Nou is het dilemma of 1. meenemen wat erg moeilijk is om ze bijvoorbeeld zindelijk te krijgen en te laten ennen of 2. achterlaten bij de nieuwe bewoners van ons huis (als ze dat willen) zodat ze hun leventje hier voort kunnen zetten zonder wennen enzo...
heeft iemand tips of ervaring hiermee?
Je moet ze wel een tijd binnenhouden ja. En heb je daar een tuin? Anders moet je ze eerst daar wat laten lopen en in de buurt blijven. Onze kat liep terug naar het oude huis, maar ik denk dat jouw afstand daarvoor te groot is. Je hebt dan kans dat ze helemaal in de war raken als ze in onbekend gebied komen.
Langzaam laten wennen en veel troetelen
(Ik heb het gevoel dat mijn vrouwelijke kant spreekt op dit moment)
volgens kattenexperts wennen ze niet snel aan een kattenbak op deze leeftijd, maar als je doorzet moet het toch kunnen lijkt me?
Bovendien wordt het aangeraden katten rond de 8-9 jaar niet meer te verhuizen maar dat heb ik ook vaak zat hardstikke goed zien gaan hoor! als je ze mee wilt nemen zou ik dat dus zeker doen!
want de katten zijn hier het buitenleven gewend, ze zijn met ons heel tam, maar als er vreemden komen (al is het familie die vaak komt) zijn ze heel schuw, dus achterlaten bij de nieuwe bewoners van dit huis is ook niet echt een oplossing omdat dat wel eens mis zou kunnen gaan
en het laten wennen aan de kattebak die we hier sinds kort hebben staan wil ook niet bepaald lukken
Maar stel die anderen nemen een nieuw katje uit het asiel en jullie gaan weer verhuizen willen ze die ook weer achter laten??!!
Ik snap het niet
Ik vind het maar raar je kat hoort toch bij het gezin?
Ik hoop echt dat je ze niet achterlaat. Katten wennen gauw genoeg aan een nieuwe plek.
Succes
Het lijkt me sterk dat je ze dus niet mee kan verhuizen.
quote:dat vind ik inderdaad raar, 2 andere katten aan hun lot overlaten (zo noem ik het maar ja, omdat je geen idee hebt hoe het met de nieuwe bewoners zal gaan) en dan wel een andere uit het asiel plukken? Ik krijg het idee dat je medebewoners katten zien als gebruiksvoorwerpen, of deel van het interieur...
Op vrijdag 24 januari 2003 13:18 schreef ImPrEzA het volgende:
ja het kan dus wel... dat vind ik ook, maar ondertussen ben ik de enige hier in huis die vind dat ze mee moeten en zit de rest allerlei dingen te bedenken om ze hier te laten en dan een nieuw katje uit het asiel te halen... waar ik dan weer niet voor ben
ik zou ze in ieder geval nooit achterlaten...
quote:nou zo is het ook niet bepaald hoor... ze denken nu wel dat dat het beste is voor de katten omdat een expert op het forum van Alle Dieren Tellen Mee heeft gezegd dat buitenkatten in de nieuwbouw nooit wennen
Op vrijdag 24 januari 2003 19:13 schreef TearSong het volgende:[..]
dat vind ik inderdaad raar, 2 andere katten aan hun lot overlaten (zo noem ik het maar ja, omdat je geen idee hebt hoe het met de nieuwe bewoners zal gaan) en dan wel een andere uit het asiel plukken? Ik krijg het idee dat je medebewoners katten zien als gebruiksvoorwerpen, of deel van het interieur...
ik zou ze in ieder geval nooit achterlaten...
quote:pfft die experts kunnen zoveel zeggen
Op vrijdag 24 januari 2003 19:36 schreef ImPrEzA het volgende:[..]
nou zo is het ook niet bepaald hoor... ze denken nu wel dat dat het beste is voor de katten omdat een expert op het forum van Alle Dieren Tellen Mee heeft gezegd dat buitenkatten in de nieuwbouw nooit wennen
Een andere optie is de situatie uitleggen aan de nieuwe bewoners, en vragen of ze de katten eventueel bij het huis willen mocht het niet lukken met jullie katten in de nieuwbouw. Dan kunnen jullie kijken of het lukt of niet, en gaat het nou echt niet dan kunnen jullie de katten in ieder geval weer terug brengen naar hun omgeving op het platteland?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |