abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_197356447
quote:
Nabestaanden van de 87-jarige Cees hebben vanwege zijn zelfmoord vragen neergelegd bij ouderencentrum de Mantel in Voorburg vanwege een rigide bezoekverbod in de eerste lockdown, eenzame opsluiting, geestelijke verwaarlozing en onzorgvuldige communicatie van corona-maatregelen.

Cees zei tijdens de lockdown dat hij wegkwijnde en hij vond dat hij tijdens de coronacrisis maandenlang in een gevangenis zat. ,,Ik zie niemand meer.” Uit angst voor een nieuwe quarantaine of tweede lockdown koos hij zelf voor de dood. Op 13 september sprong Cees van zijn balkon, negen hoog. Getuigen zeggen dat er een enorm kabaal was. Daarna was er stilte.

De Inspectie voor Gezondheidszorg en Jeugd onderzoekt het incident. Zorgcentrum De Mantel leeft mee met de nabestaanden en zegt zich beslist niet te herkennen in de verwijten van de familie.

Nu is Cees toch dood. En niet door corona, maar uit angst voor een nieuwe lockdown.

Wanhoopsdaad
Drie maanden na zijn overlijden, vertelt Cees’ zoon eenmalig over de wanhoopsdaad van zijn vader. Het is een verhaal wat volgens hem verteld moet worden aan Nederland. Opdat de geschiedenis zich niet zal herhalen. In de kantine van een volkstuincomplex doet de zoon zijn relaas. Thee staat op tafel. Buiten is het donker en regent het.

Cees was liever dood, dan nog een keer de eenzaamheid van een lockdown mee te maken, zegt zijn zoon die waarschuwt dat meer mensen door de coronacrisis wegkwijnen en depressief worden. ,,Er is onvoldoende oog voor het welbevinden van mensen.”

,,Mijn vader was een sociale, behulpzame en actieve man. Hij was niet bang voor corona, maar wel voor de eenzaamheid en het isolement. Hij ervaarde de lockdown in maart én het bezoek dat hij kreeg achter glas als gevangenschap. ‘Ik zit in detentie’, zei hij steeds vaker, als we hem vanachter een raam opzochten en zijn wekelijkse boodschappen ten behoeve van ontbijt en lunch kwamen brengen. We zagen dat hij steeds bozer werd.”

Restaurant
De Mantel is een woonzorgcentrum waar senioren met dementie wonen op gesloten afdelingen. De mensen die alleen lichamelijke klachten hebben wonen zelfstandig in tweekamerappartementen op open afdelingen. Ze krijgen in de flat de zorg die ze nodig hebben aan huis en in normale tijden zijn er in de gemeenschappelijke ruimte veel activiteiten, zoals een kapper, een winkel, restaurant en een bibliotheek. In maart ging alles op slot. Alle bewoners van het zorgcentrum moesten in hun eigen appartement blijven en de mensen mochten niet naar buiten om hen te behoeden voor corona.

Cees ging onder die regels kapot van eenzaamheid. Dagenlang zat hij alleen in zijn flat, geen raad wetend met de tijd en de stilte.

,,Met terugwerkende kracht denk ik: het was een te streng regime. Mijn vader woonde eigenlijk zelfstandig en hij had veel activiteiten buitenshuis, maar zijn zelfbeschikkingsrecht was volledig afgenomen.”

Andere Nederlanders konden in de lockdown gewoon naar buiten. Maar in de Mantel ging de deur maandenlang op slot. Cees moest in zijn appartement blijven.

Bajes
Neef Joost is bij het interview en schudt af en toe zijn hoofd als hij hoort over de vrijheidsbeperking van zijn oom die niet naar buiten mocht. ,,Dit is toch idioot. Dit is nog erger dan de bajes”, zegt hij. ,,Voor gevangenen zijn er tenminste nog activiteiten en ze hebben recht om te luchten.‘’

Het absolute isolement dat op verzoek van de minister vanaf maart in de Mantel gecreëerd werd, werd door de 87-jarige als terreur ervaren. Zijn laatste tijd werd in zijn ogen gestolen en het centrum deed volgens hem onvoldoende om de bewoners tijdens hun isolement geestelijk te steunen en de spirit hoog te houden.

Cees was volgens zijn zoon, een liefdevolle man. Hij miste zijn vrijheid. Hij had wat lichamelijke klachten, maar was nog bij zijn volle verstand. ,,Hij puzzelde normaal gesproken, las kranten, ging voor de coronacrisis uitbrak naar de fysiotherapie, liep nog trappen op en af en deed aan gewichtstraining om in conditie te blijven.” Hij was een groot Feyenoord-fan. En een nieuwe vriendschap kleurde zijn leven. ,,Samen deden ze voor maart boodschappen en maakten lange wandelingen.” Omdat zijn vriendin een broze gezondheid had, kon Cees haar helpen. ,,Ze leunde op hem en hij op haar.”

Donderslag
De lockdown kwam in maart als een donderslag. Van de ene op de andere dag ging het ouderencentrum op slot. Cees mocht zijn vriendin die elders in de Mantel woonde, niet meer ontmoeten. ,,Ze moesten afgezonderd van de wereld in hun eigen woonruimte blijven.” Ze waren radeloos.

De 87-jarige vertelde dit voorjaar tijdens familiebezoek achter glas en aan de telefoon dat hij de zorgmedewerkers steeds minder zag. Hij was boos omdat ze geen mondmaskers droegen en ze hielden volgens hem geen afstand. Bovendien waren er veel wisselende gezichten. ,,Mijn vader begreep niet dat hij opgesloten zat, terwijl het zorgpersoneel geen beschermende kleding droeg en vrij naar buiten kon lopen.”

Keet
In de laatste weken van de lockdown werd tot zijn afschuw een keet voor de deur geplaatst, waarin de senioren hun geliefden konden zien. Cees liep dan door een soort sluis en kwam dan in een gezamenlijk kamertje met een glazen wand in het midden. Via een telefoon kon hij gesprekken voeren met zijn kinderen. ,,Net als in de bajes in Amerikaanse films”, gruwelt neef Joost.

,,Mijn vader werd steeds bozer: ‘Dit is écht detentie’, riep hij steeds. ‘Dit is idioot. Dit is een gevangenis.’ Pas later besefte ik hoe boos hij echt was.”

Winkelcentrum
In juli ging het woonzorgcentrum weer open en mocht de hoogbejaarde man weer onbeperkt naar buiten. ,,Hij knapte mentaal weer op.” Met zijn vriendin verheugde hij zich op een bezoekje aan het nieuwe winkelcentrum Mall of the Netherlands in Leidschendam. Maar op 12 september ging het mis. Cees hoorde tot zijn grote afschuw dat de negende etage van de Mantel ook voor onbepaalde tijd in quarantaine moest omdat op een aantal andere afdelingen in het zorgcentrum corona was uitgebroken. ,,Er was geen begeleiding bij het vertellen van het nieuws.”

De dag erna verkoos hij de dood, boven een nieuwe uitzichtloze periode vol eenzaamheid en benauwende opsluiting. De 87-jarige man kleedde zich op 13 september netjes aan, stak zijn paspoort, een kammetje en foto’s van zijn kinderen in zijn zak. Daarna pakte hij het keukentrapje en dook vanaf de rand van zijn balkon, negen hoog naar beneden. ,,Om 7 uur is hij gesprongen.” Cees was niet meer.

Onbegrip
Behalve intense schrik en onmetelijk verdriet was er bij zijn zoon aanvankelijk ook boosheid en onbegrip. ,,Ik dacht altijd: mijn vader staat nog midden in het leven. Dan doe je zoiets niet.” Later ging hij beter begrijpen hoe de extreme eenzaamheid en uitzichtloze opsluiting aan hem vrat.

De familie stelde vragen aan de Mantel vanwege vrijheidsbeneming en vanwege de sociaal emotionele armoede die er maandenlang volgens Cees heerste. ,,Alles was er op gericht de mensen lichamelijk in leven te houden, maar naar hun geestelijke gezondheid keek niemand om. Bang voor corona of de dood was mijn vader niet, maar hij vreesde wel dat hij opnieuw zou worden opgesloten. Hij is bewust gesprongen. De toekomst zag hij niet meer zitten.”

De pijn achteraf is enorm. De zorg heeft Cees in de steek gelaten, vindt zijn zoon. Wie voelde zich in de Mantel verantwoordelijk voor de geestelijke gezondheid van de mensen die in hun laatste dagen afgezonderd werden van de wereld? ,,In het gesprek met het management van het zorgcentrum werd de verantwoordelijkheid voor de geestelijke verzorging neergelegd bij de huisarts. De huisarts gaf in een gesprek echter aan dat gezien het zorgpakket (Cees viel onder de Wet Langdurige Zorg met indicatie 4, red.) de verantwoordelijkheid bij het zorgcentrum lag.”

In een gesprek met de geestelijk verzorgers van de Mantel werd volgens de familie duidelijk dat zij de opdracht hadden gekregen om de bewoners van de open afdelingen geen geestelijke bijstand te geven. ,,Cees is aan zijn lot overgelaten.” De instelling betwist dat.

De familie heeft de Inspectie Gezondheidszorg gevraagd een onderzoek in te stellen in de Mantel.
Bron
pi_197356483
Cees wilde liever dood,
Cees is nu dood.

Einde verhaal.
pi_197356553
Tja tijdens dit soort crisis situaties krijg je dit nou eenmaal af en toe en hoe persoonlijk tragisch het ook is, er zijn heel veel mensen die jaarlijks zelfmoord plegen of dat proberen om allerlei uiteenlopende redenen.

Dit ene geval word dan overbelicht want oh jee, “Corona maatregelen zijn onmenselijk!”, wat juist probeert die man zijn leven te redden.

Tenzij hij graag wilde sterven met enorm veel pijn snakkend naar adem moederziel alleen op een IC.
pi_197357062
Geestelijk zwak dus. Iedereen moet hiermee dealen, niet alleen Cees. Zielig en onnodig. Span een rechtzaak aan tegen Wuhan.
U MAD?
  dinsdag 12 januari 2021 @ 09:39:02 #5
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_197357156
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 09:31 schreef de_boswachter het volgende:
Geestelijk zwak dus. Iedereen moet hiermee dealen, niet alleen Cees. Zielig en onnodig. Span een rechtzaak aan tegen Wuhan.
De rest mag wel gewoon naar buiten en bij anderen op bezoek. Dat maakt het toch wel even iets anders dan dat je, je huis niet uit zou mogen
pi_197357161
Wat een verdrietig verhaal, zo lees je maar dat er niet alleen mensen doodgaan door het corona virus maar ook door de maatregelen... heel jammer en spijtig... :'( het was toch allemaal te doen om het beschermen van ouderen en ja voornamelijk door ze in leven te houden... maar in leven houden is toch echt wat anders dan leven...

R.I.P Cees
Just say hi!
pi_197357181
Diep, diep triest natuurlijk. Maar de eenzaamheid is het laatste zetje geweest. Niet de oorzaak.
pi_197357187
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 09:31 schreef de_boswachter het volgende:
Geestelijk zwak dus. Iedereen moet hiermee dealen, niet alleen Cees. Zielig en onnodig. Span een rechtzaak aan tegen Wuhan.
Wat een onzin, geestelijk heel sterk, je moet het maar kunnen... het is maar net hoe je het bekijkt.
Just say hi!
  dinsdag 12 januari 2021 @ 09:41:06 #9
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_197357189
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Tja tijdens dit soort crisis situaties krijg je dit nou eenmaal af en toe en hoe persoonlijk tragisch het ook is, er zijn heel veel mensen die jaarlijks zelfmoord plegen of dat proberen om allerlei uiteenlopende redenen.

Dit ene geval word dan overbelicht want oh jee, “Corona maatregelen zijn onmenselijk!”, wat juist probeert die man zijn leven te redden.

Tenzij hij graag wilde sterven met enorm veel pijn snakkend naar adem moederziel alleen op een IC.
Als er heel veel verschillende zorgmedewerkers in en uit lopen die dan ook nog eens geen bescherming dragen is dat moeilijk te verkopen.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 09:43:11 #10
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_197357216
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 09:40 schreef theunderdog het volgende:
Diep, diep triest natuurlijk. Maar de eenzaamheid is het laatste zetje geweest. Niet de oorzaak.
De angst voor opnieuw een lockdown was het zetje. De ervaringen met de eerste de oorzaak
pi_197357284
Zelfmoord is nooit een oplossing.
pi_197357295
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 09:43 schreef the-eye het volgende:

[..]

De angst voor opnieuw een lockdown was het zetje. De ervaringen met de eerste de oorzaak
Jawel. Maar dan nog was het niet de oorzaak. Althans: je gaat mij niet wijsmaken dat als je een gelukkig leven hebt, dit gebeuren je tot zelfmoord drijft.

Want het is vervelend, maar zo erg is het allemaal niet he. In het algemeen niet, laat staan in Nederland.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 09:50:00 #13
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197357328
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Tja tijdens dit soort crisis situaties krijg je dit nou eenmaal af en toe en hoe persoonlijk tragisch het ook is, er zijn heel veel mensen die jaarlijks zelfmoord plegen of dat proberen om allerlei uiteenlopende redenen.

Dit ene geval word dan overbelicht want oh jee, “Corona maatregelen zijn onmenselijk!”, wat juist probeert die man zijn leven te redden.

Tenzij hij graag wilde sterven met enorm veel pijn snakkend naar adem moederziel alleen op een IC.
Als je mensen opsluit met een regime wat net zo zwaar is als in een gevangenis en denkt dat er dan geen problemen kunnen optreden?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 09:50:14 #14
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197357329
Blij voor Cees dat het hem gelukt is.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 12 januari 2021 @ 09:50:56 #15
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197357345
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 09:50 schreef Megumi het volgende:

[..]

Als je mensen opsluit met een regime wat net zo zwaar is als in een gevangenis en denkt dat er dan geen problemen kunnen optreden?
Uitstekend argument om gevangenissen te verbieden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 12 januari 2021 @ 09:52:37 #16
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197357379
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 09:50 schreef Dven het volgende:

[..]

Uitstekend argument om gevangenissen te verbieden.
Lijkt me erg dom.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 09:55:36 #17
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197357432
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 09:52 schreef Megumi het volgende:

[..]

Lijkt me erg dom.
Doch minder problematisch.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 12 januari 2021 @ 09:58:12 #18
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_197357474
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 09:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jawel. Maar dan nog was het niet de oorzaak. Althans: je gaat mij niet wijsmaken dat als je een gelukkig leven hebt, dit gebeuren je tot zelfmoord drijft.

Want het is vervelend, maar zo erg is het allemaal niet he. In het algemeen niet, laat staan in Nederland.
Het toch iets anders voor ons die overal naar toe kunnen en mensen kunnen ontvangen/bezoeken. Het gaat hier om iemand die alleen nog vanachter glas contact had met de buitenwereld
pi_197357484
Ik snap hem wel en gelukkig is het hem gelukt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 09:59:51 #20
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_197357497
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 09:50 schreef Dven het volgende:

[..]

Uitstekend argument om gevangenissen te verbieden.
Want het doel van de opsluiting is dat de gevangenen een gelukkig leven hebben?
  dinsdag 12 januari 2021 @ 10:05:10 #21
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197357585
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 09:59 schreef the-eye het volgende:

[..]

Want het doel van de opsluiting is dat de gevangenen een gelukkig leven hebben?
Dat zijn jouw woorden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_197357657
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 09:31 schreef de_boswachter het volgende:
Geestelijk zwak dus. Iedereen moet hiermee dealen, niet alleen Cees. Zielig en onnodig. Span een rechtzaak aan tegen Wuhan.
De meeste gelijkgestemde stellen hebben echter in zware tijden veel meer steun aan elkaar om geestelijk sterk te blijven. Die zitten dus niet alle eenzaamheid in isolatie met geen tot nauwelijks uitzicht op verrijking.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 10:10:42 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197357663
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 09:59 schreef the-eye het volgende:

[..]

Want het doel van de opsluiting is dat de gevangenen een gelukkig leven hebben?
Op zich is dit off topic. Het gaat in de OP om een man die tegen zijn wil is opgesloten en verder niets strafbaars heeft gedaan. Dat heeft verder niets met strafrecht en het gevangenis wezen te maken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Redactie Frontpage dinsdag 12 januari 2021 @ 10:38:57 #24
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_197358083
Tjah, wanneer mensen zich wel willen blootstellen aan corona, moeten we ze dan zo doodongelukkig maken? Hij werd tegen zijn wil opgesloten, dat lijkt me nooit en nimmer de bedoeling te moeten zijn. Vragen waar de overheid bij stil moet staan. Ik volg alle maatregelen, maar ik kan me voorstellen dat er steeds meer weerstand ontstaat door het wanbeleid en het falen van de overheid bij bijvoorbeeld de aanloop naar de huidige gedeeltelijke lock down.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 12 januari 2021 @ 10:48:57 #25
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_197358269
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Tenzij hij graag wilde sterven met enorm veel pijn snakkend naar adem moederziel alleen op een IC.
Het is niet OF het een OF het ander. Dat is gewoon onwaar wat je hier loopt te verkondigen. Jammer.
Krekker is de bom!
  dinsdag 12 januari 2021 @ 10:50:31 #26
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_197358299
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 09:50 schreef Dven het volgende:

[..]

Uitstekend argument om gevangenissen te verbieden.
Ik snap deze redenatie niet. Leg uit.
Krekker is de bom!
pi_197358410
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 10:38 schreef JeMoeder het volgende:
Tjah, wanneer mensen zich wel willen blootstellen aan corona, moeten we ze dan zo doodongelukkig maken?
Het antwoord is ja, want we zitten in een keiharde lockdown.
pi_197358512
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 10:38 schreef JeMoeder het volgende:
Tjah, wanneer mensen zich wel willen blootstellen aan corona, moeten we ze dan zo doodongelukkig maken? Hij werd tegen zijn wil opgesloten, dat lijkt me nooit en nimmer de bedoeling te moeten zijn. Vragen waar de overheid bij stil moet staan. Ik volg alle maatregelen, maar ik kan me voorstellen dat er steeds meer weerstand ontstaat door het wanbeleid en het falen van de overheid bij bijvoorbeeld de aanloop naar de huidige gedeeltelijke lock down.
Het probleem in een verpleeghuis is dat je dan niet alleen jezelf maar ook al je medebewoners blootstelt aan corona, en hoewel je best kunt beargumenteren dat je recht hebt om jezelf in gevaar te brengen gaat dat niet op als je daarmee ook anderen, tegen hun wil, in gevaar brengt.

P.S. Een verpleeghuis is geen gevangenis, je kunt best vanuit een verpleeghuis intrekken bij bijv. je kinderen als je dat wilt.
pi_197359775
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 11:03 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Het probleem in een verpleeghuis is dat je dan niet alleen jezelf maar ook al je medebewoners blootstelt aan corona, en hoewel je best kunt beargumenteren dat je recht hebt om jezelf in gevaar te brengen gaat dat niet op als je daarmee ook anderen, tegen hun wil, in gevaar brengt.

P.S. Een verpleeghuis is geen gevangenis, je kunt best vanuit een verpleeghuis intrekken bij bijv. je kinderen als je dat wilt.
Ik snap je punt, maar dat lijkt mij nog geen reden om mensen dan maar volledig op te sluiten. Geef ze op z’n minst de mogelijk om even buiten een wandeling te maken. Naar buiten gaan en bewegen is ook goed voor de lichamelijke en geestelijke gezondheid.
ROBODEMONS..................|:(
  dinsdag 12 januari 2021 @ 12:35:51 #30
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_197360112
De zelfmoord was al tijdens de 1e lockdown toen de sport ook nog op zn gat lag? Tja, dan is er helemaal niets meer aan voor zo'n man.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 12:39:34 #31
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_197360176
Over 100 jaar bij een volgende pandemie gaat een techsavvie 'Cees' in dezelfde situatie gewoon via VR en internet socializen met andere mensen. Of via een directe Neuralink connectie met het internet _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 13:11:09 #32
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_197360648
Cees was blijkbaar een zwakkeling en toont weinig solidariteit wegens zijn mede bejaarde die ook eenzaam en alleen zitten maar ja jongere kunnen nu eenmaal niet langs komen die liggen allemaal in het ziekenhuis of vallen massaal dood neer.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_197360854
Opa Cees had natuurlijk liever gezien dat er honderden anderen zouden sterven omdat hij per se z'n zin door wilde drijven.
pi_197360988
Wat een reacties hier. Spijt van het posten van dit nieuwsbericht.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 13:48:26 #35
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197361309
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 13:35 schreef Aanmodderfakker het volgende:
Wat een reacties hier. Spijt van het posten van dit nieuwsbericht.
Nergens voor nodig. Mensen afzeiken hoort er bij hier. Ik vind t juist goed dat dit onder de aandacht is gebracht.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_197361645
Wat een supertriest verhaal. Maar ik heb dit alles van zeer dichtbij meegemaakt, en ik kan niet anders zeggen dan: zo triest als hier beschreven, was het ook gewoon. Dit doe je niet met mensen in hun allerlaatste fase, waarin dit soort dingen werkelijk nog het enige is wat ze hebben. Gelukkig heerst die mentaliteit nu ook wel in de zorg: dit nooit meer. Ondanks lockdown gelukkig nu ook gewoon wel nog bezoek voor de ouderen. Men heeft gelukkig z'n les wel geleerd, dat is dan weer positief.
Eens kijken
pi_197361717
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 13:35 schreef Aanmodderfakker het volgende:
Wat een reacties hier. Spijt van het posten van dit nieuwsbericht.
Maar heb je zelf ook een mening over dit bericht? Ik neem aan dat je dit met een reden gepost hebt.
ROBODEMONS..................|:(
pi_197361968
Ik realiseer mij dat deze man bewust de tweede wereld oorlog heeft meegemaakt en deze heeft hij overleefd. De tweede wereld oorlog is dus blijkbaar voor hem minder intens geweest,dan de eenzame opsluiting die hem te wachten stond in zijn ervaring. Dat zegt best wel wat hoe heftig Corona is.
pi_197362162
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 14:19 schreef MakkieR het volgende:
Ik realiseer mij dat deze man bewust de tweede wereld oorlog heeft meegemaakt en deze heeft hij overleefd. De tweede wereld oorlog is dus blijkbaar voor hem minder intens geweest,dan de eenzame opsluiting die hem te wachten stond in zijn ervaring. Dat zegt best wel wat hoe heftig Corona is.
Klein verschil dat hij toen een klein kind was. Volgens mij hebben ze in de tweede wereldoorlog ook genoeg hoogbejaarden aan hun lot overgelaten als het niet anders kon.
pi_197362389
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 09:39 schreef Chandler het volgende:
Wat een verdrietig verhaal, zo lees je maar dat er niet alleen mensen doodgaan door het corona virus maar ook door de maatregelen...
Hij is doodgegaan omdat hij van een flat sprong.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_197362470
Ik ben benieuwd hoe veel we er de komende jaren gaan vinden die in eenzaamheid gestorven zijn in deze periode.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_197362550
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 14:40 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Hij is doodgegaan omdat hij van een flat sprong.
Omdat hij de eenzaamheid vanwege de coronamaatregelen niet kon verdragen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 14:56:53 #43
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_197362703
Wel bizar dat ik overal aandacht en medelijden voor de jeugd zie en hoor (Oh wat hebben ze het zwaar want ze kunnen niet naar school. Net of iedereen school zo leuk vindt :') ) maar dat ouderen niet moeten zeuren terwijl een deel daarvan blijkbaar in een echte lockdown wordt gehouden.
pi_197363103
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 14:48 schreef Hathor het volgende:

[..]

Omdat hij de eenzaamheid vanwege de coronamaatregelen niet kon verdragen.
Maar dan is hij niet doodgegaan aan de maatregelen he.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 12 januari 2021 @ 15:23:10 #45
240618 Micson
The lonely stoner
pi_197363233
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 09:47 schreef Vigilant88 het volgende:
Zelfmoord is nooit een oplossing.
Leuke oneliner maar slaat natuurlijk nergens op. Als het leven vaker stom is dan leuk, is zelfmoord een prima oplossing.
pi_197363423
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:23 schreef Micson het volgende:

[..]

Leuke oneliner maar slaat natuurlijk nergens op. Als het leven vaker stom is dan leuk, is zelfmoord een prima oplossing.
Ik geloof dat het ergste nog moet komen na een zelfmoord, daarom dat ik het altijd zal afraden.
pi_197363456
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:32 schreef Vigilant88 het volgende:

[..]

Ik geloof dat het ergste nog moet komen na een zelfmoord, daarom dat ik het altijd zal afraden.
het ergste is voor je geboorte al geweest
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_197363492
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:35 schreef Bensel het volgende:

[..]

het ergste is voor je geboorte al geweest
Voor je geboorte bevind je je in een onbewuste staat.
pi_197363530
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:37 schreef Vigilant88 het volgende:

[..]

Voor je geboorte bevind je je in een onbewuste staat.
Na je dood net zo goed. Ik vind de angst voor de dood (en wat er na zou komen) zo irrationeel. Want je hebt het al 'ervaren', voor je geboorte. En toen had je er ook geen problemen mee
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_197363654
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:17 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Maar dan is hij niet doodgegaan aan de maatregelen he.
Het is wel een gevolg van de maatregelen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')