abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_197364391
Gaarne alleen serieuze reacties. Ik moet een (zelfs voor de reclasseringsmedewerkers zelf begrijpelijke vergissing of nalatigheid) 100+ uur taakstraf uitvoeren (heb geen gevangenisstraf gehad). Heb ook geen verleden als crimineel.
Zijn er argumenten waardoor je in overleg toch onder taakstraf uit kan komen? Of hen in ieder geval laten inzien dat het 0,0% positieve opbrengst teweegbrengt (behalve wellicht onbetaalde arbeid/goedkope arbeidskracht mocht het “ id baan gehalte“ toch nog meevallen)
Het heeft geen toegevoegde waarde voor mij want ik heb mijn eigen bedrijfje die het hoofd boven water moet houden in deze Corona crisis en ben geen nutteloze doelloze uitkeringstrekker of crimineel Crimineel gedrag corrigeren hoeft mij ook niet want er is geen crimineel gedrag te bespeuren geweest bij mij.
Er schijnt ook schaarste zijn aan projecten voor criminelen die taakstraf moeten uitvoeren dus het is mijns inziens een verlies/verlies situatie voor iedereen.

[ Bericht 14% gewijzigd door RolloCooper op 12-01-2021 17:01:54 ]
pi_197364434
Er is altijd een tekort aan vuilprikkers.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_197364446
Ik neem aan dat je van de rechtbank een taakstraf opgelegd hebt gekregen, dus nee daar kom je niet onderuit.
pi_197364499
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:29 schreef RolloCooper het volgende:
Gaarne alleen serieuze reacties. Ik moet een (zelfs voor de reclasseringsmedewerkers zelf begrijpelijke vergissing of nalatigheid) 100+ uur taakstraf uitvoeren (heb geen gevangenisstraf gehad). Heb ook geen verleden als crimineel.
Zijn er argumenten waardoor je in overleg toch onder taakstraf uit kan komen?
Het heeft geen toegevoegde waarde voor mij want ik heb mijn eigen bedrijfje die het hoofd boven water moet houden in deze Corona crisis en ben geen nutteloze doelloze uitkeringstrekker of crimineel Crimineel gedrag corrigeren hoeft mij ook niet want er is geen crimineel gedrag te bespeuren geweest bij mij.
Er schijnt ook schaarste zijn aan projecten voor criminelen die taakstraf moeten uitvoeren dus het is mijns inziens een verlies/verlies situatie voor iedereen.


(sorry voor de onderstrepingen die irrelevant zijn)
Je hebt een fout gemaakt. Begrijpelijk of niet heeft deze fout consequenties. Deze is je opgelegd en jij hebt hem onvoorwaardelijk laten worden.

Nee, je zult nu je straf moeten uitvoeren.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 16:44:02 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_197364641
Waarom denk je dat het opleggen van de taakstraf een fout is?
pi_197364682
Je kan over de invulling ervan absoluut overleggen, evenals de termijn, ik ken iemand die dit heeft kunnen doen bij een taakstraf rondom dronken rijden en de straf zijn werk onmogelijk maakte. Echt er onderuit komen kan niet, lijkt me.
-nee-
pi_197364722
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:31 schreef Bzzzzt het volgende:
Er is altijd een tekort aan vuilprikkers.
Helemaal nu er overal mondkapjes liggen.
pi_197364782
Lol natuurlijk niet anders kwam iedereen wel oneer zijn taakstraf uit.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_197364961
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:44 schreef kwiwi het volgende:
Waarom denk je dat het opleggen van de taakstraf een fout is?
Hij doelde denk ik op zijn fout
  dinsdag 12 januari 2021 @ 17:11:09 #10
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_197365107
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 17:03 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Hij doelde denk ik op zijn fout
Ah ok ;)
pi_197365316
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:32 schreef madam-april het volgende:
Ik neem aan dat je van de rechtbank een taakstraf opgelegd hebt gekregen, dus nee daar kom je niet onderuit.
Dit.
Hoogstens kan TS nog in beroep gaan.
Misschien dat hij er dan nog een voorwaardelijke straf uit kan krijgen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:29 schreef RolloCooper het volgende:
Crimineel gedrag corrigeren hoeft mij ook niet want er is geen crimineel gedrag te bespeuren geweest bij mij.
Je bent kennelijk toch ergens voor veroordeeld.
Wat heb je gedaan of nagelaten?
Welke gevolgen had dat?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_197365517
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 17:21 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Dit.
Hoogstens kan TS nog in beroep gaan.
Misschien dat hij er dan nog een voorwaardelijke straf uit kan krijgen.
[..]

Je bent kennelijk toch ergens voor veroordeeld.
Wat heb je gedaan of nagelaten?
Welke gevolgen had dat?
Als hij zich niet melden is dat al een vervlogen station.
pi_197365710
[..]

Je bent kennelijk toch ergens voor veroordeeld.
Wat heb je gedaan of nagelaten?
Welke gevolgen had dat?
[/quote]

Ik ben misleid door iemand Uiteindelijk valt dit allemaal nog wel mee.
Vroeger moest je voor een jointje jarenlang het gevangenis in dat is natuurlijk veel erger.
Maar toch het gevoel van onrechtvaardigheid/ onterechtheid en dat bepaalde belangengroepen in de samenleving mij op deze manier kunnen "pakken" staat mij niet aan en roept bij mij enige rancune op (maak je niet druk ik heb veel zelfbeheersing :)
  dinsdag 12 januari 2021 @ 17:48:36 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_197365753
Kun je nog in beroep of is die termijn verstreken?
The love you take is equal to the love you make.
pi_197365805
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 17:48 schreef Lienekien het volgende:
Kun je nog in beroep of is die termijn verstreken?
Helaas niet meer. Zat rapportage onlangs nog eens na te kijken en zag dat ik een belangrijke conclusie niet hebt aangekaart
  dinsdag 12 januari 2021 @ 17:54:28 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_197365850
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 17:52 schreef RolloCooper het volgende:

[..]

Helaas niet meer. Zat rapportage onlangs nog eens na te kijken en zag dat ik een belangrijke conclusie niet hebt aangekaart
Dan kom je niet meer onder die taakstraf uit.

Niet komen opdagen kan je dan duur komen te staan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_197366165
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 17:45 schreef RolloCooper het volgende:
[..]

Ik ben misleid door iemand Uiteindelijk valt dit allemaal nog wel mee.
Vroeger moest je voor een jointje jarenlang het gevangenis in dat is natuurlijk veel erger.
Maar toch het gevoel van onrechtvaardigheid/ onterechtheid en dat bepaalde belangengroepen in de samenleving mij op deze manier kunnen "pakken" staat mij niet aan en roept bij mij enige rancune op (maak je niet druk ik heb veel zelfbeheersing :)
Door belangengroepen? You lost me there
  dinsdag 12 januari 2021 @ 18:27:55 #18
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_197366427
Je zat fout. Je bent veroordeeld en zult je (taak)straf moeten uitzitten/ uitvoeren.
De schuld verder afschuiven op anderen of vergelijkingen met anderen gaan niet op.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_197366601
Je kunt bij de rechter klagen in hoger beroep. Die is de enige die de straf kan omzetten.
.
pi_197366670
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 18:36 schreef Fer het volgende:
Je kunt bij de rechter klagen in hoger beroep. Die is de enige die de straf kan omzetten.
Onherroepelijk
pi_197366822
Kan je in Amersfoort prikken bij de mac donalds nog al een zooitje hier sinds de lockdown.
helaas kan je er niet onderuit
Arrr!
pi_197370595
Strafrechtjurist hier. Onder een werkstraf kom je niet uit. Voer je die niet uit, dan laat het OM de werkstraf omzetten in vervangende hechtenis en dan moet je zitten.

Het is in principe niet de bedoeling dat een werkstraf ten koste gaat van beschermende persoonlijke omstandigheden zoals werk. Doorgaans krijg je een paar weken na het onherroepelijk worden van de straf (verlopen van de hoger beroepstermijn bij een vonnis van de rechter of van de verzetstermijn bij een strafbeschikking van de officier van justitie) een uitnodiging van de reclassering. Dan kun je afspraken maken over de feitelijke uitvoering en vragen rekening te houden met je werktijden. Bij een rechterlijk vonnis heb je 18 maanden om de werkstraf uit te voeren, bij een strafbeschikking 9 maanden. Je kunt het werk dus uitsmeren over een langere periode (hou er wel rekening mee dat de meeste werkstrafprojecten met blokken van 4 of 8 uur werken) of juist concentreren in weekenden of vakantie. Nogmaals: bespreek dit bij het eerste gesprek!

Er is een ontsnappingsmogelijkheid en dat is het vragen om gratie (bij de koning, in de praktijk het ministerie van Justitie). Maar dat gebeurt alleen als er sprake is van zwaarwegende, gewijzigde persoonlijke omstandigheden. Dingen die bij de veroordeling al bekend waren tellen dus niet.
pi_197370936
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 20:31 schreef Vanvincent het volgende:
Strafrechtjurist hier. Onder een werkstraf kom je niet uit. Voer je die niet uit, dan laat het OM de werkstraf omzetten in vervangende hechtenis en dan moet je zitten.

Het is in principe niet de bedoeling dat een werkstraf ten koste gaat van beschermende persoonlijke omstandigheden zoals werk. Doorgaans krijg je een paar weken na het onherroepelijk worden van de straf (verlopen van de hoger beroepstermijn bij een vonnis van de rechter of van de verzetstermijn bij een strafbeschikking van de officier van justitie) een uitnodiging van de reclassering. Dan kun je afspraken maken over de feitelijke uitvoering en vragen rekening te houden met je werktijden. Bij een rechterlijk vonnis heb je 18 maanden om de werkstraf uit te voeren, bij een strafbeschikking 9 maanden. Je kunt het werk dus uitsmeren over een langere periode (hou er wel rekening mee dat de meeste werkstrafprojecten met blokken van 4 of 8 uur werken) of juist concentreren in weekenden of vakantie. Nogmaals: bespreek dit bij het eerste gesprek!

Er is een ontsnappingsmogelijkheid en dat is het vragen om gratie (bij de koning, in de praktijk het ministerie van Justitie). Maar dat gebeurt alleen als er sprake is van zwaarwegende, gewijzigde persoonlijke omstandigheden. Dingen die bij de veroordeling al bekend waren tellen dus niet.
Vergeet niet dat de straf niet al gedaan mag zijn, als je dus een strafbeschikking hebt, en een gratietraject duurt 6 mnd, heb je nog 3 mnd om je straf uit te voeren. In alle andere scenario's is het feitelijk nutteloos om gratie aan te vragen bij zo een korte werkstraf.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 21:35:16 #24
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_197372491
Heb je die taakstraf dan niet zelf gevraagd, hier in België moet jij (of je advocaat) aangeven dat je open staat voor taakstraf
  dinsdag 12 januari 2021 @ 21:46:17 #25
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_197372866
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:29 schreef RolloCooper het volgende:
Gaarne alleen serieuze reacties. Ik moet een (zelfs voor de reclasseringsmedewerkers zelf begrijpelijke vergissing of nalatigheid) 100+ uur taakstraf uitvoeren (heb geen gevangenisstraf gehad). Heb ook geen verleden als crimineel.
Zijn er argumenten waardoor je in overleg toch onder taakstraf uit kan komen?
Hoger beroep, en dan winnen.

quote:
Of hen in ieder geval laten inzien dat het 0,0% positieve opbrengst teweegbrengt (behalve wellicht onbetaalde arbeid/goedkope arbeidskracht mocht het “ id baan gehalte“ toch nog meevallen)
Misschien moet je even googlen wat straf krijgen inhoudt.

quote:
Het heeft geen toegevoegde waarde voor mij want ik heb mijn eigen bedrijfje die het hoofd boven water moet houden in deze Corona crisis en ben geen nutteloze doelloze uitkeringstrekker of crimineel Crimineel gedrag corrigeren hoeft mij ook niet want er is geen crimineel gedrag te bespeuren geweest bij mij.
Zie hierboven. Je kan het wel zo inplannen dat het niet ten koste gaat van je normale werk. Denk aan weekeinden/avonden/vrije dagen opnemen.

quote:
Er schijnt ook schaarste zijn aan projecten voor criminelen die taakstraf moeten uitvoeren dus het is mijns inziens een verlies/verlies situatie voor iedereen.
Nee hoor. Je wordt gestraft voor iets. Goed dat je inziet dat jij er niks van op bent geschoten, de straf werkt al :)
Dum de dum
pi_197378677
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:35 schreef mrPanerai het volgende:
Heb je die taakstraf dan niet zelf gevraagd, hier in België moet jij (of je advocaat) aangeven dat je open staat voor taakstraf
In Nederland ook. Kortom TS verteld niet alles. Heeft iets gedaan en wil nu niet op de blaren zitten. Zo werkt het gelukkig niet.
pi_197378724
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 08:10 schreef Freakie1 het volgende:

[..]

In Nederland ook. Kortom TS verteld niet alles. Heeft iets gedaan en wil nu niet op de blaren zitten. Zo werkt het gelukkig niet.
Dan is er ook een vonnis uitgesproken waarin de consequenties van het niet uitvoeren van de taakstraf staat beschreven. Boeten en/of celstraf zullen dan alsnog opgelegd worden, jammer dat ie zo het rechtssysteem nog eens extra gaat belasten.
Enige manier om van je straf onderuit te te komen is vrijspraak in beroep.
pi_197379281
Begrijpelijke fout.. ja ja, aka het lag niet aan mij ik werd er in getuind.

Come on, man up and fess up.

Gewoon je taakstraf uitvoeren criminalllll.
pi_197379909
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 18:36 schreef Fer het volgende:
Je kunt bij de rechter klagen in hoger beroep. Die is de enige die de straf kan omzetten.
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:46 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Hoger beroep, en dan winnen.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 08:15 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Dan is er ook een vonnis uitgesproken waarin de consequenties van het niet uitvoeren van de taakstraf staat beschreven. Boeten en/of celstraf zullen dan alsnog opgelegd worden, jammer dat ie zo het rechtssysteem nog eens extra gaat belasten.
Enige manier om van je straf onderuit te te komen is vrijspraak in beroep.
Too little too late:
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 17:48 schreef Lienekien het volgende:
Kun je nog in beroep of is die termijn verstreken?
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 17:52 schreef RolloCooper het volgende:

[..]

Helaas niet meer. Zat rapportage onlangs nog eens na te kijken en zag dat ik een belangrijke conclusie niet hebt aangekaart
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 13 januari 2021 @ 10:49:14 #30
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_197380668
TS,

Je taakstraf dient binnen een zekere tijd na je veroordeling ten uitvoer gebracht te worden. Mochten ze je te laat aan deze straf laten beginnen (volgens mij een jaar) dan hoef je deze niet meer uit te voeren. Je zult zelf even moeten nagaan hoe lang dat precies is.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')