abonnement Unibet Coolblue
pi_197382676
Vrouw ter dood gebracht in Verenigde Staten

quote:
Voor het eerst in 67 jaar is in de Verenigde Staten de doodstraf voltrokken bij een vrouw. In de federale gevangenis van Terre Haute in de staat Indiana kreeg Lisa Montgomery woensdagmorgen een dodelijke injectie. Een paar uur daarvoor had het Hooggerechtshof bepaald dat de executie kon doorgaan.

Kind
Eerder deze week oordeelde een rechter dat de executie van Montgomery moest worden opgeschort omdat de vrouw waarschijnlijk geheel ontoerekeningsvatbaar is en zich niet realiseert wat er gebeurt. Eerst zou op een zitting moeten worden bepaald hoe precies haar geestelijke toestand zou zijn.

Montgomery wurgde in 2004 een zwangere vrouw en sneed de foetus uit haar buik. Het kind overleefde. Montgomery wilde het kind zelf opvoeden.

De voltrekking van de doodstraf was eind vorig jaar al om formele redenen uitgesteld.

Misbruikt
Haar advocaten hebben bepleit dat Montgomery in haar gehele jeugd zeer zwaar is misbruikt en is mishandeld. Haar zus heeft dit de laatste jaren een aantal keer bevestigd en verklaard dat ook zij langdurig is misbruikt. Ook zeiden de advocaten dat medisch is vastgesteld dat Montgomery een hersenbeschadiging heeft.

Op een petitie aan president Trump voor gratie van ruim 7.000 pagina’s kwam geen reactie. Traditie is dat vertrekkende presidenten terughoudend zijn met voltrekken van de doodstraf in het laatste deel van hun regeerperiode. De administratie van Trump doet het tegenovergestelde en heeft al elf federale delinquenten op death row geëxecuteerd, sinds 2019. De nieuwe president Joe Biden heeft gesuggereerd dat hij na 21 januari alle executies van federale gevangenen zal uitstellen.

Dezelfde rechter die de executie van Montgomery opschortte deed dat ook in de zaken van de moordenaars Dustin Higgs en Corey Johnson. Hun executie staat voor komende week gepland, voor de inauguratie van Biden op 21 januari.

https://www.crimesite.nl/(...)in-verenigde-staten/
Eindelijk gerechtigheid voor de nabestaanden.
  woensdag 13 januari 2021 @ 12:44:44 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_197382723
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 12:42 schreef Nober het volgende:
Vrouw ter dood gebracht in Verenigde Staten
[..]

Eindelijk gerechtigheid voor de nabestaanden.
Wat een kleinzielige en kortzichtige opmerking.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_197382882
Wat is dit voor belachelijke discriminatie obv geslacht waardoor mannen veel eerder en veel vaker ter dood worden gebracht dan vrouwen.

De inclusiviteit is weer ver te zoeken!!

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2021 12:53:06 ]
pi_197383713
Alleen absolute proletenstaten hanteren nog zoiets banaals als de doodstraf.
blablablabla
pi_197383806
When asked if she had any last words she replied "No." Shortly after her death, her lawyer released a statement stating that "The craven bloodlust of a failed administration was on full display tonight. Everyone who participated in the execution of Lisa Montgomery should feel shame."

wikipedia
  woensdag 13 januari 2021 @ 13:44:13 #6
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_197383844
Tja, toen ze die baby uit een levende vrouw sneed wist ze dat dit de consequenties zouden kunnen zijn. Geen medelijden.
pi_197383877
Als kinderen misbruikt worden vinden we dit allemaal vreselijk, maar als ze als gevolg daarvan wanneer ze ouder zijn zelf een misdaad begaan zijn het monsters en verdienen ze geen medelijden meer.
Nieuw is niet altijd beter.
  woensdag 13 januari 2021 @ 13:46:23 #8
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197383879
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 12:52 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Wat is dit voor belachelijke discriminatie obv geslacht waardoor mannen veel eerder en veel vaker ter dood worden gebracht dan vrouwen.

De inclusiviteit is weer ver te zoeken!!
Door hormonale omstandigheden en door de toxisch masculiene cultuur en de problematische mannelijke neurofysiologie begaan mannen ook veel vaker zwaardere misdrijven. Als mannelijke driften wat meer in toom gehouden kunnen worden zal dat verschil wel wat afnemen. Desalniettemin worden mannen ook voor gelijkaardige daden strenger gestraft.
We have always been at war with Eastasia.
pi_197384158
quote:
15s.gif Op woensdag 13 januari 2021 13:46 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Als kinderen misbruikt worden vinden we dit allemaal vreselijk, maar als ze als gevolg daarvan wanneer ze ouder zijn zelf een misdaad begaan zijn het monsters en verdienen ze geen medelijden meer.
Ik heb heel veel medelijden met deze vrouw en ben in principe ook tegen de doodstraf.

Maar ik vind niet dat iets wat je in een verleden hebt meegemaakt je de rest van je leven een vrijbrief geeft.

Deze vrouw verdient een veroordeling en op grond van de geldige wetten in de betreffende staat is dat uitgekomen op een doodstraf. Ik heb daar gewoon niet zo veel van te vinden.
  woensdag 13 januari 2021 @ 14:07:49 #10
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_197384255
Ik kan hier niet voor juichen... Triest verhaal met alleen maar verliezers.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 13 januari 2021 @ 14:16:58 #11
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197384449
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:03 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Ik heb heel veel medelijden met deze vrouw en ben in principe ook tegen de doodstraf.

Maar ik vind niet dat iets wat je in een verleden hebt meegemaakt je de rest van je leven een vrijbrief geeft.

Deze vrouw verdient een veroordeling en op grond van de geldige wetten in de betreffende staat is dat uitgekomen op een doodstraf. Ik heb daar gewoon niet zo veel van te vinden.
Uiteraard, maar deze vrouw hoort waarschijnlijk meer thuis in een gesloten inrichting dan in een (doden)cel.
We have always been at war with Eastasia.
pi_197384451
Ik dacht dat een rechter hier een stokje voor had gestoken? Eergisteren meende ik nog ergens gelezen te hebben dat ze waarschijnlijk niet geexecuteerd zou gaan worden omdat aankomend president Biden een tegenstander is van de doodstraf.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 13 januari 2021 @ 14:18:52 #13
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197384481
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:17 schreef Hathor het volgende:
Ik dacht dat een rechter hier een stokje voor had gestoken? Eergisteren meende ik nog ergens gelezen te hebben dat ze waarschijnlijk niet geexecuteerd zou gaan worden omdat aankomend president Biden een tegenstander is van de doodstraf.
Zelfs een Amerikaanse president die tegen de doodstraf is zal niet direct beginnen met pardonneren.
We have always been at war with Eastasia.
  woensdag 13 januari 2021 @ 14:19:21 #14
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_197384491
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:17 schreef Hathor het volgende:
Ik dacht dat een rechter hier een stokje voor had gestoken? Eergisteren meende ik nog ergens gelezen te hebben dat ze waarschijnlijk niet geexecuteerd zou gaan worden omdat aankomend president Biden een tegenstander is van de doodstraf.
Je hebt niet erg opgelet de afgelopen vier jaar. Als er een kans was om iets Democratisch dwars te zitten of terug te draaien, dook de huidige regering van de VS er bovenop, ongeacht de consequenties voor volk, klimaat, planeet of wereldvrede. Waarom zou dat de laatste week van de vier rampjaren anders zijn?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_197384512
Was echt veel beter geweest om haar in leven te houden. Ze had een prachtig leven kunnen leiden.
  woensdag 13 januari 2021 @ 14:20:59 #16
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_197384524
Wat een drama :'(
pi_197384640
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:16 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Uiteraard, maar deze vrouw hoort waarschijnlijk meer thuis in een gesloten inrichting dan in een (doden)cel.
Nou ja, de wedervraag in zo'n geval is dan vaak: Is dat voor deze mevrouw een menswaardig bestaan?
  woensdag 13 januari 2021 @ 14:30:30 #18
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_197384715
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:26 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Nou ja, de wedervraag in zo'n geval is dan vaak: Is dat voor deze mevrouw een menswaardig bestaan?
Nee, haar afspuiten is vast een menswaardiger oplossing voor deze mevrouw?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_197384777
quote:
8s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, haar afspuiten is vast een menswaardiger oplossing voor deze mevrouw?
Er zijn voldoende politici in Nederland die een zeer goed relaas kunnen geven waarom de dood soms een beter alternatief is. Toegegeven, dat gaat dan vaak over zelfbeschikking en de eigen keuze op levensbeëindiging.

Feit is dat het tegenwoordig best te beargumenteren is dat de dood een goed alternatief is voor het leven in ondraaglijke omstandigheden. Ik kan dat niet invullen voor deze vrouw, net zo goed als dat jij niet kunt beargumenteren dat ze beter af is in een instelling waar ze met geneesmiddelen in bedwang wordt gehouden.
  woensdag 13 januari 2021 @ 14:35:46 #20
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_197384806
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Er zijn voldoende politici in Nederland die een zeer goed relaas kunnen geven waarom de dood soms een beter alternatief is. Toegegeven, dat gaat dan vaak over zelfbeschikking en de eigen keuze op levensbeëindiging.

Feit is dat het tegenwoordig best te beargumenteren is dat de dood een goed alternatief is voor het leven in ondraaglijke omstandigheden. Ik kan dat niet invullen voor deze vrouw, net zo goed als dat jij niet kunt beargumenteren dat ze beter af is in een instelling waar ze met geneesmiddelen in bedwang wordt gehouden.
Oh, dat kan ik best, hoor. Het is te allen tijde beter en menselijker iemand in leven te laten, zolang er geen sprake is van ondraaglijk lijden. En leven in een geslote inrichting met medicijnen om je je beter te laten voelen, lijkt me geen voorbeeld van 'ondraaglijk lijden'.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')