voor een of andere superfancy usb stick waar de crypto op staat. Hij moet nog maar 1,5 keer zo veel waard worden als nu. Dan kunnen we de helft van de hypotheek afbetalen en dat is het target.
Wij hadden ook in bitcoins moeten investeren hoor ik al :D . (Mijn vriend is beter met wachtwoorden e.d. dan ik.)

quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 14:13 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Mij ook. Ben m'n hersens nu aan het kraken wat mijn amazon ww is.
Ik ben altijd erg blij met de 'wachtwoord-herstel-service' van bedrijven :') . De afgelopen weken echt al tig keer mijn Steam wachtwoord gewijzigd omdat ik het niet meer wist.
pi_197404519
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 14:13 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat is een mooi nest egg ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')