abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 12 januari 2021 @ 17:54:58 #1
490601 Runway28
Foto & Video in de Luchtva
pi_197365862
Deze video bevat een sample van de nieuwe Nikon Z7 II spiegel loze camera. Deze camera heb ik voor het eerst gebruikt op vliegbasis Eindhoven. Tijdens de testen kwamen er een tweetal Ryan Air lijnvliegtuigen en de KDC-10 van de Koninklijke Luchtmacht voorbij. De Ryan Air toestellen heb ik in eerste instantie gefilmd vanaf het statief met de Nikon Z7 II en de Nikon 200-400 f4.0 lens. Achteraf gezien bleek dat ik de stabalizer van de lens beter had kunnen uitzetten, want de camera staat zo stabiel op het statief dat de stabalizer de stabiliteit gaat tegenwerken in plaats van verbeteren. Dat was dus een leermoment om in het vervolg de stabalizer uit te zetten op statief. Bij het filmen uit de hand tijdens de landing van de KDC-10 was dit effect meteen weg, omdat hier de stabalizer zijn werk perfect uitvoert. De KDC-10 die binnenkwam heb ik gefilmd uit de hand in combinatie met de Nikon 70-200 f2.8 lens. Door de camera op DX te zetten, had ik meer dan genoeg millimeters om dit grote vliegtuig te volgen tijdens de landing. De KDC-10 heb ik gefilmd met een frame rate van 60 fps. Het resultaat is dan ook dat het toestel in slow motion is vastgelegd in mijn sequence die afspeelt op 25 fps. Door de natte startbaan door de regenval leverde dit een aantal hele mooie opnamen op. De Nikon Z6 II in combinatie met de twee eerder genoemde lenzen is een dodelijke combinatie als het aankomt op scherpte en focus snelheid. Na vele reviews te hebben gelezen op internet, heeft de camera zich nu ook in de praktijk bewezen tijdens een druilerige dag qua weer. Ook de FTZ adapter die nodig is om met mijn oudere lenzen te kunnen werken doet het prima naar behoren. Er is geen enkel verlies te vinden in de opnamen en de combinatie is erg gemakkelijk te hanteren. De combinatie is niet te vergelijken met de Sony AX33 die ik tot nu toe heb gebruikt. Deze twee camera’s vergelijken met elkaar is echter appels met peren vergelijken en is dus niet fair. De conclusie is dat, ondanks het zeer koude en vochtige weer, de Nikon Z serie een aangename uitbreiding van mijn set gaat worden. Ondertussen heb ik de Nikon Z6 II besteld en deze camera zal bij levering dan ook mijn primaire camera gaan worden voor het maken van film.

Met Vriendelijke Groet, Alex
  Moderator dinsdag 12 januari 2021 @ 18:11:37 #2
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197366124
Voor zover ik kan oordelen op het scherm van m'n telefoon ziet het prima uit inderdaad.

Wat is het verschil tussen de Z6 en Z7? Net als de Eos R5 en R6?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 16 januari 2021 @ 14:43:11 #3
490601 Runway28
Foto & Video in de Luchtva
pi_197445248
Z6 is het kleine broertje van de Z7. 25 megapixel vs 50 megapixel!
Met Vriendelijke Groet, Alex
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')