quote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:36 schreef Werkman het volgende:
[..]
Ik was nieuwsgierig hoe moderne vrouwen hier over zouden denken.
Vrouwen blijven uiteindelijk toch vrouwen.
Wat wil je met die zin zeggen? Wat voegt het toe aan "Ik was nieuwsgierig hoe moderne vrouwen hierover zouden zeggen."?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:52 schreef Werkman het volgende:
[..]
Je moet me toch eens uitleggen wat ik hier te veel mee heb gezegd.
Oh, Dat kan ik je moeiteloos uitleggen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:55 schreef Bamboee het volgende:
[..]
Wat wil je met die zin zeggen? Wat voegt het toe aan "Ik was nieuwsgierig hoe moderne vrouwen hierover zouden zeggen."?
Naja, daar kom je wel tot de kern van wat het issue is. Het is niet dat 'galant zijn' niet meer bestaat, het is dat vrouwen het over het algemeen niet meer als voorwaarde stellen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:02 schreef Werkman het volgende:
[..]
Oh, Dat kan ik je moeiteloos uitleggen.
Het is een feit dat er ooit vanuit het vrouwelijk geslacht behoefte is geweest aan deze omgangsvormen anders waren ze er nooit geweest.
Dat we nu in 2021 leven maakt ons echter geen onbehoeftige robots.
Simpel! 😜👍
Ja oké, maar dat is toch niet de richting die ik op wil met dit topic, aantonen dat vrouwen dit of dat zijn.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Naja, daar kom je wel tot de kern van wat het issue is. Het is niet dat 'galant zijn' niet meer bestaat, het is dat vrouwen het over het algemeen niet meer als voorwaarde stellen.
Nee maar dat probeer ik ook niet. Kijk, sommige vrouwen vinden dat leuk, andere vrouwen totaal niet. Nou ja, dat kan. Er is geen fout of goed. Iedereen doet (hopelijk) dat waar hij/zij zich prettig bij voelt.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:16 schreef Werkman het volgende:
[..]
Ja oké, maar dat is toch niet de richting die ik op wil met dit topic, aantonen dat vrouwen dit of dat zijn.
Ik wil het gewoon luchtig en on-topic houden en serieus weten hoe er gedacht word over ouderwetse manieren.
Dat varieert zo blijkt.
Dat lijkt me toch wel de vraag, of die omgangsvormen vanuit de behoeftes van vrouwen zijn ontstaan. Vrouwen hadden nooit zoveel te vertellen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:02 schreef Werkman het volgende:
[..]
Oh, Dat kan ik je moeiteloos uitleggen.
Het is een feit dat er ooit vanuit het vrouwelijk geslacht behoefte is geweest aan deze omgangsvormen anders waren ze er nooit geweest.
Dat we nu in 2021 leven maakt ons echter geen onbehoeftige robots.
Simpel! 😜👍
Ik zie dat ik de verkeerde terminologie gebruik, maar ik bedoel de samenleving na de introductie van het feminismequote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:14 schreef -marz- het volgende:
Wat houdt dat in, post-feministische* samenleving?
Waarom zou geslacht daarin de doorslaggevende factor moeten zijn?:quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:14 schreef -marz- het volgende:
Ik behoor wel tot het zwakkere geslacht hoor, fysiek in ieder geval, dus een man draagt mijn tas als die zwaar is.
Ik vind het geen porum als ik als vrouw loop te sjouwen en een man loopt er met lege handen naast.
2 mensen tegelijk door de deur willen... en al die situaties dan waar 2 mannen of 2 vrouwen tegelijk door een deur willen? Je elimineert maar een beperkt aantal van dat soort misverstanden, en het feit dat er geen sociale norm is voor de rest van de situaties geeft wel aan dat ze blijkbaar geen groot probleem vormen. Ik vind het zelf vaak wel grappig, leidt ook vaak tot een onderlinge blik van verstandhouding.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:14 schreef -marz- het volgende:
Maar als basisprincipe vind ik het wel fijn dat er bepaalde (on)geschreven regels zijn waar je altijd op terug kan vallen zodat er niet allerlei misverstanden staan, 2 mensen die tegelijk door de deur willen enzo. Of zoals bij first dates dat gedoe altijd met dat kistje
Ja zeker. Als splitten de norm zou zijn.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:51 schreef No239SquadronRAF het volgende:
[..]
En splitten als sociale norm lost net zo goed dat gedoe met het kistje op, dus daar heb je geen seksistische norm voor nodig
haha wat?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:15 schreef CoolGuy het volgende:
Ik hou de deuren voor mijn vrouw open, ook de autodeur bij zowel in- als uitstappen
Om even de verhoudingen te benadrukken natuurlijk. Ik sterk, jij zwak.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:51 schreef No239SquadronRAF het volgende:
Als twee mannen een dagje gaan winkelen dan draagt ook niet de sterkste man alle tassen, maar diegene van wie de spullen zijn, tenzij de zwakkere man er duidelijk moeite mee heeft.
Uit de bron die ik in #62 aanhaal:quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat lijkt me toch wel de vraag, of die omgangsvormen vanuit de behoeftes van vrouwen zijn ontstaan. Vrouwen hadden nooit zoveel te vertellen.
Lijkt me van oudsher gezien toch een logischere verklaring.quote:Goedbedoeld seksisme werkt als een soort beloningssysteem om vrouwen ‘op hun plaats’ te houden: als ze zich ‘goed’ gedragen en mooi zijn, verdienen ze bescherming; anders zijn ze niets waard.
Nou er ligt ook veel druk op vrouwen hoor met daten...quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nog meer druk op mannen om op allerlei vlakken "perfect" te moeten zijn.
Laten we wel zijn, als vrouw hoef je maar een klein beetje er goed uit te zien (in de ogen van de aanschouwer) en van piemelzuigen houden en je bent set for life.
Als man ligt het verreweg niet zo simpel er liggen er allerlei verwachtingen waar je aan zal en moet voldoen.
Bovenstaande moet je zien als, wat is er nodig voor een man of vrouw om het makkelijk te hebben in het leven met minimale inzet.
Nahh, ik ben het daar niet mee eens. Dat is geredeneerd vanuit een theoretisch kader. Wat is wanhopig overkomen dan? Hoe uit zich dat? Wat, 'te vaak' appen ofzo? Want ik weet het niet, maar als die man die vrouw écht leuk vindt, dan vermoed ik zo maar hij het niet als 'wanhopig' ziet als zij zich vaak laat horen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:59 schreef Gordeldiertje het volgende:
[..]
Nou er ligt ook veel druk op vrouwen hoor met daten...
Ze mogen niet wanhopig overkomen, niet te vaak appen, make up dragen etc. Daten is gewoon kut.
Mee eens: ze mogen niet over gevoelens praten, niet moeilijk doen enz.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:59 schreef Gordeldiertje het volgende:
Nou er ligt ook veel druk op vrouwen hoor met daten...
Ze mogen niet wanhopig overkomen, niet te vaak appen, make up dragen etc. Daten is gewoon kut.
Bullshit.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:07 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Mee eens: ze mogen niet over gevoelens praten, niet moeilijk doen enz.
En daarnaast, als je maar aan 2 voorwaarden hoeft te voldoen:
- ben je compleet inwisselbaar
- ben je onbelangrijk
Een beetje alsof je iemand vertelt dat diegene het zo goed heeft omdat bedrijven in de rij staan om diegene aan te nemen als wc schrobber.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |