abonnement Unibet Coolblue
pi_197421889
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 11:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]

O jawel hoor, ik weet ook wel dat we niet jaarlijks 30000 nieuwe vluchtelingen kunnen opvangen, maar dat die doorverwijzingen naar de daklozenopvang van de afgelopen jaren te maken hebben met de influx van statushouders op de woningmarkt in 2021 is natuurlijk onwaar en alleen chronologisch al onzin
Natuurlijk is dat niet onwaar.

We hebben een tekort voor de huidige bevolkingsomvang.
We importeren mensen van buiten die vervolgens voorrang krijgen op mensen die hier al wonen.
Dan kan het niet anders dan dat er voor ieder persoon van buiten met voorrang een persoon van binnen achter het net vist.

Dat is net zo logisch als dat 1+1 2 is.

Tekort + extra mensen is een groter tekort. Als de extra mensen vervolgens voorrang krijgen komt het tekort dus volledig neer bij de bevolking die hier al woont.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_197421928
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 11:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Hocus pocus pilatus pas, zo alle statushouders verdwenen. Knap hoor.

Statushouders zijn er, het is gewoon niet anders.
Tuurlijk. Maar ze voorrang verlenen is beleid. Laat ze maar achteraan aansluiten in de rij. 10 jaar wachten op een woning.

Moet jij eens opletten hoe snel ze zelf vertrekken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_197421963
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 11:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Er komen nu amper asielzoekers binnen, deze statushouders zijn de geaccepteerde vluchtelingen van de vluchtelingencrisis een paar jaar terug.
Week 1 2021 kwamen er al 400 binnen.

We hebben dus een tekort aan alles en iedere week komen er 400 a 500 binnen. Een provinciestadje per jaar extra...
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_197421984
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 11:10 schreef babylon het volgende:

[..]

Toch raar dat VVD ondanks die door hun veroorzaakte nood zo in de plus staat.
Het is dramatisch.

Maar de alternatieven zijn nog erger.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 15 januari 2021 @ 11:30:40 #105
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197422080
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 11:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Tuurlijk. Maar ze voorrang verlenen is beleid. Laat ze maar achteraan aansluiten in de rij. 10 jaar wachten op een woning.

Moet jij eens opletten hoe snel ze zelf vertrekken.
Nu de instroom van asielzoekers drastisch is afgenomen zou het inderdaad een goed idee zijn om de statushouders bij deze krapte langer in de AZC's te houden. Maar de krapte op de woningmarkt is er ook zonder de statushouders gewoon.
We have always been at war with Eastasia.
pi_197422165
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:25 schreef Lariekoek11 het volgende:
Van mij mogen er nog meer migranten komen naar Nederland maar dan moeten ze wel wonen in provincies waar relatief gezien weinig mensen wonen. Dan denk ik aan Drenthe, Zeeland, Friesland en Groningen. De immigranten kunnen de economie van die provincies wel stimuleren.
Not in my back yard-houding. :')
Ō mon citoyens vous serez unis.
pi_197422210
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 11:30 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Nu de instroom van asielzoekers drastisch is afgenomen zou het inderdaad een goed idee zijn om de statushouders bij deze krapte langer in de AZC's te houden. Maar de krapte op de woningmarkt is er ook zonder de statushouders gewoon.
Hoezo drastisch afgenomen? Staat strak op 400-500 per week.

En of wij asielzoekers langer in het azc houden of met voorrang de huurmarkt op drukken zou niet afhankelijk moeten zijn van de krapte maar met gelijke monniken gelijke kappen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 15 januari 2021 @ 11:43:41 #108
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197422283
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 11:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Hoezo drastisch afgenomen? Staat strak op 400-500 per week.

En of wij asielzoekers langer in het azc houden of met voorrang de huurmarkt op drukken zou niet afhankelijk moeten zijn van de krapte maar met gelijke monniken gelijke kappen.
dat die 400-500 per week nog wat te hoog is ben ik met je eens, maar door de coronacrisis zijn met name vorig jaar veel minder asielzoekers in de AZC's ingestroomd en in vergelijking met de crisisjaren is het nu ook minder dus is er in de AZC's zelf geen opvangtekort dus hoeven die statushouders niet stante pede richting woningmarkt door te stromen.
We have always been at war with Eastasia.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 11:45:41 #109
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197422316
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 11:43 schreef -XOR- het volgende:

[..]

dat die 400-500 per week nog wat te hoog zijn ben ik het met je eens, maar door de coronacrisis zijn met name vorig jaar veel minder asielzoekers in de AZC's ingestroomd en in vergelijking met de crisisjaren is het nu ook minder dus is er in de AZC's zelf geen opvangtekort dus hoeven die statushouders niet stante pede richting woningmarkt door te stromen.
ze wonen daar al 3 jaar state pede te lang , ze hebben recht op afronding van hun procedure

https://www.telegraaf.nl/(...)de-statushouders-aan
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197422377
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 11:43 schreef -XOR- het volgende:

[..]

dat die 400-500 per week nog wat te hoog is ben ik met je eens, maar door de coronacrisis zijn met name vorig jaar veel minder asielzoekers in de AZC's ingestroomd en in vergelijking met de crisisjaren is het nu ook minder dus is er in de AZC's zelf geen opvangtekort dus hoeven die statushouders niet stante pede richting woningmarkt door te stromen.
Nog wat te hoog :')

Onhoudbaar hoog zul je bedoelen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 15 januari 2021 @ 11:54:39 #111
3542 Gia
User under construction
pi_197422464
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 06:11 schreef michaelmoore het volgende:
De titel is fout , dat is stemmingmakerij
het zijn geen asielzoekers maar statushouders dus medelanders

Die recht hebben op een woning na afronding van hun procedure en aan een gemeente zijn toegewezen om voor nette woonruimte te zorgen
[..]

wat is een bruin kabinet ??
Maar waarom krijgen ze voorrang op Nederlanders die al jaren op de wachtlijst staan? Wmb gaan zij naar de opvang en onderaan de wachtlijst.

Overigens ken ik persoonlijk een man die in scheiding ligt en 8 weken in zijn auto heeft geleefd, voordat hij bij de daklozenopvang terecht kwam. Heel triest verhaal.

Maar statushouders krijgen meteen een huis en een zak geld om het in te richten en gratis zorgverzekering.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 12:04:50 #112
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197422625
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 11:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar statushouders krijgen meteen een huis en een zak geld om het in te richten en gratis zorgverzekering.
Nee de gemeenten moeten eerst wat Nederlanders eruit zien te krijgen anders kunnen de statushouders niet gehuisvest worden, daarom heeft men ook het plan om alleen nog tijdelijk te gaan verhuren
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 15 januari 2021 @ 12:14:09 #113
3542 Gia
User under construction
pi_197422792
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 12:04 schreef michaelmoore het volgende:

Nee de gemeenten moeten eerst wat Nederlanders eruit zien te krijgen anders kunnen de statushouders niet gehuisvest worden, daarom heeft men ook het plan om alleen nog tijdelijk te gaan verhuren
Plan? Dat is al op veel plaatsen zo.
Hier in Helmond zijn studio's gebouwd, die maar voor 6 maanden verhuurd worden.
https://www.woonpartners.nl/hier

Daar begin je als ingeschreven woningzoekende toch niet aan! Kun je na die 6 maanden weer naar je ouders terug.
pi_197422960
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 11:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar waarom krijgen ze voorrang op Nederlanders die al jaren op de wachtlijst staan? Wmb gaan zij naar de opvang en onderaan de wachtlijst.

Overigens ken ik persoonlijk een man die in scheiding ligt en 8 weken in zijn auto heeft geleefd, voordat hij bij de daklozenopvang terecht kwam. Heel triest verhaal.

Maar statushouders krijgen meteen een huis en een zak geld om het in te richten en gratis zorgverzekering.

Dit is feitelijk niet waar. Ze krijgen bijstand plus een lening om het huis in te richten. De zorgverzekering is enkel gratis zolang ze in de opvang van het COA zitten. Zodra ze daar uit zijn moeten ze, net als jij en ik, hun eigen zorgverzekering bekostigen.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 12:26:39 #115
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_197423052
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 12:21 schreef DW457 het volgende:

[..]

Dit is feitelijk niet waar. Ze krijgen bijstand plus een lening om het huis in te richten. De zorgverzekering is enkel gratis zolang ze in de opvang van het COA zitten. Zodra ze daar uit zijn moeten ze, net als jij en ik, hun eigen zorgverzekering bekostigen.
Waarvan precies?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_197423060
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 12:26 schreef daNpy het volgende:

[..]

Waarvan precies?
Bijstand + zorgtoeslag.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 12:30:00 #117
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_197423107
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 12:27 schreef DW457 het volgende:

[..]

Bijstand + zorgtoeslag.
Helemaal zelf idd.
Waarom creeėren we eigenlijk een situatie die alleen maar mis kan gaan :X
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_197423142
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 12:30 schreef daNpy het volgende:

[..]

Helemaal zelf idd.
Waarom creeėren we eigenlijk een situatie die alleen maar mis kan gaan :X
Dat geldt dan voor werkloze 'Henk en Ingrid' net zo, he? Ik hoop dat je je dat ook realiseert? Dit is geen unieke situatie voor statushouders.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 12:33:17 #119
3542 Gia
User under construction
pi_197423150
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 12:21 schreef DW457 het volgende:


Dit is feitelijk niet waar. Ze krijgen bijstand plus een lening om het huis in te richten. De zorgverzekering is enkel gratis zolang ze in de opvang van het COA zitten. Zodra ze daar uit zijn moeten ze, net als jij en ik, hun eigen zorgverzekering bekostigen.
Maar niet voor dezelfde hoge bedragen als die wij ervoor betalen en zonder eigen risico. Om te beginnen.
Ze rennen allemaal naar de tandarts om hun gebit gratis te laten saneren.
pi_197423157
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 12:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar niet voor dezelfde hoge bedragen als die wij ervoor betalen en zonder eigen risico. Om te beginnen.
Ze rennen allemaal naar de tandarts om hun gebit gratis te laten saneren.
Ook dat is niet waar. Ze hebben exact dezelfde voorwaarden als iedereen die in de bijstand zit.

Ik hoop trouwens dat je voor die uitspraak een bron hebt naast je onderbuik?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2021 12:34:46 ]
pi_197423241
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 12:27 schreef DW457 het volgende:

[..]

Bijstand + zorgtoeslag.
Oh ja dan zijn ze inderdaad helemaal zelfstandig. |:(

Het asielbeleid is niet houdbaar.
Ik vergelijk het altijd met je eigen woning, daar heb je toch ook een slot op de deur en bepaal je wie er in je huis binnen mag komen en wie niet? Of mag zomaar iedereen binnenlopen, een graai in de koelkast doen en dan krijg je ook nog commentaar over de gebruiken en rituelen die je in je eigen huis hebt.
En natuurlijk zullen er nette gasten tussenzitten, maar er is niks mis met deurbeleid. Het Australische model zeg maar.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 12:41:55 #122
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_197423291
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 12:32 schreef DW457 het volgende:

[..]

Dat geldt dan voor werkloze 'Henk en Ingrid' net zo, he? Ik hoop dat je je dat ook realiseert? Dit is geen unieke situatie voor statushouders.
Zijn werkloze H&I ook helemaal vanuit verweggistan hiernaartoe gekomen?
Hebben die al bijgedragen aan de samenleving of zijn ze al hun hele leven beroepswerkelozen?
De statushouders mogen ook gewoon werken, dus waarom hebben ze dan bijstand?

De NLse bevolking is imo idd het probleem van NL, dat is aan ons om op te lossen/ondersteunen waar nodig. Een onophoudelijke stroom immigranten niet. Het is belangrijk om onszelf te beschermen, niet in de laatste plaats omdat de maatregelen steeds ingrijpender gaan worden hoe langer ze uitgesteld worden.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_197423369
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 12:32 schreef DW457 het volgende:

[..]

Dat geldt dan voor werkloze 'Henk en Ingrid' net zo, he? Ik hoop dat je je dat ook realiseert? Dit is geen unieke situatie voor statushouders.
Werkloze Henk en Ingrid wonen al hier he. Die kunnen we lastig tegenhouden bij de grens.

Werkloze analfabete Mohammed en Fatma die alleen hierheen komen om een uitkering aan te vragen kunnen we missen als kiespijn en in tegenstelling tot Hen en Ingrid wel tegenhouden bij de grens.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_197423410
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 12:33 schreef DW457 het volgende:

[..]

Ook dat is niet waar. Ze hebben exact dezelfde voorwaarden als iedereen die in de bijstand zit.

Ik hoop trouwens dat je voor die uitspraak een bron hebt naast je onderbuik?
Dat heeft op feesboek gestaan uiteraard.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197423428
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 12:41 schreef daNpy het volgende:

[..]

Zijn werkloze H&I ook helemaal vanuit verweggistan hiernaartoe gekomen?
Hebben die al bijgedragen aan de samenleving of zijn ze al hun hele leven beroepswerkelozen?
De statushouders mogen ook gewoon werken, dus waarom hebben ze dan bijstand?

De NLse bevolking is imo idd het probleem van NL, dat is aan ons om op te lossen/ondersteunen waar nodig. Een onophoudelijke stroom immigranten niet. Het is belangrijk om onszelf te beschermen, niet in de laatste plaats omdat de maatregelen steeds ingrijpender gaan worden hoe langer ze uitgesteld worden.
Alle problemen afschuiven op nieuwkomers/statushouders is in ieder geval geen oplossing voor het probleem. Statushouders moeten ook helemaal onderaan beginnen. En ja, het zou fijn zijn als ze deel kunnen uitmaken van de beroepsbevolking zodat ze hun steentje kunnen bijdragen aan de maatschappij en ze op die manier ook de lening kunnen terug betalen en uit de bijstand kunnen komen, maar werkgevers staan vaak ook niet te springen om statushouders. Vervolgens klagen diezelfde werkgevers over die statushouders met diezelfde argumenten dat ze 'alles maar krijgen' terwijl ze zelf ook onderdeel zijn van het probleem.

Ik ben ook geen voorstander van het huidige asielbeleid en vind dat het aanzienlijk strenger mag worden, maar een groot deel van het probleem hebben we aan onszelf ook te danken. Maar dat willen we niet zien, want het is veel makkelijker om het af te schuiven op de statushouders en lekker te wijzen.
pi_197423472
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 12:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Werkloze Henk en Ingrid wonen al hier he. Die kunnen we lastig tegenhouden bij de grens.

Werkloze analfabete Mohammed en Fatma die alleen hierheen komen om een uitkering aan te vragen kunnen we missen als kiespijn en in tegenstelling tot Hen en Ingrid wel tegenhouden bij de grens.
Wat mij betreft zijn die H&I niet anders dan die M&F, op het verschil na dat die H&I vaak lekker in de bijstand blijven zitten omdat ze het wel prima vinden en die M&F vaak wel willen werken, maar niet aangenomen worden. Dan vraag ik me af...wie is er meer een aanwinst...
pi_197423498
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 12:41 schreef daNpy het volgende:

[..]

Zijn werkloze H&I ook helemaal vanuit verweggistan hiernaartoe gekomen?
Hebben die al bijgedragen aan de samenleving of zijn ze al hun hele leven beroepswerkelozen?
De statushouders mogen ook gewoon werken, dus waarom hebben ze dan bijstand?

De NLse bevolking is imo idd het probleem van NL, dat is aan ons om op te lossen/ondersteunen waar nodig. Een onophoudelijke stroom immigranten niet. Het is belangrijk om onszelf te beschermen, niet in de laatste plaats omdat de maatregelen steeds ingrijpender gaan worden hoe langer ze uitgesteld worden.
Uit zelfbescherming zou je dan bij de komende verkiezingen op partijen moeten stemmen die de influx van mensen die een nog zwaardere druk op onze zorgmaatschappij willen beperken als punt op hun partijprogramma hebben, en dan bijkomende voor jou mogelijk negatieve andere partijpunten voor lief moeten nemen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 15 januari 2021 @ 12:53:39 #128
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_197423542
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 12:51 schreef Montagui het volgende:

[..]

Uit zelfbescherming zou je dan bij de komende verkiezingen op partijen moeten stemmen die de influx van mensen die een nog zwaardere druk op onze zorgmaatschappij willen beperken als punt op hun partijprogramma hebben, en dan bijkomende voor jou mogelijk negatieve andere partijpunten voor lief moeten nemen.
Ja, helaas is de gulden middenweg partij er niet echt bij. Of het wordt in de onderhandelingen alsnog verdraaid. 't Is niet dat politici nou echt betrouwbaar zijn :+
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 12:55:26 #129
3542 Gia
User under construction
pi_197423568
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 12:33 schreef DW457 het volgende:

Ook dat is niet waar. Ze hebben exact dezelfde voorwaarden als iedereen die in de bijstand zit.

Ik hoop trouwens dat je voor die uitspraak een bron hebt naast je onderbuik?
Had paar jaar terug Syrische buren waar we een goed contact mee hadden.
De man heeft direct een klikgebit laten aanmeten.
De vrouw liet haar bovenlip laseren. Kreeg ze helemaal vergoed.
Ook het bedrag dat zij noemden voor hun zorgverzekeringspremie was veel minder dan wij moeten betalen, zelfs zonder aanvullend tandarts.

Ik heb niet meer dan aanvullende basis.

Kan best dat dit alleen voor het eerste jaar geldt, maar viel me op dat ze snel wat dingetjes gingen laten doen.
pi_197423612
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 12:51 schreef Montagui het volgende:

[..]

Uit zelfbescherming zou je dan bij de komende verkiezingen op partijen moeten stemmen die de influx van mensen die een nog zwaardere druk op onze zorgmaatschappij willen beperken als punt op hun partijprogramma hebben, en dan bijkomende voor jou mogelijk negatieve andere partijpunten voor lief moeten nemen.
Precies. Er wordt vaak ook heel makkelijk naar Den Haag gewezen en gezegd van "Ja, maar zij doen alles kut!", maar ondertussen hebben we wel met z'n allen gekozen voor die regering. Wat ik frappant vind is trouwens dat de grootste (feesboek) roeptoeters vaak nooit een stemhokje van binnen hebben gezien...maar wel klagen... :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 12:53 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ja, helaas is de gulden middenweg partij er niet echt bij. Of het wordt in de onderhandelingen alsnog verdraaid. 't Is niet dat politici nou echt betrouwbaar zijn :+
Er moeten in de onderhandelingen nou eenmaal concessies gedaan worden. Ik ben echter wel van mening dat je als kiezer wel moet kunnen vertrouwen op bepaalde harde punten uit verkiezingsprogramma's, dat mag inderdaad wel beter.

quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 12:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Had paar jaar terug Syrische buren waar we een goed contact mee hadden.
De man heeft direct een klikgebit laten aanmeten.
De vrouw liet haar bovenlip laseren. Kreeg ze helemaal vergoed.
Ook het bedrag dat zij noemden voor hun zorgverzekeringspremie was veel minder dan wij moeten betalen, zelfs zonder aanvullend tandarts.

Ik heb niet meer dan aanvullende basis.

Kan best dat dit alleen voor het eerste jaar geldt, maar viel me op dat ze snel wat dingetjes gingen laten doen.
Anekdotisch bewijs is geen bewijs, hopelijk weet je dat ook. Dus ja, dit blijft iets roepen zonder goede, stellige onderbouwing, zoals zoveel populistische stellingen. Super jammer en ook ronduit dom.
pi_197423820
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 12:50 schreef DW457 het volgende:

[..]

Wat mij betreft zijn die H&I niet anders dan die M&F, op het verschil na dat die H&I vaak lekker in de bijstand blijven zitten omdat ze het wel prima vinden en die M&F vaak wel willen werken, maar niet aangenomen worden. Dan vraag ik me af...wie is er meer een aanwinst...
Ik moest lachen.
M&F die zielig op TV komen bij de campingzender omdat ze geen baan krijgen. Wonen al jaren hier en spreken geen Nederlands, geen cursus gevolgd en niemand neemt ze aan. Opzouten met die lui. Niet binnen laten en mochten ze al binnen komen geen uitzicht op niks geven. Opvang in eigen regio is het enige dat helpt.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_197423861
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 13:11 schreef Bloemkool het volgende:

[..]

Ik moest lachen.
M&F die zielig op TV komen bij de campingzender omdat ze geen baan krijgen. Wonen al jaren hier en spreken geen Nederlands, geen cursus gevolgd en niemand neemt ze aan. Opzouten met die lui. Niet binnen laten en mochten ze al binnen komen geen uitzicht op niks geven. Opvang in eigen regio is het enige dat helpt.
Voor dat soort lui is er, wat mij betreft, inderdaad geen ruimte. Evenals dat ik ook vind dat H&I die daar op de achtergrond hun aldi-bier zitten weg te tikken op kosten van de staat ook wel eens van hun luie reet mogen komen om maar eens iets terug te doen voor de maatschappij.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 13:28:58 #133
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197424091
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 12:26 schreef daNpy het volgende:

[..]

Waarvan precies?
van de bijstand
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 12:33 schreef Gia het volgende:
Maar niet voor dezelfde hoge bedragen als die wij ervoor betalen en zonder eigen risico. Om te beginnen.
Ze rennen allemaal naar de tandarts om hun gebit gratis te laten saneren.
Dat wist ik niet
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197424199
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 13:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

van de bijstand
[..]

Dat wist ik niet
Hoeft ook niet, want t klopt niet.
pi_197424516
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Sorry, verkeerde link. Dit is de juiste:

https://ec.europa.eu/euro(...)remained%20unchanged.

Was dus lager dan het EU27 gemiddelde.

Hoe dat dan verdeeld wordt, met hoge lasten voor modale werknemers, is gewoon rechts beleid.
Het probleem is dat er veel te weinig wordt gebouwd en dat ligt voor een groot deel aan de grote steden waar idiote eisen worden gesteld aan de projectontwikkelaars. En dat zijn geen rechtse colleges.

Het rijk moet gewoon de woningbouw naar zich toetrekken en bouwen, bouwen, bouwen. Duurt nog zeker 10 jaar voordat je dan weer echt lucht hebt, maar in ieder geval maak je dan een begin met oplossen.

En asielzoekers moet je gewoon niet in Nederland opvangen. Het heeft een aanzuigende werking en is voor niemand voordelig. Kieper het geld wat ermee is gemoeid naar arme landen in die regio's en breng ze daar onder in simpele bouwwerken. Veilig, maar in armoede. Einde aanzuigende werking van gelukszoekers en dan kun je de mensen die het echt nodig hebben ook echt veiligheid bieden.
pi_197424789
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 12:50 schreef DW457 het volgende:

[..]

Wat mij betreft zijn die H&I niet anders dan die M&F, op het verschil na dat die H&I vaak lekker in de bijstand blijven zitten omdat ze het wel prima vinden en die M&F vaak wel willen werken, maar niet aangenomen worden. Dan vraag ik me af...wie is er meer een aanwinst...
Voorop gesteld dat mensen in de bijstand, ongeacht hun herkomst, geen aanwinst zijn is het dus zaak het aantal mensen in de bijstand te beperken.

Dat is een feit.

Dat geconstateerd hebbende, is het domste wat je dus kunt doen groepen binnenhalen die verhoudingsgewijs vaker in de bijstand komen. Doe je dat namelijk wel, neemt namelijk het aantal mensen in de bijstand meer toe dan het aantal met een baan.

Dat is ook een feit.

Dan is het fijn dat Mohammed en Fatma wel willen werken maar van goede bedoelingen alleen kun je geen rekeningen betalen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_197424929
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 13:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het probleem is dat er veel te weinig wordt gebouwd en dat ligt voor een groot deel aan de grote steden waar idiote eisen worden gesteld aan de projectontwikkelaars. En dat zijn geen rechtse colleges.

Het rijk moet gewoon de woningbouw naar zich toetrekken en bouwen, bouwen, bouwen. Duurt nog zeker 10 jaar voordat je dan weer echt lucht hebt, maar in ieder geval maak je dan een begin met oplossen.

En asielzoekers moet je gewoon niet in Nederland opvangen. Het heeft een aanzuigende werking en is voor niemand voordelig. Kieper het geld wat ermee is gemoeid naar arme landen in die regio's en breng ze daar onder in simpele bouwwerken. Veilig, maar in armoede. Einde aanzuigende werking van gelukszoekers en dan kun je de mensen die het echt nodig hebben ook echt veiligheid bieden.
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 14:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Voorop gesteld dat mensen in de bijstand, ongeacht hun herkomst, geen aanwinst zijn is het dus zaak het aantal mensen in de bijstand te beperken.

Dat is een feit.

Dat geconstateerd hebbende, is het domste wat je dus kunt doen groepen binnenhalen die verhoudingsgewijs vaker in de bijstand komen. Doe je dat namelijk wel, neemt namelijk het aantal mensen in de bijstand meer toe dan het aantal met een baan.

Dat is ook een feit.

Dan is het fijn dat Mohammed en Fatma wel willen werken maar van goede bedoelingen alleen kun je geen rekeningen betalen.
In beide posts wordt er echter voorbij gegaan aan het feit dat we als rijk, westers land, de plicht hebben om mensen in nood op te vangen. Dat is niet alleen ethisch het geval, maar ook vastgelegd in meerdere verdragen.

Dat is ook een feit.

Dus het is wel erg kortzichtig om te denken dat we hiermee moeten stoppen.

En dat is een mening :+
pi_197425447
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 14:06 schreef DW457 het volgende:

[..]


[..]

In beide posts wordt er echter voorbij gegaan aan het feit dat we als rijk, westers land, de plicht hebben om mensen in nood op te vangen. Dat is niet alleen ethisch het geval, maar ook vastgelegd in meerdere verdragen.

Dat is ook een feit.

Dus het is wel erg kortzichtig om te denken dat we hiermee moeten stoppen.

En dat is een mening :+
Je bedoelt dezelfde verdragen waar Denemarken en Hongarije in zitten? Maar zij slagen er wel in de migratiestroom te beperken.

Ik voel mij verder helemaal niet ethisch verplicht iemand van de andere kant van de wereld op te nemen om wat voor reden dan ook. Ieder persoon "in nood" dat zich aan de Europese grenzen meldt is meerdere veilige landen doorgereisd. Dat zijn geen vluchtelingen maar economische migranten.

En al zou je ze al toelaten zou je ze zeker geen voorrang op de woningmarkt moeten geven en zou het verblijf tijdelijk moeten zijn.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_197425630
De bakker bakt 10 broden, terwijl hij weet dat er 20 klanten zijn. En vervolgens wijst hij naar klant 10, dat dat de reden is waarom klant 11 t/m 20 geen brood hebben. En iedereen trapt er nog in ook.

Bakker lachen jongen...

pi_197426336
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 14:36 schreef babylon het volgende:
De bakker bakt 10 broden, terwijl hij weet dat er 20 klanten zijn. En vervolgens wijst hij naar klant 10, dat dat de reden is waarom klant 11 t/m 20 geen brood hebben. En iedereen trapt er nog in ook.

Bakker lachen jongen...

[ afbeelding ]
Slechte vergelijking.

Bakker heeft een oven waarmee hij 10 broden tegelijk kan bakken. Hij had al jaren geleden moeten investeren in een grotere oven maar dat heeft hij niet gedaan en nu zal hij het moeten doen met de oven die hij heeft. Buiten staan 15 vaste klanten te wachten. De eerste 10 vaste klanten kunnen een brood krijgen als de oven open gaat. De andere 5 moeten wachten op de volgende batch maar staan nu wel vooraan in de rij. Opeens komen er 9 nieuwe klanten aan die nieuw in het dorp zijn komen wonen. De bakker besluit de nieuwkomers vooraan in de rij te zetten. Dat betekent dat de nummers 2 t/m 5 van de vaste klanten nog langer op een brood moeten wachten.

De vaste klanten worden boos, maar omstanders die zelf al brood gekocht hebben houden vol dat de nieuwkomers ook recht op brood hebben. De vaste klanten zeggen: "laat ze dan achteraan sluiten in de rij". De omstanders zeggen: "hoho, de reden dat jullie nu nog langer op een brood moeten wachten is niet omdat de bakker zojuist 9 mensen voor heeft laten gaan in de rij, dat komt omdat de bakker geen grotere oven heeft gekocht!
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_197426421
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Slechte vergelijking.

Bakker heeft een oven waarmee hij 10 broden tegelijk kan bakken. Hij had al jaren geleden moeten investeren in een grotere oven maar dat heeft hij niet gedaan en nu zal hij het moeten doen met de oven die hij heeft. Buiten staan 15 vaste klanten te wachten. De eerste 10 vaste klanten kunnen een brood krijgen als de oven open gaat. De andere 5 moeten wachten op de volgende batch maar staan nu wel vooraan in de rij. Opeens komen er 9 nieuwe klanten aan die nieuw in het dorp zijn komen wonen. De bakker besluit de nieuwkomers vooraan in de rij te zetten. Dat betekent dat de nummers 2 t/m 5 van de vaste klanten nog langer op een brood moeten wachten.

De vaste klanten worden boos, maar omstanders die zelf al brood gekocht hebben houden vol dat de nieuwkomers ook recht op brood hebben. De vaste klanten zeggen: "laat ze dan achteraan sluiten in de rij". De omstanders zeggen: "hoho, de reden dat jullie nu nog langer op een brood moeten wachten is niet omdat de bakker zojuist 9 mensen voor heeft laten gaan in de rij, dat komt omdat de bakker geen grotere oven heeft gekocht!
9 _O-
pi_197426689
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 14:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Je bedoelt dezelfde verdragen waar Denemarken en Hongarije in zitten? Maar zij slagen er wel in de migratiestroom te beperken.

Nogmaals, ik ben het niet eens met hoe het asielbeleid nu is, maar ik vind wel dat we ons moeten houden aan de verdragen en onze verantwoordelijkheid moeten pakken. Gelukkig doen we dat nu ook en blijven we dat ook doen, maar dat het strenger en anders moet: dat staat in mijn optiek ook vast. Dat ga ik ook zeker meenemen in mijn stemgedrag (Groenlinks valt dus sowieso af).
quote:
Ik voel mij verder helemaal niet ethisch verplicht iemand van de andere kant van de wereld op te nemen om wat voor reden dan ook. Ieder persoon "in nood" dat zich aan de Europese grenzen meldt is meerdere veilige landen doorgereisd. Dat zijn geen vluchtelingen maar economische migranten.

We hebben als rijke westen anders een behoorlijke hand in gehad in de reden dat het in andere continenten nu zo'n teringbende is. Daarbij is het te kortzichtig wat je hier schrijft. Je kan ook niet alle asielzoekers toeschrijven aan grenslanden, dat is niet haalbaar. En om iedereen dan maar weg te schrijven als economische vluchteling is ook veel te kort door de bocht. Gelukkig zijn de verdragen niet gebaseerd om jouw gevoel van ethiek, of liever het ontbreken ervan.

quote:
En al zou je ze al toelaten zou je ze zeker geen voorrang op de woningmarkt moeten geven en zou het verblijf tijdelijk moeten zijn.
Dat ben ik met je eens. Opvang zou prima sober mogen zijn, totdat vast staat dat ze echt niet meer terug kunnen en dus moeten integreren. Achteraan aansluiten lijkt me dan ook prima, maar dan wel met de tijd in acht nemende hoe lang ze al in Nederland zijn. Maar verder inderdaad geen voorrangsregelingen.
pi_197428102
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 12:33 schreef DW457 het volgende:

[..]
Ook dat is niet waar. Ze hebben exact dezelfde voorwaarden als iedereen die in de bijstand zit.
Dit klopt niet.

De uitkering geldt als een tijdelijke financiėle ondersteuning totdat er werk is gevonden of de vluchteling een opleiding is gestart. Statushouders moeten de eerste drie jaar een verplicht inburgeringstraject volgen, dat voor veel vluchtelingen vaak moeilijk te combineren is met (fulltime) werk. Daarnaast blijkt dat vluchtelingen met een intrekbare status vaak minder kans hebben op het vinden van een baan dan vluchtelingen met een permante status.

Het nieuwe kabinet Rutte III wil vluchtelingen de eerste twee jaar van hun verblijf geen recht meer geven op zorgtoeslag, huurtoeslag en bijstand. Gemeenten, die meer begeleiding bij de inburgering moeten gaan bieden, keren deze sociale voorzieningen in het vervolg in natura uit. Vluchtelingen hebben daarnaast alleen recht op enkele honderden euro’s ‘leefgeld’.

2017 artikel. Anno 2021 zit dik 65 procent al 4 a 5 jaar in de bijstand, volgens het CBS, Somaliėrs komen er het beroerdst af en Syriėrs het best. Er worden Nederlanders die in scheiding liggen en geen huis kunnen krijgen gedumpt in de daklozenopvang omdat we alleen al dit jaar 27.000 statushouders moeten huisvesten.
pi_197428163
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:34 schreef AlphaReturns het volgende:

[..]

Dit klopt niet.

De uitkering geldt als een tijdelijke financiėle ondersteuning totdat er werk is gevonden of de vluchteling een opleiding is gestart. Statushouders moeten de eerste drie jaar een verplicht inburgeringstraject volgen, dat voor veel vluchtelingen vaak moeilijk te combineren is met (fulltime) werk. Daarnaast blijkt dat vluchtelingen met een intrekbare status vaak minder kans hebben op het vinden van een baan dan vluchtelingen met een permante status.

Het nieuwe kabinet Rutte III wil vluchtelingen de eerste twee jaar van hun verblijf geen recht meer geven op zorgtoeslag, huurtoeslag en bijstand. Gemeenten, die meer begeleiding bij de inburgering moeten gaan bieden, keren deze sociale voorzieningen in het vervolg in natura uit. Vluchtelingen hebben daarnaast alleen recht op enkele honderden euro’s ‘leefgeld’.

2017 artikel. Anno 2021 zit dik 65 procent al 4 a 5 jaar in de bijstand, volgens het CBS, Somaliėrs komen er het beroerdst af en Syriėrs het best. Er worden Nederlanders die in scheiding liggen en geen huis kunnen krijgen gedumpt in de daklozenopvang omdat we alleen al dit jaar 27.000 statushouders moeten huisvesten.
Je ging goed, tot je laatste alinea waar je suggereerd dat statushouders dé oorzaak zijn van de woningnood. Dat is niet waar. De verhoogde taakstelling komt op een enorm beroerd moment, maar is een gevolg van falend beleid. Daar kunnen die statushouders bizar weinig aan doen en hebben we volledig aan onszelf te danken.
pi_197428225
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:37 schreef DW457 het volgende:

[..]

Je ging goed, tot je laatste alinea waar je suggereerd dat statushouders dé oorzaak zijn van de woningnood. Dat is niet waar. De verhoogde taakstelling komt op een enorm beroerd moment, maar is een gevolg van falend beleid. Daar kunnen die statushouders bizar weinig aan doen en hebben we volledig aan onszelf te danken.
Ik suggereer helemaal niks, ik begrijp simpelweg niet waarom een kamertje niet genoeg is voor deze mensen. Natuurlijk zijn zij niet de oorzaak maar het helpt niet bepaald mee lijkt mij dan. Mensensmokkelaars hebben van die flyers waar op staat waar je in welk land recht op hebt, dus kunnen ze er wel degelijk wat aan doen, het is een bewuste keuze. Bovendien vind ik het raar dat in deze tijden we mensen blijven opvangen terwijl de grens gewoon tijdelijk gesloten moet worden om verdere besmettingen te voorkomen.
pi_197428279
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:40 schreef AlphaReturns het volgende:

[..]

Ik suggereer helemaal niks, ik begrijp simpelweg niet waarom een kamertje niet genoeg is voor deze mensen. Natuurlijk zijn zij niet de oorzaak maar het helpt niet bepaald mee lijkt mij dan. Mensensmokkelaars hebben van die flyers waar op staat waar je in welk land recht op hebt, dus kunnen ze er wel degelijk wat aan doen, het is een bewuste keuze. Bovendien vind ik het raar dat in deze tijden we mensen blijven opvangen terwijl de grens gewoon tijdelijk gesloten moet worden om verdere besmettingen te voorkomen.
Nou.. hier:

quote:
Er worden Nederlanders die in scheiding liggen en geen huis kunnen krijgen gedumpt in de daklozenopvang omdat we alleen al dit jaar 27.000 statushouders moeten huisvesten.
Suggereer je er anders behoorlijk op los. Anyway, ik ben het met je eens dat het asielbeleid rammelt aan alle kanten, zoals ik al schreef in post #142.
pi_197428665
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:44 schreef DW457 het volgende:

[..]

Nou.. hier:
[..]

Suggereer je er anders behoorlijk op los. Anyway, ik ben het met je eens dat het asielbeleid rammelt aan alle kanten, zoals ik al schreef in post #142.
Hmmm heb je een punt had dat beter kunnen verwoorden :P

Ik vind het echt raar dat studenten die belasting betalen in een kamertje wonen en dat vinden we allemaal normaal en is niks mis mee. Maar waarom, waarom, ik begrijp dat oprecht niet, geven we iemand die hier net een jaar is en nog nooit belasting heeft betaald maar alleen geld kost een appartement of eengezinswoning.
pi_197428893
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:25 schreef Lariekoek11 het volgende:
Van mij mogen er nog meer migranten komen naar Nederland maar dan moeten ze wel wonen in provincies waar relatief gezien weinig mensen wonen. Dan denk ik aan Drenthe, Zeeland, Friesland en Groningen. De immigranten kunnen de economie van die provincies wel stimuleren.
Je doet je naam iig eer aan.
Wat een dom gezwets. Dus na alle randstedelingen die lekker goedkoop willen wonen en daardoor de provincies naar de tyfus helpen,mogen wij in de provincies nog meer ellende te verwerken krijgen? Ik ben voor meer asielzoekers in Amsterdam en omstreken. Amsterdam is toch al verneukt. Nog erger kan bijna niet.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 17:25:45 #149
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_197428949
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 11:10 schreef babylon het volgende:

[..]

Toch raar dat VVD ondanks die door hun veroorzaakte nood zo in de plus staat.
De overgrote meerderheid heeft gewoon een huis of de mogelijkheid op de vrije markt te huren en kan het niet zoveel schelen wat er met het plebs gebeurt.

[ Bericht 0% gewijzigd door BlaZ op 15-01-2021 18:30:23 ]
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_197429130
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 17:04 schreef AlphaReturns het volgende:

[..]

Hmmm heb je een punt had dat beter kunnen verwoorden :P

Ik vind het echt raar dat studenten die belasting betalen in een kamertje wonen en dat vinden we allemaal normaal en is niks mis mee. Maar waarom, waarom, ik begrijp dat oprecht niet, geven we iemand die hier net een jaar is en nog nooit belasting heeft betaald maar alleen geld kost een appartement of eengezinswoning.
De rijken en hun medestanders zullen wel hulp en steun nodig hebben bij hun strijd tegen medemensen die weinig geld hebben en niet willen geloven. Een andere verklaring zal er wel niet zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')