Maar wat moet je dan? Jongeren (breed natuurlijk) bij ouders weghouden? Dat kan toch ook niet, dat is ook onderdeel van het sociale leven.quote:Op donderdag 14 januari 2021 12:55 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik denk dat die er wel degelijk zijn. Of zijn er al studies gedaan naar de mentale gezondheid van mensen waaruit geconcludeerd kan worden dat er geen problemen zijn?
Even voor het idee; de UA heeft bij ons ergens in het voorjaar nog een onderzoek gedaan naar de mentale gesteldheid van studenten. Daar kwam uit dat 1 op de 7 studenten kampt met duistere gedachten n.a.v corona.
Dat is slechts één onderzoekje. Niks langetermijn, gewoon momentopname. Maar wel alarmerend. Ik denk dat de cijfers nu eerder slechter liggen dan gunstiger, als men weer zo'n onderzoek zou uitvoeren.
Hoezo kan dat gewoon niet?quote:Op donderdag 14 januari 2021 12:58 schreef fietsie het volgende:
[..]
Jij stelt dat jongeren sociale contacten moeten houden; dat kan nu gewoon niet.
Ja, je mag nu met 2 mensen buiten zijn. Laat dat los voor 18 en jonger, of 24 en jonger. Vraag ze wel afstand te houden etc.quote:Op donderdag 14 januari 2021 13:01 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hoezo kan dat gewoon niet?
Er zijn heus wel manieren te verzinnen hoor.
Desnoods buiten.
We kunnen heus wel creatiever zijn dan dit.
Als de NL bevolking had aangetoond aan basis regels te gehoorzamen wellicht wel, maar wat je ook organiseert, zelfs de meest eenvoudige en simpele regels die je in zo'n scenario instelt zullen bewust worden overtreden. Omdat iedereen gezien heeft dat dat straffeloos kan.quote:Op donderdag 14 januari 2021 13:01 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Desnoods buiten.
Ditquote:Op donderdag 14 januari 2021 13:01 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Desnoods buiten.
Je kunt dergelijke activiteiten toch ook juist vanuit onderwijsinstellingen (of sportscholen, of een wijkvereniging, of van mijn part de gemeente) organiseren?quote:Op donderdag 14 januari 2021 13:03 schreef fietsie het volgende:
[..]
Als de NL bevolking had aangetoond aan basis regels te gehoorzamen wellicht wel, maar wat je ook organiseert, zelfs de meest eenvoudige en simpele regels die je in zo'n scenario instelt zullen bewust worden overtreden. Omdat iedereen gezien heeft dat dat straffeloos kan.
In Spanje?quote:Op donderdag 14 januari 2021 12:50 schreef fietsie het volgende:
[..]
En die problemen zijn er in Frankrijk en Spanje en noem de landen maar op waar de aanpak al gevolgd wordt natuurlijk bij toverslag niet.
Dat heb ik gezien, da's echt heel erg leuk. Begreep dat er in Nederland nu ook stemmen op gaan om dit te regelen. Neem aan dat dat dan in oktober gaat gebeurenquote:Op donderdag 14 januari 2021 13:09 schreef Molo het volgende:
Ik ga wel een VPN even laten regelen door Koos want de BBC heeft toffe lockdown educatie spelletjes en filmpjes
Publieke omroep hier: nada
Na een openbare aanbesteding waarbij een Pools en een Sloveens productiebedrijf tegen de laagst mogelijke prijs precies aan de hypothetisch theoretische minimumeisen heeft voldaan, omdat dat moest van de EU regeltjes die we boven alles wel hebben gehandhaafd. (Want -die- handhaven we wel, da's belangrijk)quote:Op donderdag 14 januari 2021 13:15 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat heb ik gezien, da's echt heel erg leuk. Begreep dat er in Nederland nu ook stemmen op gaan om dit te regelen. Neem aan dat dat dan in oktober gaat gebeuren
Nee hoor. Tegen de laagste productie prijs gebeurd gewoon in Nederland. Dat is de enige manier om uberhaupt nog te kunnen werken. TV maken is duur. En Nederlanders zijn heel goed om daar inventief mee om te gaan.quote:Op donderdag 14 januari 2021 13:17 schreef fietsie het volgende:
[..]
Na een openbare aanbesteding waarbij een Pools en een Sloveens productiebedrijf tegen de laagst mogelijke prijs precies aan de hypothetisch theoretische minimumeisen heeft voldaan, omdat dat moest van de EU regeltjes die we boven alles wel hebben gehandhaafd. (Want -die- handhaven we wel, da's belangrijk)
Ik heb nu een mailtje dat de boxen vertraging op hebben gelopen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 18:27 schreef Molo het volgende:
@:myraela
Is jouw Oil & Vinegar box al verzonden? Ik heb er twee cadeau gedaan maar krijg bij verzendstatus checken allemaal errors te zien (echt knullige onder water codes ook echt)
Wat een sukkelquote:Op donderdag 14 januari 2021 12:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Ohhh...dit is erg![]()
https://www.ad.nl/tech/du(...)t-te-raken~a8ee9200/
FTFYquote:Op donderdag 14 januari 2021 14:07 schreef Lonaa het volgende:
Tevens net de WC-meneer hier. 'Ja, mevrouw, dit is een hangtoilet aan een voorzetmuur dus ik kan niet zien waar het lekt zonder de pot eraf te halen en daar is deze afspraak niet op berekend'
'Dat heb ik aan de telefoon ook gezegd...'
*WC-meneer mompelt iets over collega's
Dus uh, ja. TopPotverhaal.
Dit zou mij kunnen overkomenquote:Op donderdag 14 januari 2021 12:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Ohhh...dit is erg![]()
https://www.ad.nl/tech/du(...)t-te-raken~a8ee9200/
Nu heeft ie bon aangemaakt en nu gaan ze spullen bestellen en me bellen voor een nieuwe afspraak waarbij ze het dus wel gaan repareren. Volgende week. Ofzo.quote:
Ik moet er echt enorm om lachenquote:
Mij ook. Ben m'n hersens nu aan het kraken wat mijn amazon ww is.quote:
Heb je nog een tweede wc of wordt het een DIXI in de tuin? of een emmer?quote:Op donderdag 14 januari 2021 14:13 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nu heeft ie bon aangemaakt en nu gaan ze spullen bestellen en me bellen voor een nieuwe afspraak waarbij ze het dus wel gaan repareren. Volgende week. Ofzo.
Communicatiequote:Op donderdag 14 januari 2021 14:07 schreef Lonaa het volgende:
Tevens net de WC-meneer hier. 'Ja, mevrouw, dit is een hangtoilet aan een voorzetmuur dus ik kan niet zien waar het lekt zonder de pot eraf te halen en daar is deze afspraak niet op berekend'
'Dat heb ik aan de telefoon ook gezegd...'
*WC-meneer mompelt iets over collega's
Dus uh, ja. Topverhaal.
Wij hadden ook in bitcoins moeten investeren hoor ik alquote:Op donderdag 14 januari 2021 14:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik moet er echt enorm om lachenWij hebben zelfs een bankkluis voor een of andere superfancy usb stick waar de crypto op staat. Hij moet nog maar 1,5 keer zo veel waard worden als nu. Dan kunnen we de helft van de hypotheek afbetalen en dat is het target.
Ik ben altijd erg blij met de 'wachtwoord-herstel-service' van bedrijvenquote:Op donderdag 14 januari 2021 14:13 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Mij ook. Ben m'n hersens nu aan het kraken wat mijn amazon ww is.
Dat is een mooi nest eggquote:Op donderdag 14 januari 2021 14:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik moet er echt enorm om lachenWij hebben zelfs een bankkluis voor een of andere superfancy usb stick waar de crypto op staat. Hij moet nog maar 1,5 keer zo veel waard worden als nu. Dan kunnen we de helft van de hypotheek afbetalen en dat is het target.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |