abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 12 januari 2021 @ 14:37:56 #276
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197362345
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 14:35 schreef probeer het volgende:

[..]

De 'dan' impliceert volgens mij vrij duidelijk dat dat dus een voorstel/idee is.
is geen sprak en van voorstel idee

dat is dezelfde onzin als laten we ze maar terug sturen
Deze mensen zijn nu Nederlander, ze hebben een status en dienen gehuisvest te worden in de toegewezen gemeente
Ze weten dus al in welke gemeente ze gaan wonen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197362354
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 14:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja maar dan heb je het over verwaarloosbare aantallen. Dat is van een geheel andere orde dan de industrie die er nu omheen is gebouwd.

En dat asielzoekers in het asielzoekerscentrum langer moeten wachten vind ik prima. Die kiezen een land uit, in dit geval Nederland. Nou prima, maar dan krijg je dus ook alle lusten en lasten van Nederland en dus ook een woningtekort en lange wachttijden voor een huurwoning.

De reden dat dat niet mag is natuurlijk evident. Dan komt de asielindustrie tot stilstand.
Oh ja, dat kiezen ze _O-
pi_197362372
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 14:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

is geen sprak en van voorstel idee

dat is dezelfde onzin als laten we ze maar terug sturen
Nee. Het 'stopzetten van voorrang in huisvesting voor statushouders, en daarnaast het meer richten op plaatsing in krimpgemeentes' is niet hetzelfde als 'laten we ze allemaal maar terugsturen'.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 12 januari 2021 @ 14:40:20 #279
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197362392
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 14:39 schreef probeer het volgende:

[..]

Nee. Het 'stopzetten van voorrang in huisvesting voor statushouders' is niet hetzelfde als 'laten we ze allemaal maar terugsturen'.

Maar gezien dat dus je niveau is, is dit de laatste keer in dit topic dat ik op je posts reageer.
is geen sprak van voorrrang ,ze zijn toegewezen aan een gemeente , die gaat ze huisvesten
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197362419
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 14:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

is geen sprak van voorrrang ,ze zijn toegewezen aan een gemeente , die gaat ze huisvesten
quote:
https://nos.nl/artikel/22(...)rang-bij-woning.html

Meeste gemeenten geven statushouder nog steeds voorrang bij woning

NOS NIEUWS - BINNENLAND - POLITIEK - 04-07-2018, 13:35 - AANGEPAST 04-07-2018, 14:04

In bijna alle gemeenten met een urgentieregeling voor huurwoningen, krijgen statushouders nog steeds voorrang bij het vinden van een huis. Sinds een jaar zijn gemeenten niet meer verplicht mensen met een verblijfsvergunning voorrang te geven, maar ze doen het nog wel.

Minister Ollongren van Binnenlandse Zaken concludeert in een brief aan de Tweede Kamer dat de wetswijziging van vorig jaar "niet heeft geleid tot het op grote schaal schrappen van de vergunninghouders als urgentiecategorie". Ze baseert zich daarbij op een onderzoek dat is gedaan op verzoek van haar voorganger Blok.

De politiek besloot tot de wetswijziging, omdat veel mensen niet begrijpen dat asielzoekers met een verblijfsvergunning eerder recht hebben op een huis dan autochtone Nederlanders die al lang op een wachtlijst staan.

Sinds vorig jaar zijn gemeenten alleen verplicht voorrang te verlenen aan twee categorien: mensen die in een opvang zitten vanwege relatieproblemen (tot voor kort bekend als blijf-van-mijn-lijfhuizen) en mensen die mantelzorg geven of ontvangen.

Maar gemeenten hebben nog wel de vrijheid om daar zelf categorien aan toe te voegen. Van de 176 gemeenten met een urgentieregeling, geven er 174 ook voorrang aan vergunninghouders.

Ollongren wijst erop dat gemeenten weliswaar geen verplichting meer hebben om vergunninghouders voorrang te geven, maar dat ze tegelijkertijd nog wel steeds verplicht zijn voldoende van deze mensen huisvesting te bieden.
Anders volg je het onderwerp van het topic even? Lukt dat denk je? Dat je je realiseert waar het al 5 pagina's over gaat?
"Pools are perfect for holding water"
pi_197362444
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 14:38 schreef babylon het volgende:

[..]

Oh ja, dat kiezen ze _O-
Natuurlijk kiezen ze dat. Of denk jij dat ze een verrassingsticket kopen bij de mensensmokkelaars?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 12 januari 2021 @ 14:50:39 #282
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197362599
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 14:41 schreef probeer het volgende:

[..]

[..]

Anders volg je het onderwerp van het topic even? Lukt dat denk je? Dat je je realiseert waar het al 5 pagina's over gaat?
Ja klopt anders moeten ze een jaar opvang dokken , de statushouders zijn toegewezen en als ze niet met voorrang behandeld worden dan kost het 20.000 euro per gezin per jaar voor de gemeente

er is geen sprake van dat ze met zijn alen in een krimpgemeente in Groningen gaan wonen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 12 januari 2021 @ 14:57:34 #283
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_197362715
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 14:00 schreef Weltschmerz het volgende:
Omdat het een gecreeerd probleem is zoals de hele vluchtelingenproblematiek.
Ik weet niet zo goed wat je hiermee wil zeggen? :)
quote:
En omdat het discriminatoir en oneerlijk is natuurlijk ...
Oneerlijk. Misschien. En soms zijn/ voelen politieke keuzes oneerlijk.
Discriminatoir. Ben ik het niet mee eens.
quote:
... en ook nog een aanzuigende werking heeft die het probleem gaat vergroten.
Dat klinkt als bullshit, maar ik snap waarom je dit zegt/ denkt.
quote:
Je kunt op basis van urgentie voorrang kriigen, maar de vluchtelingenstatus en dus een verblijfsvergunning krijgen wordt beschouwd als urgentie om niet meer in het AZC te kunnen verblijven tot je een kamer gevonden hebt. Dat is dan urgenter dan een medische noodzaak of dakloosheid en discriminatie op nationaliteit.
Je ratelt een beetje.
Ja, vaak krijgt een statushouder urgentie omdat een gemeente anders ook niet weet wat ze met deze mensen aanmoeten. Net zo vaak gaan er meerdere statushouders in n huis. Misschien zouden ze dat ook voor kunnen stellen aan de meneer/ mevrouw die naar de daklozenopvang verwezen wordt? :)

Flauwe opmerking natuurlijk, maar een beetje van hetzelfde niveau.

Of de ene urgentie urgenter is dan de andere, durf ik je niet zeggen. Ik kan me wel voorstellen dat een scheiding niet direct urgentie betekent.
quote:
Daarnaast, behalve dat een gloeiende plaat van elke druppel afkoelt, is dit gewoon een heel groot aantal in absolute zin, maar vooral als deel van een woningmarkt waar gegadigden het gewoon heel moeilijk hebben om rond te komen en bijvoorbeeld echt niet aan kinderen kunnen beginnen zonder een WBV-woning. En dan heb ik het nog niet eens over die sociale woningbouw die particulier is gefinancierd en die de overheid zich heeft toegeeigend om de massa-immigratie te bedienen.
Zoals aangegeven is dat (deels) een resultaat van 10 jaar VVD beleid. Van het schrappen het ministerie voor Wonen. Van het schrappen van een minister voor wonen. De na-weeen van de crisis uit 2008. Het opdoeken van woningcorporaties. Marktwerking op de woningmarkt (de markt does not care about gescheiden mensen die dakloos worden...) n (ook toegegeven) een totaal waardeloze inschatting van hoeveel migranten in Nederland willen komen wonen.

En dan de aller kleinste druppel van allemaal; statushouders die een woning moeten krijgen...
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_197362778
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 05:57 schreef osodevo het volgende:

[..]

https://www.telegraaf.nl/(...)-naar-daklozenopvang

Waarom krijgen ze dan nog altijd voorrang?
Juist, en probeer er eens wat van te zeggen.
Dan ben je een racist en word het loket voor je gok dicht gesmeten.
Ondertussen lekker onder de brug slapen onder een ouwe krant terwijl je ex met een nieuwe vlam ligt te neuken in de slaapkamer die jij nog behangen hebt.
pi_197362897
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 14:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Natuurlijk kiezen ze dat. Of denk jij dat ze een verrassingsticket kopen bij de mensensmokkelaars?
Ze komen binnen in Griekenland of Itali en zeggen, nee, ik ben op weg naar Nederland. En dat ze daar zeggen: oh ja, dat is ongeveer daarheen _O-
pi_197363017
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:06 schreef babylon het volgende:

[..]

Ze komen binnen in Griekenland of Itali en zeggen, nee, ik ben op weg naar Nederland. En dat ze daar zeggen: oh ja, dat is ongeveer daarheen _O-
Sorry, ik wist niet dat je zo simpel was. Ik schrijf het even uit.

Asielzoeker, dan nog illegale migrant, betaalt een mensensmokkelaars om zich naar het Europese vasteland te laten verschepen. Meestal komen ze aan in Griekenland, Itali, Spanje etc.

Nou, nu komt het he.

Eenmaal op Europese bodem reizen veel van deze migranten door naar Nederland, Duitsland, Zweden etc. Of ze naar Nederland of naar Zweden reizen kiest de asielmigrant zelf.

Vreemd genoeg kiezen ze allemaal voor een land met goede sociale voorzieningen, en vrijwel nooitvoor landen als Albani, Moldavi of Hongarije, maar dat is vast toeval

Nou, ben jij ook weer op de hoogte. Kun je volgende keer ook intelligent reageren.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 12 januari 2021 @ 15:14:28 #287
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_197363041
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:06 schreef babylon het volgende:
Ze komen binnen in Griekenland of Itali en zeggen, nee, ik ben op weg naar Nederland. En dat ze daar zeggen: oh ja, dat is ongeveer daarheen _O-
Nee, nee. Ze gaan een halte verder.
Dan wordt eerst 30% afgezet in Griekenland, maar de premium pashouders gaan door. In hetzelfde rubberbootje naar Spanje, Frankrijk, Belgi en uiteindelijk eindstation Nederland natuurlijk. 8-)

Hoewel de echte bikkels doorvaren naar Scandinavi. _O-
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_197363059
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Sorry, ik wist niet dat je zo simpel was. Ik schrijf het even uit.

Asielzoeker, dan nog illegale migrant, betaalt een mensensmokkelaars om zich naar het Europese vasteland te laten verschepen. Meestal komen ze aan in Griekenland, Itali, Spanje etc.

Nou, nu komt het he.

Eenmaal op Europese bodem reizen veel van deze migranten door naar Nederland, Duitsland, Zweden etc. Of ze naar Nederland of naar Zweden reizen kiest de asielmigrant zelf.

Vreemd genoeg kiezen ze allemaal voor een land met goede sociale voorzieningen, en vrijwel nooitvoor landen als Albani, Moldavi of Hongarije, maar dat is vast toeval

Nou, ben jij ook weer op de hoogte. Kun je volgende keer ook intelligent reageren.
Ok, dan niet. Simpleton

Ook Kapt. S: ze komen in Limburg binnen en reizen dan op eigen houtje door naar Ten Apel! Echt!

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2021 15:17:04 ]
pi_197363113
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:15 schreef babylon het volgende:

[..]

Ok, dan niet. Simpleton
kun je nu pseudo gevat reageren maar de realiteit is dat je niet in staat bent gebleken zelf te bedenken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 12 januari 2021 @ 15:23:35 #290
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_197363243
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:31 schreef Twiitch het volgende:
Uit het programma van GL
2. Het snel verdwijnen van de schandvlek van de Griekse kampen krijgt prioriteit.
Nederland spant zich in de Europese Unie maximaal in voor een eerlijke
verdeling van vluchtelingen over de lidstaten en neemt het voortouw met
andere welwillende landen: we verschuilen ons niet achter anderen.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-wel-huilen-a4026626
'Onze revolutie is gestolen, ik kan wel huilen'
Jongeren Tunesi Tien jaar na de omwenteling die Tunesi democratie bracht, zeggen jongeren in het land dat ze niets zijn opgeschoten. Bijna iedereen wil naar het buitenland. ,,Hier is het geen leven."

============
Bericht gaat over dat Tunesische jongeren en alles onder de 40 jaar (totale populatie 11 miljoen, laten we zeggen de helft daarvan dus 6) allemaal naar Europa willen omdat er in Tunesie geen werk en vrijheid is. Ook niet voor de mensen die netjes een hbo/universitaire studie hebben afgerond. Ze zitten allemaal werkeloos thuis.

Stel je voor dat de mensen in de huidige Griekse kampen allemaal worden geabsorbeerd in Europa door overal op magische wijze huizen en banen tevoorschijn te toveren. Dan is er vanuit Tunesie alleen al een groep van circa 6 miljoen om de Griekse kampen te vullen. Maar daarnaast hebben we nog honderden miljoenen uit Libie, Egypte, Afghanistan, Marokko, etc etc die naar Europa willen.

Die GL gasten streven iets na dat onmogelijk kan gebeuren maar wel Europa mee de afgrond insleurt.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 15:26:18 #291
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197363297
Telegraaf verspreidt doelbewust onwaarheden, met hun culture wars

Draadje

twitter

twitter
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197363336
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:26 schreef Klopkoek het volgende:
Telegraaf verspreidt doelbewust onwaarheden, met hun culture wars

Draadje

[ twitter ]
[ twitter ]
Daar komt meneer op pagina 12 even de discussie die we hier op de vorige 11 pagina's hebben gevoerd nog even over doen...
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_197363509
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 14:28 schreef probeer het volgende:

[..]

Tsja. Beter elke wijk in Nederland enkele procenten multicultureel, dan gehele stadsdelen/steden in meerderheid allochtoon.
Enkele procenten multicultureel is echter een verarming voor de oorspronkelijke bewoners van die wijken, dat ze dan maar in Den Haag geplaatst worden, zodat de landelijke bestuurders last krijgen van de verarming, de landelijke bestuurders hebben door het land te verarmen toch al veel geld bij elkaar gekregen.
pi_197363523
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 11:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Waarom klopt dat niet? Ik zie toch wat ik per maand aan belasting betaal en hoe hoog een bijstandsuitkering is?

Ik betaal meer belasting dan een bijstandsontvanger krijgt.

En ja, ik weet dat er nog meer betaald wordt uit de belastingopbrengsten.
Lekkere nozele stelling dan.. :) Die laatste zin maakt het echt af.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 15:40:14 #295
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_197363545
Waarom wordt er niet een tentenkamp gebied aangewezen om de statushouders te huisvesten. Misschien niet tot in de eeuwigheid maar iig als tijdelijke oplossing.

Tent
https://www.decathlon.nl/(...)enten/_/R-p-X8492638

Kachel
https://www.coolblue.nl/elektrische-kachels

Toilet
https://www.google.com/search?q=dixi+toilet

Douche
https://www.huureendouche.com/portable-douchecabine

Kies een gebied, zet het vol met deze tenten, in elke tent een electrische kachel en een stekkerdoos, plaats wat centrale toiletten en douches, doe er een wifi/5g hotspot erbij en je bent iig tijdelijk van die nijpende woningsnood af totdat er meer huizen zijn bijgebouwd.
pi_197363642
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:39 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Lekkere nozele stelling dan.. :) Die laatste zin maakt het echt af.
Het punt is dat we in Nederland al een absurd hoge belastingdruk hebben en er iedere week busladingen vol mensen aankomen die uit dezelfde pot belastinggeld onderhouden moeten worden. Stop daar mee!
Verlaag de belasting voor werkenden en weer dat kansarme volk.

Koopkracht omhoog, minder mensen op een klein oppervlak,minder woningnood etc.

Wat doen we onszelf toch aan door heel de wereld hier op te willen vangen.

Mijn dochter is 10, heb er nu al buikpijn van hoe zij ooit een woning gaat vinden. Lekker tot je 40e met huisgenoten en een gedeelde badkamer, wat een horror.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_197363678
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 06:44 schreef paulgo het volgende:
Het is gewoon een leugen dat onze samenleving gemakkelijk massa-immigratie aankan: Angela Merkel beweert telkens: "Wir schaffen dass"
Ze hebben niet echt een andere keus. Massa-immigratie is een noodzakelijk kwaad om economisch competitief te blijven door de aanstaande vergrijzing. Doe je dit niet dan blijft er niks meer over van je land. Je komt dan in een vicieuze cirkel terecht waarbij de toppertjes gaan emigreren omdat ze in het buitenland betere kansen kunnen hebben.

De huidige immigraten die gaan ook weer vergrijzen, dit moet ook weer opgevangen worden -> massa-immigratie.

Het probleem van vergrijzing wordt steeds meer in de toekomst verschoven todat je een punt bereikt waarop dit niet meer kan. Deze bubbel gaat dan zo vieshard klappen .... :X

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2021 15:49:14 ]
  dinsdag 12 januari 2021 @ 15:54:10 #298
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197363788
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Het punt is dat we in Nederland al een absurd hoge belastingdruk hebben
Belastingdruk was in 2019 onder het EU27 gemiddelde.
https://ec.europa.eu/euro(...)t_finance_statistics

Dat dit niet zo voelt voor normaal werkenden en Jan modaal is een ander verhaal. Dat de lasten vooral daar terecht komen is rechts beleid.

Post 198 hier:
POL / Waarom doet links het zo slecht in de peilingen? #2
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197363860
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Belastingdruk was in 2019 onder het EU27 gemiddelde.
https://ec.europa.eu/euro(...)t_finance_statistics

Dat dit niet zo voelt voor normaal werkenden en Jan modaal is een ander verhaal. Dat de lasten vooral daar terecht komen is rechts beleid.

Post 198 hier:
POL / Waarom doet links het zo slecht in de peilingen? #2
Je link heeft echt niks met belastingdruk te maken hoor. Je link gaat over staatsschuld.

Dat is compleet iets anders!

Hier:
quote:
Again according to the OECD, the country with the highest national income tax rate is the Netherlands at 52 percent, more than 12 percentage points higher than the U.S. top federal individual income rate of 39.6 percent.
https://www.crfb.org/blog(...)0of%2039.6%20percent.

Gewoon onzin wat je vertelt.

[ Bericht 21% gewijzigd door Kapitein_Scheurbuik op 12-01-2021 16:11:50 ]
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 12 januari 2021 @ 16:05:28 #300
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_197363992
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:48 schreef Dimachaerus het volgende:
e komt dan in een vicieuze cirkel terecht
quote:
Deze bubbel gaat dan zo vieshard klappen
Precies. Tenzij we de neo-liberalen het land uit trappen en en gaan proberen een land te runnen in plaats van een "bv Nederland"
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')