Eens, je kent het gezegde: brutalen hebben de halve wereld.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 22:57 schreef timmmmm het volgende:
Ik moet jullie eerlijk bekennen dat ik het wel zat ben. Als ik naar buiten kijk zie ik geen lockdown, als je met kerst en oud en nieuw hoort wat mensen allemaal doen is er geen lockdown.
Het kansloze voetvolk maakt voor zichzelf uitzondering na uitzondering, áls ze er al iets mee doen. Op die manier werken de afgekondigde maatregelen niet en zitten we met zijn allen over een half jaar nog steeds in hetzelfde schuitje.
Tegen die tijd heb ik vast en zeker geen werk meer en zijn zo nog veel meer zaken failliet omdat bedrijven door deze lockdown kapot gemaakt worden terwijl Nederland blijkbaar niet op een lockdown zit te wachten en met hun gedrag de effecten van die lockdown die de economie kapot maakt teniet doet.
Waar doe je het dan voor? Niet voor 90% van de Nederlanders die zichzelf boven de regels acht en al dan niet incidenteel gewoon maar doet waar hij zelf zin in heeft en ook niet voor alle mensen die je daarmee door die regels voor niks slachtoffert.
Hoelang was dat precies?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:08 schreef CR7 het volgende:
Heb mij lang genoeg aan de maatregelen gehouden. Genoeg = genoeg.
Haha, waar wil je naar toe dan? Ik heb ook wel eens een bui maar waar kan ik heen met vier kids, zwanger?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:08 schreef CR7 het volgende:
Laten we hopen dat dat excessen zijn, maar de groep die toch voor een niet noodzakelijke ries met het OV gaat, die toch 5 mensen over de vloer heeft, die als er 2 mensen over de vloer zijn de anderhalve meter niet constant in acht nemen, die toch niet zoveel mogelijk thuisblijven etc etc is gigantisch. Die zullen hun reet niet stelselmatig met de regels afvegen, maar vaak genoeg om het virus de kans te geven rond te blijven gaan.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:04 schreef capricia het volgende:
Ik ken hier mensen die met een positieve test gewoon naar buiten gaan. Omdat ze zich niet echt ziek voelen en niet in het virus geloven. Ze wonen dichtbij mijn moeder van 70.
Ik vind dit echt absurd.
Hopelijk zijn dat excessen.
Maar zo gaat het wel weer langer duren voor de rest ja.
Kerst, oud en nieuw. Gewoon met 15+ man gevierd. En hier in de straat ook zat mensen zien doen. Zelfs met gordijnen open iedereen. 2 dagen in de week op kantoor. Kappertje komt om de 2 weken. Ja verder kan ik idd weinig meer dan dit.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:18 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Haha, waar wil je naar toe dan? Ik heb ook wel eens een bui maar waar kan ik heen met vier kids, zwanger?
Hoogtepunt hier, rondje rijden door een mooie binnenstad en vervolgens uiteten bij de Mac drive...
Ik vrees dat men daar nu wel naar toe gaat. Als je niet ziek wilt worden, lekker binnenblijven.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:08 schreef datismijnmening het volgende:
Daarom gewoon alles weer open, lekker bier drinken, mondkapjes weg en fuck die bejaarden
No shit. Men heeft maatregel op maatregel gestapelt maar handhaven ho maar. Omdat er geen handhaving is neemt men nieuwe maatregelen ook niet meer serieus en aangezien de nieuwe maatregelen niet worden nageleefd en daar geen consequentie op staat interesseert de oude maatregelen ook niemand meer iets. En waar doen we het heel voor? Zodat we wat extra oudjes in leven weten te houden? Daarvoor slopen we de volledige economie en massale mentale schade? Het is het simpelweg niet waard, er word van mensen veel meer gevraagd dan dat ze voor iets als dit bereid zijn om op te offeren en dan trekken ze dus hun eigen plan. En terecht ook.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 22:57 schreef timmmmm het volgende:
Ik moet jullie eerlijk bekennen dat ik het wel zat ben. Als ik naar buiten kijk zie ik geen lockdown, als je met kerst en oud en nieuw hoort wat mensen allemaal doen is er geen lockdown.
Het kansloze voetvolk maakt voor zichzelf uitzondering na uitzondering, áls ze er al iets mee doen. Op die manier werken de afgekondigde maatregelen niet en zitten we met zijn allen over een half jaar nog steeds in hetzelfde schuitje.
Tegen die tijd heb ik vast en zeker geen werk meer en zijn zo nog veel meer zaken failliet omdat bedrijven door deze lockdown kapot gemaakt worden terwijl Nederland blijkbaar niet op een lockdown zit te wachten en met hun gedrag de effecten van die lockdown die de economie kapot maakt teniet doet.
Waar doe je het dan voor? Niet voor 90% van de Nederlanders die zichzelf boven de regels acht en al dan niet incidenteel gewoon maar doet waar hij zelf zin in heeft en ook niet voor alle mensen die je daarmee door die regels voor niks slachtoffert.
Dat is helemaal niet waar. 17% is het zat, dat is lang niet iedereen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:20 schreef Jimbo het volgende:
Iedereen is het ook gewoon helemaal zat.
Ja jij bent een hele stoere las ik al eerder.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:19 schreef CR7 het volgende:
[..]
Kerst, oud en nieuw. Gewoon met 15+ man gevierd. En hier in de straat ook zat mensen zien doen. Zelfs met gordijnen open iedereen. 2 dagen in de week op kantoor. Kappertje komt om de 2 weken. Ja verder kan ik idd weinig meer dan dit.
Van de ondervraagden ja, wat een kleine groep was.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:21 schreef Scheepskok het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet waar. 17% is het zat, dat is lang niet iedereen.
Onderzoek onder wat? 2500 stemmers was datquote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:21 schreef Sjemmert het volgende:
79% van de Nederlanders had begrip voor het verlengen van de lockdown toch ?
Nou ja dat ben ik ten dele met je eens.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:21 schreef Harlon het volgende:
[..]
No shit. Men heeft maatregel op maatregel gestapelt maar handhaven ho maar. Omdat er geen handhaving is neemt men nieuwe maatregelen ook niet meer serieus en aangezien de nieuwe maatregelen niet worden nageleefd en daar geen consequentie op staat interesseert de oude maatregelen ook niemand meer iets. En waar doen we het heel voor? Zodat we wat extra oudjes in leven weten te houden? Daarvoor slopen we de volledige economie en massale mentale schade? Het is het simpelweg niet waard, er word van mensen veel meer gevraagd dan dat ze voor iets als dit bereid zijn om op te offeren en dan trekken ze dus hun eigen plan. En terecht ook.
Wanneer heb jij je dan écht aan de maatregelen gehouden? En dan niet een beetje half zoals de rest van Nederlandquote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:08 schreef CR7 het volgende:
Je kan dan wel boos zijn op die paupers die alles ontkennen en zich nergens aan houden, maar wat doe jij, wij en iedereen er daadwerkelijk aan? Helemaal niets. Terwijl die mongolen zich met potten en pannen belachelijk staan te maken zit de vredelievende volgende burger tandenknarsend naar het journaal te kijken. En daar blijft het bij.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:27 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja dat ben ik ten dele met je eens.
Het is het best waard, maar dan moet je het met zijn allen 100% doen en niet zo een beetje half soms wel soms niet. Dan kan je het net zo goed niet doen.
Ik vraag me af hoe we er in november voor hadden gestaan als we in oktober 3 weken allemaal binnen waren gebleven (tenzij écht vitaal beroep natuurlijk) en alleen 1x per week naar buiten waren geweest voor boodschappen.
Een ding staat voor mij in ieder geval wel vast, deze halfzachte middenweg helpt bijzonder weinig en je maakt dat je het gewoon al een jaar rekt. Je kan de samenleving niet blijven ontwrichten omdat je te soft bent om zaken af te dwingen. Dan is het kiezen of delen. Kap ermee of put your money where your mouth is
In Maart daarna werd het lekker weer. Ook vast wel een paar zondagen dat ik brak was. Dus genoeg.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:29 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wanneer heb jij je dan écht aan de maatregelen gehouden? En dan niet een beetje half zoals de rest van Nederland
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |