abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_197363576
En dan bedoel ik de ouderwetse manier van behandelen zoals men een dame deed in vroeger tijden.
Laat ik als voorbeeld het victoriaanse Engeland en het oude Amerikaanse Zuiden (zonder racisme natuurlijk) noemen.

Maar dan bedoel ik dan ook echt voor de volle 100%.
Heren helpen een dame uit en in haar jas, schuiven de stoel aan, staan op als een dame op staat.
dames gaan altijd voor.
Kortom: De hele mikmak http://www.thetruegentleman.nl/etiquette.html

Daar tegenover staat dan niet dat je er als vrouw op in zou moeten leveren.
Je zou niet meer verplicht worden je te gedragen als een truttig geklede diva met witte handschoentjes maar gewoon dezelfde manieren , gelijkheid en verworvenheden hebben als nu.

Zouden jullie hiervoor tekenen of afkeuren?
Let wel: dit geld dan niet alleen bij daten maar gewoon bij de hele 24/7 omgang.
pi_197363722
Je bedoelt dan al deze dingen uit het artikel?

quote:
Het is een ‘gentleman’ toegestaan om, na de goedkeuring van een dame, haar te begeleiden voor zolang zij dat goed vindt. De ‘lady’ daarentegen kan steeds een excuus verzinnen om haar mannelijk gezelschap te laten weten dat zijn presence niet (meer) gewenst is. Zulk een opmerking moet volstaan voor de man om te weten dat hij de dame moet verlaten. Zolang de man de ‘lady’ vergezeld, dient hij zijn snelheid aan die van haar aan te passen.

Het is de man zijn plicht om de conversatie zo beknopt mogelijk te houden. Hij mag echter meer uitgebreid vertellen als zij haar toestemming daar voor geeft.

Wanneer op straat wordt er van ‘gentlemen’ verwacht dat zij handschoenen dragen. Het dragen van handschoenen beperkt zich echter niet tot de straat, maar ook de kerk en andere formele aangelegenheden, tenzij de man tijdens een formele gelegenheid eet en/of drinkt.

Witte of crèmekleurige handschoenen worden door ‘gentlemen’ gewoonlijk ‘s avonds gedragen.
Grijs of andere donkere kleuren worden vooral tijdens de dag gedragen.
Alle ‘gentlemen’ (en jongens) dienen iedereen van het vrouwelijk geslacht te beschouwen als ‘ladies’ (“women” wordt gewoonlijk gebruikt voor vrouwen van wie de reputatie twijfelachtig, of ronduit beschamend, is). Ondanks de reputatie van een ‘lady’ moet opgemerkt worden dat een echte heer het vrouwelijke geslacht niet als ‘ladies’ bestempeld omdat ze van het vrouwelijk geslacht zijn; Zij behandelen vrouwen als ‘ladies’ omdat zij simpelweg ‘gentlemen’ zijn.

Een ‘gentleman’ dient op te staan wanneer een dame de kamer binnen komt. In een grote ruimte met veel volk, dient een heer op te staan wanneer de ‘lady’ in zijn aanwezigheid komt.

Sta op wanneer zij opstaat.

Bied haar uw stoel aan wanneer geen andere voor handen zijn.

Assisteer een dame met haar stoel wanneer ze gaat zitten of opstaat, vooral aan tafel waar de stoelen log en zwaar zijn.

Open een deur voor een dame en laat haar voor gaan.

Bij het op een trap naar boven gaan met een dame of dames, moet een heer naast of voor hen gaan. Zijn taak is om de dame te leiden.

Een ‘lady’ mag nooit verwaarloosd worden. Heren moeten een dame helpen met haar cape, sjaal, of andere overkleding die zij wenst uit te doen om comfortabel in de ruimte te kunnen bewegen.

Bied haar aan om drankjes te halen als die voor handen zijn.

Het is onbeleefd om in het openbaar te spugen; vooral in de nabijheid van dames. Ook het gebruik van tabak, in enige vorm, is te vermijden in de nabijheid van dames. Tabak kan gebruikt worden in het gezelschap van mannen. Een algemene regel is dat het zeer onbeleefd is om iemand anders’ snuifdoos te gebruiken, tenzij dit werd aangeboden.

Uiteraard is vloeken of het discussiëren over “ongepaste” of “onbeleefde” onderwerpen in de nabijheid van dames taboe. Zelfs luid praten is al een sociale misstap.

Op muren schrijven, op de grond zitten, of dingen op de grond gooien zijn vulgariteiten.

Geen heer zou erover denken om in een dames kleedkamer te kijken; er binnen gaan zou onvergeeflijk zijn.

Netheid wordt steeds geapprecieerd. Een oud hemd of callico jurk zijn niet noodzakelijk vulgair; in wezen is vuil dat wel.

Zelfs het stampen met de voeten tijdens het dansen is een ‘foute zet’.

Echte beleefdheid kost niets, maar het is de belangrijkste eigenschap en voordeel voor de bezitter ervan. Beleefdheid is natuurlijk een zaak voor een dame of een heer. Goed gedrag is niet enkel en reflectie van jezelf, maar ook van je ouders en de opvoeding die je genoten hebt. Van ruwe, grof, opdringerige, lastige of luide mensen moet worden aangenomen dat ze uitschot of Yankees zijn en zo handelen omdat zij niet beter weten.

Nederigheid wordt zelden mis begrepen en is evenmin ergerlijk voor iemand. Hou altijd eerst rekening met anderen en pas op de laatste plaats met jezelf. De fundatie voor ‘goede manieren’ ligt in de geest van zelfverloochening ("ladies first" en "after you" zijn twee uitdrukking om deze basisregel te onthouden).

Oefen bescheidenheid in alle situaties uit. “Waarom; Ik denk dat ik op het juiste moment op de juiste plaats was”, zou een gepaste reactie zijn op het horen dat je de Pulitzer Prize hebt gewonnen. “Ik verdien het natuurlijk wel”, zou worden begrepen als verwaand en arrogant.

Al uw handelingen moeten daarom zo gewoon zijn om een oprechte uitstraling te verwezenlijken die aanzet tot zelfvertrouwen in het bijzijn van de meest venerabele personen.
Is deze etiquette weg dan ? :@

Ik bedoel die handschoenen dat doen we niet meer, maar veel van deze dingen verwacht ik wel, deur voor me openhouden etc.

Vooral in het openbaar, ik zou me opgelaten voelen als mijn man vóór mij de deur open trekt en er vervolgens zelf door glipt.

Ook mannen waar ik geen relatie mee heb houden de deur voor me open, is dat niet gebruikelijk ?

Ik ben zelf ook van de oude stempel, op een avondje uit draag je geen horloge, dat soort dingen.
What's the name of the game?
  dinsdag 12 januari 2021 @ 15:51:13 #3
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197363734
*O* *O* *O* :Y :Y :Y
pi_197363758
Ik vind dus wel dat dames zich ook aan de etiquette moeten houden als zij dit van hun man verlangen.
What's the name of the game?
pi_197363760
Ja top, al zal ik de ongevraagde dickpics enorm gaan missen
pi_197363771
Lachwekkend en ook wel interessant .
Ik vraag me af waarom je dat als man zou willen. Komt over als compensatie voor andere dingen of alsof het toe wrok gaat leiden ofzo :? Ik word er iig wantrouwig van.
Sommige dingen zit wel wat in, maar ik vind het veel discriminerend onderscheid op basis van iets waar iemand niets aan kan doen.
Ik werd er zelf altijd heel ongemakkelijk van als mannen dit gedrag vertoonden. Dan ging ik expres ook de deur voor hen open houden. Nu zou ik dat niet meer doen tenzij ze zware dozen tillen of het regent. Maar ik snap zelf niet wat beleefdheid tegenwoordig nog met geslacht te maken heeft. Is toch bizar als je erover nadenkt. Ik probeer me zelf zo min mogelijk van wat er tegenwoordig resteert van deze etiquette aan te trekken, maar soms voel ik me er toch slecht over.
Was dit wat je wou lezen of wou je lezen dat de dames dit als ideaal zien zodat je kon zeggen: zie je wel, ze willen privileges

[ Bericht 6% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 12-01-2021 16:07:41 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  dinsdag 12 januari 2021 @ 15:54:07 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_197363787
Waarom 100%?
The love you take is equal to the love you make.
pi_197363811
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:50 schreef -marz- het volgende:
Je bedoelt dan al deze dingen uit het artikel?
[..]

Is deze etiquette weg dan ? :@

Ik bedoel die handschoenen dat doen we niet meer, maar veel van deze dingen verwacht ik wel, deur voor me openhouden etc.

Vooral in het openbaar, ik zou me opgelaten voelen als mijn man vóór mij de deur open trekt en er vervolgens zelf door glipt.

Ook mannen waar ik geen relatie mee heb houden de deur voor me open, is dat niet gebruikelijk ?
Ik doe dat alleen als ik een relatie heb of als ik op date ben.
Als ik gewoon bij de Hema of Jumbo moet zijn moet je echt hoogbejaard of immobiel zijn wil ik de deur voor je open houden.

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:54 schreef Lienekien het volgende:
Waarom 100%?
Omdat het gewoon niet te doen is om van zo'n grote hoop een selectie te maken naar ieders gerief.
Althans als topicstarter, als jij bepaalde dingen wel of niet wilt maak dan gerust je eigen selectie.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 15:58:20 #9
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197363843
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:50 schreef -marz- het volgende:
Je bedoelt dan al deze dingen uit het artikel?
[..]

Is deze etiquette weg dan ? :@

Ik bedoel die handschoenen dat doen we niet meer, maar veel van deze dingen verwacht ik wel, deur voor me openhouden etc.

Vooral in het openbaar, ik zou me opgelaten voelen als mijn man vóór mij de deur open trekt en er vervolgens zelf door glipt.

Ook mannen waar ik geen relatie mee heb houden de deur voor me open, is dat niet gebruikelijk ?

Ik ben zelf ook van de oude stempel, op een avondje uit draag je geen horloge, dat soort dingen.
Er staat nergens hoe de dame de man moet behandelen.
pi_197363854
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:55 schreef Werkman het volgende:

[..]

Ik doe dat alleen als ik een relatie heb of als ik op date ben.
Als ik gewoon bij de Hema of Jumbo moet zijn moet je echt hoogbejaard of immobiel zijn wil ik de deur voor je open houden.
Ook niet als het een aantrekkelijke vrouw is?

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:58 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Er staat nergens hoe de dame de man moet behandelen.
Oh shit, nee als het er niet staat dan hoeft het niet!
What's the name of the game?
  dinsdag 12 januari 2021 @ 16:00:35 #11
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197363881
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:58 schreef -marz- het volgende:

[..]

Ook niet als het een aantrekkelijke vrouw is?
[..]

Oh shit, nee als het er niet staat dan hoeft het niet!
Nah, is toch niet eerlijk. De man moet van alles, de vrouw niets.
pi_197363894
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:58 schreef -marz- het volgende:
Ook niet als het een aantrekkelijke vrouw is?
Nee, want die heb ik thuis zitten.
Als ik vrijgezel ben kijk ik eerst of er geen chagrijnige kop op zit. :7
pi_197363898
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:00 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nah, is toch niet eerlijk. De man moet van alles, de vrouw niets.
https://www.shinesheets.c(...)e-a-high-class-lady/
  dinsdag 12 januari 2021 @ 16:01:36 #14
250114 Bamboee
Sapperdeflap.
pi_197363903
Ik kan het waarderen wanneer mannen zo nu en dan de deur voor mij open houden, maar het moet niet de norm zijn. In Oost-Europa houden sommigen zich nog aan deze 'gedragsregels'. Ik werd er uiteindelijk echter tegendraads van, waarbij de meesten op hun pik getrapt waren wanneer ik de deur voor hen open hield. Niet aan mij besteed 8)7

quote:
Uiteraard is vloeken of het discussiëren over “ongepaste” of “onbeleefde” onderwerpen in de nabijheid van dames taboe. Zelfs luid praten is al een sociale misstap.
En dit.... Ik doe zelf niet anders op een feestje :@
  dinsdag 12 januari 2021 @ 16:03:11 #15
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197363934
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:01 schreef Bamboee het volgende:
Ik kan het waarderen wanneer mannen zo nu en dan de deur voor mij open houden, maar het moet niet de norm zijn. In Oost-Europa houden sommigen zich nog aan deze 'gedragsregels'. Ik werd er uiteindelijk echter tegendraads van, waarbij de meesten op hun pik getrapt waren wanneer ik de deur voor hen open hield. Niet aan mij besteed 8)7
[..]

En dit.... Ik doe zelf niet anders op een feestje :@
Misschien weet je zelf niet meer wanneer je vervelend overkomt.
pi_197363947
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:52 schreef Fugue het volgende:
Ja top, al zal ik de ongevraagde dickpics enorm gaan missen
En als 'lady' mag je er ook niet om vragen natuurlijk :P
  dinsdag 12 januari 2021 @ 16:05:41 #17
250114 Bamboee
Sapperdeflap.
pi_197363998
quote:
Misschien weet je zelf niet meer wanneer je vervelend overkomt.
Omdat ik er tegendraads van werd?
  dinsdag 12 januari 2021 @ 16:07:13 #18
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197364017
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:05 schreef Bamboee het volgende:

[..]

Omdat ik er tegendraads van werd?
Nee omdat het kennelijk een gewoonte is. Heb je wel eens nagevraagd of mensen jouw gedrag ook leuk vinden?
pi_197364036
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:52 schreef Fugue het volgende:
Ja top, al zal ik de ongevraagde dickpics enorm gaan missen
Sorry :@
  dinsdag 12 januari 2021 @ 16:10:14 #20
250114 Bamboee
Sapperdeflap.
pi_197364065
quote:
Nee omdat het kennelijk een gewoonte is. Heb je wel eens nagevraagd of mensen jouw gedrag ook leuk vinden?
Ik open geregeld deuren voor anderen. Bekend of onbekend, man of vrouw, jong of oud. Heb jij je wel eens afgevraagd of mensen jouw veroordelingen leuk vinden?
  dinsdag 12 januari 2021 @ 16:12:05 #21
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197364095
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:10 schreef Bamboee het volgende:

[..]

Ik open geregeld deuren voor anderen. Bekend of onbekend, man of vrouw, jong of oud. Heb jij je wel eens afgevraagd of mensen jouw veroordelingen leuk vinden?
Moet kunnen. Maarreh tip van mij voor jou.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 16:12:07 #22
250114 Bamboee
Sapperdeflap.
pi_197364096
quote:
Ik doe dat alleen als ik een relatie heb of als ik op date ben.
Als ik gewoon bij de Hema of Jumbo moet zijn moet je echt hoogbejaard of immobiel zijn wil ik de deur voor je open houden.
Maar het is juist leuk om voor anderen deuren te openen; krijg je zoveel mensen mee aan het glimlachen! Het is natuurlijk niet volgens de man-vrouw etiquette; maar je maakt anderen er blij mee :)
  dinsdag 12 januari 2021 @ 16:12:46 #23
250114 Bamboee
Sapperdeflap.
pi_197364103
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:12 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Moet kunnen. Maarreh tip van mij voor jou.
Right back at you ;)
  Leukste jonkie 2022 dinsdag 12 januari 2021 @ 16:13:39 #24
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_197364121
Alsjeblieft graag _O_

De maatschappij is zo verhufterd :N

Gewoon weer volgens "Hoe Heurt het Eigenlijk" van Amy Groskamp-ten Have O+
-XOXO- Je maintiendrai
  Moderator dinsdag 12 januari 2021 @ 16:15:30 #25
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_197364159
Ik doe dit niet 100% maar een groot deel wel. Ik hou de deuren voor mijn vrouw open, ook de autodeur bij zowel in- als uitstappen, ik schuif in een restaurant haar stoel aan, ik hou haar jas voor haar open als ze die aan wil doen, die ga ik ook ophangen en weer halen en zo zijn er nog wel wat dingen.

Ik sta niét op als ze op staat van tafel, dat dan weer niet, en ik heb geen handschoenen, maar wat ik net noem doe ik wel en ik zal vast nog wel wat dingen vergeten.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_197364198
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:15 schreef CoolGuy het volgende:
Ik doe dit niet 100% maar een groot deel wel. Ik hou de deuren voor mijn vrouw open, ook de autodeur bij zowel in- als uitstappen, ik schuif in een restaurant haar stoel aan, ik hou haar jas voor haar open als ze die aan wil doen, die ga ik ook ophangen en weer halen en zo zijn er nog wel wat dingen.

Ik sta niét op als ze op staat van tafel, dat dan weer niet, en ik heb geen handschoenen, maar wat ik net noem doe ik wel en ik zal vast nog wel wat dingen vergeten.
Awkward.
Krijg daar echt een ongemakkelijk gevoel van. :D

Iemand vroeg me een keer ten huwelijk en ging op zijn knieën. Ik kon wel door de grond zakken.
pi_197364217
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:12 schreef Bamboee het volgende:

[..]

Maar het is juist leuk om voor anderen deuren te openen; krijg je zoveel mensen mee aan het glimlachen! Het is natuurlijk niet volgens de man-vrouw etiquette; maar je maakt anderen er blij mee :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:01 schreef Bamboee het volgende:
Ik kan het waarderen wanneer mannen zo nu en dan de deur voor mij open houden, maar het moet niet de norm zijn. In Oost-Europa houden sommigen zich nog aan deze 'gedragsregels'. Ik werd er uiteindelijk echter tegendraads van, waarbij de meesten op hun pik getrapt waren wanneer ik de deur voor hen open hield.
Wat is het nou :P

Je waardeert het maar het mag geen norm zijn, wat is dat nou weer.

Lijkt me een recept voor verwarring en zo te zien is het dat ook.
What's the name of the game?
  Moderator dinsdag 12 januari 2021 @ 16:19:44 #28
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_197364219
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:18 schreef Amee het volgende:

[..]

Awkward.
Krijg daar echt een ongemakkelijk gevoel van. :D

Iemand vroeg me een keer ten huwelijk en ging op zijn knieën. Ik kon wel door de grond zakken.
Ja, dat kan, maar mijn vrouw kan het waarderen, dat vind ik belangrijker :P
Breitling - Instruments for Professionals
  Leukste jonkie 2022 dinsdag 12 januari 2021 @ 16:25:16 #29
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_197364309
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:18 schreef Amee het volgende:

[..]

Awkward.
Krijg daar echt een ongemakkelijk gevoel van. :D

Iemand vroeg me een keer ten huwelijk en ging op zijn knieën. Ik kon wel door de grond zakken.
Dat hoort toch? :@
-XOXO- Je maintiendrai
pi_197364324
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:18 schreef Amee het volgende:
Iemand vroeg me een keer ten huwelijk en ging op zijn knieën. Ik kon wel door de grond zakken.
Waarom kon je wel door de grond zakken?

Geneerde je je voor het aanzoek an sich, of enkel dat gebaar? Was het slecht uitgevoerd?

Hoe heb je gereageerd?
What's the name of the game?
  dinsdag 12 januari 2021 @ 16:26:12 #31
250114 Bamboee
Sapperdeflap.
pi_197364325
quote:
Wat is het nou :P

Je waardeert het maar het mag geen norm zijn, wat is dat nou weer.

Lijkt me een recept voor verwarring en zo te zien is het dat ook.
Ik kan het waarderen, wanneer het met mate gebeurt. Maar ik ga niet staan wachten tot een man de deur voor mij opent in een restaurant.
pi_197364330
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:25 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Dat hoort toch? :@
Dat hoeft niet van mij. Haha! Liever niet zelfs :P
  dinsdag 12 januari 2021 @ 16:26:32 #33
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_197364335
Het is natuurlijk onzin dat het de norm zou moeten zijn.
The love you take is equal to the love you make.
pi_197364342
- Laat dat achterlijke getag om te trollen eens achterwege -

[ Bericht 83% gewijzigd door CoolGuy op 12-01-2021 16:28:27 ]
  Leukste jonkie 2022 dinsdag 12 januari 2021 @ 16:27:55 #35
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_197364357
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:26 schreef Amee het volgende:

[..]

Dat hoeft niet van mij. Haha! Liever niet zelfs :P
Romantisch toch O+
-XOXO- Je maintiendrai
pi_197364363
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:26 schreef -marz- het volgende:

[..]

Waarom kon je wel door de grond zakken?

Geneerde je je voor het aanzoek an sich, of enkel dat gebaar? Was het slecht uitgevoerd?

Hoe heb je gereageerd?
Van het gebaar voelde ik me erg ongemakkelijk. Ik weet nog dat ik overal keek behalve naar hem. Whaha! :@
pi_197364438
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:27 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Romantisch toch O+
Mja. Ik heb liever gewoon dat hij mijn gezicht vastpakt en op mijn lippen vraagt of ik met hem wil trouwen ipv op zijn knieën. Vind ik veel romantischer :P

Nu ik erover nadenk waarom dat voor mij ongemakkelijk is: Ik denk dat het een beetje lijkt op smeken en zich vernederen.
pi_197364443
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:18 schreef Amee het volgende:

[..]

Awkward.
Krijg daar echt een ongemakkelijk gevoel van. :D

Iemand vroeg me een keer ten huwelijk en ging op zijn knieën. Ik kon wel door de grond zakken.
''Iemand een keer'' betekent natuurlijk dat je hem afgewezen hebt, anders had je gewoon gezegd ''mijn man''
Hoe reageerde ie op de afwijzing? :7
pi_197364493
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:32 schreef Werkman het volgende:

[..]

''Iemand een keer'' betekent natuurlijk dat je het afgeslagen hebt, anders had je gewoon gezegd ''mijn man''
Hoe reageerde ie op de afwijzing? :7
Ik ben al een aantal keren ten huwelijk gevraagd, om eerlijk te zijn. :P

Hij nam het sportief op :)
pi_197364529
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:34 schreef Amee het volgende:

Ik ben al een aantal keren ten huwelijk gevraagd, om eerlijk te zijn. :P
Ben nieuwsgierig, heb je een goddelijk lijf of zo of werk je gewoon als begeleidster op een sociale werkpklaats?
(Noot: Niet hatelijk bedoeld)
pi_197364562
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:37 schreef Werkman het volgende:

[..]

Ben nieuwsgierig, heb je een goddelijk lijf of zo of werk je gewoon als begeleidster op een sociale werkpklaats?
(Noot: Niet hatelijk bedoeld)
Haha! Ach, ze vonden me gewoon leuk :P
Ofzo

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2021 16:39:19 ]
pi_197364580
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:39 schreef Amee het volgende:

[..]

Haha! Ach, ze vonden me gewoon leuk :P
Ofzo
Maar waren het serieuze relaties of gewoon een paar eenzame natte kranten?
pi_197364645
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:40 schreef Werkman het volgende:

[..]

Maar waren het serieuze relaties of gewoon een paar eenzame natte kranten?
Een was wel serieus, was mijn vriend indertijd. De anderen waren al op het randje van echte relatie, maar nog net niet.

Maar om ontopic te gaan:
Ik ben eigenlijk nogal ouderwets, maar dan meer in gezins-zorgzaamheid dan in gentlemen-style
pi_197364898
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:44 schreef Amee het volgende:
Ik ben eigenlijk nogal ouderwets, maar dan meer in gezins-zorgzaamheid dan in gentlemen-style
Heb ik niet direct een beeld bij, gezins-zorgzaamheid wat houdt dat voor jou in?
What's the name of the game?
pi_197364933
Heb nog nooit de deur opgehouden :')

Lijkt wel of vrouwen lichamelijk beperkt zijn als ik die lijst lees. Geen wonder dat er een verschil is op de arbeidsmarkt. De tyfus zeg.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_197364972
Het is een beetje raar om in een post-feministische samenleving waar gelijkheid het grootste streven is nog wel hele andere sociale normen voor mannen en vrouwen te gaan handhaven.

Ik zou het ook niet gepast vinden als een vrouw daar op zou staan / mij er op af zou rekenen als ik het niet doe. Je behoort toch niet tot het zwakkere geslacht? :')

Overigens zijn dingen als de deur voor iemand openhouden, drankjes voor elkaar halen, iemands zijn jas aannemen/teruggeven etc. wel gewoon leuke/beleefde dingen die je voor elkaar kunt doen, ongeacht het geslacht. Dan wel graag op basis van een zekere wederkerigheid (zonder dat op een telraam bij te houden).
pi_197365137
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 17:03 schreef No239SquadronRAF het volgende:
Ik zou het ook niet gepast vinden als een vrouw daar op zou staan / mij er op af zou rekenen als ik het niet doe. Je behoort toch niet tot het zwakkere geslacht?
Het hele totaalpakket is eindeloos vermoeiend, dat geef ik toe.
pi_197365174
Wat houdt dat in, post-feministische* samenleving?

Ik behoor wel tot het zwakkere geslacht hoor, fysiek in ieder geval, dus een man draagt mijn tas als die zwaar is.
Ik vind het geen porum als ik als vrouw loop te sjouwen en een man loopt er met lege handen naast.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 17:03 schreef No239SquadronRAF het volgende:
Overigens zijn dingen als de deur voor iemand openhouden, drankjes voor elkaar halen, iemands zijn jas aannemen/teruggeven etc. wel gewoon leuke/beleefde dingen die je voor elkaar kunt doen, ongeacht het geslacht.
Dat is wel waar.

Als vrouw maar gaan zitten/staan wachten tot je bediend wordt en nooit iets terug doen vind ik ook niks. Ik ga ook niet bij een deur staan wachten tot een man hem open komt doen ofzo.

Maar als basisprincipe vind ik het wel fijn dat er bepaalde (on)geschreven regels zijn waar je altijd op terug kan vallen zodat er niet allerlei misverstanden staan, 2 mensen die tegelijk door de deur willen enzo. Of zoals bij first dates dat gedoe altijd met dat kistje :P

*ff opgezocht
quote:
Postfeminism can be considered a critical way of understanding the changed relations between feminism, popular culture and femininity.

Postfeminism may also present a critique of second-wave feminism or third-wave feminism by questioning their binary thinking and essentialism, their vision of sexuality, and their perception of relationships between femininity and feminism.

It may also complicate or even deny entirely the notion that absolute gender equality is necessary, desirable or realistically achievable

https://en.wikipedia.org/wiki/Postfeminism
Blijkbaar ben ik zelf een product/aanhanger van het postfeminisme, in de zin van: man en vrouw zijn niet gelijk en dat hoeft ook niet.

[ Bericht 12% gewijzigd door -marz- op 12-01-2021 17:23:47 ]
What's the name of the game?
pi_197365462
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:59 schreef -marz- het volgende:

[..]

Heb ik niet direct een beeld bij, gezins-zorgzaamheid wat houdt dat voor jou in?
Mijn gezin eerst. De man is het "hoofd". Niet dat ik onderdanig ben, hoor. Haha! Ik ben ook gewoon een werkende vrouw. Maar hij heeft de laatste beslissing enzo.
pi_197366609
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:53 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Lachwekkend en ook wel interessant .
Ik vraag me af waarom je dat als man zou willen. Komt over als compensatie voor andere dingen of alsof het toe wrok gaat leiden ofzo :? Ik word er iig wantrouwig van.
Sommige dingen zit wel wat in, maar ik vind het veel discriminerend onderscheid op basis van iets waar iemand niets aan kan doen.
Ik werd er zelf altijd heel ongemakkelijk van als mannen dit gedrag vertoonden. Dan ging ik expres ook de deur voor hen open houden. Nu zou ik dat niet meer doen tenzij ze zware dozen tillen of het regent. Maar ik snap zelf niet wat beleefdheid tegenwoordig nog met geslacht te maken heeft. Is toch bizar als je erover nadenkt. Ik probeer me zelf zo min mogelijk van wat er tegenwoordig resteert van deze etiquette aan te trekken, maar soms voel ik me er toch slecht over.
Was dit wat je wou lezen of wou je lezen dat de dames dit als ideaal zien zodat je kon zeggen: zie je wel, ze willen privileges
Ik was nieuwsgierig hoe moderne vrouwen hier over zouden denken.
Vrouwen blijven uiteindelijk toch vrouwen.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 18:50:25 #51
250114 Bamboee
Sapperdeflap.
pi_197366910
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 18:36 schreef Werkman het volgende:

[..]

Ik was nieuwsgierig hoe moderne vrouwen hier over zouden denken.
Vrouwen blijven uiteindelijk toch vrouwen.
:R
pi_197366974
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 18:50 schreef Bamboee het volgende:
:R
Je moet me toch eens uitleggen wat ik hier te veel mee heb gezegd.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 18:55:18 #53
250114 Bamboee
Sapperdeflap.
pi_197367055
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 18:52 schreef Werkman het volgende:

[..]

Je moet me toch eens uitleggen wat ik hier te veel mee heb gezegd.
Wat wil je met die zin zeggen? Wat voegt het toe aan "Ik was nieuwsgierig hoe moderne vrouwen hierover zouden zeggen."?
pi_197367318
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 18:55 schreef Bamboee het volgende:

[..]

Wat wil je met die zin zeggen? Wat voegt het toe aan "Ik was nieuwsgierig hoe moderne vrouwen hierover zouden zeggen."?
Oh, Dat kan ik je moeiteloos uitleggen.
Het is een feit dat er ooit vanuit het vrouwelijk geslacht behoefte is geweest aan deze omgangsvormen anders waren ze er nooit geweest.
Dat we nu in 2021 leven maakt ons echter geen onbehoeftige robots.

Simpel! 😜👍
  Moderator dinsdag 12 januari 2021 @ 19:05:34 #55
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_197367426
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 19:02 schreef Werkman het volgende:

[..]

Oh, Dat kan ik je moeiteloos uitleggen.
Het is een feit dat er ooit vanuit het vrouwelijk geslacht behoefte is geweest aan deze omgangsvormen anders waren ze er nooit geweest.
Dat we nu in 2021 leven maakt ons echter geen onbehoeftige robots.

Simpel! 😜👍
Naja, daar kom je wel tot de kern van wat het issue is. Het is niet dat 'galant zijn' niet meer bestaat, het is dat vrouwen het over het algemeen niet meer als voorwaarde stellen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_197367915
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 19:05 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Naja, daar kom je wel tot de kern van wat het issue is. Het is niet dat 'galant zijn' niet meer bestaat, het is dat vrouwen het over het algemeen niet meer als voorwaarde stellen.
Ja oké, maar dat is toch niet de richting die ik op wil met dit topic, aantonen dat vrouwen dit of dat zijn.
Ik wil het gewoon luchtig en on-topic houden en serieus weten hoe er gedacht word over ouderwetse manieren.
Dat varieert zo blijkt.
  Moderator dinsdag 12 januari 2021 @ 19:25:01 #57
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_197368198
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 19:16 schreef Werkman het volgende:

[..]

Ja oké, maar dat is toch niet de richting die ik op wil met dit topic, aantonen dat vrouwen dit of dat zijn.
Ik wil het gewoon luchtig en on-topic houden en serieus weten hoe er gedacht word over ouderwetse manieren.
Dat varieert zo blijkt.
Nee maar dat probeer ik ook niet. Kijk, sommige vrouwen vinden dat leuk, andere vrouwen totaal niet. Nou ja, dat kan. Er is geen fout of goed. Iedereen doet (hopelijk) dat waar hij/zij zich prettig bij voelt.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 12 januari 2021 @ 19:45:56 #58
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_197368974
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 19:02 schreef Werkman het volgende:

[..]

Oh, Dat kan ik je moeiteloos uitleggen.
Het is een feit dat er ooit vanuit het vrouwelijk geslacht behoefte is geweest aan deze omgangsvormen anders waren ze er nooit geweest.
Dat we nu in 2021 leven maakt ons echter geen onbehoeftige robots.

Simpel! 😜👍
Dat lijkt me toch wel de vraag, of die omgangsvormen vanuit de behoeftes van vrouwen zijn ontstaan. Vrouwen hadden nooit zoveel te vertellen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_197376282
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 17:14 schreef -marz- het volgende:
Wat houdt dat in, post-feministische* samenleving?
Ik zie dat ik de verkeerde terminologie gebruik, maar ik bedoel de samenleving na de introductie van het feminisme :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 17:14 schreef -marz- het volgende:

Ik behoor wel tot het zwakkere geslacht hoor, fysiek in ieder geval, dus een man draagt mijn tas als die zwaar is.
Ik vind het geen porum als ik als vrouw loop te sjouwen en een man loopt er met lege handen naast.
Waarom zou geslacht daarin de doorslaggevende factor moeten zijn?:
- Er zijn genoeg vrouwen (sporters, fysieke arbeid) sterker dan genoeg mannen (inclusief met een handicap of chronische ziekte of die gewoon niets aan sport doen en zwak gebouwd zijn)
- Voor de meeste van die beleefdheidsvormen heb je helemaal geen kracht nodig... Openen van deuren? Betalen van drankjes? Het aanhoren van een saai verhaal? :? Opstaan wanneer de ander opstaat?
- Misschien is het haar tas en kan ze die prima zelf dragen? Gaat er mijn inziens niet om wie er het sterkste is zolang je allebei maar sterk genoeg bent. Als twee mannen een dagje gaan winkelen dan draagt ook niet de sterkste man alle tassen, maar diegene van wie de spullen zijn, tenzij de zwakkere man er duidelijk moeite mee heeft. Waarom zou je het bij vrouwen anders doen?

Dus waarom zou de gedragsnorm op geslacht gesteld moeten worden?

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 17:14 schreef -marz- het volgende:

Maar als basisprincipe vind ik het wel fijn dat er bepaalde (on)geschreven regels zijn waar je altijd op terug kan vallen zodat er niet allerlei misverstanden staan, 2 mensen die tegelijk door de deur willen enzo. Of zoals bij first dates dat gedoe altijd met dat kistje
2 mensen tegelijk door de deur willen... en al die situaties dan waar 2 mannen of 2 vrouwen tegelijk door een deur willen? Je elimineert maar een beperkt aantal van dat soort misverstanden, en het feit dat er geen sociale norm is voor de rest van de situaties geeft wel aan dat ze blijkbaar geen groot probleem vormen. Ik vind het zelf vaak wel grappig, leidt ook vaak tot een onderlinge blik van verstandhouding.
En splitten als sociale norm lost net zo goed dat gedoe met het kistje op, dus daar heb je geen seksistische norm voor nodig :)
pi_197377373
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:51 schreef No239SquadronRAF het volgende:

[..]
En splitten als sociale norm lost net zo goed dat gedoe met het kistje op, dus daar heb je geen seksistische norm voor nodig :)
Ja zeker. Als splitten de norm zou zijn.
Misschien zijn we daar ook wel naartoe onderweg. Ik weet het niet.

Ik snap jouw punt wel, logischerwijs is er geen absolute noodzaak voor etiquette waarbij mannen hoffelijk zijn naar vrouwen, vrouw kan zelf haar stoel aanschuiven en is geëmancipeerd inmiddels, heeft rechten, betaald werk etc.

Toch bestaat er nog steeds deze etiquette, zij het in een andere vorm dan 100 jaar geleden. Waarom?
What's the name of the game?
  woensdag 13 januari 2021 @ 02:16:21 #61
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197377456
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:15 schreef CoolGuy het volgende:
Ik hou de deuren voor mijn vrouw open, ook de autodeur bij zowel in- als uitstappen
haha wat? :')

Ik ben haar chauffeur niet. _O-
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197378224
Nee liever niet. Goedbedoeld seksisme: het lijkt zo aardig

Het komt erop neer dat seksisme niet alleen maar een onschuldige 'goede' kant kan hebben, maar dat de vijandige kant er onlosmakelijk mee verbonden is (niet per definitie op het niveau van individuen. Iemand kan prima hoffelijk zijn zonder zich schuldig te maken aan de vijandige variant). Waardoor de vriendelijke kant eigenlijk ook niet onschuldig is.

[ Bericht 47% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2021 07:52:38 ]
pi_197378257
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:51 schreef No239SquadronRAF het volgende:
Als twee mannen een dagje gaan winkelen dan draagt ook niet de sterkste man alle tassen, maar diegene van wie de spullen zijn, tenzij de zwakkere man er duidelijk moeite mee heeft.
Om even de verhoudingen te benadrukken natuurlijk. Ik sterk, jij zwak.
  woensdag 13 januari 2021 @ 08:18:28 #64
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_197378741
Ik hou een deur open en laat vrouwen voor gaan, maar alleen wanneer ze een lekkere asser hebben. Dan kan ik daar een paar seconden ongegeneerd naar loeren. Wat ben ik toch chalant. _O_

Mijn vriendin wil overigens als ze bijvoorbeeld struikelt/iets laat vallen op een drukke plek niet eens dat ik haar help met opstaan/oprapen. Ze zegt dat ik dan alleen maar meer aandacht trek naar een toch al chanante situatie. Vind ik ergens best begrijpelijk.

[ Bericht 9% gewijzigd door Twiitch op 13-01-2021 08:52:50 ]
pi_197378774
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 19:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat lijkt me toch wel de vraag, of die omgangsvormen vanuit de behoeftes van vrouwen zijn ontstaan. Vrouwen hadden nooit zoveel te vertellen.
Uit de bron die ik in #62 aanhaal:
quote:
Goedbedoeld seksisme werkt als een soort beloningssysteem om vrouwen ‘op hun plaats’ te houden: als ze zich ‘goed’ gedragen en mooi zijn, verdienen ze bescherming; anders zijn ze niets waard.
Lijkt me van oudsher gezien toch een logischere verklaring.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2021 08:22:31 ]
pi_197379021
Ik ben best wel een boerin. Hou me zelf niet aan dames etiquettes. Ik zit gerust op de bank met mijn benen wijd of ik laat een hele harde boer als mijn vriend naast me zit.

Maar soms kan ik dan wel weer een jurkje aan doen en hakjes en dan gedraag ik me wel vrouwelijk.

Mijn vriend is ook niet zo een gentleman. Ik vind het ook geen voorwaarde.

Mijn ex was wel heel galant en ik kreeg daar toch wel een soort speciaal gevoel van. Als mijn vriend nu wel eens de deur open houdt dan vind ik het toch leuk.

Als ik op date zou gaan en iemand zou galant zijn dan zou ik dat toch leuk vinden. Maar dan niet op zo een macho versierders manier. Daar heb ik 3cht een hekel aan. Maar een man die tijdens het daten onhandig een deur open houdt of je stoel aanschuift dat vind ik wel aantrekkelijk. Vooral als ie eerst gaat zitten en mij dan ziet en zich vergist en dan snel op staat op mijn stoel aan te schuiven. Op een klunzige manier galant willen zijn geeft mij het gevoel dat iemand moeite wil doen en me leuk vindt.

Mijn ex deed het ook niet op een macho manier. Het was gewoon wie hij was. Toen we getrouwd waren sprak hij ook altijd met vrienden over zijn vrouw en niet over "mijn naam". Hij vond dat meer respect uitstralen. Hij zei je bent niet zomaar iemand. Je bent mijn vrouw en dat wil ik uitstralen. Ik vond dat eigenlijk best wel wat hebben. (Overigens was ie niet dominant ofzo want dan had ik het denk ik stom gevonden).

Ingewikkeld he vrouwen? En we zijn ook nog allemaal anders.

Overigens ben ik bi en heb ik wel eens een vriendin gehad. Voor haar hield ik altijd dr deur open, kocht bloemen voor dr, schoof dr stoel aan etc. Zij deed dat ook soms bij mij. Ik vond dat heel leuk om te doen. Gaf een speciaal gevoel.
.
pi_197379438
Nog meer druk op mannen om op allerlei vlakken "perfect" te moeten zijn.

Laten we wel zijn, als vrouw hoef je maar een klein beetje er goed uit te zien (in de ogen van de aanschouwer) en van piemelzuigen houden en je bent set for life.

Als man ligt het verreweg niet zo simpel er liggen er allerlei verwachtingen waar je aan zal en moet voldoen.

Bovenstaande moet je zien als, wat is er nodig voor een man of vrouw om het makkelijk te hebben in het leven met minimale inzet.
pi_197379956
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 09:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nog meer druk op mannen om op allerlei vlakken "perfect" te moeten zijn.

Laten we wel zijn, als vrouw hoef je maar een klein beetje er goed uit te zien (in de ogen van de aanschouwer) en van piemelzuigen houden en je bent set for life.

Als man ligt het verreweg niet zo simpel er liggen er allerlei verwachtingen waar je aan zal en moet voldoen.

Bovenstaande moet je zien als, wat is er nodig voor een man of vrouw om het makkelijk te hebben in het leven met minimale inzet.
Nou er ligt ook veel druk op vrouwen hoor met daten...
Ze mogen niet wanhopig overkomen, niet te vaak appen, make up dragen etc. Daten is gewoon kut.
.
  Moderator woensdag 13 januari 2021 @ 10:05:26 #69
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_197380030
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 09:59 schreef Gordeldiertje het volgende:

[..]

Nou er ligt ook veel druk op vrouwen hoor met daten...
Ze mogen niet wanhopig overkomen, niet te vaak appen, make up dragen etc. Daten is gewoon kut.
Nahh, ik ben het daar niet mee eens. Dat is geredeneerd vanuit een theoretisch kader. Wat is wanhopig overkomen dan? Hoe uit zich dat? Wat, 'te vaak' appen ofzo? Want ik weet het niet, maar als die man die vrouw écht leuk vindt, dan vermoed ik zo maar hij het niet als 'wanhopig' ziet als zij zich vaak laat horen.

Volgens mij is dat op alle slakken zout leggen alleen maar aan de orde als de ander hem/haar niet echt ziet zitten. Een beetje hetzelfde als daten waarbij de ander dan zegt 'ja, ik ben nog niet over mijn ex heen'. Ik geloof daar niet in, want je was wel bereid om op date te gaan, terwijl je niet over je ex heen was?

Nee, dat soort dingen zijn gewoon excusen om de waarheid niet te hoeven zeggen, namelijk 'i'm just not that into you'. Want als hij/zij echt helemaal hoteldebotel van je is, denk je dan echt dat die hele 'ex waar hij/zij nog niet overheen is' ertoe doet?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_197380055
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 09:59 schreef Gordeldiertje het volgende:
Nou er ligt ook veel druk op vrouwen hoor met daten...
Ze mogen niet wanhopig overkomen, niet te vaak appen, make up dragen etc. Daten is gewoon kut.
Mee eens: ze mogen niet over gevoelens praten, niet moeilijk doen enz.
En daarnaast, als je maar aan 2 voorwaarden hoeft te voldoen:
- ben je compleet inwisselbaar
- ben je onbelangrijk
Een beetje alsof je iemand vertelt dat diegene het zo goed heeft omdat bedrijven in de rij staan om diegene aan te nemen als wc schrobber.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_197380089
Etiquette is gewoon een aantal gebruiken en gedragsregels die opgevat worden als beleefdheid en een nette omgangsvorm jegens anderen.

beleefdheid en goede omgangsvormen bestaan nog steeds en daaraan kun je je altijd houden.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Moderator woensdag 13 januari 2021 @ 10:13:39 #72
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_197380147
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 10:07 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Mee eens: ze mogen niet over gevoelens praten, niet moeilijk doen enz.
En daarnaast, als je maar aan 2 voorwaarden hoeft te voldoen:
- ben je compleet inwisselbaar
- ben je onbelangrijk
Een beetje alsof je iemand vertelt dat diegene het zo goed heeft omdat bedrijven in de rij staan om diegene aan te nemen als wc schrobber.
Bullshit.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_197380509
Met minimale looks en piemelzuigen ben ik set for life met een loser.

Als je je als vrouw niet volgens bepaalde normen gedraagt/jezelf onderhoudt en ook onderhoudend bent tijdens het daten krijg je hooguit een onbevredigende relatie met een infantiele man.

Misschien is dat voor een man moeilijk om dat te zien of zich in te verplaatsen.

Maar we moeten wel degelijk van beide kanten investeren in verantwoordelijkheid nemen en goede omgangsvormen. Etiquette is daarbij wel handig.
What's the name of the game?
  woensdag 13 januari 2021 @ 10:53:03 #74
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_197380736
Daar krijg ik ook een onaangenaam gevoel bij. Alsof ik niet zelf mijn jas kan aantrekken of de autodeur kan openen. Alsof je invalide bent want dan kan ik het me voorstellen.

En gewoon deur openhouden voor een ander dat vind ik heel normaal dat doe ik zelf ook bijna altijd wel.

Ook zo rolbevestigend en daar hou ik niet zo van. Zo ben ik de 'hoofdkostwinner' en runt mijn man ons huishouden en werkt parttime.

Zulke omgangsvormen vind ik dan ook zeer ouderwets maar grappig om te zien.
To BG or not to BG!
pi_197381337
Ik mankeer niks aan mijn armen dus ik kan zelf wel een deur openmaken. Algemene beleefdheidsvormen prima, ik laat zelf ook geen deur in andermans gezicht klepperen, maar de rest vind ik maar dikke onzin.

[ Bericht 0% gewijzigd door lemmethinkaboutit op 13-01-2021 12:17:14 ]
pi_197382931
Degenen die etiquette onzin vinden: uit je dit ook in de praktijk als je door een lid van de andere sekse volgens deze etiquette behandeld wordt?

Waar trek je de grens? En om welke reden?
What's the name of the game?
pi_197386690
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 10:13 schreef CoolGuy het volgende:
Bullshit.
Wat precies vind je bullshit?
Dat eerste verschilt misschien per man; mannen die het leuk vinden om over gevoelens te praten of heel begripvol zijn zullen allicht bestaan en ook erg gewild zijn.
Dat tweede, sorry maar ik kan me echt niet voorstellen hoe je niet inwisselbaar of wel uiterst bijzonder wordt gevonden als de enige 2 criteria waar je aan moet voldoen dingen zijn die bijna iedereen van hetzelfde geslacht is/kan. Dat gaat er bij mij niet in.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 12:54 schreef -marz- het volgende:
Degenen die etiquette onzin vinden: uit je dit ook in de praktijk als je door een lid van de andere sekse volgens deze etiquette behandeld wordt?

Waar trek je de grens? En om welke reden?
Nee, ik negeer het. Want het zijn dan toch vreemden, ik hoef er naast de korte tijd dat ik ermee geconfronteerd wordt er niks mee te maken te hebben.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  woensdag 13 januari 2021 @ 16:53:38 #78
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_197387410
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 16:15 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Wat precies vind je bullshit?
Dat eerste verschilt misschien per man; mannen die het leuk vinden om over gevoelens te praten of heel begripvol zijn zullen allicht bestaan en ook erg gewild zijn.
Dat tweede, sorry maar ik kan me echt niet voorstellen hoe je niet inwisselbaar of wel uiterst bijzonder wordt gevonden als de enige 2 criteria waar je aan moet voldoen dingen zijn die bijna iedereen van hetzelfde geslacht is/kan. Dat gaat er bij mij niet in.
[..]

Nee, ik negeer het. Want het zijn dan toch vreemden, ik hoef er naast de korte tijd dat ik ermee geconfronteerd wordt er niks mee te maken te hebben.
Dit is bullshit.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 09:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nog meer druk op mannen om op allerlei vlakken "perfect" te moeten zijn.

Laten we wel zijn, als vrouw hoef je maar een klein beetje er goed uit te zien (in de ogen van de aanschouwer) en van piemelzuigen houden en je bent set for life.

Als man ligt het verreweg niet zo simpel er liggen er allerlei verwachtingen waar je aan zal en moet voldoen.

Bovenstaande moet je zien als, wat is er nodig voor een man of vrouw om het makkelijk te hebben in het leven met minimale inzet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_197387669
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 16:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dit is bullshit.
[..]

Vind jij ja.
  woensdag 13 januari 2021 @ 17:08:53 #80
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_197387697
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 17:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Vind jij ja.
Ja, dat klopt, ja. Echt ontzettende bullshit.
The love you take is equal to the love you make.
pi_197387727
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 17:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, dat klopt, ja. Echt ontzettende bullshit.
Duizenden en duizenden jaren aan geschiedenis geven er hier maar 1 gelijk wat dat betreft.
Doe je gewoon je ding als vrouw, zal mij niet boeien uiteindelijk, maar de simpele waarheid word er niet minder waar om.
  woensdag 13 januari 2021 @ 17:14:58 #82
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_197387848
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 17:09 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Duizenden en duizenden jaren aan geschiedenis geven er hier maar 1 gelijk wat dat betreft.
Doe je gewoon je ding als vrouw, zal mij niet boeien uiteindelijk, maar de simpele waarheid word er niet minder waar om.
Gelukkig weet ik wie het zegt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_197387874
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 17:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Gelukkig weet ik wie het zegt.
Een man die niet een vrouw gaat na papegaaien want lienekien, inderdaad.
pi_197388928
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:50 schreef -marz- het volgende:
Je bedoelt dan al deze dingen uit het artikel?
[..]

Is deze etiquette weg dan ? :@

Ik bedoel die handschoenen dat doen we niet meer, maar veel van deze dingen verwacht ik wel, deur voor me openhouden etc.

Vooral in het openbaar, ik zou me opgelaten voelen als mijn man vóór mij de deur open trekt en er vervolgens zelf door glipt.

Ook mannen waar ik geen relatie mee heb houden de deur voor me open, is dat niet gebruikelijk ?

Ik ben zelf ook van de oude stempel, op een avondje uit draag je geen horloge, dat soort dingen.
:') :') :')
pi_197397158
Het valt me niet echt op als het niet gebeurt (naja een deur die in je gezicht klappert wel natuurlijk) maar ben zeer gecharmeerd wanneer het wel gebeurt en mijn indruk van iemand schiet dan ook wel omhoog (wat niet bindend is want je moet verder ook gewoon een fijn mens zijn).

Welgemanierde mensen zijn over het algemeen wel mensen waarvoor ik ook net even extra moeite terug doe. Zowel in de algemene omgang, vriendschappelijk als bij daten.
pi_197400925
Welgemanierd zijn heeft wat mij betreft niets met sekse te maken. Wij geven elkaars jas aan als de situatie er naar is. We dragen elkaars tassen als dat zo uitkomt.
Ik moet er niet aan denken dat mijn man steeds op zou springen als ik naar de wc ga of dat hij altijd de deur van de auto open doet. Ik zou dat als enorm denigrerend ervaren.
Spoilers!
  donderdag 14 januari 2021 @ 11:25:31 #87
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_197401362
quote:
Van ruwe, grof, opdringerige, lastige of luide mensen moet worden aangenomen dat ze uitschot of Yankees zijn en zo handelen omdat zij niet beter weten.
_O-

Ik ben om.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:50 schreef -marz- het volgende:
Je bedoelt dan al deze dingen uit het artikel?
[..]

Is deze etiquette weg dan ? :@

Ik bedoel die handschoenen dat doen we niet meer, maar veel van deze dingen verwacht ik wel, deur voor me openhouden etc.

Vooral in het openbaar, ik zou me opgelaten voelen als mijn man vóór mij de deur open trekt en er vervolgens zelf door glipt.

Ook mannen waar ik geen relatie mee heb houden de deur voor me open, is dat niet gebruikelijk ?

Ik ben zelf ook van de oude stempel, op een avondje uit draag je geen horloge, dat soort dingen.
Ik hou de deur open voor iedereen, maar als het een duwdeur is, ga ik er eerst zelf doorheen. Ik heb weleens gepoogd een ander voor te laten, maar dat is een logistieke nachtmerrie. Wat is jouw verwachting dan in zo'n geval?
pi_197401653
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:25 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Ik hou de deur open voor iedereen, maar als het een duwdeur is, ga ik er eerst zelf doorheen. Ik heb weleens gepoogd een ander voor te laten, maar dat is een logistieke nachtmerrie. Wat is jouw verwachting dan in zo'n geval?
Goed punt :D Daarmee creëer je juist een hele vreemde onduidelijke situatie en dat is weer tegen de kern van etiquette in het algemeen.
pi_197402520
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:25 schreef PiyeReloaded het volgende:
Ik hou de deur open voor iedereen, maar als het een duwdeur is, ga ik er eerst zelf doorheen. Ik heb weleens gepoogd een ander voor te laten, maar dat is een logistieke nachtmerrie. Wat is jouw verwachting dan in zo'n geval?
Gewoon dat idd. Dat je er eerst zelf doorheen loopt om hem open te houden is toch niet erg?

Wat zou je anders moeten doen, deur intrappen en opzij gaan staan, of de deur uit de sponning tillen ofzo :P

Als je het goed wil doen moet je volgens mij met je rug naar de deur gaan staan, deur naar binnen toe open zwaaien, zelf opzij springen en binnen naast de deur gaan staan en vervolgens een uitnodigend gebaar maken. Maar ik denk niet dat iemand daar per se op zit te wachten (zelfs ik niet).

[ Bericht 13% gewijzigd door -marz- op 14-01-2021 12:35:36 ]
What's the name of the game?
pi_197402572
Ik zou me er zeer ongemakkelijk bij voelen, dus nee alsjeblieft niet. Niet bij een date en al helemaal niet 24/7
  donderdag 14 januari 2021 @ 12:39:10 #91
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_197402690
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 17:30 schreef Amee het volgende:

[..]

Mijn gezin eerst. De man is het "hoofd". Niet dat ik onderdanig ben, hoor. Haha! Ik ben ook gewoon een werkende vrouw. Maar hij heeft de laatste beslissing enzo.
Brrr. Hier krijg ik koude rillingen van. Hoe weet je zeker dat hij een beter oordeelsvermogen heeft dan jij? Op alle vlakken? Ik heb mijn man hoog zitten, en hij mij ook, maar no way dat een van ons alle eindbesluiten neemt.

Ontopic: best charmant op zijn tijd, maar in veel situaties onpraktisch. Ik werk in de techniek en het zou raar zijn als mijn collega’s me behandelen als een zwak dametje.
Mijn man doet het trouwens wel, jas aangeven en zo. Hij vindt het volgens mij jammer dat ik er niet altijd op zit te wachten.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_197402753
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 12:39 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Brrr. Hier krijg ik koude rillingen van. Hoe weet je zeker dat hij een beter oordeelsvermogen heeft dan jij? Op alle vlakken? Ik heb mijn man hoog zitten, en hij mij ook, maar no way dat een van ons alle eindbesluiten neemt.

Ontopic: best charmant op zijn tijd, maar in veel situaties onpraktisch. Ik werk in de techniek en het zou raar zijn als mijn collega’s me behandelen als een zwak dametje.
Mijn man doet het trouwens wel, jas aangeven en zo. Hij vindt het volgens mij jammer dat ik er niet altijd op zit te wachten.
Natuurlijk na het eerst besproken te hebben. En vertrouwen.
pi_197403041
quote:
7s.gif Op donderdag 14 januari 2021 12:42 schreef Amee het volgende:

[..]

Natuurlijk na het eerst besproken te hebben. En vertrouwen.
Maar vertrouwt hij jou dan niet dat je niet samen beslissingen maakt? Dat lijkt me enorm moeilijk.
Spoilers!
  donderdag 14 januari 2021 @ 12:57:13 #94
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_197403055
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 12:29 schreef -marz- het volgende:

[..]

Gewoon dat idd. Dat je er eerst zelf doorheen loopt om hem open te houden is toch niet erg?

Wat zou je anders moeten doen, deur intrappen en opzij gaan staan, of de deur uit de sponning tillen ofzo :P

Als je het goed wil doen moet je volgens mij met je rug naar de deur gaan staan, deur naar binnen toe open zwaaien, zelf opzij springen en binnen naast de deur gaan staan en vervolgens een uitnodigend gebaar maken. Maar ik denk niet dat iemand daar per se op zit te wachten (zelfs ik niet).
Zou wel stoer zijn, maar als ik dat verhaal zo lees dan staan stoerheid en etiquette een beetje op gespannen voet. :P

Ik vroeg me eens af hoe men dat vroeger deed, maar gezien ik geen mensen ken die dit soort etiquette onderschrijven, nooit kunnen vragen, dus dit leek mij een mooie kans, dankje.
pi_197403475
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 12:56 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Maar vertrouwt hij jou dan niet dat je niet samen beslissingen maakt? Dat lijkt me enorm moeilijk.
Ik snap dat het voor de meeste vrouwen moeilijk is om eind beslissingen aan hun man over te laten. Ik heb daar geen moeite mee. En het is niet dat ik onderdanig ben of geen mening heb of dat hij me niet zou vertrouwen. Ik vind het gewoon prettig zo. Er kunnen geen twee kapiteinen zijn op een schip en ik gun het mijn man om ons te "sturen" met mijn hulp :P

Trouwens, als je belangrijke dingen eerst bespreek moet er toch iemand een eind beslissing nemen adv die twee meningen? Meestal is dat de vrouw, ik snap het :P
pi_197403639
quote:
7s.gif Op donderdag 14 januari 2021 13:20 schreef Amee het volgende:

[..]

Ik snap dat het voor de meeste vrouwen moeilijk is om eind beslissingen aan hun man over te laten. Ik heb daar geen moeite mee. En het is niet dat ik onderdanig ben of geen mening heb of dat hij me niet zou vertrouwen. Ik vind het gewoon prettig zo. Er kunnen geen twee kapiteinen zijn op een schip en ik gun het mijn man om ons te "sturen" met mijn hulp :P

Trouwens, als je belangrijke dingen eerst bespreek moet er toch iemand een eind beslissing nemen adv die twee meningen? Meestal is dat de vrouw, ik snap het :P
Hier krijgt de ene keer hij gelijk en de andere keer ik. Dat lijkt mij normaal eigenlijk. Meestal heeft een van de twee gewoon de meest overtuigende argumenten. En als we allebei goede argumenten hebben, is er altijd wel een die accepteert dat de kwestie voor de ander belangrijker is en zo zijn/haar ongelijk accepteert.

Maar goed, jij accepteert je onderdanigheid blijkbaar. Op zich fijn, het zou erger zijn als hij dat wel van je eist en jij wel je zelfstandigheid wilt behouden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 14-01-2021 18:47:26 ]
Spoilers!
pi_197403801
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 13:27 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Hier krijgt de ene keer hij gelijk en de andere keer ik. Dat lijkt mij normaal eigenlijk. Meestal heeft een van de twee gewoon de meest overtuigende argumenten. En als we allebei goede argumenten hebben, is er altijd wel een die accepteert dat de kwestie voor de ander belangrijker is en zo zijn/haar ongelijk accepteert.

Maar goed, jij accepteert je onderdanigheid blijkbaar. Op zich fijn, het zou erger zijn als hij dat wel van je eist en jij wel je zelfstandigheid wilt behouden.
Ik zei al dat het niet om onderdanigheid gaat, maar omdat ik dat wel prettig vind zo en ik hoop hij ook.

Ik laat me niet gek maken trouwens door opmerkingen van vrouwen die vinden dat een vrouw onderdanig is wanneer ze haar man "de leiding" geeft. Ik merk ook dat veel vrouwen een andere vrouw die verkiest niet of minder te werken omdat ze thuis voor het gezin wil zorgen, erg denigrerend behandelen. Kennelijk is het niet hip om gewoon ouderwets te zijn als het helpt bij sommige mensen.
Niet iedere vrouw hoeft er hetzelfde over te denken en niet iedere vrouw wordt gelukkig van dezelfde dingen.
pi_197403864
En wat krijgen wij als mannen terug voor al die hoffelijkheid?
  donderdag 14 januari 2021 @ 13:38:57 #99
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_197403871
Er zijn heel veel relaties waarin één van de twee meestal de doorslaggevende stem heeft, maar als dat de man is wordt het sneller als ouderwets (of traditioneel zo je wilt) beschouwd. Veel mensen vinden het gewoon fijn om een ander te laten bepalen.
pi_197406913
quote:
7s.gif Op donderdag 14 januari 2021 13:20 schreef Amee het volgende:

[..]

Ik snap dat het voor de meeste vrouwen moeilijk is om eind beslissingen aan hun man over te laten. Ik heb daar geen moeite mee. En het is niet dat ik onderdanig ben of geen mening heb of dat hij me niet zou vertrouwen. Ik vind het gewoon prettig zo. Er kunnen geen twee kapiteinen zijn op een schip en ik gun het mijn man om ons te "sturen" met mijn hulp :P

Trouwens, als je belangrijke dingen eerst bespreek moet er toch iemand een eind beslissing nemen adv die twee meningen? Meestal is dat de vrouw, ik snap het :P
Kan me hier wel in vinden.

Ik vind het ook een onjuiste conclusie dat dit je onderdanig, laat staan zwak zou maken. Eerder maakt het je sterk omdat je in staat bent om te vertrouwen, samen te werken en te communiceren over je behoeftes.

Als je met collega's een zeiltochtje gaat maken is er ook maar 1 schipper. Maar je bepaalt toch vooraf samen waar je heen gaat, hoe laat je vertrekt, wat je meeneemt voor de lunch, etc. Zouden mensen dan ook beweren dat de bemanningsleden zwak zijn, zelf geen beslissingen durven nemen, onderdanig etc.?

Ik vind juist die discussie/argumenten/gelijk hebben-krijgen shit geen plaats hebben in een relatie. Hooguit over wat je wil eten of zo, voor de rest weten we toch van elkaar wie we zijn en hoe we in het leven staan enz.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 13:38 schreef Chivaz het volgende:
En wat krijgen wij als mannen terug voor al die hoffelijkheid?
Als het goed is, een loyale partner die jou vertrouwt omdat ze geen angst heeft dat je haar respectloos zal behandelen ? (zou ik denken)
What's the name of the game?
pi_197407009
quote:
7s.gif Op donderdag 14 januari 2021 13:35 schreef Amee het volgende:

[..]

Ik zei al dat het niet om onderdanigheid gaat, maar omdat ik dat wel prettig vind zo en ik hoop hij ook.

Ik laat me niet gek maken trouwens door opmerkingen van vrouwen die vinden dat een vrouw onderdanig is wanneer ze haar man "de leiding" geeft. Ik merk ook dat veel vrouwen een andere vrouw die verkiest niet of minder te werken omdat ze thuis voor het gezin wil zorgen, erg denigrerend behandelen. Kennelijk is het niet hip om gewoon ouderwets te zijn als het helpt bij sommige mensen.
Niet iedere vrouw hoeft er hetzelfde over te denken en niet iedere vrouw wordt gelukkig van dezelfde dingen.
Als iemand de leiding heeft, is er ook iemand onderdanig natuurlijk. Het is aan een ieder welk waardeoordeel hij of zij aan onderdanigheid hangt. Dat is wéér een andere discussie. Net als voor de kinderen zorgen, dat is ook een andere discussie. En iets dat je prima kan doen zonder gelijk in een ongelijke rol geplaatst te worden.
Spoilers!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')