abonnement Unibet Coolblue
pi_197367397
Een nieuwe dag, een nieuwe kans om op wielrenners te haten.

Zo zal de man van middelbare leeftijd gedacht hebben toen hij in tegengestelde richting op het fietspad kwam aan racen en hij de kans schoon zag even een meisje van 16 te verrassen.

Surprise!! En een gratis 2021 trap voor jou lieve meid!

Het voorval vond plaats tussen Best en Oirschot, dus getuigen, meld u.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)enner-zinloos-geweld

Chuck Norris is er niets bij he.
pi_197367994
Wat een idioot.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197368043
Wielrenners gonna wielren...
No amount of money ever bought a second of time.
pi_197368044
16-jarige meisjes kunnen meestal nog niet goed fietsen dus terechte klacht.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_197368049
Tja, wielrenners...
  dinsdag 12 januari 2021 @ 19:21:09 #6
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_197368066
Da’s nie best.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_197368087
Men dient aan de kant te gaan en altijd alert te zijn op het fietspad op deze sportieve weggebruikers. Dat is bekend.

Ook 16-jarige meisjes weten dat maar die fietsen daar maar een beetje dromend van het 17-jarige vriendje en letten nergens op natuurlijk. Met hun Oma-fietsen met gigantische manden voorop waardoor e.e.a. onstabiel wordt. En slingeren doen ze ook zodat de Koningen van het fietspad daar hinder van ondervinden. Puntje van aandacht voor de jonge fietspad-gebruiksters.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_197368124
Zo de tering mijn bloed begint weer te koken. Wat een vuil volk is het ook. Ik hoop er eentje te treffen die mij hufterig benadert komende zomer. Ik vreet hem op
Hallo
  dinsdag 12 januari 2021 @ 19:23:27 #9
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_197368144
Wilt u meer of minder wielrenners ?
Ik ben inmiddels overleden
  dinsdag 12 januari 2021 @ 19:27:29 #10
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_197368279
Die domme zeug heeft Henk z'n snelste Strava rondje ooit gekost.
pi_197368422
quote:
8s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 19:27 schreef Twiitch het volgende:
Die domme zeug heeft Henk z'n snelste Strava rondje ooit gekost.
Zo denken die lui dus echt.
Hallo
  dinsdag 12 januari 2021 @ 19:32:05 #12
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_197368439
Wielrenners zijn klootzakken.
Praat over de hel en je komt er.
pi_197368733
Ik doe aan wielrennen.

Ik ben een smerige asociale levensgevaadlijke lul

Alvast excuses voor morgenmiddag en aanstaande zondag
  dinsdag 12 januari 2021 @ 19:43:36 #14
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_197368876
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 19:40 schreef opgebaarde het volgende:
Ik doe aan wielrennen.

Ik ben een smerige asociale levensgevaadlijke lul

Alvast excuses voor morgenmiddag en aanstaande zondag
Maar waarom misdragen jullie je zo?
Praat over de hel en je komt er.
  Spellchecker dinsdag 12 januari 2021 @ 19:43:44 #15
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_197368881
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 19:40 schreef opgebaarde het volgende:
Ik doe aan wielrennen.

Ik ben een smerige asociale levensgevaadlijke lul

Alvast excuses voor de typo |:(
pi_197368980
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 19:43 schreef maily het volgende:
typo's
En Lul is uiteraard met een grote L.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_197369199
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 19:40 schreef opgebaarde het volgende:
Ik doe aan wielrennen.

Ik ben een smerige asociale levensgevaadlijke lul

Alvast excuses voor morgenmiddag en aanstaande zondag
Waarom krijgen wielrenners zo’n waas voor hun ogen?
Hallo
pi_197369283
Hij is blank staat in het artikel. Broodje aap dus, iedereen weet dat alle blanke mannen wit geverfd zijn tegenwoordig.
pi_197369288
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 19:40 schreef opgebaarde het volgende:
Ik doe aan wielrennen.

Ik ben een smerige asociale levensgevaadlijke lul

Alvast excuses voor morgenmiddag en aanstaande zondag
pi_197369383
We hebben toch met verkeersles geleerd dat de weg niet is om op te racen? Prima om vaart te maken en als de anderen eventjes aan de kant willen gaan bij het horen van een bel (dat ding zit niet op je fiets om het ritme van de macarena aan te geven), scheelt dat veel gedoe.
Over dat laatste: het overkomt me geregeld dat ik op mijn gewone lichtgewicht fiets over het platteland rijd, terwijl ANWB-stelletjes beide kanten van het tweerichtingsfietspad in beslag nemen, boer Bietstra met de fiets overdwars op het pad staat om naar de buren te zwaaien en scholieren die omkijken als je belt en verder kletsen. Alle gevallen uiteraard in een slakkengangetje. :X
pi_197369436
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 19:21 schreef Bart2002 het volgende:
Men dient aan de kant te gaan en altijd alert te zijn op het fietspad op deze sportieve weggebruikers. Dat is bekend.

Ook 16-jarige meisjes weten dat maar die fietsen daar maar een beetje dromend van het 17-jarige vriendje en letten nergens op natuurlijk. Met hun Oma-fietsen met gigantische manden voorop waardoor e.e.a. onstabiel wordt. En slingeren doen ze ook zodat de Koningen van het fietspad daar hinder van ondervinden. Puntje van aandacht voor de jonge fietspad-gebruiksters.
Uhuh. Vandaar dat hij spookrijder was op dat fietspad.
pi_197369452
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 19:52 schreef Sebbeszweet het volgende:

[..]

Waarom krijgen wielrenners zo’n waas voor hun ogen?
Omdat het mongolen zijn.

Daarnaast is het wel bloedirritant als Gerda op haar e-bike linksaf wil slaan, en dan daadwerkelijk ook zonder op- of omkijken linksaf slaat en je haar daardoor bijna ondersteboven rijdt.
Zelfs als je al erop anticipeert dat ze dit gaat doen (want dit doen ze vaker wél dan niet).
Nee kut, je bent niet in de Action, je bent op de openbare weg. Kijk uit je doppen voordat je wat gaat doen.
pi_197369675
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 20:01 schreef Regilio_ het volgende:

[..]

Omdat het mongolen zijn.

Daarnaast is het wel bloedirritant als Gerda op haar e-bike linksaf wil slaan, en dan daadwerkelijk ook zonder op- of omkijken linksaf slaat en je haar daardoor bijna ondersteboven rijdt.
Zelfs als je al erop anticipeert dat ze dit gaat doen (want dit doen ze vaker wél dan niet).
Nee kut, je bent niet in de Action, je bent op de openbare weg. Kijk uit je doppen voordat je wat gaat doen.
Gewoon onderuit trappen
pi_197369874
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 19:43 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Maar waarom misdragen jullie je zo?
Ik doe dat niet. Maar sommigen wel. Net als in het verkeer- de meesten doen normaal, een paar gedraagt zich als de randdebiel die ze zijn.
Whatever...
pi_197370035
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_197370258
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 20:12 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik doe dat niet. Maar sommigen wel. Net als in het verkeer- de meesten doen normaal, een paar gedraagt zich als de randdebiel die ze zijn.
Het zijn er wel veel, elke zomer maak ik wel 3 tot 5 incidenten mee. Dus het heeft een aantrekkingskracht op een groep tokkies lijkt het wel
Hallo
  dinsdag 12 januari 2021 @ 20:21:42 #27
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_197370273
Wielrenners zijn echt walgelijk asociaal kutvolk geworden :r
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_197370279
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 20:12 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik doe dat niet. Maar sommigen wel. Net als in het verkeer- de meesten doen normaal, een paar gedraagt zich als de randdebiel die ze zijn.
Moet wel zeggen dat er best veel randdebielen onder de wielrenners zitten.. Zeg ik als amateur wielrenner (naja ik doen een poging tot..)
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_197370346
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 20:21 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Moet wel zeggen dat er best veel randdebielen onder de wielrenners zitten.. Zeg ik als amateur wielrenner (naja ik doen een poging tot..)
Helaas wel. Vooral in groepen lijkt de waanzin snel toe te slaan.
Whatever...
  dinsdag 12 januari 2021 @ 20:26:38 #30
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_197370437
Waarschijnlijk gewoon zelf tegen die kerel aangefietst toen ze op die kapotgevallen telefoon zat te koekeloeren, maar leg dat maar eens uit aan paps en mams he.

Als er uberhaupt al sprake was van een wielrenner natuurlijk.
pi_197370491
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 20:26 schreef Nobu het volgende:
Waarschijnlijk gewoon zelf tegen die kerel aangefietst toen ze op die kapotgevallen telefoon zat te koekeloeren, maar leg dat maar eens uit aan paps en mams he.
Thb dat was mijn eerste reactie.. Maar haar verhaal is ook heel goed mogelijk.. Als meneer druk bezig was met een toptijd op zijn Strava segment...
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_197370689
Ik zou eens zoeken in dat amateurwielrentopic hier op FOK! Daar zitten precies van dit soort zielige figuren. Hoe laag kun je zijn zeg :r :r

Amateurwielrenners zijn vaak van die dikzakken die dan een XL wielertenue aan moeten, maar dan wel bij de aanschaf van een fiets gaan letten op het aantal grammen van dat ding :') En geen bel hebben want daardoor ga je niet zo hard :') NEUH ik hoef geen diëtist, dat is veeeeeeeul te duur en zit niet in eigen risico. En dan wel een fiets aanschaffen van ¤4000-
Kut vetkleppen.

Het liefst zie ik ze dan ook zo

U MAD?
pi_197370808
Heb daar net gepost, maar zijn ze inderdaad niet van gediend. Beter overgevoelig allemaal blijkbaar.
Hallo
pi_197370926
De haat tegen wielrenners viert wel hoogtij. Beetje overdreven.

Het is wachten tot een stel Mongolen expres een paar wielrenners doodrijden. Over het algemeen gewoon ook mensen die niemand kwaad doen met kinderen en familie.

Doe even normaal zou ik zeggen.
Whatever...
pi_197371014
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 20:34 schreef de_boswachter het volgende:
Ik zou eens zoeken in dat amateurwielrentopic hier op FOK! Daar zitten precies van dit soort zielige figuren. Hoe laag kun je zijn zeg :r :r

Amateurwielrenners zijn vaak van die dikzakken die dan een XL wielertenue aan moeten, maar dan wel bij de aanschaf van een fiets gaan letten op het aantal grammen van dat ding :') En geen bel hebben want daardoor ga je niet zo hard :') NEUH ik hoef geen diëtist, dat is veeeeeeeul te duur en zit niet in eigen risico. En dan wel een fiets aanschaffen van ¤4000-
Kut vetkleppen.

Het liefst zie ik ze dan ook zo

[ afbeelding ]
Hmm ik ben dik maar heb een instap racefiets met bel en neem amper risico's.

Ik heb het idee dat dit soort zaken komen door de (groep) wielrenners die veel risico nemen en als het misgaat dat uitleven op het object dat ineens in hun pad zit.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_197371329
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 19:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Een nieuwe dag, een nieuwe kans om op wielrenners te haten.

Zo zal de man van middelbare leeftijd gedacht hebben toen hij in tegengestelde richting op het fietspad kwam aan racen en hij de kans schoon zag even een meisje van 16 te verrassen.

Surprise!! En een gratis 2021 trap voor jou lieve meid!

Het voorval vond plaats tussen Best en Oirschot, dus getuigen, meld u.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)enner-zinloos-geweld

Chuck Norris is er niets bij he.
Als die telefoon niet in haar broekzak of tas kapot gegaan is, of bij een val daaruit, dan zijn er hier wat mij betreft twee verkeers-Tokkies met elkaar in aanvaring gekomen. *O* Die wielrenner had daar natuurlijk niets te zoeken en als dat wel zo was gewoon moeten bellen in plaats van te gaan trappen.

Over trappen gesproken, weten we waar @Lospedrosa was op het moment van dit conflict? :B
pi_197371368
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 20:34 schreef de_boswachter het volgende:
Ik zou eens zoeken in dat amateurwielrentopic hier op FOK! Daar zitten precies van dit soort zielige figuren. Hoe laag kun je zijn zeg :r :r

Amateurwielrenners zijn vaak van die dikzakken die dan een XL wielertenue aan moeten, maar dan wel bij de aanschaf van een fiets gaan letten op het aantal grammen van dat ding :') En geen bel hebben want daardoor ga je niet zo hard :') NEUH ik hoef geen diëtist, dat is veeeeeeeul te duur en zit niet in eigen risico. En dan wel een fiets aanschaffen van ¤4000-
Kut vetkleppen.

Het liefst zie ik ze dan ook zo

[ afbeelding ]
Als je een beetje lang en breed gebouwd bent heb je al snel xl nodig, ook bij een laag vetpercentage. :*
pi_197372897
quote:
17s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 20:57 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Als je een beetje lang en breed gebouwd bent heb je al snel xl nodig, ook bij een laag vetpercentage. :*
Xxl hier bij 12%. Normaal draag ik xl. Maar dit is gemaakt voor minuscule Italiaantjes. Ik heb dan ook nog nooit een grote mond gehad van wie ook op de fiets. Ja, een babyboom type die schrok dat ik haar inhaalde, twee keer bellen en daarna pardon was blijkbaar niet duidelijk.
Whatever...
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:10:29 #39
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_197373545
Maar dit ....


....kunnen die dikke opgezwollen amateurmarmotten niet in hun stomme Jumbo-latex-pakjes op dunne fietsjes die alleen naar buiten komen bij mooi weer en een beetje nep lopen te patsen tijdens de Tour de France met hun hier ben ik-gele pakjes en maar schreeuwen naar fietsers die zich wel aan de verkeersregels houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Scheepskok op 12-01-2021 22:17:29 ]
Praat over de hel en je komt er.
pi_197373603
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:10 schreef Scheepskok het volgende:
Maar dit


Kunnen die dikke opgezwollen amateurmarmotten niet in hun stomme Jumbo-latex-pakjes op dunne fietsjes die alleen naar buiten komen bij mooi weer en een beetje nep lopen te patsen tijdens de Tour de France met hun hier ben ik-gele pakjes en maar schreeuwen naar fietsers die zich wel aan de verkeersregels houden.
Wat?

Edit: O, dat had één zin moeten zijn onderbroken door de video. :')
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:17:46 #41
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_197373782
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:12 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Wat?

Edit: O, dat had één zin moeten zijn onderbroken door de video. :')
Dank je. Even wat leesbaarder gemaakt.
Praat over de hel en je komt er.
pi_197374279
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 20:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Uhuh. Vandaar dat hij spookrijder was op dat fietspad.
Was ironisch en tevens sarcastisch maar ik dacht men snapt dat wel. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:38:13 #43
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_197374389
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 19:32 schreef Scheepskok het volgende:
Sommige wielrenners zijn klootzakken en verpesten het voor de rest.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_197374434
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 20:21 schreef Scorpie het volgende:
Wielrenners zijn echt walgelijk asociaal kutvolk geworden :r
Zolang ze zich op het circuit bevinden mag dat natuurlijk. Alleen op een openbaar fietspad ontstaat er een bepaalde ongemakkelijke onbalans tussen snel- en wat langzamer verkeer. Ze horen daar in principe niet. Zal altijd een bron van gevaar en ongemak blijven die mix tussen snel en langzaam. Fietspad is daar niet geschikt voor. In plaats van het langzame verkeer aan de kant te vloeken en duwen zouden zij de conclusie moeten trekken dat ze daar niet thuishoren. Dat moet nog even indalen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:48:50 #45
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_197374750
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:39 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zolang ze zich op het circuit bevinden mag dat natuurlijk. Alleen op een openbaar fietspad ontstaat er een bepaalde ongemakkelijke onbalans tussen snel- en wat langzamer verkeer. Ze horen daar in principe niet. Zal altijd een bron van gevaar en ongemak blijven die mix tussen snel en langzaam. Fietspad is daar niet geschikt voor. In plaats van het langzame verkeer aan de kant te vloeken en duwen zouden zij de conclusie moeten trekken dat ze daar niet thuishoren. Dat moet nog even indalen.
Er hoort per definitie geen sprake te zijn van 'aan de kant', op het moment dat je de weg blokkeert voor het overig verkeer handel je in strijd met artikel 5.
pi_197374847
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:48 schreef Nobu het volgende:

[..]

Er hoort per definitie geen sprake te zijn van 'aan de kant', op het moment dat je de weg blokkeert voor het overig verkeer handel je in strijd met artikel 5.
Kunnen we er niet beter vanuit gaan dat een smalle fietsstrook/pad niet geschikt is voor verkeer waar 30 kilometer per uur verschil in zit qua snelheid? Dat lijkt een wat verstandiger benadering dan blind uit te gaan van "artikels".

Sowieso zijn fietspaden aangelegd om je met gepast tempo van A naar B te bewegen en niet voor het uitoefenen van snelheids-sporten.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_197375053
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:51 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Kunnen we er niet beter vanuit gaan dat een smalle fietsstrook/pad niet geschikt is voor verkeer waar 30 kilometer per uur verschil in zit qua snelheid? Dat lijkt een wat verstandiger benadering dan blind uit te gaan van "artikels".

Sowieso zijn fietspaden aangelegd om je met gepast tempo van A naar B te bewegen en niet voor het uitoefenen van snelheids-sporten.
Nee. Verkeersdeelnemers moeten rekening met elkaar houden. Allemaal.

Anders mag je morgen alle ouderen hun e-bike afpakken, want ze gaan vrijwel allemaal te hard voor hun reactievermogen. Opletten, ho maar.

En als hardloper vind je me ook soms op de weg. En ook als automobilist. Of fietsend kinderen naar school aan het brengen. Of wandelend. En ik ben een brave verkeersdeelnemer en heb dus eigenlijk nooit gedoe.

We kunnen de ruimte prima delen, alleen asociaal gedrag hoeft niet geaccepteerd. Dat is niet voorbehouden aan fietsers.

Daarnaast: dat rare afreageren op wielrenners is idioot en triest. Oproepen tot geweld, opruiing. Dezelfde mensen willen wel dat Akwasi oprot.
Whatever...
  dinsdag 12 januari 2021 @ 23:04:38 #48
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_197375267
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:51 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Kunnen we er niet beter vanuit gaan dat een smalle fietsstrook/pad niet geschikt is voor verkeer waar 30 kilometer per uur verschil in zit qua snelheid? Dat lijkt een wat verstandiger benadering dan blind uit te gaan van "artikels".

Sowieso zijn fietspaden aangelegd om je met gepast tempo van A naar B te bewegen en niet voor het uitoefenen van snelheids-sporten.
Als een dronken Pavel met z'n vrachtwagen over alle rijbanen slingert geven we ook niet het achteropkomend verkeer de schuld. Waarom dan wel bij Gerda op haar ebike?
pi_197375366
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:57 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Nee. Verkeersdeelnemers moeten rekening met elkaar houden. Allemaal.

Anders mag je morgen alle ouderen hun e-bike afpakken, want ze gaan vrijwel allemaal te hard voor hun reactievermogen. Opletten, ho maar.

En als hardloper vind je me ook soms op de weg. En ook als automobilist. Of fietsend kinderen naar school aan het brengen. Of wandelend. En ik ben een brave verkeersdeelnemer en heb dus eigenlijk nooit gedoe.

We kunnen de ruimte prima delen, alleen asociaal gedrag hoeft niet geaccepteerd. Dat is niet voorbehouden aan fietsers.

Daarnaast: dat rare afreageren op wielrenners is idioot en triest. Oproepen tot geweld, opruiing. Dezelfde mensen willen wel dat Akwasi oprot.
Ik snap wat je zegt, maar ik kan ondertussen een driedelige serie schrijven over alle incidenten die ik zelf heb meegemaakt of uit eerste hand heb gehoord. Praat je over tientallen incidenten over de afgelopen jaren. Hoe zou het nu komen dat wielrenners gehaat worden? Er zit echt veel tuig tussen
Hallo
pi_197375368
Ik begin mij als tourfietser een beetje te begrijpen hoe een Marokkaan zich moet voelen. :'(

Conviction without trial.
Vakman pur sang
pi_197375452
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:51 schreef Bart2002 het volgende:
Sowieso zijn fietspaden aangelegd om je met gepast tempo van A naar B te bewegen en niet voor het uitoefenen van snelheids-sporten.
Op veel fietspaden rijden anders ook brommers en elektrische fietsen met vergelijkbare snelheden, waar het fietspad daadwerkelijk niet voor bedoeld is om al fietsend met je smartphone bezig te zijn. :W
  dinsdag 12 januari 2021 @ 23:13:10 #52
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_197375507
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:07 schreef Sebbeszweet het volgende:

[..]

Ik snap wat je zegt, maar ik kan ondertussen een driedelige serie schrijven over alle incidenten die ik zelf heb meegemaakt of uit eerste hand heb gehoord. Praat je over tientallen incidenten over de afgelopen jaren. Hoe zou het nu komen dat wielrenners gehaat worden? Er zit echt veel tuig tussen
Als jij je incidenten uit het verkeer van jaren geleden nog kunt herinneren gaat er ook iets niet goed he. Los van daadwerkelijke ongelukken natuurlijk.

Mensen die je bumper er bijna afrijden bij het invoegen en dat soort geintjes ben je toch ook na een week wel weer vergeten?
  dinsdag 12 januari 2021 @ 23:13:16 #53
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_197375513
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:51 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Kunnen we er niet beter vanuit gaan dat een smalle fietsstrook/pad niet geschikt is voor verkeer waar 30 kilometer per uur verschil in zit qua snelheid? Dat lijkt een wat verstandiger benadering dan blind uit te gaan van "artikels".

Sowieso zijn fietspaden aangelegd om je met gepast tempo van A naar B te bewegen en niet voor het uitoefenen van snelheids-sporten.
Het probleem zit hem dus hierin. Voetballers voetballen op een voetbalveld, basketballers in een basketbalhal, boksers boksen in een boksring. Niemand tot last. Alleen wielrenners mengen zich tussen andere weggebruikers die niets met hun te maken willen hebben.
Praat over de hel en je komt er.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 23:16:16 #54
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_197375579
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:13 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Het probleem zit hem dus hierin. Voetballers voetballen op een voetbalveld, basketballers in een basketbalhal, boksers boksen in een boksring. Niemand tot last. Alleen wielrenners mengen zich tussen andere weggebruikers die niets met hun te maken willen hebben.
Wielrenners koersen op een wielerparkoer, wat is je punt?
pi_197375590
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:13 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Het probleem zit hem dus hierin. Voetballers voetballen op een voetbalveld, basketballers in een basketbalhal, boksers boksen in een boksring. Niemand tot last. Alleen wielrenners mengen zich tussen andere weggebruikers die niets met hun te maken willen hebben.
In dit rijtje zou wielrenners rijden op asfalt niet misstaan. :@
Vakman pur sang
pi_197375980
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:13 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Het probleem zit hem dus hierin. Voetballers voetballen op een voetbalveld, basketballers in een basketbalhal, boksers boksen in een boksring. Niemand tot last. Alleen wielrenners mengen zich tussen andere weggebruikers die niets met hun te maken willen hebben.
Er zijn zo veel mensen die anderen tot last zouden kunnen zijn. Mensen die honden uitlaten, Gore schijtmachines. Of hun 6 katten lekker in jouw tuin laten kakken. Hun net iets te luide uitlaat maar al te graag laten horen. Niet tegen spelende kinderen kunnen etcetera. Ik vind het vooral kleinzielig. Laat mensen lekker.

Asociaal gedrag is irritant en daar mag best wat aan gebeuren. Oak die grote groepen fietsers in de zomer aan als ze echt overlast veroorzaken. Maar oproepen om fietsers maar lekker de weg af te rijden oid. Echt niet grappig. Wil je echt dat een fietsende vader niet meer thuis komt bij zijn kinderen?
Whatever...
pi_197376059
Wat een dom verhaal ook eigenlijk. Gewoon een eenzijdig verteld verhaaltje.
Waarom zou die man iemand zomaar van de fiets trappen?
Vakman pur sang
pi_197376246
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 20:26 schreef Nobu het volgende:
Waarschijnlijk gewoon zelf tegen die kerel aangefietst toen ze op die kapotgevallen telefoon zat te koekeloeren, maar leg dat maar eens uit aan paps en mams he.

Als er uberhaupt al sprake was van een wielrenner natuurlijk.
Wat ik wel opvallend vind is dat het om 19:15 was op zaterdagavond. De meeste weekendwarriors zitten op zondag op de fiets en het was dus donker. Een beetje wielrenner heeft dan meestal zo’n dikke lamp voor op de fiets, waardoor je de hem zelf amper ziet. Dus ze heeft knap veel details onthouden.
pi_197376352
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:39 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zolang ze zich op het circuit bevinden mag dat natuurlijk. Alleen op een openbaar fietspad ontstaat er een bepaalde ongemakkelijke onbalans tussen snel- en wat langzamer verkeer. Ze horen daar in principe niet. Zal altijd een bron van gevaar en ongemak blijven die mix tussen snel en langzaam. Fietspad is daar niet geschikt voor. In plaats van het langzame verkeer aan de kant te vloeken en duwen zouden zij de conclusie moeten trekken dat ze daar niet thuishoren. Dat moet nog even indalen.
Je moet je als wielrenner gewoon altijd aanpassen aan de situatie. Je kunt nou eenmaal niet overal hard gaan. Los van dat zijn er genoeg Gerda’s en andere boomers op e-bikes die totaal niet aan het opletten zijn en met z’n tweetjes het hele fietspad blokkeren, loslopende honden, auto’s die zomaar vanuit een oprit het fietspad oprijden, hardlopers die zomaar oversteken, jeugd die drukker is met hun iPhone etc. etc.

Ik doe al bijna 20 jaar aan wielrennen en heb echt een hekel aan m’n asociale ‘soortgenoten’. Probeer me altijd zo goed mogelijk aan de regels te houden of anderen ruimte te geven etcetera. Maar ik heb bijna elk ritje wel dat het een keertje bijna misgaat en dat komt puur door onoplettend gedrag van anderen.

Dus ik snap wel dat de lontjes soms kort zijn. Maar het geeft je nooit een reden om de weg voor jezelf op te eisen en helemaal niet om iemand van de fiets te trappen.
pi_197386699
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 19:40 schreef opgebaarde het volgende:
Ik doe aan wielrennen.

Ik ben een smerige asociale levensgevaadlijke lul

Alvast excuses voor morgenmiddag en aanstaande zondag
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 20:34 schreef de_boswachter het volgende:
Ik zou eens zoeken in dat amateurwielrentopic hier op FOK! Daar zitten precies van dit soort zielige figuren. Hoe laag kun je zijn zeg :r :r

Amateurwielrenners zijn vaak van die dikzakken die dan een XL wielertenue aan moeten, maar dan wel bij de aanschaf van een fiets gaan letten op het aantal grammen van dat ding :') En geen bel hebben want daardoor ga je niet zo hard :') NEUH ik hoef geen diëtist, dat is veeeeeeeul te duur en zit niet in eigen risico. En dan wel een fiets aanschaffen van ¤4000-
Kut vetkleppen.

Het liefst zie ik ze dan ook zo

[ afbeelding ]
leuk altijd hier als t over wielrenners gaat
uiteindelijk lukt altijd alles
  woensdag 13 januari 2021 @ 16:23:33 #61
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_197386849
16-jarige meisjes op fietsen zijn bloedirritant, ik snap die wielrenner wel. Ik voel nu al een enorme razernij opkomen als ik er alleen al aan denk. Ik moet me ook echt inhouden als ik straks in de lente weer op mijn racefiets stap.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_197386907
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 16:23 schreef Mani89 het volgende:
16-jarige meisjes op fietsen zijn bloedirritant, ik snap die wielrenner wel. Ik voel nu al een enorme razernij opkomen als ik er alleen al aan denk. Ik moet me ook echt inhouden als ik straks in de lente weer op mijn racefiets stap.
Kom vechten dan, ik lust je rauw gek
Hallo
pi_197387169
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:55 schreef Tommeke het volgende:

Ik doe al bijna 20 jaar aan wielrennen en heb echt een hekel aan m’n asociale ‘soortgenoten’. Probeer me altijd zo goed mogelijk aan de regels te houden of anderen ruimte te geven etcetera. Maar ik heb bijna elk ritje wel dat het een keertje bijna misgaat en dat komt puur door onoplettend gedrag van anderen.

Vreemd; ik heb een hekel aan asociale weggebruikers. Voor mij maakt het vervoersmiddel dat ze gebruiken niet...
pi_197389799
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:11 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Op veel fietspaden rijden anders ook brommers en elektrische fietsen met vergelijkbare snelheden, waar het fietspad daadwerkelijk niet voor bedoeld is om al fietsend met je smartphone bezig te zijn. :W
Ja zoveel is zeker. Maar ik vroeg me eigenlijk af of zo een smalle strook eigenlijk wel geschikt is voor die grote verschillen in snelheid. Ik denk het niet eigenlijk. Een fietspad is veilig als men rustig peddelend naar het werk of naar het strand kan fietsen. Als je daar ook entiteiten op los laat die 30 kilometer per uur harder gaan dan het gemiddelde (o.a. voor de "sport") je een recept hebt voor disaster. Dus dat zou anders moeten.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_197390075
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:51 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Kunnen we er niet beter vanuit gaan dat een smalle fietsstrook/pad niet geschikt is voor verkeer waar 30 kilometer per uur verschil in zit qua snelheid? Dat lijkt een wat verstandiger benadering dan blind uit te gaan van "artikels".

Sowieso zijn fietspaden aangelegd om je met gepast tempo van A naar B te bewegen en niet voor het uitoefenen van snelheids-sporten.
Ik lees niets over snelheden van de betrokkenen?
pi_197390150
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:04 schreef Nobu het volgende:

[..]

Als een dronken Pavel met z'n vrachtwagen over alle rijbanen slingert geven we ook niet het achteropkomend verkeer de schuld. Waarom dan wel bij Gerda op haar ebike?
Die ene keer dat ik een ongeluk met een e-bike zag was het Gerda zelf die op iemand inreed, omdat ze er niet in slaagde tijdig naar links en naar rechts te kijken en daar dan ook nog op te reageren (ze had haaientanden). Gelukkig kwam de andere fietser (die nog wel een rempoging deed) er goed vanaf en maakte Gerda zelf een dikke smakkerd.
  woensdag 13 januari 2021 @ 19:10:36 #67
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_197390254
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 18:47 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ja zoveel is zeker. Maar ik vroeg me eigenlijk af of zo een smalle strook eigenlijk wel geschikt is voor die grote verschillen in snelheid. Ik denk het niet eigenlijk. Een fietspad is veilig als men rustig peddelend naar het werk of naar het strand kan fietsen. Als je daar ook entiteiten op los laat die 30 kilometer per uur harder gaan dan het gemiddelde (o.a. voor de "sport") je een recept hebt voor disaster. Dus dat zou anders moeten.
Kan prima als mensen zich aan de verkeersregels houden.

En anders voegen we auto's ook nog toe, halen we de lijnen weg en noemen het shared space. Toppunt van veiligheid.
pi_197392166
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 19:00 schreef Chia het volgende:

[..]

Ik lees niets over snelheden van de betrokkenen?
Ik bedoelde meer in het algemeen meis ( ;) ). Niet zozeer over deze "case" (want niet gelezen uiteraard weer) maar hoe het er in het algemeen aan toe gaat op de Nederlandsche fietspaden. Het voegt gewoon niet goed en dat zal je altijd houden als veel snelheidsverschil de norm is.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_197393426
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:39 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat een dom verhaal ook eigenlijk. Gewoon een eenzijdig verteld verhaaltje.
Waarom zou die man iemand zomaar van de fiets trappen?
Ah ja en als het dat kindje is van toen dan moet dat kind niet janken. :')
pi_197394508
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 21:14 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Ah ja en als het dat kindje is van toen dan moet dat kind niet janken. :')
Precies.
Vakman pur sang
  donderdag 14 januari 2021 @ 09:54:11 #71
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_197399632
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 18:47 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ja zoveel is zeker. Maar ik vroeg me eigenlijk af of zo een smalle strook eigenlijk wel geschikt is voor die grote verschillen in snelheid. Ik denk het niet eigenlijk. Een fietspad is veilig als men rustig peddelend naar het werk of naar het strand kan fietsen. Als je daar ook entiteiten op los laat die 30 kilometer per uur harder gaan dan het gemiddelde (o.a. voor de "sport") je een recept hebt voor disaster. Dus dat zou anders moeten.
Ik ben het met je eens. Dat is ook de oorzaak van de terugkerende discussie (en aanpassingen) over waar scooters thuishoren.

Fietspaden zijn veel te smal voor grote snelheidsverschillen. Zelfs als iemand je netjes passeert kan het een schrikreactie opleveren als dat vlak langs je met hoge snelheid is.

Dat levert vervolgens irritatie op aan beide zijden. En de meer asociale figuren in beide groepen geven soms op dit soort manieren uiting aan hun irritatie.
  donderdag 14 januari 2021 @ 12:16:44 #72
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_197402278
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 19:21 schreef Bart2002 het volgende:
Men dient aan de kant te gaan en altijd alert te zijn op het fietspad op deze sportieve weggebruikers. Dat is bekend.

Ook 16-jarige meisjes weten dat maar die fietsen daar maar een beetje dromend van het 17-jarige vriendje en letten nergens op natuurlijk. Met hun Oma-fietsen met gigantische manden voorop waardoor e.e.a. onstabiel wordt. En slingeren doen ze ook zodat de Koningen van het fietspad daar hinder van ondervinden. Puntje van aandacht voor de jonge fietspad-gebruiksters.
Ze doen dat dan ook meestal met 3 of 4 bakvissen naast elkaar.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_197412261
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 19:43 schreef Scheepskok het volgende:
Maar waarom misdragen jullie je zo?
Waarom rijdt jij zo hard met je auto en negeer je rode verkeerslichten?
  Moderator vrijdag 15 januari 2021 @ 09:44:49 #74
8781 crew  Frutsel
pi_197420615
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:39 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat een dom verhaal ook eigenlijk. Gewoon een eenzijdig verteld verhaaltje.
Waarom zou die man iemand zomaar van de fiets trappen?
Nou dat dus. Eerst maar eens afwachten.

Wie weet zat zij lekker op de d'r fiets te appen en reed ze zonder licht zoals zoveel fietsers tegenwoordig. Niet uitkijken en die kerel wordt boos, moet uitwijken of een botsing volgt. Weet jij ut :)
Als ze d'r telefoon in d'r tas of jas had gehad was ie vermoedelijk niet stuk gegaan :P

Echter zijn wielrenners nou ook niet echt altijd even begaan met de medeweggebruikers dus kan maar zo dat meneertje hier in het donker iemand van de sokken reed.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')