abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 12 januari 2021 @ 07:56:48 #1
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_197355972
quote:
Experts pleiten voor hard ingrijpen: Avondklok, visiteverbod en strenger handhaven
Met het oog op de Britse variant - die nu nog smeult, maar mogelijk ontaardt in een grote brand - is verlenging van de lockdown niet voldoende, stellen critici. Het moet nog véél strenger: langer afwachten kan volgens hen resulteren in een grote derde golf. Maar wat kunnen we nog doen?


‘Een complete, on-Nederlands strenge lockdown', is het enige wat ons land kan behoeden voor de ellende die de Britten nu over zich heen krijgen, schreef microbioloog Rosanne Hertzberger zaterdag in NRC. ,,We moeten de huidige regels stringenter naleven en handhaven, en serieus nadenken over extra maatregelen”, zegt Wim Schellekens, oud-hoofdinspecteur van de Inspectie Gezondheidszorg en lid van het Red Team, dat vanaf de zijlijn het kabinetsbeleid van advies en commentaar voorziet.
POLL

Benieuwd hoe FOK! hierover denkt :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_197355994
Streng handhaven :')
Doe niet zo achterlijk.

Het gaat prima zo.
pi_197355998
Idioot wijf is het en een paniekzaaier eerste klas. Die gaat zeker ook helemaal over de rooie als haar kind van de wip valt. :')
  dinsdag 12 januari 2021 @ 08:01:02 #4
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_197356009
Misleidende titel... Dit zijn helemaal geen experts op dit gebied. Microbiologen hebben vrij weinig te zeggen over handhaving.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_197356019
Heeft Hertzberger het overgenomen nu Koopmans in China zit?
Ik vind haar ook te hysterisch om als deskundige te dienen.
pi_197356040
Ik denk veel plezier ermee. Iedereen die in de corona bs gestonken is eigen schuld!
pi_197356055
Het gaat zo heel goed, met een hele gemeente testen als daar het Britse virus is gevonden. Prima aanpak. De vijand isoleren en niet met hagel schieten.
pi_197356070
De wappies hebben het je meermaals gezegd. je hebt een deel van je vrijheden opgegeven en je zult ze niet makkelijk meer terug gaan krijgen. Politici zullen spindokteren tot ze een ons wegen maar ze geven je niet meer het normaal. Dat was ook nooit de bedoeling.
  Moderator dinsdag 12 januari 2021 @ 08:09:22 #9
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_197356086
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:01 schreef Mikeytt het volgende:
Misleidende titel... Dit zijn helemaal geen experts op dit gebied. Microbiologen hebben vrij weinig te zeggen over handhaving.
Kuipers en Gommers en van Dissel hebben ook niets te zeggen over handhaving maar zijn ook experts die wel hun zegje mogen doen :?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_197356142
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:09 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Kuipers en Gommers en van Dissel hebben ook niets te zeggen over handhaving maar zijn ook experts die wel hun zegje mogen doen :?
Dan heb ik nog liever Van Dissel dan Hertzberger.
pi_197356256
Als ik zo eens naar buiten kijk is er geen sprake van een lockdown
pi_197356341
Jaaaa!!! Avondklok!! Dan kan ik nog vaker de politie bellen :D :D
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
  dinsdag 12 januari 2021 @ 08:37:23 #13
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_197356360
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:07 schreef MisterWendel het volgende:
De wappies hebben het je meermaals gezegd. je hebt een deel van je vrijheden opgegeven en je zult ze niet makkelijk meer terug gaan krijgen. Politici zullen spindokteren tot ze een ons wegen maar ze geven je niet meer het normaal. Dat was ook nooit de bedoeling.
Gaapppp... denk je echt dat het volk niet in opstand komt als we niet terug naar het normaal gaan als de meesten gevaccineerd zijn? Kabinet wint er helemaal niets mee met huidige maatregelen behalve dat virus zo minder snel rondgaat.
pi_197356377
Ik heb wetenschappers hoog zitten, maar Rosanne Hertzberger? :')

  dinsdag 12 januari 2021 @ 08:41:37 #15
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197356398
De titel komt niet overeen met de inhoud.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 08:58:03 #16
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197356608
Wat een idioten. Ik zou me er geen moment druk om maken of ik volgens hen wel of niet naar buiten zou mogen of bij iemand op bezoek zou mogen gaan. Met je streng handhaven :')
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_197356674
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:39 schreef spinazieruiker het volgende:
Ik heb wetenschappers hoog zitten, maar Rosanne Hertzberger? :')

Filmpje niet gezien, maar na haar column in NRC wel definitief afgedaan ja. En zondag bij WNL mocht ze het nog een dunnetjes overdoen :')
pi_197356678
Waar is de optie in de poll: de overheid moet versoepelen? Beetje suggestief zo ;)
  dinsdag 12 januari 2021 @ 09:08:46 #19
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_197356731
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:09 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Kuipers en Gommers en van Dissel hebben ook niets te zeggen over handhaving maar zijn ook experts die wel hun zegje mogen doen :?
van Dissel kan daar z'n zegje over doen als expert ja.

Kuipets en Gommers kunnen dat ook, maar zijn zeker geen experts op dat gebied.
Deze microbioloog mag zijn zegje doen als expert over hoe het virus zich verspreid, maar welke effecten handhaving zal hebben, is niet hun gebied.

Je vraagt ook geen tennistips van een hockeyer
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 12 januari 2021 @ 09:09:49 #20
186611 Haags
pi_197356738
Sodemieter toch op met je avondklok. We zitten in een dalende trend, laten we eerst eens kijken wat de verlenging van de huidige lockdown ons gaat brengen.
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 12 januari 2021 @ 09:12:51 #21
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197356781
Zou dit niet gewoon weer de gebruikelijke manipulatie van de publieke opinie zijn om de discussie te richten op streng of nog strenger in plaats van of de hele lockdown onbeperkt voortzetten wel zo rechtvaardig is.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  dinsdag 12 januari 2021 @ 09:18:53 #22
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_197356881
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 09:09 schreef Haags het volgende:
Sodemieter toch op met je avondklok. We zitten in een dalende trend, laten we eerst eens kijken wat de verlenging van de huidige lockdown ons gaat brengen.
Aldus de expert in virusbestrijding.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_197356886
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 09:12 schreef GemMagic het volgende:
Zou dit niet gewoon weer de gebruikelijke manipulatie van de publieke opinie zijn om de discussie te richten op streng of nog strenger in plaats van of de hele lockdown onbeperkt voortzetten wel zo rechtvaardig is.
Zou me niet verbazen, want ik denk nu ook 'Oh, geen verzwaring, alleen verlenging, dat valt mee *O* '.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 09:30:53 #24
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_197357046
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:37 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Gaapppp... denk je echt dat het volk niet in opstand komt als we niet terug naar het normaal gaan als de meesten gevaccineerd zijn? Kabinet wint er helemaal niets mee met huidige maatregelen behalve dat virus zo minder snel rondgaat.
Opstand. :') Het lafhartige Nederlandse volk doet helemaal niets. Net als de rest van het slappe westen. Opstand haha, hou toch op.
pi_197357356
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 09:30 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Opstand. :') Het lafhartige Nederlandse volk doet helemaal niets. Net als de rest van het slappe westen. Opstand haha, hou toch op.
Feitelijk is een groot deel van het volk allang in opstand door de grootste schijt aan de regels te hebben.
pi_197357428
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 09:04 schreef Piles het volgende:
Waar is de optie in de poll: de overheid moet versoepelen? Beetje suggestief zo ;)
Die optie bestaat met de huidige cijfers niet
  dinsdag 12 januari 2021 @ 10:02:00 #27
37248 BertV
Handgemaakt
pi_197357535
Wij willen spertijd!
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_197357631
Meest effectieve maatregel is om werknemers verplicht thuis te laten werken. De ochtend en avondspits is net zo druk als normaal omdat werkgevers eisen dat mensen naar hun werk komen.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 10:15:29 #29
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197357715
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 09:09 schreef Haags het volgende:
Sodemieter toch op met je avondklok. We zitten in een dalende trend, laten we eerst eens kijken wat de verlenging van de huidige lockdown ons gaat brengen.
Exact
pi_197357904
Alles open, paar maanden billen knijpen en we zijn er van af.
pi_197357908
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 10:08 schreef Pizzakoppo het volgende:
Meest effectieve maatregel is om werknemers verplicht thuis te laten werken. De ochtend en avondspits is net zo druk als normaal omdat werkgevers eisen dat mensen naar hun werk komen.
Aannames.
pi_197357934
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 09:09 schreef Haags het volgende:
Sodemieter toch op met je avondklok. We zitten in een dalende trend, laten we eerst eens kijken wat de verlenging van de huidige lockdown ons gaat brengen.
Lulkoek, 'dalende trend'. De zorg is daarvoor wel weer deels stil komen te liggen. Elke maas in de regelgeving wordt aangegrepen om het te omzeilen. Onderaan de streep kan ik dat niet begrijpen, maar als de één ermee weg komt snap ik heel goed dat de ander het ook doet. En zo blijven we straks weer 3 maanden kwakkelen in deze miserie.

Daar ligt echt wel een fout van de overheid. Wees duidelijk en streng in deze regels. Hoe minder bewegingen, hoe sneller de cijfers dalen en hoe eerder je constructief iets open kan gooien. Op deze manier gaat het nog weken voortduren. We zitten over 3 weken nog steeds in de winter en de Britse variant heeft dan ook meer kans van slagen gehad. Op dit moment zou ik graag zien dat de overheid wat meer vooruit regeert dan nu steeds op het moment zelf beslissen. Als alles blijft doorgaan zoals het nu is is er over 3 weken nog geen ruimte voor versoepelingen.
't Echte en 't ware!
  dinsdag 12 januari 2021 @ 10:30:09 #33
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197357951
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:01 schreef Mikeytt het volgende:
Misleidende titel... Dit zijn helemaal geen experts op dit gebied. Microbiologen hebben vrij weinig te zeggen over handhaving.
Inderdaad haha, iedereen kan alles beweren en dat is nu net het probleem, Willem Engel kan zichzelf ook een expert noemen omdat hij bijna is gepromoveerd... gelukkig luisteren we niet naar iedereen!
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  dinsdag 12 januari 2021 @ 10:30:45 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197357961
Ik ben meer voor een spreekverbod voor betweters aan de zijlijn
pi_197357969
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 09:55 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Die optie bestaat met de huidige cijfers niet
Natuurlijk wel.
pi_197357989
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 09:09 schreef Haags het volgende:
Sodemieter toch op met je avondklok. We zitten in een dalende trend, laten we eerst eens kijken wat de verlenging van de huidige lockdown ons gaat brengen.
Neen.

De overheid moet nóg hardere maatregelen afkondigen om het verder in te dammen en de zorg te ontlasten. :Y Mensen moet het nog maar een paar maandjes uitzitten.We zitten in deze situatie juist door het gedrag van mensen in Nederland. Die kunnen niet goed genoeg zelf nadenken om dit virus in te dammen. :)

Avondklok is the way.
pi_197358000
quote:
schreef microbioloog Rosanne Hertzberger
Gestopt met lezen, deze mevrouw weet kerkbezoek te relativeren en snapt de ophef daarover niet, maar aan de andere kant zou ze mensen willen ontzeggen om 's avonds nog op straat te komen of iemand te bezoeken. Jaja....
pi_197358001
Iedereen ophokken en de deuren dicht-lassen. Dat werkte ook voor China.
pi_197358019
TT is een kop die ongeveer elke dag het nieuws haalt.
I'll give you something to do
  dinsdag 12 januari 2021 @ 10:36:31 #40
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197358044
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 10:34 schreef galantis het volgende:
TT is een kop die ongeveer elke dag het nieuws haalt.
Al die 'experts' proberen nu nog zoveel mogelijk mee te vreten uit de publiciteitsruif. Zij weten ook dat de grootschalige vaccinaties er aan zitten te komen en dat ze straks niet meer relevant zijn als corona weer tot bijzaak is verworden.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 10:36:57 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197358051
Zolang de huidige maatregelen lijken te werken is het totale onzin om nieuwe te bedenken
pi_197358373
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:27 schreef Fugue het volgende:
Als ik zo eens naar buiten kijk is er geen sprake van een lockdown
Dit. Spits is weer bijna even druk als pre corona.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 11:02:52 #43
492230 Vlad1986
Justice will prevail
pi_197358506
Ja want een avondklok heeft in de anderen landen ook zo goed geholpen.

Feit: er zijn al weinig mensen in de avond op straat aangezien elke vorm van uitgaan, hobby's en gezelligheid is verboden. Dus de enige reden voor een avondklok is dat elke agent en boa (die uiteraard de uitzondering vormen) iedereen staande mogen houden en mogen bekeuren die tussen een bepaalde tijd buiten zijn. En dit zal uiteraard een boete zijn waar een strafblad aangekoppeld zit, want dat zou afschrikken. Tot dat er een Grapperhausje plaatsvind dan word dit weer minder.

Je word dus letterlijk opgesloten in je huis en dat is gewoon vrijheidsbeperking. En dat mag wettelijk gezien niet. O nee wacht ze hebben de noodwet, dan mag het wel. Gelukkig is er nog niet voldoende draagvlak in de kamer.

Of doen ze het om de feestjes wat al helemaal uit den boze is tegen te houden? Kan je vertellen dat een avondklok dat niet tegenhoud.

Het feit dat je alleen naar buiten zou mogen met een goede reden slaat nergens op. Ik ga naar buiten wanneer ik wil, het is een openbaar terrein en ik heb nog steeds het recht om te gaan en staan waar ik wil buitenshuis. Ik leef niet in een situatie: EAT-SLEEP-WORK-REPEAT. Als ik in kleine kring bij iemand wil afspreken dan doe ik dat. Zolang maar niet ziek zwak misselijk bent is er niks aan de hand.

Vind het al verschrikkelijk (zeker voor de ondernemers) dat deze lockdown al word verlengt. En dat komt omdat ze in Duitsland het zelfde doen, want als wij de Lockdown niet verlengen komen onze oosterburen de grens over om te shoppen, en dan kan natuurlijk niet. En de grens sluiten is onwerkbaar.

Nu zal ik wel als "wappie" worden bestempeld, want dat is makkelijk. Iedereen die tegen de maatregelen is, die is meteen een wappie. Ik ben gewoon een kritisch op de maatregelen. Ik hou me (met tegenzin) aan de 1,5m. Ik hou me (met tegenzin) aan de mondkapjes plicht, ik hou me (met tegenzin) aan het beperkt bezoek ontvangen in eigenhuis, ik hou me (met tegenzin) aan het zoveel mogelijk thuiswerken. Puur om z.s.m. weer terug te kunnen naar normaal. Maar een avondklok gaat mij toch echt te ver.
At the end Justice will prevail
pi_197358746
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 11:02 schreef Vlad1986 het volgende:
Ja want een avondklok heeft in de anderen landen ook zo goed geholpen.

Feit: er zijn al weinig mensen in de avond op straat aangezien elke vorm van uitgaan, hobby's en gezelligheid is verboden. Dus de enige reden voor een avondklok is dat elke agent en boa (die uiteraard de uitzondering vormen) iedereen staande mogen houden en mogen bekeuren die tussen een bepaalde tijd buiten zijn. En dit zal uiteraard een boete zijn waar een strafblad aangekoppeld zit, want dat zou afschrikken. Tot dat er een Grapperhausje plaatsvind dan word dit weer minder.

Je word dus letterlijk opgesloten in je huis en dat is gewoon vrijheidsbeperking. En dat mag wettelijk gezien niet. O nee wacht ze hebben de noodwet, dan mag het wel. Gelukkig is er nog niet voldoende draagvlak in de kamer.

Of doen ze het om de feestjes wat al helemaal uit den boze is tegen te houden? Kan je vertellen dat een avondklok dat niet tegenhoud.

Het feit dat je alleen naar buiten zou mogen met een goede reden slaat nergens op. Ik ga naar buiten wanneer ik wil, het is een openbaar terrein en ik heb nog steeds het recht om te gaan en staan waar ik wil buitenshuis. Ik leef niet in een situatie: EAT-SLEEP-WORK-REPEAT. Als ik in kleine kring bij iemand wil afspreken dan doe ik dat. Zolang maar niet ziek zwak misselijk bent is er niks aan de hand.

Vind het al verschrikkelijk (zeker voor de ondernemers) dat deze lockdown al word verlengt. En dat komt omdat ze in Duitsland het zelfde doen, want als wij de Lockdown niet verlengen komen onze oosterburen de grens over om te shoppen, en dan kan natuurlijk niet. En de grens sluiten is onwerkbaar.

Nu zal ik wel als "wappie" worden bestempeld, want dat is makkelijk. Iedereen die tegen de maatregelen is, die is meteen een wappie. Ik ben gewoon een kritisch op de maatregelen. Ik hou me (met tegenzin) aan de 1,5m. Ik hou me (met tegenzin) aan de mondkapjes plicht, ik hou me (met tegenzin) aan het beperkt bezoek ontvangen in eigenhuis, ik hou me (met tegenzin) aan het zoveel mogelijk thuiswerken. Puur om z.s.m. weer terug te kunnen naar normaal. Maar een avondklok gaat mij toch echt te ver.
Bij onze zuiderburen wel, die zijn een stuk sneller over hun piek heen geraakt als wij.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 11:20:53 #45
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197358782
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 11:18 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Bij onze zuiderburen wel, die zijn een stuk sneller over hun piek heen geraakt als wij.
Maar die hadden al een avondklok toen de piek zo'n beetje begon. In de zomer deden die al aan avondklokken.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 11:21:02 #46
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197358788
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 10:32 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Neen.

De overheid moet nóg hardere maatregelen afkondigen om het verder in te dammen en de zorg te ontlasten. :Y Mensen moet het nog maar een paar maandjes uitzitten.We zitten in deze situatie juist door het gedrag van mensen in Nederland. Die kunnen niet goed genoeg zelf nadenken om dit virus in te dammen. :)

Avondklok is the way.
Ik vind deze redenering 'mensen kunnen niet nadenken en moeten het daarom nog maar een paar maandjes uitzingen', waarbij er heel veel ellende wordt veroorzaakt en een avondklok niet bewezen bijdraagt aan het afnemen van het aantal besmettingen, niet kloppend.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  FOK!fotograaf dinsdag 12 januari 2021 @ 11:29:22 #47
842 Zorro
Z
pi_197358964
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 11:20 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar die hadden al een avondklok toen de piek zo'n beetje begon. In de zomer deden die al aan avondklokken.
En dat is het hele punt.
Neem de maatregelen VOORDAT de problemen er zijn. Maar nee, hier klaagt iedereen van "het valt nu toch wel mee, laten we het eerst even aankijken". waarna alles uit de klauwen loopt en er ineens om maatregelen wordt geschreeuwd en "Het kAbiNEt iS weEr Te lAAt mEt Hun MaAtReGelEN!!! "
In februari/maart zag iedereen hoe het in Italie ging, maar nee, eerst eens kijken want hier valt het mee.
Nu zie je in GB hoe de nieuwe variant tekeer gaat, maar nee: Eerst afwachten.

|:(
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_197358980
's Avonds is het moment dat ik mijn wandelingetje of fietstochtje maak. Overdag moet ik gewoon thuiswerken. Voorstanders van een avondklok maken mij eerder dood.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 11:31:25 #49
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197359005
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 11:29 schreef Zorro het volgende:
En dat is het hele punt.

Maar als je een avondklok hebt en het gaat vervolgens gruwelijk mis, hoe is dan het punt dat de avondklok goed werkte?
pi_197359101
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 11:02 schreef Vlad1986 het volgende:
Ja want een avondklok heeft in de anderen landen ook zo goed geholpen.

Feit: er zijn al weinig mensen in de avond op straat aangezien elke vorm van uitgaan, hobby's en gezelligheid is verboden. Dus de enige reden voor een avondklok is dat elke agent en boa (die uiteraard de uitzondering vormen) iedereen staande mogen houden en mogen bekeuren die tussen een bepaalde tijd buiten zijn. En dit zal uiteraard een boete zijn waar een strafblad aangekoppeld zit, want dat zou afschrikken. Tot dat er een Grapperhausje plaatsvind dan word dit weer minder.

Je word dus letterlijk opgesloten in je huis en dat is gewoon vrijheidsbeperking. En dat mag wettelijk gezien niet. O nee wacht ze hebben de noodwet, dan mag het wel. Gelukkig is er nog niet voldoende draagvlak in de kamer.

Of doen ze het om de feestjes wat al helemaal uit den boze is tegen te houden? Kan je vertellen dat een avondklok dat niet tegenhoud.

Het feit dat je alleen naar buiten zou mogen met een goede reden slaat nergens op. Ik ga naar buiten wanneer ik wil, het is een openbaar terrein en ik heb nog steeds het recht om te gaan en staan waar ik wil buitenshuis. Ik leef niet in een situatie: EAT-SLEEP-WORK-REPEAT. Als ik in kleine kring bij iemand wil afspreken dan doe ik dat. Zolang maar niet ziek zwak misselijk bent is er niks aan de hand.

Vind het al verschrikkelijk (zeker voor de ondernemers) dat deze lockdown al word verlengt. En dat komt omdat ze in Duitsland het zelfde doen, want als wij de Lockdown niet verlengen komen onze oosterburen de grens over om te shoppen, en dan kan natuurlijk niet. En de grens sluiten is onwerkbaar.

Nu zal ik wel als "wappie" worden bestempeld, want dat is makkelijk. Iedereen die tegen de maatregelen is, die is meteen een wappie. Ik ben gewoon een kritisch op de maatregelen. Ik hou me (met tegenzin) aan de 1,5m. Ik hou me (met tegenzin) aan de mondkapjes plicht, ik hou me (met tegenzin) aan het beperkt bezoek ontvangen in eigenhuis, ik hou me (met tegenzin) aan het zoveel mogelijk thuiswerken. Puur om z.s.m. weer terug te kunnen naar normaal. Maar een avondklok gaat mij toch echt te ver.
Het lijkt erop dat je aversie tegen de maatregel de beoordeling van de effectiviteit daarvan in de weg zit. Het zijn geen bananenrepublieken die wel een avondklok hebben in Europa. Het werkt. Of het proportioneel is, is een andere vraag. Wat als de Britse variant loskomt hier? Gaan we dan terwijl alles instort nog steeds roepen dat de overheid niet bepaalt wanneer ik naar buiten mag?
pi_197359282
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 09:30 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Opstand. :') Het lafhartige Nederlandse volk doet helemaal niets. Net als de rest van het slappe westen. Opstand haha, hou toch op.
Omdat de meeste begrijpen waarom we dit doen?

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 10:27 schreef HansCojona het volgende:
Aannames.
Data laat dit wel zien. We blijven veel te weinig thuis. Of dit nu alleen is vanuit werkgever of werknemer is daar alleen niet uit te halen.
Voor de lockdown hadden we veel te veel bewegingen.

Feit is wel dat we veel minder thuis werken in tijdens de eerste lockdown.
pi_197359297
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 11:21 schreef popje het volgende:

[..]

Ik vind deze redenering 'mensen kunnen niet nadenken en moeten het daarom nog maar een paar maandjes uitzingen', waarbij er heel veel ellende wordt veroorzaakt en een avondklok niet bewezen bijdraagt aan het afnemen van het aantal besmettingen, niet kloppend.
Wat voor ellende? Ellende erger dan het virus? De overheid houd nu bedrijven in de lucht die normaliter zonder corona zelfs geklapt waren hoor. :')
pi_197359345
ik pleit voor hard ingrijpen bij zogenaamde experts; spreekverbod, huisarrest en social-media verbod.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_197359348
Mensen snappen ook niet dat de reisbewegingen moeten worden gestopt en niet zozeer dat je alleen in de avond ergens buitenloopt. Want dat zorgt ervoor dat je je huis uitgaat, een lift instapt etc.

JUIST dat in de lift stappen zorgt voor verspreiding als er iemand met een infectie in is geweest, een lift heeft 0 ventilatie.Dit 1 voorbeeld

Je wordt niet geinfecteerd als je langs de kade een wandeling maakt nee. Maar mensen zijn niet zo slim om deze link zelf te maken.
pi_197359407
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 11:02 schreef Vlad1986 het volgende:
Ja want een avondklok heeft in de anderen landen ook zo goed geholpen.

Feit: er zijn al weinig mensen in de avond op straat aangezien elke vorm van uitgaan, hobby's en gezelligheid is verboden. Dus de enige reden voor een avondklok is dat elke agent en boa (die uiteraard de uitzondering vormen) iedereen staande mogen houden en mogen bekeuren die tussen een bepaalde tijd buiten zijn. En dit zal uiteraard een boete zijn waar een strafblad aangekoppeld zit, want dat zou afschrikken. Tot dat er een Grapperhausje plaatsvind dan word dit weer minder.

Je word dus letterlijk opgesloten in je huis en dat is gewoon vrijheidsbeperking. En dat mag wettelijk gezien niet. O nee wacht ze hebben de noodwet, dan mag het wel. Gelukkig is er nog niet voldoende draagvlak in de kamer.

Of doen ze het om de feestjes wat al helemaal uit den boze is tegen te houden? Kan je vertellen dat een avondklok dat niet tegenhoud.

Het feit dat je alleen naar buiten zou mogen met een goede reden slaat nergens op. Ik ga naar buiten wanneer ik wil, het is een openbaar terrein en ik heb nog steeds het recht om te gaan en staan waar ik wil buitenshuis. Ik leef niet in een situatie: EAT-SLEEP-WORK-REPEAT. Als ik in kleine kring bij iemand wil afspreken dan doe ik dat. Zolang maar niet ziek zwak misselijk bent is er niks aan de hand.

Vind het al verschrikkelijk (zeker voor de ondernemers) dat deze lockdown al word verlengt. En dat komt omdat ze in Duitsland het zelfde doen, want als wij de Lockdown niet verlengen komen onze oosterburen de grens over om te shoppen, en dan kan natuurlijk niet. En de grens sluiten is onwerkbaar.

Nu zal ik wel als "wappie" worden bestempeld, want dat is makkelijk. Iedereen die tegen de maatregelen is, die is meteen een wappie. Ik ben gewoon een kritisch op de maatregelen. Ik hou me (met tegenzin) aan de 1,5m. Ik hou me (met tegenzin) aan de mondkapjes plicht, ik hou me (met tegenzin) aan het beperkt bezoek ontvangen in eigenhuis, ik hou me (met tegenzin) aan het zoveel mogelijk thuiswerken. Puur om z.s.m. weer terug te kunnen naar normaal. Maar een avondklok gaat mij toch echt te ver.
En je laat wel zien waarom we niet echt in een lockdown zitten. We mogen nog gewoon heel veel oa op bezoek bij vrienden.

Een avond klok zou betekenen dat je niet meer naar buiten kan/mag in de avond. Dus ook niet om family/vrienden te bezoeken in de avond uren.
De meeste besmettingen vinden momenteel plaats thuis (huisgenoten/vrienden) of op het werk.
Hoe minder interactie je dus hebt, hoe beter dit voor de bestrijding is en hoe korter de lockdown is.

Niet leuk allemaal, maar wel met hele goede redenen. We doen dit allemaal niet voor onze lol.

En dat je niet ziek voelt, wil niet zeggen dat je niet besmettelijk bent. Daar zit hem nu net het probleem in.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 11:55:32 #56
492230 Vlad1986
Justice will prevail
pi_197359412
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 11:18 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Bij onze zuiderburen wel, die zijn een stuk sneller over hun piek heen geraakt als wij.
Volgens mij zitten ze nog steeds in de piek overigens. Ik zeg dat een avondklok niet helpt en alleen maar meer tegenstand gaat opwekken. Je mag nu al bijna niks en met de avondklok word het laatste beetje vrije tijd wat mensen hebben (heb het over een avondklok vanaf 21:00) ook afgepakt.

En zoals ik al eerder zei: Feitelijk gaan er al minder mensen in de avond het huis uit. Omdat alles waar je jou vrije tijd kan doorbrengen, denk aan cafe, sportschool, winkels etc al gesloten zijn. Maar die paar mensen die in de avond hun hond willen uitlaten, of in de avond na een lange dag werken een avond wandeling willen maken. Of in kleine kring even bij iemand op bezoek willen, om zo toch nog een beetje sociaal contact te houden met anderen mensen naast hun werk word ze daardoor ook ontnomen en ga je geloof me maar meer mensen krijgen met psychische klachten. (Lees: EAT-SLEEP-WORK-REPEAT)

En als de avondklok er uiteindelijk toch komt, wat is dan een goede reden? Werken? Als ik nu een avondploeg zou werken dan moet ik toch gaan? Heb het dan niet over een avondploeg in het ziekenhuis, maar stel dat ik in een fabriek zou werken met een avondploeg dan moet ik er toch uit? En wat dacht je mensen die mantelzorg verlenen aan familieleden? Die werken niet voor een zorginstelling en hebben dus niet het mooie bewijs dat het voor de zorg is.

En mensen die roepen dat er onder de bevolking draagvlak is voor een avondklok heeft het mis, zelfde als een lockdown daar is ook geen draagvlak voor. Niemand zit op een avondklok te wachten of een verlening van een lockdown. Maar iedereen denkt dat door een lockdown en een avondklok de besmettingen minder worden. Dat is niet zo, waarom niet? Omdat door de tempraturen iedereen binnen zit, en dus het virus zich makkelijker verspreid dan in de lente etc als er buiten meer afstand bewaard kan worden. Het is gewoon een feit dat we deze maanden door de zure appel heen moeten bijten en het kabinet moet er alles aan doen dat er meer middelen voor de zorg komen om de besmettingen op te vangen. Denk aan het leger. Haal maar troepen waar ook medisch personeel tussen zit terug uit die zandbaklanden etc. Hier zijn ze harder nodig op dit moment. En maak bijvoorbeeld Corona ziekenhuizen. Staan er volgens mij een paar leeg om dat "failliet" zouden zijn.

En wat betreft personeel, of de corona verpleegkundige nu in het ziekenhuis werken waar ze nu zitten of in het Corona ziekenhuis maakt toch niet uit? Je zet de afdelingen toch over? Maar ik zal wel weer te makkelijk denken.
At the end Justice will prevail
pi_197359458
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 11:20 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar die hadden al een avondklok toen de piek zo'n beetje begon. In de zomer deden die al aan avondklokken.
Lokaal ja, een echte landelijke avondklok is er pas half oktober gekomen toen de situatie daar snel verslechterde. Nou is het inderdaad wel moeilijk om dat specifiek aan een avondklok toe te wijzen omdat die ook op allerlei andere terreinen een stuk strenger waren. Maar het is ondertussen wel vrij duidelijk dat harder ingrijpen tot een snellere daling leidt en dat is in zichzelf ook wat waard. Misschien is dat wel een betere optie dan maandenlang door blijven sukkelen met alle gevolgen van dien.
pi_197359619
En zijn de zogenaamde experts ook van het papieren instituut het RIVM.
Check it out
pi_197359638
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 11:55 schreef Vlad1986 het volgende:

[..]

Volgens mij zitten ze nog steeds in de piek overigens. Ik zeg dat een avondklok niet helpt en alleen maar meer tegenstand gaat opwekken. Je mag nu al bijna niks en met de avondklok word het laatste beetje vrije tijd wat mensen hebben (heb het over een avondklok vanaf 21:00) ook afgepakt.

En zoals ik al eerder zei: Feitelijk gaan er al minder mensen in de avond het huis uit. Omdat alles waar je jou vrije tijd kan doorbrengen, denk aan cafe, sportschool, winkels etc al gesloten zijn. Maar die paar mensen die in de avond hun hond willen uitlaten, of in de avond na een lange dag werken een avond wandeling willen maken. Of in kleine kring even bij iemand op bezoek willen, om zo toch nog een beetje sociaal contact te houden met anderen mensen naast hun werk word ze daardoor ook ontnomen en ga je geloof me maar meer mensen krijgen met psychische klachten. (Lees: EAT-SLEEP-WORK-REPEAT)

En als de avondklok er uiteindelijk toch komt, wat is dan een goede reden? Werken? Als ik nu een avondploeg zou werken dan moet ik toch gaan? Heb het dan niet over een avondploeg in het ziekenhuis, maar stel dat ik in een fabriek zou werken met een avondploeg dan moet ik er toch uit? En wat dacht je mensen die mantelzorg verlenen aan familieleden? Die werken niet voor een zorginstelling en hebben dus niet het mooie bewijs dat het voor de zorg is.

En mensen die roepen dat er onder de bevolking draagvlak is voor een avondklok heeft het mis, zelfde als een lockdown daar is ook geen draagvlak voor. Niemand zit op een avondklok te wachten of een verlening van een lockdown. Maar iedereen denkt dat door een lockdown en een avondklok de besmettingen minder worden. Dat is niet zo, waarom niet? Omdat door de tempraturen iedereen binnen zit, en dus het virus zich makkelijker verspreid dan in de lente etc als er buiten meer afstand bewaard kan worden. Het is gewoon een feit dat we deze maanden door de zure appel heen moeten bijten en het kabinet moet er alles aan doen dat er meer middelen voor de zorg komen om de besmettingen op te vangen. Denk aan het leger. Haal maar troepen waar ook medisch personeel tussen zit terug uit die zandbaklanden etc. Hier zijn ze harder nodig op dit moment. En maak bijvoorbeeld Corona ziekenhuizen. Staan er volgens mij een paar leeg om dat "failliet" zouden zijn.

En wat betreft personeel, of de corona verpleegkundige nu in het ziekenhuis werken waar ze nu zitten of in het Corona ziekenhuis maakt toch niet uit? Je zet de afdelingen toch over? Maar ik zal wel weer te makkelijk denken.
Je snapt er duidelijk geen reet van en kijkt niet verder dan je eigen beperkte horizon. Zoals de meeste die het allemaal onzin vinden.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 12:11:52 #60
492230 Vlad1986
Justice will prevail
pi_197359716
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 11:37 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het lijkt erop dat je aversie tegen de maatregel de beoordeling van de effectiviteit daarvan in de weg zit. Het zijn geen bananenrepublieken die wel een avondklok hebben in Europa. Het werkt. Of het proportioneel is, is een andere vraag. Wat als de Britse variant loskomt hier? Gaan we dan terwijl alles instort nog steeds roepen dat de overheid niet bepaalt wanneer ik naar buiten mag?
Ja dat ga ik dan nog steeds roepen, en waarom? Omdat ik volgens de overheid wel naar mijn werk kan / moet maar geen vrije tijd mag hebben. Dus doe het dan meteen goed en een volledige lockdown, alles dicht, supermarkten dicht, kruidvat etc dicht en laat het leger maar voedselpakketten uitdelen. Alleen de ziekenhuizen open. Dus zolang de regering vind dat ik wel mag werken, maar verder geen vrije tijd / nog enig sinds sociale contacten mag hebben ga ik dit roepen ja
At the end Justice will prevail
pi_197359717
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 11:55 schreef Vlad1986 het volgende:
En zoals ik al eerder zei: Feitelijk gaan er al minder mensen in de avond het huis uit. Omdat alles waar je jou vrije tijd kan doorbrengen, denk aan cafe, sportschool, winkels etc al gesloten zijn. Maar die paar mensen die in de avond hun hond willen uitlaten, of in de avond na een lange dag werken een avond wandeling willen maken. Of in kleine kring even bij iemand op bezoek willen, om zo toch nog een beetje sociaal contact te houden met anderen mensen naast hun werk word ze daardoor ook ontnomen en ga je geloof me maar meer mensen krijgen met psychische klachten. (Lees: EAT-SLEEP-WORK-REPEAT)
Klopt, maar als ik in de avond naar huis rij, is het toch echt nog betrekkelijk druk op de weg. Veel te druk dan het zou moeten.

quote:
En als de avondklok er uiteindelijk toch komt, wat is dan een goede reden? Werken? Als ik nu een avondploeg zou werken dan moet ik toch gaan? Heb het dan niet over een avondploeg in het ziekenhuis, maar stel dat ik in een fabriek zou werken met een avondploeg dan moet ik er toch uit? En wat dacht je mensen die mantelzorg verlenen aan familieleden? Die werken niet voor een zorginstelling en hebben dus niet het mooie bewijs dat het voor de zorg is.
De bedoeling is om niet voor de lol naar buiten te gaan. Alleen voor noodzakelijk. Familie / vrienden social valt daar niet onder.

quote:
En mensen die roepen dat er onder de bevolking draagvlak is voor een avondklok heeft het mis, zelfde als een lockdown daar is ook geen draagvlak voor.
Ik denk dat er voldoende draagvlak is voor de lockdown.
Probleem is alleen wel, dat we eigenlijk niet begrijpen wat nu een lockdown is.

quote:
Niemand zit op een avondklok te wachten of een verlening van een lockdown.
We zitten ook niet op UK problemen te wachten. Of overvolle ziekenhuizen, overwerkt ziekenhuis personeel.
pi_197359737
Wat mij betreft gaat alles op slot, verplicht thuisblijven, avondklok etc, als ze de basisscholen maar open doen.
  FOK!fotograaf dinsdag 12 januari 2021 @ 12:14:17 #63
842 Zorro
Z
pi_197359765
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 11:31 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar als je een avondklok hebt en het gaat vervolgens gruwelijk mis, hoe is dan het punt dat de avondklok goed werkte?
Ik bedoel ook niet zozeer de avondklok, ik greep het maar even aan om dat afwachtende van Nederland te veroordelen. Je kan beter een dak op je huis zetten als het nog niet regent dan wachten tot alles kletsnat is en dan denken dat een dak wellicht handig is.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_197359783
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 12:11 schreef Vlad1986 het volgende:

Ja dat ga ik dan nog steeds roepen, en waarom? Omdat ik volgens de overheid wel naar mijn werk kan / moet maar geen vrije tijd mag hebben. Dus doe het dan meteen goed en een volledige lockdown, alles dicht, supermarkten dicht, kruidvat etc dicht en laat het leger maar voedselpakketten uitdelen. Alleen de ziekenhuizen open. Dus zolang de regering vind dat ik wel mag werken, maar verder geen vrije tijd / nog enig sinds sociale contacten mag hebben ga ik dit roepen ja
Als we juist onze verantwoordelijkheid zouden nemen, dan is een harde lockdown niet noodzakelijk. Dan heb je ook geen lastige discussie over mantelzorg toestemmingen of fabriek werkzaamheden.
Of dat natuurparken overvol zijn.

Waarom kunnen we onze eigen verantwoordelijkheid niet nemen? En moet alles het harde regels gedaan worden? Zijn we nu echt zo eigenwijs?
pi_197359827
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 12:15 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Als we juist onze verantwoordelijkheid zouden nemen, dan is een harde lockdown niet noodzakelijk. Dan heb je ook geen lastige discussie over mantelzorg toestemmingen of fabriek werkzaamheden.
Of dat natuurparken overvol zijn.

Waarom kunnen we onze eigen verantwoordelijkheid niet nemen? En moet alles het harde regels gedaan worden? Zijn we nu echt zo eigenwijs?
Zou de uitkomst echt veel anders zijn?
Is 'eigen verantwoordelijkheid nemen' niet gewoon in feite jezelf een vrijwillige lockdown opleggen?
I'll give you something to do
  dinsdag 12 januari 2021 @ 12:19:03 #66
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197359848
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 12:14 schreef Zorro het volgende:

[..]

Ik bedoel ook niet zozeer de avondklok, ik greep het maar even aan om dat afwachtende van Nederland te veroordelen. Je kan beter een dak op je huis zetten als het nog niet regent dan wachten tot alles kletsnat is en dan denken dat een dak wellicht handig is.
Nederland heeft juist geen afwachtende houding getoond deze tweede/derde golf. Vanaf eind augustus/begin september zijn er doorlopend nieuwe maatregelen ingevoerd.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 12:22:24 #67
492230 Vlad1986
Justice will prevail
pi_197359900
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 12:06 schreef Document1 het volgende:

[..]

Je snapt er duidelijk geen reet van en kijkt niet verder dan je eigen beperkte horizon. Zoals de meeste die het allemaal onzin vinden.
Ik snap het heel goed, en vind het allemaal geen onzin, maar doe het dan wel goed. Als je dan een lockdown hebt pak het dan goed aan. Sluit dan letterlijk alles, ook supermarkten etc. En laat het leger wat mij betreft voedselpakketten uitdelen en apothekers de medicijnen brengen.
At the end Justice will prevail
pi_197359917
Deze "experts" moeten hun bek dichthouden. Het zijn niet eens virologen, dus ze hebben geen recht om iets te willen. Bovendien merken zulke mensen het ook niet in hun portemonnee, dus hebben makkelijk praten. Wat hebben we er straks aan als het virus verslagen is ten koste van alles, waar zij voor pleiten? Dan is er niks meer om voor te leven want dan staan we allemaal op straat en is alles failliet, behalve zij natuurlijk in hun luxe villa en gegarandeerd inkomen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 12:47:26 #69
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_197360332
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 09:18 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Aldus de expert in virusbestrijding.
De motivatie voor een avondklok ligt alleen niet op het gebied van virusbestrijding.

quote:
De corona-experts van het OMT zien het invoeren van een avondklok, waarbij mensen na een bepaald tijdstip zoveel mogelijk thuis moeten blijven, als een manier om weer het gevoel te geven dat het belangrijk is om contact met anderen te vermijden.
https://nos.nl/artikel/23(...)ar-komt-er-niet.html

Haags heeft waarschijnlijk net zo veel kennis van menselijk gedrag als de virologen van het OMT, daar zitten geen gedragsexperts in.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_197360380
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 10:32 schreef Nober het volgende:
Stelling: Tijd dat we mensen per trein naar kampen gaan brengen
Ik denk niet dat ze dat in Kampen een goed idee vinden
pi_197360530
In Duitsland wordt zelfs de lockdown verlengt tot april. Nu Nederland nog.

https://www.telegraaf.nl/(...)in-april-in-lockdown
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 13:04:32 #72
492230 Vlad1986
Justice will prevail
pi_197360574
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 12:15 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Als we juist onze verantwoordelijkheid zouden nemen, dan is een harde lockdown niet noodzakelijk. Dan heb je ook geen lastige discussie over mantelzorg toestemmingen of fabriek werkzaamheden.
Of dat natuurparken overvol zijn.

Waarom kunnen we onze eigen verantwoordelijkheid niet nemen? En moet alles het harde regels gedaan worden? Zijn we nu echt zo eigenwijs?
Wat krijg je als je een cafe sluit? Dan gaan mensen die normaal naar het cafe gaan in hun vrije tijd anderen dingen zoeken om toch nog wat leuke dingen te doen. Dat zit in de aard van de mens.

Dus aangezien verder alles gesloten is gaan mensen toch iets anders zoeken om aan de dagelijkse stress te ontkomen. Want thuis opgesloten zitten gaat de tol eisen van mensen geloof me. zowel alleenstaande als gezinnen met kinderen. De stress word groter. Bij gezinnen met kinderen het feit dat ze heel de dag op elkaars lip zitten, normaal ga je naar het werk, en zijn de kinderen naar school. Nu leven deze gezinnen continu in dezelfde situatie. Het schoolleven is nu thuis, terwijl ze niet hun hobby (zoals voetbal) mogen doen.

En voor alleenstaande is het ook normaal dat ze naar anderen dingen gaan zoeken om toch van de dagelijkse sleur en stress te ontkomen. Die komen thuis van het werk, die hebben hun gebruikelijke uitlaatklep niet meer. Zoals bijvoorbeeld een cafe, een sportschool etc. Wat gaan die dan doen, die gaan (wat logisch en normaal is) naar vrienden en familie om toch wat ontspanning te hebben.

Neem aan dat jij je sinds vorig jaar maart niet tot nu hebt opgesloten? Neem aan dat jij ook geprobeerd hebt leuke dingen te doen? En de grensen van de maatregelen hebt opgezocht? Als je dat niet gedaan hebt dan veel respect dat je jezelf vanaf het begin een harde lockdown hebt toegezegt. Als je dat wel hebt gedaan dan niet gaan wijzen naar eigen verantwoording want dat heb je dan ook niet goed gedaan.
At the end Justice will prevail
  dinsdag 12 januari 2021 @ 13:16:43 #73
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_197360717
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 12:59 schreef -Hakuna- het volgende:
In Duitsland wordt zelfs de lockdown verlengt tot april. Nu Nederland nog.

https://www.telegraaf.nl/(...)in-april-in-lockdown
Zou voor jou weinig verschil uit maken he, lockdown of niet. :R
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_197360771
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:39 schreef spinazieruiker het volgende:
Ik heb wetenschappers hoog zitten, maar Rosanne Hertzberger? :')

Ik heb de snijtafel totaal niet hoog zitten, wat er op tafel ligt is nog wel OK maar met die twee pollepels schiet het fileren niet op.

Hertzenberger is columniste, haar wetenschappelijke carriere als pipetteerrobot heeft ze afgebroken. Ik zou haar niet meer als autoriteit in de microbiologie beschouwen. Wellicht uit frustratie, maar ze heeft de rol aangenomen van voorvechtster van 'de wetenschap', tegenover het domme gepeupel. Wat de wetenschap precies zegt, wat niet zo heel wetenschappelijke wetenschap is en waar de wetenschappelijke expertise ophoudt en bredere vraagstukken beginnen doet er niet toe. Wat ze eigenlijk bedoelt is 'gewoon luisteren naar die mensen in een witte jas' want dan ben je intelligent en rationeel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_197360803
Rosanne Hertzberger is geen arts-microbioloog. Ze is dus geen collega van Marion Koopmans.
pi_197360821
Visiteverbod :') Dat de stasi zeker lekker achter de voordeur komt controleren wie er in de woning aanwezig is :')

'De politie is er om u te beschermen'

Zo zien we maar ja.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 13:24:04 #77
451005 Grems
Clown World
pi_197360831
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:37 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Gaapppp... denk je echt dat het volk niet in opstand komt als we niet terug naar het normaal gaan als de meesten gevaccineerd zijn? Kabinet wint er helemaal niets mee met huidige maatregelen behalve dat virus zo minder snel rondgaat.
Ik weet wel zeker dat ze niet in opstand komen

Tot over een jaar, gr gr
  dinsdag 12 januari 2021 @ 13:24:51 #78
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197360844
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 12:59 schreef -Hakuna- het volgende:
In Duitsland wordt zelfs de lockdown verlengt tot april. Nu Nederland nog.

https://www.telegraaf.nl/(...)in-april-in-lockdown
Dat is totaal niet wat er staat. Lees het artikel eens
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 12 januari 2021 @ 13:29:19 #79
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_197360900
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 12:17 schreef galantis het volgende:

[..]

Zou de uitkomst echt veel anders zijn?
Is 'eigen verantwoordelijkheid nemen' niet gewoon in feite jezelf een vrijwillige lockdown opleggen?
Nee. Het is met goed verstand nadenken hoe je contacten minimaliseert.
Dus niet in het weekend naar een populair natuurgebied gaan, maar door de week. Pak dat weekend binnen of op een rustigere plek in de buurt, die zijn er ook.

Spreek niet iedere dag met mensen af, maar hou het bij een bubbel (sociaal contact is nodig).

En zeur niet over het thuiswerken als het mogelijk is. Nee, het is niet leuk weken thuis achter een scherm, maar als je dit consistent doet, en met zijn allen, helpt het wel degelijk en kunnen we weer eerder meer.

Het is pittig, ook omdat er geen einddatum is, maar het is ook een beetje een luxeprobleem.

Voor ondernemers in handel en horeca en andere geraakte branches is het overigens een complete ramp. Die kunnen wij wel helpen door niet eigenwijs op ons kantoortje te gaan zitten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Roberto_BOZ op 12-01-2021 13:36:45 ]
pi_197361126
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 11:52 schreef Duiveltja het volgende:
Mensen snappen ook niet dat de reisbewegingen moeten worden gestopt en niet zozeer dat je alleen in de avond ergens buitenloopt. Want dat zorgt ervoor dat je je huis uitgaat, een lift instapt etc.

JUIST dat in de lift stappen zorgt voor verspreiding als er iemand met een infectie in is geweest, een lift heeft 0 ventilatie.Dit 1 voorbeeld

Je wordt niet geinfecteerd als je langs de kade een wandeling maakt nee. Maar mensen zijn niet zo slim om deze link zelf te maken.
Alle liften uitzetten dan maar.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 13:44:20 #81
67174 Dos37
Come on Twente
pi_197361213
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 12:59 schreef -Hakuna- het volgende:
In Duitsland wordt zelfs de lockdown verlengt tot april. Nu Nederland nog.

https://www.telegraaf.nl/(...)in-april-in-lockdown
Hier ook hoor al doen wij het door er elke drie weken er weer drie weken bij op te zetten. Het resultaat is hetzelfde
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_197361474
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 11:52 schreef Duiveltja het volgende:
Mensen snappen ook niet dat de reisbewegingen moeten worden gestopt en niet zozeer dat je alleen in de avond ergens buitenloopt. Want dat zorgt ervoor dat je je huis uitgaat, een lift instapt etc.

JUIST dat in de lift stappen zorgt voor verspreiding als er iemand met een infectie in is geweest, een lift heeft 0 ventilatie.Dit 1 voorbeeld

Je wordt niet geinfecteerd als je langs de kade een wandeling maakt nee. Maar mensen zijn niet zo slim om deze link zelf te maken.
De meeste mensen maken die link niet, omdat ze sowieso niet met een lift te maken hebben.
ROBODEMONS..................|:(
pi_197361702
Waar zijn de cijfers die de maatregelen onderbouwen?
Waar vinden nu de meeste besmettingen plaats en hoe gaan de voorgestelde maatregelen deze besmettingen tegen? Het lijkt wel of men de Covid-19 bingo speelt en zo nieuwe maatregelen bepaald.

N.B. 'besmettingen in de huiselijke kring' zijn geen oorzaak; dat vraagt om verder onderzoek (scholen/supermarkt/werk/etc?)
pi_197361836
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 13:56 schreef Morrigan het volgende:

[..]

De meeste mensen maken die link niet, omdat ze sowieso niet met een lift te maken hebben.
Het is 1 voorbeeld van een reisbeweging ... om even het beeld te scheppen. Het is niet de enige reden :')
pi_197361935
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 14:06 schreef apenoot het volgende:
Waar zijn de cijfers die de maatregelen onderbouwen?
Waar vinden nu de meeste besmettingen plaats en hoe gaan de voorgestelde maatregelen deze besmettingen tegen? Het lijkt wel of men de Covid-19 bingo speelt en zo nieuwe maatregelen bepaald.

N.B. 'besmettingen in de huiselijke kring' zijn geen oorzaak; dat vraagt om verder onderzoek (scholen/supermarkt/werk/etc?)
Dan moet je bij het rivm zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197362053
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 14:17 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dan moet je bij het rivm zijn.
Nee, dat is te makkelijk.
Bij het aankondigen van maatregelen hoort men te onderbouwen waarom deze maatregelen nodig worden geacht en hoe men verwacht dat deze het probleem verminderen.
De enige onderbouwing die ik tot nu toe heb gehoord is 'om mensen een signaal te geven dat thuis blijven heel belangrijk is' (of iets van die strekking).
Geen hele sterke onderbouwing m.i. en daarmee draagt het niet bij aan een groter maatschappelijk draagvlak voor de maatregelen.
pi_197362155
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 14:24 schreef apenoot het volgende:

[..]

Nee, dat is te makkelijk.
Bij het aankondigen van maatregelen hoort men te onderbouwen waarom deze maatregelen nodig worden geacht en hoe men verwacht dat deze het probleem verminderen.
De enige onderbouwing die ik tot nu toe heb gehoord is 'om mensen een signaal te geven dat thuis blijven heel belangrijk is' (of iets van die strekking).
Geen hele sterke onderbouwing m.i. en daarmee draagt het niet bij aan een groter maatschappelijk draagvlak voor de maatregelen.
Ik heb nog niks gehoord omdat de aankondiging nog moet plaatsvinden
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197362316
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 13:56 schreef Morrigan het volgende:

[..]

De meeste mensen maken die link niet, omdat ze sowieso niet met een lift te maken hebben.
Alsof je besmet raakt binnen 5 sec in een fucking lift _O- Zo werkt dit niet. Lange blootstelling in dezelfde ruimte zou een besmetting kunnen veroorzaken, maar ook daar zijn ze nog niet uit. Stop met hysterisch doen aub.
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 12 januari 2021 @ 14:41:10 #89
186611 Haags
pi_197362412
Nouja ik vind het wel goed dat ze met deze avondklok eindelijk eens de mensen aan gaan pakken die er na 20.00 massaal nog op uit trekken richting de kroeg, restaurants, concerten, voetbalstadion, sportscholen en noem maar op. Dat begon namelijk echt totaal uit de klauwen te lopen!!

Dus daar gaan we wel degelijk winst uit behalen. :)
Zonder wrijving geen glans
pi_197362447
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 14:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik heb nog niks gehoord omdat de aankondiging nog moet plaatsvinden
Heb je het bij de vorige aankondigingen wel gehoord?
Nu weet ik dat resultaten uit het verleden geen garantie zijn voor de toekomst, maar ik heb wel een sterk vermoeden...
pi_197362455
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 14:43 schreef apenoot het volgende:

[..]

Heb je het bij de vorige aankondigingen wel gehoord?
Nu weet ik dat resultaten uit het verleden geen garantie zijn voor de toekomst, maar ik heb wel een sterk vermoeden...
Ja
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197362493
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 14:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ja
Dan hebben wij een hele andere beleving van de werkelijkheid.
Leve de diversiteit *O*
pi_197362516
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 14:45 schreef apenoot het volgende:

[..]

Dan hebben wij een hele andere beleving van de werkelijkheid.
Leve de diversiteit *O*
Hangt ook af van het eigenbelang en vooringenomenheid.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197363559
Vroeg en hard ingrijpen is het beste op de langere termijn, ook voor de economie. Maar als je te laat bent om vroeg in te grijpen, is het dan beter om hard (en korter) of zacht (en langer) in te grijpen? Je hoort vrijwel niks meer over signaalwaardes, maar eigenlijk zouden er drempelwaardes moeten zijn, en een lockdown pas opgeheven als je onder die drempelwaardes komt.
Nu wordt een datum gesteld als einde, maar dat wordt dan weer verlengd en verlengd. Waarom zeggen ze niet gewoon: "De restaurants, cafe's, niet-essentiele winkels gaan weer op als we onder deze en deze drempelwaardes zitten"?
  dinsdag 12 januari 2021 @ 15:46:25 #95
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197363639
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:41 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Vroeg en hard ingrijpen is het beste op de langere termijn, ook voor de economie. Maar als je te laat bent om vroeg in te grijpen, is het dan beter om hard (en korter) of zacht (en langer) in te grijpen? Je hoort vrijwel niks meer over signaalwaardes, maar eigenlijk zouden er drempelwaardes moeten zijn, en een lockdown pas opgeheven als je onder die drempelwaardes komt.
Nu wordt een datum gesteld als einde, maar dat wordt dan weer verlengd en verlengd. Waarom zeggen ze niet gewoon: "De restaurants, cafe's, niet-essentiele winkels gaan weer op als we onder deze en deze drempelwaardes zitten"?
Ik dacht dat ze met een uit-de-lockdown routekaart zouden komen, maar heb er nog niets van gezien.
pi_197363813
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 13:29 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Nee. Het is met goed verstand nadenken hoe je contacten minimaliseert.
Dus niet in het weekend naar een populair natuurgebied gaan, maar door de week. Pak dat weekend binnen of op een rustigere plek in de buurt, die zijn er ook.

Spreek niet iedere dag met mensen af, maar hou het bij een bubbel (sociaal contact is nodig).

En zeur niet over het thuiswerken als het mogelijk is. Nee, het is niet leuk weken thuis achter een scherm, maar als je dit consistent doet, en met zijn allen, helpt het wel degelijk en kunnen we weer eerder meer.

Het is pittig, ook omdat er geen einddatum is, maar het is ook een beetje een luxeprobleem.

Voor ondernemers in handel en horeca en andere geraakte branches is het overigens een complete ramp. Die kunnen wij wel helpen door niet eigenwijs op ons kantoortje te gaan zitten.
Ik denk dat de meeste mensen wel thuis zouden willen werken, maar dat dit simpelweg niet wordt gesteund door de werkgever. En dan kun je gewoon niks. Ga eens in een winkelcentrum kijken nu, wat daar nog aan lichten brandt. Het personeel moet maar komen opdraven, werk of geen werk.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 16:35:40 #97
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197364513
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:55 schreef Randier het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste mensen wel thuis zouden willen werken, maar dat dit simpelweg niet wordt gesteund door de werkgever. En dan kun je gewoon niks. Ga eens in een winkelcentrum kijken nu, wat daar nog aan lichten brandt. Het personeel moet maar komen opdraven, werk of geen werk.
Als het kabinet daar nou eens een anomieme meldingslijn voor zou openen. Zou al een stuk schelen.
pi_197364566
Sinds dat Corona er is hoor je die experts continu ellende prediken. Al lang niet meer serieus te nemen. En een avondklok...bitch pls. Tis half januari en bijna tegen het vriespunt aan 's nachts. Het is zeg maar niet al te druk dan (ook zonder avondklok).
  dinsdag 12 januari 2021 @ 16:49:18 #99
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197364742
Misschien moeten we een commerciële corona meldlijn beginnen, ik gok dat er heel wat NLders zijn die er graag een eurotje voor over hebben hun buren aan te geven.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_197364941
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 11:37 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het lijkt erop dat je aversie tegen de maatregel de beoordeling van de effectiviteit daarvan in de weg zit. Het zijn geen bananenrepublieken die wel een avondklok hebben in Europa. Het werkt. Of het proportioneel is, is een andere vraag. Wat als de Britse variant loskomt hier? Gaan we dan terwijl alles instort nog steeds roepen dat de overheid niet bepaalt wanneer ik naar buiten mag?
Zodra de politiek in België de term "Engelse mutatie" ontdekt gaan ze daar ook gewoon weer doodleuk in lockdown nummer zoveel met de bijbehorende nutteloze avondklok hoor. Zolang de junta van microbiologen, virologen, arts-chirurgen, IC-chefs, RIVM-ers en andere al dan niet zelfverklaarde "experts" aan de macht is, zullen we van de ene lockdown in de andere duiken.

De vaccinatiegraad onder risicogroepen omhoog brengen wordt ook al niet meer als uitweg gezien, aangezien het kantoorpersoneel in de zorg inmiddels al voor gaat. Het argument dat opa en oma dood gaan is blijkbaar alleen valide wanneer je daarmee de bevolking achter hun eigen voordeur kunt opsluiten.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197365067
Dat zullen wel zien, Boris Johnson was vorige week nog vrij stellig dat in maart veel restricties opgeheven kunnen worden. In de VK hebben zijn ze hard aan het vaccineren en gaat het vooral per leeftijdsgroep. Boris zei vorige week dat men dit effect al kon zien in de ziekenhuisopnames onder 85-plussers. Alleen is die data niet inzichtelijk. Ziekenhuishopnames opgesplitst naar leeftijd worden elke 2 weken gepost, maar de laatste liep maar tot 2 december. Men begon 9 december met vaccineren. Ik hoop dat de update van overmorgen tot ergens vorig week loopt, maar ik ben bang dat het maar tot 16 december zal zijn. Dat zou een van de eerste bronnen kunnen zijn waarin we het effect van de vaccinaties gaan zien. Ook Israel is een land om in de gaten te houden, die zitten nu al op 20% van de bevolking die gevaccineerd is.
pi_197365414
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:46 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik dacht dat ze met een uit-de-lockdown routekaart zouden komen, maar heb er nog niets van gezien.
Tsja, zelfs als ze er mee zouden komen, dan gaat iedereen er na voor zijn eigen parochie preken. "Onze beroepsgroep zou best al met een hogere drempelwaarde weer open mogen want er zijn nauwelijks besmettingen bij ons". En dan geeft de overheid daar een keer aan toe en dan krijg je hetzelfde gezeur als met de prioriteitenlijst met vaccineren.
Waarom niet gewoon duidelijk communiceren en zeggen: "Dit zijn de signaalwaardes, zolang we daarboven zitten blijven de restricties van kracht, einde discussie." Dat is dus 7 besmettingen per 100.000 inwoners per dag (~1200 besmettingen), 40 ziekenhuisopnames per dag, en 10 IC opnames per dag (wat de huidige signaalwaardes zijn).
Dan weet iedereen tenminste waar hij naar uit moet kijken.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 17:36:47 #103
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_197365560
Die 'experts' kunnen een flink eind in de stront zakken.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_197365687
Ben er helemaal klaar mee, dit gaat echt nog maanden duren
  dinsdag 12 januari 2021 @ 17:48:30 #105
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_197365752
‘Hard ingrijpen’.

Dat klinkt alsof wij als bevolking in opstand komen, de regering proberen omver te werpen... Amerikaanse toestanden, of zoals bij Israël.

Maar DIT??

Doe eens ff normaal zeg. En ga maar eens perspectief bieden.
In plaats van de bevolking als stoute kinderen te behandelen die de regeltjes overtreden. Met hun ‘hard optreden,

Dan wil ik ook beelden zien van ziekenhuizen en intensive cares waar het nu helemaal uit de klauwen loopt.
Maar ik zie ze niet.
Wie dit leest is een lezer van dit
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 12 januari 2021 @ 17:49:05 #106
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_197365756
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:55 schreef Randier het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste mensen wel thuis zouden willen werken, maar dat dit simpelweg niet wordt gesteund door de werkgever. En dan kun je gewoon niks. Ga eens in een winkelcentrum kijken nu, wat daar nog aan lichten brandt. Het personeel moet maar komen opdraven, werk of geen werk.
Je kan toch gewoon hulp inschakelen. Een OR. Een mededingingsautoriteit. Ons kantoor is al bijna een jaar gesloten. IT dus snelle overstap gehad maar niemand komt de vloer op.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 17:56:57 #107
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_197365893
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 17:10 schreef Harlon het volgende:
Maar de belangrijkste vraag: Zou u haar doen?
Als ik moest kiezen: Koopmans.
pi_197366028
Maar goed, herpesberger was bij de eerste lockdown ook al "straks gaan in Nederland de kisten door de straten net zoals in Italie" waar vervolgens niets van waar bleek te zijn. Mens is extreem hysterisch en nog achterlijker dan de meeste lockdownies. Kan d'r maar beter negeren.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_197366062
Visiteverbod gaat niet gebeuren, is totaal niet te handhaven, dan zeg ik gewoon zet de auto maar een eindje verder en doen we de gordijnen wel dicht.

Je kan mensen ook helemaal geestelijk kapot maken, denk eens aan de mensen wat alleen thuis zitten die krijgen dan helemaal geen bezoek meer.

Avondklok mag gerust.
Pak eerst de feestende jongeren maar aan, daar wordt niks tegen gedaan.
pi_197371324
Ik denk eerlijk gezegd dat een avondklok wel nodig is, volgens mij vinden de meeste besmettingen op dit moment plaats in de vrienden & familie sfeer. Hier zal goed naar worden gekeken, indien dit niet klopt ga ik er vanuit dat het OMT geen avondklok zal adviseren. Ik denk dat de mate van handhaving en draagvlak ook een rol zal spelen, immers een avondklok waar niemand zich aan houdt heeft ook niemand wat aan.

Leuk is het niet, vriendencontact doe ik al digitaal, ben bang dat familie contact straks ook digitaal gaat. Maar voor mij weegt het op tegen het risico om geen zorg meer te kunnen afnemen zoals nu in Londen.

Ik heb ws wel wat makkelijk praten, ik ben nodig op werk en kan niet thuis werken. Digitaal afspreken biedt wel wat soelaas gelukkig, maar is uiteindelijk niet hetzelfde, ik spreek al bijna een jaar niet meer fysiek af met vrienden. Ik dien er namelijk rekening mee te houden dat ik een extra schakel kan zijn in de verspreiding als ik zowel op werk blijf komen als met familie&vrienden blijf afspreken.

Desalniettemin beschouw ik dat nog als een halfvol glas, digitaal contact is beter dan helemaal geen contact. Wat ik overigens ook niet goed begrijp is dat tegenstanders van dit soort maatregelen nooit op zoek gaan naar andere manieren om sociaal bezig te zijn, ik organiseer zelf bijv. digitale teamuitjes wat echt enorm aanslaat. Er is een hoop mogelijk, als je maar wil.
  Moderator dinsdag 12 januari 2021 @ 21:08:24 #111
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197371688
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 17:09 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Dat zullen wel zien, Boris Johnson was vorige week nog vrij stellig dat in maart veel restricties opgeheven kunnen worden. In de VK hebben zijn ze hard aan het vaccineren en gaat het vooral per leeftijdsgroep. Boris zei vorige week dat men dit effect al kon zien in de ziekenhuisopnames onder 85-plussers. Alleen is die data niet inzichtelijk. Ziekenhuishopnames opgesplitst naar leeftijd worden elke 2 weken gepost, maar de laatste liep maar tot 2 december. Men begon 9 december met vaccineren. Ik hoop dat de update van overmorgen tot ergens vorig week loopt, maar ik ben bang dat het maar tot 16 december zal zijn. Dat zou een van de eerste bronnen kunnen zijn waarin we het effect van de vaccinaties gaan zien. Ook Israel is een land om in de gaten te houden, die zitten nu al op 20% van de bevolking die gevaccineerd is.
Boris Johnson heeft inmiddels al heel wat, het afgelopen jaar, stelling beweerd en is iedere keer keihard op zijn bek gegaan.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197371873
Visiteverbod, graag, lijkt me heerlijk, geen gezeik meer van domme familie die continue klaagt niet dat ik niet meer langs kom.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_197372712
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Boris Johnson heeft inmiddels al heel wat, het afgelopen jaar, stelling beweerd en is iedere keer keihard op zijn bek gegaan.
Alleen niet op z'n fietsje gister, jammer, gemiste kans voor hem! :P
  Moderator dinsdag 12 januari 2021 @ 21:42:20 #114
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197372737
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:41 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Alleen niet op z'n fietsje gister, jammer, gemiste kans voor hem! :P
Maar wel te ver van huis op zijn fietsie. Man, man...
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197373171
Verboden te leven anders gaan we dood.
pi_197373345
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 18:07 schreef mrevil1337 het volgende:
Visiteverbod gaat niet gebeuren, is totaal niet te handhaven, dan zeg ik gewoon zet de auto maar een eindje verder en doen we de gordijnen wel dicht.

Je kan mensen ook helemaal geestelijk kapot maken, denk eens aan de mensen wat alleen thuis zitten die krijgen dan helemaal geen bezoek meer.

Avondklok mag gerust.
Pak eerst de feestende jongeren maar aan, daar wordt niks tegen gedaan.
Met dat visiteverbod kunnen ze me echt de boom in. Ik laat me door niemand verbieden mijn ouders te bezoeken "omdat Engelse mutatie", terwijl de besmettingsaantallen juist dalen. Vijf dagen in de week thuis werken is wel genoeg tijd tussen vier wanden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197373416
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:03 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Met dat visiteverbod kunnen ze me echt de boom in. Ik laat me door niemand verbieden mijn ouders te bezoeken "omdat Engelse mutatie", terwijl de besmettingsaantallen juist dalen. Vijf dagen in de week thuis werken is wel genoeg tijd tussen vier wanden.
Zijn je ouders niet juist de meer kwetsbaren die je zou moeten willen beschermen? Kun je beter langs gaan bij een vriend die in de kracht van z'n leven is lijkt me.
pi_197373444
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:06 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Zijn je ouders niet juist de meer kwetsbaren die je zou moeten willen beschermen? Kun je beter langs gaan bij een vriend die in de kracht van z'n leven is lijkt me.
Waarmee zou ik mijn ouders moeten besmetten wanneer ik de deur zo goed als niet uit kom?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197373518
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:07 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Waarmee zou ik mijn ouders moeten besmetten wanneer ik de deur zo goed als niet uit kom?
Een verkoudheid, griepje, SARS_CoV_2 -O-
pi_197373569
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:09 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Een verkoudheid, griepje, SARS_CoV_2 -O-
En waar zou ik dat dan precies hebben moeten oplopen?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197373681
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:11 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

En waar zou ik dat dan precies hebben moeten oplopen?
Op één van de andere plekken waar je nog wel komt of van iemand met wie je thuis direct contact gehad hebt.
pi_197373742
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:14 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Op één van de andere plekken waar je nog wel komt of van iemand met wie je thuis direct contact gehad hebt.
Dat kan helemaal niet, want daar hou ik al sinds maart minimaal 1,5 meter afstand en draag een mondkapje.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197373922
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:16 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dat kan helemaal niet, want daar hou ik al sinds maart minimaal 1,5 meter afstand en draag een mondkapje.
Daar geloof jij echt in? Dat, dat besmetting volstrekt onmogelijk maakt? Wil je misschien nog een mooie brug kopen?
pi_197373946
De avondklok, het nieuwe mondkapje.
Werkt echt, ook buiten.
pi_197373988
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:22 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Daar geloof jij echt in? Dat, dat besmetting volstrekt onmogelijk maakt? Wil je misschien nog een mooie brug kopen?
De enige manier waarop je besmetting 100% kunt voorkomen is door dood te gaan voordat je besmet kunt raken, voor de rest kun je alleen maar een gecalculeerd risico nemen. Ik acht de kans dat ik een coronabesmetting oploop minimaal.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197374205
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:06 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Zijn je ouders niet juist de meer kwetsbaren die je zou moeten willen beschermen? Kun je beter langs gaan bij een vriend die in de kracht van z'n leven is lijkt me.
Het is wel krom. Je zou ze liever buiten ontmoeten, maar dat mag weer niet, terwijl met binnenzitten de kans op besmetting groter is.
pi_197379495
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:23 schreef Jed1Gam het volgende:
De avondklok, het nieuwe mondkapje.
Werkt echt, ook buiten.
We gaan straks gewoon 2 mondkapjes dragen.
  woensdag 13 januari 2021 @ 09:39:21 #128
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197379658
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:32 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Het is wel krom. Je zou ze liever buiten ontmoeten, maar dat mag weer niet, terwijl met binnenzitten de kans op besmetting groter is.
Ja, maar er zijn ondertussen wel meer dingen krom aan het raken, waardoor de maatregelen wellicht ook minder effectief zijn.

Het advies is al sinds september volgens mij om bezoek te beperken en thuis te werken. Destijds mocht je nog wel sporten, nog wel naar de bios/museum, nog wel naar een restaurant. Mensen van goede wil doen dan wat er gevraagd wordt, want ze hebben ook nog andere manieren van vertier.
Vervolgens ging de horeca dicht, maar bleef in ieder geval de detailhandel nog open. Advies om weinig mensen te zien bleef staan, net als het thuiswerken. Hier werd het al lastiger om dat advies na te leven, want je hebt door de week heen dan al minder te doen omdat al het andere dus dicht is. De mensen die in de eerste fase het bezoek-advies opvolgden, zullen zich toch al sneller afvragen of het niet weer eens tijd is om mensen op te zoeken.
Nu is alles zo'n beetje dicht. Maar dat betekent ook dat het enige vermaak dat er nog is, thuis georganiseerd moet worden met andere mensen. Stel dat je te goeder trouw in september begonnen bent met het opvolgen van het advies om minder bij mensen op bezoek te gaan. Dan ga je je ondertussen toch wel ongemakkelijk voelen dat je al maanden als een kluizenaar leeft tegenover familie/vrienden en ze wellicht toch maar eens in de zoveel tijd op zoeken. Er is verder ook helemaal niets meer te doen, dus dit is de enige vorm van vermaak en dan ook nog eens eentje die je jezelf 3 maanden lang hebt ontzegd.

Door alle mogelijkheden tot verstrooiing geleidelijk aan af te knijpen, grijpen mensen juist steeds meer terug op het enige wat er nog is, namelijk bezoek aan anderen, werken op kantoor (tussen de mensen). Juist ook de mensen die dit in eerste instantie (september/oktober/november) redelijk goed vermeden. Gewoon, omdat het al zo lang duurt.

Denk ik dan he.
pi_197380384
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 09:39 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, maar er zijn ondertussen wel meer dingen krom aan het raken, waardoor de maatregelen wellicht ook minder effectief zijn.

Het advies is al sinds september volgens mij om bezoek te beperken en thuis te werken. Destijds mocht je nog wel sporten, nog wel naar de bios/museum, nog wel naar een restaurant. Mensen van goede wil doen dan wat er gevraagd wordt, want ze hebben ook nog andere manieren van vertier.
Vervolgens ging de horeca dicht, maar bleef in ieder geval de detailhandel nog open. Advies om weinig mensen te zien bleef staan, net als het thuiswerken. Hier werd het al lastiger om dat advies na te leven, want je hebt door de week heen dan al minder te doen omdat al het andere dus dicht is. De mensen die in de eerste fase het bezoek-advies opvolgden, zullen zich toch al sneller afvragen of het niet weer eens tijd is om mensen op te zoeken.
Nu is alles zo'n beetje dicht. Maar dat betekent ook dat het enige vermaak dat er nog is, thuis georganiseerd moet worden met andere mensen. Stel dat je te goeder trouw in september begonnen bent met het opvolgen van het advies om minder bij mensen op bezoek te gaan. Dan ga je je ondertussen toch wel ongemakkelijk voelen dat je al maanden als een kluizenaar leeft tegenover familie/vrienden en ze wellicht toch maar eens in de zoveel tijd op zoeken. Er is verder ook helemaal niets meer te doen, dus dit is de enige vorm van vermaak en dan ook nog eens eentje die je jezelf 3 maanden lang hebt ontzegd.

Door alle mogelijkheden tot verstrooiing geleidelijk aan af te knijpen, grijpen mensen juist steeds meer terug op het enige wat er nog is, namelijk bezoek aan anderen, werken op kantoor (tussen de mensen). Juist ook de mensen die dit in eerste instantie (september/oktober/november) redelijk goed vermeden. Gewoon, omdat het al zo lang duurt.

Denk ik dan he.
Dat merk ik zelf ook, en zie ik ook om me heen, ook hier zie ik een veranderend sentiment onder sommigen. Sommige mensen die een half jaar geleden volledig achter een lockdown stonden, hebben daar nu veel meer moeite mee. Het virus is niet verandert (nou ja, misschien wel, het is zelfs iets erger geworden, maar dat moet nog komen), de redenen zijn niet verandert, maar omdat het zo lang duurt is het moeilijker op te brengen, en het gebrek aan contact weegt zwaarder en zwaarder. Veel mensen lopen op hun tandvlees, en dat zijn dan nog de mensen die weinig tot niet financieel geraakt zijn.
Ik ben blij dat ik mijn familie met kerst heb gezien, maar dat kostte wat moeite. 14 december vertrokken, en vandaag laatste dag quarantine na terugkeer. Maar het was de moeite wel waard.
pi_197420158
Beseffen die pseudo wetenschappers niet dat we al bijna een jaar met disproportionele maatregelen zitten die al vele malen erger zijn dan de kwaal.

En dan ook nog een avondklok en bezoekverbod willen waarmee het allerlaatste beetje troost wat mensen nog hebben ze ook afgenomen wordt, ze zijn het contact met de realiteit echt helemaal kwijtgeraakt. :?

Waarom niet meteen iedere positief geteste preventief ruimen? Zal ook vast goed helpen. Want enige vorm van menselijkheid en empathie is ver te zoeken bij die zg experts :r cijfertjes is toch het enige wat telt?
pi_197420343
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 09:00 schreef LanaMyst het volgende:
Beseffen die pseudo wetenschappers niet dat we al bijna een jaar met disproportionele maatregelen zitten die al vele malen erger zijn dan de kwaal.

En dan ook nog een avondklok en bezoekverbod willen waarmee het allerlaatste beetje troost wat mensen nog hebben ze ook afgenomen wordt, ze zijn het contact met de realiteit echt helemaal kwijtgeraakt. :?

Waarom niet meteen iedere positief geteste preventief ruimen? Zal ook vast goed helpen. Want enige vorm van menselijkheid en empathie is ver te zoeken bij die zg experts :r cijfertjes is toch het enige wat telt?
Met disproportionele maatregelen 7.000 besmettingen elke dag, tienduizenden Nederlanders dienlangdurige klachten hebben én we hebben een oversterfte van bijna 14.000

Ik ben benieuwd hoe we er nu bij zouden zitten zonder die 'disproportionele maatregelen'. En dan hebben we hier nog nauwelijks last van de Engelse, Xuid-Afrikaanse of Braziliaanse variant _O-

Ik ben blij dat mensen aan het roer staan, die het met jou oneens zijn
pi_197420726
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 09:21 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Met disproportionele maatregelen 7.000 besmettingen elke dag, tienduizenden Nederlanders dienlangdurige klachten hebben én we hebben een oversterfte van bijna 14.000

Ik ben benieuwd hoe we er nu bij zouden zitten zonder die 'disproportionele maatregelen'. En dan hebben we hier nog nauwelijks last van de Engelse, Xuid-Afrikaanse of Braziliaanse variant _O-

Ik ben blij dat mensen aan het roer staan, die het met jou oneens zijn
Op 17 miljoen mensen is dat verwaarloosbaar.
Ik zeg ook niet dat er helemaal geen maatregelen nodig zijn maar zoals het nu gaat is gewoon gekkenwerk.

En inderdaad, straks krijg je er varianten X,Y,Z bij hoe lang wil je nog doorgaan met deze waanzin. tot 2022? tot 2025? En dan straks ook nog een uitgaansverbod of avondklok voor onbepaalde tijd. (fijn joh, voor alleenstaanden of mensen met LAT)

Nou sorry hoor, maar in zo'n wereld hoef ik niet te leven, waar ik alleen goed genoeg ben om te werken vanuit huis, al het plezier me afgenomen is en ik zelfs mijn vrienden of geliefde niet meer mag bezoeken, dan wordt ik liever preventief geruimd als het zo moet.

Er komt een moment dat het een keer genoeg moet zijn en men zal moeten accepteren dat dit virus , net zoals griep en verkoudheidsvirussen nooit helemaal onder controle is te krijgen. En ermee geleefd zal moeten worden.
Gewoon de natuur zijn gang laten gaan en met hier en daar wat gematigde maatregelen de boel proberen te reguleren.

Ik heb geen cijfers maar ik het sterk het vermoeden dat de maatregelen meer slachtoffers veroorzaken dan Covid19 zelf.

.
pi_197420927
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 09:21 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Met disproportionele maatregelen 7.000 besmettingen elke dag, tienduizenden Nederlanders dienlangdurige klachten hebben én we hebben een oversterfte van bijna 14.000

Ik ben benieuwd hoe we er nu bij zouden zitten zonder die 'disproportionele maatregelen'. En dan hebben we hier nog nauwelijks last van de Engelse, Xuid-Afrikaanse of Braziliaanse variant _O-

Ik ben blij dat mensen aan het roer staan, die het met jou oneens zijn
waaauuuuwww wel 15000 doden meer, massaaaaaaaale oversterfte zeg. Ergste crisis sinds de 2e wereldoorlog en dat is het resultaat? Door alle maatregelen gaan we op termijn echter veel meer doden en verloren levensjaren hebben en hebben we een gesloopte economie waardoor het herstel heel erg traag zal zijn. Maar alles voor het redden van levens toch? _O- _O-
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_197420945
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 09:52 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Op 17 miljoen mensen is dat verwaarloosbaar.
Ik zeg ook niet dat er helemaal geen maatregelen nodig zijn maar zoals het nu gaat is gewoon gekkenwerk.

En inderdaad, straks krijg je er varianten X,Y,Z bij hoe lang wil je nog doorgaan met deze waanzin. tot 2022? tot 2025? En dan straks ook nog een uitgaansverbod of avondklok voor onbepaalde tijd. (fijn joh, voor alleenstaanden of mensen met LAT)

Nou sorry hoor, maar in zo'n wereld hoef ik niet te leven, waar ik alleen goed genoeg ben om te werken vanuit huis, al het plezier me afgenomen is en ik zelfs mijn vrienden of geliefde niet meer mag bezoeken, dan wordt ik liever preventief geruimd als het zo moet.

Er komt een moment dat het een keer genoeg moet zijn en men zal moeten accepteren dat dit virus , net zoals griep en verkoudheidsvirussen nooit helemaal onder controle is te krijgen. En ermee geleefd zal moeten worden.
Gewoon de natuur zijn gang laten gaan en met hier en daar wat gematigde maatregelen de boel proberen te reguleren.

Ik heb geen cijfers maar ik het sterk het vermoeden dat de maatregelen meer slachtoffers veroorzaken dan Covid19 zelf.

.
Dat de maatregelen meer slachtoffers veroorzaken dan covid snapt iedere idioot, maar de slachtoffers en de groep die er het meeste last van heeft zit in de groep die politiek gezien het machtigst is. Dus de rest kan de tyfus krijgen, we gaan de oudjes redden. Jongere generaties dragen de gevolgen wel weer.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  vrijdag 15 januari 2021 @ 10:13:52 #135
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197420948
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:12 schreef Harlon het volgende:

[..]

waaauuuuwww wel 15000 doden meer, massaaaaaaaale oversterfte zeg. Ergste crisis sinds de 2e wereldoorlog en dat is het resultaat? Door alle maatregelen gaan we op termijn echter veel meer doden en verloren levensjaren hebben en hebben we een gesloopte economie waardoor het herstel heel erg traag zal zijn. Maar alles voor het redden van levens toch? _O- _O-
Als er vanaf nu stelselmatig 10% meer doden zijn, is de levensverwachting voor iedereen met 8 jaar gezakt. Alsof het niks is.
pi_197420966
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:13 schreef VoMy het volgende:

[..]

Als er vanaf nu stelselmatig 10% meer doden zijn, is de levensverwachting voor iedereen met 8 jaar gezakt. Alsof het niks is.
Voor de oudjes ja, maar voorlopig is de gemiddelde leeftijd van sterftegevallen 81&84. Zelfde als normale leeftijdsverwachting.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_197420983
Als het blijkt te kloppen dat een nieuwe variant 50% besmettelijker is, of zelfs hoger, dan is de impact immens te noemen als het deze (britse) variant lukt om zich hier definitief onder de bevolking te nestelen.

Onderstaand voorbeeld is berekend met een R-waarde van 1,1 en een factor van overlijden van 0,8%

Grijs: originele virus
Rood: dodelijkere variant (+50%),
Geel: besmettelijkere variant (+50%)

twitter
  vrijdag 15 januari 2021 @ 10:19:32 #138
451005 Grems
Clown World
pi_197421025
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:13 schreef VoMy het volgende:

[..]

Als er vanaf nu stelselmatig 10% meer doden zijn, is de levensverwachting voor iedereen met 8 jaar gezakt. Alsof het niks is.
Als het leven vanaf nu bestaat uit binnen blijven, werken en het vermijden van sociaal contact dan is die lagere levensverwachting een zegen.

Mijn zegen hebben jullie overigens, de geldpers mag van mij nog tien jaar onbeperkt draaien.

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:15 schreef Mr.Silencer het volgende:
Als het blijkt te kloppen dat een nieuwe variant 50% besmettelijker is, of zelfs hoger, dan is de impact immens te noemen als het deze (britse) variant lukt om zich hier definitief onder de bevolking te nestelen.

Onderstaand voorbeeld is berekend met een R-waarde van 1,1 en een factor van overlijden van 0,8%

Grijs: originele virus
Rood: dodelijkere variant (+50%),
Geel: besmettelijkere variant (+50%)

[ twitter ]
Waarom niet gewoon 10%?
  vrijdag 15 januari 2021 @ 10:25:55 #139
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197421089
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:14 schreef Harlon het volgende:

[..]

Voor de oudjes ja, maar voorlopig is de gemiddelde leeftijd van sterftegevallen 81&84. Zelfde als normale leeftijdsverwachting.
Zo werkt het niet. De levensverwachting is het verwachte moment waarop je overlijdt, als iedereen die dan nog niet dood is op zijn 80-85e overlijdt, dan ligt je levensverwachting een goed stuk onder de 80.
pi_197421132
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:07 schreef MisterWendel het volgende:
De wappies hebben het je meermaals gezegd. je hebt een deel van je vrijheden opgegeven en je zult ze niet makkelijk meer terug gaan krijgen.
To hier klonk je redelijk. Dit is hoe het altijd gaat. Misschien een beetje een open deur, maar alla.

quote:
Politici zullen spindokteren tot ze een ons wegen maar ze geven je niet meer het normaal. Dat was ook nooit de bedoeling.
Maar daarna zak je ineens af naar het niveau van een extreem rechtse prinses-op-de-erwt.
pi_197421236
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:19 schreef Grems het volgende:
[..]

Waarom niet gewoon 10%?
Het is te hopen dat het inderdaad behoorlijk lager uitpakt, maar als een nieuwe variant aanzienlijk makkelijker/sneller verspreidt in een gebied en in z'n totaliteit dominanter wordt dan andere varianten, dan komt natuurlijk de vraag hoe lang het gemiddeld duurt voordat een overgroot deel van de besmettingen voort komen uit de besmettelijkere variant.

In combinatie met de huidige maatregelen in verschillende landen ben ik dan ook benieuwd hoe al die individuele verschillen invloed gaan hebben om deze (britse) variant onder de duim te houden.
pi_197421320
Toch mooi dat we zo verschrikkelijk veel experts hebben in Nederland en er toch zo’n janboel van weten te maken. _O_
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_197421341
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:13 schreef Harlon het volgende:

[..]

Dat de maatregelen meer slachtoffers veroorzaken dan covid snapt iedere idioot, maar de slachtoffers en de groep die er het meeste last van heeft zit in de groep die politiek gezien het machtigst is. Dus de rest kan de tyfus krijgen, we gaan de oudjes redden. Jongere generaties dragen de gevolgen wel weer.
:')

Wat een dramatiek. Zo te horen wil jij dat de oudjes tot het einde van hun leven voor de jongeren blijven werken. Je bent flink verwend door je ouders, denk ik.

Jongeren dragen ALTIJD de gevolgen. Dat komt simpelweg door het feit dat ouderen doodgaan en jongeren overblijven. Geen rocket-science om dat te snappen.

En ouderen waren vroeger ook jonger. Toen het er voor deze ouderen op aan kwam om problemen op te lossen, losten ze die zo goed mogelijk op met de kennis die ze op dat moment hadden. Exact hetzelfde als wat de jongeren van nu zullen moeten gaan doen. En de jongeren van volgende generaties. En zo zal het gaan tot het einde van de mensheid.

Dus schijnbaar ben jij boos op de natuurwetten.

Nou, ik kan je vertellen dat je dan nog lang boos zult blijven. Want natuurwetten zullen niet veranderen. En als jij 60 bent, zul je geloven dat je het allemaal goed hebt gedaan, maar komt er weer een nieuwe groep jongeren die jou in je gezicht zal zeggen dat hun problemen allemaal door jou komen.

En weer zal het een groep jongeren zijn die denkt dat ze het beter zouden hebben gedaan dan jij. En weer zullen ze boos zijn op jou, hoewel het natuurwetten zijn die de root-cause van de problemen zijn en geen mens er iets aan had kunnen doen. En weer zullen die jongeren hun energie verspillen aan proberen te veranderen wat niet veranderd kan worden. En weer zal de volgende groep jongeren boos zijn op hen om iets waar niemand invloed op kon hebben.

Eeuwige cyclus.

Om die cyclus te doorbreken, moet je er niet aan meedoen. In plaats van boos zijn op anderen dat ze jou met problemen hebben opgezadeld, moet je gewoon de handen uit je mouwen steken en de problemen oplossen zo goed als je kan, met de kennis die je hebt.

De sleutel om die cyclus te doorbreken is kennis. Leer dus onophoudelijk zo veel mogelijk, bouw communicatiesystemen, leer lateraal denken, zorg dat je alleen op geverifieerde informatie beslist, en wees creatief in je oplossingen.

Één ding wat de generatie voor mij, mij heeft geleerd, is dat superintelligentie er voor zorgt dat je altijd de juiste beslissing zult nemen, maar er ook voor zorgt dat je geen enkele vrijheid meer hebt. Want hoe kun je vrijheid hebben, als je altijd meteen, zonder te hoeven nadenken, de enige juiste weg weet? Je zult nooit meer een keuze hebben, je zal een robot zijn.

In dat licht is het dus een zegen dat mensen fouten maken. Denk daar maar eens over na.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 10:52:35 #144
451005 Grems
Clown World
pi_197421440
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:46 schreef RetepV het volgende:

[..]

:')

Wat een dramatiek. Zo te horen wil jij dat de oudjes tot het einde van hun leven voor de jongeren blijven werken. Je bent flink verwend door je ouders, denk ik.

Jongeren dragen ALTIJD de gevolgen. Dat komt simpelweg door het feit dat ouderen doodgaan en jongeren overblijven. Geen rocket-science om dat te snappen.

En ouderen waren vroeger ook jonger. Toen het er voor deze ouderen op aan kwam om problemen op te lossen, losten ze die zo goed mogelijk op met de kennis die ze op dat moment hadden. Exact hetzelfde als wat de jongeren van nu zullen moeten gaan doen. En de jongeren van volgende generaties. En zo zal het gaan tot het einde van de mensheid.

Dus schijnbaar ben jij boos op de natuurwetten.

Nou, ik kan je vertellen dat je dan nog lang boos zult blijven. Want natuurwetten zullen niet veranderen. En als jij 60 bent, zul je geloven dat je het allemaal goed hebt gedaan, maar komt er weer een nieuwe groep jongeren die jou in je gezicht zal zeggen dat hun problemen allemaal door jou komen.

En weer zal het een groep jongeren zijn die denkt dat ze het beter zouden hebben gedaan dan jij. En weer zullen ze boos zijn op jou, hoewel het natuurwetten zijn die de root-cause van de problemen zijn en geen mens er iets aan had kunnen doen. En weer zullen die jongeren hun energie verspillen aan proberen te veranderen wat niet veranderd kan worden. En weer zal de volgende groep jongeren boos zijn op hen om iets waar niemand invloed op kon hebben.

Eeuwige cyclus.

Om die cyclus te doorbreken, moet je er niet aan meedoen. In plaats van boos zijn op anderen dat ze jou met problemen hebben opgezadeld, moet je gewoon de handen uit je mouwen steken en de problemen oplossen zo goed als je kan, met de kennis die je hebt.

De sleutel om die cyclus te doorbreken is kennis. Leer dus onophoudelijk zo veel mogelijk, bouw communicatiesystemen, leer lateraal denken, zorg dat je alleen op geverifieerde informatie beslist, en wees creatief in je oplossingen.

Één ding wat de generatie voor mij, mij heeft geleerd, is dat superintelligentie er voor zorgt dat je altijd de juiste beslissing zult nemen, maar er ook voor zorgt dat je geen enkele vrijheid meer hebt. Want hoe kun je vrijheid hebben, als je altijd meteen, zonder te hoeven nadenken, de enige juiste weg weet? Je zult nooit meer een keuze hebben, je zal een robot zijn.

In dat licht is het dus een zegen dat mensen fouten maken. Denk daar maar eens over na.
De sleutel is om te emigreren naar een land zonder babyboomers.

Helaas geen optie voor de gemiddelde angstige Hollander maar wel extreem bevrijdend.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 11:04:21 #145
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_197421650
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:04 schreef MisterWendel het volgende:
Ik denk veel plezier ermee. Iedereen die in de corona bs gestonken is eigen schuld!
Iedereen die zich niet laat inenten tegen corona, zou voortaan de kosten moeten betalen van de eventuele behandelingen die met zijn uit de hand gelopen coronainfectie gepaard gaan.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  vrijdag 15 januari 2021 @ 11:07:49 #146
451005 Grems
Clown World
pi_197421705
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 11:04 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Iedereen die zich niet laat inenten tegen corona, zou voortaan de kosten moeten betalen van de eventuele behandelingen die met zijn uit de hand gelopen coronainfectie gepaard gaan.
Mensen zouden sowieso moeten betalen voor hun eigen gezondheidszorg.

Zie rokers, papzakken, drinkers e.d.
pi_197422019
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 09:52 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Op 17 miljoen mensen is dat verwaarloosbaar.
Ik zeg ook niet dat er helemaal geen maatregelen nodig zijn maar zoals het nu gaat is gewoon gekkenwerk.

En inderdaad, straks krijg je er varianten X,Y,Z bij hoe lang wil je nog doorgaan met deze waanzin. tot 2022? tot 2025? En dan straks ook nog een uitgaansverbod of avondklok voor onbepaalde tijd. (fijn joh, voor alleenstaanden of mensen met LAT)

Nou sorry hoor, maar in zo'n wereld hoef ik niet te leven, waar ik alleen goed genoeg ben om te werken vanuit huis, al het plezier me afgenomen is en ik zelfs mijn vrienden of geliefde niet meer mag bezoeken, dan wordt ik liever preventief geruimd als het zo moet.

Er komt een moment dat het een keer genoeg moet zijn en men zal moeten accepteren dat dit virus , net zoals griep en verkoudheidsvirussen nooit helemaal onder controle is te krijgen. En ermee geleefd zal moeten worden.
Gewoon de natuur zijn gang laten gaan en met hier en daar wat gematigde maatregelen de boel proberen te reguleren.

Ik heb geen cijfers maar ik het sterk het vermoeden dat de maatregelen meer slachtoffers veroorzaken dan Covid19 zelf.

.
Ik vind 15.000 doden ondanks disproportionele maatregelen (jouw woorden) echt extreem veel. Echt extreem. Hoeveel mensen zouden kapot gegaan zijn als de overheid zijn taak (veiligheid en gezondheid) gewoon helemaal had laten varen en iedereen de vinger had gegeven? Een stuk meer en de economie had dan ook schade opgeleverd.

Met je tweede alinea kan ik natuurlijk helemaal niks. Geen enkele aanwijzing dat zoiets kan gaan gebeuren ergens over een paar jaar. Integendeel zelfs want er zijn twee vaccins en een stuk of twintig onderweg. Dus om je druk te maken om iets wat hypothetisch over jaaaaren zou kunnen gebeuren als als als, daar ga ik niet in mee. Daarmee sla je elke discussie kapot en er zij in gewoon geen aanwijzingen dat dit gaat gebeuren.

En dat dit misschien meer slachtoffers veroorzaakt is, is een beetje gek. 15.000 corona doden is niks waard want op 17 mio mensen, maar mensen die depressief thuiszitten (als voorbeeld) heeft ineens wel waarde... Wat dit allemaal kost, zoals minder sociaal contact, dat is zeker interessant. Want de maatregelen leveren iets op, maar hebben inderdaad ook een kostenkant. Wellicht handig om wel op te zoeken?
pi_197422139
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:25 schreef VoMy het volgende:

[..]

Zo werkt het niet. De levensverwachting is het verwachte moment waarop je overlijdt, als iedereen die dan nog niet dood is op zijn 80-85e overlijdt, dan ligt je levensverwachting een goed stuk onder de 80.
uiteraard. Maar als de gemiddelde leeftijd van sterfgevallen bij Covid net zo ligt als de normale levensverwachting veranderd er niet heel veel.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  vrijdag 15 januari 2021 @ 11:38:36 #149
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197422194
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 11:34 schreef Harlon het volgende:

[..]

uiteraard. Maar als de gemiddelde leeftijd van sterfgevallen bij Covid net zo ligt als de normale levensverwachting veranderd er niet heel veel.
Ja, nee, juist wel dus.
pi_197422252
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 11:38 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, nee, juist wel dus.
? Als het nou vooral 81&84 jarigen waren die stierven dan veranderd de gemiddelde leeftijd natuurlijk, maar als de gemiddelde leeftijd van sterftegevallen gelijk ligt aan de levensverwachting veranderd er niet zoveel.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_197422274
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 09:52 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Op 17 miljoen mensen is dat verwaarloosbaar.
Ik zeg ook niet dat er helemaal geen maatregelen nodig zijn maar zoals het nu gaat is gewoon gekkenwerk.

En inderdaad, straks krijg je er varianten X,Y,Z bij hoe lang wil je nog doorgaan met deze waanzin. tot 2022? tot 2025? En dan straks ook nog een uitgaansverbod of avondklok voor onbepaalde tijd. (fijn joh, voor alleenstaanden of mensen met LAT)

Nou sorry hoor, maar in zo'n wereld hoef ik niet te leven, waar ik alleen goed genoeg ben om te werken vanuit huis, al het plezier me afgenomen is en ik zelfs mijn vrienden of geliefde niet meer mag bezoeken, dan wordt ik liever preventief geruimd als het zo moet.

Er komt een moment dat het een keer genoeg moet zijn en men zal moeten accepteren dat dit virus , net zoals griep en verkoudheidsvirussen nooit helemaal onder controle is te krijgen. En ermee geleefd zal moeten worden.
Gewoon de natuur zijn gang laten gaan en met hier en daar wat gematigde maatregelen de boel proberen te reguleren.

Ik heb geen cijfers maar ik het sterk het vermoeden dat de maatregelen meer slachtoffers veroorzaken dan Covid19 zelf.

.
Ik heb het idee dat je het niet helemaal snapt
pi_197422364
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 11:26 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik vind 15.000 doden ondanks disproportionele maatregelen (jouw woorden) echt extreem veel. Echt extreem. Hoeveel mensen zouden kapot gegaan zijn als de overheid zijn taak (veiligheid en gezondheid) gewoon helemaal had laten varen en iedereen de vinger had gegeven? Een stuk meer en de economie had dan ook schade opgeleverd.

Met je tweede alinea kan ik natuurlijk helemaal niks. Geen enkele aanwijzing dat zoiets kan gaan gebeuren ergens over een paar jaar. Integendeel zelfs want er zijn twee vaccins en een stuk of twintig onderweg. Dus om je druk te maken om iets wat hypothetisch over jaaaaren zou kunnen gebeuren als als als, daar ga ik niet in mee. Daarmee sla je elke discussie kapot en er zij in gewoon geen aanwijzingen dat dit gaat gebeuren.

En dat dit misschien meer slachtoffers veroorzaakt is, is een beetje gek. 15.000 corona doden is niks waard want op 17 mio mensen, maar mensen die depressief thuiszitten (als voorbeeld) heeft ineens wel waarde... Wat dit allemaal kost, zoals minder sociaal contact, dat is zeker interessant. Want de maatregelen leveren iets op, maar hebben inderdaad ook een kostenkant. Wellicht handig om wel op te zoeken?
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 11:26 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik vind 15.000 doden ondanks disproportionele maatregelen (jouw woorden) echt extreem veel. Echt extreem. Hoeveel mensen zouden kapot gegaan zijn als de overheid zijn taak (veiligheid en gezondheid) gewoon helemaal had laten varen en iedereen de vinger had gegeven? Een stuk meer en de economie had dan ook schade opgeleverd.

Met je tweede alinea kan ik natuurlijk helemaal niks. Geen enkele aanwijzing dat zoiets kan gaan gebeuren ergens over een paar jaar. Integendeel zelfs want er zijn twee vaccins en een stuk of twintig onderweg. Dus om je druk te maken om iets wat hypothetisch over jaaaaren zou kunnen gebeuren als als als, daar ga ik niet in mee. Daarmee sla je elke discussie kapot en er zij in gewoon geen aanwijzingen dat dit gaat gebeuren.

En dat dit misschien meer slachtoffers veroorzaakt is, is een beetje gek. 15.000 corona doden is niks waard want op 17 mio mensen, maar mensen die depressief thuiszitten (als voorbeeld) heeft ineens wel waarde... Wat dit allemaal kost, zoals minder sociaal contact, dat is zeker interessant. Want de maatregelen leveren iets op, maar hebben inderdaad ook een kostenkant. Wellicht handig om wel op te zoeken?
Met die tweede alinea probeer ik te peilen waar bij jou de grens ligt, jarenlang hiermee door blijven gaan is naar mijn mening geen optie. Persoonlijk is voor mij die limiet in oktober al bereikt. (14 okt om precies te zijn)
De eerste intelligente lockdown ging ik nog wel in mee, maar toen in het najaar de ellende opnieuw begon werd voor mij al snel duidelijk dat het een hopeloze zaak wordt om het virus met proportionele maatregelen in bedwang te houden, met proportionele maatregelen bedoel ik de maatregelen zoals deze in de zomerperiode van kracht waren.

Je kan dan nog wel een tijdelijke lockdown met een duidelijk begin en einde van hooguit enkele weken hanteren maar geen maandenlange lockdown en al helemaal geen avondklok (of erger).

De maatregelen leveren wat op, dat ongetwijfeld, maar ik ben van mening dat diezelfde maatregelen nog veel meer kapot maken dan ze opleveren.
Ik en mensen in mijn omgeving lopen inmiddels op hun tandvlees, en elke keer weer die doodoener: "Hou vol" Tot wanneer? tot st Juttemis?. En zoveel gevraagd is het niet, het enige wat men vraagt is om gewoon weer mens te mogen zijn. Geen robotslaaf die alleen goed genoeg is om te werken. En nu willen ze als trap na ook nog een avondklok of bezoekverbod, dat vind ik gewoon ziekmakend, puur om de cijfertjes omlaag te krijgen.

Ik loop liever het risico om ziek te worden of dood te gaan dan in een dictatuur te moeten leven. En een dictatuur wordt het als deze zg experts uit dit bericht hun zin zouden krijgen.
pi_197422598
Ik vond deze tweet wel opmerkelijk:
twitter


Eigenlijk zegt ze dus dat we in Europa nogal lui, traag en slordig zijn.
Het is toch algemeen bekend dat men in Zuid-Oost Azie veel en veel meer test en mensen in quarantaine zet? En dat in China het gewone leven allang weer opgepakt is. En landen als Zuid-Korea, Singapore, Vietnam met heel weinig cases en doden te maken hebben gehad?
Maar schijnbaar was zelfs Marion Koopmans daar niet van op de hoogte.
pi_197422653
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 11:48 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

[..]

Met die tweede alinea probeer ik te peilen waar bij jou de grens ligt, jarenlang hiermee door blijven gaan is naar mijn mening geen optie. Persoonlijk is voor mij die limiet in oktober al bereikt. (14 okt om precies te zijn)
De eerste intelligente lockdown ging ik nog wel in mee, maar toen in het najaar de ellende opnieuw begon werd voor mij al snel duidelijk dat het een hopeloze zaak wordt om het virus met proportionele maatregelen in bedwang te houden, met proportionele maatregelen bedoel ik de maatregelen zoals deze in de zomerperiode van kracht waren.

Je kan dan nog wel een tijdelijke lockdown met een duidelijk begin en einde van hooguit enkele weken hanteren maar geen maandenlange lockdown en al helemaal geen avondklok (of erger).

De maatregelen leveren wat op, dat ongetwijfeld, maar ik ben van mening dat diezelfde maatregelen nog veel meer kapot maken dan ze opleveren.
Ik en mensen in mijn omgeving lopen inmiddels op hun tandvlees, en elke keer weer die doodoener: "Hou vol" Tot wanneer? tot st Juttemis?. En zoveel gevraagd is het niet, het enige wat men vraagt is om gewoon weer mens te mogen zijn. Geen robotslaaf die alleen goed genoeg is om te werken. En nu willen ze als trap na ook nog een avondklok of bezoekverbod, dat vind ik gewoon ziekmakend, puur om de cijfertjes omlaag te krijgen.

Ik loop liever het risico om ziek te worden of dood te gaan dan in een dictatuur te moeten leven. En een dictatuur wordt het als deze zg experts uit dit bericht hun zin zouden krijgen.
Als je met een keiharde China-stijl lockdown (iedereen thuisblijven, eten wordt afgeleverd aan de deur, alleen naar buiten om vuilnis aan de straat te zetten of hond, binnen de eigen straat uit te laten), van 4-6 weken op een besmettingsniveau kunt komen wat vervolgens zeker een jaar onder controle gehouden kan worden middels testen, contact tracing en ook controleren of mensen zich aan quarantine houden als ze via contact tracing te horen hebben gekregen dat ze in quarantaine moeten, zou je daar dan voor zijn?
pi_197422780
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 12:06 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Als je met een keiharde China-stijl lockdown (iedereen thuisblijven, eten wordt afgeleverd aan de deur, alleen naar buiten om vuilnis aan de straat te zetten of hond, binnen de eigen straat uit te laten), van 4-6 weken op een besmettingsniveau kunt komen wat vervolgens zeker een jaar onder controle gehouden kan worden middels testen, contact tracing en ook controleren of mensen zich aan quarantine houden als ze via contact tracing te horen hebben gekregen dat ze in quarantaine moeten, zou je daar dan voor zijn?
Nee absoluut niet, dan had je zelfs niet meer in je eentje een rondje mogen fietsen en zou je alleenstaanden en latters gigantisch benadelen.
Ik breng de helft van de tijd nieteens door in mijn eigen huis, dus ik zou na twee weken waarschijnlijk al doordraaien. Huisarrest was ook tijdens de eerste lockdown hier niet van toepassing en zou ik altijd afkeuren.

Maar van China verbaasd het me ook niet zo, mensenrechten zijn daar niets waard, mensen zijn toch alleen maar werkvolk daar. Dus dat daar alles op alles gezet wordt om die cijfertjes omlaag te krijgen en waarbij menselijk welzijn totaal ondergeschikt is niet zo vreemd.
En inmiddels zitten sommige steden voor de zoveelste keer in lockdown, dus op de lange termijn helpt zelfs de Chinese methode niet.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 12:15:24 #156
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_197422828
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 11:07 schreef Grems het volgende:

[..]

Mensen zouden sowieso moeten betalen voor hun eigen gezondheidszorg.

Zie rokers, papzakken, drinkers e.d.
We betalen anno 2021 tien keer meer aan gezondheidszorg dan toen we nog ziekenfonds hadden. Ze hebben de zorg in handen gelaten van de handel, dezelfde handel die mensen verslaafd hebben gemaakt aan allerlei genotsmiddelen die ze langzamerhand hebben opgedrongen en daardoor de zorg belasten. Je ziet dit ook in de states, waar er een wisselwerking is tussen aan de ene kant de genotsmiddelenkant (fastfood, auto's drankreclame) en de semi- medische kant, allerlei hulpmiddelen om te bewegen( het liefst met de producten waarmee je dit kunt doen, als hometrainers en online drilltrainers) medische producten die de gebruiker gelijk vastleggen om ook andere producten te kopen om de bijwerkingen op te heffen die die andere medicijnen veroorzaken. Dat willen ze hier ook. Er zit ook geen rem meer op de kosten van patenten op medicijnen. Die "rokers, papzakken, drinkers" zijn slachtoffer van dit systeem, NIET de veroorzakers. Ik zie de anti-vaxxers daartegen WEL als een groep die duidelijk moet worden gemaakt dat wat zij doen een risico inhoudt om het hele land te besmetten, en dat daar een prijskaartje aan vast zit..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_197423063
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 11:42 schreef opreis het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat je het niet helemaal snapt
Ik snap het heel goed.

In eerste instantie zal je de impact van het virus, de zieken en de sterfgevallen zoveel mogelijk binnen de perken proberen te houden, dat is een logische reactie.

Maar welke middelen je wil inzetten en hoe voor hoe lang is iets wat je je af moet vragen.

Dit virus wordt overgedragen bij de meest normale en menselijke handelingen, mensenlijk contact dus.
Je zult dus de natuurlijk levenswijze van wat bij het mens zijn hoort dus moeten inperken. En dan begeef je je al heel snel op een hellend vlak vind ik.

Je kunt voorzorgsmaatregelen nemen inderdaad, 1.5m afstand in openbaar of op het werk als thuiswerken niet kan, mondkapjes, geen grote mensenmassa's samen laten komen. maar daar houdt het wat mij betreft mee op.

Voor de rest moet dat eigen keuze zijn en heeft de overheid zich daar niet mee te bemoeien, ja voorlichten, adviezen geven maar daar moet het echt ophouden. Ik vind het al veel te ver gaan dat de overheid zich bemoeid met het feit hoeveel bezoek ik mag ontvangen, en als ze nu zelfs willen gaan bepalen wanneer ik naar buiten mag gaan ze echt een grens over. Ik hoop echt dat die maatregel als deze ingevoerd word, massaal genegeerd wordt.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 12:27:27 #158
451005 Grems
Clown World
pi_197423067
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 12:15 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

We betalen anno 2021 tien keer meer aan gezondheidszorg dan toen we nog ziekenfonds hadden. Ze hebben de zorg in handen gelaten van de handel, dezelfde handel die mensen verslaafd hebben gemaakt aan allerlei genotsmiddelen die ze langzamerhand hebben opgedrongen en daardoor de zorg belasten. Je ziet dit ook in de states, waar er een wisselwerking is tussen aan de ene kant de genotsmiddelenkant (fastfood, auto's drankreclame) en de semi- medische kant, allerlei hulpmiddelen om te bewegen( het liefst met de producten waarmee je dit kunt doen, als hometrainers en online drilltrainers) medische producten die de gebruiker gelijk vastleggen om ook andere producten te kopen om de bijwerkingen op te heffen die die andere medicijnen veroorzaken. Dat willen ze hier ook. Er zit ook geen rem meer op de kosten van patenten op medicijnen. Die "rokers, papzakken, drinkers" zijn slachtoffer van dit systeem, NIET de veroorzakers. Ik zie de anti-vaxxers daartegen WEL als een groep die duidelijk moet worden gemaakt dat wat zij doen een risico inhoudt om het hele land te besmetten, en dat daar een prijskaartje aan vast zit..
Dus mensen die zich niet laten vaccineren hebben wel eigen verantwoordelijkheid maar drinkers, rokers en papzakken niet.

Bijzonder standpunt.

Dezelfde handel die nu voor de gehele wereldbevolking een minimaal tweemaal jaarlijks vaccin gaat produceren, trouwens?
pi_197423143
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 12:15 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

We betalen anno 2021 tien keer meer aan gezondheidszorg dan toen we nog ziekenfonds hadden. Ze hebben de zorg in handen gelaten van de handel, dezelfde handel die mensen verslaafd hebben gemaakt aan allerlei genotsmiddelen die ze langzamerhand hebben opgedrongen en daardoor de zorg belasten. Je ziet dit ook in de states, waar er een wisselwerking is tussen aan de ene kant de genotsmiddelenkant (fastfood, auto's drankreclame) en de semi- medische kant, allerlei hulpmiddelen om te bewegen( het liefst met de producten waarmee je dit kunt doen, als hometrainers en online drilltrainers) medische producten die de gebruiker gelijk vastleggen om ook andere producten te kopen om de bijwerkingen op te heffen die die andere medicijnen veroorzaken. Dat willen ze hier ook. Er zit ook geen rem meer op de kosten van patenten op medicijnen. Die "rokers, papzakken, drinkers" zijn slachtoffer van dit systeem, NIET de veroorzakers. Ik zie de anti-vaxxers daartegen WEL als een groep die duidelijk moet worden gemaakt dat wat zij doen een risico inhoudt om het hele land te besmetten, en dat daar een prijskaartje aan vast zit..
Antivaxxers een heel land besmetten? Lekker effectief vaccin dan, daar zou ik dan ook niet om staan te springen.
I'll give you something to do
pi_197423149
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 12:02 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik vond deze tweet wel opmerkelijk: [ twitter ]

Eigenlijk zegt ze dus dat we in Europa nogal lui, traag en slordig zijn.
Het is toch algemeen bekend dat men in Zuid-Oost Azie veel en veel meer test en mensen in quarantaine zet? En dat in China het gewone leven allang weer opgepakt is. En landen als Zuid-Korea, Singapore, Vietnam met heel weinig cases en doden te maken hebben gehad?
Maar schijnbaar was zelfs Marion Koopmans daar niet van op de hoogte.
Je kan ook je bevindingen twitteren, ook al wist je ze al.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197423205
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:37 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Gaapppp... denk je echt dat het volk niet in opstand komt als we niet terug naar het normaal gaan als de meesten gevaccineerd zijn? Kabinet wint er helemaal niets mee met huidige maatregelen behalve dat virus zo minder snel rondgaat.
hoe vaak hebben we dat wel niet gehoord? nee die komen niet in opstand, veel te goed gelovig.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 12:43:57 #162
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197423335
De overheid heeft besloten dat we geen intelligente lockdown meer toepassen, maar een van algemeenheden waarbij alles en iedereen geofferd mag worden als er ook maar enige kans bestaat dat het de 'R' naar beneden brengt. Helaas weinig aan te veranderen, maar dat betekent wel dat ik me precies houdt aan de regels en de wet, maar zeker niet meer dan dat. Het zij zo.

We kunnen nu wachten op de eerste berichten waar men claimt dat het vaccin geen of slecht gedeeltelijk bescherming biedt voor een of andere covid variant, dan kunnen we weer een jaartje extra in lockdown. Enfin, we zullen wel zien of ik de enige ben die dat tegen die tijd geen goed idee vind.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_197423383
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 12:36 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

hoe vaak hebben we dat wel niet gehoord? nee die komen niet in opstand, veel te goed gelovig.
Helaas heb je gelijk gezien de peilingen.

Maar ja, en paar gekken met pannen, of 500 mensen die op een veldje staan zet ook geen zoden aan de dijk.
Als er een massale opstand zou komen doe ik wel mee, heb ik graag een dagje verlof voor over.

Maar als zelfs in een land als Frankrijk waar men doorgaans zo goed is in staken en actievoeren niet in opstand komt tegen die achterlijke maatregelen, dan zakt de moed toch wel in de schoenen.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 12:46:48 #164
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_197423393
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 12:27 schreef Grems het volgende:

[..]

Dus mensen die zich niet laten vaccineren hebben wel eigen verantwoordelijkheid maar drinkers, rokers en papzakken niet.

Bijzonder standpunt.

Dezelfde handel die nu voor de gehele wereldbevolking een minimaal tweemaal jaarlijks vaccin gaat produceren, trouwens?
Ik zie een junk, alcoholist of iemand met overgewicht geen gevaar opleveren voor de algehele gezondheid. Die handel loopt nu al binnen overigens, want waarom verstrekken ze die monddoekjes niet gratis, waarom moeten we er voor betalen? Ik ga er vanuit dat we straks via tarieven het vaccin ook gaan terugbetalen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_197423917
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 12:27 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Ik snap het heel goed.

In eerste instantie zal je de impact van het virus, de zieken en de sterfgevallen zoveel mogelijk binnen de perken proberen te houden, dat is een logische reactie.

Maar welke middelen je wil inzetten en hoe voor hoe lang is iets wat je je af moet vragen.

Dit virus wordt overgedragen bij de meest normale en menselijke handelingen, mensenlijk contact dus.
Je zult dus de natuurlijk levenswijze van wat bij het mens zijn hoort dus moeten inperken. En dan begeef je je al heel snel op een hellend vlak vind ik.

Je kunt voorzorgsmaatregelen nemen inderdaad, 1.5m afstand in openbaar of op het werk als thuiswerken niet kan, mondkapjes, geen grote mensenmassa's samen laten komen. maar daar houdt het wat mij betreft mee op.

Voor de rest moet dat eigen keuze zijn en heeft de overheid zich daar niet mee te bemoeien, ja voorlichten, adviezen geven maar daar moet het echt ophouden. Ik vind het al veel te ver gaan dat de overheid zich bemoeid met het feit hoeveel bezoek ik mag ontvangen, en als ze nu zelfs willen gaan bepalen wanneer ik naar buiten mag gaan ze echt een grens over. Ik hoop echt dat die maatregel als deze ingevoerd word, massaal genegeerd wordt.
Nee dat doe je dus niet, of je bent een ontiegelijk egoistisch persoon die alleen maar de lusten maar niet de lasten wil van de huidige samenleving.

Daarnaast begin je over een "natuurlijke levenswijze" van de mens maar er is inmiddels niks natuurlijks meer over in de mensenlijke samenleving.

Mensen zoals jij zijn de reden dat de "intelligente locksdowns" en gematigde maatregels niet meer effectief zijn en er naar zwaardere maatregelen gekeken moet worden. Ik denk dat je je ook flink vergist in wat het compleet los laten gaan van het virus precies betekend. Als voorbeeld hiervoor geef ik je de onderwijs sector welke zelf met de suggestie kwam om scholen te sluiten omdat leerkrachten angstig waren om ziek te worden bij hun werk of leerkrachten ziek waren en dus niet les konden geven. Dan kan je wel zeggen dat X door moet gaan maar dan heb je nog steeds mensen nodig die bereid zijn dat te willen doen.
pi_197424466
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 13:17 schreef opreis het volgende:

[..]

Nee dat doe je dus niet, of je bent een ontiegelijk egoistisch persoon die alleen maar de lusten maar niet de lasten wil van de huidige samenleving.

Daarnaast begin je over een "natuurlijke levenswijze" van de mens maar er is inmiddels niks natuurlijks meer over in de mensenlijke samenleving.

Mensen zoals jij zijn de reden dat de "intelligente locksdowns" en gematigde maatregels niet meer effectief zijn en er naar zwaardere maatregelen gekeken moet worden. Ik denk dat je je ook flink vergist in wat het compleet los laten gaan van het virus precies betekend. Als voorbeeld hiervoor geef ik je de onderwijs sector welke zelf met de suggestie kwam om scholen te sluiten omdat leerkrachten angstig waren om ziek te worden bij hun werk of leerkrachten ziek waren en dus niet les konden geven. Dan kan je wel zeggen dat X door moet gaan maar dan heb je nog steeds mensen nodig die bereid zijn dat te willen doen.
Oh ja tuurlijk het ligt weer aan de ander, dat het seizoen nu een grote rol speelt en maatregelen maar marginaal effect hebben heeft er natuurlijk niets mee te maken. Alsof het in andere landen (die geen eilandstaten zijn) zo goed gaat.

De intelligente lockdown werkte prima omdat het toen ook voorjaar werd,
Ja ik ging funshoppen in oktober en waarom? Omdat dit toegestaan was, geen enkele maatregel heb ik daarmee overtreden. Ik ging en ga nog steeds op bezoek bij vrienden, want je mag 2 personen op bezoek hebben als je dat nog niet wist. Blijkbaar bevalt je dat niet want dat recht wil je mij en miljoenen anderen maar al te graag afnemen.

Ik heb tot nu toe geen enkele regel overtreden dus laat die aannames aub voor je. Dat ik mezelf geen extra beperkingen heb opgelegd bovenop de bestaande maatregelen dat klopt inderdaad.

Of vind je mij soms ook een egoist en iemand die andere weggebruikers in gevaar brengt als ik op de snelweg (na 19:00)
de max snelheid van 130km/u. rij? En dat ik eigenlijk standaard 20km langzamer moet rijden omdat dit veiliger is.

Onderdeel van een natuurlijk levenswijze is menselijk contact, ook in deze samenleving, en dat kan je soms even opvangen voor een weekje met digitale middelen maar niet maandenlang.

Ik laat me niet manipuleren, door niemand niet. Niet door wappies maar ook niet door die paniekvoetballende kneuzen in Den Haag.
Het enige wat ze kunnen is verbieden en nog eens verbieden, en een huichelachtig ongeloofwaarsdig verhaaltje ophangen dat ze meevoelen met de mensen die door de maatregelen getroffen zijn. Behalve bedrijven steunen hebben ze schijt aan het welzijn van de bevolking. Alleen dat virusje indammen is wat telt, en het helpt blijkbaar want hij gaat aan kop in de peilingen.
Zelfs experimenten met wat wel veilig kan in geval van horeca en evenementen zijn ze mee gestopt. Ik zie nergens contructieve oplossingen, Alleen verbieden en angstzaaien

Mij interesseert het geen zak als jongeren feestjes houden en of mensen met 15+ in een woonkamer zitten, helemaal niets. Die mensen laten zich hun leven niet maandenlang afpakken, gelijk hebben ze. En ik zie ze niet als schuldigen van het probleem. De schuldige is de overheid, niet covid, covid legt geen vrijheden aan banden.
pi_197424499
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 13:44 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Oh ja tuurlijk het ligt weer aan de ander, dat het seizoen nu een grote rol speelt en maatregelen maar marginaal effect hebben heeft er natuurlijk niets mee te maken. Alsof het in andere landen (die geen eilandstaten zijn) zo goed gaat.

De intelligente lockdown werkte prima omdat het toen ook voorjaar werd,
Ja ik ging funshoppen in oktober en waarom? Omdat dit toegestaan was, geen enkele maatregel heb ik daarmee overtreden. Ik ging en ga nog steeds op bezoek bij vrienden, want je mag 2 personen op bezoek hebben als je dat nog niet wist. Blijkbaar bevalt je dat niet want dat recht wil je mij en miljoenen anderen maar al te graag afnemen.

Ik heb tot nu toe geen enkele regel overtreden dus laat die aannames aub voor je. Dat ik mezelf geen extra beperkingen heb opgelegd bovenop de bestaande maatregelen dat klopt inderdaad.

Of vind je mij soms ook een egoist en iemand die andere weggebruikers in gevaar brengt als ik op de snelweg (na 19:00)
de max snelheid van 130km/u. rij? En dat ik eigenlijk standaard 20km langzamer moet rijden omdat dit veiliger is.

Onderdeel van een natuurlijk levenswijze is menselijk contact, ook in deze samenleving, en dat kan je soms even opvangen voor een weekje met digitale middelen maar niet maandenlang.

Ik laat me niet manipuleren, door niemand niet. Niet door wappies maar ook niet door die paniekvoetballende kneuzen in Den Haag.
Het enige wat ze kunnen is verbieden en nog eens verbieden, en een huichelachtig ongeloofwaarsdig verhaaltje ophangen dat ze meevoelen met de mensen die door de maatregelen getroffen zijn. Behalve bedrijven steunen hebben ze schijt aan het welzijn van de bevolking. Alleen dat virusje indammen is wat telt, en het helpt blijkbaar want hij gaat aan kop in de peilingen.
Zelfs experimenten met wat wel veilig kan in geval van horeca en evenementen zijn ze mee gestopt. Ik zie nergens contructieve oplossingen, Alleen verbieden en angstzaaien

Mij interesseert het geen zak als jongeren feestjes houden en of mensen met 15+ in een woonkamer zitten, helemaal niets. Die mensen laten zich hun leven niet maandenlang afpakken, gelijk hebben ze. En ik zie ze niet als schuldigen van het probleem. De schuldige is de overheid, niet covid, covid legt geen vrijheden aan banden.
Prima je snapt het niet. Ik geef het op.
pi_197424562
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 13:46 schreef opreis het volgende:

[..]

Prima je snapt het niet. Ik geef het op.
Goede onderbouwing hoor, petje af ^O^
pi_197424600
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 13:50 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Goede onderbouwing hoor, petje af ^O^
Dat is hoe het gaat hè. Als je enig commentaar op de maatregelen hebt ben je een egoïst of viruswappie *O*

We doen het #samen #voordezorg en #voordeouderen :')
  vrijdag 15 januari 2021 @ 17:57:41 #170
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_197429422
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 11:51 schreef Nielsch het volgende:
ik pleit voor hard ingrijpen bij zogenaamde experts; spreekverbod, huisarrest en social-media verbod.
En het is juridisch haalbaar ook nu fundamentele burgerrechten met een noodwet met voeten getreden mogen worden _O_
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_197437718
Normaal gesproken moeten de vaccins ook werken tegen de Zuid-Afrikaanse en Engelse variant, dus in dit geval moeten we met die vaccins het virus toch éronder krijgen. Er worden wel veel mensen die op leeftijd zijn en met een kwetsbare gezondheid, maar dat is gelukkig niet de meerderheid. Schattingen gaan in voor ca. 3 miljoen.

Dus ik hoop dat het na 9 februari soepeler wordt. Ik ben absoluut voor strenge regels (voorlopig) met mondkapjes bvb, maar die lockdowns moeten stoppen. Het is je eigen keus tenslotte om naar restaurants, bars en winkels te bezoeken. Als je een zeer slechte gezondheid hebt blijf je daar toch weg? En mensen die elkaar kennen bezoeken elkaar. En het is nu ook niet verboden om mensen met een kwetsbare gezondheid te bezoeken, dus ja ziekenhuis opnames gaan nog wel even door helaas. Ik hoop dat eind winter/begin lente evenwel de meest kwetsbare groep uit de gevarenzone is.

En idd, anti-vaxxers mogen wat mij betreft een behandeling uit eigen zak betalen als ze vanwege het coronavirus worden opgenomen in het ziekenhuis. Vanwege weigering van een vaccin.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_197437736
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 13:44 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Oh ja tuurlijk het ligt weer aan de ander, dat het seizoen nu een grote rol speelt en maatregelen maar marginaal effect hebben heeft er natuurlijk niets mee te maken. Alsof het in andere landen (die geen eilandstaten zijn) zo goed gaat.

De intelligente lockdown werkte prima omdat het toen ook voorjaar werd,
Ja ik ging funshoppen in oktober en waarom? Omdat dit toegestaan was, geen enkele maatregel heb ik daarmee overtreden. Ik ging en ga nog steeds op bezoek bij vrienden, want je mag 2 personen op bezoek hebben als je dat nog niet wist. Blijkbaar bevalt je dat niet want dat recht wil je mij en miljoenen anderen maar al te graag afnemen.

Ik heb tot nu toe geen enkele regel overtreden dus laat die aannames aub voor je. Dat ik mezelf geen extra beperkingen heb opgelegd bovenop de bestaande maatregelen dat klopt inderdaad.

Of vind je mij soms ook een egoist en iemand die andere weggebruikers in gevaar brengt als ik op de snelweg (na 19:00)
de max snelheid van 130km/u. rij? En dat ik eigenlijk standaard 20km langzamer moet rijden omdat dit veiliger is.

Onderdeel van een natuurlijk levenswijze is menselijk contact, ook in deze samenleving, en dat kan je soms even opvangen voor een weekje met digitale middelen maar niet maandenlang.

Ik laat me niet manipuleren, door niemand niet. Niet door wappies maar ook niet door die paniekvoetballende kneuzen in Den Haag.
Het enige wat ze kunnen is verbieden en nog eens verbieden, en een huichelachtig ongeloofwaarsdig verhaaltje ophangen dat ze meevoelen met de mensen die door de maatregelen getroffen zijn. Behalve bedrijven steunen hebben ze schijt aan het welzijn van de bevolking. Alleen dat virusje indammen is wat telt, en het helpt blijkbaar want hij gaat aan kop in de peilingen.
Zelfs experimenten met wat wel veilig kan in geval van horeca en evenementen zijn ze mee gestopt. Ik zie nergens contructieve oplossingen, Alleen verbieden en angstzaaien

Mij interesseert het geen zak als jongeren feestjes houden en of mensen met 15+ in een woonkamer zitten, helemaal niets. Die mensen laten zich hun leven niet maandenlang afpakken, gelijk hebben ze. En ik zie ze niet als schuldigen van het probleem. De schuldige is de overheid, niet covid, covid legt geen vrijheden aan banden.
Ik ben niet tegen mondkapjes (moet nou eenmaal en zal wel wat helpen, niet alles helaas) maar vooral tegen de lockdowns. Straks moeten wij allemaal op vakantie naar Zweden, omdat daar winkels en vooral de horeca het wel heeft overleefd na corona. Te bizar voor woorden eigenlijk, normaal gesproken het duurste land om een biertje op het terras te bestellen maar nu het enige waar je nog in Europa zoiets legaal kan doen. :')
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  Beste debater 2022 zaterdag 16 januari 2021 @ 01:27:15 #173
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197437911
"Covid legt geen vrijheid aan banden."

Wellicht nu al de domste uitspraak van 2021.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197437931
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 01:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
"Covid legt geen vrijheid aan banden."

Wellicht nu al de domste uitspraak van 2021.
indirect wel natuurlijk maar, hangt wel er vanaf hoe je als overheid erop reageert.
Maar ik zie jij dat jij uit Belgie komt, merk je daar veel van shoppende Nederlanders? Kom uit NL maar niet uit de grensstreek, dus was even benieuwd.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  Beste debater 2022 zaterdag 16 januari 2021 @ 01:31:34 #175
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197437938
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 01:30 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

indirect wel natuurlijk maar, hangt wel er vanaf hoe je als overheid erop reageert.
Maar ik zie jij dat jij uit Belgie komt, merk je daar veel van shoppende Nederlanders? Kom uit NL maar niet uit de grensstreek, dus was even benieuwd.
Ben Noord-Brabander.

Zie hier overigens nog regelmatig wit-rode nummerborden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 16 januari 2021 @ 01:31:42 #176
408813 crew  trein2000
pi_197437939
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 12:06 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Als je met een keiharde China-stijl lockdown (iedereen thuisblijven, eten wordt afgeleverd aan de deur, alleen naar buiten om vuilnis aan de straat te zetten of hond, binnen de eigen straat uit te laten), van 4-6 weken op een besmettingsniveau kunt komen wat vervolgens zeker een jaar onder controle gehouden kan worden middels testen, contact tracing en ook controleren of mensen zich aan quarantine houden als ze via contact tracing te horen hebben gekregen dat ze in quarantaine moeten, zou je daar dan voor zijn?
Als je die garantie er bij geeft is denk ik iedereen daar voor. Probleem is echter dat die korte strenge lockdowns in Europa nog nergens gewerkt hebben.

Of als we in Australië kijken, waar steden gewoon maanden in zulke lockdowns zitten...

En dan hebben we het nog niet gehad oven introducties vanuit het buitenland.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_197437998
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:27 schreef Fugue het volgende:
Als ik zo eens naar buiten kijk is er geen sprake van een lockdown
De Gall & Gall is inderdaad ook gewoon nog open op de gebruikelijke uren, nuja dan zal het wel zo ernstig niet zijn allemaal.
In de poll mis ik de optie "minder restricties" nog even.
pi_197439048
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 12:06 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Als je met een keiharde China-stijl lockdown (iedereen thuisblijven, eten wordt afgeleverd aan de deur, alleen naar buiten om vuilnis aan de straat te zetten of hond, binnen de eigen straat uit te laten), van 4-6 weken op een besmettingsniveau kunt komen wat vervolgens zeker een jaar onder controle gehouden kan worden middels testen, contact tracing en ook controleren of mensen zich aan quarantine houden als ze via contact tracing te horen hebben gekregen dat ze in quarantaine moeten, zou je daar dan voor zijn?
Dat hadden mensen misschien geaccepteerd als je het in het begin deed, of eventueel nog oktober-november 2020, maar nu ga je niemand meer in een 4-6 weken complete lockdown krijgen, hoe goed je het ook uitlegt.

Mensen zijn er gewoon klaar mee, aangezien al die maatregelen amper aantoonbaar effect hebben voor ze. Nu duidelijk is dat COVID-19 voor veel mensen vrij weinig effect heeft gaan mensen zich daar ook naar gedragen. Kun je egoïstisch vinden, maar dat is wel de realiteit waar beleidsmakers rekening mee moeten houden.

Hopelijk kunnen we de besmettingen en ziekenhuis opnames laag houden, en wordt de kwetsbare groep snel gevaccineerd. Daarna is het denk ik gewoon tijd om alles open te gooien, want de negatieve gevolgen van de maatregelen zijn zo bizar groot. Nog niet in concrete cijfers uit te drukken, maar het zou me niet verbazen als dat op den duur blijkt dat dat voor meer verloren levensjaren heeft gezorgd dan corona zelf.
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 08:55:50 #179
236264 crew  capricia
pi_197439641
Wanneer zijn de mensen die de ziekenhuizen overstromen gevaccineerd? De 55plus groep?
Definitely not CIA
  zaterdag 16 januari 2021 @ 09:38:42 #180
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_197440016
Hoeveel schade ga je doen als je mensen de laatste mogelijkheid ontneemt om te bewegen? Stukje fietsen, wandelen, hardlopen; er wordt door die zelfde overheid constant aangeraden om elke dag actief te zijn. Maar in de achtertuin van mijn rijtjeshuis zie ik dat nog niet zo snel gebeuren :')
pi_197440136
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 09:38 schreef Heremeteit het volgende:
Hoeveel schade ga je doen als je mensen de laatste mogelijkheid ontneemt om te bewegen? Stukje fietsen, wandelen, hardlopen; er wordt door die zelfde overheid constant aangeraden om elke dag actief te zijn. Maar in de achtertuin van mijn rijtjeshuis zie ik dat nog niet zo snel gebeuren :')
En dan heb jij tenminste nog een tuin.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 10:42:56 #182
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197440788
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 08:55 schreef capricia het volgende:
Wanneer zijn de mensen die de ziekenhuizen overstromen gevaccineerd? De 55plus groep?
Goede vraag; Dat lijkt me de meest aanvaardvare route naar snelle reductie van het aantal besmettingen die leiden tot zorgbelasting. Wat ik er zo snel over kan vinden geeft aan op z'n vroegst medio 2021.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  zaterdag 16 januari 2021 @ 10:51:13 #183
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_197440913
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 09:49 schreef HPoi het volgende:

[..]

En dan heb jij tenminste nog een tuin.
Mooi woord voor die modderpoel :P
  zaterdag 16 januari 2021 @ 11:31:25 #184
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_197441559
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 12:11 schreef Vlad1986 het volgende:

[..]

Ja dat ga ik dan nog steeds roepen, en waarom? Omdat ik volgens de overheid wel naar mijn werk kan / moet maar geen vrije tijd mag hebben. Dus doe het dan meteen goed en een volledige lockdown, alles dicht, supermarkten dicht, kruidvat etc dicht en laat het leger maar voedselpakketten uitdelen. Alleen de ziekenhuizen open. Dus zolang de regering vind dat ik wel mag werken, maar verder geen vrije tijd / nog enig sinds sociale contacten mag hebben ga ik dit roepen ja
Precies. Hoe komt het toch dat altijd alle leuke dingen worden weggenomen en de teringzooi (werk, belastingen) overblijven :') Alsof iemand een soort calvinistische les wil doordrammen dat het leven niet leuk mag zijn. En ondertussen doen ze de VVD een enorm plezier met hun "back to the cotton fields motherfuckers!" retoriek.

Misschien is het tijd voor een massale "Niet de lusten? Ook geen lasten!" staking.
pi_197441701
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 08:55 schreef capricia het volgende:
Wanneer zijn de mensen die de ziekenhuizen overstromen gevaccineerd? De 55plus groep?
Daar moet Hugo nog even goed en vooral zorgvuldig over nadenken.
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 11:44:26 #186
236264 crew  capricia
pi_197441793
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 10:42 schreef GemMagic het volgende:

[..]

Goede vraag; Dat lijkt me de meest aanvaardvare route naar snelle reductie van het aantal besmettingen die leiden tot zorgbelasting. Wat ik er zo snel over kan vinden geeft aan op z'n vroegst medio 2021.
De zomer dus.
Definitely not CIA
pi_197442105
Ja, die avondklok zouden ze eens kunnen uitproberen. Roep ik vanaf het begin al omdat de resultaten in Belgie zo duidelijk waren.
pi_197442319
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:57 schreef Mondkapje het volgende:
Ja, die avondklok zouden ze eens kunnen uitproberen. Roep ik vanaf het begin al omdat de resultaten in Belgie zo duidelijk waren.
Ga jij maar lekker die avondklok uitproberen de rest van het jaar. Veel plezier!
pi_197442337
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:44 schreef capricia het volgende:

[..]

De zomer dus.
Op z'n vroegst. Ik moet het nog zien dat men dan de maatregelen gaat afbouwen. Ik geloof er namelijk geen reet van, en ga er vanuit dat we nog het hele jaar met mondkapjes, anderhalve meter, minder OV en geen bijeenkomsten zitten.
pi_197442366
Met een avondklok vanaf 20:00 gaat het tussen 18:00 en 19:30 nog drukker worden bij de supermarkt, heerlijk.
pi_197442387
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:09 schreef WammesWaggel het volgende:
Met een avondklok vanaf 20:00 gaat het tussen 18:00 en 19:30 nog drukker worden bij de supermarkt, heerlijk.
Supermarkten ook dicht !!!!
pi_197443867
quote:
8s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:10 schreef Piles het volgende:

[..]

Supermarkten ook dicht !!!!
Iedereen vasten, zonder dikzakken geen volle IC!!!!
pi_197443877
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 09:38 schreef Heremeteit het volgende:
Hoeveel schade ga je doen als je mensen de laatste mogelijkheid ontneemt om te bewegen? Stukje fietsen, wandelen, hardlopen; er wordt door die zelfde overheid constant aangeraden om elke dag actief te zijn. Maar in de achtertuin van mijn rijtjeshuis zie ik dat nog niet zo snel gebeuren :')
Die schade heb je (op minder grote schaal wel) nu toch ook onder de huidige lockdown? Zo'n beetje alle sportfaciliteiten zijn nu immers gesloten.
pi_197443921
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:31 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Die schade heb je (op minder grote schaal wel) nu toch ook onder de huidige lockdown? Zo'n beetje alle sportfaciliteiten zijn nu immers gesloten.
Ik zie tientallen mensen joggen na 10 uur in de avond of voor 6 uur smorgens
pi_197443928
Een ochtendklok heeft meer zin.

Ga kantoren na waar mensen thuis hadden kunnen werken, heeft meer zin dan een avondklok.
Kantines die bomvol zitten, bij ons ook, meer dan 10 man.
pi_197443945
Ik zou voor een avondklok zijn en als beloning iets meer mogelijk maken overdag, zoals boekhandels en dierentuinen open en kledingwinkels een afhaalloket.
Als je ziet wat er op een mooie zaterdag door het Oosterpark loopt, het lijkt wel de vierdaagse. Dan kun je ook wel een dierenpark open zetten waar mensen kunnen wandelen op afstand.
Vondelpark leek wel een pretpark vorige week.
pi_197444505
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:34 schreef Mondkapje het volgende:
Ik zou voor een avondklok zijn en als beloning iets meer mogelijk maken overdag, zoals boekhandels en dierentuinen open en kledingwinkels een afhaalloket.
Als je ziet wat er op een mooie zaterdag door het Oosterpark loopt, het lijkt wel de vierdaagse. Dan kun je ook wel een dierenpark open zetten waar mensen kunnen wandelen op afstand.
Vondelpark leek wel een pretpark vorige week.
Hoezo zouden we een versoepeling als beloning moeten zien? Je pakt iets af vanwege een crisissituatie, als dan blijkt dat het afgepakte niet (langer) van nut is voor het bestrijden van die crisis zou je het eenvoudigweg moeten teruggeven. Dat zou gewoon vanzelfsprekend horen te zijn, niet iets wat gezien moet worden als royaal gebaar.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 14:12:41 #198
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_197444682
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:31 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Precies. Hoe komt het toch dat altijd alle leuke dingen worden weggenomen en de teringzooi (werk, belastingen) overblijven :') Alsof iemand een soort calvinistische les wil doordrammen dat het leven niet leuk mag zijn. En ondertussen doen ze de VVD een enorm plezier met hun "back to the cotton fields motherfuckers!" retoriek.

Misschien is het tijd voor een massale "Niet de lusten? Ook geen lasten!" staking.
Exact dit ja. Mijn fysieke/geestelijke gezondheid is allemaal inwisselbaar, maar de excelsheets moeten tot het bittere eind gevuld worden. :')
pi_197444727
Dit soort mensen mogen ze wat mij betreft een gevangenisstraf geven van een paar maanden.
pi_197444950
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 06:56 schreef Platinumgoat het volgende:

[..]

Dat hadden mensen misschien geaccepteerd als je het in het begin deed, of eventueel nog oktober-november 2020, maar nu ga je niemand meer in een 4-6 weken complete lockdown krijgen, hoe goed je het ook uitlegt.

Mensen zijn er gewoon klaar mee, aangezien al die maatregelen amper aantoonbaar effect hebben voor ze. Nu duidelijk is dat COVID-19 voor veel mensen vrij weinig effect heeft gaan mensen zich daar ook naar gedragen. Kun je egoïstisch vinden, maar dat is wel de realiteit waar beleidsmakers rekening mee moeten houden.

Hopelijk kunnen we de besmettingen en ziekenhuis opnames laag houden, en wordt de kwetsbare groep snel gevaccineerd. Daarna is het denk ik gewoon tijd om alles open te gooien, want de negatieve gevolgen van de maatregelen zijn zo bizar groot. Nog niet in concrete cijfers uit te drukken, maar het zou me niet verbazen als dat op den duur blijkt dat dat voor meer verloren levensjaren heeft gezorgd dan corona zelf.
Maar om besmettingen en ziekenhuisopnames laag te houden, zul je ze eerst laag moeten krijgen, voorlopig zitten we nog ver boven de signaalwaarden (~1200 besmettingen/dag, ziekenhuisopnames 40, wat nu nog rond 175 ligt).
Maar ik ben het wel met je eens dat impact enorm is, voor mentaal. Maar ik denk meer dat dat komt door de lengte van de lockdown, de steeds veranderende regels, en de slechte communicatie. Maar dat neemt niet weg dat steun voor maatregelen gewoon gestaag afgebrokkeld is de afgelopen maanden.
pi_197445281
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 10:42 schreef GemMagic het volgende:

[..]

Goede vraag; Dat lijkt me de meest aanvaardvare route naar snelle reductie van het aantal besmettingen die leiden tot zorgbelasting. Wat ik er zo snel over kan vinden geeft aan op z'n vroegst medio 2021.
In april-juni kon je nog op de site van het NICE of LCPS de opname data per leeftijdsgroep zien dacht ik, maar nu niet meer. Is daar ergens een repository voor? Ik zie het niet in de githubs van mzelst of coronawatchnl?

Ik zat hier ook naar te kijken bij de Engelse data, maar in Engeland vegen 18-64 op 1 hoop. Het aantal opnames onder 18-64 is, in absolute aantallen, ongeveer even groot als 65-84. En beiden zijn ongeveer het dubbele van 85+.
Vaccineer je dus alle 65++, dan is er nog ongeveer 40% van de ziekenhuisopnames over in Engeland. Maar er is natuurlijk groot verschil in de categorie 18-29 en 55-64, maar die data wordt in Engeland niet zo vrijgegeven.
pi_197445371
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 01:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Als je die garantie er bij geeft is denk ik iedereen daar voor. Probleem is echter dat die korte strenge lockdowns in Europa nog nergens gewerkt hebben.

Of als we in Australië kijken, waar steden gewoon maanden in zulke lockdowns zitten...

En dan hebben we het nog niet gehad oven introducties vanuit het buitenland.
Engeland, nu het uit de EU is, en omdat het een eiland is, kan dat wel iets makkelijker. Die hebben gezegd: Niemand uit Zuid Afrika, Zuid Amerika, Kaapverdie of Portugal komt het land meer in voorlopig...
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 16 januari 2021 @ 15:33:08 #203
408813 crew  trein2000
pi_197446285
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Engeland, nu het uit de EU is, en omdat het een eiland is, kan dat wel iets makkelijker. Die hebben gezegd: Niemand uit Zuid Afrika, Zuid Amerika, Kaapverdie of Portugal komt het land meer in voorlopig...
Heeft niks met de EU te maken. Dat is gewoon propaganda.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 15:35:32 #204
236264 crew  capricia
pi_197446349
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Engeland, nu het uit de EU is, en omdat het een eiland is, kan dat wel iets makkelijker. Die hebben gezegd: Niemand uit Zuid Afrika, Zuid Amerika, Kaapverdie of Portugal komt het land meer in voorlopig...
Dat kunnen wij ook zeggen hoor. :)
Definitely not CIA
pi_197447952
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 15:35 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat kunnen wij ook zeggen hoor. :)
Als Nederland zegt dat Portugezen Nederland niet binnen mogen komen staat de EU op zijn achterste benen.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 18:30:11 #206
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197449545
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 08:55 schreef capricia het volgende:
Wanneer zijn de mensen die de ziekenhuizen overstromen gevaccineerd? De 55plus groep?
Als de planning gehaald wordt in april
  zaterdag 16 januari 2021 @ 18:53:59 #207
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197450152
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:45 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

In april-juni kon je nog op de site van het NICE of LCPS de opname data per leeftijdsgroep zien dacht ik, maar nu niet meer. Is daar ergens een repository voor? Ik zie het niet in de githubs van mzelst of coronawatchnl?

Ik zat hier ook naar te kijken bij de Engelse data, maar in Engeland vegen 18-64 op 1 hoop. Het aantal opnames onder 18-64 is, in absolute aantallen, ongeveer even groot als 65-84. En beiden zijn ongeveer het dubbele van 85+.
Vaccineer je dus alle 65++, dan is er nog ongeveer 40% van de ziekenhuisopnames over in Engeland. Maar er is natuurlijk groot verschil in de categorie 18-29 en 55-64, maar die data wordt in Engeland niet zo vrijgegeven.
Maar de eeste 60-minners die naar het ziekenhuis gaan hebben een zwakke gezondheid. En ook die zijn in april aan de beurt geweest.
pi_197450819
Ter illustratie, in deze figuur de proportie van het aantal opnames per leeftijdsgroep in de UK. Het aandeel 85++, die men op 9 december is begonnen te vaccineren (verticale groene lijn), begon een dag of 10 later te dalen (al is het eerder ook wel lager geweest). Maar op dit moment is de groep 18-64 net iets groter dan 65-84 (maar natuurlijk is de groep 18-64 veel groter, dus percentage opnames in die groep is veel kleiner). Ik hoop dat dit wel de eerste tekenen van een effect van de vaccinaties zijn. Helaas publiceert de NHS de ziekenhuisopname data per leeftijdsgroep maar eens in de zoveel weken, volgende keer is 11 februari.

pi_197499009
NOS: Avondklok of bezoekverbod onontkoombaar om stijging curve te voorkomen'

quote:
30 procent besmettelijker, minder dan gedacht
De nieuwe virusvariant is voor een geïnfecteerde niet per se gevaarlijker. Het gevaar schuilt in de grotere besmettelijkheid, legt gezondheidseconoom en epidemioloog Koen Pouwels uit. Hij werkt sinds twee jaar aan de universiteit van Oxford en doet daar grootschalig corona-onderzoek. De Britse regering baseert haar coronabeleid voor een belangrijk deel op het onderzoek van Pouwels en zijn collega's.

"We nemen sinds 26 april duizenden coronatesten per dag bij mensen af", zegt Pouwels. "Onze studie is gebaseerd op 1,5 miljoen monsters.
De laatste belangrijke bevinding is dat de nieuwe variant 30 procent besmettelijker is dan de oude.

Eerder werd geschat dat de Britse mutant 40 tot 70 procent besmettelijker is. Pouwels: "Onze studie, met veel meer representatieve data, laat zien dat het minder besmettelijk is dan we eerst dachten. Maar het is alsnog een stuk meer besmettelijk dan andere varianten, en dat levert wel echt een groot probleem op. De variant is op termijn gevaarlijker voor de bevolking dan, bijvoorbeeld, een variant die 30 procent dodelijker is."

De hogere besmettelijkheid betekent dat de Britse variant sneller verspreidt en op een gegeven moment het grootse deel van de infecties veroorzaakt. Metting: "In Engeland kwam de variant in oktober opzetten en in korte tijd werd de helft van de besmettingen erdoor veroorzaakt. In Nederland testen we steekproefsgewijs op de Britse variant en zie je dat in drie weken tijd de aanwezigheid van de variant van 1 naar 12 procent is gegaan."
quote:
Kinderen niet extra besmettelijk
Uit het onderzoek van Pouwels blijkt niet, zoals eerder werd vermoed, dat de Britse variant besmettelijker is voor kinderen. "In alle groepen is de nieuwe variant besmettelijker dan andere varianten, maar we zien geen bewijs dat het extra besmettelijk is in een specifieke leeftijdsgroep."
quote:
Bezoekbubbel

...

Engeland had pas laat in de gaten dat terwijl het aantal positieve gevallen tijdens de lockdown daalde, het aantal besmettingen door de nieuwe variant juist steeg. Pouwels: "Toen wisten we überhaupt nog niet dat die nieuwe variant bestond."

Het land was daardoor te laat met extra strenge maatregelen om een snelle stijging van de curve te voorkomen. "Het voordeel voor Nederland is dat het goed de nieuwe variant in de gaten kan houden en een situatie zoals die in Engeland nog kan voorkomen", zegt Pouwels.

Wachten tot de daling van de cijfers stagneert om mensen makkelijker te overtuigen van de noodzaak van extra maatregelen, is een risico, zegt Metting. "Ik zou zeggen: laat de overheid, die steeds te laat is, nu maar eens op tijd zijn. Extra maatregelen, bovenop de huidige, zijn nu gewoon onontkoombaar. Dat kan de avondklok zijn, een bezoekverbod, een afstandsrestrictie om je huis. Of mensen beter ondersteunen bij thuisisolatie na een positieve test. Want het is nog niet stil op de weg."
Het zal denk ik niet meer lang duren voordat er extra maatregelen komen.
Ondanks dat de nieuwe besmettingen dalen is het ziekenhuis bezetting de afgelopen 3 weken maar van circa 2700 naar bijna 2400.Op de IC schommelt het nu al weken 3 rond de 690. Dit is nogsteeds een hoogte waar je geen stijging wilt zien zoals in het VK.





[ Bericht 8% gewijzigd door Mr.Silencer op 19-01-2021 07:09:35 ]
pi_197499992
Rosanne Hertzberger moet maar lekker in nog 100 talkshows gaan zitten pleiten voor een keiharde lockdown. Hypocriet wijf.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')