abonnement Unibet Coolblue
pi_197347981
Afgelopen week zag ik dat f4f het maandbedrag heeft afgeschreven van mijn rekening. Heb het bedrag terug geboekt.

Als compensatie kun je 5 weken gratis sporten bij beëindigen abonnement. Ben helemaal niet van plan om mijn abonnement te beëindigen.

Vraag is, of ik verplicht ben te betalen, nu ik geen gebruik kan maken van mijn abonnement? Ik heb namelijk geen zin in het hele incasso gebeuren, maar als ik mijn recht sta, betaal ik uiteraard niet.
pi_197348010
Gewoon blijven storneren
  maandag 11 januari 2021 @ 18:53:24 #3
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_197348069
Verplicht niet.
Maar heb je überhaupt wel gecommuniceerd dat je je abonnement, al dan niet tijdelijke, stoppen wilt?
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_197348081
quote:
14s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:50 schreef Socios het volgende:
Gewoon blijven storneren
Blijf ik ook doen hoor en ben niet de enige, als ik zo lees op internet, maar heb geen zin dat er dadelijk een incasso bureau achter mij aan zit.
pi_197348133
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:53 schreef Lariekoek het volgende:
Verplicht niet.
Maar heb je überhaupt wel gecommuniceerd dat je je abonnement, al dan niet tijdelijke, stoppen wilt?
Je moest voor een bepaalde tijd je gegevens invullen of je gebruik wou maken van de compensatie, heb ik niet gedaan. Nu ze afgelopen vrijdag afgeschreven hebben, ben ik pas in actie gekomen. Had wel verwacht dat ze het stil zouden leggen, net zoals in de eerste lockdown periode.

Overigens wel via klantenservice laten weten, dat ik niet akkoord ga met de aangeboden compensatie.
pi_197348420
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:55 schreef 99-J-R het volgende:

[..]

Je moest voor een bepaalde tijd je gegevens invullen of je gebruik wou maken van de compensatie, heb ik niet gedaan. Nu ze afgelopen vrijdag afgeschreven hebben, ben ik pas in actie gekomen. Had wel verwacht dat ze het stil zouden leggen, net zoals in de eerste lockdown periode.

Overigens wel via klantenservice laten weten, dat ik niet akkoord ga met de aangeboden compensatie.
Dus...je hebt niets gecommuniceerd en nu ben je verbaasd dat ze blijven incasseren...goh.
pi_197348769
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:08 schreef DW457 het volgende:

[..]

Dus...je hebt niets gecommuniceerd en nu ben je verbaasd dat ze blijven incasseren...goh.
Een andere compensatie, dan die 5 weken compensatie was er niet.

Ook al had ik eerder gecommuniceerd dan was het bedrag alsnog geïncasseerd. F4f ging/gaat er vanuit dat ze 20 januari weer open mogen gaan (kans lijkt mij er klein) daarom hebben ze de 5 weken compensatie is leven geroepen, wat inhoudt dat je bij het beëindigen van je abonnement nog 5 weken gratis door mag sporten, zoals ik eerder zei wil ik hier geen gebruik van maken, omdat ik helemaal niet van plan ben om mijn abonnement te beëindigen, dus in principe heb ik niks aan deze compensatie.
pi_197349155
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:22 schreef 99-J-R het volgende:

[..]

Een andere compensatie, dan die 5 weken compensatie was er niet.

Ook al had ik eerder gecommuniceerd dan was het bedrag alsnog geïncasseerd. F4f ging/gaat er vanuit dat ze 20 januari weer open mogen gaan (kans lijkt mij er klein) daarom hebben ze de 5 weken compensatie is leven geroepen, wat inhoudt dat je bij het beëindigen van je abonnement nog 5 weken gratis door mag sporten, zoals ik eerder zei wil ik hier geen gebruik van maken, omdat ik helemaal niet van plan ben om mijn abonnement te beëindigen, dus in principe heb ik niks aan deze compensatie.
Maar héb je de boel al opgezegd of is het, net zoals het sporten, nog steeds n voornemen?
pi_197349285
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:36 schreef DW457 het volgende:

[..]

Maar héb je de boel al opgezegd of is het, net zoals het sporten, nog steeds n voornemen?
Volgens mij begrijp je mij niet helemaal. Ben niet van plan om mijn contract op te zeggen, dus heb ik niks aan de compensatie die geboden wordt.

Daarbij kun je lollig proberen te doen, maar heeft niks met voornemens te maken. Ben een fanatieke bb en al een tijdje bezig ;-)

Vraag is of ik in mijn recht sta, als ik bedrag storneer, nu ik geen gebruik kan maken van overeengekomen diensten zoals deze in contract staan.
pi_197349383
Krijg je niet ook gewoon 5 weken gratis sporten als je wel klant blijft? Bij basic-fit werd in de eerste lockdown ook nog 1 maand geïncasseerd voor iedereen die geen beslissing had gemaakt maar deze incasso werd na de heropening keurig verrekend waardoor je in feite alleen betaald voor de dagen dat de sportschool open is.
pi_197349655
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:44 schreef naam456 het volgende:
Krijg je niet ook gewoon 5 weken gratis sporten als je wel klant blijft? Bij basic-fit werd in de eerste lockdown ook nog 1 maand geïncasseerd voor iedereen die geen beslissing had gemaakt maar deze incasso werd na de heropening keurig verrekend waardoor je in feite alleen betaald voor de dagen dat de sportschool open is.
Dit staat er op de site van f4f:

E. Wanneer kan ik de 5 weken inhalen?
De 5 weken worden na opzegging van je contract verwerkt en gaan in nadat het contract is beëindigd. Let op: er geldt te allen tijde een maand opzegtermijn.

F. Krijg ik een bevestiging met een datum tot wanneer ik kan sporten als ik kies voor het inhalen?
De inhaalperiode van 5 weken stopt automatisch. Er komt geen bevestigingsmail en- of einddatum. Let op: de weken gaan pas in na de einddatum van je contract.


Dus nee, is helaas niet het geval. Weet inderdaad dat ze bij basic fit incasso gewoon stop hebben gezet, op het moment.
  maandag 11 januari 2021 @ 21:41:41 #12
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_197352464
Maar ik snap even niet waarom je niet moet/wilt betalen als je je contract niet opzegt? die 5 weken geld alleen als je je contract opzegt blijkbaar maar dat wil je niet.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_197353347
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:41 schreef karr-1 het volgende:
Maar ik snap even niet waarom je niet moet/wilt betalen als je je contract niet opzegt? die 5 weken geld alleen als je je contract opzegt blijkbaar maar dat wil je niet.
Omdat ik na de lockdown, gewoon weer graag wil sporten? Als ik nu opzeg, gaat er sowieso een maand opzegtermijn over heen + bij het aangaan van een contract moet je weer inschrijfkosten betalen.

Dus ben ik niet van plan om op te zeggen en heb ik dus ook niks aan de gegeven compensatie en ik ga natuurlijk niet betalen voor iets, waar ik geen gebruik van kan maken..
  maandag 11 januari 2021 @ 22:35:51 #14
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197353516
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:25 schreef 99-J-R het volgende:
Dus ben ik niet van plan om op te zeggen en heb ik dus ook niks aan de gegeven compensatie en ik ga natuurlijk niet betalen voor iets, waar ik geen gebruik van kan maken..
Lekker solidair van je :N
So we just called him Fred
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 22:49:53 #15
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_197353755
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:35 schreef Fred het volgende:

[..]

Lekker solidair van je :N
Op zich snap ik je. Mijn sportabonnement is 99eu per maand. Het gaat op den duur wringen. Al gun ik mijn coaches al het bestr
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_197354879
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:35 schreef Fred het volgende:

[..]

Lekker solidair van je :N
Moet dat dan naar een miljoenen bedrijf, rot op man🤣
pi_197354890
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:49 schreef Rene het volgende:

[..]

Op zich snap ik je. Mijn sportabonnement is 99eu per maand. Het gaat op den duur wringen. Al gun ik mijn coaches al het bestr
Aardig veel geld, voor niks.
pi_197355413
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:49 schreef 99-J-R het volgende:
Als compensatie kun je 5 weken gratis sporten bij beëindigen abonnement. Ben helemaal niet van plan om mijn abonnement te beëindigen.
Ooit ga je het abonnement wel opzeggen. Je kan dan iets eerder opzeggen dan normaal en de laatste 5 weken gratis sporten. Er zijn heel veel sporten en andere lidmaatschappen die gewoon doorlopen. Bv. Voetbalclub, zwemles, zangclub. Allemaal zonder compensatie. De sportschool doet tenminste wat.
pi_197359236
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 05:59 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Ooit ga je het abonnement wel opzeggen. Je kan dan iets eerder opzeggen dan normaal en de laatste 5 weken gratis sporten. Er zijn heel veel sporten en andere lidmaatschappen die gewoon doorlopen. Bv. Voetbalclub, zwemles, zangclub. Allemaal zonder compensatie. De sportschool doet tenminste wat.
Tja, ooit ja.

Wet zegt dat ik niet hoef te betalen, dus doe ik het ook niet. Zelf ook zonder werk op het moment, dus kan het geld goed gebruiken.
pi_197361580
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 11:45 schreef 99-J-R het volgende:

[..]

Tja, ooit ja.

Wet zegt dat ik niet hoef te betalen, dus doe ik het ook niet. Zelf ook zonder werk op het moment, dus kan het geld goed gebruiken.
Nou, dan moet je dat (goed) regelen. Jouw melding aan de klantenservice is wellicht niet juist geïnterpreteerd. Gewoon storneren en aannemen dat hat daarmee opgelost is, is dan misschien wat makkelijk gedacht.

quote:
Overigens wel via klantenservice laten weten, dat ik niet akkoord ga met de aangeboden compensatie.
En toen zeiden zei "is goed" (en vergaten vervolgens de incasso op te schorten), "sorry, enige wat we kunnen doen" (waar je het niet mee eens bent) of heb je in het geheel geen reactie ontvangen?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_197361697
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 11:45 schreef 99-J-R het volgende:

[..]

Tja, ooit ja.

Wet zegt dat ik niet hoef te betalen, dus doe ik het ook niet. Zelf ook zonder werk op het moment, dus kan het geld goed gebruiken.
Welke wet?
All management is Strategic Management.
pi_197362199
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 11:45 schreef 99-J-R het volgende:

[..]

Tja, ooit ja.

Wet zegt dat ik niet hoef te betalen, dus doe ik het ook niet. Zelf ook zonder werk op het moment, dus kan het geld goed gebruiken.
Ik ben wel heel benieuwd welke wet je voor ogen hebt. Wat ze je bieden is een service, geen wettelijke verplichting.
pi_197362867
https://www.achmearechtsb(...)oten-moet-ik-betalen

quote:
"Moet ik betalen als de sportschool door corona dicht is?
Wettelijk gezien hoeft u niet te betalen voor de periode dat de sportschool gesloten is door het coronavirus. De sportschool levert namelijk niet de dienst die u bent overeengekomen. Als u al lidmaatschapsgeld vooruit heeft betaald, moet u dat terugkrijgen. Sportscholen hebben verschillende mogelijkheden om hiermee om te gaan."
Op zich snap ik je punt wel. Er zit een heel verschil tussen een lidmaatschap van een sportschool en een lidmaatschap van een voetbalvereniging. Sportscholen (helemaal de landelijke zoals F4F/Sportcity, Basic Fit) hebben een reputatie dat ze erg moeilijk op te zeggen zijn en je maar al te graag door laten betalen. Een voetbalvereniging int eenmalig een contributie en bestaat voornamelijk uit vrijwilligers.

In principe wordt er een dienst niet geleverd waar wel elke maand voor wordt betaald. Net als bij coronavouchers van een geannuleerde vakantie zou je recht moeten hebben op geld terug. Of dit de beste oplossing is vraag ik mij af aangezien het niet heel solidair is. Maar een vakantie voucher wordt als het goed is in de toekomst nog gebruikt. Wanneer je een abonnement opzegt is de kans erg klein dat je nog 5 weken gaat doorsporten. Je zegt het niet voor niks op natuurlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Noisiv op 12-01-2021 15:07:20 (leesbaarheid) ]
pi_197365036
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:05 schreef Noisiv het volgende:
In principe wordt er een dienst niet geleverd waar wel elke maand voor wordt betaald. Net als bij coronavouchers van een geannuleerde vakantie zou je recht moeten hebben op geld terug. Of dit de beste oplossing is vraag ik mij af aangezien het niet heel solidair is. Maar een vakantie voucher wordt als het goed is in de toekomst nog gebruikt. Wanneer je een abonnement opzegt is de kans erg klein dat je nog 5 weken gaat doorsporten. Je zegt het niet voor niks op natuurlijk.
Op zich is er niks mis met solidariteit, maar is de sportschool dat ook wanneer je net even te laat opzegt en je abonnement automatisch een half jaar wordt verlengt, of wanneer je een keer niet kan betalen?

Ik snap dat je bij een kleine sportschool in je eigen buurt/wijk er anders tegen aan kan kijken omdat de verhoudingen dan wat anders liggen, maar met bijvoorbeeld een Basic Fit zou ik er geen problemen mee hebben om mijn geld terug te vragen.
pi_197377422
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 14:01 schreef baskick het volgende:

[..]

Nou, dan moet je dat (goed) regelen. Jouw melding aan de klantenservice is wellicht niet juist geïnterpreteerd. Gewoon storneren en aannemen dat hat daarmee opgelost is, is dan misschien wat makkelijk gedacht.
[..]

En toen zeiden zei "is goed" (en vergaten vervolgens de incasso op te schorten), "sorry, enige wat we kunnen doen" (waar je het niet mee eens bent) of heb je in het geheel geen reactie ontvangen?
Zeer zeker wel. Gevraagd of het mogelijk was, om mijn abonnement te bevriezen. Was niet mogelijk. Daarna berichtje terug gestuurd dat ik het, zolang ze dicht blijven, storneer. Geen antwoord meer gehad.
pi_197377431
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 14:30 schreef DW457 het volgende:

[..]

Ik ben wel heel benieuwd welke wet je voor ogen hebt. Wat ze je bieden is een service, geen wettelijke verplichting.
https://www.juridischloket.nl/actueel/coronavirus-geld-terug/
pi_197377444
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 17:07 schreef PieterCornelis het volgende:

[..]

Op zich is er niks mis met solidariteit, maar is de sportschool dat ook wanneer je net even te laat opzegt en je abonnement automatisch een half jaar wordt verlengt, of wanneer je een keer niet kan betalen?

Ik snap dat je bij een kleine sportschool in je eigen buurt/wijk er anders tegen aan kan kijken omdat de verhoudingen dan wat anders liggen, maar met bijvoorbeeld een Basic Fit zou ik er geen problemen mee hebben om mijn geld terug te vragen.
Precies dit, was voor mij heel ander verhaal geweest als het een kleinschalige sportschool geweest was.

Vriendin heeft hetzelfde probleem, met een andere grote sportketen. Vandaag getelefoneerd en ze hebben toegegeven, sportschool heeft geen poot om op te staan, al proberen ze natuurlijk van alles om je te laten betalen.
pi_197385840
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 02:08 schreef 99-J-R het volgende:

[..]

Zeer zeker wel. Gevraagd of het mogelijk was, om mijn abonnement te bevriezen. Was niet mogelijk. Daarna berichtje terug gestuurd dat ik het, zolang ze dicht blijven, storneer. Geen antwoord meer gehad.
Nou, dat klinkt dan alsof je het goed geregeld hebt, toch?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 13 januari 2021 @ 15:55:38 #29
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197386298
Storneren is in dit geval zinloos en geeft je alleen maar meer problemen, het ontslaat je immers niet van je betalingsverplichting maar blijf vooral lekker eigenwijs doen.

Succes met die incassobureaus straks.
  woensdag 13 januari 2021 @ 17:32:30 #30
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_197388212
quote:
19s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:55 schreef Gunner het volgende:
Storneren is in dit geval zinloos en geeft je alleen maar meer problemen, het ontslaat je immers niet van je betalingsverplichting maar blijf vooral lekker eigenwijs doen.

Succes met die incassobureaus straks.
Legio mensen die denken het zelf wel even op te lossen op deze manier, uiteindelijk levert het altijd ellende op. Terwijl je in overleg vaak zoveel meer kunt bereiken.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_197389413
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 17:32 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Legio mensen die denken het zelf wel even op te lossen op deze manier, uiteindelijk levert het altijd ellende op. Terwijl je in overleg vaak zoveel meer kunt bereiken.
Begrijpend lezen? Volgens mij heb ik het proberen op te lossen, maar komt er geen reactie op. Compensatie mag ik weigen.

Kijk voor de grap even op internet, ben niet de enige. Wordt niks gedaan vanuit fit for free.
pi_197389453
quote:
19s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:55 schreef Gunner het volgende:
Storneren is in dit geval zinloos en geeft je alleen maar meer problemen, het ontslaat je immers niet van je betalingsverplichting maar blijf vooral lekker eigenwijs doen.

Succes met die incassobureaus straks.
Heb je een punt, maar hun leveren op het moment niet de diensten die contractueel vast gelegd zijn.
pi_197389477
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:30 schreef baskick het volgende:

[..]

Nou, dat klinkt dan alsof je het goed geregeld hebt, toch?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe zou jij het doen dan? Gewoon betalen voor iets waar je op het moment geen gebruik van kan maken, terwijl die diensten contractueel vastgelegd zijn?

Geloof me sportscholen hebben geen poot om op te staan, anders had mijn vriendin bij anytime wel iets anders gehoord aan de telefoon. Ze begon inderdaad ook over de betaling verplichting, maar toen gaf mijn vriendin aan dat ze hun diensten niet leveren en kwam ze met andere compensaties aan zetten.

[ Bericht 7% gewijzigd door 99-J-R op 13-01-2021 18:39:23 ]
pi_197389572
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 18:34 schreef 99-J-R het volgende:

[..]

Hoe zou jij het doen dan? Gewoon betalen voor iets waar je op het moment geen gebruik van kan maken, terwijl die diensten contractueel vastgelegd zijn?

Geloof me sportscholen hebben geen poot om op te staan, anders had mijn vriendin bij anytime wel iets anders gehoord aan de telefoon. Ze begon inderdaad ook over de betaling verplichting, maar toen gaf mijn vriendin aan dat ze hun diensten niet leveren en kwam ze met andere compensaties aan zetten.
pi_197389609
quote:
19s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:55 schreef Gunner het volgende:
Storneren is in dit geval zinloos en geeft je alleen maar meer problemen, het ontslaat je immers niet van je betalingsverplichting maar blijf vooral lekker eigenwijs doen.

Succes met die incassobureaus straks.
https://www.juridischloket.nl/actueel/coronavirus-geld-terug/
  woensdag 13 januari 2021 @ 19:13:25 #36
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_197390309
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 18:31 schreef 99-J-R het volgende:

[..]

Begrijpend lezen? Volgens mij heb ik het proberen op te lossen, maar komt er geen reactie op. Compensatie mag ik weigen.

Kijk voor de grap even op internet, ben niet de enige. Wordt niks gedaan vanuit fit for free.
Als er geen reactie komt kun je ze ook gewoon bellen of er langs gaan natuurlijk. Gewoon je geld storneren is gewoon niet handig
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_197392782
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 19:13 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Als er geen reactie komt kun je ze ook gewoon bellen of er langs gaan natuurlijk. Gewoon je geld storneren is gewoon niet handig
Tuurlijk, mail ook niet graag. Liefst bel ik ook, maar helaas staat er geen telefoon nummer online van de fit for free. Langs gaan is ook geen optie, want = gesloten.
pi_197397381
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 18:34 schreef 99-J-R het volgende:

[..]

Hoe zou jij het doen dan? Gewoon betalen voor iets waar je op het moment geen gebruik van kan maken, terwijl die diensten contractueel vastgelegd zijn?

Geloof me sportscholen hebben geen poot om op te staan, anders had mijn vriendin bij anytime wel iets anders gehoord aan de telefoon. Ze begon inderdaad ook over de betaling verplichting, maar toen gaf mijn vriendin aan dat ze hun diensten niet leveren en kwam ze met andere compensaties aan zetten.
Wat @karr-1 zegt; even bellen als op je mail geen reactie komt. Op de website staat gewoon een telefoonnummer.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 14 januari 2021 @ 17:36:33 #39
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_197408353
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 20:46 schreef 99-J-R het volgende:

[..]

Tuurlijk, mail ook niet graag. Liefst bel ik ook, maar helaas staat er geen telefoon nummer online van de fit for free. Langs gaan is ook geen optie, want = gesloten.
Hulp nodig?
We helpen je graag verder!

085-3012400
We zitten van 09.00 tot 17.00 uur voor je klaar
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')