abonnement Unibet Coolblue
pi_197366804
quote:
89s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:22 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

VVD-CDA-PVDA zou ook nog kunnen denk ik. 75 zetels. Geen meerderheid, maar da's verder niet noodzakelijk
Dat zou wel een mooie bak zijn. PvdA en GroenLinks hebben namelijk elkaar plechtig beloofd om niet zonder elkaar in de regering te gaan.

Ik hoop op een brede coalitie van VVD, CDA, PVDA en dan de SP erbij. De SP heeft onlangs getoond ook mee te willen doen, en na zoveel jaren oppositie denk ik wel dat ze een ministerie verdienen. Bij voorkeur woningbouw/huisvesting oid. Eens kijken of dat dan verschil maakt.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 18:48:24 #52
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197366857
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 18:46 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dat zou wel een mooie bak zijn. PvdA en GroenLinks hebben namelijk elkaar plechtig beloofd om niet zonder elkaar in de regering te gaan.

Ik hoop op een brede coalitie van VVD, CDA, PVDA en dan de SP erbij. De SP heeft onlangs getoond ook mee te willen doen, en na zoveel jaren oppositie denk ik wel dat ze een ministerie verdienen. Bij voorkeur woningbouw/huisvesting oid. Eens kijken of dat dan verschil maakt.
Zeker, ik geloof ook best wel dat de SP kundige bestuurders op ministeries zou kunnen zetten.
We have always been at war with Eastasia.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 januari 2021 @ 18:50:21 #53
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197366907
VVD CDA PvdA

#durftedromen
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_197367061
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 18:50 schreef Nattekat het volgende:
VVD CDA PvdA

#durftedromen
Als je GL er bij accepteert is het best een realistische droom, zonder GL gaat PvdA echt niet met 2 rechtse(re) partijen in zee.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 januari 2021 @ 18:56:54 #55
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197367105
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 18:55 schreef Hanca het volgende:

[..]

Als je GL er bij accepteert is het best een realistische droom, zonder GL gaat PvdA echt niet met 2 rechtse(re) partijen in zee.
Ik durf te dromen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 12 januari 2021 @ 19:16:33 #56
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_197367903
Die El Yassini van de VVD zou een goede lijsttrekker zijn.

Ik denk dat veel PVV FVD leden over zouden stappen richting VVD hij aan de libertarische kant zit van VVD.
pi_197367953
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 18:55 schreef Hanca het volgende:

[..]

Als je GL er bij accepteert is het best een realistische droom, zonder GL gaat PvdA echt niet met 2 rechtse(re) partijen in zee.
VVD en CDA gaan echt niet in zee met zowel de PvdA als GroenLinks. Sowieso gaat GroenLinks een moeilijk verhaal worden in een regering.
pi_197368038
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 19:17 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

VVD en CDA gaan echt niet in zee met zowel de PvdA als GroenLinks. Sowieso gaat GroenLinks een moeilijk verhaal worden in een regering.
Ik zou niet weten waarom niet, nu regeren ze feitelijk ook al samen. Elke belangrijke wet of iets anders dat door de eerste kamer moet overleggen ze met GL en PvdA samen. Klimaatakkoord, pensioenakkoord... ook daar was overleg met GL. GL en PvdA leveren geen ministers, maar regeren in feite voor een heel deel grotendeels mee.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197368098
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 19:16 schreef Ixnay het volgende:
Die El Yassini van de VVD zou een goede lijsttrekker zijn.

Ik denk dat veel PVV FVD leden over zouden stappen richting VVD hij aan de libertarische kant zit van VVD.
PVV en FvD stemmers die op een tweede generatie migrant stemmen? Geloof je het zelf?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197368248
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 19:20 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom niet, nu regeren ze feitelijk ook al samen. Elke belangrijke wet of iets anders dat door de eerste kamer moet overleggen ze met GL en PvdA samen. Klimaatakkoord, pensioenakkoord... ook daar was overleg met GL. GL en PvdA leveren geen ministers, maar regeren in feite voor een heel deel grotendeels mee.
Feitelijk regeren ze nu helemaal niet samen. Sterker nog, Klaver was zondagochtend op tv stampvoetend nog het aftreden van het kabinet aan het eisen, anders komt hij met een motie van wantrouwen.

Dat een kabinet in de kamer een zo breed mogelijk draagvlak wil krijgen is iets heel anders dan samen regeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2021 19:28:19 ]
  dinsdag 12 januari 2021 @ 19:27:06 #61
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_197368261
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 19:22 schreef Hanca het volgende:

[..]

PVV en FvD stemmers die op een tweede generatie migrant stemmen? Geloof je het zelf?
Ja. Dat geloof ik.

Ik ben daar een voorbeeld van. Waar iemand voorouders geboren zijn betaalt niet of ik op iemand stem.

En jij weet dat PVV en FVD stemmers zo ook niet zijn. Dat is namelijk discriminatie.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 19:56:54 #62
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197369330
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 19:16 schreef Ixnay het volgende:
Die El Yassini van de VVD zou een goede lijsttrekker zijn.

Ik denk dat veel PVV FVD leden over zouden stappen richting VVD hij aan de libertarische kant zit van VVD.
Wat is er libertarisch aan de PVV en FvD?

Dat veel libertariërs onversneden racisten zijn, is mij bekend... Wijst onderzoek telkens weer uit ook.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 12 januari 2021 @ 19:58:30 #63
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_197369379
Ik geloof er ook niks van dat GroenLinks met CDA en VVD wil regeren. Het is niet voor niets dat de onderhandelingen in 2017 zijn mislukt; GroenLinks wilde onder geen beding compromissen sluiten. Sindsdien zijn de verschillen tussen GroenLinks en de centrumrechtse partijen alleen maar groter geworden.

De huidige coalitie is de minst slechte optie. Nu maar hopen dat ze de meerderheid houden.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 20:02:58 #64
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197369517
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 19:58 schreef Van_Poppel het volgende:
Ik geloof er ook niks van dat GroenLinks met CDA en VVD wil regeren. Het is niet voor niets dat de onderhandelingen in 2017 zijn mislukt; GroenLinks wilde onder geen beding compromissen sluiten. Sindsdien zijn de verschillen tussen GroenLinks en de centrumrechtse partijen alleen maar groter geworden.

De huidige coalitie is de minst slechte optie. Nu maar hopen dat ze de meerderheid houden.
Huh, groter geworden? Hoe kan dat? Het CDA was toch naar links opgeschoven zogenaamd... En GroenLinks keurt alle begrotingen automatisch goed.

Maarja, jij noemde GL "populistisch" en "extreem-links". Beide zijn onzin. GL is minder links dan dat VVD rechts is.

Ondertussen is wat er in Moria gebeurt een schande. Daar paste GL inderdaad voor.

[ Bericht 8% gewijzigd door Klopkoek op 12-01-2021 20:20:45 ]
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197369915
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 19:58 schreef Van_Poppel het volgende:
Ik geloof er ook niks van dat GroenLinks met CDA en VVD wil regeren. Het is niet voor niets dat de onderhandelingen in 2017 zijn mislukt; GroenLinks wilde onder geen beding compromissen sluiten. Sindsdien zijn de verschillen tussen GroenLinks en de centrumrechtse partijen alleen maar groter geworden.

De huidige coalitie is de minst slechte optie. Nu maar hopen dat ze de meerderheid houden.
Als Klaver nu weer zoiets laat gebeuren kan hij zijn tasje wel inpakken. Ik ken best veel actieve GroenLink’ers en die willen nu wel eens resultaat zien en echt daadwerkerlijk meedoen ipv alleen maar aan de zijkant staan en schreeuwen.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 20:19:13 #66
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197370180
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 20:12 schreef XSbig het volgende:

[..]

Als Klaver nu weer zoiets laat gebeuren kan hij zijn tasje wel inpakken. Ik ken best veel actieve GroenLink’ers en die willen nu wel eens resultaat zien en echt daadwerkerlijk meedoen ipv alleen maar aan de zijkant staan en schreeuwen.
"Schreeuwen" is een karikatuur. Daarvoor zijn ze veel te 'constructief' geweest.

Bovendien was het breekpunt een wezenlijk ding.

https://www.dvhn.nl/menin(...)%2Fwww.google.com%2F
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197370285
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 19:16 schreef Ixnay het volgende:
Die El Yassini van de VVD zou een goede lijsttrekker zijn.

Ik denk dat veel PVV FVD leden over zouden stappen richting VVD hij aan de libertarische kant zit van VVD.
Het libertarische gedachtegoed is in Nederland totaal niet populair (gelukkig). Daarom is de LP nog nooit in de buurt gekomen van een zetel.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 20:24:53 #68
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197370380
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 20:21 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Het libertarische gedachtegoed is in Nederland totaal niet populair (gelukkig). Daarom is de LP nog nooit in de buurt gekomen van een zetel.
Gaat nog wel komen ben ik bang. De verrechtsing en privatisering van allerlei terreinen, tot de politie en feiten aan toe, is nog niet voorbij...
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197370429
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 20:19 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

"Schreeuwen" is een karikatuur. Daarvoor zijn ze veel te 'constructief' geweest.

Bovendien was het breekpunt een wezenlijk ding.

https://www.dvhn.nl/menin(...)%2Fwww.google.com%2F
Ik zeg ook niet dat ik het er mee eens ben, ook al stem ik zelf geen GroenLinks. Maar ik had misschien aanhakingstekens moeten gebruiken ja.
pi_197370747
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 20:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Gaat nog wel komen ben ik bang. De verrechtsing en privatisering van allerlei terreinen, tot de politie en feiten aan toe, is nog niet voorbij...
In de peilingen is er geen enkele indicatie dat LP een zetel zal bemachtigen.
En op het gebied van privatisering is de publieke opinie juist de andere kant op.
pi_197370847
Of zou, elf jaar na de eerste poging, Paars-groen nog een kans krijgen? Afgaande op de OP hebben VVD, PvdA, GL en D66 een meerderheid met 78 zetels.
pi_197370958
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 20:40 schreef Magister_Artium het volgende:
Of zou, elf jaar na de eerste poging, Paars-groen nog een kans krijgen? Afgaande op de OP hebben VVD, PvdA, GL en D66 een meerderheid met 78 zetels.
Ik zie de VVD niet meegaan met zo'n coalitie.
  Moderator dinsdag 12 januari 2021 @ 20:56:38 #73
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197371334
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 19:27 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Ja. Dat geloof ik.

Ik ben daar een voorbeeld van. Waar iemand voorouders geboren zijn betaalt niet of ik op iemand stem.

En jij weet dat PVV en FVD stemmers zo ook niet zijn. Dat is namelijk discriminatie.
PVV stemmers...mensen die op een partij gaan stemmen die stelt alle Syriers onmiddelijk te deporteren, die een partijleider volgen die veroordeelt is tot tweemaal toe voor haatzaaien tegen mensen met een marokkaanse achtergrond? DIE PVV stemmers?

Die zouden volgens jou overlopen naar de VVD als die iemand met een migratie achtergrond die verdacht veel op een Syrier lijkt als lijsttrekker benoemen?

Sorry, maar.... _O- _O- _O-

Veeg mij op!
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator dinsdag 12 januari 2021 @ 21:06:25 #74
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197371630
De volgende coalitie word VVD, CDA, D66 en een 4e partij, mogelijk weer de CU.

Dat is mijn voorspelling.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 21:09:34 #75
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_197371727
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 20:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

PVV stemmers...mensen die op een partij gaan stemmen die stelt alle Syriers onmiddelijk te deporteren, die een partijleider volgen die veroordeelt is tot tweemaal toe voor haatzaaien tegen mensen met een marokkaanse achtergrond? DIE PVV stemmers?

Die zouden volgens jou overlopen naar de VVD als die iemand met een migratie achtergrond die verdacht veel op een Syrier lijkt als lijsttrekker benoemen?

Sorry, maar.... _O- _O- _O-

Veeg mij op!
Wat hebben Syrische vluchtelingen te maken met hele nette, correcte, echte Nederlanders met ook een Nederlands paspoort, waarvan toevallig de voorouders uit Marokko komen.

Wat hebben die 2 groepen met elkaar te maken volgens jou?
  Moderator dinsdag 12 januari 2021 @ 21:10:08 #76
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197371744
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:09 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Wat hebben Syrische vluchtelingen te maken met hele nette, correcte, echte Nederlanders met ook een Nederlands paspoort, waarvan toevallig de voorouders uit Marokko komen.

Wat hebben die 2 groepen met elkaar te maken volgens jou?
Vraag het de Wilders stemmers eens? Die lopen achter iemand aan de alle mensen van marokkaanse afkomst wil deporteren. En de PVV wil nu dat alle mensen uit Syrie ook gedeporteerd worden. Dus. Vertel het maar, jij geeft aan te weten wat die stemmers echt willen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 21:10:35 #77
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197371765
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:06 schreef Tijger_m het volgende:
De volgende coalitie word VVD, CDA, D66 en een 4e partij, mogelijk weer de CU.

Dat is mijn voorspelling.
Brrr.. Horror... Dat worden verdere dalingen qua democratie en sociale bescherming/ontplooiing (zoals gereflecteerd in de diverse lijstjes zoals de Social Progress Index).

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 20:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

PVV stemmers...mensen die op een partij gaan stemmen die stelt alle Syriers onmiddelijk te deporteren, die een partijleider volgen die veroordeelt is tot tweemaal toe voor haatzaaien tegen mensen met een marokkaanse achtergrond? DIE PVV stemmers?

Die zouden volgens jou overlopen naar de VVD als die iemand met een migratie achtergrond die verdacht veel op een Syrier lijkt als lijsttrekker benoemen?

Sorry, maar.... _O- _O- _O-

Veeg mij op!
Nou ja, de PVV heeft natuurlijk nu al allochtone volksvertegenwoordigers in de diverse bestuursniveaus, of vertegenwoordigers die met allochtonen zijn getrouwd. Met gedemoniseerde Oost-Europeanen.

Het is verder ook niet zo alsof de VVD zo schoon is qua retoriek en beleid/uitvoering op dit punt. Voorbeelden te over (ga ik nu niet oplepelen). Mede daardoor worden ze door internationale experts ook als zo enorm rechts gezien/ingedeeld (zo rechts als Trump ja).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 12 januari 2021 @ 21:10:36 #78
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_197371766
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:06 schreef Tijger_m het volgende:
De volgende coalitie word VVD, CDA, D66 en een 4e partij, mogelijk weer de CU.

Dat is mijn voorspelling.
Klinkt aannemelijk.
  Moderator dinsdag 12 januari 2021 @ 21:12:43 #79
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197371827
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Brrr.. Horror... Dat worden verdere dalingen qua democratie en sociale bescherming/ontplooiing (zoals gereflecteerd in de diverse lijstjes zoals de Social Progress Index).
Ik denk dat dit de realiteit van de peilingen weergeeft, ik zeg niet dat het mijn droom is :P

Ik zou liever GL/PvdA in een kabinet zien, liefst samen met D66 maar ik zie dat geen realiteit worden gegeven de peilingen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 21:12:55 #80
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_197371833
Wat doet die advertentie hier van D66? 'Stop het populisme'... alsof we geen grotere problemen hebben momenteel :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  dinsdag 12 januari 2021 @ 21:13:50 #81
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_197371856
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Brrr.. Horror... Dat worden verdere dalingen qua democratie en sociale bescherming/ontplooiing (zoals gereflecteerd in de diverse lijstjes zoals de Social Progress Index).

Waar gaat jouw voorkeur naar uit?
  dinsdag 12 januari 2021 @ 21:14:44 #82
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_197371874
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Vraag het de Wilders stemmers eens? Die lopen achter iemand aan de alle mensen van marokkaanse afkomst wil deporteren. En de PVV wil nu dat alle mensen uit Syrie ook gedeporteerd worden. Dus. Vertel het maar, jij geeft aan te weten wat die stemmers echt willen.
Nee ik vroeg het aan jou. Niet aan wilders stemmers.

Mensen die willen dat Syrische vluchtelingen met een rotvaart terugvliegen naar hun veilige vaderland.

Waarom zouden die mensen niet op een fatsoenlijke, correcte, intelligente NEDERLANDSE man stemmen, wiens (voor)ouders toevallig uit Marokko komen.

Waarom kan die combinatie niet?
  Moderator dinsdag 12 januari 2021 @ 21:17:10 #83
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197371938
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:14 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Nee ik vroeg het aan jou. Niet aan wilders stemmers.

Mensen die willen dat Syrische vluchtelingen met een rotvaart terugvliegen naar hun veilige vaderland.

Waarom zouden die mensen niet op een fatsoenlijke, correcte, intelligente NEDERLANDSE man stemmen, wiens (voor)ouders toevallig uit Marokko komen.

Waarom kan die combinatie niet?
Nee, vriend, jij kwam met het idee en stelde te weten wat die stemmers willen. Leg mij dan eens uit hoe je rijmt dat die mensen zowel Syriers als marokkanen het land uit willen maar wel achter een VVD lijsttrekker wiens ouders uit Marokko komen aan gaan lopen in plaats van achter de man die alle marokkanen het land uit wil.

Zie je zelf echt het probleem daarmee niet?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 21:23:27 #84
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_197372128
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, vriend, jij kwam met het idee en stelde te weten wat die stemmers willen. Leg mij dan eens uit hoe je rijmt dat die mensen zowel Syriers als marokkanen het land uit willen maar wel achter een VVD lijsttrekker wiens ouders uit Marokko komen aan gaan lopen in plaats van achter de man die alle marokkanen het land uit wil.

Zie je zelf echt het probleem daarmee niet?
Is El Yasssini een Marokkaan?
pi_197372886
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:23 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Is El Yasssini een Marokkaan?
Ja, hij heeft ook een Marokkaans paspoort. En op de vraag van Wilders of ze meer of minder mensen zoals El Yassini wilden, scandeerden ze massaal "minder, minder, minder..."

En zo denkt El Yassini over Baudet: https://www.rtlnieuws.nl/(...)det-walgelijk-en-laf
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 12 januari 2021 @ 21:48:44 #86
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_197372948
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 20:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Huh, groter geworden? Hoe kan dat? Het CDA was toch naar links opgeschoven zogenaamd... En GroenLinks keurt alle begrotingen automatisch goed.

Maarja, jij noemde GL "populistisch" en "extreem-links". Beide zijn onzin. GL is minder links dan dat VVD rechts is.

Ondertussen is wat er in Moria gebeurt een schande. Daar paste GL inderdaad voor.
CDA en VVD zijn nog steeds voor opvang in de regio. Over dit onderwerp gaan ze het weer niet eens worden. Aangezien GroenLinks geen water bij de wijn wil doen, zit een coalitie er niet in.

Verder zijn ideeën over basisinkomen, jongeren onvoorwaardelijk 10k schenken, bijstandsvoorwaarden versoepelen en bijstand met 20% verhogen populistisch. Bovendien is het totaal niet duidelijk waar GroenLinks alle andere extra uitgaven(Zorg, onderwijs, meer politie, lagere belasting voor lagere en middeninkomens, hogere AOW) mee gaat betalen. Met 2% van multimiljonairs afpakken en een CEO-tax ga je dat niet redden. Dit is gewoon goedkoop populisme. Misschien dat ze een coalitie met de PVV kunnen vormen.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 21:51:19 #87
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_197373026
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:46 schreef Hanca het volgende:

[..]


En zo denkt El Yassini over Baudet: https://www.rtlnieuws.nl/(...)det-walgelijk-en-laf
Waarom zouden FVD stemmers niet naar VVD kunnen gaan hierdoor?

Ik denk dat júist mensen daardoor willen overstappen.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:17:08 #88
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197373757
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:48 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

CDA en VVD zijn nog steeds voor opvang in de regio. Over dit onderwerp gaan ze het weer niet eens worden. Aangezien GroenLinks geen water bij de wijn wil doen, zit een coalitie er niet in.
Opvang is een eufemisme voor wat daar daadwerkelijk gebeurt.

quote:
Verder zijn ideeën over basisinkomen, jongeren onvoorwaardelijk 10k schenken, bijstandsvoorwaarden versoepelen en bijstand met 20% verhogen populistisch.
Ik ga deze kreten niet allemaal af lopen maar;

Voorwaarden bijstand versoepelen is niet populistisch en komt de mobiliteit ten goede. Zorgt er voor dat mensen niet eeuwig arm blijven. Lees je eens in over wat Finland met de daklozen doet, zou ik zeggen. Stukken effectiever dan het rechteloze vernederen en straffen door de Nederlandse overheid. Pure onderdrukking en uitbuiting is dat.

Bijstand met 20% omhoog staat er niet in. Dat het omhoog moet is onvermijdelijk bij afschaffing toeslagen. Bedenk hierbij ook dat de bijstand meerdere keren is verlaagd en als het aan ambtenaren ligt (de brede heroverwegingen) er nog 20-25% bij gaat.

Zelfs die 10k zit een Piketty geïnspireerde onderbouwing achter. Kun je het mee oneens zijn maar populistisch op een niet doorgedachte PVV wijze is het niet.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)artkapitaal-a3991317
https://www.welingelichte(...)re-120-000-euro.html

quote:
Bovendien is het totaal niet duidelijk waar GroenLinks alle andere extra uitgaven(Zorg, onderwijs, meer politie, lagere belasting voor lagere en middeninkomens, hogere AOW) mee gaat betalen. Met 2% van multimiljonairs afpakken en een CEO-tax ga je dat niet redden. Dit is gewoon goedkoop populisme. Misschien dat ze een coalitie met de PVV kunnen vormen.
Jij snapt toch hopelijk wel dat geen enkele partij nog doorrekeningen hebben gepresenteerd?

Er is zogenaamd nooit ergens geld voor... Tenzij rechts opeens massaal de geldkraan open zet. Voor hun vrienden.

Dit doet me denken aan die Sanders en AOC videos die met dit soort redeneringen de vloer aan vegen.


Als jij GroenLinks populistisch noemt, dan noem ik het CDA een door en door corrupte partij voor bange, witte, geborneerde mannetjes uit de provincie.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:19:29 #89
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_197373832
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Bijstand met 20% omhoog staat er niet in. Dat het omhoog moet is onvermijdelijk bij afschaffing toeslagen. Bedenk hierbij ook dat de bijstand meerdere keren is verlaagd en als het aan ambtenaren ligt (de brede heroverwegingen) er nog 20-25% bij gaat.
quote:
Door de koppeling tussen uitkeringen en minimumloon stijgt ook de bijstand de komende kabinetsperiode met zo’n 20%. De kostendelersnorm, de boete voor mensen die samenwonen en een bijstandsuitkering ontvangen, verdwijnt.
https://groenlinks.nl/verkiezingsprogramma
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:28:06 #90
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197374076
quote:
Omdat de toeslagen verdwijnen ja.

Het CDA stelt nu ook een toptarief voor. Daar is over nagedacht.

Deden ze dat echter niet en GroenLinks wel, dan is het opeens populistisch.

Wat een onzin.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197374085
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:48 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

CDA en VVD zijn nog steeds voor opvang in de regio. Over dit onderwerp gaan ze het weer niet eens worden. Aangezien GroenLinks geen water bij de wijn wil doen, zit een coalitie er niet in.
GroenLinks is ook gewoon voor opvang in de regio waar mogelijk. Dat was helemaal niet het bezwaar...
pi_197374121
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Als jij GroenLinks populistisch noemt, dan noem ik het CDA een door en door corrupte partij voor bange, witte, geborneerde mannetjes uit de provincie.
Iemand zegt iets wat je niet leuk vindt en je beantwoord dat met racisme en seksisme.
Waarom reageer je zo? Wat voor doel dient dit agressieve gedrag?
pi_197374152
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:28 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

GroenLinks is ook gewoon voor opvang in de regio waar mogelijk. Dat was helemaal niet het bezwaar...
Wat was het breekpunt dan wel?
  Moderator dinsdag 12 januari 2021 @ 22:31:09 #94
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197374177
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 18:11 schreef Weltschmerz het volgende:

Wat 1vandaag doet is helemaal geen peiling. Ze doen ook niet aan journalistiek, vandaag nog hun factcheckers gelezen.
Klopt, die peiling word door een externe partij gedaan, Ipsos, en niet door EenVandaag. Fact checking is geen journalistiek maar, nou ja, facts checken.

Oh, ik zie het probleem nu, de donkerbruine leiders uitspraken over covid werden gechecked.

[ Bericht 6% gewijzigd door Tijger_m op 12-01-2021 22:38:46 ]
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:37:03 #95
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197374343
quote:
Van_Poppel[/url] het volgende:[/b]

[..]


[..]

https://groenlinks.nl/verkiezingsprogramma
En nogmaals: in 2019 lag de lastendruk onder het EU27 gemiddelde. Dat is een keuze, net zoals hoe je die lasten verdeelt. De sociale uitgaven lagen ook onder het EU27 gemiddelde. Dat lijkt goedkoop maar is op de langere termijn duurkoop.

Vaak is de collectieve oplossing een goedkopere oplossing. Voor 95% van de bevolking tenminste.

Het is ook zeker en vast niet zo dat rechtse politici beter en efficiënter op te centjes letten, daar meer integer mee om gaan. Of geen miljarden uitgaven doen. Of de doorsnee burger niet kapot belasten.

Daar laat ik het bij, want het enige wat ik hier zie is... populisme.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:40:38 #96
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197374466
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:29 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Iemand zegt iets wat je niet leuk vindt en je beantwoord dat met racisme en seksisme.
Waarom reageer je zo? Wat voor doel dient dit agressieve gedrag?
Ik vind het niet leuk als iemand een goedkope hit-and-run doet, en dan precies dat doet waarvan hij anderen beschuldigt.

Populisme.

Het is hem ook al minstens 10 keer uitgelegd dat GroenLinks ook voor opvang in de regio is.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197374542
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:30 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Wat was het breekpunt dan wel?
De wens/eis van VVD en CDA om “Turkijedeals” te sluiten met Noord-Afrikaanse landen als Libië.
Iets wat het kabinet in de praktijk overigens ook niet bleek te kunnen doen omdat het juridisch en diplomatiek onhaalbaar bleek.

Zie bv https://nos.nl/artikel/21(...)ekpunt-formatie.html

En over opvang in de Regio https://groenlinks.nl/sta(...)/vluchtelingenbeleid

quote:
OPVANG IN DE REGIO
GroenLinks wil dat er meer geld komt voor opvang van vluchtelingen in de regio. Dit zodat mensen die lang in opvangkampen verblijven duurzame bescherming, veiligheid, onderwijs en zorg krijgen. Nederland moet, samen met het bedrijfsleven, investeren in de economie van de opvanglanden en het scheppen van banen voor vluchtelingen én burgers aldaar.

We moeten de oorzaken van oorlog, onderdrukking, vervolging en honger bestrijden. Meer ontwikkelingshulp kan bijdragen aan minder armoede, meer werkgelegenheid en beter onderwijs. Zolang we de redenen om te vluchten niet wegnemen, hebben we de morele verplichting om asiel te verlenen. Die verplichting is ook vastgelegd in internationale verdragen.

Zowel het verbeteren van de opvangkampen in de regio, als het aanpakken van oorzaken van migratie via ontwikkelingssamenwerking is van groot belang. Daarom is GroenLinks er op tegen dat het een ten koste gaat van het ander. Geld voor ontwikkelingssamenwerking moet niet worden uitgegeven aan grensbewakingsmaatregelen.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:45:00 #98
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197374584
https://www.google.com/am(...)of-europe-is-failing

Zoals altijd werkt vernedering en repressie averechts.

Lekker mensen uitbuiten en onderdrukken.

Werkt populisten als de PVV alleen maar in de hand.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197374735
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik vind het niet leuk als iemand een goedkope hit-and-run doet, en dan precies dat doet waarvan hij anderen beschuldigt.
En dat vind je een geldige reden om je racistisch en seksistisch uit te laten? Bijzonder.
pi_197374872
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:43 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

De wens/eis van VVD en CDA om “Turkijedeals” te sluiten met Noord-Afrikaanse landen als Libië.
Iets wat het kabinet in de praktijk overigens ook niet bleek te kunnen doen omdat het juridisch en diplomatiek onhaalbaar bleek.

Zie bv https://nos.nl/artikel/21(...)ekpunt-formatie.html

En over opvang in de Regio https://groenlinks.nl/sta(...)/vluchtelingenbeleid
[..]

Zo te lezen ligt het een stuk genuanceerder;

GroenLinks zou principieel blijven weigeren toe te staan dat vluchtelingen alleen nog een asielaanvraag buiten Europa mogen doen of anders worden teruggestuurd. Dit zou in de toekomst bijvoorbeeld van toepassing moeten zijn bij vluchtelingenstromen uit Libië. GroenLinks wil de mogelijkheid van een asielaanvraag op Europees grondgebied echter openlaten.

https://www.ad.nl/politie(...)r-migratie~a4ac9a58/

Maar goed, resultaat is hetzelfde. Weglopen op een relatief klein punt om maar geen verantwoordelijkheid te hoeven dragen. Dan kan je weer 4 jaar aan de zijlijn staan roepen. Wel vreemd dat oppositie voeren deze keer niet uitbetaald.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')