abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 13 januari 2021 @ 18:54:26 #51
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_197389962
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 18:26 schreef Psy123 het volgende:

-knip-
Ik heb je nooit narcistisch genoemd, ik heb je gevraagd of je die stempel hebt. Je hoeft niet zo aangevallen te voelen.

Verder ben jij degene die begon met beledigen en verbaal geweld. Ik heb een psychische kwetsbaarheid, dat maakt me geen minder mens. Ook kan ik je gewoon goed advies geven, als daar behoefte aan heb. Hou op met discrimineren van mensen met psychoses, we zijn gewoon mensen en kunnen zelfs heel slim en bekwaam zijn.

Als ik je reacties lees, zie ik dat zodra iets niet in jouw straatje past, voel je gekwetst en beledigd. Is dat ook zo met je psycholoog?

Wat zijn je psychische klachten eigenlijk?

[ Bericht 22% gewijzigd door Lenny77 op 14-01-2021 20:22:33 ]
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator woensdag 13 januari 2021 @ 18:55:42 #52
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_197389989
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 18:54 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik heb je nooit narcistisch genoemd, ik heb je gevraagd of je die stempel hebt. Je hoeft niet zo aangevallen te voelen.

Verder ben jij degene die begon met beledigen en verbaal geweld. Ik heb een psychische kwetsbaarheid, dat maakt me geen minder mens. Ook kan ik je gewoon goed advies geven, als daar behoefte aan heb. Hou op met discrimineren van mensen met psychoses, we zijn gewoon mensen en kunnen zelfs heel slim en bekwaam zijn.

Als ik je reacties lees, zie ik dat zodra iets niet in jouw straatje past, voel je gekwetst en beledigd. Is dat ook zo met je psycholoog?

Wat zijn je psychische klachten eigenlijk?
Rechtvaardigt zijn gedrag dat jij hem pussy gaat noemen? Nee. Exact. Dan moet je dat soort benamingen gewoon achterwege laten.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 13 januari 2021 @ 18:56:28 #53
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_197390003
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 18:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Rechtvaardigt zijn gedrag dat jij hem pussy gaat noemen? Nee. Exact. Dan moet je dat soort benamingen gewoon achterwege laten.
Hij is ook een pussy.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator woensdag 13 januari 2021 @ 18:59:21 #54
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_197390053
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 18:56 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Hij is ook een pussy.
Ja, jij bebnt zo'n beetje de allerlaatste hier die mensen met dergelijke problematiek dergelijke benamingen moet gaan geven. Zeker als je zelf topics opent waarin je verklaarde empathisch te zijn of waar je steun en positieve ondersteunjng zoekt.

En dan ga jij andere mensen met geestelijke problemen pussy noemen? Je bent niet goed.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 13 januari 2021 @ 19:03:57 #55
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_197390154
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 18:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, jij bebnt zo'n beetje de allerlaatste hier die mensen met dergelijke problematiek dergelijke benamingen moet gaan geven. Zeker als je zelf topics opent waarin je verklaarde empathisch te zijn of waar je steun en positieve ondersteunjng zoekt.

En dan ga jij andere mensen met geestelijke problemen pussy noemen? Je bent niet goed.
Jij bent de allerlaatste die mij moet oordelen. Ik krijg regelmatig kritiek en aanvallen door jou en anderen over mijn topic, ik blijf rustig en reageert normaal. Ik vraag deze TS of hij misschien narcistisch is, en hij reageert als een klein kind.

Ik heb jou nooit gemogen, CoolGuy. Je zoekt altijd ruzie met me, je hebt iets tegen mij.

En deze TS is te snel op z’n teentjes getrapt. Ik vind hem een pussy, en misschien ook narcistisch.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  woensdag 13 januari 2021 @ 19:05:38 #56
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_197390183
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 18:56 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Hij is ook een pussy.
Ik vind ook wel dat je in dit topic een grens overschrijdt.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator woensdag 13 januari 2021 @ 19:08:18 #57
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_197390217
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 19:03 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Jij bent de allerlaatste die mij moet oordelen. Ik krijg regelmatig kritiek en aanvallen door jou en anderen over mijn topic, ik blijf rustig en reageert normaal. Ik vraag deze TS of hij misschien narcistisch is, en hij reageert als een klein kind.

Ik heb jou nooit gemogen, CoolGuy. Je zoekt altijd ruzie met me, je hebt iets tegen mij.

En deze TS is te snel op z’n teentjes getrapt. Ik vind hem een pussy, en misschien ook narcistisch.
Het interesseert me geen ene moer of jij mij mag kw. Jij hoeft geen diagnoses te stellen en je hebt niet te schelden en daarmee klaar.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 13 januari 2021 @ 19:14:38 #58
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_197390328
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 19:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Het interesseert me geen ene moer of jij mij mag kw. Jij hoeft geen diagnoses te stellen en je hebt niet te schelden en daarmee klaar.
Ik durf te wedden dat de psycholoog van TS gewoon zinnige observaties maakt, maar TS kan er niet mee omgaan.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator woensdag 13 januari 2021 @ 19:16:12 #59
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_197390376
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 19:14 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik durf te wedden dat de psycholoog van TS gewoon zinnige observaties maakt, maar TS kan er niet mee omgaan.
En zelfs als dat zo is heb jij nog steeds niet te schelden en niet met diagnoses te strooien.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 13 januari 2021 @ 19:18:30 #60
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_197390454
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 19:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

En zelfs als dat zo is heb jij nog steeds niet te schelden en niet met diagnoses te strooien.
Ik heb niet met diagnoses gestrooid. Ik stelde hem een vraag. Sorry maar ik vond hem narcistisch overkomen in zijn OP.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_197391034
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 19:14 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik durf te wedden dat de psycholoog van TS gewoon zinnige observaties maakt, maar TS kan er niet mee omgaan.
De observaties van de behandelaar zijn 100% correct, daar ging het niet om, ik kan daar goed mee omgaan gezien ik het al 15 jaar weet. Je kan ook gewoon zeggen dat je niet goed begrijpt waar het om gaat.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 19:18 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik heb niet met diagnoses gestrooid. Ik stelde hem een vraag. Sorry maar ik vond hem narcistisch overkomen in zijn OP.
Op forums komen mensen snel verkeerd over, zeker bij het beschrijven van moeilijke kwesties, die soms verkeerd verwoord worden en waar de achtergrond/context in ontbreekt. Dan hoef je niet meteen met zo'n nare oordeel te komen en te schelden. Ja, het was een "vraag" van je, en misschien heb ik die ook verkeerd opgevat, maar je kwam daarmee wel aanvallend over.
pi_197391061
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 18:53 schreef Psy123 het volgende:

[..]

Er valt verder ook niks meer te zeggen, zocht (goed) advies heb die gekregen en wil voor de rest niks loslaten over wat er precies gezegd en gedaan is door de behandelaar om mezelf te beschermen, waar blijkbaar geen begrip voor is, en ik ook niet wil dat het gaat dienen als leedvermaak.
Als je niet wilt dat het gaat dienen als leedvermaak, dan had je of dit topic helemaal niet moeten maken, of je had op een andere manier moeten reageren.

De mods gaan zich niet schikken naar hoe jij het zou willen, want ze zijn jouw personeel niet. Als zij geen zin hebben om dit topic te sluiten, dan heb je gewoon pech gehad :W

Jij maakt jouw behandelaar uit voor manipulatief, maar je vertelt verder helemaal niets over de situatie en nu het niet gaat zoals jij wilt, dat wij meegaan met dat gejank wat een ontzettende klootzak die psycholoog is omdat jij vindt dar hij verantwoordelijk is voor jouw stemming, maak je ons uit voor psychisch gestoord. Wie denk je wel dat je bent zeg om je zo arrogant uit te laten?!

Als jij met je 40+ zo wijs bent, gedraag je dan niet als een kindje van 4 jaar oud.
pi_197391775
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 18:07 schreef Psy123 het volgende:

[..]

Ik sta open voor behandeling, maar niet open voor verslechtering van mijn klachten en dat ik richting zelfmoord word gedreven. Welke gek/zieke zou niet beter/gezond willen worden? Een behandelaar die een uur per week tegenover mij zit, kent mij niet eens, maar jij zal mij wel kennen aan de hand van een aantal posts op het internet en weten wat er aan de hand is.
Waarom ga je dan naar een behandelaar? :')

Je bent waarschijnlijk te bang om je angsten te confronteren. Elke confrontatie leidt tot een tijdelijke toename in angst en depressie.

Maar je weet het zelf allemaal beter, dus stop gewoon met therapie.
  woensdag 13 januari 2021 @ 20:09:33 #64
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_197391782
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 19:41 schreef Psy123 het volgende:

[..]

De observaties van de behandelaar zijn 100% correct, daar ging het niet om, ik kan daar goed mee omgaan gezien ik het al 15 jaar weet. Je kan ook gewoon zeggen dat je niet goed begrijpt waar het om gaat.
[..]

Op forums komen mensen snel verkeerd over, zeker bij het beschrijven van moeilijke kwesties, die soms verkeerd verwoord worden en waar de achtergrond/context in ontbreekt. Dan hoef je niet meteen met zo'n nare oordeel te komen en te schelden. Ja, het was een "vraag" van je, en misschien heb ik die ook verkeerd opgevat, maar je kwam daarmee wel aanvallend over.
Nou het was niet aanvallend bedoelt. Therapie is lang niet altijd prettig, soms krijg je dingen te horen die je niet prettig vindt klinken. Maar wil je geholpen worden of wil je je ego gestreeld hebben?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator woensdag 13 januari 2021 @ 20:23:08 #65
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_197392177
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 20:09 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Nou het was niet aanvallend bedoelt. Therapie is lang niet altijd prettig, soms krijg je dingen te horen die je niet prettig vindt klinken. Maar wil je geholpen worden of wil je je ego gestreeld hebben?
Kijk, met déze post van je ben ik het volledig eens.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_197392346
Maar als jullie ervan uitgaan dat therapie een soort tuchtschool is, is een psycholoog dan ook een soort rechter en verzinner van taakstraffen in 1?
Zo komt dat over: mensen die in therapie gaan hebben een misdaad begaan tegen de maatschappij door zich slecht te voelen en moeten daar in therapie voor boeten en geherprogrammeerd worden.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_197392859
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 20:09 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Waarom ga je dan naar een behandelaar? :')

Je bent waarschijnlijk te bang om je angsten te confronteren. Elke confrontatie leidt tot een tijdelijke toename in angst en depressie.

Maar je weet het zelf allemaal beter, dus stop gewoon met therapie.
Die vraag heb ik al beantwoord. " :') "

Ja òf "waarschijnlijk" weet je niks over mij. Verder kan je dat zeggen tegen al die mensen die door verkeerde behandeling, verkeerde diagnoses, medicatie tot moord en/of zelfmoord zijn gedreven (en dat zijn er veel). Ik probeer dat te voorkomen. Je kent mij niet, je kent mijn klachten niet, je weet niet wat er is gebeurd of wat ik ervaar, omdat ik dat weggelaten heb uit de OP en omdat het hier niet toedoet (zie de vragen, waar het mij wel omging, en waarin ik al geholpen ben).
pi_197392934
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 19:41 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Als je niet wilt dat het gaat dienen als leedvermaak, dan had je of dit topic helemaal niet moeten maken, of je had op een andere manier moeten reageren.
Als je het niet erg vindt bepaal ik dat graag zelf, of ik een topic open, wat de bedoeling ervan is en hoe ik op negatieve reacties reageer.

quote:
De mods gaan zich niet schikken naar hoe jij het zou willen, want ze zijn jouw personeel niet. Als zij geen zin hebben om dit topic te sluiten, dan heb je gewoon pech gehad :W
Heb nergens gezegd dat ze zich naar mij moeten schikken of ze gezien als mijn personeel, heb de keuze bij hen neergelegd en alleen aangegeven dat wat mij betreft het topic dicht mocht, om o.a. deze onzin te voorkomen.

quote:
Jij maakt jouw behandelaar uit voor manipulatief, maar je vertelt verder helemaal niets over de situatie en nu het niet gaat zoals jij wilt, dat wij meegaan met dat gejank wat een ontzettende klootzak die psycholoog is omdat jij vindt dar hij verantwoordelijk is voor jouw stemming, maak je ons uit voor psychisch gestoord. Wie denk je wel dat je bent zeg om je zo arrogant uit te laten?!

Als jij met je 40+ zo wijs bent, gedraag je dan niet als een kindje van 4 jaar oud.
Dat is mijn eigen vaststelling dat hij manipulatief is, dat hoef ik hier niet te bewijzen, dat is de bedoeling van dit topic niet (lees even de OP), anders had ik het wel uitgebreid beschreven in de OP.
Wie is "ons", maar als ik jouw 'gejank' hier lees, kom je idd ook niet helemaal in orde over: hoe je een paar posts eerder nog een wijze man probeert te spelen, die vol begrip, zaken van allerlei kanten weet te bezien en weet hoe alles in elkaar steekt, en dan hier zelf omslaat in een gekrenkte "arrogante kindje", en dat alleen omdat ik nog niet gereageerd had op je vorige posts.
pi_197394701
Wat wil je nou bereiken met dit topic dan? Als je ergens niet tevreden bent, dan ga je naar een ander. Zo simpel is het. Is therapie in het geheel niets voor je, dan stop je er helemaal mee. Lijkt mij geen hogere wiskunde.

Dat ie manipulatief is, is voor jou een feit. Dat ie je niet kan helpen ook. Het ligt allemaal bij hem. Nou mooi toch, klaar, move on.
pi_197395268
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:16 schreef Psy123 het volgende:

Klopt. Het heeft echter niet alleen te maken met dat het niet klikt, maar ook dat mijn beeld van de hulpverlening negatief is veranderd door deze slechte ervaring. Ik ben huiverig om hiermee door te gaan (er komt letterlijk angst in mij op alleen als ik eraan denk, wat enkele uren aanblijft) en vertrouw het niet.
Naar je huisarts gaan en de boel daar op tafel leggen. Maar dan ook alles.
Die moet dan zorgen dat je hulp op maat krijgt.
Het Gros van die GGZ-lullen weten niks meer van psychologie zodra de computer uit valt.

En sowieso zit je toch op een dood spoor.
Iemand die je klachten niet serieus neemt en waar je met een rotter gevoel vandaan komt dan je al had gaat never nooit niet werken
Overweeg anders gerust een klacht in te dienen en maak dat ook kenbaar.

Dit is hetzelfde als naar een restaurant gaan om van je honger af te komen en ze zetten je iedere keer bedorven voedsel voor.
pi_197395370
Gewoon wisselen van behandelaar, en het niet moeilijker maken dan het is. Laat hem/haar lekker vastgeroest blijven in eigen patronen, misschien kan je je nieuwe behandelaar aan je huidige behandelaar aanraden B-)
pi_197395860
Het wantrouwen vond ik al bijzonder maar "de behandelaar drijft me tot zelfmoord" is wel heel theatraal.

Snap dat je weerstand ervaart, het hoort erbij maar als je 40+ bent en zoveel aan jezelf gewerkt zie je toch hopelijk wel in dat je manier van reageren op de situatie en in dit topic best wel heftig is.

Bespreek deze gevoelens en reacties eens openlijk met de therapeut zodat eraan gewerkt kan worden in de therapie. Laat desnoods dit topic lezen. Je kan er wel van weglopen maar de kans is groot dat je dan zo'n eeuwige therapeutenshopper wordt.
What's the name of the game?
  Moderator woensdag 13 januari 2021 @ 23:30:45 #73
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_197396066
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 23:10 schreef -marz- het volgende:
Het wantrouwen vond ik al bijzonder maar "de behandelaar drijft me tot zelfmoord" is wel heel theatraal.

Snap dat je weerstand ervaart, het hoort erbij maar als je 40+ bent en zoveel aan jezelf gewerkt zie je toch hopelijk wel in dat je manier van reageren op de situatie en in dit topic best wel heftig is.

Bespreek deze gevoelens en reacties eens openlijk met de therapeut zodat eraan gewerkt kan worden in de therapie. Laat desnoods dit topic lezen. Je kan er wel van weglopen maar de kans is groot dat je dan zo'n eeuwige therapeutenshopper wordt.
Ik vind dat ook overdreven. Je bent nog altijd zelf verantwoordelijk voor wat je doet, dus je eigen keuze afschuiven op iemand die niet zegt wat / hoe je het wil horen vind ik... Naja, op zn zachtst gezegd niet heel erg netjes.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_197396183
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 23:10 schreef -marz- het volgende:
Het wantrouwen vond ik al bijzonder maar "de behandelaar drijft me tot zelfmoord" is wel heel theatraal.

Snap dat je weerstand ervaart, het hoort erbij maar als je 40+ bent en zoveel aan jezelf gewerkt zie je toch hopelijk wel in dat je manier van reageren op de situatie en in dit topic best wel heftig is.

Bespreek deze gevoelens en reacties eens openlijk met de therapeut zodat eraan gewerkt kan worden in de therapie. Laat desnoods dit topic lezen. Je kan er wel van weglopen maar de kans is groot dat je dan zo'n eeuwige therapeutenshopper wordt.
Kan me ook wel vinden in deze post.
Tevens is het risico inderdaad aanwezig om een 'therapeutenshopper' te gaan worden.
In het verleden heb ik zelf ook wel wat last hiervan gehad.
Het is echter wel belangrijk om een daadwerkelijk goede klik met je behandelaar te hebben en niet dat je het gevoel krijgt dat diegene je alleen maar naar beneden haalt oid.
Het wederzijds vertrouwen moet er uiteraard ook wel zijn.
pi_197396210
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 22:36 schreef Werkman het volgende:
Naar je huisarts gaan en de boel daar op tafel leggen. Maar dan ook alles.
Die moet dan zorgen dat je hulp op maat krijgt.
Het Gros van die GGZ-lullen weten niks meer van psychologie zodra de computer uit valt.

En sowieso zit je toch op een dood spoor.
Iemand die je klachten niet serieus neemt en waar je met een rotter gevoel vandaan komt dan je al had gaat never nooit niet werken
Overweeg anders gerust een klacht in te dienen en maak dat ook kenbaar.

Dit is hetzelfde als naar een restaurant gaan om van je honger af te komen en ze zetten je iedere keer bedorven voedsel voor.
O+ ik ben het hier helemaal mee eens.
Het erge vind ik als GGZ medewerkers niet eens moeite doen.
Dus aan de universiteit afgestudeerde psychologen die informatie over stoornissen van wikipedia halen. Dan denk ik echt... wat is dit? :? Wij mochten wikipedia op school niet eens als bron gebruiken.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 23:43 schreef Aurelio76 het volgende:
Kan me ook wel vinden in deze post.
Tevens is het risico inderdaad aanwezig om een 'therapeutenshopper' te gaan worden.
In het verleden heb ik zelf ook wel last hiervan gehad.
Het is echter wel belangrijk om een daadwerkelijk goede klik met je behandelaar te hebben en niet dat je het gevoel krijgt dat diegene je alleen maar naar beneden haalt oid.

Dat adviseert iedereen hem hier toch juist, om een therapeutshopper te worden??
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')